eitaa logo
معیار
43.6هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
14.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
ارتباط با مدیر @saamen12
مشاهده در ایتا
دانلود
خلاصه ای از بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله) در نیمه شعبان: 1. آسایش لزوما آرامش نمی آورد. 2. علم لزوما گره گشا نیست و در خدمت قدرتمندان است و نیاز به معنویت است. 3.عدالت در ثروت، کرامت، منزلت و رشد لازم است که از آستین بقیه الله بیرون می آید. 4. وعده فرج در همه ادیان داده شده. 5. زندگی واقعی از زمان ظهور رقم می خورد. 6. انتظار فراتر از نیاز است. به معنی امید است و سازنده. 7. امید، تحرک و اقدام در انتظار فرج است. 8. افضل اعمال انتظار فرج است. 9.خود انتظار فرج، یک فرج و گشایش است. 10. انتظار به معنی آماده شدن، اقدام و تلاش است در راه ایجاد جامعه مهدوی و دگر سازی. با عجله کردن و با تعیین وقت سازگار نیست. 11. جامعه مهدوی جامعه قسط، برادری، علم و معرفت است. 12. آرامش روانی ناشی از انتظار فرج را با دعا می توان افزایش داد. 13. یاد خدا بهجت و آرامش می دهد. 14. دعای نیمه شعبان برکات گسترده دارد. 15. حادثه کرونا آزمون است. 16. ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید. و اوج این افتخار مدیون کادر درمان است. 17.داوطلبان، طلاب، دانشجویان و آحاد مردم و نیروهای مسلح ارائه خدمات داشتن. 18. کشف ظرفیت‌ها در جامعه بعد از کرونا 19. مشارکت های مردمی زیبا. 20. احساس ارزشهای قوی در مردم. 21. غرب محصول تربیت خود را نشان داد. مصادره ماسک و لوازم پزشکی. تخلیه فروشگاه ها، خرید اسلحه، اولویت قراردادن برای بی ماران، خودکشی از دست کرونا. نتیجه فلسفه مادی گری و فردگرایی و بی خدایی حاکم در غرب. 22. رفتار عمومی مردم در بکار بستن توصیه های قاطع. 23. پذیرش نظم عمومی در مواجهه با کرونا. 24. کرونا در قیاس با مشکلات و حوادث دیگر بزرگ نیست. 25. کرونا نباید ما را از توطئه دشمنان غافل کند. 26. کمک به اقشار آسیب پذیر. مردم توانمند هم وظیفه دارند. 27. انفاق و کمک در ماه رمضان. 28. در غیاب جلسات معنوی ماه رمضان بهره گیری از خشوع، عبادت و تزرع انفرادی در خلوت. 29. مسئولین و جوانان عرصه فناوری: جهش تولید دنبال شود. ساخت و ساز و تولید آزمایشگاهی نیاز است. https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
🚰🚮 احادیث بهداشتی و طبی حديث(8) امام رضا علیه السلام: انجیر بوی بدن دهان را برطرف، استخوانها را محکم، رویش مو را زیاد، بیماری را برطرف می کند و با وجود آن احتیاجی به دارو نیست. وسائل الشيعه ج25، ص170 https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
کارشناس اسرائیلی: قاآنی جای سلیمانی را پر کرد «راز زمیت» کارشناس اندیشکده مطالعات امنیت ملّی دانشگاه تل‌آویو و تحلیلگر اطلاعاتی اسرائیل که سابقه حضور در ارتش رژیم صهیونیستی نیز دارد، در رشته توئیتی کوتاه به بررسی تأثیر نخست‌وزیری مصطفی الکاظمی بر رابطه ایران و عراق پرداخته که در ادامه آمده است: هر چند ماه یک بار گفته می‌شود «ایران در حال از دست دادن نفوذ منطقه‌ای‌اش است»، اولاً به این خاطر تحریم‌هاست که «ایران از تأمین فعالیت‌های نظامی‌اش ناتوان شده» و ثانیاً «به این دلیل که ارتش اسرائیل توانسته در کارزار علیه ایران در میدان سوریه پیروز شود». [در اثبات این حرف که نفوذ منطقه‌ای ایران از دست رفته است] یک بار به اعتراضات در لبنان و عراق اشاره می‌کنند، یک بار اعتراضات در ایران را به عنوان دلیل می‌آورند، یک بار ترور سلیمانی را و حالا هم شیوع کرونا را به عنوان دلیل می‌آورند. و هر بار ایران اثبات می‌کند به رغم محدودیت‌ها و ضعف‌هایش و بسیاری از مواردی که در سال‌های اخیر تشدید شده‌اند، می‌تواند همچنان اوضاع را مدیریت کند، تهدیداتش را به فرصت تبدیل کند و نه تنها جمهوری اسلامی را حفظ کند، بلکه همچنان نفوذ منطقه‌ای‌اش را داشته باشد. چرا؟ چون این نفوذ منطقه‌ای برای آنها بسیار مهم است و با منافع حیاتی ایرانیان گره خورده است و چون می‌دانند چگونه حرکت و بازی کنند، به ویژه در مقایسه با دیگر بازیگران منطقه که نمی‌خواهند یا نمی‌دانند چگونه باید اقدام کنند. چون ایرانی‌ها بسیار عملگرا هستند و می‌دانند چگونه استراتژی‌شان را در شرایط متغیر تنظیم و تدوین کنند. چون آنها بسیار صبورند و البته بسیار مصمم‌اند. الکاظمی گزینه‌ای نیست که ایرانی‌ها دوست داشته باشند او را در پست نخست‌وزیری عراق ببینند، اما وقتی آنان مجبور باشند بین الزرفی و الکاظمی یکی را انتخاب کنند، همه نیروهای سیاسی خود در عراق را علیه کسی که تصور می‌شود منافع آنها در عراق را تهدید می‌کند، بسیج می‌کنند. و [باید بدانیم] این فرایند دیگر توسط سلیمانی انجام نشده؛ بلکه توسط شمخانی که ماه پیش به عراق سفر کرد و با الکاظمی دیدار داشت و همچنین توسط فرمانده جدید نیروی قدس ایران، یعنی قاآنی که هفته پیش به عراق سفر کرد، راهبری و مدیریت شد. همان کسی که ادعا می‌شد صلاحیت ندارد و نمی‌تواند پای در مسیر سلیمانی بگذارد. آنچه در مورد نفوذ منطقه‌ای ایران صادق است، در مورد ثبات اقتصادی ایران نیز صدق می‌کند. مطمئناً ایران هم در داخل کشور و هم در خارج از مرزها با چالش‌های پرشماری روبروست، اما نظام ایران در حال سقوط نیست و اقتصاد ایران هم در حال فروپاشی نیست و نفوذ منطقه‌ای ایران نیز ضعیف نشده است. این برای خیلی‌ها فوق‌العاده ناامیدکننده و ناراحت‌کننده است، اما وضعیتی است که اکنون با آن روبروییم. هر کس می‌خواهد ایران را ستایش کند یا بر استراتژی‌هایی با این فرض که خاورمیانه بدون جمهوری اسلامی ایران یا بدون [آیت الله] خامنه‌ای یا بدون نظامیان طرفدار ایران، جای بهتری است؛ اصرار دارد، باید با واقعیت روبرو شود. https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
فرصت نجات انسان‌ها از اسارت تمدن غرب یادداشت: بعد از شکست کمونیسم و بنیان‌گذاری پدیده جهانی‌شدن، همه در این اندیشه بودند که جهان بر مبنای ارزش‌های لیبرال دموکراسی در دنیا به‌صورت یک جریان غالب و مسلط درآمده است و سعادت جهان درنهایت در قالب ایدئولوژی لیبرال دموکراسی محقق می‌شود اما ویروس کرونا اکنون این تصور باطل را بخوبی نشان می‌دهد. گزاره‌های خبری ۱. پایگاه دیلی سیگنال متعلق به اندیشکده بنیاد هریتج در یادداشتی به قلم آرمسترانگ ویلیامز نوشت: ما آمریکایی‌ها دوست داریم خودمان را مرکز و کانون دنیا بدانیم. ما اغلب بر روی خودمان تمرکز می‌کنیم و می‌خواهیم بدانیم رویدادهای جهانی از چشم‌انداز میهن‌پرستی و استئناانگاری خود خوانده آمریکا چگونه به نظر می‌رسند. اما در سرتاسر دنیا، بشریت در مواجهه با نیروهایی که از کنترلش خارج هستند، خوار و کوچک شده است. تا قبل از آنکه ویروس همه‌گیر شود، دوست داشتیم خودمان را با روایات کاذب درباره اهمیت خویشتن فریب بدهیم. اما عجز و ناتوانی ما در برابر اراده خداوند اکنون دیگر بر همگان روشن شده است. ما آنقدرها که تصور می‌کنیم بر امور مسلط نیستیم. ما مرهون قدرت‌هایی بسیار بزرگ‌تر از قدرت خود هستیم و ما در برابر این قدرت برتر هیچ نیستیم. ویروس کرونا به وضوح به ما نشان داد که به یکدیگر نیاز داریم و اینکه بشر محتاج خداست. 2. حبیب فوعانی، نویسنده لبنانی درباره تأثیر کرونا بر جهان نظریه فرنسیس فوکویاما نوشت: اکنون می‌توان به این نتیجه رسید که لیبرال دموکراسی سرنوشت محتوم بشریت نیست و پاندمیک کرونا ضربه‌ای کمرشکن به نظریه "پایان تاریخ" فوکویاما و همفکرانش وارد کرده است. منطق "تاریخ" در حال حاضر علیه جهان غرب عمل می‌کند. 3. جوزف نای:کووید-۱۹ نشان داد که ما قادر نیستیم راهبرد خود را با این دنیای جدید تطبیق دهیم. ۴. جان آلن رئیس اندیشکده بروکینگز: «فاتحان» بحران کووید-۱۹، به روال معمول تاریخ را خواهند نوشت. نکته راهبردی رهبر انقلاب در سخنرانی نیمه شعبان به رفتار و عملکرد دنیای غرب در ماجرای کرونا اشاره کردند و با برشمردن مصادیقی از غرب وحشی فرمودند: «در این ماجرا فرهنگ و تمدن غرب محصول خود را نشان داد که این نتیجه طبیعی فلسفه حاکم بر تمدن غربی مبتنی بر فردگرایی و مادی‌گرایی و غالباً بی‌خدایی است.» پخش شدن صدای اذان و سجده دسته‌جمعی در برخی از کشورهای غربی و عطش آن‌ها برای دستیابی به یک قدرت بی‌نهایت و یک منجی، حاکی از بریدگی جامعه غرب از آنچه آزادی بشر تبلیغ می‌شد و آشتی مجدد با معنویت و خدا است. https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
تهدیدات ناشناخته.m4a
2.64M
صوتی / تحليل کوتاه " تهدیدات ناشناخته " ♦️دکتر قاسم حبیب زاده کارشناس مسائل سیاسی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
71596_501.pdf
2.38M
نسخه pdf نشریه شماره 942 صبح صادق-99/1/23 هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
رونق خیرخواهی رهبر معظم انقلاب به مناسبت نیمه شعبان از طریق رسانه ملی با مردم سخن گفتند که حاوی دو محور عمده بود؛ یکی راجع به منجی و احساس نیاز آحاد بشر در دنیا به ظهور منجی موعود و دیگری شرایط کنونی کشور در زمانه همه‌گیری بیماری کرونا که ایرانی‌ها توانستند از تهدید کرونا فرصت‌هایی بسازند و تصاویری از وحدت و انسجام ملی،‌ مسئولیت‌شناسی و ایثار را به سبک و سیاق دوران دفاع مقدس و سایر بحران‌ها و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله بیافرینند. این موضوع سویه دیگر بحث از فرصت‌ها و تهدیدهایی است که امروزه بیماری ناشی از کرونا در دنیا ایجاد کرده است. آحاد بشر مستأصل امروز در مصاف با ویروسی نادیدنی به عینه دیدند و دریافتند که چقدر ضعیف هستند و مدعیان هندسه قدرت جهانی به موازات ادعایشان در برخورداری از کیک قدرت بین‌المللی تصویری درمانده‌تر از خود به جهان مخابره کردند و بیشتر پرده از نواقص و ضعف‌های خود برداشتند و آنچه در این میان به چشم آمد، قدرت برتر الهی بود. این آورده مهم کرونا ویروس است، به شرط آن که فراموش بشر نسیان زده و دارای نقصان نشود. دومین آورده، تجدید باور و ایمانمان به داشته‌هایمان ازجمله مکتب نورانی توحید و نگاه غایت مدار مذهب تشیع است که متعالی‌ترین نگاه و تکیه‌گاه را در زمانه تنگنای زندگی انسانی به او ارائه می‌دهد:‌ یک- این بحران و بیماری آزمون الهی است، دو- با توکل و حرکت و تلاش علمی می‌توان به مصاف آن رفت و امید به پیروزی داشت‌؛ چرا که خالق انسان و جهان انسان را دوست دارد و در همه حال و به‌ویژه بزنگاه‌ها دست انسان را رها نمی‌کند. سومین فرصت،‌ رونق خیرخواهی و نیکوکاری است که در ذیل این بیماری همانند نسیمی خوش در کشور وزیدن گرفته است. رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم هوای کسانی را که در این روزها کسب‌وکارشان کساد شده و همچنین اقشار ضعیف جامعه را داشته باشند. این کلام موجی تازه از بسیج امکانات و کمک به محرومان و کاسبان و کارگران را در جامعه رقم زده است. نظامی که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و انسانی شکل گرفته و ساختارها و کارگزاران آن با محوریت نگاه توحیدی و عدالت به مردم به مثابه دندانه‌های شانه نگاه می‌کند،‌ ظرفیت تمدن‌سازی اسلامی، هدایت و مدیریت جهانی را دارد. جهان بیمار،‌ خسته و ناامید از وعده‌های دروغین قدرتمداران عالم در انتظار چنین نظام، منجی و موعودی است و آن موعود، اسلام است والسلام https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
71668_919.pdf
1.83M
نسخه pdf نشریه شماره 943 صبح صادق-99/1/24 هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
مصائب کرونا.m4a
2.01M
صوتی / تحليل کوتاه " مصائب کرونا " ♦️دکتر قاسم حبیب زاده کارشناس مسائل سیاسی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
اصلاح‌طلبان در برلین در فروردین‌ماه سال ۱۳۷۹، کنفرانسی در شهر برلین آلمان با عنوان «همایش ایران بعد از انتخابات مجلس» برگزار شد که به یکی از جنجال‌برانگیزترین اقدامات اصلاح‌طلبان تبدیل شد. در این کنفرانس سه روزه که در ۱۹ فروردین ۱۳۷۹ و به دعوت بنیاد آلمانی «هانریش بل» (وابسته به حزب سبز آلمان) در سالن فرهنگ‌های جهان برلین برپا شد، تعدادی از چهره‌های مطبوعاتی و سیاسی اصلاح‌طلبان در جمع ضد انقلاب سخنرانی کردند. حضور افرادی چون اکبر گنجی، علیرضا علوی‌تبار، حمیدرضا جلایی‌پور، جمیله کدیور، علی افشاری در کنار چهره‌های لیبرالی چون حسن یوسفی اشکوری، عزت‌الله سحابی و همراه با عناصر معلوم‌الحال اپوزیسیون خارج از کشور چون محمدعلی سپانلو، شهلا لاهیجی، چنگیز پهلوان، محمود دولت‌آبادی و مهرانگیز کار در این همایش، از وضعیت و جهت‌گیری ضدانقلابی این همایش خبر می‌داد. بنیاد هاینریش بل سه سرفصل اصلی برای اجلاسی که خود میزبان آن بود در نظر گرفته و قاعدتاً با سخنرانان به توافق رسیده بود. این سه عبارت بودند از: ۱ـ جزئیات «چرخش تاریخی» در ایران از دیدگاه اصلاح‌طلبان؛ ۲ـ جزئیات تأمل و بازاندیشی در ساختارهای حکومتی ایران؛ ۳ـ جزئیات و اهداف چالشی که اصلاح‌طلبان با اسلام پدید آورده‌اند. انتشار خبر برگزاری کنفرانس برلین و پخش قسمت‌هایی از این کنفرانس در صداوسیما که در آن برخی جریان‌های ضد انقلاب با انجام اعمالی شنیع و ضد اخلاقی (همچون برهنه شدن یکی از حاضران و رقصیدن فردی دیگر هنگام برگزاری همایش) اقدام به برهم زدن جلسه نمودند، بازتاب‌های شدیدی در محافل مختلف سیاسی و افکار عمومی داشت و جریان دوم خرداد را در شرایطی انفعالی قرار داد. جریان چپ تلاش کرد برای خروج از انفعال، پخش فیلم كنفرانس برلین را اقدامی جناحی در جهت تخریب روابط ایران و آلمان، لغو سفر خاتمی و تضعیف موقعیت بین‌المللی دولت اصلاحات تحلیل کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار سران جبهه دوم خرداد در این باره فرمودند: «برگزاركنندگان كنفرانس درواقع در صدد بودند با این مقدمات و تداركات و دعوت از همه جناح‌های مخالف نظام در خارج، كنفرانس را به جلسه محاكمه انقلاب و نظام اسلامی تبدیل كنند و با تبلیغ ناكارآمدی نظام اسلامی از زبان دعوت‏شدگان داخلی، از زبان ضد انقلاب هم این‌گونه تبلیغ كنند كه اصلاحات اساسی، تنها با حذف اسلام، ولایت فقیه، شورای نگهبان و حدود اسلامی از قانون اساسی و یا كلاً نوشتن قانون اساسی جدید امكان‏پذیر است؛ اما خداوند این نقشه را بر هم زد و روسیاهی كنفرانس برلین برای سیاستمداران آلمانی ماند.» https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
71724_388.pdf
3.36M
نسخه pdf نشریه الکترونیکی شماره 944 صبح صادق-99/1/25 هادیان و مسئولان سیاسی بصیرتی شهید کمالی https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij
کرونا تلنگر خوبی است! در ایام کرونایی کنونی کمتر کسی را می توان یافت که نگران سلامتی خود و خانواده‌اش نباشد. امروزه کرونا به تهدید جدی علیه سلامتی جسم بشر تبدیل شده است، با این حال کرونا فرصتی را فراهم آورده تا در کنار رسیدگی به سلامتی جسمانی، نیم نگاهی به سلامت روح و روان جوامع انسانی نیز داشته باشیم، امری که گم شده بشر امروز است. گزاره های خبری: 1- روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط در گزارشی درباره افزایش شیوع ویروس کرونا در جهان نوشت: ویروس کرونا همانند آبی که در کیسه‌ پلاستیکی ریخته شود، بحران‌های داخلی کشورهایی را که در آن‌ها شیوع یافته نشان داد. 2- یکی از خبرنگاران «شبکه 4 انگلیس» اسنادی را منتشر کرد که بر اساس آن انگلیس توانایی ایجاد آزمایشگاهی مناسب برای انجام آزمایش ویروس کرونا حتی برای کارمندان بخش بهداشت این کشور را نداشته و به اولویت‌بندی بالینی نیاز داردبنا بر آمار این اسناد، بیش از 80 درصد جمعیت انگلیس ممکن است در 12 ماه آینده به ویروس کرونا مبتلا شوند و حدود 9 میلیون نفر نیز نیاز به بستری شدن در بیمارستان‌ها دارند. 3- فرهنگ و شیوه مواجهه دول مترقی جهان غرب در برابر پاندومی ویروس کووید ۱۹ تمام دنیا را متعجب کرد و هر کشوری تلاش برای حفظ خود را در اولویت می گذاشت و کمک کشورهای دوست به همدیگر جای خود را به غارت همدیگر داده بود. نکته راهبردی: در چنین شرایطی کمک مؤمنانه یکی از روش های اسلامی برای مقابله با بحران ها است که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان بر آن تأکید داشتند. از آنجایی که دین اسلام از ۱۴۰۰ سال قبل بر موضوعاتی مانند بهداشت فردی، ایثار و کمک به نیازمندان تأکید داشته است در چنین شرایطی همین مسائل می توانند بحران کرونا را به راحتی شکست دهند. در کشور اسلامی ما زنجیره هایی از بسیج نیروهای انقلابی و پزشکان و کادرهای بیمارستانی شکل گرفته است و در حال عبور کشور از فشارهای ناشی از کرونا و تحریم ها هستند و انشاالله شاهد موفقیت قریب الوقوع آنها خواهیم بود https://sapp.ir/meyar.pb eitaa.com/meyarpb sapp.ir/seyre_motale_basij