eitaa logo
قرارگاه میقات
299 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
102 فایل
#میقات، پاتوق آخرالزمانیها... @rahgozaar https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵 📚 شيخ صدوق با ذكر سند از عمر بن حنظله نقل كرده كه گويد از امام صادق(علیه السلام) شنيدم كه فرمود: « قَبْلَ قِيَامِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) خَمْسُ عَلَامَاتٍ مَحْتُومَاتٍ الْيَمَانِيُّ وَ السُّفْيَانِيُّ وَ الصَّيْحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاءِ»؛ پيش از قيام قائم پنج نشانه حتمي خواهد بود: يماني و سفياني و صيحه و قتل نفس زكيه و خسف به بيداء. کمال الدین و تمام النعمه، ج۲،ص ۶۲۱. 🔷 چگونگي و گستره نداي آسماني در باره چگونگي پديد آمدن نداي آسماني آنچه مي‌توان گفت اين است كه اين ندا توسط جبرئيل بلند خواهد شد و همه انسان‌ها با گويش‌هاي مختلف آن را مي‌فهمند و همه به صورت يكنواخت آن را مي‌شنوند. 📚 اما در باره گستره آن در روايتي ابو بصير از امام باقر(علیه السلام) چنين نقل كره كه فرمود:«... يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ( فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ ...»؛ ندا دهنده‌اي از آسمان به نام قائم ندا مي‌دهد كه هر كس در شرق و غرب است آن را مي‌شنوند. غیبت نعمانی، ص۲۵۴. با توجه به اين روايت و روايات ديگر و نيز رسالت فراگير حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) براي همه مردم كره زمين به راحتي مي‌توان مخاطبان اين نداي آسماني را همه مردم دانست و اگر چنانچه به ديگر جانداران نيز اشاره شده به آن جهت است كه آن‌ها نيز از اين ظهور به طور تكويني آگاه شده و از ظهور حجت الهي و رفع ستم بر انسان‌ها، شادمان مي‌شوند. 🔷 زبان نداي آسمانی افزون بر عمومي بودن نداي آسماني كه به روشني مي‌توان از آن فهميد كه هر كس به زبان خود آن را شنيده و مي‌فهمد، در برخي از روايات تصريح شده كه هر كس به زبان خود آن را مي‌شنود. 📚 در اين باره زراره از امام صادق(علیه السلام) روايت كند كه فرمود:« يُنَادِي مُنَادٍ بِاسْمِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قُلْتُ خَاصٌّ أَوْ عَامٌّ قَالَ عَامٌّ يَسْمَعُ كُلُّ قَوْمٍ بِلِسَانِهِمْ قُلْتُ فَمَنْ يُخَالِفُ الْقَائِمَ عَلَيْهِ السَّلَامُ وَ قَدْ نُودِيَ بِاسْمِهِ قَالَ لَا يَدَعُهُمْ إِبْلِيسُ حَتَّي يُنَادِيَ فِي آخِرِ اللَّيْلِ فَيُشَكِّكُ النَّاسَ يدعهم إبليس حتي ينادي في آخر الليل و يشكك الناس»؛ نداكننده‏اي قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به نام مي‏خواند. گفتم: نداي خاصّ است يا نداي عامّ؟ فرمود: نداي عامّ است و هر ملّتي به زبان خود آن را مي‏شنود. گفتم: پس چه كسي با او مخالفت مي‏كند در حالي كه او را به نام مي‏خوانند؟ فرمود: ابليس آنان را رها نمي‏كند و در آخر شب ندا مي‏كند و مردم را به شكّ وامي‏دارد.کمال الدین و تمام النعمه، ج۲،ص۶۵۱ 🔷 زمان نداي آسمانی آنچه مشهور است اينكه صيحه آسماني در ماه مبارك رمضان اتفاق خواهد افتاد. 📚 مرحوم نعماني با ذكر سند از ابو بصير و او از امام باقر(علیه السلام) نقل كرده كه فرمود: « الصَّيْحَةُ لَا تَكُونُ إِلَّا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ شَهْرِ اللَّهِ وَ هِيَ صَيْحَةُ جَبْرَئِيلَ إِلَي هَذَا الْخَلْقِ ثُمَّ قَالَ يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِ الْقَائِمِ(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَيَسْمَعُ مَنْ بِالْمَشْرِقِ وَ مَنْ بِالْمَغْرِبِ...»؛ آن صيحه جز در ماه رمضان ماه خدا بر نخواهد خاست، همان آواي بس بلند جبرئيل(علیه السلام) بدين مردمان است، بعد فرمود: نداكننده‏اي از آسمان به نام حضرت قائم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) ندا سر مي‏دهد و هر كه در مشرق و مغرب است مي شنود. 🔷 محتواي نداي آسماني به نظر مي‌رسد در روايات نداي آسماني بيشترين شمار روايات، مربوط به رواياتي است كه در آن محتواي نداي آسماني معرفي حضرت مهدي(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. 📚 شيخ صدوق در روايتي از امام رضا(علیه السلام) چنين نقل كرده است كه فرمود:«... وَ هُوَ الَّذِي يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ ... » و او كسي است كه ندا دهنده به نام او ندا مي‌دهد. کمال الدین و تمام النعمه،ج۲، ص ۳۷۱ @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 کودک و رسانه 🍃کودک از روز تولد می‌تواند خاطراتی را ضبط کند. بخش زیادی از حافظه کودکان را رسانه پر می‌کند. 🍃 این بسیار مهم است که والدین، او را از کودکی در معرض چه پیام‌هایی قرار می‌دهند. هر برنامه‌ای که ما تماشا کنیم، کودکان آن را ضبط می‌کنند. 🍃باید هنگام کار با رسانه یا تماشای برنامه، ملاحظه مخاطبان کوچک را هم بکنیم. کودکان در حالی که چیزهایی از تلویزیون می‌فهمند، چیزهایی را هم نمی‌فهمند و نیاز به آموزش دارند. @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فرقه های انحرافی🔴 ❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها الف. برداشت نادرست از آیات و روایات مدعیان دروغین حتی در لباس عالم دین و مروج شریعت، از ساده لوحی و نادانی عوام استفاده کرده، با برداشت های نادرست از آیات قرآن و روایات، مذهب باطل خود را جریانی الهی و دین مدار نشان می دهند. آنان به اسم شریعت، خداپرستی و آخرت جویی و به نام مهدویت، مردم را به سوی خود دعوت می کنند؛ چنانکه بهائیت با استناد به قرآن! خاتمیت پیامبر اسلام (ص) را نفی نموده، نبوت «بهاء» را مطرح می کند! 🔵 ادامه دارد ... @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فرقه های انحرافی🔴 ❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها ب. سوء استفاده از علاقه مردم به امام زمان (علیه السلام) در بستر جهل و نادانی، مدعیان مهدویت از ابزار عشق و علاقه مردم به مهدی موعود نیز بهره گیری می کنند. محبت فراوان شیعیان به امام زمان (عج) و اشتیاق آن ها به ظهور آن حضرت، آن گاه که با عدم اطلاع و ناآگاهی از موضوع مهدویت و انتظار همراه می شود، زمینه ای مناسب برای گرایش آنان به مدعیان بابیت و مهدویت می گردد و آن ها را در تشخیص مصداق درست مهدی و نائبان او دچار خطا می کند. یکی از عالمان معاصر در تحلیل گرایش مردم به فرقه های انحرافی می نویسد: بابیان فداکار و جان فشان اولیه که در قیام های خونین زمان باب شرکت داشتند و خود را به آب و آتش می زدند، بابی و بهایی - به معنای رایج آن نبودند!! بلکه شیعیانی ساده لوح و ره گم کرده بودند که در تشخیص مصداق به خطا رفته و به عشق هواداری از صاحب الزمان (علیه السلام) و قائم موعود، اسیر مشتی بازیگران سیاسی شده بودند. به همین دلیل است که عده ای از مریدان علی محمد باب - مؤسس فرقه گمراه بابیت - که حتی در جنگ ها و شورش ها به طرفداری از او قیام کرده بودند پس از اطلاع از ادعای مهدویت و نبوت از سوی او، از اطرافش پراکنده شدند.  🔵 ادامه دارد ... @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
سوره یاسین بخوانید و ثوابش را به امام جواد هدیه کنید، حاجاتتان را خواهد داد.
🔴 فرقه های انحرافی🔴 ❌ برخی ابزارهای مورد استفاده فرقه ها ج. نیرنگ بازی و عوام فریبی میدان داران بازی فرقه سازی و حقیقت سوزی، در بستر جهل و نادانی توده ها، می کوشند با ابزار عوام فریبی و ظاهری مردم فریب و دین مدار، آنان را گمراه سازند. آن ها با زهدفروشی و ظاهر ساده و بی تشریفات، مدعی آخرت جویی و حق طلبی می شوند و افکار عمومی را تحت تأثیر دعوت باطل خود قرار می دهند؛ بدون اینکه برای سخن خود دلیل روشن و سند مستندی بیاورند. البته گاهی با نیرنگ بازی در قالبی عالمانه و پوششی که کلمات موزون و مشابه آیات و روایات، سخنان بی پایه و اساس و بافته شده را به عنوان کتاب آسمانی به خورد توده ناآگاه می دهند. نمونه روشن آن، سخنان سراسر باطل و پوچ باب شیرازی است.  @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقوا، یعنی صبح تا شب صورت برزخی آن چه را که در طول روز عمل کرده‌اید در طبقی قرار دهید و بر سر بگذارید و از این که دیگران آن را می‌بینند، خجالت نکشید. @gonbadekabood
🌟 نبرد مجنون قسمت ۷🌟 "ازمجنون تا رومادیه" ✨ اسراء تشنه و گرسنه در نهایت مظلومیت با سرو رویی خونین و غمی سنگین از شهادت دوستان و همرزمانشان و دوری مجهول از خانواده و وطن با آینده ای مبهم، بدون کوچکترین توجه ای به زخمی ها با دستانی بسته و قلبی مالامال از غم و اندوه روانه سالنها شدند. من و کرمی بهمراه تعداد زیادی از اسرای هم استانی، خوزستانی و خراسانی در یکی از این طویله ها که کف آن پوشیده بود از لباسهای پاره پوره، پوتین های فرسوده، سنگریزه و حتی کـود انسانی و هر اشغال دیگری جای گرفتیم. ظاهرا" قبل از ما هم اسرایی در طول جنگ در اون سالنها بصورت موقت نگهداری شده بودن. سالنها تقریبی به ابعاد ۲۵×۸ متر بودن، سقف شان از ورقه های کرکره ای گالوانیزه بود، جمعا"برای هر سالن تعداد ۴ پنجره کوچک با حفاظ آهنی در دو طرف سالن تعبیه شده بود و دو عدد لامپ کم نور حدود ۶۰ وات روشنائی درونش را تقریبا" تأمین میکرد. ابتدا که وارد شدیم قدری جا برای دراز کردن پایمان بود، ولی کم کم و با رسیدن بقیه خودروهای حمل اسراء سالن پر شد. چون هوای داخل سالنها ساکن و بشدت گرم و نفس گیر بود من و کرمی رفتیم پایین یکی از پنجره ها نشستیم. من به کمک دندانهایم گره دستهایم را که از جلو بسته بود باز کردم و سپس دستهای کرمی را. کم کم همه دستهایشان را باز کردن. ولی به محض باز شدن درب طویله سریع دستهایمان را در اون بند یا طناب حلقه شده می پیچاندیم تا متوجه باز بودن دستهایمان نشوند. رفته رفته باز بودن دستها عادی شد. اسرائی که تا اون زمان نماز مغرب و عشای خود را نخوانده بودند با تیمم نمازشان را بجا آوردند هرچند بدنها همه خونی بود، حتی بدن و لباسهای اسرای سالم هم از خون دوستان و بقیه افراد زخمی بی نصیب نمانده بود و کف طویله ها هیچ جای طاهری برای اقامه نماز نداشت. اطراف سالنها تعداد زیادی نگهبان مسلح گماشته بودند. یکی از نگهبان های فرومایه پشت پنجره صدا زد، واینه عربستانی؟ عربستانی کجاست؟ منظورش از عربستانی مترجم خوزستانی بود. عراقی ها از استان خوزستان بعنوان عربستان نام می بردند. اولین باری که عراقی ها درمنطقه مجنون دنبال مترجم بودند چندین بار صدا زدند واینه عربستانی؟ هیچ یک از اسرای خوزستانی عرب زبان چیزی نگفتند باز هم صدا زدند واینه عربستانی؟ عاقبت یکی از عرب زبانان خوزستانی بلند شد و گفت: سیدی ماکو عربستانی. افسر عراقی با فانوسقه اش «کمربند پهن نظامی» اون اسیر خوزستانی را کتک مفصلی زد و حین کتک کاری دائم میگفت: انت عربستانی ایگول ماکو عربستانی!!! عراقیه میگفت: تو خودت عربی و میگی اینجا عرب نیست!!! اون اسیر خوزستانی به عربی میگفت: سیدی والله انَ ایرانی، عربستانی ماکو. اون اسیر بیچاره میگفت: بخدا قسم من ایرانی هستم و اینجا عربستانی نیست. آخه ما همه فکر میکردیم منظور عراقیا از عربستانی این است که بین شما آدم عربستان سعودی نیست!!. خلاصه بعثی های افلقی حتی بخیال خام خودشان استان خوزستان را هم بعنوان استان عربستان نامیده بودند و آرزو داشتند ضمیمه خاک خودشان کنند. که به لطف الهی و غیرت و جوانمردی و رشادت غیورمردان ایران زمین سردمداران حزب بعث این خیال و آرزو را بگور سیـاه بردند و خوزستان شد خوزستان قهرمان. خلاصه در پاسخ نگهبان عراقی که از پشت پنجره صدا میزد واینه عربستانی؟ یکی از عرب زبانان خوزستانی گفت:نعم سیدی. نگهبان جملاتی را عربی گفت، سپس مترجم ترجمه کرد و گفت نگهبان میگه: هر کس ساعت یا انگشتر یا گردنبند و هر چیز شخصی دارد سریع تحویل دهد. اگر بازرسی کنیم و ببینم تیربارانش میکنیم. خیلی از اسراء که انگشتر، حلقه و لوازم شخصی را در مجنون ازشان نگرفته بودند، ناچار شدن اینجا تحویل بدهند. هرچند بعضی ها حلقه نامزدی شان بود و یا یادگار دوستان شهیدشان و برایشان بسیار ارزش معنوی داشت، اما مجبور شدن تحویل بدهند. دوستم لطف الله کرمی هم یک انگستر نقره عقیق دستش بود چند بار از انگشتش خارجش کرد که تحویلش بدهد و دوباره پشیمان شد. مردد بود، می گفت: یادگار همسرمه خیلی برایم ارزش دارد. عاقبت گفت: معلوم نیست که ما باید تا چه زمان در اسارت باشیم. از کجا معلوم است ما زنده بمانیم و دوباره برویم ایران، عاقبت یه جایی انگشتر را نزدم خواهند دید و ممکن است برایم دردسر ساز شود. هرجوری بود خودش را خلاف میل باطنی اش قانع کرد و انگشتر را گذاشت توی دست اون نگهبان عراقی. 🔵 ادامـه دارد... خاطرات آزاده غلامشاه جمیله ای، به قلم خودشان @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔵 🔷 یکی دیگه از علامت های حتمی ظهور ( قتل نفس زکیه ) می باشد. 🔶 معنای نفس زکیه: نفس زکیه می تواند به دو معنا باشد: ۱. انسان به رشد و کمال رسیده ۲. انسان پاک و بی گناهی است که قتلی انجام نداده ( این معنی نزدیک تر است به مضمون روایات) 🔷 این علامت در روایات شیعه بیشتر دیده می شود ولی در منابع اهل سنت نیز آورده شده. 🔶 برخی از روایات ایشان را سفیر امام علیه السلام دانسته که قبل از قیام علنی حضرت خبر ظهور را به مردم مکه می رساند و از انها برای یاری حضرت دعوت می کند که کشته می شود. 🔴 آن چه که این علامت را از بقیه متمایز می کند این است که تنها علامتی است که مدت آن مشخص شده و ۱۵ روز قبل از ظهور اتفاق می افتد. 🔶 در برخی روایات نفس زکیه از نسل امام حسین علیه السلام و در برخی روایات از نسل امام حسن علیه السلام می باشد. 🔷تعابیری مانند النفس، النفس الحرام، النفس الطیبه الزکیه، دم الحرام، غلام من آل محمد در روایات به کار رفته . و در برخی روایات نام ایشان محمد بن حسن آمده ‼️در بحث نفس زکیه به دو مساله باید توجه کرد: 🔷 اول :حتمی بودن قتل نفس زکیه چندين روايت با واژه‌هاي «محتوم» و «لابدّ»، رخ دادن قتل نفس زکيه را حتمي دانسته اند که به دو مورد از آن‌ها اشاره مي‌شود. 📚ابوحمزه ثمالي گويد: «امام جعفر صادق (علیه السلام) ضمن شمارش امور حتمي قبل از قيام حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ، فرمود: «… و قتل النفس الزكية من المحتوم …؛ و کشته شدن نفس زکيه از امور حتمي است». غیبت طوسی، ص ۴۳۵، ح ۴۲۵. 📚حمران بن اعين گويد: «امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود: «من المحتوم الذي لابدّ أن يكون من قبل قيام القائم خروج السفياني و خسف بالبيداء و قتل النفس الزكية و المنادي من السماء؛ از امور حتمي که به ناچار، قبل از قيام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) خواهد بود، خروج سفياني و خسف بيداء و قتل نفس زکيه و ندا دهنده از آسمان است». غیبت نعمانی، ص ۲۶۴، باب ۱۴، ح۲۶. 🔷 دوم : زمان و مکان کشته شدن نفس زکیه بنابر آنچه از روايات اهل بيت (علیهم السلام) استفاده مي‌شود، نفس زکيه کنار کعبه، ميان رکن و مقام حضرت ابراهيم و پانزده شب قبل از قيام حضرت مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شهادت مي‌رسد. 📚 عباية بن ربعي از اميرمؤمنان علي (علیه السلام) نقل كرده است که ايشان فرمود: «… ألا أخبركم بآخر ملك بني فلان قلنا بلى يا أمير المؤمنين قال قتل نفس حرام في يوم حرام في بلد حرام عن قوم من قريش و الذي فلق الحبة و برأ النسمة ما لهم ملك بعده غير خمس عشرة ليلة …؛آيا شما را از پايان حکومت بني فلان آگاه نکنم؟ گفتيم: چرا اي اميرمؤمنان. فرمود: کشته شدن انساني بي گناه در روز حرام و در شهر حرام (مکّه معظّمه) از قومي از قريش. قسم به کسي که دانه را شکافت و انسان را آفريد، براي آنان بعد از اين جنايت، جز پانزده شب حکومت نخواهد بود». ارشاد، ج ۲، ص ۳۷۴ . 🔶 البته حتمي بودن اصل قتل نفس زکيه را نمي‌توان به حتمي بودن خصوصيات آن، چون زمان کشته شدن او سرايت داد و احتمال تغيير و بداء در موارد جزئي وجود دارد. @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🌷دي شيخ با چراغ همي گشت گرد شهر کز ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست❣ @gonbadekabood
🔵 کنجکاوی کودکان را هدایت کنیم 🍃 از طریق کنجکاوی کردن، دو تفکر در کودکان، فعال و تقویت می‌شود. یکی، تفکر خلاق است؛ یعنی این‌که فرد بتواند از امکانات موجود، تحلیل و نتیجه‌ی درستی ارایه بدهد؛ دیگری، تفکر نقاد است. کودک باید بداند که سوال کردن، نشانه‌ی ضعف نیست. 🍃 پرورش این دو نوع تفکر در کودکان، موجب می‌شود که در آینده، وقتی آن‌ها در موقعیت‌های نامناسب، مثل پیش‌نهادهای ناسالم، قرار می‌گیرند؛ بلافاصله، در ذهن‌شان سوال کنند و جنبه‌های مختلف آن پیشنهاد را بررسی و تحلیل کنند؛ سپس تصمیم درست را بگیرند. هم‌چنین، تقویت تفکر خلاق و نقاد، موجب رشد مسئولیت‌پذیری رفتاری در کودک می‌شود و می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی آینده، پیش‌گیری کند. @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عده توابین، چند برابر عده شهدای کربلاست. شهدای کربلا همه در یک روز کشته شدند؛ توابین نیز همه در یک روز کشته شدند. اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند نیست. به خاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. وقت شناسی همان کیمیایی است که اگر در وجود فردی بود، مس وجودش را طلا می‌‌کند. ✨ مسلم ولی امر است، سید علی اصغر علوی @gonbadekabood
🌟نبرد مجنون قسمت ۸🌟 "ازمجنون تا رومادیه" لحظات بسیار کند و سخت می گذشت به هر چیزی فکر می کردیم برایمان رنج آور و عذاب دهنده بود. به خانواده، دوستان هم گردانی، فرمانده هان و همسنگران شهیدمان و یا آینده مبهم. حس میکردیم مردگانی هستیم که بعد از مرگ و خاک سپاری روح به جسم مان باز گشته و زنده شده ایم و از زندگی گذشته خود آگاهیم ولی هیچ راه و چاره ای برای باز گشت به آن دنیا را نداریم. انگار در عالم برزخ بسر میبردیم. عذابهای فکریمان کم بودند شکنجه های جسمی هم مکمل شان شده بود. از طرفی تشنگی در حد هلاک شدن و گرسنگی، محیط بسیار آلوده سالنها و زخمهای حادمان که نیاز به درمان داشتند، همه و همه لحظه به لحظه شرایط را دشوارتر میکرد و ظرفیت تحمل مان را به تحلیل می برد. از طرفی دیگر هر یک ساعتی درب سالن را باز میکردند و چهار الی پنج سرباز مست و عقده ای کابل به دست وارد می شدند و با کابل به جانمان می افتادند. درحالیکه رمق حتی نشستن را نداشتیم، در اون لحظات بخاطر اینکه خود را از زیر ضربات کابل دور کنیم در یک طرف سالن جمع شده بودیم و با ضرب کابل مجبور می شدیم از سرو شانه هم بالا برویم و روی هم انباشته شویم، فقط خدا میداند و اسرائی که اون شرایط را تجربه کردند که چقدر آن ضربات کابل که برجسم رنجور اسرای مجنون بلاخص بر زخم های عفونی بدنهای نحیف این عزیزان فرود می آمد چقدر سوزناک و زجرآور بود. سربازان مست عراقی همه را در یک گوشه سالن جمع کرده بودند. گاهی برخی از اسراء جسم خود را سپر محافظت از بدن دوست و همرزم زخمی خود میکردند و آنقدر زیر ضربات کابل تحمل میکردند تا سرباز دشمن خسته میشد یا اون اسیر از حال میرفت. بعضی ها که بر اثر تشنگی یا جراحت توان بلند شدن را نداشتند زیر لگد و پا له میشدن و زیر پا میرفتن و بقیه روی سرو دوش هم انباشته می شدن. از بس ضربات کابل بسیار دردناک و سوزنده بود. اصلا" برایشان مهم نبود که کابل به کدام قسمت بدن میخورد. اسیر ناقص شود یا نشود، جوری به شدت کتک میزدند که انگار قصد کشتن داشتند، وقتی اون صحنه ها در نظرم مجسم میشود فکر میکنم باید حتی یک نفر هم زنده نمی ماند ولی خواست و اراده الهی ماورای قدرت و نیت هر دیکتاتور و جنایتکاری ست، در مقابل همه این سختیها دستهای نامرئی قدرت لایزال الهی روح را در جسم اسراء حفظ میکرد و به جام جانشان ظرفیت می بخشید. خلاصه وقتی که بر اثر کتک و شکنجه همه را در یک گوشه جمع میکردند، آنهایی که روی زمین افتاده بودند و توان بلند شدن را نداشتن بعنوان اجساد روی زمین می کشیدند و پیکر رنجور شهداء را پشت همان سالن ها بطور سطحی دفن می کردند. حدودای ساعت یک بامداد یکشنبه پنج تیر ماه۱۳۶۷ بود که نوبت نام نویسی سالن ما شد. اسراء را یکی یکی می بردند بیرون از طویله، جلوی درب دو تا سرباز نشسته بودند و با کمک مترجم عرب زبان ایرانی نام نویسی به سبک عربی را انجام می دادند. هر اسیر پس از ثبت نام با کتک به سالن دیگری منتقل می شد. من قبل از دوستم کرمی ثبت نام شدم و به یکی از سالناها یا بهتر بگم طویله های دیگر منتقل شدم. وقتی وارد اون سالن شدم به زور جایی برای نشستن پیدا کردم چون توی سالن نور و جای کافی نبود متوجه نشدم دوستم کرمی کجا نشست، پس از جدا شدنمان از هم، حس غریبی با سایر اسراء واقعا" شام غریبانی دیگر شده بود. کتک کاری هر یک ساعت به همان شکل ادامه داشت و هر بار پیکر تعدادی از شهداء که اخیرا" عروج کرده بودن را به خارج از سالن انتقال می دادند. از آنجا که آمار شهدا لحظه به لخظه رو به افزایش بود مجبور شدند کار انتقال اجساد شهداء را به اسرای عرب زبان خوزستانی واگذار کردند و خود بچه های خوزستانی زحمت دفن سطحی اجساد شهداء را در پشت سالنها که زمینش تقریبا" رملی و ماسه بادی بود می کشیدند. یکی از اسرای دزفولی می گفت: در دومین روزی که در اون سالن ها بودیم وقتی داشتیم دونفری پیکر یکی از شهداء که هیچگونه زخمی بر بدن نداشت و معلوم بود بر اثر تشنگی و گرما شهید شده را بصورت سطحی دفن می کردیم، حین خاک ریختن روی بدنش اون شهید چشمهایش را باز کرد و چند مرتبه پلک زد! چون توان تکلم نداشت، میخواست به ما بگوید که من زنده ام! مرا دفن نکنید، به سرباز مسلح عراقی که در بالای سرشهید ایستاده بود و مواظب و ناظر ما بود گفتیم سیدی زنده است، داره نگاهمون می کند ولی با کمال بیرحمی سرباز سنگدل عراقی با پایش خاک روی صورت شهید ریخت و آمد روی سرش ایستاد و ما هم مجبور شدیم با چشم گریان بقیه تنش را با خاک بپوشانیم... 📚خاطرات آزاده سرافراز غلامشاه جمیله ای، به قلم خودشان 🔵 ادامه دارد ... @gonbadekabood https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
بر اساس درخواست دوستان همراه بزرگوار در کانال، تا آخر شب ان شاالله قسمت دیگری از خاطره نبرد مجنون را نیز میزاریم براتون
☀️❄️☀️❄️☀️❄️☀️❄️☀️❄️☀️ ❄️☀️❄️☀️❄️ ❄️☀️❄️☀️ ❄️☀️❄️ ❄️☀️ ☀️ هارون از شقیق بلخی پرسید،شقیق بن ابراهیم زاهد تویی؟ گفت:شقیق بن ابراهیم منم،اما زاهد تویی چون من دنیای قلیل را ترک کردم وتو آخرت را پشت پا زدی‼️ @gonbadekabood ☀️ ❄️☀️ ☀️❄️☀️ ☀️❄️☀️❄️ ☀️❄️☀️❄️☀️❄️☀️❄️☀️❄️☀️