احترام نام مبارک رمضان.mp3
1.69M
اسم ماه مبارک #رمضان احترام ویژهای دارد
با احترام از این ماه نام برده شود
دو روایت درباره احترام نام «رمضان»
#روایت_خوانی
#منبرهای_کوتاه_مجازی
کانال #موج_خروشان 👇👇
@mojkhorooshan
مبانی فکری انقلاب ج۹ رکن چهارم.mp3
2.42M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب
جلسه ۹
رکن چهارم: #استعداد_بیپایان_انسان
کانال #موج_خروشان 👇👇
@mojkhorooshan
موج خروشان
کجای دین اسلام آمده که با #بدحجاب برخورد بشه و بازداشت بشه؟ تبیین دلیل و وجه #شرعی برخرد حکومت با #
صوت مرتبط با پرسش و پاسخ دوشنبه در گروه 👆
مبانی فکری انقلاب ج۱۰ رکن پنجم.mp3
2.27M
سلسله مباحث #مبانی_فکری_انقلاب
جلسه ۱۰
رکن پنجم: #جریان_عالم_به_سمت_حاکمیت_حق
کانال #موج_خروشان 👇👇
@mojkhorooshan
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅
لَقَدْ أَنْزَلْنَا آيَاتٍ مُبَيِّنَاتٍ وَاللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ به تحقيق آياتى روشنگر نازل كرديم و خدا هر كس را كه بخواهد به راه راست هدايت مىكند. (سوره نور/۴۶)
✅کسانی که به خودشان اجازه نمیدهند قرآن را بفهمند،بیچاره ها از این روشنگری محرومند.
والله یهدی من یشاء الی صراط مستقیم خدا رهنمون میشود هرکه را بخواهد به سوی راه راست. هرکه را بخواهد.
⁉️خواستن خدا یعنی چه؟
اراده و مشیت خدا جز در قالب علت های طبیعی و عادی جلوه گری نمیکند.شما اگر چنانچه خواستید، تصمیم گرفتید، پای یک سخن هدایتگر،نشستید و هدایت شدید،خدا خواسته بود که هدایت بشوید.
🔰همین شما اگر تنبلی و سستی کردید، اگر راه فهمیدن را روی خودتان بستید، خدا اراده کرده بود که شما نفهمید.
✅اراده کردن خدا به این معناست که وسایل و اسباب عادی پیش آمده یا نیامده؛ اگر با اراده و خواست شما وسایل و علل عادی، پیش آمده برای انجام گرفتن این معلول، اینجا خدا خواسته، اگر چنانچه شما نخواستید، پیداست خدا نخواسته؛ نه اینکه نخواستن خدا موجب بشود شما اراده نکنید،نه شما در اراده کردن آزادید.
خدا نخواسته یعنی علت لازم مترتب نشده، این معنی خدا نخواسته است.
چون به وجود آورنده علت ها و خاصیت بخشِ علت ها خدا بود.
#تفسیر_روز_۱۲
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_پنجم
#سیمرغ_رمضانی
هر روز #تفسیر یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال #موج_خروشان👇👇👇
@mojkhorooshan
May 11
✅ #حسن_خلق
روایتی زیبا از امام #حسن علیه السلام:
🔻حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ عَنِ الْحَسَنِ عَنِ الْحَسَنِ:
«إِنْ أَحْسَنَ الْحَسَنِ الْخُلُقُ الْحَسَنُ.»
الخصال، ج1، ص: 29
🔻ترجمه: ابو الحسن و او از ابو الحسن و او از ابو الحسن و او از حسن و او از حسن و او از حسن روايت ميكند كه
▪️زيباتر از هر زيبا خلق زيبا است.
الخصال / ترجمه فهرى، ج1، ص: 34
♻️ در این روایت شگفت انگیز 9مرتبه کلمه #حسن درمجموع سند و متن تکرار شده است برای بیان #حسن_خلق
✍شرح اسامی: ابو الحسن اولىگ محمد بن عبد الرحيم شوشترى و ابو الحسن دوم على بن احمد بصرى تمار و ابو الحسن سوم على بن محمد واقدى و حسن اول حسن بن عرفه عبدى و حسن دوم حسن بن ابى الحسن بصرى و حسن سوم حسن بن على بن ابى طالب است.
#امام_حسن علیه السلام
⛔️کپی بدون ذکر لینک منبع جایز نیست⛔️
کانال #موج_خروشان 👇👇
@mojkhorooshan
May 11
رفتار نامناسب برخی دینداران به اسم دین. اول.mp3
2.36M
#رفتارهای_نامناسب برخی متدینین و جلوه آن در جامعه
چرا برخی افراد به ظاهر متدین رفتار نامناسب با سایرین دارند؟
پاسخ به #سوالات_اعضا
بخش اول
کانال #موج_خروشان 👇👇
@mojkhorooshan
رفتارنامناسب برخی دینداران به اسم دین دوم.mp3
1.91M
#رفتارهای_نامناسب برخی متدینین و جلوه آن در جامعه
چرا برخی افراد به ظاهر متدین رفتار نامناسب با سایرین دارند؟
پاسخ به #سوالات_اعضا
بخش دوم
کانال #موج_خروشان 👇👇
@mojkhorooshan
موج خروشان
#رفتارهای_نامناسب برخی متدینین و جلوه آن در جامعه چرا برخی افراد به ظاهر متدین رفتار نامناسب با سای
این بحث 👆👆بخش سومی هم دارد که انشالله فردا منتشر خواهد شد
🔅بسم الله الرحمن الرحیم 🔅
#وَيَقُولُونَ آمَنَّا بِاللَّهِ وَبِالرَّسُولِ =میگویند ایمان آورده ایم به خدا و پیامبر
#وَأَطَعْنَا و فرمان برده ایم،
این ادعاها را میکنند،که ادعا کردنش آسان است، اما #ثُمَّ يَتَوَلَّى فَرِيقٌ مِنْهُمْ مِنْ بَعْدِ ذَلِكَ پس از این ادعا گروهی از آنان رو بر میگردانند، وقتی که رو برگرداندند
صحبت از کفار نیست، و مرتدین نیست که یکهو قهر میکنند، از عالم اسلام خارج میشوند؛ نه، صحبت از همین مومنین معمولی داخل جامعههاست
⬅️بعد درباره اینها میفرماید: #وَمَا أُولَئِكَ بِالْمُؤْمِنِينَ نیستند اینان مومنان. (سوره نور/۴۷)
حالا روشن تر از این #وَإِذَا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ چون فرا خوانده شوند به سوی خدا و رسولش تا پیامبر حکم کند میان آنان #إِذَا فَرِيقٌ مِنْهُمْ مُعْرِضُونَ ناگهان میبینی که گروهی از آنان روی گردانند.(۴۸)
✅حاضر نیستند بروند از پیغمبر حکمرا بشنوند.
🔴آیه به حسب ظاهر درباره قضاوت است،تعبیر #حکومت در قرآن غالبا به معنای قضاوت کردن است. #اما مفاد و مضمون آیه عام است .چنین نیست که این درباره کسانی است که تن به قضاوت پیغمبر #فقط نمیدهند، نه، آن کسانی که تن به فرمان پیغمبر در غیر موارد قضاوت هم نمیدهند، مشمول آیه اند و این روشن است.
وَإِنْ يَكُنْ لَهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ(۴۹) اگر حق به جانب آنها باشد، بیایند به سوی پیامبر اطاعت کنندگان، با اذعان.
🔴آنجایی که بناست حکم به نفع آنها باشد در مقابل دین تسلیمند؛ آنجایی که احتمالا حکم به زیان آنهاست، دین را قبول ندارند. اینجا قرآن اینها را به استیضاح میکشد در حقیقت.
⁉️چراآنجایی که به سود شخصیتان نیست، دین را قبول نمیکنید؟
♻️یکی از سه چیز است:
1⃣أَفِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ آیا در دل آنها بیماریست؟بیماری نفاق، هوا و هوس،جهل و غرور ؟
یا بالاتر از این است؟
2⃣ أَمِ ارْتَابُوا یا اصلا در دین شک کردند؟
یا بالاتر از این
3⃣أَمْ يَخَافُونَ أَنْ يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَرَسُولُهُ شاید میترسند خدا و پیامبر به آنها ظلم کنند؛ 🔺که این این کفر است.
انسانی که نداند که خدا و پیامبر در حکم ظلم نمیکنند، و بترسد که خدا ظلم کند، خدا و پیامبر را نشناخته و قبول ندارد
بَلْ أُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ(۵۰) خودشان ظالمند.
#تفسیر_روز_۱۳
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#جلسه_پنجم
#سیمرغ_رمضانی
هر روز #تفسیر یک آیه قرآن کریم برگرفته از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن در کانال #موج_خروشان👇👇👇
@mojkhorooshan