eitaa logo
آموزش پژوهش و نگارش علمی
1.5هزار دنبال‌کننده
545 عکس
22 ویدیو
555 فایل
نویسنده: مهدی محقق فر موضوع: ۱ -آموزش پژوهش و نگارش علمی با تاکید بر علوم حوزوی (تجربه نویسنده در کارگاه ها و ارزیابی ها) ۲- معرفی برخی فعالیت های علمی پژوهشی تراز ۳- ارائه متون انگیزه بخش در امر پژوهش ارتباط با نویسنده @Mohagheghfar
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی 📣قابل توجه دانش‌پژوهان ✅ ✅حجت الاسلام و المسلمین دکتر «رئیس دانشکده حقوق دانشگاه قم» ✅موضوع : توضیح و تبیین گرایش حقوق خصوصی 🌷📣👈توجه توجه👉📣🌷 🔹یکی از های مهم طلاب سطح، انتخاب صحیح تخصصی است. 🔹مرکز تخصصی فقه و حقوق در راستای رفع این نگرانی علمی، نشست هایی را اجرا و همچنین نشست های مفید برگزار شده توسط سایر مراکز حوزوی را در اختیار طلاب محترم قرار می‌دهد. 🌷فهرست مباحث مطرح شده🌷 👇👇👇👇👇 ✅🔸اهمیت حقوق خصوصی ✅🔸چالش‌های مهم پیش روی حقوق خصوصی ✅🔸چه کسانی در حقوق خصوصی موفق خواهند بود؟ ✅🔸حقوق خصوصی یا حقوق جزا؟ کدام ترجیح دارد؟! ✅🔸خصوصیت کلی شاخه حقوق خصوصی در دانش حقوق چیست؟ ✅🔸قلمرو گرایش‌های حقوق خصوصی کدام است؟ 🔹مرکز تخصصی فقه و حقوق حضرت ولیعصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف🔹 🆔کانال ایتا: https://eitaa.com/joinchat/1360396345C572337a77d
سلام در یک اردوی آموزشی هستم. کارورزی دوستان در بند نویسی به شیوه مثال اوری تقدیم می شود 👇
سلام جناب اقای محسنی عزیز. کلیت بند شما خوب تنظیم شده. مراقب باش سیاق جملات پشتیبان فرعی شما کلیشه و یکنواخت نشود. به نظرم کلمه عصیان در بند شما نسیان باشد. تمرین بیشتر کارت رو پخته تر میکنه. ممنونم ازت.
بسم الله الرحمن الرحیم در مبحث اعلال عین الفعل هایی هستند که گرچه حرف عله باشند، اما قاعده اعلال بر روی آنها جاری نمی شود. به عنوان مثال عین الفعل مصدر مشهور باب تفعیل مثل تقویم اینچنین است. نمونه دیگر از این موارد عین الفعل افعل تفضیل مانند اهون می باشد. علاوه بر این عین الفعل لفیف مقرون، عین الفعل جمع قله و عین الفعل صیغه تعجب از دیگر نمونه های این نوع عین الفعل هستند. بنابراین عین الفعل هایی وجود دارند که همیشه حکم حرف صحیح را دارند؛ و لو حرف صحیح نباشند. مسعودی علوی
جناب علوی عزیز سلام و دست مریزاد. شما کلیت بندنویسی را فراگرفته ای. جمله موضوع شما میشه پخته تر تنظیم بشه ولی ایراد جدی نداره‌. جمله نتیجه هم نسبتا خوبه. موفق باشی.
بنابه درخواست يكي از استادان محترم پژوهش عضو كانال، بند جناب اقاي مسعوي علوي را با اندكي تصرف بازنويسي كرده ام. .
قواعد اعلال در برخي از فعل هاي اجوف جاری نمی شود. به عنوان مثال عین الفعل مصدر مشهور باب تفعیل مانند تقويم این چنین است. عین الفعل افعل تفضیل مانند اهون می باشد. علاوه بر این عین الفعل لفیف مقرون، عین الفعل جمع قله و عین الفعل صیغه تعجب از دیگر نمونه های این نوع عین الفعل ها است. بنابر این در ادبيات عرب افعال معتلي وجود دارند كه احكام افعال صحیح در مورد آنها جاري مي شود..
 بسط مثالی | شهبازی    در کلام اصولیون ، معنای هیئت افعل متعدد الاقوال است. به عنوان مثال افرادی در قول اول گفته اند که این هیئت برای وجوب انجام عمل ضرب در فعل اضرب وضع شده است ؛ در حالیکه قول دوم وضع شده است برای ندبه ، مثلاً در اضرب ، عمل ضرب واجب نیست و فقط حیثیت ندایی دارد.در قول سوم ، جمع بین ایندوست که عبارت است از طلب. یعنی هنگام گفتن اضرب ، هم ندا مورد نظر است و هم انجام این عمل واجب است. اما هیئت امر در قول چهارم ، به معنای انشاءبعث است. یعنی تحریک کردن ، برانگیختن و وادار نمودن. (بنابر امثالی که ذکر شد ، این انواع اقوال در معنای هیئت افعل مشخص شد.) یا ( بنابر امثالی که ذکر شد ، این مطلب روشن می شود که اصولیون در این مبحث اجماع ندارند. )
هدایت شده از امیرحسین گلشن
امیر حسین گلشن بند نویسی: در عبارات فقها اصطلاحات بسیاری وجود دارد که معنی روشنی ندارند . به عنوان نمونه میتوان به استدلال برخی فقها به دلیل عقل اشاره کرد که مشخص نیست مرادشان از دلیل عقلی همان براءت است یا ملازمات عقلی و دیگر قواعد مستنبط از عقل. از دیگر اصطلاحات واژه اجتهاد است که اصحاب دوگانگی ویژه ای در فهم آن داشتند به اندازه ای که این اختلاف در فهم ، یکی از مشخصات اخباری گری و اصولیون بوده است بنابراین وجود اینگونه تشابهات اصطلاحی در علم فقه یافت میشود
هدایت شده از نوکر
محمدحسین پاک‌نهاد بندنویسی: ظلم در عین حالی که عامل انحطاط جوامع است، فراهم ساز نقطه جهش است . همانند ظلمی که در حکومت شاه عباسی گریبان جامعه شیعی نوظهور را گرفته‌بود. این جریان در گذر زمان، جامعه شیعی نوظهور را منحط و به طور کامل تحت تاثیر خودش قرار داد . این تغییر به نحوی بود که این قدرت نوظهور در عین ناباوری بعد از مدتی شروع به تحلیل رفتن و نابودی و سراشیبی قرار گرفت . اما بعد از مدتی همین ظلمی که عامل انحطاط جامعه بود و سلسله‌ی حکومتی را سرنگون کرده بود ، عامل اصلی جهش جامعه سیاسی شیعی به تعالی فکری و جریان سازی شد که مجموع این ظلمها در سلسله ها و تطورات ، عامل اصلی ایجاد حرکت نظام جمهوری اسلامی و حرکت به سمت ایجاد تمدن و سازه‌های تعالی نوین جوامع شد .
چند نمونه ديگر از بندهايي كه طلاب در كارگاه نگارش علمي امروز و ديروز نوشته اند. اين موارد با كمك خود آنها به فراخور فرصت در كارگاه مباحثه و گفتگو مي شود. به نظرم بچه ها الگوي كلي را دريافت كردند و مي توانند به صورت خودخوان برخي از مباحث بند نويسي را پيگيري كنند.