eitaa logo
مجموعه تخصصی معرفان حقیقت
436 دنبال‌کننده
838 عکس
121 ویدیو
27 فایل
و انسان آفریده شد. آزاد و مختار، تا حدی که در اعتقادش حتی خدای خودش را هم قبول نکند. و اما حقیقت چیست؟ راه درست کدام است؟ ما معرفان حقیقت هستیم.🌹 آدمین کانال @montazeran_zohur_2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام صبح دوشنبه تون بخیر🍁 سه شاخه گل تقدیم به شما 💞 🌷 یکی از طرف خدا که نگه دارتون باشه 🌹 دوم از طرف حجت خدا امام زمان علیه السلام که ایشان خیلی دوستتون دارن 🌷 سوم ازطرف مجموعه تخصصی معرفان حقیقت که عضو آن هستید 🌹 تقدیم به قلب مهربانتان 🌻 امروزتون به زیبایی گل ها🌻 🦋🍂 ╔ 💗 ══ 🍃ೋ•══╗ 🛑(انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع) 👇مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat ╚══•ೋ🍃 ══ ☂ ╝ ‌‌╆━━━┅═💚═┅┅──┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجموعه تخصصی معرفان حقیقت
. 📌قبل از اینکه بخواهیم موضوع مطرح شده را بررسی نماییم ، بهتر است یک مسئله‌ای را مطرح کنیم که شخصی ب
سلام و عرض ادب و احترام خدمت اعضای محترم کانال لطفاً قبل از اینکه بخواهیم از ساعت ۹ مطالب و درس امشب را شروع کنیم اگر وقت دارید برای فهم بهتر مطالب امشب درس جلسه گذشته را با دقت مرور بفرمایید🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📌{(وَ إِذِ ابْتَلى‌ إِبْراهِيمَ رَبُّهُ)} الی آخر، كلمه (ابتلاء) و بلاء يك معنى دارد، اگر بخواهى بگويى: من فلان را با فلان عمل و يا پيش آوردن فلان حادثه امتحان كردم، ميتوانى بگويى: (ابتليته بكذا) ، یعنی امتحانش کردم بواسطه فلان عمل. ➖و اثر اين امتحان اين است كه، صفات باطنى او را از قبيل اطاعت و شجاعت و سخاوت و عفت و علم و مقدار وفاء، و نيز صفات متقابل اين نامبرده را ظاهر سازد. (یعنی امتحان معلوم می‌کند که در او چه مقدار از این صفات موجود می‌باشد، تا ارزش و امتیاز او نسبت به دیگر افراد مشخص و معلوم بشود) و به همين جهت امتحان، جز با برنامه‌اى عملى صورت نمى‌گيرد❌، عمل است كه صفات درونى انسان را ظاهر مى‌سازد، نه گفتار🚫، همان طور كه ممكن است درست و راست باشد، ممكن هم هست دروغ و خلاف واقع باشد،🤷‍♂ 🔸هم چنان كه در آيه: {(إِنَّا بَلَوْناهُمْ كَما بَلَوْنا أَصْحابَ الْجَنَّةِ)‌} بی‌تردید ما آنان را [كه در مكه 🕋بودند] آزمودیم همان گونه كه صاحبان آن باغ را [در منطقه یمن‌] آزمودیم. 🖇(سوره قلم آیه ۱۷) 🔸و آيه: {(إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُمْ بِنَهَرٍ) بی تردید خدا شما را به وسیله نهر آبی آزمایش می‌کند . 🖇(سوره بقره آیه ۲۴۹) •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 𖣐اللّٰهُمَّــ؏َجِّـلْ لِوَلیــِّـــكَ الـْفَرَج 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد •┈┈•❀🌸❀•┈┈ مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•
. 🛑همان گونه که دقت می‌فرمایید: امتحان خداوند با عمل صورت گرفته. اين را بدان جهت مى‌گوئيم، كه اگر در آيه مورد بحث، امتحان ابراهيم (علیه السلام)را بوسيله كلمات دانسته و گفته است که ما ابراهیم را به واسطه کلمات مورد امتحان و آزمایش قرار دادیم بفرضى كه منظور از كلمات،الفاظ( صحبتی که خداوند به وسیله آن امر کرده است به پیامبرش) بوده باشد، باز بدان جهت است كه الفاظ، وظائف عملى براى آن جناب معين ميكرده✅، و از عهد و پيمانها و دستور العمل‌ها حكايت مى‌كرده👌🔸هم چنان كه همین طریق در آيه: ({وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً}) (به مردم نكو بگوئيد) منظور از گفتن، معاشرت كردن است، ميخواهد بفرمايد: با مردم به نيكى معاشرت كنيد. 🔺توضیح کلام : یعنی همان گونه که در آیه (و اذ ابتلا ابراهیم )خدا به واسطه لفظ عمل را برای حضرت ابراهیم مشخص کرد در این آیه هم توسط لفظ می‌خواهد بگوید که با مردم به نیکی معاشرت کنید. 🔹 پس در نتیجه به این مطلب می‌رسیم که: خداوند به واسطه لفظ عمل افراد و وظیفه آنان را مشخص می‌کند و به همین طریق حضرت ابراهیم را مورد امتحان قرار داد. •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 𖣐اللّٰهُمَّــ؏َجِّـلْ لِوَلیــِّـــكَ الـْفَرَج𖣐 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد •┈┈•❀🌸❀•┈┈• مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•
. 🛑خُب برگردیم سراغ تفسیر آیه شریفه : {(بِكَلِماتٍ فَأَتَمَّهُنَّ)} كلمات جمع است و كلمه هر چند در قرآن كريم بر موجودات و اعيان خارجى اطلاق شده، نه بر الفاظ و اقوال مانند: ({بِكَلِمَةٍ مِنْهُ اسْمُهُ الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ‌} و كلمه‌اى از او كه نامش عيسى بن مريم بود) 🖇(سوره آل عمران آیه۴۵) 🔸ولكن همين نيز بعنايت قول و لفظ است، باين معنا كه ميخواهد بفرمايد: مسيح (علیه السلام) با كلمه و قول خدا كه فرمود: (كُنْ) (یعنی باش) خلق شده 🔸 هم چنان كه فرمود: ({إِنَّ مَثَلَ عِيسى‌ عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ، ثُمَّ قالَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ‌}، مَثَل عيسى نزد خدا، مثل آدم است كه او را از خاك بيافريد، و سپس فرمود: (بباش پس موجود شد). 🖇(سوره آل عمران آیه۵۹) 📌و اين نه تنها در داستان مسيح است، بلكه هر جا كه در قرآن لفظ كلمه را بخدا نسبت داده، منظورش همين قول‌{(كُنْ فَيَكُونُ)} است،✅ 🔸مانند آيه: ({وَ لا مُبَدِّلَ لِكَلِماتِ اللَّهِ‌} كسى كلمات خدا را تغيير نمى‌تواند دهد) 🖇(سوره انعام آیه۳۴) 🔸و آيه: ({لا تَبْدِيلَ لِكَلِماتِ اللَّهِ‌}، تبديلى براى كلمات خدا نيست) 🖇(سوره یونس آیه ۶۴) 🍃و آیات دیگر... •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 𖣐اللّٰهُمَّــ؏َجِّـلْ لِوَلیــِّـــكَ الـْفَرَج𖣐 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد •┈┈•❀🌸❀•┈┈• مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•