eitaa logo
نشریات تبلیغی
1.2هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
946 فایل
ارتباط با: مسئول نشریات تبلیغی @alireza31359 دبیر مقالات ماهنامه مبلغان @m_khalil ارتباط با سردبیر ماهنامه سفیر امین @Msafiramin مدیر اجرایی فصلنامه علمی مطالعات تبلیغ دینی @salek61 سردبیر ماهنامه خانواده مبلغان @esfahani_ess
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته‌ها: 1. «قوّام»، در نگاه اهل لغت به معنای کارپردازی و محافظت و نگهبانی است. قوامیت مرد بر زن؛ یعنی او را حفظ نمود و به امور او پرداخت. مفسران قرآن‏کریم نیز اکثراً به نقل این دیدگاه مشترک لغت‌شناسان پرداخته‌اند و آن را در این آیه به معنای سرپرست، نگهبان و کارپرداز گرفته‌اند. بنابراین می‌توان چنین برداشت کرد که آیه در بیان رهبری و سرپرستی واحد و منظم - در خانواده - با توجه به مشورت‌ها و مسئولیت‌های لازم است، نه در صدد تشریع و تجویز استبداد، سلطه و اجحاف نسبت به زنان. از آن‌جا که خانواده یک واحد کوچک اجتماعی است، طبیعی است که - مانند یک اجتماع بزرگ - رهبری و سرپرستی واحدی را می‌طلبد. بنابراین، این مسئولیت به جهاتی و به لحاظ خصوصیاتی که در مردان وجود دارد، نظیر غلبۀ قدرت تفکر مرد بر نیروی عاطفه و احساسات زنان، داشتن بنیه و نیروی جسمی بیشتر در جهت دفاع از حریم خانواده و تعهد مالی در برابر زن و فرزندان نسبت به پرداخت هزینه‌های زندگی، به عهده مرد گذاشته شده است. البته ممکن است زنانی در زمینه‌های ذکر شده بر مردان امتیاز داشته باشند، ولی قوانین به موارد جزئی نظر ندارد، بلکه نوع و کلیت را در نظر می‌گیرد و بدون شک از نظر کلی مردان نسبت به زنان برای سرپرستی خانواده آمادگی بیشتری دارند.
🌹🌹🌹ادامه نکته های آیه 🌹🌹🌹 نکته‌ها: 2. از آیه مزبور نمی توان حكم برتری مردان بر زنان را استنباط كرد. چنین برداشتی با سایر آیات قرآن كه در مقام بیان ملاك‏های برتری و فضیلت انسان است، منافات دارد؛ زیرا هیچ‌یك از آیات قرآنی كه ملاك ارزش‏ها را درباره انسان بیان می‏كند، اختصاصی به مرد ندارد. ملاك ارزش‌ها در قرآن، تقوا و كار و كوشش با هدف‏گیری‌هایی انسانی است و این امور در مورد «انسان» مطرح شده نه زن یا مرد بخصوص. حتی نمی‏توان یك آیه در قرآن پیدا كرد كه برای مرد در برابر زن ارزش انسانی خاصی را اثبات كند. 3. مقام معظم رهبری: قرآن می‌فرماید: الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ؛ یعنی سرپرستی امور خانواده به عهدۀ مرد است. مرد باید برود کار کند. معیشتِ خانواده به عهدۀ اوست. زن هرچه ثروت دارد مال خودش است. امّا معیشتِ خانواده بر دوش او نیست... اسلام مرد را قوّام و زن را ریحان می‌داند. این نه جسارت به زن است نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حق زن است و نه نادیده گرفتن حق مرد؛ بلکه، درست‏دیدن طبیعت آنهاست. ترازوی آنها هم اتفاقاً برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یک کفه می‌گذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد و محلّ اعتماد و اتکابودن و تکیه‏گاه بودن برای زن را هم در کفۀ دیگر ترازو می‏گذاریم، این دو کفه با هم برابر می‌شود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن... در روایات داریم «المرأة ریحانة»، زن گل است. حالا شما ببینید، اگر مردی با یک گُلی با خشونت و بی‌اعتنایی رفتار کند و پاسِ گُل بودن او را ندارد، چقدر ظالم و بد است. مثل تحمیل کردن، زیاده روی کردن، زیاده خواهی کردن مردها از زنها، توقّعات بی‌جا و زیادی. «المرأةُ رَیحانةٌ و لَیسَتْ بقَهْرِمانَةٍ» قهرمان، یعنی همین کار پرداز امروز زندگی ... این زن، کار پرداز شما نیست که همۀ کارهای زندگی‌تان را روی دوش او بگذارید و بعد هم از او مؤاخذه کنید. نه! این یک گُلی است در دست شما ... حتی اگر دانشمند یا سیاستمدار باشد، در بحث معاشرت خانوادگی، او گُل است.
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم مرتبط با موضوع آیه جزء پنجم🌹🌹🌹 تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانها است.
🌹🌹🌹 جهاد تبیین با موضوع آیه جزء پنجم🌹🌹🌹 یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است که توانسته‌اند با اتکا به نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بدرخشند. در دوران بعد از انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای فراوانی در حوزه زنان و خانواده در کشور هستیم که مهم‌ترین دستاوردهای حوزه زنان و خانواده در چهل سالگی انقلاب اسلامی به شرح ذیل است: 1. در سال ۵۷ تنها ۳۵ درصد زنان باسواد بودند، امروز نزدیک ۹۰ درصد باسوادند؛ 2. تعداد دانش‏آموزان دختر از دو میلیون نفر در سال ۵۵ به ۶ میلیون نفر در سال ۹۵ رسید؛ 3. تعداد دانش‌آموختگان دانشگاهی زن از ۶ درصد در سال ۱۳۵۵ به ۴۴ درصد رسیده است؛ 4. تعداد طلاب زن از چند ده نفر در قبل از انقلاب به ۸۰ هزار طلبه و ۴۰ هزار دانش‌آموخته رسیده است؛ 5. پیش از انقلاب تنها ۱.۴ درصد اساتید دانشگاه‌ها زن بوده‌اند، امروز زنان ۲۰ درصد اساتید دانشگاه‌اند؛ 6. امروز ۷ هزار نفر از اساتید دانشگاه‌ها و ۲۷۰۰ نفر از اساتید حوزه علمیه زنان هستند؛ 7. تعداد ورزشگاه‌های اختصاصی بانوان پس از انقلاب ۳۰ برابر گذشته شده است؛ 8. حضور زنان در مسابقات خارجی قبل از انقلاب تنها ۶ مورد بوده که به ۱۲ هزار مورد افزایش‌یافته است؛ 9. نهادهای داخلی و خارجی تشریفاتی زنان که در انحصار فرح و اشرف پهلوی بود به نهادهای فراگیر داخلی و بین‌المللی با نقش‌آفرینی زنان فرهیخته و دانشمند توسعه یافت؛ 10. طبق آمارهای جهانی تعداد مرگ‌ومیر مادران در هنگام زایمان نسبت به قبل از انقلاب اسلامی ۹۰ درصد کاهش‌یافته است؛ 11. بزرگ‌ترین تشکل مردمی زنان در جهان با ۹ میلیون نفر عضو و ۱۶ هزار پایگاه، بسیج زنان ایران است؛ 12. مشارکت زنان در امور سیاسی از حد ناچیز و غیرقابل‌شمارش در قبل از انقلاب با شایسته‌سالاری و بر اساس توانایی‌های زنان در دوران بعد از انقلاب اسلامی رشد قابل‌توجهی کرده است؛ 13. هفت هزار شهیدِ و پنج هزار جانباز زن، نماد مقاومت و نقش‌آفرینی ممتاز زنان در انقلاب و دفاع مقدس است؛ 14. مشارکت فعال ۲۳ هزار امدادگر و ۲۳۰۰ پزشک زن در جبهه‌های دفاع مقدس افتخار مقاومت جامعه زنان است؛ 15. امید به زندگی زنان از ۵۴ سال در سال ۱۳۵۵ به ۷۸ سال در سال ۱۳۹۵ ارتقا یافته است.
ای اهل ایمان! هر کس از شما از دینش برگردد [زیانی به خدا نمی‌رساند] خدا به زودی گروهی را می‌آورد که آنان را دوست... دارد، و آنان هم خدا را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان فروتن‌اند، و در برابر کافران سرسخت و قدرتمندند، همواره در راه خدا جهاد می‌کنند، و از سرزنش هیچ سرزنش‏کننده‌ای نمی‌ترسند. این فضل خداست که به هر کسی بخواهد می‌دهد؛ و خدا بسیار عطاکننده و داناست».
🌹🌹🌹نکته های آیه جزء ششم🌹🌹🌹 نکته‌ها: 1. این آیه، یکی از پیشگوئی‌های قرآن‏کریم است. در این آیه، خداوند متعال، ضمن تهدید جمعی از همراهان پیامبر که در باورهای دینی و دفاع از ارزش‌های اسلامی استوار نیستند، با صراحت پیش‌بینی می‌کند در آینده، گروهی به یاری این آیین و دین خواهند شتافت که خداوند متعال، آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست دارند. آنان با اهل ایمان، فروتن و مهربان‌اند و در برابر دشمنانِ ارزش‌های دینی، شکست‌ناپذیر و قاطع، در راه اقامه ارزش‌های الهی با دشمنان پیکار می‌کنند و از سرزنش ملامتگران پروایی ندارند. 2. قرآن در دو آیۀ دیگر نیز به این پیشگویی اشاره دارد. «إِنْ یشَأْ یذْهِبْكُمْ أَیهَا النَّاسُ وَ یأْتِ بِآخَرینَ وَ كانَ اللَّهُ عَلى‏ ذلِكَ قَدیراً ؛ ای مردم، اگر خدا بخواهد، شما را می‌بَرَد و دیگرانی را می‌آورد و خداوند بر این کار تواناست». و در جایی دیگر می‌فرماید: «وَ إِن تَتَوَلَّوْاْ یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ثُمَّ لاَ یَکُونُواْ أَمْثَلَکُم ؛ و اگر روی برتابید، خداوند، گروه دیگری را جای شما می‌آورد که آنان، مانند شما نخواهند بود.» 3. منظور از این گروه چه کسانی هستند؟ آیا این پیشگویی قرآن تاکنون تحقّق یافته است یا باید در انتظار تحقّق آن باشیم؟ در تفسیر گران‌سنگ مجمع‌البیان و نورالثقلین ذیل آیه می‌خوانیم وقتی از پیامبر درباره مردمی که مصداق پیشگوییِ قرآن در آیه 54 مائده هستند، پرسیدند، «ضَرَبَ رسول‌الله یدَهُ عَلَى عَاتِق سَلْمَانَ وَ قَالَ هَذَا وَ ذَوُوهُ ثُمَّ قَالَ لَوْ كَانَ الْإِیمَانُ مُعَلَّقاً بِالثُّرَیا لَنَالَهُ رِجَالٌ مِنْ فَارِس‏؛ آن حضرت دست به شانه سلمان فارسی زد و فرمودند: [مقصود آیه] این مرد و هم‌وطنان اویند! سپس فرمود: اگر ایمان به [ستاره] ثریا آویخته باشد، هر آینه مردانی از ایرانیان به آن دست یابند.» همچنین در تفسیر آیه إِن یَشَأْ یُذْهِبْکُمْ... ، امین الاسلام طبرسی می‌نویسد: روایت‌شده است که آنگاه که این آیه نازل شد، پیامبر خدا دستش را به پشت سلمان زد و فرمود: «هُم قُوم هذا، یعنی عَجَم الفرس ؛ آنان، هم‌وطنان این مرد هستند، یعنی ایرانیان.» و نیز در تفسیر آیۀ وَ إِن تَتَوَلَّوْاْ یَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَیْرَکُمْ ... می‌نویسد: وقتی پیامبر خدا این آیه را تلاوت فرمودند، از ایشان پرسیدند: این‌هایی که اگر ما رو برتابیم و روی برگردانیم، خداوند آنان را جایگزین ما می‌کند، چه کسانی هستند؟ پیامبر اکرم درحالی‌که به شانه سلمان می‌زدند، فرمودند: «هَذَا وَ قَوْمُه؛ این مرد و هم‌وطنان او.» 4. اگر این احادیث هم نبود، بی‌شک، انسان‌های شایسته‌ای که از همه اقشار ملّت مسلمان ایران به رهبری امام خمینی در این مقطع از تاریخ به یاری اسلام آمدند و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را آفریدند و برای تداوم آن، بار سنگین هشت سال دفاع مقدّس را بر دوش کشیدند و برخی افتخار شهادت پیدا کردند؛ مصداق بارز پیشگویی قرآن‌اند و احادیث مذکور، علاوه بر تأیید صحت این استنباط و ادعا، یکی از دلایل صدق گفتار پیامبر و از معجزات حضرت ختمی‌مرتبت است. اکنون بر همه ما علاقه‌مندان به اسلام و ایران و انقلاب اسلامی است که برای حفظ این سند افتخار قرآنی و تداوم این دستاورد بزرگ تاریخی برنامه‌ریزی کنیم به‌ویژه در انتخابات حضوری بصیرانه داشته باشیم.
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع آیه جزء ششم🌹🌹🌹 از میان همۀ ملّت‌های زیر ستم، کم‌تر ملّتی به انقلاب همّت می‌گمارد؛ و در میان ملّت‌هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت‌ها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند. امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّۀ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همۀ وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحلۀ خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است. درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‏شود
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع آیه جزء ششم🌹🌹🌹 1. شمیم معطر امامت و ولایت: انقلاب اسلامی نقطۀ عطفی بود در تاریخ بشریّت که آثار و برکات زیادی در جهان اسلام و جهان بشریّت منتشر کرد؛ این انقلاب که به رهبری امام خمینی آغاز گردید با درایت و مدیریّت حضرت آیت‏الله العظمی خامنه‏ای به اهداف و آرمانهای بلندی نائل گردید. اکنون پس از گذشت 43 سال از عمر با برکت این انقلاب، شمیم معطر امامت و ولایت بر آن حاکم است. 2. ملت ایران «ربّنا الله» را گفت، پایش ایستاد: انقلاب اسلامی یک استثناء است. انقلاب اسلامی حرکتی بود که با اهداف مشخصی - ولو آن اهداف که مشخص هم بود، در یک جاهائی کلی بود؛ به‏تدریج خرد شد، روشن شد، مصادیقش معلوم شد؛ اما اهداف، اهداف روشنی بود - به وجود آمد. هدف اسلام‏خواهی، هدف استکبارستیزی، هدف حفظ استقلال کشور، هدف کرامت‏بخشی به انسان، هدف دفاع از مظلوم، هدف پیشرفت و اعتلای علمی و فنی و اقتصادی کشور؛ اینها اهداف انقلاب بوده. انسان وقتی در فرمایشات امام(رضوان الله علیه) و در اسناد اصلی انقلاب اینها را نگاه می‏کند، می‏بیند که همۀ اینها در متون اسلامی هم ریشه دارد. مردمی بودن، متّکی به ایمان مردم، عقاید مردم و انگیزه‏های مردمی و عواطف مردمی، جزو پایه‏های اصلی انقلاب است. این خط ادامه پیدا کرده؛ این خط انحراف پیدا نکرده، این خط زاویه نخورده. امروز سی و دو سال از انقلاب می‏گذرد؛ این خیلی حادثۀ مهمی است. ... إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ‏ ثُمَ‏ اسْتَقامُوا؛ ملت ایران «ربّنا الله» را گفت، پایش ایستاد. این ایستادن پای این سخن، از نسلی به نسل دیگر منتقل شد. 3. کار طلاب جوان در اوائل انقلاب مانند کار زنبور عسل بود: اگر روحانیت نبود، این انقلاب پیروز نمی‏شد؛ تا صد سال دیگر هم پیروز نمی‏شد. روشنفکران سیاسی ما که بعضی‏شان هم آدمهای خوبی بودند، دلسوز هم بودند - همه، آدمهای ناراه و منحرفی نبودند - توانائی‏اش را نداشتند، مقبولیّت نداشتند، در بین مردم نفوذ نداشتند، نمی‏توانستند بر دلهای مردم حکومت کنند. آن که می‏توانست اولاً از حیث سطح، تمام کشور را فرا بگیرد، ثانیاً از حیث عمق و تأثیر، تا اعماق دلها نفوذ کند، روحانیت بود؛ که همه جا بود. بنده یک وقتی در اوائل انقلاب، این آیۀ شریفۀ سورۀ نحل را خواندم: أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ وَ أَوْحى‏ رَبُّكَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذی مِنَ الْجِبالِ بُیوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یعْرِشُونَ ثُمَّ كُلی‏ مِنْ كُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُكی‏ سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلاً یخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فیهِ شِفاءٌ لِلنَّاسِ؛ گفتم بله، این جوانهای طلبه مثل زنبورهای عسل رفتند بر روی گلهای معرفتی که از بیان امام روئیده بود، نشستند تغذیه شدند، بعد راه افتادند به سرتاسر کشور، به مردم عسل دادند، به دشمنان نیش زدند؛ هم عسل، هم نیش؛ نیش و نوش با هم. از هیچ دسته‏ای، از هیچ حزبی، از هیچ جمعیت دیگری غیر از روحانیت، این کار برنمی‏آمد. و اگر این نمی‏شد، این انقلاب اجتماعی به وقوع نمی‏پیوست؛ انقلابی که همان شعاری که در تهران روز عاشورا داده می‏شود، در فلان کوره‏دهِ یک استان دورافتاده هم مردم راهپیمائی می‏کنند، همان شعار را می‏دهند، همان حرف را می‏زنند، همان درخواست را می‏کنند. این می‏شود انقلاب اجتماعی؛ که نتیجه‏اش سقوط آنچنان حکومتی است، و تشکیل اینچنین نظامی. استقامت و استحکام و ریشه‏داری این نظام به گونه‏ای است که به توفیق الهی، قرنها این نظام پابرجا خواهد بود. 4. لزوم حفظ و قدردانی نعمت انقلاب: خدا را شکر می‏کنیم؛ خدا را شکر می‏کنیم بر نعمت انقلاب، خدا را شکر می‏کنیم بر نعمت امام، خدا را شکر می‏کنیم بر این عظمتی که ملت ایران از خودشان نشان دادند، خدا را شکر می‏کنیم بر توفیقی که به این ملت داده است. یک‏یک شما مردم و شما جوانها، یک نعمت بزرگ خدا هستید که انسان باید برای آنها خدا را شکر کند - وَإِن تَعُدّوا نِعمَةَ اللهِ لا تُحصوها؛ - مگر می‏شود نعمتهای الهی را احصاء کرد؟ این نعمتها را باید حفظ کنیم. این نعمتها را هم مسئولین بدانند، باید این نعمت را حفظ کنند، شکر کنند تا این نعمت برایشان بماند، هم آحاد مردم این نعمت خدا را قدر بدانند. بدانید فردای این ملت از امروز این ملت بمراتب بهتر و روشن‏تر و دلنوازتر است. و ان‏شاءالله شما جوانها آن روزها را خواهید دید. و خواهید توانست ثمرۀ این مجاهدت‏های عظیم را بچینید و ان‏شاءالله دنیائی را به آبادی و سعادت و فلاح برسانید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناز نفس حاج محمود کریمی نیمه شبی، تنهایی گوش بدید، گریه کنید 🔰کانال نشـــــریاٺ تبلیـغے https://eitaa.com/mobaleghan
دفاعِ از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد زمین کارزار ما است، تهران نه!
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
💠 حکم فرو بردن و اخلاط سر و سینه برای روزه دار ◀️ اگر به فضای دهان وارد نشود: روزه را باطل نمی کند. ◀️ به فضای دهن برسد: ◀️ اگر بی اختیار فرو رود : روزه باطل نمی شود. ◀️ عمدا فرو رود: آیات عظام خامنه ای، وحید و مکارم: بنا براحتیاط واجب روزه را باطل می کند. ◀️ آیات عظام سیستانی و شبیری: روزه باطل نمی شود. ✅نکته: در این مسئله برای مقلدین آیات عظام خامنه ای، وحید و مکارم چون احتیاط واجب شده می توانند به اعلم بعدی مراجعه کنند که اگر اعلم بعدی از نظر آنان آیات عظام سیستانی و یا شبیری باشد روزه شان صحیح است. ❇️ آیت الله مکارم: اگر اخلاط وارد بيني شده باشد احتياط واجب آن است كه آن را فرو نبرد، ولي اگر مربوط به سر و سينه باشد و به فضاي دهان نرسد اشکالي ندارد. ➖➖➖➖ توضیح المسائل مراجع مسأله ۱۵۸۰. فتاوای آیت الله العظمی خامنه ای، احکام عبادات، بخش روزه، ص 358 📎 📎 📎 📚در ماهنامه مبلّغان، میهمان ما باشید!👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan.
هدایت شده از  مبلّغان دینی ☘
رمضان در تاریخ.pdf
24.9M
📗رمضان در تاریخ 📝مولف: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی رحمه الله علیه تعداد صفحات:۲۶۱ زبان:فارسی 🔹توضیح: کتاب حاضر، شرح و تحلیل و درسهایی از چند حادثه از حوادث تاریخی در ماه مبارک رمضان است که به منظور تقویت درک مذهبی و رشد افکار و بیدار شدن احساسات اسلامی نوشته شده است. 🌷هزینه دانلود: صلوات 📚در ماهنامه مبلّغان، میهمان ما باشید!👇 🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حاج قاسم خطاب به علما و مراجع معظم: سخنی کوتاه از یک سرباز ۴۰ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود. این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند.
حاج قاسم خامنه ای عزیز را جان خود بدانید خطاب به برادران و خواهران ایرانی: برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تواشیح "نیکو نام های پروردگار" اجرای اسماء الحسنی مردمی، دقایقی قبل از اذان مغرب و عشا از شبکه نسیم
« (به معبود) کسانی که غیر خدا را می‌خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها (نیز) از روی (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند! اینچنین برای هر امّتی عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت همه آنان به سوی پروردگارشان است؛ و آنها را از آنچه عمل می‌کردند، آگاه می‌سازد (و پاداش و کیفر می‌دهد.
🌹🌹🌹نکته های تفسیری آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 نکته‌ها: 1- احساسات خود را نسبت به مخالفان كنترل كنیم و از هرگونه بد دهنى و ناسزا بپرهیزیم. «لا تَسُبُّوا». 2- به بازتاب برخوردهاى خود توجّه كنیم. لا تَسُبُّوا ... فَیسُبُّوا اللهَ. 3- با فحش و ناسزا، نمى‌توان مردم را از مسیر غلط باز داشت. «لا تَسُبُّوا». 4- ناسزاگویى، عامل بروز دشمنى و كینه و ناسزا شنیدن است. لا تَسُبُّوا ... فَیسُبُّوا ... عَدْواً. 5- دشنام، نشانۀ نداشتن یا منطق است، یا ادب و یا صبر. (مسلمان با پرهیز از ناسزا، باید نشان دهد كه صبر و منطق و ادب دارد.) «لا تَسُبُّوا». 6- هر كارى كه سبب توهین به مقدّسات شود، حرام است. «فَیسُبُّوا اللَه». 7- استفاده از حربۀ دشنام وناسزا، در نهى از منكر و تبلیغات و مناظرات ممنوع‌ است. «لا تَسُبُّوا».
🌹🌹🌹متن بیانیه گام دوم با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 نماد پُرابّهت و باشکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روزبه‌روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشتۀ آن در مقابل دولت‌های متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شدۀ ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به‌شمار می‌رفته است. قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشاندۀ آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطۀ دوبارۀ قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند.
🌹🌹🌹جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 تبیین: 1. همان‌گونه که هر مکتب و ملتی در بیان انزجار خویش شیوه‏هایی دارد؛ اسلام نیز با توجه به مبانی خود برای هدایت انسان، در این مسئله طریق و مسائلی ارائه کرده است. از آنجا که شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار، مرگ بر صهیونیسم و... که در ظهور انقلاب اسلامی نقش مؤثری ایفاد کرده‏اند، مورد خدشۀ خنّاسان دین واقع شده است، ضرورت اقتضا می‏کند تا مبلغین گرامی در تبیین همین شعائر الهی اقدام کنند. 2. تولّی و تبرّی از فروع دین و آموزه‏های مورد اهتمام اسلام است. دو اصلی که پیامبران الهی در تمام مراحل زندگی بر آن پایبند بوده و در قرآن به کرّات از آن یاد شده است. در قرآن کریم، برائت لفظی با واژه‌های «لَعَنَ، تعس، قُتِلَ و...» بکار رفته است و لعن در مصادیق مختلفی همچون: کفر، ارتداد، دروغ بستن بر خدا و رسول، تجاوز (ظلم) و عصیان، اطاعت از استبداد، تحریف دین خدا و حقایق آسمانى، عهدشکنی یهود و غیره به کار رفته است که خداوند متعال، ملائکة الهی، انبیاء و مردم، با لعن این افراد از آنان تبرّی جسته‏اند. لُعِنَ الَّذِینَ كَفَرُوا مِنْ بَنِی إِسْرائِیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیمَ ذلِكَ بِما عَصَوْا وَ كانُوا یعْتَدُونَ ؛ «از بنى‏اسرائیل آنان كه كافر شدند، به زبان داود و عیسى بن مریم لعنت شدند. لعنت شدنشان براى این بود كه [نسبت به فرمانهاى خدا و انبیاء] سرپیچى داشتند و همواره [از حدود الهى‏] تجاوز مى‏كردند». 3. شعار «مرگ بر آمریکا» سبب شد تا ملت ما بیدار شود و انگشت اتهام به سوی غرب بگیرد و زمینه‌ساز انقلاب اسلامی و کشف لانۀ فساد دول غربی در ایران شود. امام خمینی می‏فرماید: «ما شعار مرگ‏ بر آمریكا را در عمل جوانان پرشور، قهرمان و مسلمان در تسخیر لانۀ فساد و جاسوسى آمریكا تماشا كرده‏ایم». 4. اگر در پاره‏اى از روایات وارد شده است كه پیامبر بعضى از بزرگان قریش را لعنت كرده و فرمودند: «اَللَّهُمَّ العَن فُلَاناً وَ فُلَاناً» و یا در قرآن كریم وارد شده كه فرموده است: لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ یا فرموده: فَقُتِلَ كَیفَ قَدَّرَ و یا فرموده: قُتِلَ الْإِنْسانُ و یا فرموده: أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ و امثال این كلمات، ناسزا و توهین نیست؛ بلكه نفرین است. بنابراین، از استعمال لعن، قتل و تعس در قرآن و نهی از سبّ، استفاده می‏شود که این واژگان متفاوتند و با توجه به آیات متعددی، استعمال لعن و مرگ خواستن، نه تنها مذموم نیست؛ بلکه مورد تأیید قرآن بوده، تنها سبّ مطرود قرآن است.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 7. اگر تاریخ عملکرد کشورهای استعماری در ایران را تورق کنیم، کارنامۀ سیاه آنان، اوراق دفاتر را پر خواهد کرد. تجربۀ انقلاب اسلامی در افشاگری‌های عملکرد استعمار جهانی، به ویژه آمریکا و صهیونیسم، اعم از: حمایت از رژیم پهلوی، استفاده از سفارت برای جاسوسی، جنگ هشت ساله، فشارهای اقتصادی و سیاسی، تحریمهای 40 ساله و نیز بر هم زدن تمام قراردادهای بین‌المللی (از جمله برجام)، اسلام‌هراسی و نیز ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی و ظهور داعش در این سالها و... همگی حاکی از کینه‏ورزی آنان نسبت به ملت مسلمان ایران است. راهپیمایی‌های سالیانه که در زمانهای متعددی صورت می‏گیرند، مصداق و ذَكِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ؛ «و ایام الله را به آنها متذكر شو.» است که با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صیهونیست، تفکر ظلمت‌گونۀ آنان را در اذهان جامعۀ مسلمین می‏پروراند.
🌹🌹🌹ادامه جهاد تبیین با موضوع مرتبط با آیه جزء هفتم🌹🌹🌹 5. از جمله شبهاتی که خواسته یا ناخواسته در اذهان جامعۀ مسلمین رسوخ کرده است، این است که آیا آرزوی هدایت برای یک ملت بهتر از آرزوی مرگ نیست؟ می‌گویند: دعا کردن برای دیگر ملت‌ها، نه تنها برای شخص اثر مثبت دارد؛ بلکه یک نوع تبلیغ عملی برای جذب دیگر ملتها و گرایش آنان به اسلام خواهد بود. حال اگر مرگ‌خواهی و سبّ‌کردن را برای دیگران بخواهیم، نتیجه عکس آن خواهد بود. بنابراین، به جای ایجاد اختلاف و نیز تولید هرگونه اسلام‌هراسی، به احترام متقابل و دعا کردن به آنان اکتفا شود، دارای اثرات بیش‏تری خواهد بود. در پاسخ به این شبهه باید گفت: مرگ‌خواهی دشمنان دین از دستورات قرآنی و روایی به شمار می‏ورد. دعا وقتی اثربخش است که زمینه‏های هدایت فراهم باشد؛ اما اگر در مسیر هدایت نباشند و بر لجاجت خود اصرار داشته باشند و بر محو دین نقشه‏ها می‏کشند، نه تنها سزاوار لعن؛ بلکه مستحق مرگ خواهی هستند. همان گونه که حضرت نوح پس از ناامیدی از هدایت ظالمین، به جای دعا دست به سوی آسمان بلند کرده، هلاکت قوم کافرین و ظالمین را درخواست می‏کند و عرضه می‏دارد: وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرینَ دَیاراً * إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ یضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا یلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً؛ «نوح گفت: پروردگارا! روی زمین احدی از كافران را زنده مگذار. * چرا كه اگر آنها را بگذاری بندگانت را گمراه می‏كنند، و جز نسلی فاجر و كافر به وجود نمی‏آورند»، آنچه که سبب انزجار خواهد بود، فحاشی و تندروی است که اسلام نیز از آن نهی فرموده است. البته در حق دشمنانی که امید هدایت می‏رود، باید دعا کرد تا در مسیر هدایت قرار گرفته، به سوی کمال ترقی یابند؛ اما سبّ در همۀ حالات منع شده است، حتی در زمان جنگ. به همین دلیل امیرالمؤمنین در جنگ صفین، زمانی که مشاهد کردند یکی از یاران وی در حال سبّ کردن به معاویه و یاران وی است، فرمودند: «إِنِّی‏ أَكْرَهُ‏ لَكُمْ أَنْ تَكُونُوا سَبَّابِینَ وَ لَكِنَّكُمْ لَوْ وَصَفْتُمْ أَعْمَالَهُمْ وَ ذَكَرْتُمْ حَالَهُمْ كَانَ أَصْوَبَ فِی الْقَوْلِ وَ أَبْلَغَ فِی الْعُذْرِ وَ قُلْتُمْ مَكَانَ سَبِّكُمْ إِیاهُمْ اللَّهُمَّ احْقِنْ دِمَاءَنَا وَ دِمَاءَهُمْ وَ أَصْلِحْ ذَاتَ بَینِنَا وَ بَینِهِمْ وَ اهْدِهِمْ مِنْ ضَلَالَتِهِمْ حَتَّى یعْرِفَ الْحَقَّ مَنْ جَهِلَهُ وَ یرْعَوِی‏ عَنِ الْغَیِّ وَ الْعُدْوَانِ مَنْ لَهِجَ بِهِ؛‏ دوست ندارم كه شما دشنام دهنده باشید؛ ولى اگر در گفتارتان كردار آنان را وصف كنید و حالشان را بیان نمایید، به گفتار صواب نزدیك‏تر، و در مرتبة عذر رساتر است. بهتر است به جاى دشنام بگویید: خداوندا! ما و اینان‏ را از ریخته شدن خونمان حفظ فرما و میان ما و آنها را اصلاح کن و آنان را از گمراهی به هدایت رهنمون باش تا کسانى که جاهلند، حق را بشناسند و آنها که گمراهند و بر دشمنى با حق اصرار می‏ورزند، از آن دست بردارند و (به راه راست) بازگردند.» بنابراین شعار مرگ بر آمریکا برخواسته از متون دینی و فقط جنبه سیاسی ندارد. 6. گاهی اینگونه مطرح می‌‌کنند که اگر کسانی که در اسرائیل و آمریکا به دنیا می‏آیند و یا ملت آنها ببینند که کشوری برایشان آرزوی مرگ می‏کنند، چه حالتی به آنها دست می‏دهد؟ آیا بهتر نیست با بیانیه به سازمانها یا دولتها تنفر خود را ابراز کنیم؟پاسخ روشن است: اینجا مغلطه در تفاوت گذاشتن بین ملت و دولت یک کشور است. شعار مرگ بر آمریکا، برخاسته از متن دین، مختص به دولت‏مردانی است که در مقام سیتزه‌جویی، هتک و حذف اسلام و ایران و ملتهای مبارز علیه ظلم و استکبار هستند، در حالی که مردم آن کشور نسبت به عملکرد و حاکمان خود بیزاری می‏جویند و راهپیمایی‌های یک ملت علیه حاکمان ظلم، شاهدی از این امر است. امام خمینی می‏فرماید: «این ملتى كه الآن دارند فریاد مى‏زنند: مرگ‏ بر آمریكا! مقصودشان كارتر است. ملت آمریكا كه به ما كارى نكرده. ملت آمریكا اگر بفهمد مطلب را، به حسب وجدان انسانى‏اش، با ما موافق است.» در جامعه‏ای که رسانه‏های اینترنتی و شبکه‏های ماهواره‏ای با هزینه‏های زیاد و با ساخت فیلم‏های هدفدار جنایتهای حاکمان کشور خود را کتمان کرده، حقایق را بر ملت خود پنهان می‏دارند، شعار مرگ بر آمریکا برای بیداری آن ملت از ظلمهای حاکمان خود است.
از اینکه محتوای نشریات قابل استفاده می باشد خداوند متعال را شکر و از بابت اینکه ارسال برخی محتواها با تاخیر ارسال می گردد عذرخواهیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ناز نفس حاج محمود کریمی نیمه شبی، تنهایی گوش بدید، گریه کنید