eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
450 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠💠 شب دوم بسم‌الله الرحمن الرحیم پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): اَلْقَبْرُ یُنَادِی فِی کُلِّ یَوْمٍ بِخَمْسِ کَلِمَاتٍ، اَنَا بَیْتُ الْوَحْدَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ اَنِیساً، وَ أَنَا بَیْتُ الظَّلَمَه فَاحْمِلُوا اِلَیَّ سِرَاجاً اَنَا بَیْتُ التُّرَابِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ فِرَاشاً، اَنَا بَیْتَ الْفَقْرِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ کَنْزاً، وَ اَنَا بَیْتُ الْحَیَّاتِ فَاحْمِلُوا اِلَیَّ تَرْیَاقاً، وَ اَمَّا الْاَنِیسُ فَتِلَاوَه الْقُرْآنِ، اَمَّا السِّرَاجُ فَصَلَوه اللَّیْلِ وَ اَمَّا الْفِرَاشُ فَعَمَلُ الصَّالِحِ وَ اَمَّا الْکَنْزُ فَلَا اِلَهَ اِلَّا الله وَ اَمَّا التَّرْیَاقُ فَالصَّدَقَه قبر هر روز با پنج جمله ندا می‌دهد: من خانه تنهایی هستم، پس انیس و همرازی به سوی من بیاورید. من خانه تاریکی هستم، پس به سوی من چراغ همراه آورید. من خانه خاکی هستم پس فرش همراه داشته باشید، من خانه فقر و نداری هستم، پس [سرمایه و] گنج همراه بیاورید و من خانه مارها هستم پس پادزهر با خود حمل کنید. اما همنشین، تلاوت قرآن می‌باشد، امّا چراغ [قبر] نماز شب است، و اما فرش، عمل نیک می‌باشد، و گنج [عالم قبر] [کلمه توحید و گفتن] لا اِله اِلّا الله است، و پادزهر آن، صدقه است. مجموعه ورّام، ابی الحسین ورام، ص ۲۰۰ بهترین همنشین در دنیا و آخرت قرآن است رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) به سلمان سفارشی نمود: «سلمان به خواندن هر آیه از قرآن، خداوند ثواب صد شهید می‌فرمود و به خواندن هر سوره ثواب پیغمبر مرسلی که تبلیغ رسالت کرده باشد و به قاریان قرآن، رحمت خود را نازل و متوجه می‌سازد. فرشتگان ملاء اعلا برای خوانندگان قرآن طلب آمرزش می‌کنند و بهشت، مشتاق لقای آنان است و خدای عالم که قرآن کلام و سخن اوست از قاریان کتاب راضی و خشنود می‌گردد مؤمن وقتی قرآن بخواند، خداوند به او نظر محبت و مودت می‌فرماید و به تعداد هر آیه که بخواند هزار حوریه برای او می‌آفریند و به شماره حروف قرآن، نوری خلق می‌کند که در صراط او را راهنمایی نماید و چون مؤمن قرآن را ختم کند، خداوند ثواب سیصد و سیزده پیغمبر به او عنایت می‌فرماید که هر پیغمبر، احکام الهی را به مردم عصر خود رسانده باشند و این همان محتوای قرآن است. خواننده قرآن مانند کسی است که همه کتب و صحایف الهی را که بر انبیاء نازل شده است خوانده باشد. بهترین اعمال، خواندن قرآن کریم است. خداوند به پاداش هر سوره که قرائت کند یک شهر در بهشت فردوس به او عنایت فرماید و هر شهری از در خضراء سبز رنگ است و در هر مدینه هزار خانه است و در هر خانه هزار حجره است و در هر حجره هزار خانه از نور بنا شده و در هر بیتی صد هزار در ورودی دارد و در هر بابی هزار در رحمت است و بر هر بابی صدهزار دربان است که به دست دربانی هدیه‌ای رنگارنگ است و بر سر هر یک از انان عمامه‌ای از استبرق است که بهتر از دنیا و آنچه در آن است؛ می‌باشد و در هر خانه صدهزار دکان است و هر دکان از عنبر ساخته شده و فاصله هر دکانی به فاصله شرق تا غرب عالم دنیاست و بالای هر دکانی صدهزار سریر نصب شده و در هر سریری صدهزار فراش است و فاصله هر فراشی تا فراش دیگر صدهزار ذراع است و بالای هر فراشی حلقه‌های حورالعین صف دایره‌ای بسته‌اند و به دست هر فرشته و حورالعین هدیه‌ای است و لباس آنان حله‌ای است که ساقهای آنان از آن نمایان است و بر سر آنان تاجی از عنبر مکلل به در و یاقوت است و بر هر تاجی شصت هزار رشته از مشک و غالیه در آن تعبیه شده و در گوش هر یک از آنان، گوشواره‌ها و گردن بندهاست که هزار رشته دارد از طلا و جواهر و در سر هر یک از آنان هزار رنگ جواهر است که هیچ یک شبیه به دیگری نیست و بین هر یک حوریه و بین هر حوریه هزار خادم است که به دست هر خادمی هزار کاسه طلایی از شراب بهشتی و هزار مائده، در هر مائده هزار کاسه غذای ملون و مکیف و هزار ظرف شراب که هیچ یک به دیگری شبیه نیست و هر یک از مواد غذایی و شرابی، لذتی دارد که در هیچ یک دیگر چنان لذتی نیست و در هر یک لقمه و شرعه صد هزار لذت است که ولی خدا در می‌یابد و این همه مخصوص صاحبان و قاریان قرآن است.» یکی از دوستان نقل می‌کرد که در یکی از کشورهای آفریقای ساحلی شخصی که حافظ قرآن کریم و عالم شریعت بود در یکی از مساجد مسؤولیت امامت را پذیرفت و مردم محل از او استقبال بسیار زیادی کردند و هر خانواده تلاش می‌نمود که امام، میهمان خانه‌ی او شود خصوصاً در ماه مبارک رمضان… از جمله یکی از مقتدیان در روزهای پایانی رمضان، امام را به افطار دعوت نمود. امام دعوت ایشان را اجابت نموده به خانه‌اش رفت و میزبان از امام به گرمی استقبال نموده و بی‌نهایت مورد عزت و اکرام قرار داد و امام بعد از افطار در حق میزبان و خانواده‌اش دعا نموده، مرخص شد. زمانی که خانم میزبان، نظافت خانه را شروع کرد به یادش آمد که در طاقچه سال
ن مقداری پول گذاشته بود…. فوراً وارد سالن شد ولی پول را ندید…. تمام اطراف سالن را جستجون کرد اما پول را نیافت. وقتی که شوهرش از مسجد برگشت برایش جریان را گفت و سوال کرد آیا تو پول را از سالن برداشتی؟ شوهر جواب داد نه! بعد از فکر زیاد به این نتیجه رسیدند که به غیر از امام، هیچ کسی به خانه‌ی شان در این مدت نیامده است و فقط یک دختر شیرخوار دارند که او از گهواره‌اش نمی تواند پایین بیاید به همین خاطر تنها متهم همان امام است. آن شخص بسیار عصبانی شده گفت: چطور امکان دارد که امام چنین کاری را انجام دهد، در حالی که اورا به خانه‌ی خود دعوت کرده‌ام و به احترام ماه مبارک رمضان او را اکرام و عزت نموده‌ام. او می‌بایست پیشوا و الگو باشد نه دزد!!! با وجود خشم و غضبش، آن قضیه را پنهان کرد و از روی حیا نتوانست با امام بخاطر پول، مواجهه نموده و موضوع را مطرح کند و لکن از امام دوری می نمود تا مجبور به سلام دادن و سخن گفتن با او نشود. بعد از گذشت یک سال کامل دوباره ماه مبارک رمضان آمد و مردم با همان شور، شوق، علاقه و اخلاص امام را به خانه‌های شان جهت افطار دعوت کردند و زمانی که نوبت دعوت امام به خانه‌ی این شخص رسید ؛ قضیه سرقت پول بهن یادش آمد و با خانم خود مشورت کرد که آیا امام را دعوت کند یا خیر؟ از آنجایی که خانم آن شخص، یک زن صالح و نیکوصفتی بود شوهرش را تشویق نمود تا امام را دعوت کند و گفت شاید امام از روی احتیاج آن پول را برداشته باشد به همین خاطر او را باید مورد عفو و بخشش خود قرار دهیم، شاید که خداوند متعال ما را هم ببخشد. او امام را به افطاری دعوت نمود ولی در پایان افطاری نتوانست خود را نگه دارد و امام را مورد خطاب قرارداد و گفت: امام محترم، شاید متوجه شده باشید که در طول یک سال گذشته رفتار من در قبال شما تغییر کرده… امام گفت: بلی، ولی من فرآموش کردم علت آنرا جویا شوم زیرا بسیار مشغول کار و تلاش بودم. آن شخص گفت: امام محترم! از شما یک سوال می کنم امید است که جواب واضح بدهید…. یک سال قبل و در ماه مبارک رمضان خانم من مقداری پول را بالای طاقچه ی سالن پذیرایی گذاشته بود و فراموش کرده بودکه آن‌را بردارد و لکن آن پول بعد از رفتن شما از نظر غایب شد و جستجوی بسیاری کردیم ولی نتوانستیم پیدا کنیم حالا بگویید آیا شما آن را برداشته بودید؟ امام گفت: بلی! من آن را برداشته بودم. صاحب خانه از این جواب صریح، مبهوت، متعجب و حیران شد ولی امام سخنان خود را ادامه داده گفت: وقتی که در سالن تنها بودم دیدم پنجره باز است، باد تندی هم وزید و پول‌ها را پراکنده و پخش کرد به همین خاطر پول‌ها را جمع نمودم و دقت کردم که اگر پول‌ها را زیر فرش و یا روی طاقچه بگذارم ممکن است شما آن را پیدا نکنید و یا باز باد آنها را پراکنده کند… در این موقع امام سر خود را اندوهگین تکان داده به گریه افتاد…. و در ادامه صاحب خانه را خطاب قرار داده گفت: به نظرت من برای چه چیزی اندوهگینم و گریه می‌کنم؟ حاشا که به خاطر تهمت دزدی که به من میزنی گریه ‌کنم، اگرچه این تهمت دردناک است و لکن من بخاطر این گریه می‌کنم که ۳۵۵ روز گذشت و هیچ یک از شما صفحه‌ای از قرآن کریم را هم نخواندید و اگر قرآن کریم را یک بار باز می‌کردید، البته پول را در آن پیدا می‌کردید. صاحب خانه با عجله قرآن کریم را آورده، باز کرد و پول ها را کامل در آن دید…!!! این است حال برخی از ما مسلمانان که قرآن کریم را در طول یک سال، یکبار هم باز نمی‌کنیم ولی در عین حال خود را مسلمان هم می‌دانیم الهی! مارا از مسلمانان غافل و دور از قرآن‌کریم قرار مده و قرآن را در بین ما «مهجور» مگردان راستی آخرین باری که قرآن را خوانده اید، به یاد می‌آورید؟ وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا(فرقان/۳۰) اولین شاکی روز قیامت پیامبر است که ازدست مسلمانان شکایت دارد نه برای پهلوی شکسته ی دخترش فاطمه،نه برای ظلم به امام حسین بلکه برای بی اعتنایی و مهجور بودن قرآن کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
شب سوم ادامه شرح حدیث در بند دوم حدیث رسول الله فرمودند که قبر تاریک است برای خود چراغی بیاورید چراغ قبر نماز شب هست رسول خدا صلي الله عليه و آله اَلرَّكْعَتانِ فِى جَوْفِ اللَّيْلِ اَحَبُّ اِلَىَّ مِنَ الدُّنْيا وَما فِيْها. دو ركعت نماز در دل شب پيش من از دنيا و آنچه در آن است محبوبتر است. بحارالأنوار، ج 87، ص 148 سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ صلي الله عليه و آله يَقُولُ: مَا اتَّخَذَّ اللّهُ اِبْراهِيمَ خَليلاً اِلاّ لاِِطْعامِهِ الطَّعامَ، وَصَلاْتِهِ بِاللَّيْلِ وَالنَّاسُ نِيامٌ. از رسول خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه مى فرمود: خداوند متعال ابراهيم عليه السلام را جز بخاطر دو كار دوست و خليل خود انتخاب نكرد: ۱ ـ اطعام دادنش ۲ ـ نماز شب خواندش هنگامى كه مردم خوابند. بحارالأنوار، ج 87، ص 144 رسول اكرم صلى الله عليه و آله رَكْعَتانِ يَرْكَعُهُما اِبْنُ آدَمَ فِى جَوْفِ اللَّيْلِ الآخِرِ خَيْرٌ لَهُ مِنَ الدُّنْيا وَما فِيها، وَلَوْلا اَنْ اَشُقَّ عَلى اُمَّتِى لَفَرَضْتُهُما عَلَيْهِمِ. دو ركعت نمازى كه انسان در دل آخر شب بخواند از دنيا و آنچه در آن است بهتـر است و اگر بـر امّتم دشوار نبود آن دو ركعت را بر آنان واجب مى كـردم. كنز العمال، 7/21405 حضرت آیت الله آقای مرعشی به من می‌گفتند در راه کربلا و آقا سید محمد خدمت امام زمان رسیدم. آقا امام زمان تلطف کردند و به من آب دادند و به من لطف کردند و مرا نصیحت کردند. نصیحت این بود که فرمودند: ننگ است بر شیعیان ما که نماز شب نخوانند حجة الاسلام و المسلمين حاج شيخ علي محدث زاده نقل کرده يک روز صبح پدرم برخاست و شروع به گريه کرد از وي پرسيدم چرا گريه مي‏کنيد؟ فرمود: براي اين که ديشب نماز شب را نخواندم، عرض کردم: پدر جان نماز شب که واجب نيست مستحب است، شما که ترک واجب نکرده‏ايد چرا اين طور گريه مي‏کنيد؟ فرمود: فرزندم نگراني من از اين است چه کرده‏ام که بايد توفيق نماز شب از من گرفته شود. مرحوم علامه طباطبایی فرمود آقای قاضی به من توصیه کردند دنیا میخواهی نماز شب آخرت هم میخواهی نماز شب بخوان کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
شب چهارم بسم الله الرحمن الرحیم در بند سوم حدیث رسول الله میفرمایند قبر خانه ای خاکی است برای خود فرشی بفرستید و فرش قبر اعمال نیک است این اتمام حجتی است برای کسانی که میگویند ایمان کافی است و عمل چندان مهم نیست دلت پاک باشه همه چیز حله حق الله رو میبخشه حق الناس را نه اگر این طور باشد ما از امیرالمومنین و امامان جلو زدیم و بردیم آنها اعمالشان را انجام دادند و ما عمل نکرده به بهشت میرویم نشانه ی دل پاک این است که عمل پاک انجام دهی کسی که برای خدا ارزش قائل نیست و اوامر الهی را انجام نمی‌دهد به مردم رحم میکند؟ حق الناس را همین اهل نماز و مسجد و کسانی که متدین هستند رعایت نمیکند وگرنه کسی که نماز نمی‌خواند برایش مهم نیست از کجا پول می آید قالَ رَسُولُ اللَّهِ ص تَقَبَّلُوا لِی بِسِتٍّ أَتَقَبَّلْ لَکُمْ بِالْجَنَّةِ إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تَخَلَّفُوا وَ إِذَا اؤْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا وَ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُمْ. شش توصیه را از من قبول کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم: 1) هرگاه سخن گفتید دروغ نگویید. 2) هرگاه وعده‌ای دادید برخلاف آن عمل نکنید. 3) هرگاه امانتی به شما سپرده شد خیانت نکنید. 4) چشمان خود را [از حرام] فرو بندید. 5) پاکدامن باشید. 6) دست و زبان خود را [از حرام] نگه دارید. خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳۲۱ کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️ شب پنجم ادامه شرح حدیث پیامبر اکرم(ص) فرمودند:قبر خانه ای است که با فقر وارد آن می شوید پس گنج ارزشمندی برای خود بیاورید ما که می‌میریم ثروتمند هم که باشیم تمام پول و خانه و ماشین و زمین و .... در اینجا میماند و چیزی با خود نمیبریم یکی از پادشاهان وصیت کرده بود مرا از کنار خزانه های طلایم تشییع کنید تا مردم ببینند طلاهایم جلوی مرگم را نگرفت و دستم را از تابوت بیرون بگذارید تا ببینند حتی یک سکه هم با خود نمیبرم گنجی که در عالم برزخ و قیامت به درد ما بخورد رسول اکرم(ص) فرمود:گنج کلمه ی لا اله الا الله است شعار اسلام و شروع اسلام با لا اله الا الله بود اما آیا ذکر زبانی فقط؟؟؟ فقط بر زبان لغلغه کنیم و تسبیح دستمان بگیریم کافیست؟ نقل کردند استادی شاگردان بسیار زیادی داشت علم و تقوای او زبانزد خاص و عام بود یک روز مریدان و شاگردان برای اینکه استاد را از تنهایی بیرون بیاورند یک طوطی سخنگو برایش خریدند طوطی که شب و روز در اتاق شیخ بود تمام اذکار و دعاها و مناجات هایی که شیخ انجام می داد تکرار می کرد روزی گربه داخل منزل آمد و طوطی را گرفت شیخ بسیار ناراحت بود و گریه میکرد شاگردان و مریدان گفتند که ناراحتی ندارد ما یک طوطی زیبا تر و بهتر برایت می خریم در شان شما نیست برای یک طوطی گریه کنید استاد گفت من برای طوطی گریه نمیکنم دیدم زمانی که گربه او را می گرفت بسیار داد و فریاد و سر و صدا می کرد و خبری از آن ذکر ها نبود فهمیدم که ذکر لا اله الا الله گفتن طوطی فقط روی زبان بود و هنگام مرگ و درد تمام آن را فراموش کرده بود و فقط سر و صدا می کرد من از این گریه می کنم که شاید هفتاد سال عبادت و ذکر گفتنم مثل همین طوطی روی زبان بوده باشد لحظه مرگ آن را فراموش کرده و فقط داد و فریاد کنم لا اله الا الله گنج قبر است به شرطی که واقعاً به هر کسی جز خدا نه بگوییم وقتی بین دستور الهی و حرف مردم گیر کردیم سمت حرف خدا برویم حرف مردم و رسم و رسوم و قول و قرار و همه و همه اگر ضد اوامر خداوند متعال باشد اگر حرف خدا را زمین نداختیم آن وقت گفته ایم لا اله الا الله کسانی که تسبیح دست میگیرند و ذکر میگویند زیاد است ،_الا_الله # کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
با سلام و عرض پوزش از دیروز در شهر ما اینترنت قطع بود و نشد منبر شب ششم را ارسال کنم شب ششم و هفتم با هم تقدیم میشود👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
شب ششم پیامبر(ص) فرمود:قبر خانه ی مارهاست برای خودتان پادزهری بیاورید پادزهر صدقه است ✍️در روایات برخی گناهان به صورت هایی مجیک شده است مثلا خوردن مال یتیم به خوردن آتش غیبت کردن به خوردن گوشت برادر مومن گناهانی هم به شکل مار در قبر به انسان اذیت می کنند راه غلبه بر این مورد صدقه دادن است آن هم در این اوضاع اقتصادی لازم هم نیست پول زیادی داشته باشیم بلکه چند نفری این کار را بکنیم میتوانیم سری به مغازه ها بزنیم برویم دفتر حساب مغازه دار را نگاه کنیم و به اندازه ی مبلغی از حساب فقرا کم کنیم اما فقط کمک مالی صدقه نیست صدقه ی معنوی هم داریم شاد کردن دل مومن،لبخند و خوش رویی،آموزش قرآن،کمک به برپایی جلسات مذهبی که دین را در آن به مردم یاد می دهند و... اینها بهترین صدقات می باشند صدقه نه تنها در قبر به دادمان می‌رسد بلکه در دنیا مرگ بد و ناگهانی را از بین میبرد حضرت عیسی (ع) با حواریون از کنار خانه ای رد می شدند که از سر و صدای آن معلوم بود مجلس شادی است حضرت فرمود فردا اینجا عزاخانه است فردا اصحاب رفتند برای کنجکاوی دیدند که هیچ صدای عزا از خانه بلند نیست خبر به این پیامبر بزرگ رسید حضرت آمدند و داخل منزل شدند کنار فرش را بلند کردند دیدند یک مار بزرگ آنجا مرده است حضرت فرمود این قرار بود شب شما را در حال خواب نیش بزند اما صدقه ای داده بودید رفع بلا کرد یکی از نشانه های مومن صدقه دادن است کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
4_5780872087442818868.mp3
9.3M
شب هفتم توصیه های رسول اکرم(ص) به مسلمانان استاد ماندگاری کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
4_397521844837548112.mp3
17.34M
شب هشتم چقدر شبیه امام حسن مجتبی(ع) هستیم؟ استاد ماندگاری کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
نگرانی های پیامبر گرامی اسلام2.pdf
485.1K
🔖فیش منبر 🔖 صلی الله علیه و آله و سلم 🔻موضوع 👇 📌نگرانی های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله 💠جلسه دوم 💠 ◀️9-پول پرستی و درآمدهای نامشروع ◀️10-عشق به دنیا و رفاه زدگی ◀️11-نفاق ◀️12-تفرقه ◀️13-باورهای سست ◀️14-هوا پرستی به جای خداپرستی ◀️15-گمراهان در پوشش هدایت گران ◀️16-واژگونی و بی رنگ شدن ارزش ها ◀️17-ترک امر و نهی ◀️18-مصرف مواد مخدر ◀️19-ریاکاری و تظاهر ◀️20-فتنه های فراگیر ◀️21-سران بی کفایت
نگرانی های پیامبر گرامی اسلام1.pdf
428K
🔖فیش منبر 🔖 صلی الله علیه و آله و سلم 🔻موضوع 👇 📌نگرانی های پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله 💠جلسه اول💠 ◀️1 سرنوشت رهبری ◀️2 مظلومیت اهل بیت علیهم السلام ◀️3هواپرستی امّت ◀️4.دنیا زدگی ◀️5.فتنه و گمراهی ◀️6.سلطه و نفوذ منافقان ◀️7جعل و نسبت های دروغ ◀️8.تکذیب تقدیر و تصدیق نجوم
شب نهم و دهم👆👆👆👆👆👆
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
شب دهم 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: مَن أحَبَّ أن یَلقَى اللَّهَ ضاحِکاً مُستَبشِراً فَلیَتَوَلَّ عَلِیَّ ابنَ مُوسَى الرِّضا(ع)... فهؤلاء مصابیح الدُّجی وَ اَئِمَّة الهُـدی، وَ اَعلامِ التُّقی، مَن أحبهم و تولاّهم کنت ضامناً لهُ علی الله تعالی بالجنّة «بحارالانوار، جلد 36، صفحه296» پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: کسی که دوست بدارد خندان، خداوند را ملاقات کند، باید محبت و ولایت علی بن موسی الرضا علیه السلام را داشته باشد. 🌟نشانه محبت اهل بیت⭐️ فاطمه جان: برخی از این نشانه ها با توجه به سخنان امام علی علیه السلام عبارتند از: 1 - محبت توام با عمل و تقوا دوست داشتن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تقوای الهی و دلی پاک می خواهد. شیدای اهل بیت علیهم السلام باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد وگرنه علاقه ظاهری نمی تواند چندان تاثیری در زندگی انسان داشته باشد. علی علیه السلام می فرماید: «من احبنا فلیعمل بعملنا و لیتجلبب الورع; (۱) هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزگاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.» ورع و تقوی و دوری از گناه باید سرلوحه زندگی محبان اهل بیت علیهم السلام باشد تا بتوانند عشق پاکان را در دل خود جای دهند و گرنه دلی پر از شوق گناه را چطور می توان جایگاه و ظرف محبت اولیاء الهی قرار داد. شیفتگان اهل بیت علیهم السلام باید همیشه چنین زمزمه کنند: دل جایگاه عشق تو باشد نه غیرتو این خانه خداست به شیطان نمی دهم 2 - عشق به دوستان اهل بیت علیهم السلام کسی که آل پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست داشته باشد لزوما دوستان آنان را هم باید دوست بدارد. و این یکی دیگر از نشانه های شیفتگان اهل بیت علیهم السلام است. امیرمؤمنان علیه السلام در این رابطه می فرماید: «هر کس می خواهد بداند که آیا عاشق حقیقی اهل بیت علیهم السلام است یا نه، به قلب خویش رجوع نماید، اگر در دلش محبت دوستان ما هست پس او دشمن ما نیست; دوست ماست، ولی اگر یکی از دوستان ما را در دلش دشمن می دارد، او دوستدار حقیقی ما نیست.» (۲) همچنین روزی شخصی به حضور علی علیه السلام آمده و عرضه داشت: یا امیرالمؤمنین! من تو را دوست می دارم و به فلانی هم علاقمندم. و در آن حال نام یکی از دشمنان آن حضرت را برد. حضرت به او فرمود: «یا کور باش یا بینا.» (۳) ولایت و محبت ائمه معصومین علیهم السلام را نمی شود با دوستی های دیگر مخلوط نمود; یعنی هم دل در گرو عشق آنان نهاد و هم دلبسته مخالفان آن ها شد، و به عبارتی دیگر با یک دل نمی توان دو دلبر داشت. خلوت دل نیست جای صحبت اغیار دیو چو بیرون رود فرشته درآید در زیارت جامعه کبیره می گوئیم: «فمعکم معکم لا مع عدوکم ...; [ای اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله!] من با شما هستم، با شما هستم، نه با دشمن شما ... .» (۴) و در حدیث دیگری امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: «من احب الله احب النبی و من احب النبی احبنا و من احبنا احب شیعتنا; (۵) هر کس خداوند را دوست دارد پیامبرش را دوست خواهد داشت، و هر کس پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد ما را وست خواهد داشت و هر کس ما را دوست بدارد شیعیان ما را دوست می دارد». ۳ - آمادگی برای محرومیت ها ولایت اهل بیت و دلباختگی به این خاندان بدون آمادگی برای رنج و محنت ها و با گریختن از انواع محرومیت ها امکان پذیر نخواهد بود، زیرا: نازپرورده تنعم نبرد راه بدوست عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد حقیقی بودن علاقه درونی شخص، هنگامی نمایان می شود که فرد مورد امتحان قرار گیرد و حوادثی تلخ و ناراحت کننده در زندگی انسان رخ نماید، آن گاه است که دوستان حقیقی از دوستان مجازی جدا می گردند و گرنه در هنگام راحتی و آسایش هر کسی می تواند ادعای دوستی اهل بیت علیهم السلام را داشته باشد. آری راه عشق، راهی بس دشوار و رنج آور و بلاخیز است. عاشق صادق هرگز از رنج و بلای در راه دوست نمی ترسد بلکه با شوق و رغبت به استقبال آن می شتابد. امام علی علیه السلام می فرماید: «من تولانا فلیلبس للمحن اهابا; (۶) هر کس ما اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد باید برای محنت ها پوستی دیگر بپوشد.» کنایه از اینکه آماده انواع بلاها و مشکلات باشد. هر که در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش می دهند جان نثاری و فداکاری با تمام وجود از علامت های عشاق حقیقی اهل بیت علیهم السلام است و آنان رنج ها و بلاهایی در طریق عشق به اهل بیت علیهم السلام با کمال میل، همچون لذت بخش ترین جرعه ها سر می کشند. عاشق صادق برای اینکه با معشوق خود همنشین شود باید هستی خویش را در اختیار محبوب بگذارد و خود را از تمام محبت ها و تعلقات دیگر رها سازد. به گفته حافظ: بحری است بحر عشق که هیچش کناره نیست آنجا جز آنکه جان بسپارند، چاره نیست باید در راه ولایت و محبت اهل بیت سختی ها و رنج ها را تحمل کرد و دم بر نی
اورد و باید خون دل خورد و هیچ نگفت و این یکی از بارزترین نشانه های مهم شیفتگان اهل بیت علیهم السلام می باشد. امیرمؤمنان علیه السلام در سخنی دیگر فرمود: «من احبنا اهل البیت فلیستعد للفقر جلبابا; (۷) هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر و محرومیت ها را چونان لباس رویین بپذیرد.» حتی در کلمات مولای متقیان نکاتی دیده می شود که آن حضرت عشق به اهل بیت علیهم السلام به ویژه دوستی خودش را برای اکثر مردم غیر قابل تحمل می داند و می فرماید: «لو احبنی جبل لتهافت; اگر کوهی مرا دوست بدارد درهم فرو می ریزد.» یعنی محرومیت ها و مشکلات و بلاها به سرعت به سراغ او می آید و این سرنوشت در انتظار تمام پرهیزکاران و برگزیدگان و یاران حقیقی اهل بیت علیه السلام است. (۸) ۴ - برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام یکی دیگر از نشانه های عشق حقیقی، دوری جستن از مخالفین و دشمنان عترت پیامبر صلی الله علیه و آله است. دوستدار حقیقی اهل بیت علیهم السلام باید از دشمنان آنان تبری جوید و محبت خویش را برای خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله خالص و بی آلایش سازد و در سخنان معصومین علیهم السلام فراوان دیده می شود که فرموده اند: «دروغ می گوید کسی که ادعای محبت ما خاندان را می کند ولی از دشمنان ما برائت نمی جوید.» (۹) عاشق اهل بیت علیهم السلام هیچ گاه در کنار تولی، تبری را فراموش نمی کند و اساسا بدون تبری از دشمنان، مودت و محبت معنی ندارد. کفر و ایمان قرین یکدگرند هر که را کفر نیست، ایمان نیست امیرمؤمنان علی علیه السلام در سخنی زیبا به این نشانه دوستداران اهل بیت علیهم السلام اشاره کرده و می فرماید: دوستی ما و دوستی دشمنان ما در وجود یک انسان جمع نمی شود، چون خداوند برای انسان دو قلب قرار نداده که با یکی این را دوست بدارد و با دیگری آن را دشمن بدارد. دوستدار ما باید عشق و علاقه خود را برای ما خالص بگرداند همانطوری که طلا در داخل آتش خالص و تمام عیار می گردد. بنابراین هر کسی می خواهد بداند که دوست واقعی ما هست یا نه، قلب خود را مورد آزمایش قرار دهد. اگر در دل او همراه محبت ما، محبت دشمن ما هم باشد او از ما نیست و ما هم از او نیستیم.» (۱۰) مویش سفید شده و هر روز صف اول نماز جماعت هست اما باز می گوید چرا می گویی مرگ بر امریکا و ادعای دوستی اهل بیت را هم دارد ۱) بحارالانوار، ج 1، ص 92. ۲) همان، ج 27، ص 53. ۳) مستطرفات السرائر، ص 639. ۴) من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 613. ۵) تفسیر فرات کوفی، ص 128. ۶) غررالحکم با ترجمه آقا جمال، ش 9038. ۷) نهج البلاغه، صبحی صالح، حکمت 112. ۸) شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 18، ص 275. ۹) مستطرفات السرائر، ص 640. ۱۰) تفسیر قمی، ج 2، ص 171 و 172. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر و روضه ی شهادت امام حسن عسکری(ع) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحيم شیعه از دیدگاه امام حسن عسکرى (علیه السلام) از دیدگاه امام یازدهم هر کس که بنام شیعه خوانده شود ولى اوصاف و ویژگیهاى یک شیعه حقیقى و واقعى را دارا نباشد، شیعه شمرده نمى ‏شود. شیعه واقعى کسانى هستند که همچون رهبران دینى خویش در نهضت خدمت رسانى به مردم و برادران دینى خویش فعّال و کوشا باشند و به دستورات و نواهى الهى پاى بند باشند چنان که حضرت عسکرى در کلام زیبا و دلنشین خود درباره تعریف شیعه مى‏ فرماید: «شیعة عَلِّىٍ هُمُ الّذین یؤثِرُونَ اِخوانَهم عَلى اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خصاصَةٌ وَ هُمُ الَّذینَ لایَراهُمُ اللّه حَیثُ نَهاهُم وَ لا یَفقَدُهُم حَیثُ اَمرَهُم، وَ شیعَةُ عَلِىٍّ هم الَّذینَ یَقتَدُون بِعَلىٍ فى اکرامِ اِخوانِهُم المُؤمِنین(محمدى رى شهرى، میزان الحکمه، ج 5، ص 231.)؛ پیروان و شیعیان على (علیه السلام) کسانى هستند که برادران (دینى) خود را بر خویش مقدم مى‏دارند گرچه خودشان نیازمند باشند و شیعیان على (علیه السلام) کسانى هستند که از آن‏چه خداوند نهى کرده دورى مى‏کنند و به آنچه امر نموده عمل مى‏کنند و آنان در تکریم و احترام برادران مؤمن خود به على(علیه السلام) اقتدا مى‏ نمایند ♦️شرح حدیث قسمت اول مقدم کردن مومنین بر خود حتی در تنگدستی «شیعة عَلِّىٍ هُمُ الّذین یؤثِرُونَ اِخوانَهم عَلى اَنفُسِهِم وَ لَو کانَ بِهِم خصاصَةٌ در ایام گرانی و قحطی که دولت روحانی به وجود آورده بود در کمبود روغن و مرغ و... چقدر مردم رفتند چند نفر چند نفر از یک خانواده در حالی که مثلا دو تا روغن به هر خانواده می دادند اما شخص تمام خانواده ی خود را برد ده تا ده تا روغن برد و بقیه ماندند ایا این شیعه ی علی است؟ علی و خانواده اش سه روز غذای خود را دادند به مسکین و یتیم و فقیر در حالی که خودشان احتیاج داشتند. ♦️قسمت دوم وَ هُمُ الَّذینَ لایَراهُمُ اللّه حَیثُ نَهاهُم وَ لا یَفقَدُهُم حَیثُ اَمرَهُم، اینها فقط خدا را میبینند و بس ملاحظه ی امر و نهی خدا را دارند نه حرف مردم بگذار مردم هر چی میخواهند بگویند زمانی‌که آیت الله بهجت(ره) در نجف مشغول  تحصیل و تهذیب نفس بودند عده ای که مطالب عرفانی را قبول نداشتند نامه ای برای پدر آقای بهجت می فرستند و در مورد ایشان بدگویی می کنند و می گویند ممکن است فرزندت از درس و بحث، خارج شود. پدر بزرگوار ایشان نامه ای برای آقای بهجت می نویسد که من راضی نیستم جز واجبات، عمل دیگری انجام دهی، حتی راضی نیستم نماز شب بخوانی، آقای بهجت می فرماید: وقتی نامه ی پدرم به دستم رسید، خدمت آقای قاضی رسیدم و نامه را به ایشان نشان دادم، ایشان فرمودند: شما مقلد چه کسی هستید؟ گفتم : من مقلد آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی (ره) هستم، فرمودند: باید بروید از مرجع تقلیدتان بپرسید. آقای بهجت می فرماید: من نزد آقا سید ابوالحسن اصفهانی (ره) رفتم و از ایشان کسب تکلیف کردم، ایشان فرمودند: باید حرف پدرت را اطاعت کنی، از آن موقع به بعد آقای بهجت سکوت می کنند و چیزی نمی گویند. در سکوت مطلق فرو می روند و حتی برای خرید، از خادم مدرسه تقاضا می کنند تا این کار را برای ایشان انجام دهد؛ چرا که سخن گفتن از واجبات نیست و کار و فعل مباحی می باشد حتی ایشان خیلی کم در کوچه و خیابان رفت و آمد می کردند و تمام این کارها به خاطر این بود که می خواستند از دستور پدرشان اطاعت کنند چون خدا فرموده است اطاعت از خدا به نماز و روزه و... نیست مرحوم علامه حسن زاده آملی میفرمود شما بروید عبد شوید نه عابد عابد شب و روز ذکر و دعا و نماز و... اما عبد گوش به فرمان خداست عبد شوید نه عابد چون شیطان هم عابد بود ولی عبد نبود عبد یعنی مثل مرده ای دست غسال اگر تو آب سرد بریزد یا گرم یا هر طرف میت را بچرخاند اعتراض ندارد این می شود عبد الهی رضا برضاک یکی درد و یکی درمان پسندد یکی وصل و یکی هجران پسندد من از درمان و درد و وصل و هجران پسندم انچه را جانان پسندد ♦️قسمت سوم شیعَةُ عَلِىٍّ هم الَّذینَ یَقتَدُون بِعَلىٍ فى اکرامِ اِخوانِهُم المُؤمِنین به علی اقتدا کن ببین علی با مردم چگونه بود فقط یا علی نگو با علی باش اقتدا یعنی شبیه او باش در نماز به امام اقتدا میکنیم یعنی شبیه او می شویم امیرالمومنین(ع) فرمود طوری رفتار کنید که اگر زنده بودید مایل به همنشینی با شما باشند و اگر مردید برایتان گریه کنند روزی که تو آمدی به دنیا عریان جمعی به تو خندان و تو بودی گریان ای دوست زمان رفتنت کاری کن جمعی به تو گریان و تو باشی خندان کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
shahadat_emam-hasan-asgari_Mirzamohamadi.mp3
9.81M
🎙تسلیت ای حجت ثانی عشر یابن الحسن 🔻روضه (ع) ⏱ | 👤استاد کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20