eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
450 عکس
22 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم منبرک اخلاقی
سيراب شدن علامه اميني از قول فرزند علامه اميني قدس سره نقل مي کند: وقتي پدرم را دفن کرديم ، یکی از بزرگان آمد و به من تسليت گفت و فرمود: من در اين فکر بودم ببينم مولا اميرالمؤمنين عليه السلام چه مرحمتي در مقابل زحمات و خدمات مرحوم اميني مي نمايند. در عالم خواب ديدم: حوضي است و آقا اميرالمؤمنين عليه السلام بر لب آن ايستاده اند. افراد مي آيند و مولا از آن حوض ، به آنها آب مي دهند. گفتند: اين حوض کوثر است. در اين حال آقاي اميني به نزديک حوض رسيد حضرت ظرف را گذاشتند، آستينها را بالا زده و دستان مبارکشان را پر از آب کردند و به علامه آب خورانيدند و خطاب به او فرمودند: بيض الله وجهک کما بيضت وجهي ( پروردگار رو سفيد کند تو را کما اينکه مرا رو سفيد کرد) علامه نسبت به حضرات معصومين عليه السلام بسيار ادب داشت. وقتي وارد حرم مطهر حضرت امير عليه السلام مي شد از پايين به بالاي سر نمي رفت. روبروي حضرت مي ايستاد و گريه شديدي مي نمود. خود ايشان به من فرمودند: « از آن وقتي که در نجف هستم از سمت بالاي سر حرم نرفته ام.» از پايين وارده شده و از همان سمت خارج مي شدند. « انما يخشي الله من عباده العلماء» همانا تنها مردمان عالم خداترسند. سوره فاطر: آيه 28 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
سفارشات علامه اميني مرحوم حجة الاسلام دکتر اميني چنين مي نويسد: پس از گذشت چهار سال از فوت مرحوم پدر بزرگوارم علامه اميني نجفي يعني سال 1394 هجري قمري ، شب جمعه اي قبل از اذان فجر ايشان را در خواب ديدم. او را شاداب و خرسند يافتم. جلو رفته و پس از سلام و دست بوسي عرض کردم: پدر جان! در آنجا چه علمي باعث سعادت و نجات شما گرديد؟ گفتند: چه مي گويي؟ مجددا" عرض کردم: آقا جان! در آنجا که اقامت داريد، کدام عمل موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدير ... يا ساير تأليفات .... يا تأسيس و بنياد کتابخانه اميرالمؤمنين عليه السلام؟ پاسخ دادند: نمي دانم چه مي گويي. قدري واضح تر و روشن تر بگو! گفتم: آقا جان! شما اکنون از ميان ما رخت بر بسته ايد و به جهان ديگر منتقل شده ايد. در آنجا که هستيد کدامين عمل باعث نجات شما گرديد از ميان صدها خدمت و کارهاي بزرگ علمي و ديني و مذهبي؟ مرحوم علامه اميني درنگ و تأملي نمودند. سپس فرمودند: فقط زيارت ابي عبدالله الحسين عليه السلام. عرض کردم: شما مي دانيد اکنون روابط بين ايران و عراق تيره و تار است و راه کربلا بسته ، چه کنم؟ فرمود: در مجالس و محافلي که جهت عزاداري امام حسين عليه السلام برپا مي شود شرکت کن. ثواب زيارت امام حسين عليه السلام را به تو مي دهند. سپس فرمودند: پسر جان! در گذشته بارها تو را يادآور شدم و اکنون به تو توصيه مي کنم که زيارت عاشورا را هيچ وقت و به هيچ عنوان ترک و فراموش نکن. مرتبا" زيارت عاشورا را بخوان و بر خودت وظيفه بدان. اين زيارت داراي آثار و برکات و فوائد بسياري است که موجب نجات و سعادتمندي در دنيا و آخرت تو مي باشد ... و اميد دعا دارم. آري! علامه اميني با کثرت مشاغل و تأليف و مطالعه و تنظيم و رسيدگي به ساختمان کتابخانه اميرالمؤمنين عليه السلام در نجف اشرف مواظبت کامل به خواندن زيارت عاشورا داشتند و سفارش به زيارت عاشورا مي نمودند و به اين جهت ( خودم ) حدود سي سال است مداوم به زيارت عاشورا مي باشم. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
شيطان در کمين است يکي از شاگردان مرحوم شيخ انصاري مي گويد: در زماني که در نجف در محضر شيخ به تحصيل علوم اسلامي اشتغال داشتم يک شب شيطان را در خواب ديدم که بندها و طنابهاي متعددي در دست داشت. از شيطان پرسيدم: اين بندها براي چيست؟ پاسخ داد: اينها را به گردن مردم مي افکنم و آنها را به سوي خويش مي کشانم و به دام مي اندازم. روز گذشته يکي از اين طنابهاي محکم را به گردن شيخ مرتضي انصاري انداختم و او را از اتاقش تا اواسط کوچه اي که منزل شيخ در آنجا قرار دارد کشيدم ولي افسوس که عليرغم تلاشهاي زيادم شيخ از قيد رها شد و رفت. وقتي از خواب بيدار شدم در تعبير آن به فکر فرو رفتم. پيش خود گفتم: خوب است تعبير اين رؤيا را از خود شيخ بپرسم. از اين رو به حضور معظم له مشرف شده و ماجراي خواب خود را تعريف کردم. شيخ فرمود: آن ملعون ( شيطان) ديروز مي خواست مرا فريب دهد ولي به لطف پروردگار از دامش گريختم. جريان از اين قرار بود که ديروز من پولي نداشتم و اتفاقا" چيزي در منزل لازم شد که بايد آنرا تهيه مي کردم. با خود گفتم: يک ريال از مال امام زمان ( عج) در نزدم موجود است و هنوز وقت مصرفش فرا نرسيده است. آنرا به عنوان قرض برمي دارم و انشاء الله بعدا" ادا مي کنم. يک ريال را برداشتم و از منزل خارج شدم. همين که خواستم جنس مورد احتياج را خريداري کنم با خود گفتم: از کجا معلوم که من بتوانم اين قرض را بعدا" ادا کنم؟ در همين انديشه و ترديد بودم که ناگهان تصميم قطعي گرفته و از خريد آن جنس صرف نظر نمودم و به منزل بازگشتم و آن يک ريال را سرجاي خود گذاشتم. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبرک عقاید_تمثیلی
آيا اسلام مىخواهد در تمام ساعات مشغول دعا باشيم كه اين همه دعا وارد شده است؟ آيا اسلام مىخواهد در تمام ساعات مشغول دعا باشيم كه اين همه دعا وارد شده است؟ پاسخ : گرچه در كتابهاى دعا، همچون مفاتيح الجنان، براى تمام ساعات روز و تمام روزهاى سال دعا نقل شده است، امّا اين مثل آن است كه وقتى شما به ترمينال اتوبوس يا فرودگاه يا ايستگاه قطار مراجعه مىكنيد، مىبينيد كه در تابلو نوشته شده است: براى تمام ساعات شبانه روز، وسيله آماده سفر دارند، ساعت 8 صبح، 9 صبح، 10 صبح تا آخر شب. معناى اين تابلو اين نيست كه همه مردم در همه ساعات مسافرت كنند، بلكه به معناى آن است كه هر مسافرى در هر ساعتى تصميم سفر گرفت وسيله هست. در دعا هم شايد منظور اين باشد كه هركس در هر ساعت، قصد خواندن دعايى داشت، دعاى مخصوص آن ساعت هست. به علاوه، دعاهاى كوچك، به خصوص اگر انسان آنها را حفظ كند لطمهاى به كار نمىزند و مىتواند در ضمن كار به دعا هم مشغول باشد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
خداوند در حوادث تلخ و شيرين زندگى انسان، چه مقدار نقش دارد؟ در قرآن مىخوانيم: «ما أصابك مِن حَسنةٍ فَمِن اللّه و ما أصابك مِن سَيِّئة فَمِن نَفسك»(سوره نساء، آيه 79) هر خوبى به تو رسد از خداوند است ولى هر بدى كه به تو رسد از نفس خودت مىباشد. كره زمين كه به دور خود و خورشيد مىگردد و همواره بخشى از آن روشن و بخشى ديگر تاريك است، هر كجاى آن روشن باشد از خورشيد است و هر كجاى آن تاريك باشد، از خود زمين است. خداوند انگور را آفريد، ولى بشر از آن شراب مىسازد كه مايه بروز هزاران حادثه و بيمارى است. خداوند به انسان قدرت داد، ولى عدّهاى با سوء استفاده از اين قدرت، به محرومان ضربه مىزنند. خداوند به انسان عقل داد، ولى عدّهاى از اين عقل سوء استفاده كرده و به دنبال مكر و حيله براى مردم هستند. پس آنچه از سوى خداوند است، نيكوست و بدىها از خود ما سرچشمه مىگيرد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
اگر نماز، انسان را از فحشا و منكر باز مىدارد، چرا بعضى نمازگزاران مرتكب خلاف مىشوند؟ اولاً تخمه پوك، هيچ گاه سبز نمىشود و نماز بدون حضور قلب، تخمه پوك است. نمازى سبب دورى انسان از مفاسد مىشود كه با حضور قلب باشد وگرنه حركت لب و كمر چنين خاصيّتى را ندارد. اگر مدرسه و دانشگاه به انسان رشد علمى مىدهد به اين معنا نيست كه هركس به مدرسه و دانشگاه رفت به آن رشد مىرسد، بلكه به اين معناست كه مدرسه و دانشگاه بستر رشد است به شرط آنكه با جدّيّت درس بخوانيد و آنچه را مىخوانيد بفهميد. نماز نيز اگر با اصول و شرايطى كه دارد اقامه گردد، مانع فحشا و منكر مىشود. «اِنّ الصّلوةَ تَنهى عن الفحشاءِ و المُنكر»( سوره عنكبوت، آيه 45) ثانياً نمازگزارى كه گاهى خلاف مىكند، اگر اهل نماز نبود خلافش بيشتر بود، زيرا همين نمازگزار براى صحيح بودن نمازش مجبور است بدن و لباسش پاك باشد، لباس و مكانش از مال مردم نباشد و همين مقدار مراعات احكام و مسائل، سبب دور شدن او از برخى گناهان و منكرات مىشود، همان گونه كه پوشيدن لباس سفيد، انسان را از نشستن روى زمين آلوده باز مىدارد. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر ۱۷ ربیع الاول #پیامبر_اکرم #امام_صادق کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🔵رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) در کلام اهل بیت(علیهم السلام)🔵 🔹امام على(عليه السّلام)فرمودند: ما بَرَأَ اللّه  نَسَمَةً خَيرَا مِن مُحَمَّدٍ صلى الله عليه و آله ؛ خداوند آفريده اى بهتر از محمّد(صلی الله علیه و آله) نيافريده است . الكافى ، ج 1 ، ص 440 🔸امام باقر(عليه السّلام)فرمودند: إنَّ أعْمالَ الْعِبادِ تُعْرَضُ عَلی نَبیِّكُمْ كُلَّ عَشیَّهِ خَمیس، فَلْیَسْتَحِ أحَدُكُمْ أنْ یُعْرِضَ عَلی نَبیِّهِ الْعَمَلَ الْقَبیح؛ همانا تمام كارها و حركات بندگان در هر شب جمعه بر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) عرضه می گردد، پس حیاء كنید از این كه عمل زشت شما را نزد پیامبرتان ارائه دهند. وسائل الشّيعه، ج 11، ص 391 🔹امام حسين عليه السّلام فرمودند: از پدرم، درباره سيره پيامبر صلَي الله عليه و آله پرسيدم، پاسخ دادند: رسول الله، زبان خود را همیشه از گفتار بی معنی حفظ می کرد و خود را از سه چیز دور می داشت: مراء، پرحرفی، سخن پوچ و بی معنی، و نیز سه مسئله را ترک می کرد: هیچکس را مذمت نمی کرد، از کسی عیبجویی نمی نمود و در پی جمع آوری لغزش های این و آن نبود. مسند الامام الرضا، ج 2، ص 85 🔸امام سجاد عليه السّلام فرمودند: كانَ إذا أوى إلى مَنزِلِهِ جَزَّءَ دُخولَهُ ثَلاثَةَ أجزاءٍ: جُزءا لِلّهِ و جُزءا لِأهلِهِ و جُزءا لِنَفسِهِ ؛ پيامبر وقتى به خانه خويش مى رفت ، اوقاتش را سه قسمت مى كرد: بخشى براى خدا ، بخشى براى خانواده و بخشى براى خود .  مكارم الأخلاق ، ج 1 ، ص 44 . 🔹امام صادق عليه السلام چون از پيامبر خدا صلى الله عليه و آله ياد مىکرد مىگفتند: بِأَبى وَ أُمّى وَ نَفْسى وَ قَوْمى وَ عِتْرَتى. پدرم، مادر، جانم، قبیله و خاندانم فداى او باد. تفسير البرهان 1: 307 ح 4 و اما حدیثی از حضرت پيامبر اکرم(صلّي الله عليه و آله)فرمودند: اَنَّ اللهَ بَعثَني رحمةً للعالَمين و لِاَمحقَ المعازفَ و المزاميرَ و امورَ الجاهلية. خداوند مرا مبعوث كرد تا رحمتي براي جهانيان باشم و ساز و ني ها و امور جاهليت را نابود سازم. بحار الانوار، ج 79، ص 250 موسیقی حرام و خلق و خوی جاهلیت در این زمانه به فراوانی یافت می شود که طبق شرایط مخاطبین و منطقه هر مبلغ از این مثالها استفاده کند در سخنرانی استفاده کند کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
گوشه ای از سیره امام صادق(علیه السلام) 🌷حماد بن عثمان (از ياران امام صادق عليه السلام) مىگويد: رَأَیْتُ أَباعَبْدِاللّهِ علیه السلام یَجْلِسُ فى بَیْتِهِ عِنْدَ بابِ بَیْتِهِ قِبالَةَ الْقِبْلَةِ. امام صادق علیه السلام را مىدیدم که در خانهاش جلوى درِ اتاق رو به قبله مىنشست. مشکاة الانوار: 206 🌷امام کاظم عليه السلام فرمودند: کانَ یُعْرَفُ مَوْضِعُ سُجُودِ أَبی عَبْدِاللّهِ علیه السلام بِطیبِ ریحِهِ. جایگاه سجده امام صادق علیه السلام از بوى خوش آنجا شناخته مىشد. کافى 6: 511 ح 11 🌷امام صادق عليه السلام فرمودند: مَا اتَّخَمْتُ قَطُّ وَ ذلِکَ أَنّی لَمْ أبْدَأْ بِطَعامٍ اِلاّ قُلْتُ بِسْمِ اللّهِ وَ لَمْ أَفْرَغْ مِنْ طَعامٍ اِلاّ قُلْتُ أَلْحَمْدُ لِلّهِ. هرگز هضم غذا بر من مشکل نشده است، زیرا هیچ گاه شروع به غذا نکردم مگر اینکه «بسم اللّه»گفتم و هیچ گاه از غذا خوردن فارغ نشدم مگر آنکه «الحمد للّه» گفتم. وسائل الشيعه ج 16 ص 586 ح 7 🌷مالک (پيشواى فرقه مالکيه اهل سنت) مىگويد: وَ لَقَدْ کُنْتُ أَرى جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ علیهماالسلام وَ کانَ کَثیَر الدِّعابَةِ وَ التَبَسُّمِ. من هماره امام صادق علیه السلام را مىدیدم و آن حضرت بسیار اهل مزاح و تبسم بود. بحارالانوار 17: 32 ح 14 🌷هشام بن سالم (از ياران امام صادق عليه السلام) مىگويد: کانَ أَبُوعَبْدِاللّهِ علیه السلام اِذا اعتَّمَ وَ ذَهَبَ مِنَ اللَّیْلِ شَطْرُهُ أَخَذَ جِرابا فیهِ خُبْزٌ وَ لَحْمٌ وَ الدَّراهِمُ فَحَمَلَهُ عَلى عُنُقِهِ ثُمَّ ذَهَبَ اِلى اَهْلِ الْحاجَةِ مِنْ أَهْلِ الْمَدینَةِ فَقَسَّـمَهُ فیهِمْ وَ لا یَعْرِفُونَهُ فَلّما مَضى أَبُوعَبـْدِ اللّهِ علیه السلام فَقَدُوا ذلِکَ فَعَلِمُوا أَنَّهُ کانَ أَبُوعَـبْدِاللّهِ علیه السلام. چون پارهاى از شب مىگذشت امام صادق علیه السلام کیسهاى انباشته از پول و نان و گوشت بر دوش مىکشید و به سراغ نیازمندان شهر مدینه مىرفت و آن را بین آنان تقسیم مىکرد و آنها هیچ گاه او را نمىشناختند و چون امام علیه السلام درگذشت و این بخششها قطع شد فهمیدند آن شخص امام صادق علیه السلام بوده است. کافى 4: 8 ح 1، بحار الانوار 47: 38 ح 47 اما حدیثی از حضرت به امام صادق عليه السلام گفتند: کار خود را به چه اساسى استوار ساخته اىد؟ فرمودند: عَلى أَرْبَعَةَ أَشْیاءَ: عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلى لایَعْـمَلُهُ غَیرى فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ مُطَّلِعٌ عَلىَّ فَاسْتَحْیَیْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزقى لایَاکُلُهُ غَیرى فَا طْمَانَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اخِرَ أَمْرى الْمَوتُ فَاسْتَعْدَدتُ. بر چهار بنیان: [اول] دانستم که عمل مرا کسى دیگر انجام نمىدهد پس تلاش نمودم [دوم] دانستم که خداى بر من آگاه است پس حیا کردم. [سوم] دانستم که روزى مرا دیگرى نمىخورد پس آرام گرفتم [چهارم] دانستم که پایان کار من مرگ است پس براى آن آماده شدم . بحار الانوار، 78: 228 ح 100 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبرک اخلاقی کنترل زبان(1) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
با سلام ان شاء الله منبرک های اخلاقی با موضوع زبان و کنترل زبان تقدیم می گردد
حفظ و کنترل زبان در کلام معصومین (علیهم السلام) پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: یعذب الله اللسان بعذاب لا یعذب به شیئا من الجوارح...** اصول کافی، ج 2، ص 115، ح 16.***؛ خداوند زبان را به عذابی عذاب کند که هیچ یک از اعضا و جوارح را آن گونه عذاب نکند. زبان گوید: پروردگارا! مرا عذابی کردی که هیچ یک از سایر اعضا و جوارح را چنین عذابی ننمودی؟ خطاب می رسد: کلمه ای از تو سر زد که به مشرق و مغرب رسید و به واسطه آن خون های محترم ریخته شد و مال ها غارت گشت و ناموس ها و آبروها بر باد رفت، و به عزت خودم قسم! تو را عذابی نمایم که هیچ یک از جوارح و اعضا را چنین عذاب نکنم. پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله): اذا أصبح ابن آدم أصبحت الأعضاء کلها تستکفی اللسان أی تقول: اتق الله فینا فانک ان استقمت استقمنا و ان اعوججت اعوججنا**ملا محسن فیض کاشانی، محجةالبیضاء، ج 5، ص 153.***؛ آدمیان چون صبح کنند همه اعضا و جوارح شان خطاب به زبان گویند: در حق ما از خدا بترس، که اگر راست باشی، همه ما راست (و در امان) هستیم و اگر تو کج شوی، همه ما کج می شویم. پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله): ان أکثر خطایا ابن آدم فی لسانه **همان، ص 194.***؛ بیشترین لغزش های انسان از زبان اوست. پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله): من یتکفل لی بمابین لحییه ورجلیه أتکفل له بالجنة** ملا محمدتقی نراقی: جامع السعاداة، ج 2، ص 341. سید عبدالله شبر، الاخلاق، ص 129.***؛ هر کس برای من عهده دار حفظ زبان و عضو جنسی خویش شود، من بهشت را برای او متعهد می شوم. از پیامبر گرامی اسلام درباره بیشتر آنچه باعث ورود به آتش جهنم می شود سؤال شد. حضرت فرمود: الاجوفان: الفم و الفرج **- (علامه) محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج 71، ص 78. کافی، ج 2، ص 115، ح 13.***؛ دو فضای تو خالی: دهان و عضو تناسلی زن. (عدم حفظ زبان و ناموس). در دوزخ تن زبان زیان است - مفتاح بهشت بی زبانی است پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله) فرمود: لا یستقیم ایمان عبد حتی یستقیم قلبه، و لا یستقیم قلبه حتی یستقیم لسانه **همان.***؛ استقامت و راستی ایمان بنده ای بدون استقامت و راستی قلب او ممکن نیست و آن نیز بدون استقامت و راستی زبان محقق نمی شود. امیرمؤمنان علی (علیه السلام) می فرماید: الجمال فی اللسان و الکمال فی العقل **میزان الحکمة، ج 8، ص 492.***؛ جمال و زیبایی (باطنی) انسان در زبان و کمال شخصیت در عقل آدمی است. نیز آن حضرت فرمود: و ان لسان المؤمن من وراء قلبه و ان قلب المنافق من وراء لسانه...**نهج البلاغه، (دشتی ره) خطبه 176، ص 238 و حکمت 40، ص 451.***؛ و همانا زبان مؤمن در پس قلب او، و قلب منافق از پس زبان اوست، زیرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنی بگوید نخست می اندیشد؛ اگر نیک بود اظهار می دارد و چنانچه ناپسند بود پنهانش می کند، در حالی که منافق آنچه بر زبانش آمد می گوید و نمی داند چه به سود او و چه حرفی بر ضرر اوست
در جای دیگر به جای مؤمن، عاقل و به جای منافق احمق ذکر شده است. هم چنین فرمود: نجاةالمؤمن فی لسانه **میزان الحکمة، ج 8، ص 495.***؛ نجات و رستگاری مؤمن در کنترل زبان اوست. نیز امیرمؤمنان علی (علیه السلام) فرمود: ضرب اللسان أشد من ضرب السنان **بحارالانوار، ج 68، ص 286.***؛ جراحت های ناشی از زبان، عمیق تر از جراحت های ضربت سرنیزه است. از این رو گفته اند: ناوکی که در سینه نشیند بیرون آوردن آن ممکن است؛ اما تیری که از زبان به دلی رسد، بیرون آوردن آن محال می باشد. هم چنین آن حضرت فرمود: رب کلمة سلبت نعمة، فاخزن لسانک کما تخزن ذهبک و ورقک **میزان الحکمة، ج 8، ص 497.***؛ چه بسا کلمه ای موجب سلب نعمتی گردد، پس زبانت را کنترل کن همان گونه که سکه های طلا و نوشته هایت را حفظ می کنی. ضرب المثل معروفی است که می گوید: زبان سرخ سر سبز می دهد بر باد . امام علی (علیه السلام) در کلام گهربار دیگر می فرماید: الکلام فی وثاقک ما لم تتکلم به، فاذا تکلمت به صرت فی و ثاقه، فاخزن لسانک کما تخزن ذهبک و ورقک، فرب کلمة سلبت نعمة و جلبت نقمة**نهج البلاغه، (دشتی ره) حکمت 381، ص 516.***؛ سخن در بند و اختیار توست تا آن را نگفته باشی و چون گفتی، تو در بند آنی، پس زبانت را نگهدار چنان که طلا و اسناد خود را نگاه می داری، زیرا چه بسا سخنی که نعمتی را طرد یا نقمتی (و بلایی) را جلب می کند. نیز آن حضرت فرمود: اعلم أن اللسان کلب عقور ان خلیته عقر**میزان الحکمة، ج 8، ص 498.***؛ آگاه باش همانا زبان چون سگی گزنده و درنده است که اگر رهایش کنی می درد. هم چنین فرمود: من سجن لسانه أمن من ندمه **همان، ص 499.***؛ آن کس که زبانش را حفظ کند، دچار ندامت و پشیمانی نمی شود. نیز آن امام بزرگوار فرمود: ألمرء مخبوء تحت لسانه، فزن کلامک و اعرضه علی العقل و المعرفة، فان کان لله و فی الله فتکلم و ان کان غیر ذلک فالسکوت خیر منه **نهج البلاغه، حکمت 148؛ بحارالانوار، ج 71، ص 285، ح 39؛ الاخلاق، ص 130، محجة البیضاء، ج 5، ص 196.***؛ مرد در زیر زبان خود پنهان است؛ پس هرچه می گویی با عقل و معرفت بسنج؛ اگر برای خدا باشد بگو وگرنه سکوت بهتر از گفتن است. بنابراین، نه تنها شخصیت علمی، بلکه شخصیت اخلاقی و اجتماعی و به طور کلی شخصیت انسانی او زیر زبان است و تا سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد. امام زین العابدین (علیه السلام) می فرماید: ان لسان ابن آدم یشرف علی جمیع جوارحه کل صباح فیقول: کیف أصبحتم؟ فیقولون: بخیر ان ترکتنا، و یقولون: الله الله فینا، و یناشدونه و یقولون: انما نثاب و نعاقب بک ** اصول کافی، ج 2، ص 115، ح 13؛ بحارالانوار، ج 71، ص 478.***؛ هر روز صبح زبان به سایر اعضا می گوید: چگونه داخل صبح شدید و حال شما چگونه است؟ گویند: اگر تو ما را به حال خود بگذاری، امر ما به خیر و خوبی خواهد بود. سپس اضافه می کند: به خدا سوگند! ما را رعایت کن، ما به وسیله تو ثواب می بینیم و یا مجازات می شویم. امام باقر (علیه السلام) می فرماید: ان هذا اللسان مفتاح کل خیر و شر** میزان الحکمة، ج 8، ص 493.***؛ همانا این زبان، کلید هر خیر و نیکی و شر و زشتی است. امام صادق (علیه السلام) می فرماید: اذا أرادالله بعبد خزیا اجری فضیحته علی لسانه ** همان، ص 498.***؛ هرگاه خداوند بنده ای را (به خاطر مجازات اعمالش) بخواهد خوار کند، او را به زبانش وا می گذارد. امام حسن عسگری (علیه السلام) می فرماید: قلب الأحمق فی فمه و فم الحکیم فی قلبه **بحارالانوار، ج 78، ص 374؛ میزان الحکمة، ج 8، ص 494.***؛ قلب احمق در زبانش و دهانش، و دهان و زبان حکیم در قلب اوست. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🌼منبر کوتاه میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام🌼 #اهل_بیت #امام_عسکری #ربیع_الثانی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
امام حسن عسکری(ع) فرمود:«بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ أَقْرَبُ إِلَي اسْمِ اللّهِ الاَْعْظَمِ مِنْ سَوادِ الْعَيْنِ إِلي بَياضِها.»: «بسم اللّه الرّحمن الرّحيم» به اسم اعظم خدا، از سياهي چشم به سفيدياش نزديكتر است. در مورد فضیلت بسم الله الرحمن الرحیم 1)الله جامع تمام اسماء الهی در این ذکر است 2)تمام سوره ها بجز سوره توبه با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شود 3) امامان معصوم: هیچ کاری را بدون گفتن این جمله آغاز نمی کردند. رسول خدا(صلی الله علیه وآله) می‌فرماید: “قال الله تبارک و تعالی کل امر ذی بال لا یذکر بسم الله فیه فهو أبتر؛ خداوند متعال می‌فرماید: هر کار مهمی که درآن “بسم الله ”‌ ذکر نشود، بی فرجام است. 4)در اهمیت این جمله، همین بس که اگر حیوان حلال گوشتی بدون «بسم الله» ذبح شود، خوردن گوشت آن، حرام است. این حکم شرعی اسلام، حکایت از تأثیر فراوان «بسم الله» در امور دنیوی نیز دارد. 4)آسان شدن کارها استجابت دعا رسول الله(ص) میفرماید:لا يُرَدُّ دُعاءٌ أَوَّلُهُ بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ؛ دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏ شود. الدعوات(راوندی) ص 52 ، ح ۱۳۳ قالَ اللّه‏ُ عَزَّ و َجَلَّ... اِذا قالَ العَبدُ: «بِسمِ اللّه‏ِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» قالَ اللّه‏ُ ـ جَلَّ جَلالُهُ ـ : بَدَاَ عَبدى بِاسمى، وَ حَقٌّ عَلَىَّ اَن اُتـَمِّمَ لَهُ اُمورَهُ و اُبارِكَ لَهُ فى اَحوالِهِ؛                       خداوند می فرماید: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گويد: بنده من با نام من آغاز كرد. بر من است كه كارهايش را به انجام رسانم و او را در همه حال، بركت دهم». امالی(صدوق) ص 1774 - عيون اخبار الرضا ج 1 ، ص  300 ، ح ۱ ۵)در رحمت و مغفرت خدا  إِذَا قَالَ الْعَبْدُ عِنْدَ مَنَامِهِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ-  يَقُولُ اللَّهُ مَلَائِكَتِي اكْتُبُوا نَفَسَهُ إِلَى الصَّبَاحِ. هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان مى‏ گويد: به تعداد نفس‏هايش تا صبح برايش حسنه بنويسيد. بحار الانوار(ط-بیروت) ج 89 ، ص 258 لْعَبد... إِنْ قالَ فى أوَّلِّ وُضوئِهِ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ طَهُرَت أعضاؤُهُ كُلُّها مِنَ الذُّنوبِ؛ اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از گناهان پاك مى‏شود. تفسير منتسب به امام حسن عسكرى عليه‏ السلام ص 521 ، ح 319 أنَّهُ إذا قالَ الْمُعَلِّمُ لِلصَّبىِّ قُل بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ فَقالَ الصَّبىُّ بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ كَـتَبَ اللّه‏ُ بَراءَةً لِلصَّبِىِّ و بَراءَةً لأِبـَوَيهِ و بَراءَةً لِلمُعَلِّمِ؛ وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خداوند براى كودك و پدر و مادرش و معلم، برائت از آتش در نظر خواهد گرفت. بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 89 ، ص۲۵۷ کانال ره توسه مبلغین @mobaleqin20
منبر و روضه رحلت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) #اهل_بیت #حضرت_معصومه #روضه #ربیع_الثانی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
*در ابتدا به ویژگی‌های ممتاز حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره می‌کنیم -حضرت فاطمه معصومه(س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر(ع) بعد از برادرش، علی بن موسی الرضا(ع) در والاترین رتبه جای دارد. این در حالی است که شیخ مفید و دیگران فرزندان دختر امام کاظم(ع) حداقل 18 تن بوده‌اند و فاطمه در بین این همه بانوی مکرمه سرآمد بوده است.(1) حاج شیخ عباس قمی درباره دختران موسی بن جعفر می‌نویسد: «برحسب آنچه به ما رسیده، افضل آنها سیده جلیله معظمه، فاطمه بنت امام موسی(ع) معروف به حضرت معصومه است».(2) اما شیخ محمدتقی تستری در «قاموسی الرجال» فضیلت وی را نه تنها در بین دختران، بلکه پسران حضرت غیر از امام رضا(ع) بی‌نظیر می‌داند و می‌نویسد: «در میان فرزندان امام کاظم(ع) با آن همه کثرتشان، بعد از امام رضا(ع) کسی هم شأن حضرت معصومه(س) نیست»(3). بی‌گمان این نحوه اظهار نظرها و نگرش به شخصیت فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) بر برداشت‌هایی استوار است که از متن روایات وارده از ائمه به دست آمده است. روایاتی که مقام‌هایی را برای فاطمه معصومه(س) برشمرده‌اند، مقامی که نظیر آن را برای دیگر برادران و خواهران وی ذکر نکرده‌اند و به این ترتیب نام فاطمه معصومه(س) را در شمار زنان برتر جهان قرار داده‌اند. *چه خصوصیاتی باعث می‌شود که حضرت فاطمه معصومه(س) از سایر امامزادگان جدا شود؟ 1 . شرافت خانوادگی: تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی توان انکار کرد. این تأثیرپذیری در وجود فاطمه معصومه(س) از برجستگی خاصی برخوردار است. اواز هر دو طرف (پدر و مادر) فضایلی را به ارث برد که تنها برادرش علی بن موسی الرضا(ع) آن‌ها را به صورت کامل در خود جمع کرده بود و به نظر می‌رسد بتوان سر برتری شخصیت والای فاطمه معصومه(س) بر دیگر فرزندان حضرت موسی بن جعفر(ع) را در همین نکته یافت که فاطمه معصومه(س) مانند برادرش از هر دو طرف پاکیزه‌ت
رین خصال و ویژگی‌ها را به ارث برد با وجود بانوان دیگری در خاندان امام کاظم(ع) گویی «نجمه» ستاره پر نور بانوان امام کاظم است که به سان پرفروغ ترین ستاره‌ها می‌درخشد و به راستی که تمام فروغش را به دو پاکیزه گوهرش، علی بن موسی الرضا(ع) و فاطمه معصومه(س) منتقل کرد.(4) مطالعه سیره ائمه گواهی می‌دهد که طهارت و پاکی مادر شرط اساسی برای گزینش مادران امامان بوده است و سعادتی که نصیب فاطمه معصومه(س) شده این بود که مادرش، مادر امام رضا(ع) نیز بود، لذا از هر آلودگی در هر اندازه‌اش به دور ماند.(5) تو در محضر الهی شأن و منزلت وصف‌ناپذیری داری که بر خاک‌نشینان این عالم قابل تصور نیست و تنها خدا و پیامبر و اوصیاء طاهرینش بر آن واقفند 2. شفاعت گسترده: بالاترین جایگاه شفاعت از آن رسول گرامی اسلام است،(6) اما دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم شفاعت گسترده‌ای دارند که بسیار وسیع و جهانشمول است و می‌تواند همه اهالی محشر را فرا گیرد: 1-خاتون محشر، صدیقه اطهر، حضرت زهرا(س) 2-شفیعه روز جزا حضرت فاطمه معصومه(س) در مورد شفاعت گسترده حضرت فاطمه زهرا(س) طبق احادیث منقول از اهل سنت و شیعه هیچ شکی نیست. اما در مورد حضرت معصومه(س) از جهت گستردگی شفاعت، هیچ کس ـ حداقل هیچ بانویی ـ به شفیعه محشر معصومه نمی‌رسد، که امام جعفر صادق(ع) در این رابطه می‌فرماید: «تدخل بشفاعتها شیعتنا الجنه باجمعهم» با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند.(7) 3- ویژگی‌های دیگر: مثل عصمت، محدثه بودن، ورود زیارتنامه مخصوص و ... باعث شده که حضرت معصومه(س) از دیگر امامزادگان و برادران و خواهران پیشی گیرد(8) و همچون ستاره‌ای درخشان در این آسمان بدرخشد و صاحب شأن و مقام خاصی بشود، همان طوری که امام رضا(ع) در فقره‌ای از زیارتنامه آن حضرت می فرماید: «فان للک عند الله شانا من الشان»(9)؛ تو در محضر الهی شأن و منزلت وصف‌ناپذیری داری که بر خاک‌نشینان این عالم قابل تصور نیست و تنها خدا و پیامبر و اوصیاء طاهرینش بر آن واقفند. 4- ویژگی و امتیاز منحصر به فرد: دیگر اینکه زیارت آن حضرت است که ثواب آن پاداش و جایزه بزرگی دارد: متن دقیق روایات استحباب زیارت و پاداش آن برای استفاده بیشتر مخاطبین ذکر می‌شود: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده‌ای است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تأکید کرده و پاداش زیارت آن حضرت را معادل با بهشت دانسته‌اند: «بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِی تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ الرَّاوِی وَ کَانَ هَذَا الْکَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ یُولَدَ الْکَاظِمُ عَلَیْهِ‌السَّلَامُ»(10)؛ امام صادق(ع) قبل از تولد امام کاظم(ع) ضمن تبیین جایگاه قم و قداست آن به جهت دفن فاطمه معصومه در آن؛ پاداش زیارت این بانو را ورود به بهشت معرفی کرد. «عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنْ زِیَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع بِقُمَّ فَقَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ»؛ سعد اشعری که از بزرگان قم بوده و از علمای بزرگ و صاحب‌نام که از اصحاب بزرگوار ائمه است از امام رضا(ع) درباره زیارت قبر فاطمه معصومه در قم سؤال کرد، امام(ع) فرمود پاداش آن بهشت است، «عَنِ ابْنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِی بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ»(11)؛ امام جواد(ع) فرمود: هر کس قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند پادش او بهشت است، زیارت با معرفت و با حفظ جوانب و لوازم زیارت و شروط مخصوص آن مانند دیگر زیارات که اجتناب از محرمات و مراقبت از واجبات و رعایت حقوق‌الناس از مهمترین شرایط قبولی زیارت و حفظ ثواب آن است. 5- موقعیتی و برتری جایگاه شهر مقدس قم و قداست و برکات آن از وجود حضرت معصومه(س) است، یکی از برکات حضور حضرت معصومه(س) در ایران و قرار گرفتن قبر شریفش در حوزه سترگ قم است که در سایه این بانوی کریمه صدها دانشمند و عالم بزرگ تربیت یافته و در تولید علوم الهی و گسترش آن کوشیده‌اند، اهل قم باید قدرشناسی کنند از حرم این بانوی بزرگ که نام آنها به جهت قبر این بانو در معراج نبوی گفته شده است و آیاتی از قرآن در شأن این شهر مقدس توسط امام معصوم تفسیر شده است: ملاصدرای بزرگ که در کهک قم در تبعید به سر می‌برد، در نوشتن اسفار با استعانت از معنویت و نورانیت حرم کریمه اهل بیت مشکلات علمی‌اش را حل می‌کرد 5-1.«وَ رَوَى بَعْضُ أَصْحَابِنَا قَالَ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِاللَّهِ ع جَالِساً إِذْ قَرَأَ هَذِهِ الْآیَةَ فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا أُولِی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولًا فَقُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاکَ مَنْ هَؤُلَاءِ فَقَالَ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ هُمْ وَ اللَّهِ أَهْلُ قُمَّ»؛ 5-2.شهر قم به جهت وجود قبر فاطمه معصومه(س) حرم همه اهل بیت است: «وَ رُو
ِیَ عَنْ عِدَّةٍ مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ أَنَّهُمْ دَخَلُوا عَلَى أَبِی عَبْدِاللَّهِ ع وَ قَالُوا نَحْنُ مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ فَقَالَ مَرْحَباً بِإِخْوَانِنَا مِنْ أَهْلِ قُمَّ فَقَالُوا نَحْنُ مِنْ أَهْلِ الرَّیِّ فَأَعَادَ الْکَلَامَ قَالُوا ذَلِکَ مِرَاراً وَ أَجَابَهُمْ بِمِثْلِ مَا أَجَابَ بِهِ أَوَّلًا فَقَالَ إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ إِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِینَةُ وَ إِنَّ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ وَ إِنَّ لَنَا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِی تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ الرَّاوِی وَ کَانَ هَذَا الْکَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ یُولَدَ الْکَاظِمُ عَلَیْهِ السَّلَامُ»(12)؛ جمعی از اهل ری که از شیعیان بودند، در محضر امام صادق مشرف بودند و خود را معرفی کردند که ما از اهل ری هستیم، امام شروع کرد از تمجید اهل قم و به آفرین گفتن به آنان و ذکر ویژگی‌های آن و آن را حرم اهل بیت شمرد و علت آن را قبر شریف حضرت معصومه معرفی کرد، اهل قم باید بدانند که امام صادق(ع) قرن‌ها پیش به آنان آفرین گفته و تشویقشان کرده است، باید این رتبه استثنائی را قدر دانست. 5-3.«لولا القمیین لضاع الدین»؛ اگر اهل قم نبودند و زحمات طاقت فرسا و وسیع آنان در راه نشر علوم و فرهنگ اهل بیت نبود؛ دین خدا از بین می‌رفت، این روایت درباره هیچ گروه جمعیتی دیده نشده است، منظور از اهل قم، علما و بزرگان و محدثین و مردم متدین قم هستند که علما با قلم، بیان، عمل و مردم و تجار و بازاریان و کسبه با عمل و اطاعت از فرامین شریعت دین را زنده داشته اند، بدون شک و تردید همه اینها از برکات و امتیازات وجود با برکت حضرت معصومه(س) هست. 6-ویژگی مهم دیگر حضرت معصومه این است که کراماتی که از آن حضرت و قبر شریفش به همه مسلمانان و علاقه‌مندان اهل بیت و اهل علم و مراجع عظام رسیده که بی‌مانند است که همه اهل دل آشنا هستند و همه مردم این نورانیت را با جان و دل احساس کرده‌اند، معروف است ملاصدرای بزرگ که در کهک قم در تبعید به سر می‌برد، در نوشتن اسفار وقتی با مشکلات و غوامض فلسفی گیر می‌کرد، با استعانت از معنویت و نورانیت حرم کریمه اهل بیت این مشکلات علمی را حل می‌کرد، همه مراجع خاطراتی شبیه آن را دارند، همه طلبه‌ها و دانشجویان از این خاطرات زیاد دارند که اگر نوشته شود بی‌تردید به ده‌ها مجلد می‌رسد. *پی‌نوشت‌ها: 1-صدوق، عیون الاخبار، موسسه الاعلمی للمطبوعات، بیروت، ج 1، ص 14؛ شیخ مفید، الارشاد، دارالمفید، ج 2، ص 244. 2-شیخ عباس قمی، منتهی الامال، انتشارات هجرت، ج 2، ص 273. 3-ر.ک: مجله کوثر، شماره 33، شخصیت حضرت معصومه. 4-کلینی، اصول کافی، چاپ مکتبة الصدوق، تهران، ج 1، ص 477. 5-طبرسی، اعلام الوری، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ص 302. 6-سوره بقره، آیه 256. 7-سفینة البحار، شیخ عباس قمی، کتابخانه سنائی، تهران، ج 2، ص 376. 8-طبق حدیثی از امام رضا(ع) لقب حضرت به حضرت فاطمه دادند و این دلالت بر عصمت و پاکی آن حضرت دارد. طبق نقل علامه امینی در الغدیر، حضرت معصومه(س) ناقل حدیث از اجداد خود بوده است از این روی به وی محدثه می‌گویند.(علامه امینی، الغدیر، ج 1، ص196) 9-علامه مجلسی، بحارالانوار، مؤسسة الوفاء، بیروت، ج 102، ص 266. 10-بحارالأنوار،ج:57،ص:217 11-شیخ حر وسائل الشیعه،ج 14،ص576 12-بحارالأنوار،ج: 57،ص: 217 منبع:فردا نیوز کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
روضه حضرت معصومه(سلام الله علیها) با نوای استاد میرزا محمدی(سلام الله علیها) متن+صوت کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
قم شهر مدینه تو بتولش صحنین تو مسجد الرسولش گر فاطمه دفن شد شبانه نبود ز حریم او نشانه کی گفته نهان زما ست آن قبر من یافته ام کجاست آن قبر آن قبر که در مدینه شد گم پیدا شده در مدینه ی قم روزی که به قم قدم نهادی قم را شرف مدینه دادی تابید چو موکبت زصحرا شهر از تو شنید بوی زهرا *مردم دسته دسته اومدن* با گریه ی شوق و شاخه ی گل بردن به ناقه ات توسل *چی جوری اومدن؟هر کی تونست خودشو به مرکبت رسوند"تبرک کرد" اجازه نمیدان،کسی حتی مزاحم مرکبش بشه ...." آخ لایوم کیومک یا اباعبدالله،من میخوام  روضه رو یه جای دیگری ببرم،میخوام بگم بی بی جان،از مدینه که حرکت کردین،پنجاه و چهار منزل چهارصد نفر مراقبت بودن؛اجازه ندادن حتی سایه ت رو نامحرما ببینن ..." حتی تو ساوه ام اجازه ندادن نامحرما بهت تعرض کنن، چی می خوام بگم؟!! دختر علی ام آمد کنار گودال ...." میخواد ناقه سواری کنه .... الله اکبر .... سنان ابن انس بعدها به فرزندش داره نقل میکنه،سواری زینب رو داره گزارش می کنه،یاصاحب الزمان،میگه همین که دختر علی آمد کنار قتلگاه عمرسعد به من گفت سنان سربازاتو دستور بده،همه دور این زن و بچه حلقه بزنن ....." دونه دونه رو سوار کرد،سنان میگه اول یه نگاه به سمت من کرد،فرمود حیا نمی کنی؟؟؟ *نحن بنات الرسول ....* الله اکبر ،با این سخن زینب من بدنم به لرزه افتاد،محاصره رو شکستم،اما از دور داشتم میدیدم،دونه دونه رو به چه سختی سوار کرد" آخ نوبت رسید به امام زمانش ...." یاللعجب،فرمود عمه جان شما سوار بشید،دیدم زینب کبری زیر بغل زین العابدین رو گرفت ...." امام اجازه نداد  فرمود عمه جان شما سوار بشید،با همون حال نزار دیدم زین العابدین زانو زد ....، دختر علی قدومشو رو زانوی زین العابدین گذاشت،بگم و رد شم" هنوز زینب سوار نشده نقش زمین شد .... حسین ...... کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
ذکر_توسل_و_روضه_جانسوز_شهادت_حضرت_معصومه_سلام_الله_علیها_حجت_الاسلام_میرزامحمدی.mp3
1.67M
صوت روضه حضرت معصومه(سلام الله علیها) با نوای استاد میرزا محمدی(سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20