eitaa logo
مدافعان ظهور
387 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
4.5هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
FASL14-10.mp3
3.67M
🎵 «فصّ حکمة عصمتیّة فی کلمةٍ فاطمیّه» 👤شارح استاد صمدی آملی 🗓سال: ۱۳۷۸ الی ۱۳۸۳ 🏘شهر: تهران 🎤جلسه🔟فصل چهاردهم https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💠بحرانهای اخر الزمانی میل به منجی گرایی 🔹غرب و مهدویت 🖇 در عصر حاضر جهانیان بن بست های ایدئولوژیک را به خوبی لمس کرده اند. انواع مکاتب سیاسی را درک کرده و ناکارآمدی آنها را متوجه شده اند . با بحران های اخلاقی دست و پنجه نرم کرده و انواع ظلم و ستم ها را شاهدند 🖇 با توجه به چنین وضعیتی برخی سوار بر این موج شده و با جهت دادن به مناسبات سیاسی اجتماعی، تلاش می کنند تا منجی دروغینی که مد نظر دارند را به مردم معرفی کنند 🖇این روند که دارد جریان آخرالزمان، ظهور جعلی و منجی دروغین را شکل می دهد، اذهان عمومی را متوجه خود کرده تا بتواند از این آب گل آلود، ماهی مطلوب خودش را با عنوان منجی حقیقی و نجات دهندۀ جهان صید کند. 🖇 خنثی سازی نقشه های دشمنان در این زمینه نیازمند معرفت منتظران به مباحث مهدویت به ویژه مباحث آخرالزمان و فعالیت های غربی ها در مورد فرهنگ مهدویت است. @modafeanzuhur
کتاب صوتی و پی دی اف " مهدی ده انقلاب در یک انقلاب" اثر رحیم پور ازغدی ناشر طرحی برای فردا " سه فایل صوتی "
📗📗 کتاب " مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب " متن پیاده شده ی سه سخنرانی از حسن رحیم پور (ازغدی) را در بردارد که هر سه درباره مهدی موعود(عج) و قیام اوست. این سه فصل عبارتند از : دولت عاشقی و عدل جهانی- مهدی نیمی شرقی ، نیمی غربی- جهانی شدن ، پایان تاریخ و مهدویت. در این کتاب انقلاب مهدی، نه رخدادی ماوراء طبیعی و خارج از قوانین زندگی انسانی؛ که انقلابی کاملاً بشری است و در سازوکارهای جهان و جامعه‌ی بشری به وقوع می‌پیوندد. این قرائت، برخلاف بسیاری قرائت‌های دیگر که نگاهی جبرگرایانه به مسئله‌ی ظهور دارند، از چشم‌اندازی اراده‌گرایانه به ظهور نزدیک می‌شود و کاملاً سیاسی و اجتماعی است. در این قرائت از نگاه احساسی صرف به مهدی فراتر می‌رود و از چاشنی منطق و عقلانیت نیز بهره می‌گیرد.نکته‌ی دیگر درباره‌ی این کتاب، قرائت عدالت‌خواهانه‌ی آن از جامعه‌ی آرمانی مدنظر اسلام است؛ به‌گونه‌ای که در آن مسئله‌ی فقر، شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه‌‌ی ثروت در نقطه‌ی کانونی تفاسیر و تعابیر قرار دارد.
Part01_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
16.54M
فصل اول؛ دولت عاشقی و عدل جهانی
Part02_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
24.9M
فصل دوم؛ مهدی(عج) نیمی شرقی، نیمی غربی
Part03_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
14.04M
فصل سوم(پایان)؛ جهانی شدن، پایان تاریخ، مهدویت
سر درس امامت قسمت۹۹ زیارت، سومین نتیجه ولایت تکوینی بخش۲ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
سر درس امامت قسمت۹۹ زیارت، سومین نتیجه ولایت تکوینی بخش۲ در بسیاری از روایات بیانگر فضیلت زیارت، بهره مندی از این فضائل مشروط به «شناخت حق مزور» شده است. در ادامه برخی از این روایات را از نظر می گذرانیم: امام رضا(علیه السلام) فرمود: «کسى که حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت کند در حالى که به حق آن حضرت عارف و آگاه باشد از هم صحبت هاى حق تعالى بالاى عرش مى باشد. سپس این آیه را قرائت فرمودند: «إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ، فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِر؛ همانا اهل تقوا در باغ ها و کنار نهرها منزل گزینند در منزلگاه صدق و حقیقت نزد خداوند» (کامل الزیارات، ص ۱۵۴) امام کاظم علیه السلام نیز فرمود: «کمترین ثوابى که به زائر امام حسین علیه السلام در شط فرات مى دهند – به شرطى که عارف به حق و حرمت و ولایت آن جناب باشد – این است که گناهان گذشته و آینده اش را حق تعالى مى آمرزد» (همان، ص ۱۴۹) بدون شک این شناخت که شرط قبولی زیارت است بدون توجه به «ولایت تکوینی» امام میسر نمی شود. مقصود این است   در بسیاری از روایات بیانگر فضیلت زیارت، بهره مندی از این فضائل مشروط به «شناخت حق مزور» شده است.که اگر امام مانند افرادی عادی و بدون قدرت بر تاثیر گذاری در نظام هستی به اذن الهی تصور شود حقیقتا شناخته نشده است و در نتیجه نمی توان از فضیلت زیارت او نیز بهره مند شد. آری کسی که امام را به «ولایت تکوینی گسترده» می شناید هنگامی که بر مزار او حاضر می شود با توجه به عظمت و جایگاه او می تواند به ثمرات این زیارت واصل شود و به قول فخر رازی عالم بزرگ اهل سنت: «وقتى انسان نزد قبر انسان داراى «روح توانا» و «نفس کامل» و «تأثیرگذار» مى رود و بر قبر او مدتى مى ایستد روح زائر با روح میت ارتباط برقرار کرده آن دو روح یکدیگر را ملاقات نموده، مثل دو آینه متقابل مى باشند که شعاع و نور از هر کدام به دیگرى سرایت مى کند و علوم و اخلاق و معارف هر کدام به دیگرى سرایت مى کند به این جهت زیارت قبور براى زائر مفید است.» (المطالب العالیه من العلم الالهى، ج ۷، ص ۲۷۶) آری اگر توجه به تاثیر گذاری و ولایت تکوینی امام نباشد ممکن است این آثار هیچ یک محقق نشوند. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
حکومت در دوران غیبت قسمت۱۶ جایگاه اکثریت درنظام اسلامی متن زیر مطالعه شود👇👇👇
حکومت در دوران غیبت قسمت۱۶ جایگاه اکثریت درنظام اسلامی محور و معیار در نظام اسلامی حق است که از خداوند سرچشمه می گیرد و در نظامهای بشری به ویژه غربی اکثریت می باشد. البته در نظام اسلامی، در بعضی موارد و مراحل،«اکثریت» معتیر است و جایگاه خاص خود را دارد که همان تشخیص حق است نه تثبیت حق. در نظام های مردمی معتقدند حق همان چیزی است که اکثر مردم می گویند و غیر آن حقی متصور نیست و تشخیص و تثبیت را یکی می کنند. ولی در نظام اسلامی حق را وحی الهی تبین و تثبیت می کند و در مقام اجرای حق، رای اکثریت کارساز است و گاهی در مواردی که تشخیص حق دشوار باشد و صاحب نظران با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، رأی اکثریت معیار است. تفاوت اساسی اکثریت در نظام دموکراسی با اکثریت در نظام اسلامی در این است که در حکومت اسلامی، حق و قانون، پیش از اکثریت و مقدم بر آن است و اکثریت کاشف حق است نه بوجود آورندۀ حق؛ ولی در نظام دموکراسی و غیر دینی، اکثریت، پیش از حق و قانون، و به وجود آورندۀ آن است.(۱) در نظام اسلامی در مسائل اجرایی، رأی اکثریت حجت است و با حضور و رأی آزادانه در سرنوشت خود سهیم هستند و برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای خود، افرادی را وکیل می کنند. ۱.ولایت فقیه، جوادی آملی، ص ۹۱ #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا