eitaa logo
مدافعان ظهور
387 دنبال‌کننده
10.7هزار عکس
4.6هزار ویدیو
74 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت ســراســر نــور و ســـرور پــدربــزرگ نازنیــن امـام زمـان (عج) دهمیــن پیشـوای شیعیـان جهـــان حضــرت امـام هـادی علیـه السـلام بر شما فرخنده و مبارک و مهنا باد 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
7.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💛 مهربانی وصف ناپذیر خدا 🌸 🔸️ارزش یک آه کشیدن در درگاه خداوند 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مشکل داری؟ گرفتاری؟ نیا اربعین 👌 بسیار شنیدنی 🎤 حجت‌الاسلام 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
📚 حضرت استاد صمدی آملی (حفظه الله تعالی) ♦️ مخالفت و بهانه جویی در دلالت حدیث غدیر بر امامت ✍ جناب علامه‌ی شعرانی در ترجمه و شرح بر تجرید جناب خواجه می‌‌فرمایند: 🔶 "حدیث غدیر، دلیل نصب امیرالمؤمنین علیه السّلام است به خلافت، و بر دیگر احادیث و روایات بر حسَب عادات و رسوم مردم از جهات بسیار رجحان دارد؛ 🔹 زیرا که احادیث دیگر، در حضور نمایندگان همه‌‌ی طوائف مسلمین نبود و این حدیث در جایی صادر گشت که از هر طائفه، گروهی به حجّ آمده بودند و حضرت پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) آن را به گوش همه رسانید. و آن، دلالت روشن دارد بر عنایت خدا و رسول (صلّی الله علیه و آله و سلّم) به امری بسیار مهم و عظیم؛ 🔸 و دیگر آن که، آن خطبه را هنگام جدا شدن قوافل از پیغمبر و حجّاج مدینه فرمود و سخنِ آخرین، بهتر در یاد شنونده می‌‌ماند و اگر در مکّه و مِنا به این امر تأکید می‌‌‌فرمود، مطلب ولایت با دیگر مطالب آمیخته می‌‌گشت و در ذهن‌‌ها مخلوط می‌‌‌شد. 🔹 دیگر آن که، مردم عادت دارند از هر کس، آخرین وصیّت او را فراگیرند. و آن که در طول عمر خود برای بعضی از دوستان گفته باشد اما هنگام مرگ چیزی نگفت، چندان در نظر آنان مؤکّد نیست و گاه در آن شک می‌‌کنند. 🔸 ( مثلاً) مردم گویند: رأیَش برگشته یا آرزویی بوده است و قصد جدّی نداشت. (اگر هنگام مرگ آن قبلی‌‌ها را قبول داشت باز هم آن‌ها را تکرار می‌‌کرد.) اما هنگام مرگ سفارش کند مسجدی بسازید بی‌شبهه باید ساخت. 🔹 و دیگر آن که، مُرادِ پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در حدیث غدیر، روشن و صریح است. چون فرمود: آیا من به شما اُولی نیستم از خودتان؟ یعنی آن که می‌‌خواهم بگویم، شما باید بپذیرید، هر چند رغبت شما چیز دیگر باشد. 🔸 آن‌‌ها گفتند تو اُولی هستی. فرمود: "مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ وَ انْصُرْ مَنْ نَصَرَهُ وَ اخْذُلْ مَنْ خَذَلَهُ"؛ 🔹 یعنی هر کس، من اُولی به او هستم، علی هم به او اُولی است. و مولای بنده کسی است که به تصرّف و تدبیر امور او اُولی است. 🔸 شارح (علامه حلی) فرمود: مسلمانان، همه، این حدیث را به تَواتُر نقل کردند، لکن در دلالت آن بر امامت اختلاف نمودند. اما حق آن است که اوّل، مخالفت کردند، آن‌‌گاه بهانه برای مخالفت جستند و اگر قصد طاعت داشتند، بهانه نمی‌‌جستند و لفظ صریح بود. 🔹 و ابن ابی الحدید در شرح خطبه که پیش از خطبه‌ی شقشقیه است، اشعار بسیار از صحابه و شعرای آن عهد آورده است، صریح در این است که علی (علیه السّلام) را وصیّ نامیدند، چون وصیّ بودن او مشهور بود، یکی از القاب خاص وی گشت. 📗حدیث غدیر/ص ۹ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🎍🌻🎍🌻🎍🌻🎍🌻 🌻🎍🌻 🎍🌻 🌻 🌻 چرا خداوند به پیغمبر در گفت: " بلّغ ما اُنزل الیک" «آن­ چه به تو نازل شده است به مردم بیان کن و برسان»؟ چون آن­ چه به عنوان باید از طریق پیامبر گفته­ می­ شد، پیش از آن گفته­ شده­ بود؛ اما چون به بیان نیامده بود، درقلمرو دین قرار نگرفته بود. دین آن هایی را می گویند که بیان شده باشد و گرنه، پیامبر حقایق فراوانی را در معراج گرفته است اما همه­ ی آن حقایق را بیان نکرد. حتی حضرت باقر(علیه السلام) فرمود: جدّ ما، با احدی در کنه آن­ چه با خود یافته­ بود سخن نگفت. پس معلوم است یافته­ های حضرت خاتم که هنوز به بیان نیامده است، با احدی مطرح نشده­ است. و علی(علیه السلام) در پیامبر بیان شده بود، روز غدیر تنها اظهار آن بود. پیامبر «من کنت مولاه» را از قبل گرفته بود ونه در روز غدیر. در واقع، آن را در معراج هایش گرفته بود. در واقع تا قبل از غدیر، فقط آن ها را به بیان نیاورده بود، نه این که از آن مطلع نباشد. لذا ما تبلیغ را از مقام اظهار می­ گیریم نه مقام ایجاد. پس، از آیه ی "یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّک"َ ما این­ گونه استظهار می­ کنیم که مقام است، نه این­ که خداوند به پیامبر بگوید روز غدیر علی را از طرف ما جعل کن؛ چرا که این جعل را پیامبر از قبل از خداوند گرفته بود. این غدیر تنها مقام تبلیغ است. یعنی آن­ چه را قبلا گرفته ای و تا کنون مخفی داشته­ ای رابیان کن. خلافت علی (ع) و فرزندانش به همان جعلی است که رسالت پیامبر است، لذا غدیر را مقام ظهور می­ گیریم. یعنی به همان جعل رسول الله به مقام نبوت و رسالت، امیرالمومنین هم به مقام خلافت مجعول است. ▬▬▬▬ஜ۩🦋۩ஜ▬▬▬▬ 📚سخنرانی حضرت استاد در محرم سال 93 ▬▬▬▬ஜ۩🦋۩ஜ▬▬▬▬ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
4_5839340490855551798.mp3
9.23M
🎵 آهنگ «مولا علی» 🎤 با صدای: جواد معینی ✍ شاعر: مهدی امامی 🎛 آهنگساز و تنظیم‌کننده: داوود قاسمی 🎶 نوازنده: بنیامین امیدی 🗣 آواز: علیرضا شمس 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0