کتاب صوتی و پی دی اف " مهدی ده انقلاب در یک انقلاب" اثر رحیم پور ازغدی
ناشر طرحی برای فردا
" سه فایل صوتی #سخنرانی "
#مهدی_ده_انقلاب_در_یک_انقلاب
#رحیم_پور_ازغدی
#مهدویت #آخرالزمان #حکومت_جهانی
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب " مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب " متن پیاده شده ی سه سخنرانی از حسن رحیم پور (ازغدی) را در بردارد که هر سه درباره مهدی موعود(عج) و قیام اوست. این سه فصل عبارتند از : دولت عاشقی و عدل جهانی- مهدی نیمی شرقی ، نیمی غربی- جهانی شدن ، پایان تاریخ و مهدویت.
در این کتاب انقلاب مهدی، نه رخدادی ماوراء طبیعی و خارج از قوانین زندگی انسانی؛ که انقلابی کاملاً بشری است و در سازوکارهای جهان و جامعهی بشری به وقوع میپیوندد. این قرائت، برخلاف بسیاری قرائتهای دیگر که نگاهی جبرگرایانه به مسئلهی ظهور دارند، از چشماندازی ارادهگرایانه به ظهور نزدیک میشود و کاملاً سیاسی و اجتماعی است. در این قرائت از نگاه احساسی صرف به مهدی فراتر میرود و از چاشنی منطق و عقلانیت نیز بهره میگیرد.نکتهی دیگر دربارهی این کتاب، قرائت عدالتخواهانهی آن از جامعهی آرمانی مدنظر اسلام است؛ بهگونهای که در آن مسئلهی فقر، شکاف طبقاتی و توزیع عادلانهی ثروت در نقطهی کانونی تفاسیر و تعابیر قرار دارد.
Part01_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
16.54M
فصل اول؛ دولت عاشقی و عدل جهانی
Part02_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
24.9M
فصل دوم؛ مهدی(عج) نیمی شرقی، نیمی غربی
Part03_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
14.04M
فصل سوم(پایان)؛ جهانی شدن، پایان تاریخ، مهدویت
#امام_شناسی
سر درس امامت
قسمت۹۹
زیارت، سومین نتیجه ولایت تکوینی
بخش۲
متن زیر مطالعه شود👇👇👇
#امام_شناسی
سر درس امامت
قسمت۹۹
زیارت، سومین نتیجه ولایت تکوینی
بخش۲
در بسیاری از روایات بیانگر فضیلت زیارت، بهره مندی از این فضائل مشروط به «شناخت حق مزور» شده است. در ادامه برخی از این روایات را از نظر می گذرانیم:
امام رضا(علیه السلام) فرمود: «کسى که حضرت امام حسین علیه السلام را زیارت کند در حالى که به حق آن حضرت عارف و آگاه باشد از هم صحبت هاى حق تعالى بالاى عرش مى باشد. سپس این آیه را قرائت فرمودند: «إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ، فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِر؛ همانا اهل تقوا در باغ ها و کنار نهرها منزل گزینند در منزلگاه صدق و حقیقت نزد خداوند» (کامل الزیارات، ص ۱۵۴)
امام کاظم علیه السلام نیز فرمود: «کمترین ثوابى که به زائر امام حسین علیه السلام در شط فرات مى دهند – به شرطى که عارف به حق و حرمت و ولایت آن جناب باشد – این است که گناهان گذشته و آینده اش را حق تعالى مى آمرزد» (همان، ص ۱۴۹)
بدون شک این شناخت که شرط قبولی زیارت است بدون توجه به «ولایت تکوینی» امام میسر نمی شود. مقصود این است
در بسیاری از روایات بیانگر فضیلت زیارت، بهره مندی از این فضائل مشروط به «شناخت حق مزور» شده است.که اگر امام مانند افرادی عادی و بدون قدرت بر تاثیر گذاری در نظام هستی به اذن الهی تصور شود حقیقتا شناخته نشده است و در نتیجه نمی توان از فضیلت زیارت او نیز بهره مند شد.
آری کسی که امام را به «ولایت تکوینی گسترده» می شناید هنگامی که بر مزار او حاضر می شود با توجه به عظمت و جایگاه او می تواند به ثمرات این زیارت واصل شود و به قول فخر رازی عالم بزرگ اهل سنت: «وقتى انسان نزد قبر انسان داراى «روح توانا» و «نفس کامل» و «تأثیرگذار» مى رود و بر قبر او مدتى مى ایستد روح زائر با روح میت ارتباط برقرار کرده آن دو روح یکدیگر را ملاقات نموده، مثل دو آینه متقابل مى باشند که شعاع و نور از هر کدام به دیگرى سرایت مى کند و علوم و اخلاق و معارف هر کدام به دیگرى سرایت مى کند به این جهت زیارت قبور براى زائر مفید است.» (المطالب العالیه من العلم الالهى، ج ۷، ص ۲۷۶) آری اگر توجه به تاثیر گذاری و ولایت تکوینی امام نباشد ممکن است این آثار هیچ یک محقق نشوند.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
حکومت در دوران غیبت
قسمت۱۶
جایگاه اکثریت درنظام اسلامی
محور و معیار در نظام اسلامی حق است که از خداوند سرچشمه می گیرد و در نظامهای بشری به ویژه غربی اکثریت می باشد.
البته در نظام اسلامی، در بعضی موارد و مراحل،«اکثریت» معتیر است و جایگاه خاص خود را دارد که همان تشخیص حق است نه تثبیت حق.
در نظام های مردمی معتقدند حق همان چیزی است که اکثر مردم می گویند و غیر آن حقی متصور نیست و تشخیص و تثبیت را یکی می کنند. ولی در نظام اسلامی حق را وحی الهی تبین و تثبیت می کند و در مقام اجرای حق، رای اکثریت کارساز است و گاهی در مواردی که تشخیص حق دشوار باشد و صاحب نظران با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند، رأی اکثریت معیار است.
تفاوت اساسی اکثریت در نظام دموکراسی با اکثریت در نظام اسلامی در این است که در حکومت اسلامی، حق و قانون، پیش از اکثریت و مقدم بر آن است و اکثریت کاشف حق است نه بوجود آورندۀ حق؛ ولی در نظام دموکراسی و غیر دینی، اکثریت، پیش از حق و قانون، و به وجود آورندۀ آن است.(۱)
در نظام اسلامی در مسائل اجرایی، رأی اکثریت حجت است و با حضور و رأی آزادانه در سرنوشت خود سهیم هستند و برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای خود، افرادی را وکیل می کنند.
۱.ولایت فقیه، جوادی آملی، ص ۹۱
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur