بنده هم اینجا نائب الزیاره دوستانم در باشگاه امام زمانی ها هستم
برای این میگم با لینک نذوراتتون رو واریز کنید چون هم اسمتون تو باشگاه امام زمانی ها ثبت میشه هم من به اسمها دسترسی دارم و میتونم تو مسجدالنبی ان شاءالله یادتون کنم
هر کی میخواد تو مسجدالنبی اسمش رو بخونم به باشگاه امام زمانی ها بپیونده
بسم الله
بزن رو لینک
https://ppng.ir/d/3VxA
💠 حضرت علّامه حسنزاده آملی(ره)
🔸 هر کسی اثرش را دوست دارد زیرا که اثر هر کسی، آینهی دارایی آن کس است.
🔹 و از اینجاست که مهر پدر به فرزند، بیش از مهر فرزند به پدر است و همچنان که پدر به فرزندش مهر میورزد، استاد نیز به شاگردش مهربان است که شاگردان، فرزندان ویاند و آینهی دارایی او هستند. لذا گفتهاند "اَلوَلَدُ سِرُّ أبيه".
🔸 و همچنان که پدر میخواهد نشانهای از خود به نام فرزند داشته باشد و عقیم نباشد، دانشمند نیز آنچنان، بلکه دو صد چندان است.
🔹 میبینید که یک باغبان تا چه اندازه به درختها و نهالهایی که کاشته و تربیت کرده است، عشق میورزد و از اثرش که به بار نشسته، چگونه خوشحال و شاداب است و یک نویسا، نبشتهی خود را تا چه اندازه گرامی دارد و از آن خشنود است و یک نگارنده از نگاشتهی خود و یک درودگر از ساختهی خود و همچنین هر کسی از اثر خود.
📚 دروس معرفت نفس/ درس دهم/ ص ۵۴
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله
🔸 معرفت فکری، دانایی است امّا معرفت شهودی، توانایی است. در حقیقت باید گفت معرفت فکری، مقدمه برای معرفت شهودی است و آن که اصل و غایت است، معرفت شهودی است.
🔹 لذا جناب فردوسی در اشعار خود بدین حقیقت اشاره دارد آنجا که میفرماید:
"توانا بود هر که دانا بود".
🔸 توانا آن کسی است که علاوه بر دانایی، دارا نیز شده باشد چرا که انسان به صرف دانایی، توانا نمیشود امّا در عین حال، دانایی، مقدمهی دارایی و توانایی است و هرگز انسان جاهل، دارا و توانا نمیشود. به تعبیر دیگر، معرفت شهودی، شدن و گردیدن است.
📚 شرح رسالهی رابطهی علم و دین/ ص ۳۸
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🔴 برنامه ئ مراقبه :
"هو المقصود "
🔸هدفِ راهرو در عرفان مراقبین ، عبور از کلیهٔ تعلقات و تعینات مادی و معنوی ،فانیشدن از صفات خویش ،متّصف گشتن به صفات الهی و ذوب شدن در ذات ِ احدیت میباشد.
🔸به عبارت ساده تر ،سلوک : سفریست از خود به خدا، حرکت از پایین ترین مراتب خود تا عالیترین مراتب ِخود که خداست.
🔸و باز به بیان ساده تر: دل کندن از آنچه داری، برای رسیدن به آنچه نداری .
🌷هر چه در این ره نشانت دهند
گر نستانی ، به از آنت دهند
🔸ترک گناه و تزکیه نفس، اساسی ترین محور و مهم ترین عامل در سیر و سلوک و بنیان ِ همه ی ادیان و مکاتب عرفانی بوده و بدون آن هر حرکتی جز خود فریبی و دیگر فریبی چیز دیگری بیش نیست .
✅«قَد أَفلَحَ مَن تَزَکّی- هر که خود را پاک کرد، رستگار شد."
📗در همین راستا برنامهٔ علمی _کاربردی زیر ارائه میگردد:
این برنامه بر اساس اصول عملی ِ مهمی ، که همگی مبنا و زیربنای سلوک هستند بنا گردیده که به شرح زیر میباشد :
1️⃣: ترک گناه
2️⃣: استقامت
3️⃣: خلوت
4️⃣: تفکر
5️⃣: محاسبه
6️⃣: معاتبه
7️⃣:مشارطه
🔸هر شب و هر سحر (حداقل در دو موقع از شبانه روز)، قبل یا بعد از انجام عبادات ،از نیم ساعت به بالا در خلوت بنشینید و خود را با آنچه در ذهن درحال جریان است روبرو کنید، افکار را نگاه و دنبال کنید و با حوصله ی تمام به تجزیه و تحلیل آنها بپردازید.
🔸 با افکار نجنگید و خودتان را با آنها درگیر نکنید ، بلکه برعکس از افکار و احساسات با روی باز استقبال کنید و تجزیه و تحلیل کنید که هر فکر و احساسی ریشهاش از کجاست.
🔸از این موضوع نگران و مأیوس نباشید که چرا اینقدر دل و جان شما را افکار و خیالات ِ دنیوی و خصوصا "دیگران" به خود مشغول کرده، از ذهن شلوغ و پر از سر و صدای خود مأیوس نباشید و از آن آگاه باشید.
🔸اگر در انجام این برنامه مداومت کردید، به شهود خواهید دانست که :
⏪ اولا شما جز فکر و خیال چیز دیگری نیستید.
🌷ای برادر تو همه اندیشه ای
مابقی خود استخوان و ریشه ای
⏪ثانیا اگر خوب این خیالات و افکار را تجزیه و تحلیل کردید، خواهید دانست که ریشهٔ هر فکر و خیالی، در گناه یا گناهانی است که در طول روز و یا در گذشته انجام دادهاید.
⏪ثالثا منشاء همگی آنان هم برمیگردد به یکی از رذائل نفسانی، و یا حب و توجه به دنیا.
✅حُبُّ الدنیا راس کُلِّ خَطیئَهٍ
⏪ و رابعا کلِ وجود و هویت روانی و یا" من ِ"شما جز گناه نیست:
✅"وُجُودُکَ ذَنبٌ لا یُقاسُ بِهِ ذَنب» وجود تو گناهی است که هیچ گناهی با آن مقایسه نمیشود.
🔸اثر تخریبی هر گناه جدا از هر نوع حلال و حرام ،عقاب و ثواب ، حساب و کتاب و میزان ،تولید فکر و خیال و یا تشکیل مرکزی بنام " من و خود " در درون آدمی است ؛
به عنوان مثال
♦️در سطح مبتدی:
_یاس و ناامیدی
_ضعفِ اراده و تنبلی
_غیبت
_حسادت
_دروغ
_حرف لغو
_دلخوش شدن به هر گناه صغیره و کبیره
♦️و در سطح متوسطه :
_ریا
_شرک
_خودنمایی
_دلخوش و قانع شدن به اعمال نیک
♦️و در سطح عالیه :
_غفلت از یاد حق
_خواطر دنیوی و یا حتی افکار معرفتی
_دید غیر توحیدی و استقلالی به عالم و عالمیان
_دلخوش و قانع شدن به کشف و شهود و کرامات
🔸اینها در بیست و چهار ساعت از شبانه روز حتی در خواب و خصوصا در هنگام سحر و مراقبه در قالب فکر و خیال بر شما ظهور میکند و روح و جان شما را به خود مشغول میکند:
🌷جان همه روزه لگد کوب خیال
وز زوال وز زیان و خوف مال
🌷نی صفا میماندش نی بال و پر
نی به سوی آسمان راه سفر
🔸 با توجه، تفکر و تجزیه و تحلیل ِ افکار خواهید دانست که چگونه فلان گناهِ شما:
⏪ اول شد فکر،
⏪بعد شد هستی ذهنی و مجازی شما
⏪بعد شد "منِ" شما
⏪و این "من" شد حجاب بینِ شما و خدا (تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز).
✅در دعای ابوحمزه می خوانیم : " و تو از خلق خود پوشیده نیستى جز آن که اعمال زشتشان آنان را از تو پوشیده داشته است ."
🔸روزانه با به همراه داشتن یک دفترچه یادداشت ،هر خطا و یا گناهی که از شما سر زد را یادداشت کنید و شب به مراقبه بپردازید.
🔸برای پاک شدن از اثرات گناهان گذشته نیز هر سحر و یا درخلوت به انجام ذکر توبه بپردازید و با یادآوری گناهان گذشته به ازای هر گناه با توجه ِ کامل یک "استغفرالله " بگویید.
🔸لازم است کلیه ی حقوق اعم از حق الله و حق الناس که بر گردن شما است را به شرحی که به تفضیل درجای خود گفته شده ادا و جبران نمایید.
🔸 با انجام این برنامه به تدریج و در طول سالیانی بر خود شناخت و آگاهی پیدا میکنید و از گناهان یکی پس از دیگری توبه میکنید و زمینه ی محو افکار فراهم می شود.
✅️حضرت علی (ع) چه جالب میفرماید:
"محو الموهوم"
یعنی هستی مجازی و خیالی خود را محو کن.
🌷وصالِ این جایگاه رفع خیالست
چو غیر از پیش برخیزد وصالست
✅️و در حدیث دیگری: "عرفت الله تعالی به ترک الافکار"( یعنی خداوند را با ترک کردن افکار شناختم.)
@modafeanzuhur
↕️ادامه در پست بعد:
🔸در صورت موفقیت در⏪ مرحله ی اول ِمراقبه که "تجزیه و تحلیل افکار" بود به⏪ مرحله ی دوم ِمراقبه که "مشاهده ی افکار" است صعود می کنید و ادامه ی مسیر را با "نفی خواطر" طی می کنید:
🌷چون که از اندیشه ها بگذشته ام
فارغ از اندیشه پویان گشته ام
🔸 سپس با حفظ "حضور دائمی" ،افکار و خیالات بطور کامل محو و جای آنها را مشهودات و مسموعات غیبی و ملکوتی خواهند گرفت:
🌷از درون خویش این آوازها
ترک کن تا کشف گردد رازها
🌷عجائب نقشها بینی، خلاف رومی و چینی
اگر با دوست بنشینی ز دنیا و آخرت غافل
🔸و بلاخره کار به جایی میرسد که نه تنها در هنگام سحر و در نماز، بلکه هنگامی هم که در جمع هستید در جای دیگر و در ملکوت سیر میکنید:
🌷هرگز وجود ِ غائب و حاضر شنیدهای؟!
من در میان ِ جمع و دلم جای دیگر است
🔸و در نهایت با "انقطاع ِکامل الی الله" از کلیه ی مراتب و شئونات "خود " فانی و به دوست باقی و به مقام شامخ توحید می رسید .
🌷با "من" بودی تو را نمی دانستم
یا "من" بودی تو را نمی دانستم
🌷رفتم ز میان "من" و تو را دانستم
تا "من" بودی تو را نمی دانستم
✅فَأَيْنَمَا تُوَلُّواْ فَثَمَّ وَجْهُ اللّهِ (پس به هرسو روكنيد، آنجا روى خداست.)
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
4_5827802271668244935.mp3
14.54M
🎙#مقام_قلب جلسهٔ سیزدهم
در محضر #علامه_مروجی_سبزواری(دامتبرکاته)
تاریخ - ۹۴/۴/۱۵
🔻عناوین :
(01:00) روایت امام صادق ع در رابطهٔ مجاهدت و مخالفت با هوای نفس و رسیدن به مقام رضا: {طُوبى لِعَبدٍ جاهَدَ لله نَفسَهُ و هَواهُ و مَن هَزَمَ جُندَ نَفسِهِ و هَواهُ ظَفِرَ بِرِضا الله و مَن جاوَزَ عَقْلُهُ نفسَهُ الأمَّارَةَ بِالسُّوءِ بِالجَهدِ و الاستِكانَةِ و الخُضُوعِ على بِساطِ خِدمَةِ الله تعالى فقد فازَ فَوزا عَظيما و لا حِجابَ أظلَمُ و أوحَشُ بَينَ العَبدِ و بينَ الله مِن النَّفسِ و الهَوى و لَيسَ لِقَتلِهِما و قَطعِهِما سِلاحٌ و آلَةٌ مِثلَ الافتِقارِ إلى الله و الخُشوعِ و الخُضوعِ و الجُوعِ و الظَّمَأِ بالنهارِ و السَّهَرِ بالليلِ . فإن ماتَ صاحِبُهُ ماتَ شَهيدا ، و إن عاشَ و استَقامَ أدّى عاقِبَتُهُ إلى الرِّضوانِ الأكبَرِ}
(05:00) سرکوب نفس، با جهد و خضوع و استکانت
(07:00)شهود نفس به فقر، شهود خداست به غنا
(09:00)ربوبیت خیالی و ربوبیت حقیقی و آثار آن
(18:00)هوای نفس ، ظلمانیترین حجاب بین انسان و خداوند
(19:00)راه رسیدن به افتقار نفس
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
إلهی، رسولت فرموده: «شرّالعَمی عمی القلب» و چه نیکو فرمود که کور چشم سر، از مشاهده خلق محروم است و کورِ چشم دل از رویت حق. حسن را چشم سرِ بینا داده ای چشم دلِ بینا نیز ده تا خلق بین حق بین شود!
فراز۳۳۲
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#مدافعان_ظهور
@modafeanzuhur
#پست_شماره_۱۶:🌷✨
✍️ مراقبت بیشتر موجب تمثّلات زلالتر است:
🔸 مرحوم علامه طباطبایی فرمایشی داشتند که خیلی شیرین است ، ایشان فرمود هر روز که مراقبتم قویتر است ، شب تمثلات من زلالتر است.
من از این فرمایش خیلی لذت بردم که تمثلات زلالتر است ، واردات پاکتر است .
خواب هم همین طور است و برای همین است که یک وقت برای انسانِ مراقب برقی می درخشد ، خوابی می بیند و آدم می بیند در میان این حرفها ، برقی ، جرقّه ای ، اختری درخشیده است و همه قوا را در برگرفته است.
📗#نمط_نهم ص ۶۷
#شرح_اشارات_و_تنبیهات
#علامه_حسن_زاده_آملی
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
#پست_شماره_۲۱: ✨✨🌷
✍️صبر برای خدا در هر حال :
🔸 اگر توفیق یافتی که کریمهٔ
«وَ لِرَبّکَ فَاصبِر» (مدثر/۸) را در هر حال ، ملاک خویش قرار دهی ، طوبی لَکَ و حُسنُ مَآب .
📗#کتاب_هزار_ویک_نکته_نکته ۱۵۲
#علامه_حسن_زاده_آملی
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
ظهور #امام_زمان علیه اسلام مراتب دارد یک مرتبه آن همین ظهور مادی است که این نازلترین مرتبه ظهور است اصل این است که این فرج و گشایش در جان انسان رخ دهد تا از آن بهره حقیقی ببرد آن چه در بیرون از ذات شماست متعلق به شما نیست ببینید تا چه مقدار و مرتبه منتظرید آیا فقط منتظر فرج مادی هستید یا بالاتر فرج عقلی را می طلبید ویا باز بالاتر فرج ذاتی را انتظار میکشید که آن رسیدن به کمالات آن حضرت است به اندازه وسع خودمان ، پس انتظار مراتب دارد ببینیم تا چه حد و مرتبه ای منتظریم
#شاخه_طوبی
#علامه_حسن_زاده_آملی
#امام_زمان عج
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه اول ماه مبارک رمضان (شب دوم)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲
#بخش_اول
🔶 در روایات آمده است که در روز قیامت تمام مردم به صورت دسته دسته محشور میشوند. هر طیفی هر قومی هر طایفه ای که با همدیگر مناسبت دارند دل هایشان با همدیگر تناسب دارد، اینها کنار هم جمع میشوند.
🔶 یک نردبان و یا یک راه پله داریم؛ اگر داریم راه پله را بالا میرویم این پله ها را میگویند درجات، اگر راه پله ها را پایین میآییم این پله ها را میگویند درکات.
🔶 هر حرفی هر کلامی که می شنوید اگر می بینید شما را بالا میبرد این بالا رفتن ارتقا پیدا کردن انبساط وجودی، تعالی روحی که موجب میشود روحیه اش قوی تر شود، مقامات وجودی او برایش ظاهر میشود، القاء این حقیقت یک القاء رحمانی است.. یک القاء سبوحی است.
اما اگر حرفی میشنود که انسان را پایین میکشد سقوط میدهد انسان این سویی میشود این القاء شیطانی است، تنزلی است. این آدم را پایین میآورد.
🔶 موت طبیعی برای خودش کمال آور نیست موت ارادی کمال آور است. موت طبیعی کمال نمیآورد اما پرده از روی چشم انسان بر میدارد و انسان آن سوی عالم را برزخ افراد را برزخ خودش را طور وجودی اخروی خودش و دیگران را مشاهده میکند.
🔶 سوال میکنند ما سلککم في سقر..
همینجور خودشان دارند میروند..
کسی اینها را به زور بگیرد ببرد نیست!
فعل را قرآن کریم مفرد (جمع) مذکر به صورت ثلاثی مجرد آورده..
🔶 جواب میدهند ما از نمازگزاران نبودیم معلوم است کسانی که اهل نماز نیستند دیگر نیاز نیست کسی محاکمه شان کند طبق این آیه، نیازی نیست نامه به دست چپشان بدهند به دست راستشان بدهند. جایگاهشان اینجوری است... مقامشان این هست.. میگویند که لم نک من المصلین.
مصلی نیستیم.. حالا شاید نماز میخوانده، اما هنوز جزو مصلین و نمازگزاران نشده..!
🔶 خدای متعال به زبان مبارک خاتم انبیاء فرمود:
"ان الله فی قبلة المصلی"
یا "الله فی قبلة المصلی"
برای همین است که راجع به سمت قبله ایستادن این همه دقتها شده. هر چیزی حسابی دارد در هنگام نماز اینطوری است..
🔶 قبله اصلا تسامح را قبول نمی کند.
بحث طولانی آن را در دروس معرفت الوقت و القبله فرموده اند..
که قبله یعنی آن حجم محازی با کعبه.
کعبه یعنی همان مکعب شکل حجمی نه سطحی که در داخل مسجد الحرام مکه ی حجاز است.
که این حجم از جنبه ارتفاع و انحطاط من تخوم الارض شروع میشود تا به عنان آسمان.
🔶 عمده این است که وقتی انتقال روحی به شخص دست میدهد از طور ظاهری به طور باطنی، این عناوین و این الفاظ بر او صدق کند؛ یعنی جوهره ی اینگونه از ملکات در ذات او، در کمون سرّ او، در کِنّ او کِن یعنی باطن او سرّ او در کِن او مکنون شده باشد، باید اینطوری باشد که تا آنجا مثلا به سوی بهشت برود وگرنه اگر رفتن به سوی بهشت تقوا میخواهد و این تقوا در کِنّ این شخص که مکنونش بشود محقق نباشد، اینجا به ظاهر القاب بر او صادق هست اما با انتقال جوهری که نفس او از مرتبه ظاهر به مرتبه برزخی پیدا میکند با این انتقال جوهری برای او اینگونه از اوصاف و عناوین مکنون نشده در کنّ او قرار نگرفته مستور او نشده، در سرّ او واقع نشده مستسرّ او به این سرّ توصّف پیدا نکرده وصف پیدا نکرده ملکه اش نشده و لذا آنجا جواب نمیدهد!
🔶 این بر اساس بسم الله الرحمن الرحیم است؛ آن بسم الله موجب تجمع است. موجب تفرع است. اگر با همدیگر در بسم الله الرحمن الرحیم به یک طیفی مناسبت دارند این بسم الله الرحمن الرحیم این شخص را با طیفی غیر از این طیف انس نمیدهد. آنجا بینشان ارتباط برقرار نمیشود.
(به بسم الله الرحمن الرحيم است
دلى با دل حميم است و صميم است)
🔶 یک رُل فرض بفرمایید یک رُلی که هفتاد سال عمرمان باشد که داریم هفتاد سالگی از این نشئه میرویم این رل را همینجور دقیقه به دقیقه ساعت به ساعت روز به روز هفته به هفته ماه به ماه سال به سال داریم همینجور هی قیچی میکنیم این عمر این رل همینجور هی باز میشود دارد میرود.....
هی دارد باز میشود مکشوف میشود این مطوی دارد منتشر میشود.
آنچه را که در ما براساس حقیقت خلقت که به کمون ما توحید صمدی قرآنی تعبیه شده است در صفحه جان ما این دارد میآید این کتاب وجودی مکنونی ما دارد منتشره میشود در عالم محو و اثبات هی محو میشود اثبات میشود اثبات میشود محو میشود تا چه معنا کنیم همه این الفاظ را.
🔶 (خواب شخصی) من دیدم که یک حوض استخر آب است به وفق آن اتاق استخر آبی است. اینها همه چون صور برزخی است به وفق جدول وجودی او برایش اینجوری ظاهر شده وگرنه شاید یکی می گفت رفتیم مثلا یک جای بیکرانی. ایشان میگوید یک جای محدودی. خب پس معلوم میشود الان به وفق جدول وجودی او دارند به او محدود نشان میدهند.
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مدافعان ظهور
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه اول ماه مبارک رمضان (شب دوم) ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه اول ماه مبارک رمضان (شب دوم)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲
#قسمت_دوم
🔶 یکی از لطائف در توجیهات تعبیری صور برزخیه در منام در مکاشفات این است که آب به صورت علم، علم به صورت آب در نشئه طبیعت تجلی میکند؛ در صور مادیات، چه اینکه حکمت به صورت شیر تجلی میکند.
🔶 مثلا دیروز چه حرفی چه چیزی چه برخوردی چیزی پیش آمده باشد که دیروز تا الان کتاب وجودی را مندرس نوشته باشیم؛ چون هر روز به روز هر ساعت به ساعت انسان دارد کتاب وجودی خودش را مینویسد.
🔶 نباید نمازخوان را ببینی و نماز شناس بشوی.
باید اول نماز شناس بشوی بعد بگردی در بین اینهایی که مدعی نماز خواندن هستند یک نمازخوان حقیقی پیدا بکنی.
آیا اینهایی که میگویند ما نمازخوانیم ما جزو مصلین هستیم آیا اینها نمازگزاران حقیقی هستند یا نیستند؟!
🔶 کوثرِ نماز یک کوثری است که تک تک مردها پیدا میشوند که میروند از این کوثر آب مینوشند؛ جزو مصلین میشوند. بسیاری از این نمازخوان ها روز قیامت راهی سقر هستند!
🔶 یکی از فرمایشات آقاجان فرمودند: شنیدم داری میروی تبلیغ؟ گفتم هرجور امر بفرمایید. فرمودند بروید.. خلق الله را بندگان خدا را، دستگیری بشوند. ولی از سه گروه بترس؛ عرق چین به سر عبا به دوش صف اول نماز جماعت..!
دوم فرمود از آنهایی که تصور به خیالت این است که خیلی با هم دوست هستید با هم رفیق هستید از اینها بترسید اینها خطرناکند.
سومی را نمیگویم یک کمی سنگین میشود؛ جمله را نمیگویم به یک معنا این میشود از خودت هم بترس که آدم خطرناک میشود برای خودت.
(البته من اینجوری دارم معنا می کنم از باب اینکه اون طیف سومی اسمشان را نبرم!)
🔶 (ادامه خواب شخص)
یک در دیگری به روی من باز کردند، دیدم بَه اینجا هم یه استخر آب است. به آب نگاه می کنم آنقدر زلال، صاف، گوارا. جذاب.. من مجذوب واقع شدم بیچاره شدم.. آن آقا به من فرمود: این را می بینی؟ این علمِ آقای حسن زاده آملی است.. قسم میخورد در حرم حضرت معصومه س...
🔶 بر روی این سفره ی رحمت رحیمیه الهی تشرف حاصل کردید سالیانی..
حمام دارید شستشو می کنید علوم و معارف را این آب زلال را بدون هیچ املاح مضرّ به جسم به روح به حقیقت دارید ارتزاق می فرمایید...
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه دوم ماه مبارک رمضان (شب سوم)
۲۳ اسفند
#بخش_اول
🔶 امام موسی کاظم سلام الله علیه فرمودند که
ان الله عزوجل غضب علی الشیعه
خدای متعال بر شیعه در زمان امام کاظم غضب کرد...
فخیرنی نفسی او هُم
امام کاظم می فرماید که خداوند مرا مخیر ساخته بین خودم و شیعه
فوقیهم والله بنفسی
من خودم را سپر شیعه قرار دادم
🔶 آقاجان برای اولین بار اصول کافی را معرّب ساختند. به تعبیری اعراب گذاری کردند که برای همگان قرائت اصول کافی راحت باشد.
🔶 ای شیعه! امیرالمؤمنین را آنجور خون به دل کردید کشتید امام حسن را کشتید امام حسین را دعوت کردید بیعت کردید کشتید
امام زین العابدین مسموم شد امام باقر مسموم شد شهید شد امام صادق مسموم شد شهید شد الان زمان امام موسی کاظم علیه است و شیعه همچنان در سهل انگاری و در بی توجهی است.
ان الله یغضب علی الشیعه....
🔶 عده ای که قائل به امامت امیرالمومنین بودند را شیعه میگوییم
اعتقاد شیعه چون اعتقاد پاکیست و مقدس ترین اعتقادات عالم هست باید این شیعه حفظ بشود امیرالمؤمنین با همه خون دل کیان شیعه را حفظ کرد؛ با اینکه به دست خودشان کشته میشود اما کیان شیعه را حفظ میکند.
امام حسن همینطور امام حسین همینطور تا زمان امام موسی کاظم دیگر خدا غضب کرده
فخیرنی که این ضمیر باید برگردد به ان الله غضب علی شیعه
خداوند مرا مخیرم کرده گفته خودت را ببرم یا کل شیعه را ببرم دیگر این شیعه لیاقت ندارد با امام خودش باشد
دیگر نمیخواهم این شیعه با امام یک جا در این عالم باشد
فوقیهم من خودم رو وقایه شیعه قرار دادم سپر شیعه قرار دادم
فوقیهم والله بنفسی
این واو، واو قسم است
به خدا سوگند به خدا قسم من خودم را سپر شیعه قرار دادم.
🔶 بلای قوم حضرت نوح ع غرق شدن است در آبی که باید از زمین بجوشد و به سوی بالا فوران کند. به تعبیر قرآن و فار التنّور
فار فوران که این کلمات فارسی همه نوعا همان عربی است
چطور تنور ظاهری را آتش میکنی شعله های آتش از درون تنور میآید بالا زمین جوری بشود که آب از دل زمین بجوشد و بیاید بالا
شبیه آتشی که از تنور جوشیده میشود که حالا ما میگوییم تنور ولی ظاهرا باید فصیحش همان تنّور باشد که در قرآن آمده.
🔶 حضرت نوح ع نهصد و پنجاه سال آخر عمرش برای مردم به نبوت مبعوث شد که حدود نهصد سال به مردم اخبار از آینده و مغیب می کرد.
🔶 مردم وقتی به جایی برسند که در مقابل حق و حقیقت نخواهند حق را استماع کنند از شنیدن حق نه تنها جذب حق نمیشوند فرار از حق برایشان روی میآورد.
ولم یزدهم دعایی الا فرارا
اصابع انگشتانشان را میگذارند در گوششان
نهصد سال..
ثیاب پیراهن هایشان آستین هایشان را میگذاشتند روی چهره هاشان
🔶 اولیاء الله مأیوس نمیشوند
از بس که محب بندگان خدایند
از بس که ما را دوست دارند میخواهند ما به سعادت برسیم ما به خیر برسیم ما خودمان خودمان را پیدا کنیم راهمان را پیدا کنیم.
🔶 بعضی از این کتابهای تاریخی را دیدم برای حضرت جناب آدم علیه السلام صد و هفتاد سال عمر نوشته اند و جناب شیخ اکبر محی الدین ابن عربی برای این جناب نهصد و سی سال عمر مطرح کرده و میگوید به بیش از هفتصد لغت علم داشت حضرت آدم و علم آدم الاسماء کلها..
بعضی از کتب تاریخی تا صد و هفتاد فرزند برای حضرت آدم نام برده اند..
🔶 زمین تحدّث اخبارها
اخبار میکند زمین در نظام هستی خبر از انسان به ماوراء طبیعت میدهد
چون خدای متعال زمین را دحوالارض کرد برای این که خاک پدید بیاید و از خاک با عناصر سه گانه دیگر یا عناصر بیش از صدگانه دیگر به انضمام عنصر خاکی آدم از او پدید بیاید ولی این زمین دائما در حال اخبار است
اینهایی که در من پدید آمده اند و این همه از مواهب عالم طبیعت برخوردارند از مواهب آفتاب و ستاره ها و ماه و کهکشانها دارند بهره میگیرند از این همه دریاها و دشت ها و کوه ها و جنگل ها و معادن و باران ها و از مواهب طبیعت استفاده میکنند خیال نکنند که هر جوری که دلشان میخواهد باید زندگی کنند..
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مدافعان ظهور
بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه دوم ماه مبارک رمضان
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه دوم ماه مبارک رمضان (شب سوم)
۲۳ اسفند
#بخش_دوم
🔶 خداوند آزادی داده.. گفته در زندگیتان آزادید.. آزادی در این که خودتان را چه جور بسازید.
اگر خودت را به شکل انسان ساختی، با همین شکل در عوالم دیگر محشور میشوی؛ اما اگر خودت را به روش صحیح نسازی خودسازی نکنی... وقتی موت طبیعی یا ارادی برایت پیش آمد بخصوص موت طبیعی که نوعا برای همه افراد پیش میآید چون نمیتوانند خودشان را با عالم تطابق بدهند، بین اینها و بین عالم تزاحم پیش میآید و لذا افراد یا مریض میشوند یا پیر میشوند یا فرتوت میشوند یا ضعیف میشوند.. بالاخره به موت طبیعی تن در می دهند وگرنه خدای متعال ما را برای زندگی آفرید. خدای متعال بشر و موجودات را برای حیات آفرید نه برای ممات. اگر موتی مطرح هست موت، ارتقا وجودیست نه انعدام وجودی.
لا اکراه فی الدین.. یک اصل است.
اختیار دارید مختارید آزادید منتها فردا سر سفره آزادی خودتان مینشینید..
اگر به شکل انسان ساخت روی سفره صورت انسانی خودش مي نشيند.. جان اندر جان روح اندر روح.. روح و ریحان و جنت نعیم..
اگر نه براساس صورت و سیرت انسانی خودش را نساخت امام صادق ع فرمود: شبیه یکی از این حیواناتی که اطراف شما هستند میشود..
بسته به اینکه با کدوم یک از این حیوانات مناسبت بیشتری پیدا می کنید..
کسی که دنبال شهوت میرود به خروس شبیه میشود.. یکی دنبال هرزه خوری و لجن خوری میرود به اردک خیلی شبیه میشود.
یکی دنبال زیبایی طلبی ميرود شبیه طاووس در می آید..
یکی هم به دنبال مکر و حیله و نقشه کشی میرود و شبیه روباه در میآید.
فرمود در مسیر انسانی هیچ اکراه نمی کنم در خیر اکراهتان نمی کنم تا چه برسد به شرّ.
در خیر که میگویم نماز بخوان روزه بگیر.. دستور اکراهی ندارم..
به پیغمبرش چند جا که اینقدر غصه میخورد فرمود تو غصه شان را نخور..
تو باید ابلاغ بکنی؛ خیر و سعادت مردم را بگویی.. میخواهند بروند یا نروند..
🔶 إنما عليك البلاغ وعلينا الحساب
شما بنا نیست اینجا مردم را به سلاخی بکشی چرا نماز نمیخوانی چرا روزه نمیگیری..
دین، دین آزاد است. نظام خلقت نظام آزادیست.
و لذا امیرالمؤمنین ع فرمود: نه مثل تجار خدا را عبادت می کنم که تاجران معمولا همیشه به دنبال سودآوری هستند.. میخواهد نماز بخواند، روزه بگیرد و شب داشته باشد و خلوت داشته باشد سکوت داشته باشد که برود آنجا بهشت بگیرد! فرمود نه تاجرانه عبادت می کنم نه عبیدانه..
مزد بر.. باید برود کار کند مزد ببرد..
خدا مرا نه تاجر میخواهد نه عبید بلکه من آزادانه خدا را عبادت می کنم که عبادت احرار است...
در باب هجدهم دفتر دل آقاجان میگوید:
بیا تو هم یک مرد آزاده می باش..
منتها از باب دلسوزی صد و بیست و چهار هزار پیغمبر این همه کتابهای آسمانی بخصوص قرآن کریم و خاتم انبیاء و چهارده صاحب عصمت را فرستادند که بیایند به کمک عقل ما؛ عقل را کمک کنند تا بر نفس غلبه کند و راه سعادتش را پیدا کند...
تا درست این راه را طی کند و با یک صورتی بعد از موت طبیعی در آن عالم، در برزخ، در عوالم وجودی ظاهر بشود که الی الابد بر شاکله ی انسان باشد..
🔶 افرادی از جنّ آمدند خدمت امام حسین ع عرض کردند آقاجان انت بمکانک شما در همین جای خودت در مدینه یا مکه همینجا باش تکان نخور ما تمام دشمنانتان را از بین می بریم آقا فرمود اگر بنا باشد که دشمن را با اینگونه از قوای قهریه از بین ببریم نحن اقدر منکم ما از شما قادرتر هستیم قویتر هستیم..
ما اگر بخواهیم به صرف اراده اذا شاء علموا علموا اذا شاء ان عملوا عملوا
اقدر منکم اما بنای ما بر اینها نیست خانه مالک دارد، جانِ برادر، صاحبِ خانه هست.. الله مالک الملک.. مگر نمیخوانی شبانه روز در نمازت مالک یوم الدین؛ هر روز به روز دین هست، کل عالم دین الله است.. زمین دین الله است.. قرآن هم دین الله است.. این دین تشریعی است.. آن دین تکوینی است.. مالک این دین علی نحو الاطلاق خداست..
مالک یوم الدین است
چه خدایی؟ قبل از این که مالک را بگوید خدا را معرفی کرد.. خدای رحمانی.. خدای رحیمی.. خدایی که رب است، رب العالمین است. خدایی که باز الرحمان است.. الرحیم است.. یک چنین خدایی، مالک دین است.. هم دین تشریعی هم دین تکوینی.. ام دین نفسی انسانی، هم کتاب وجودی تکوین؛ هم کتاب وجودی نفس ناطقه ی انسانی.. مطلقا مالک کل این دین ها همه اوست خانه صاحب دارد.. خانه مالک دارد... ما چه کاره ایم...
🔶 این جور بشر این زمین به این خوبی را جای فساد قرار داده و فساد در ارض میکند.. زمین را فاسد میکند.. که مراد از این افساد فی الارض نفس ناطقه انسانی است... تمام مردم، جان خودشان را فاسد کرده اند... تباه میکنند...
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مدافعان ظهور
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه دوم ماه مبارک رمضان (شب سوم) ۲۳ اسفند #بخش_
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه دوم ماه مبارک رمضان (شب سوم)
۲۳ اسفند
#بخش_سوم
🔶 حضرت نوح ع همه را دارد می بیند که اینها لم یلد الّا فاجرا کفارا یک دانه بچه به درد بخور در آینده متولد نمیشود ولادت پیدا نمیکند اینجور کتاب وجودی را حضرت نوح ع مطالعه کرده
و این مردم آنچنان خودشان را ضایع کردند که لم یلد الا فاجرا کفارا
و در طی این نهصد سال هفتاد و دو نفر آمدند با آقا.. ولی بچه خودش همسر خودش به طرف آقا نیامده تا آخرین لحظه هم با آقا مبارزه کرده...
آمار متراژی کشتی نوح در تاریخ چنین آمده.. به طول صد متر به عرض سی متر به عمق پانزده متر.. که ساختش پنجاه سال طول کشید
کل زمین یک اقیانوس میشود
کل زمین را کلا آب فرا میگیرد
دیگر ربع مسکون به تعبیری یا ربع خشکی این هم میرود زیر آب..
این کشتی باید در این امواج سهمگین دریاها طاقت داشته باشد.. که احیانا این کشتی بین این امواج در هم کوبیده نشود..
🔶 دعای آخرین لحظات امام کاظم ع:
یا مخلص الشجر من بین رمل و ماء وطین..
یا مخلص النار من بین الحدید و الحجر..
یا مخلص اللبن من بین فرث و دم....
ای خدایی که درخت را از دل گل و شن و ماسه و سنگ بیرون می کشی..
شیر را برای کودک از پستان مادر بیرون می کشی می جوشانی... مرا هم دیگر خلاص کن.
خدایا مرا خلاص کن بگذار من بیایم پیش تو شیعه ها را کلا جمع آوریشان نکن
جناب ملّا صالح مازندرانی در شرح این حدیث میگوید خداوند بر شیعه غضب کرد لکثرت مخالفتهم از بس که شیعه با امامانش مخالفت کرده و قلّت اطاعتهم و عدم نصرتهم للامام الحق امامشان را کمک نکردند..
🔶 فخیرنی نفسی او هم
اَی فخیّرنی بین ارادت موتی او موتهم
خدای متعال مخیر کرده یا بگو خودت را از این نشئه ببرم من دیگر نمیخواهم این شیعیان با امامشان با هم روی زمین باشند دوست ندارم؛
دیگر اینها آن ارزشش را ندارند..
که امام فرمود همان من را ببر... تا شیعه حفظ بشود... هرچه تیر بلا داری که الان تیر موت است بر من اصابت کن..
و لئلا ان ینقطوا نسل الشیعه بالمرّه
برای اینکه نسل شیعه به طور کلی منقطع نشود
و لتوقع ان یخرج من اصلابهم رجال صالحون
امام توقع و انتظارش این است که این شیعه بماند..
🔶 در آخر یک تعدادی سوار کشتی شدند و از این حیوانات مورد نیاز زندگی بشر هشت جفت حیوان را در سوره انعام دارد اینها را آورده داخل کشتی که نسل این حیوانات خشکی منقرض نشود حیوانات دریایی که نسلشان منقرض نمیشود
من المعز اثنین و من الابل اثنین
دوتا شتر نر و ماده دو تا بز نر و ماده دوتا گوسفند نر و ماده...
اما اینجا امام کاظم ع ناامید از نسل شیعه نیست..
یکی پس از دیگری امام کشی میشود خلیفه الله و انسان کامل کشته میشوند هیچ کاری نمیکنند، عقلشان به وقت کار نمیکند دقت نمیکنند در محضر صاحب عصمت نیستند..
اما در آینده ازباب یخرج الحی من المیت خدا از دل این شیعیان کسانی را بیرون می کشد که می بینید شیخ مفیدها، علامه حلی ها تا برسد به زمان ما آقاها و هزاران انسان دانشمند عالم فهیم...
🔶 آقا در اول الهی نامه فرمود:
الهی سالیانی میپنداشتم كه ما حافظ دین تو ایم، «استغفرك اللهمّ». در این لیله الرغائب ۱۳۹۰ فهمیدم كه دین تو حافظ ماست، «أحمدك اللهمّ»!
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💠 حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🔹 اين همه علوم که تدوین شده است، و این همه کتابخانهها که تشکیل شده است، و این همه اکتشافات و اختراعات پی در پی که بشر از قديم الدَّهر داشت و دارد، و این همه معارفی که آن فآن، عائد نفوس مستعدّه می گردد، همه آنها بدون گزاف، نموداری از منشأ و مبدأ آنهاست؛ که عالمِ ماوَرای جسم و جسمانی است.
📘 دروس معرفت نفس/ درس پنجاه و پنجم/ص۲۱۶
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله
🔹 یکی از راههای تطهير قوهی خيال آن است که انسان بخشی از شبانه روز را به تفکّر بنشیند، و به موجودات اطراف خود فکر کند، تا آنجا که می تواند موضوع تفکّر را شخص خویش و افکار و اعمال و کردار خود قرار دهد، و آنچه را که انجام داده است حسابرسی نماید. انسان شبانه روز در اندیشهی نظام آفرينش باشد. به همین خاطر است که در آیات فراوانی دستور فکر کردن را برای ما صادر نموده اند.
📘 شرح مراتب طهارت/ج۱/مجلس چهاردهم/ ص۱۹۳
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
💠 استاد صمدی آملی حفظه الله
💫 بَدَءتُ بِبِسمِ اللّه عینِ الحقیقه ِ
💫 نَطقتُ بِهِ فی نَشئَة بَعَدَ نَشئَة
✨ یا هو يا من لا هو الّا هو
🔹 مراد از "نشئة بعد نشئة" هم در قوس نزول از علمِ عين ذات، تا عین و انزل مراتب آن است؛ و هم در قوس صعود، و عروج از نشئهی عالَم ناسوت با عرض عریض آن، تا به عالم مثالِ صعودی، و عالم عقل و عالم الهی است. دربارهی نزولی گفته شد:
📖 "وَ اِن مِن شَیء اِلّا عِندنَا خَزائنُهُ وَ ما نُنَزلّهُ اِلّا بِقَدَر مَعلُوم" (حجر/۲۲)
📖 "وَ اِن مِن شَیء اِلّا یُسَبِّحُ بِحَمدِهِ وَلکِن لا تَفقَهُونَ تَسبیحَهُم" (اسراء/۴۵)
🔸 و در قوس صعود نيز انسان با "بسمالله الرّحمن الرّحیم" عوالم وجودی میگردد، و همهی عوالم وجودی نزولی با نطق "بسمالله الرّحمن الرّحیم" در انسان در قوس صعود مستجن می شوند؛ یعنی انسان هم در سیر نزولی از علم تا عین بدو گویاست، و هم در سیر صعودی تا به جَنَّةُ اللِّقاء با مراتبش با نام او پویا؛ پس، دقّت کن تجرید به معنای ترفیع است. فافهم!
📘 ترجمه و شرح قصيدهی عائرهی ینبوع الحیوه/ بيت اول/ص۳۰
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
بسم الله الرحمن الرحیم
خلاصه ای از نکات مطرح شده در افاضات استاد صمدی آملی جلسه سوم ماه مبارک رمضان (شب چهارم)
۲۴ اسفند ۱۴۰۲
🔶 استدعا می کنم که ماه رمضان را در شهرتان در منطقه تان بمانید بگذارید که روزه ماه رمضان شما از دست شما در نرود.
🔶 عقاید پاک شیعه باید محفوظ بماند..
اعتقاد به توحید الصمد قرآن داریم
اعتقاد به نبوت عامّه و نبوت خاصه خاتم الانبیاء داریم
و اعتقاد به ائمه اطهار به عنوان جانشین خاتم انبیا الی یوم القیامة داریم
که الان معتقدیم در خدمت جانشین دوازدهم آن بزرگوار حضرت بقیه الله هستیم و در زمان غیبت تامه آن حضرت به سر می بریم و معتقدیم که روزی خواهد آمد آن حضرت ظهور خواهند کرد در کعبه الهی و جهان را پر از عدل و داد می کنند
یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً
🔶 هدف غایی خلقت عالم را به انسان کامل و بر پایه حکومت عدل جهانی ما به دنیا وعده داده ایم و انشاءالله دنبال این هستیم که حضرت بقیة الله ظاهر بشوند و عدالت مطلق را در سراسر عالم برقرار بفرمایند
🔶 و قائل به اعتقاد عدل هستیم که خدای متعال خالق عالم و آدم به عدل محض عالم را آفرید که بالعدل قامت السموات و الارض
و قائل به معاد هستیم هم معاد جسمانی و هم معاد روحانی
🔶 ما که در این لباس هستیم به نحو مطلق اگر لباس را به حساب جناب رسول الله پوشیدیم به حساب امیرالمؤمنین و اهل بیت آن حضرت به حساب اینکه سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم باید در تمام شئونمان توفیق داشته باشیم کاری بکنیم که این عقاید پاک شیعه خدشه دار نشود با اعمالمان با کردارمان با گفتارمان خود کاری بکنیم که این عقاید خدشه دار نشود.
🔶 در این فضاهای مجازی هم حمله به عقاید حقه شیعه میشدد کیان شیعه مورد هدف واقع شده دلیلش هم این است کسانی که مدعیان تبلیغ عقاید حقه ی شیعه هستند متأسفانه براساس یا اجتهادشان یا برداشتشان یا نظری که خودشان در فهم پیدا کردند و خیال می کنند که درست فهمیده هستند اینها باعث شده که کردار ما رفتار ما اعمال ما دینداری ما مسلمانی ما صداقت ما درستکاری ما درست رفتاری ما اینها باعث شده که مردم نسبت به عقاید حقه ی شیعه بدبین میشوند. جهان نسبت به عقاید شیعه بدبین میشود عالم نظرش از شیعه برگردد جوانان داخل ما نظرشان از اهل بیت برگردد..
🔶 در عصر ما خدای متعال حضرت آقا را به ما عطا فرمود و ایشان هم در محضر آن بزرگان آن روزِ عصر طلایی عصر حدود پنجاه شصت هفتاد سال قبل، قبل از پیروزی انقلاب یا آن هشتاد سال قبل که حضرت آقا طلبه شدند در سال هزار و سیصد و بیست و سه عصر قوی حوزه های علمیه ما بود.
🔶 مثل آمل ما وجود مبارک بزرگانی چون مرحوم آقای فرسیو را داشت که سه تا حوزه عظیم آن روز جهان شیعه را ادراک کرد حوزه تهران حوزه اصفهان حوزه نجف. مرحوم آیت الله غروی را اینجا داشتیم که حوزه نجف آن روز را ادراک کرده بودند. مرحوم آشیخ عزیز الله طبرسی را داشتیم که حوزه تهران و قم آن روز را ادراک کرده بودند و در مثل محضر حکیم هیدجی ها ملا علی اکبر حکمی یزدی ها در بخش حکمت و بزرگان عظیمی در عالم فقه و فقاهت مثل علمای فقیه در نجف در تهران در همینجا در طبرستان.
🔶 آقا به حوزه تهران رفت که اوایل درسهای عمومی معروف حوزه ی تهران را دیدند درسها و اساتید آنطور از یک قوت لازم برخوردار نیستند تا اینکه به خدمت مرحوم آشیخ محمدتقی آملی رفت و خداوند توفیق عطا فرمود از طریق مرحوم آشیخ محمدتقی آملی به خود وجود مبارک ایشان به علامه شعرانی مرحوم آقای الهی قمشه ای مرحوم آقای رفیعی قزوینی مرحوم فاضل تونی مرحوم آمیرزا احمد آشتیانی و همینجور بزرگان دیگر بعد به قم رفتند بزرگانی مثل مرحوم علامه طباطبایی اخوی بزرگوارشان مرحوم جناب آقای الهی طباطبایی و فرزند بزرگوار قاضی بزرگ آقا میرزا مهدی قاضی طباطبایی و این بزرگان را ادراک فرمودند که توانستند زلال حقایق قرآنی را و زلال فقه و فقاهت و تفسیر و قرآن و اهل بیت را و هم به مقام اجتهاد نائل بشوند بیش از پنجاه سال قبل در حدود شصت سال قبل هم به اجتهاد نائل بشوند هم معنون و متوّج به تاج روات احادیث اهل بیت متنعم بشوند و هم به عنوان قاری قرآن.
🔶 عقاید شیعه سنگین است جز ملک مقرب و نبی مرسل و مؤمنی که قلبش را خدای متعال امتحان کرده باشد جز اینها نمیتوانند عقاید شیعه را درست حمل کنند.
@modafeanzuhur
🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0