eitaa logo
مفلحون
754 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مفاتیح الحیات 603 🔸 مهاجمان و دشمنان ... در مقابل، از دشمنی با اولیای الهی و مؤمنان نكوهش شده و در این باره فرموده است: «شیطان می‌ خواهد از طریق شراب و قمار میان شما (موٴمنان) دشمنی و كینه پدید آورد».[1] محور دستورهای اسلام نفی دشمنی با بندگان خدا و ابراز محبت و مودت و مدارا با آنان است، از همین رو رسول خدا (ص) فرمود: جبرئیل (س) درباره چیزی به اندازه دشمنی كردن مردم با یكدیگر به من سفارش نكرده [و همگان را از آن برحذر داشته] است[2]؛ همچنین فرمود: بعد از نهی از پرستش بت‌ ها، از چیزی به اندازه دشمنی با مردم نهی نشده ‌ام.[3] [1]. (سورهٴ مائده، آیهٴ 91). [2]. مَا عَهِدَ إِلَىَّ جَبْرَئِیلُ س فِى شَىْ‏ءٍ مَا عَهِدَ إِلَىَّ فِى مُعَادَاةِ الرِّجَال (الكافى، ج2، ص302). [3]. مَا نُهِیتُ عَنْ شَىْ‏ءٍ بَعْدَ عِبَادَةِ الأَوْثَانِ مَا نُهِیتُ عَنْ مُلاحَاةِ الرِّجَالِ (تحف العقول، ص42). 📚 مفاتیح الحیات ص 327. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
💠 احیای زمینه 🔸 اگر ما در جریان موسی دیده ‌ایم كه پیروی از او باعث تسلط بر دریاست و انحراف از دستور او مایه سرگردانی در بیابان صاف است، پس معلوم می ‌شود ﴿وَ لِلّهِ جُنُودُ السَّمَاواتِ وَ اْلأَرْضِ﴾ هم آن سپاه خداست، هم این سپاه خداست! این خدا اگر بخواهد توان آن را دارد كه دل ها را پر از پر از و در برابر استقلال و آزادی كند؛ این‌چنین دل ها، هم آن اندیشه ‌های ناب را می ‌پذیرند، هم آن انگیزه ‌های صائب و صالح و را می‌ پذیرند و با تربیت شاگردانی چون می‌ توانند جهان را پر از عدل و داد كنند. وقتی وجود مبارك امیرالمومنین مفاخر اهل بیت را شرح می دهد می‌ گوید پیغمبر از ماست، حسن از ماست، حسین از ماست و مانند آن، بعد جریان مهدی را ذكر می ‌كند كه مهدی این امت از ماست همه به وجود مبارك آن حضرت افتخار می‌ كنند تا جامعه بشریت به ثمر برسد. 🔸 تا كنون درخت انسانیت میوه نداد ﴿وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِی اْلأَرْضِ یضِلُّوكَ﴾ روزی بالاخره جامعه بشری باید به برسد و میوه بدهد. آن روزی كه جامعه بشری به ثمر می ‌رسد و میوه ‌اش بار می ‌یابد همه دارد كه میوه علمی اوست، هم دارد كه میوه عملی اوست، روز ظهور است؛ لذا ذات اقدس الهی فرمود همان طور كه ما را زنده می ‌كنیم، را هم زنده می ‌كنیم و اگر آن وحی الهی پیدا كرد بر هر فكر و اراده ‌ای مصمم باشد مسلط است. هیچ كسی در برابر ظهور سلطنت وحی قدرت مقاومت ندارد. انبیای بزرگ وقتی وحی الهی دریافت كردند دستور رسیده است تسلیم محض ‌اند. مستحضرید در سوره «حشر» فرمود این قرآن را كوه نمی ‌تواند تحمل كند ﴿لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیةِ اللّهِ وَتِلْكَ اْلأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنّاسِ﴾ اما همین قرآن را تحمل می‌ كند. انسان كامل در برابر كوه یا آسمان یا زمین و مانند آن ستبرتر است، ولی در برابر ظهور اراده حق است. وقتی به ابراهیم خلیل دستور می ‌رسد كه حرف اینها را گوش نكن ﴿حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ﴾ تو را مرعوب نكند این می‌ شود خود را به امواج آتش تسلیم می ‌كند و مانند این در جریان انبیا فراوان است؛ وقتی آن وحی با آن سلطنت در اختیار ولیّ عصر قرار می‌ گیرد، دل های مردم به وسیله آن حضرت متحوّل می ‌شود. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1380/08/10 🆔 @moflehoon
36.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احیای زمینه 🔸 اگر ما در جریان موسی دیده ‌ایم كه پیروی از او باعث تسلط بر دریاست و انحراف از دستور او مایه سرگردانی در بیابان صاف است، پس معلوم می ‌شود ﴿وَ لِلّهِ جُنُودُ السَّمَاواتِ وَ اْلأَرْضِ﴾ هم آن سپاه خداست، هم این سپاه خداست! این خدا اگر بخواهد توان آن را دارد كه دل ها را پر از پر از و در برابر استقلال و آزادی كند... . 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 شب مایه آرامش؛ نظام نور و ظلمت كه بارها در آيات قرآن روى آن تكيه شده ، نظامى شگفت انگيز و پر بار است ، كه از يك سو با تابش نور در مدت معين ، صحنه زندگى انسانها را روشن ساخته ، و حركت آفرين است و تلاش انگيز، و از سوى ديگر با پرده هاى ظلمانى و آرامبخش شب روح و جسم خسته را براى كار و حركت مجدد آماده مى سازد. آرامش و سكون كه هدف از آفرينش شب قرار داده شده يك واقعيت مسلم علمى است كه دانش امروز آن را اثبات کرده ، پرده هاى تاريكى نه تنها يك وسيله اجبارى براى تعطيل فعاليتهاى روزانه است ، بلكه اثر مستقيمى روى سلسله اعصاب و عضلات آدمى و ساير جانداران دارد و آنها را در حالت استراحت و خواب و سكون فرو مى برد، و چقدر اشتباه می کنند، مردمى كه شب را به هوسرانى زنده مى دارند و روز را در خواب فرو مى روند و به همين دليل همواره اعصابى نامتعادل و ناراحت دارند. 🔷 آیه روز: هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ وَالنَّهَارَ مُبْصِرًا إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَسْمَعُونَ (یونس / آیه 67) 🔶 ترجمه: او كسي است كه شب را براي شما آفريد كه در آن آرامش بيابيد و روز را روشني بخش قرار داد، در اين نشانه‏ هائي است براي كساني كه گوش شنوا دارند. 📅 یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 جزای احسان 🔸 اگر خواستید کیفر بدهید باید عدل را رعایت کنید نه بیشتر؛ اما اگر کسی نسبت به شما احسان کرد و شما در مقابل خواستید پاداش بدهید، ، عدل نیست. شما یک وقت مشکلی داشتید کسی در حال دشواری به داد شما رسید، فلان مبلغ به شما قرض داد و مشکل شما را حلّ کرد، این احسان است. حالا شما بخواهید به او پاداش بدهید، اگر به همین مبلغ، به همین مقدار، به او بدهید، جزای او را ندادید، چون جزای احسان، عدل نیست، جزای احسان، احسان است؛ یعنی شما آن مقداری را که به شما خدمت کرد باید بدهید، این می ‌شود عدل و از نو فیض و فوز جدیدی به او ارائه کنید که بشود احسان. 🔸 ذات اقدس الهی می ‌فرماید ، احسان است. شما اگر احسانی کردید، خدا پاداشتان را می ‌دهد و هیچ کم نمی ‌گذارد؛ اما چیز بیشتر و جدیدی هم به شما می ‌دهد. جزای احسان، احسان است؛ نه اینکه جزای احسان، عدل باشد! پس اگر کسی کار خیری ده درجه ‌ای برای ما کرد، ما اگر در روز لزوم همان ده درجه نسبت به ایشان خدمت بکنیم، جزای او را ندادیم، بلکه عدل کردیم، چون او ابتدائاً این کار را کرده و ما بدهکار او هستیم. کسی که نسبت به ما خدمتی کرده و ما بخواهیم پاداش بدهیم، اگر به همان اندازه پاداش بدهیم، این می‌ شود عدل؛ جزای احسان، عدل نیست، ، است. 📚 سوره مبارکه الرحمن جلسه 24 تاریخ: 1396/09/14 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 604 🔸 مهاجمان و دشمنان ... در حدیث دیگر فرمود: جبرئیل هیچ‌ گاه نزد من نیامد، مگر اینكه مرا موعظه كرد و پایان موعظه ‌اش این بود كه از برانگیختن دشمنی مردم با یكدیگر برحذر باش، زیرا موجب آشكار شدن عیب‌ ها و زوال عزّت می ‌گردد.[1] لقمان حكیم نیز فرمود: حتی یك دشمن برای خود برنگزین كه یك دشمن نیز بسیار است.[2] [1]. مَا أَتَانِى جَبْرَئِیلُ س قَطُّ إِلاّ وَعَظَنِى فَآخِرُ قَوْلِهِ لِى: إِیاكَ وَ مُشَارَّةَ النَّاسِ، فَإِنَّهَا تَكْشِفُ الْعَوْرَةَ وَ تَذْهَبُ بِالْعِزِّ (الكافى، ج2، ص302). [2]. قَالَ لُقْمَانُ لابْنِهِ: ...لا تَتَّخِذْ عَدُوّاً وَاحِداً وَ الْوَاحِدُ كَثِیرٌ (الامالی، صدوق، ص669). 📚 مفاتیح الحیات ص 328. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
02.mp3
4.56M
شیطان و آتش جهنم استاد محمدی شاهرودی در این سوال پرسمان اعتقادی به نحوه عذاب شیطان می پردازند و درباره انواع عذاب ها پاسخ می دهند. 🆔 @moflehoon
02.mp3
19.97M
درباره آیه ۳ و ۴ سوره نجم استاد ملكی در این سوال پرسمان قرآنی به درباره آیه ۳ و ۴ سوره نجم می پردازند و درباره رفتار و سیره و نطق رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم پاسخ می دهند. (ص) 🆔 @moflehoon
03.mp3
8.59M
روایات اسرائیلیات استاد ملكی در این سوال پرسمان قرآنی به موضوع روایات اسرائیلیات می پردازند و درباره مظلومیت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم توضیح می دهند. 🆔 @moflehoon
01.mp3
2.74M
تمام ادیان مدعی ظهور منجی استاد یوسفیان در این سوال پرسمان مهدوی به موضوع ظهور منجی می پردازند و درباره چرایی ادعای تمام ادیان برای آن پاسخ می دهند. 🆔 @moflehoon
porseman qorani 14011213.mp3
7.87M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 13 اسفند ۱۴۰۱ 🎙 حجت الاسلام حميد 🆔 @moflehoon
porsmane tarikhi 14011212.mp3
7.37M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 12 اسفند ۱۴۰۱ 🎙 مرحوم حجت الاسلام مهدي 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لذت عارف از طبیعت 🔹 وقتی انسان به آب نگاه می کند یا به گیاه نگاه می کند یا به درخت نگاه می کند، این لذتش بیشتر از لذت عادی است؛ ولی نگاه ها فرق می کند. آن کسی که رهگذر عادی است، یک نحوه لذّت می برد؛ امّا اگر کسی مهندس کشاورزی باشد یا زمین شناس باشد، از کیفیت جوشش آب یا پرورش گیاه آشنایی کامل داشته باشد که ده ها علل و عوامل طبیعی هماهنگند تا یک چشمه ای بجوشد و یک گیاهی سبز بشود، لذت بهتری می برد. 🔹 امّا وقتی یک عارف نگاه می کند به این آب و به آن سبزه، او لذتش بیش از همه اینهاست. او را در آفریده اش مشاهده می کند، لذا می شود (آیه)؛ آیه یعنی ( علامت )، ( نشانه ). یک رهگذر عادی سبزه می بیند یا آب می بیند، آیت و علامت نمی بیند؛ امّا یک عارف می بیند، می بیند، نشان دوست می بیند، علامت آفریدگار می بیند؛ و این علامت پیام دارد، را به بیننده می رساند. 📚 مستند حدیث سرو ـ دماوند ـ تابستان ۱۳۸۶. 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لقمه حلال، نقطه شروع سلوک صحیح برشی از مواعظ استاد در شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم دقیقه بیست‌وچهارم 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 می‌گفت: اگه با این گوشمون انقدر گناه نکرده بودیم که الان باید صدای "هل من ناصر ینصرنی" امام زمانمون رو می‌شنیدیم 🥲💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 حسد از مهمترین موانع اطاعت از پیشوایان؛ در چندین آیه قرآن اشاره شده است که وقتی پیامبران به سوی قومی فرستاده می شدند و می گفتند که خدا مرا فرستاده است، بزرگان آن قوم با وجود دیدن معجزات نمی پذیرفتند و می گفتند چه طور از میان همه ما با این ثروت و قدرت و منزلتی که داریم، تو انتخاب شدی! در زمان امامان هم چنین مقایسه هایی شکل می گرفت. این نحوه برخورد که مبتنی بر ندیدن نقاط قوت دیگران و نقاط ضعف خود هست، حتی در اجتماعات کوچک مانند یک شرکت یا اداره، به راحتی می تواند میان بدنه اجتماع و فرد منتخب برای مدیریت امور ناهمسویی و اختلاف و حتی تقابل ایجاد کند که در نهایت منجر به زمین خوردن کل آن اجتماع می شود. در واقع عواملی که منجر به این تحلیل غلط در برخورد با پیامبران الهی بود، عبارت است از حسد، دوست داشتن دنیا و مظاهر آن مانند جاه و مقام و تشخیص اشتباه ملاک ها و ارزش ها برای این مسئولیت. 🔷 آیه روز: أَأُنْزِلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ مِنْ بَيْنِنَا بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِنْ ذِكْرِي بَلْ لَمَّا يَذُوقُوا عَذَابِ (ص / آیه 8) 🔶ترجمه: آيا از ميان همه ما، قرآن تنها بر او (محمد) نازل شده ؟، آنها در حقيقت در اصل وحي من ترديد دارند بلكه آنها هنوز عذاب الهي را نچشيده‏ اند (كه اينچنين گستاخانه سخن مي ‏گويند) 📅 دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon