eitaa logo
مفلحون
743 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 أَيْنَ مُحْيِي مَعَالِمِ الدِّينِ وَ أَهْلِهِ ‏ كجاست آنكه دين و ايمان و اهل ايمان را زنده‌ گرداند. 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بهجتِ عقلی 🔹 آیا لذّت عقلی فقط برای علما هست که مطالب عقلی را درک می ‌کنند یا برای شهدا و جانبازان و امثال اینها هم هست؟ برای رسیدن به آن لذایذ دو راه هست و اینها «مانعة الخُلوّ» است که جمع را شاید: یکی است که انسان صحیحاً درس بخواند و باور کند و به علم خودش عمل کند؛ یکی هم است که به درس و بحث نیست، این دیگر ﴿ذلِكَ فَضْلُ اللَّهِ یؤْتِیهِ مَنْ یشاءُ﴾. اگر کسی شهید در شد، شهید شد، فرمود شهید، «عند الله» است. اگر در بخش پایانی سوره مبارکه «قمر» آمده است که ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾ یعنی اینها در حضور خدا نشسته ‌اند، درباره شهدا هم همین تعبیر را دارد که فرمود: ﴿وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُون‏﴾؛ شهید هم دارد هم ﴿جَنَّاتٌ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الأنْهَارُ﴾ را دارد. 🔹 برخی ‌ها هم شهید نشدند ولی ‌اند، اگر اینها بیشتر از شهید نباشند کمتر از شهید نیستند؛ اینها هم «عنداللّهی» اند. مستحضرید در همان جریان «لَضَرْبَةُ عَلِی لِعَمْرٍو یوْمَ الْخَنْدَقِ»، وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود این عمل «تَعْدِلُ عِبَادَةَ الثَّقَلَین‏»! این عمل به مراتب از شهادت خود حضرت امیر بالاتر است، برای اینکه اگر ـ معاذالله ـ آن روز حضرت امیر را شهید می‌کردند، دیگر اسلامی نبود تا حضرت امیر (سلام الله علیه) در شهید بشود؛ وجود مبارک رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود آن فتح و پیروزی، است. 🔹 اگر کسی واقعاً باشد، اجرش کمتر از شهید نیست. وجود مبارک حضرت امیر ؛ اما آن کارش فخر کارهای دیگر است، چون وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) این جمله را درباره شهادت آن حضرت که نفرمود، درباره آن حضرت فرمود؛ فرمود: «لَضَرْبَةُ عَلِی لِعَمْرٍو یوْمَ الْخَنْدَقِ تَعْدِلُ عِبَادَةَ الثَّقَلَین‏». غرض این است که اینها با «علم الوراثة» می ‌شوند «عنداللّهی»؛ اگر «عنداللّهی» شدند بعد از موت، لذّت‌ های عقلی نصیب آنها می‌ شود که شاید نصیب دیگران نشود. 📚 سوره مبارکه طور جلسه 7 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📅 وقایع و مناسبت‌های هفدهم ماه شوال المکرّم ✳️ غزوه خندق سال پنجم، غزوه خندق در چنین روزی واقع شد که آن را غزوه احزاب نیز می‌گویند؛ به این جهت که قریش از همه قبایل استمداد کردند و جهودان بنى النضیر را که پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله دستور اخراج آنان را از مدینه صادر فرموده بود، به خاطر کینه و عداوتی که با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله داشتند، به کفّار مکه پیوستند و با ایشان معاهده بستند که در جنگ با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله یک دل و هماهنگ باشند و مهیاى جنگ با پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله شدند. از این سو، چون خبر اجتماع دشمنان به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله رسید، در مورد ایشان مشورت کرد. سلمان عرض کرد که دور مدینه را خندق بکنند. خندق را حفر کردند. مشرکین که وارد در حریم مدینه شدند، نتوانستند از خندق عبور کنند و در آن طرف خندق فرود آمدند. مسلمانان به خاطر کثرت تعداد و عده بسیار از ایشان بسیار ترسیده بودند. بیش از بیست روز جنگی صورت نگرفت، جز آنکه تیر و سنگ به هم می‌انداختند. نهایتاً یک روز جماعتى از قریش مانند: عمر بن عبدود، نوفل بن عبدالله ، هبیرة بن ابى‌وهب ، عکرمة بن ابی‌جهل و ضرار بن الخطاب مهیّاى حرب شدند و اسب‌هاى خود را سوار شده، از موضعى که تنگ‌تر بود، از خندق جستن کردند. عمر بن عبدود مبارز طلبید. چون عمرو را «فارس یلیل» می‌نامیدند(۱) و او را با هزار سوار برابر می‌دانستد و اصحاب، توصیف شجاعت او را شنیده بودند، کسى جرأت میدان رفتن در مقابل او را نداشت و همه، سرها به زیر افکندند و عمر بن الخطاب به جهت عذر اصحاب، سخنى چند از شجاعت عمرو تذکره کرد که خاطر اصحاب شکسته‌تر گشت و منافقین چیره شدند و عبدالرحمن بن عوف با جماعتى گفت که این شیطان یعنی عمرو، هیچ کس را زنده نخواهد گذاشت. صواب آنست که اگر بتوانیم با یکدیگر همدست شویم و «محمد» را دست بسته به او بسپاریم تا او را بکشد و خود با قوممان بپیوندیم و روزگار آینده به آسودگى سپری کنیم. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله چون شنید که عمرو مبارز می طلبد، فرمود: هیچ دوستى نباشد که شرّ این دشمن را کفایت کند؟ آقا أمیرالمؤمنین اسدالله الغالب، على بن ابیطالب علیه‌السلام عرض کرد: آیا اجازه می‌دهید، من با او مبارزه کنم؟ پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله سکوت فرمود. بار دیگر عمرو ندا کرد که کیست به نبرد من آید و اسب خود را از چپ و راست به جولان درآورد و گفت: و لقد بححت من النداء بجمعکم هل من مبارز(۲) (از فریاد خسته شدم، از بس در موقف مبارزه ایستادم و طلب مبارز کردم.) چون عمرو لختى این گونه سخن گفت، بار دیگر امیرالمؤمنین علیه‌السلام اجازه میدان خواست. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله همچنان ساکت بود. اما این مرتبه، عمرو از در شناعت و شماتت، سخنانى چند بر زبان جاری کرد. على علیه‌السلام عرض کرد: یا رسول الله! مرا رخصت فرما تا با وى جنگ کنم. امیرالمؤمنین علیه‌السلام اذن قتال گرفت و آهنگ میدان کرد و زمین جنگ را با عمرو تنگ کرد و در جواب رجز خواند: لا تعجلن فقد اتاک مجیب صوتک غیر عاجز(۳) در این هنگام، رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: «برزالایمان کله الى الشرک کله»(۴) امیرالمؤمنین علیه‌السلام، عمرو را به یکى از این سه امر دعوت فرمود؛ اسلام آورد یا دست از جنگ با پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله بردارد و یا از اسب پیاده شود. عمرو امر سوم را اختیار کرد. اما در نهان از جنگ با أمیرالمؤمنین علیه‌السلام ترسناک بود. لاجرم گفت یا على! به سلامت بازگرد چون هنوز تو را هنگام میدان و نبرد با مردان نرسیده است و دیگر آنکه من با پدرت دوست بودم و دوست نمی‌دارم که ترا بکشم و نمی‌دانم پسر عمّت به چه سببی تو را به جنگ من فرستاد در حالیکه که من قدرت دارم تو را به نیزه‌ام بگیرم و در میان آسمان و زمین معلّق بدارم که نه مرده باشى و نه زنده. بقیه مطلب در پست بعدی 👇 🆔https://eitaa.com/moflehoon
مفلحون
📅 وقایع و مناسبت‌های هفدهم ماه شوال المکرّم ✳️ غزوه خندق سال پنجم، غزوه خندق در چنین روزی واقع شد
حضرت فرمود: این سخنان را رها کن. من دوست می‌دارم که تو را در راه خدا به قتل برسانم. عمرو پیاده شد و اسب خود را پى کرد و با شمشیر برهنه بر سوی امیرالمؤمنین علیه‌السلام تاخت. حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام و عمرو با یکدیگر سخت درگیر شدند تا جاییکه که زمین از گرد و غبار، تاریک شد و لشکریان از دو طرف، آنان را نمی‌دیدند. در پایان، عمرو فرصتى پیدا کرد و شمشیر خود را بر سر امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرود آورد. اما حضرت سپر را بر سر گرفت. عمرو با شمشیر، سپر را دو نیمه کرد و سر آن حضرت جراحتى برداشت. امیرالمؤمنین علیه‌السلام به سوی عمرو شتافت و با یک ضربت کار او را ساخت و تکبیر فرمود. مسلمانان که فهمیدند که امیرالمؤمنین علیه‌السلام بر عمرو غلبه یافت، شاد شدند. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: «مبارزه‌‌ی على روز خندق، افضل اعمال امت من است تا روز قیامت». در همین هنگام عکرمه، هیبره، نوفل و ضرار که همراه عمرو بودند، همگی فرار کردند. 📖 منابع: ۱- بحارالأنوار | ج۴۱ | ص۸۷ ۲- همان | ج۲۰ | ص۲۱۵ ۳- بحارالأنوار | ج۲۰ | ص۲۰۳و۲۲۶ مرحوم فتحعلى‌خان ملک‌الشّعراء در این خصوص چه زیبا سروده است: پیمبر سرودش که عمرو است این که دست یلى آخته ز آستین على گفت ای شاه اینک منم که یک بیشه شیر است در جوشنم ۴- همان | ص۲۷۳ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 اختیار اموالتان را به سفیه ندهید؛ خداوند در این آیه تعبیر زیبایی درباره مال دارد. می فرماید اين اموال و سرمايه هاى شما است كه قوام زندگانى و اجتماع شما به آن است، یعنی بدون آن نمى توانيد كمر راست كنيد. حال که چنین است به دستور خداوند در این آیه، انسان نبايد در هيچ حالی اموالى كه تحت سرپرستى او است و يا زندگى او به نوعى به آن بستگى دارد به دست افراد سفیه ، كم عقل و غير رشيد بسپارد. روشن است كه منظور از سفاهت در این آيه عدم رشد كافى در خصوص امور مالى است به طورى كه شخص نتواند سرپرستى اموال خود را به عهده گيرد، و در مبادلات مالى منافع خود را تاءمين نمايد، و به اصطلاح كلاه سرش برود. 🔷 آیه روز: وَ لاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِيَامًا وَ ارْزُقُوهُمْ فِيهَا وَ اكْسُوهُمْ وَ قُولُواْ لَهُمْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (نساء / آیه 5) 🔶 ترجمه: اموال خود را، كه خداوند وسیله قوام زندگى شما قرار داده، به دست سفیهان نسپارید و از آن، به آنها روزى دهید! و لباس بر آنان بپوشانید و با آنها سخن شایسته بگویید! 📅 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1401 ، ، ، ، 🌼هر روز یک آیه🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✨﷽✨ فضیلت سوره تکاثر ✍از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمودند هر کس سوره تکاثر را قرائت نماید در ملکوت ادا کننده شکر، خوانده می شود. هم چنین فرموده اند: هر کس سوره تکاثر را در هنگام خواب با نیت صادق قرائت نماید 70 هزار حسنه به او داده می شود و 70 هزار گناه از او پاک می شود و 70 هزار درجه به او عطا می شود. قرائت کننده این سوره می تواند از خانواده ، همسایه و دوستانش شفاعت کند و خداوند سختی های برخورد با فرشتگان نکیر و منکر را برای او هموار می سازد. رسول خداصلی الله علیه وآله فرمود: هر که سوره تکاثر را قرائت نماید خداوند درباره نعمت هایی که در دنیا به او داده است از او حسابرسی نکند و هر که هنگام باریدن باران آن را بخواند و وقتی آن را به پایان برد خداوند گناهانش را می آمرزد. امام علی علیه السلام فرمودند: این سوره درباره حقانیت عذاب قبر نازل شده است. امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس سوره تکاثر را در نمازهای واجب یا مستحب خود بخواند خداوند برای او اجر و ثواب صد شهید را بنویسد و هر که ان را در نماز مستحبی بخواند برای او ثواب 50 شهید نوشته می شود و در نماز واجبش چهل صف از فرشتگان به همراه او نماز می گزارند. در روایت آمده هر کس هنگام نماز عصر سوره تکاثر را بخواند تا غروب روز بعد در امان خواهد بود. ثواب فراوان:روزی رسول خدا (ص) به اصحاب خود فرمود:آیا کسی از شما می تواند روزی هزار آیه بخواند؟ عرض کردند:چه کسی می تواند روزی هزار آیه بخواند؟ فرمود:آیا کسی از شما توانایی آن را ندارد که سوره ی تکاثر را بخواند؟ (یعنی با هزار آیه برابری می کند). 📚بحارالانوار، ج٩٢، ص٣٣٦ 📚الجامع الصغیر، ج۲، ص۲۳۴ 📚 تفسیرالبرهان، ج۵، ص۷۴۳ 📚ثواب الاعمال، ص۱۲۵ 📚الدرالمنثور، ج۶، ص۳۸۶ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 324 🔸 رهایی از فکر گناه به فرموده امیرمؤمنان (علیه السلام) مطمئن‌ترین فرصت برای تهاجم شیطان، زمانی است كه كسی گرفتار وسوسه گناهانی مانند عُجب و خودپسندی و ‌خودبسندی [و...] شده و‌ مدح و ثناگویی و تملق دیگران را درباره خود دوست بدارد [و از این حالت ها به خدا پناه نبرد].[1] نکته: یاد خدا و پناهندگی به او بهترین راهکارِ رهایی از دام شیطان است؛ چون هیچ زمان و زمینی خالی از حضور خدا نیست، هیچ زبانی هم نباید ساكت و خاموش از یاد خدا باشد؛ زیرا نیاز بشر دائمی است و بهترین عامل رفع نیاز، یاد خدای بی‌نیازی است كه همواره در صدد رفع حاجت نیازمندان است، از این‌رو اگر در زمان یا مكان یا با زبانی از این فرصت استفاده نشد جز حسرت محصولی نخواهد داشت.[2] [1] . (نهج البلاغه، نامه 53، بند 145). [2] . ر.ك: تسنیم، ج7، ص554. 📚 مفاتیح الحیات ص 219 🆔https://eitaa.com/moflehoon
29.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ وخیم ترین اختلال‌های شخصیتی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
26.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ عدم حجیت کلام اهل بیت (علیهم السلام) نزد اهل سنت 🆔https://eitaa.com/moflehoon