#لیلة_الرغائب
▪️امشب لیلة الرغائب است و در کتب مفاتیح و اقبال، اعمالی نیز برای آن در نظر گرفته شده است لکن سالک الی الله در همهی ایام و لیالی به سمت کمالات الهیه راغب است و از خدا فوق رغبت خودش را میخواهد؛ رغبت من و شما به اندازه درک و معرفت ما از هستی است. اگر بنا باشد که بر وفق میل و رغبت خودمان از خدا عطایایی طلب کنیم، بلا شک درخواست ما ناقص است و ای بسا مقرون به اسائه ادب باشد اما اگر از حق متعال بخواهیم که فوق رغبت و خواست ما و آنگونه که خودش میداند به ما عطا کند، رعایت ادب مع الله کردهایم.
▪️راه حق تعالی پایان ندارد لذا هرچند در زبان اولیاء، مواطن و مواقف مسیر الی الله به صورت مواطن و مواقفی خاص بیان شدهاند، این راه تمام شدنی نیست. سالک بایستی مدام مواقف را طی کند و تقسیم بندی سلوک عملی نیز میخواهد همین را بگوید که انسان سالک باید پله پله برود تا به ملاقات خدا نائل شود و در هر پله و مرحله، باید احکام آن موقف و مرحله را رعایت کرده و در خودش پیاده کند تا پیش برود.
▪️این شب لیلة الرغائب نیز یک نشان است بلکه همه ایام و اوقات برای سالک الی الله لیلة الرغائباند که او در تمام این مراتب به مقامات توحیدی رغبت پیدا کند. شب و روز نزد اولیاء الهی دارای اسرار و معانی و مراتب است خود است و برای سالک حقیقی، شب و روز یکی است؛ يُولِجُ اللَّيْلَ فِي النَّهارِ وَ يُولِجُ النَّهارَ فِي اللَّيْلِ...
▪️نکتهای که باید به آن توجه کرد این است که در خصوص اعمال و عبادات، اصل چیست؟ آیا انسان میتواند با اعمال خود به حضرت علی و اولاد طاهرین ایشان علیهم السلام برسد؟ یا اینکه باید با امام به سمت اعمال عبادی برود؟ آیا میخواهد با عبادت و تسبیح و تحمید ناقص خود به حضرت علی علیه السلام برسد؟! آیا اصلاً چنین چیزی شدنی است؟! در واقع اعمال عبادی آمدهاند تا ما به ذوات مقدس اهلبیت علیهم السلام برسیم لذا اصلا اعمال، مال ایشان است و اصالت اعمال نیز با ایشان است. مستحب و واجب و هر عملی باید به محضر انسان کامل تقدیم شود... متهجد واقعی سحر را بیدار است و میداند که اصل نماز شب، حقیقت انسان کامل است؛ نماز و قبله و قیام و قعود او همگی به انسان کامل برمیگردد لذا اصلا رغبت و طلب او معطوف چیز دیگری است...
▪️انسان باید بداند که صرف نماز شب دست او را نمیگیرد. چه نماز شبخوان هایی که به روی امام شمشیر کشیدند! حکایت مشهور آن قاری قرآن در نیمه شب را شنیدهایم که جناب کمیل محو قرآن خواندن او شده بود. مولا علی علیه السلام فرمود صوت خوش او تو را نفریبد که او از اهل آتش است! کمیل تعجب کرد! این وقت شب و این قرآن حزین و اهل آتش بودن؟! پس از خروج خوارج بر مولا علی علیه السلام و وقوع جنگ نهروان، وقتی که حضرت به اتفاق کمیل بر سر جنازه کشتگان خوارج میرفتند، مولا با شمشیر به جسد یکی از این ملاعین اشاره فرمود که ای کمیل، أَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ آنَاءَ اللَّيْلِ...؟! و کمیل متوجه مطلب شد...
▪️عمده این است که رغبت ما باید به سمت اصل باشد. اصل چیست؟ شیخ طوسى رحمه الله به سندش از امام صادق علیه السلام در تفسیر قول خداوند که فرمود «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُوا»؛ نقل کرده که حضرت فرمود: «ما ریسمان خداییم.» روزه؟ نماز؟ حج؟ ذکات؟ امر به معروف و نهی از منکر؟ نه... حضرت فرمود ما و محبت ما... لذا انسان میفهمد که باید رغبتش به این سمت باشد. انسان باید از این اعمال بگذرد نه به این معنی که این اعمال را انجام ندهد، خیر! بلکه باید همهی این اعمال را با امام انجام دهد. در این شب خوب است که از اهلبیت علیهم السلام بخواهیم که رغبت ما را اینگونه قرار دهند، اینکه آتش محبت خود را در جان ما بیشتر و بیشتر شعلهور سازند...
#ح_م
◾️۲۸ دی ۱۴۰۲، شب لیلة الرغائب◾️
☘ نکته_ناب ☘
#بسمه_تعالی_شانه
☘در زیارت هفتم حضرت امیر المؤمنین علیه السلام آمده است:
☘السَّلامُ عَلَى الْمَوْلُودِ فِي الْكَعْبَةِ الْمُزَوَّجِ فِي السَّماءِ، و بلافاصله بعد از آن میفرماید: السَّلامُ عَلَىٰ مَنْ شُرِّفَتْ بِهِ مَكَّةُ وَ مِنىٰ، تا بفرماید این ولادت در داخل کعبه شرافت برای کعبه است و علی عالی اعلی بسی بالاتر از آن است که مظاهر و تعینات برای او شرافت باشند بلکه هر موجودی و مخلوقی به او شریف شده است اعنی در دایره وجود آنکه اصالت دارد و موجود است این نفس علوی رحمانی است و دیگران مصداق بالعرض این وجود ذی جودند:
تو اصل وجود آمدی از نخست
دگر هر چه باشد همه فرع تست
☘در عظموت و جبروت صاحب ولایت مطلقه و کبرای الهی همین بس که در سماء احدیت که مقام اطلاق قسمی است با آن سرّ ازلی و ابدی و مکتوم و مکنون سرمدی و اسم مستأثره ذات غیبی، یگانه محبوبه و معشوقه هویت مطلقه مقسمی حضرت فاطمهی زهرا سلام الله علیها اتحاد وجودی یافته و برای او کفوی شده تا در نشئه طبیعت و در نکاح انسانی مبداء خروج لؤلؤ و مرجان امامت شود.
☘السَّلامُ عَلَى الْمَخْصُوصِ بِسَيِّدَةِ النِّسَاءِ؛ آن گزین خلقت و تتمهی دوران حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه فرمود: «خصصت بفاتحة الكتاب و خواتيم البقرة»، فاتحهی کتاب، کل قرآن است و کل فاتحه در بسم الله آن و آن نیز در باء بسم الله و علی نقطه تحت باء است و خواتیم بقره ایمان رسول به آنچه از جانب حق نازل شد که ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام است آن سرّی است که خاتم رسالت صلی الله علیه و آله بدان اختصاص یافت. بنگر مقام امام الموحدین و سرّ الانبیاء و المرسلین را که اختصاص یافتهی به سیدة النساء است و این فقط و فقط مستأثره امیرالمؤمنین علیه السلام است و احدی به این مشهد راه ندارد مگر او و فرزندان طاهرینش به سبب اتحاد با آن جناب صلوات الله علیهم اجمعین. رسالت مخصوص به ولایت است و ولایت مخصوص به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیهم اجمعین و این سرّ لو لا فاطمه لما خلقتکماست.
صبح ۱۳ رجب ۱۴۴۱ ه ق
#ح_م
▪️یا ولیی اسمع من ناصح مشفق: کرامات أولیا الله و خرق عوایدهم فی بواطنهم لا فی ظواهرهم؛ فان الکرامات الظاهره تمحیص و بلاء. فمن وقف معها کان لها و من هرب عنها فتح له فی قلبه عینا به ینظر الیه فینعم نعیم الابد و یعطیه لسانا فی باطنه یکلمه به.
▪️ای دوست من از نصیحتکنندهای دلسوز بشنو: کرامات و خرق عادات اولیای الهی در باطن آنهاست و در ظاهرشان چیزی آشکار نمیگردد؛ زیرا کرامات ظاهری بلا و و برای خالصسازی صاحب کرامت است.
▪️هرکس که با کرامات مانده و سرگرم آنها شود و به همان کرامتها اختصاص مییابد و در همان اندازه میماند.
▪️اما کسیکه از کرامتهای ظاهری گریزان باشد، چشمی در دلش باز شده که با آن به حق مینگرد. پس او مورد نعمتهای ابدی قرار میگیرد. و زبانی در درونش داده میشود که با آن با حق سخن میگوید.
◾️ #محییالدین_عربی
(رسالة الکتب)◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei
◾️روزه، اتّصال به حقیقت علوی(۱)◾️
▪️در احادیثی که از پیغمبراکرم و ائمّهی اطهار صلواتاللهعلیهماجمعین روایت شده، مکرّر این تعابیر نقل شده است: اَنَا الصَّومُ: من روزهام؛ اَنَا الصَّلاةُ: من نمازم. پیغمبر و اهلبیت علیهمالسّلام خودشان نماز و روزهاند؛ چون به مقامی فوق روح و نفس تعلّق دارند و در مقام قلب و ذات حضور دارند ولذا حقیقت
روزه و نماز اهلبیت علیهمالسّلام هستند. کسی که به آن افق برسد و در آن مقام ساکن شود، میتواند در نماز خود امیرالمؤمنین علیهالسّلام را ببیند؛ در روزهای که میگیرد، پیغمبراکرم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم را ببیند.
▪️روزه میخواهد تقوایی ایجاد کند که انسان را به این افق برساند. چون امیرالمؤمنین علیهالسّلام متعیّن به تمامیّت اسم مؤمن است. مؤمن، اسم خداست: هُوَ اللهُ الَّذي لا اِلـٰـهَ اِلاّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤمِنُ: اوست خدايى كه جز او معبودى نيست، فرمانرواى جهان هستى، منزّه از هر عيب و نقص و شريك، سلام و سالم از عيب و نقص و شرّ، مؤمن به خويش و ايمنىبخش از هر ظلم و بدى است.
▪️امیرالمؤمنین علیهالسّلام مؤمن کامل است و به همین دلیل تمامیّت روزه امیرالمؤمنین علیهالسّلام است و دیگران که مؤمنند، چون به جزئی از اسم مؤمن تعیّن پیدا کردهاند، جزئی از حقیقت روزه در آنها تجلّی میکند. امیرالمؤمنین علیهالسّلام تمامیّت صوم است و دیگران جزئی از آن صومند و به همان میزانی که اسم مؤمن در آنها محقّق شده است، با حقیقت مؤمن کامل، یعنی امیرالمؤمنین علیهالسّلام رابطه پیدا کردهاند و به حقیقت علوی اتّصال پیدا کردهاند و به همان میزان صومند و وجودشان روزه است.
▪️از همینجا میشود فهمید کسی که به حقیقت علوی اتّصال پیدا نکرده است، ولو تمام عمرش روزه گرفته و نماز خوانده و شب زندهداری کرده باشد، درواقع هیچ نمازی نخوانده و روزهای نگرفته است؛ چون اصلاً به حقیقت روزه و حقیقت نماز وصل نیست؛ فقط خودش را خسته کرده است.
#استاد_مهدی_طیب
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
◾️روزه، اتّصال به حقیقت علوی(۱)◾️ ▪️در احادیثی که از پیغمبراکرم و ائمّهی اطهار صلواتاللهعلیهماج
◾️روزه، اتّصال به حقیقت علوی(٢)◾️
▪️روایات و آیات فراوانی ناظر بر این است که هرکس ولایت امیرالمؤمنین علیهالسّلام و ولایت ولیّ خدا را نداشته باشد، اگر هزاران سال نماز بخواند و روزه بگیرد و حجّ بهجا آورد، ما قَبِلَ اللهُ مِنه: هرگز از او پذیرفته نمیشود؛ چون اصلاً با حقیقت عبادت وصل نیست.
▪️مگر قرآن نفرمود: وَیلٌ لِلمُصَلّینَ: ویل برکسانی که نماز میخوانند؛ نفرمود ویل برکسانی که نماز نمیخوانند. ویل چاه عجیبی در دوزخ است. وای بر کدام نمازخوانها؟ اَلَّذینَ هُم عَن صَلاتِهِم ساهُونَ؛ کسانی که غافلانه نماز میخوانند؛ به حقیقت نماز وصل نیستند.
▪️همینطور میتوان گفت: فَوَیلٌ لِلصّائِمین؛ کسی که به حقیقت روزه یعنی امیرالمؤمنین علیهالسّلام وصل نیست، خودش را خسته میکند. تشنگی و گرسنگی به خود میدهد، بیآنکه ذرّهای سازندگی در وجودش و مقبولیّتی در عملش باشد و اجری به او تعلّق گیرد. روایات بسیاری داریم که مواظب باشید بهرهی شما از روزه تنها تشنگی و گرسنگی نباشد. کسی که به حقیقت علوی وصل نباشد، روزهاش فقط تشنگی و گرسنگی است؛ بیهیچ اجری، بیهیچ سازندگی و مقبولیّتی.
▪️قرینه و مؤیّد این بحث در خود قرآن است. قرآن فرمود: اِنَّما يَتَقَبَّلُ اللهُ مِنَ الْمُتَّقينَ: منحصراً خداوند طاعات و عبادات را از متّقین قبول میکند. ازطرفی امام هادی علیهالسّلام در زیارت جامعهی کبیره میفرمایند: بِمُوالاتِكُم تُقبَلُ الطّاعَةُ الْمُفتَرَضَةُ: به ولایت شما اهلبیت عبادات واجب پذیرفته میشود.
▪️بدینترتیب متّقین اهلبیت سلاماللهعلیهم هستند و حقیقت تقوا یعنی وصل شدن به حقیقت اهلبیت علیهمالسّلام و راه پیدا کردن به آنها. حقیقت تقوایی که روزه میخواهد ایجاد کند و رمز قبولی اعمال است، همان ولایت و محبّت اهلبیت علیهمالسّلام است.
#استاد_مهدی_طیب
@mohamad_hosein_tabatabaei
◾️روزه، شروعی برای رهایی از ملکات و عادات روزمرّهی زندگى◾️
▪️بهموجب آیات روزه که در سورهی بقره آمده است، هدف روزه ایجاد تقواست. امیرالمؤمنین فرمودند: اَلتَّقوىٰ عِتقٌ مِن كُلِّ مَلَكَةٍ: تقوا مایهی آزادی و رهایی از هر ملکهای است که بر انسان مستولی میشود. نکتهی بسیار ظریف و زیبایی است. روزه میخواهد تقوا ایجاد کند و تقوا انسان را از ملکه نجات میدهد. پس يكي از محسّنات روزه نجات انسان از عادت است.
▪️ما در زندگی اسیر عاداتیم؛ یک مرتبهاش عادات رفتاری است؛ یک مرتبه عادات اخلاقی و یک مرتبه عادات ذهنی و فکری است و همینطور مرتبه به مرتبه بالاتر، عادات معرفتی و شناختی است. تا از اسارت عادات نجات پیدا نکنیم، به افقهای تازه راه نمییابیم. اگر کسی میخواهد به افقهای بلندتر راه پیدا کند، باید از اسارت عادات نجات پیدا کند و راز روزه رهایی از عادات است.
▪️عادتشکنی روزه از همان اوّلش معلوم است. همین که میگویند سحر بلند شو غذا بخور، ما عادت نداریم؛ عادت داریم صبح و ظهر و شب غذا بخوریم؛ بعضی هم که از صبح تا شب یک بند غذا میخورند؛ یعنی چه سحر بلند شویم غذا بخوریم؟ یعنی عادتشکنی. آن موقع همیشه خوابیم؛ چرا بیدار شویم؟ عادتشکنی! صبح دلم میخواهد صبحانه بخورم؛ میگوید نخور. در طول روز عادت دارم تنقّلات بخورم؛ نخور. تشنه میشوم؛ میخواهم نوشیدنی بخورم؛ نخور. بعد دم مغرب میگوید بنشین افطار کن. روزه و ماه مبارک رمضان، برنامهی روزانه و شبانهی ما و نظم غذایی ما را به هم میریزد.
▪️این ماه از ابتدا آمده عادتشکنی کند و انسان را از اسارت تکرار نجات دهد. ما یک عمر مشغول و اسیر همین تکرارهای رفتاری هستیم. تکرارهای اخلاقیمان از این بدتر است. اعتیادها و عادتهای اخلاقیی را که اسیر آنها هستیم، باید ترک کنیم و از آنها رها شویم. ماه رمضان آمده ما را از آنها رها کند. روزه آمده ما را از اعتیادهای ذهنی و فکری و شناختی نجات دهد. ما عادت داریم مسائل را اینگونه ببینیم و ارزیابی کنیم؛ فقط از این زاویه به مسائل نگاه کنیم. عادت داریم همین علل و عوامل مادّی و ظاهری و طبیعی را ببینیم و حوادث را تجزیه و تحلیل کنیم. این عادات باید بشکند تا بتوانیم فاعل مطلق هستی را ببینیم و بیابیم.
▪️عادت داریم همیشه جنبههای منفی مسائل را ببینیم و بدبینانه قضاوت کنیم. این عادت باید بشکند. آیا عالم فقط اینگونه که ما میبینیم دیده میشود؟ نه، ما عادت کردهایم اینگونه ببینیم؛ از همان کودکی مادر و پدر، ما را عادت دادند و این عادت را پیوسته تکرار کردیم و بیشتر تثبیت شد. اگر از این عادت نجات پیدا کنیم، هیچیک از چیزهایی که اکنون میبینیم نیست؛ خبرهای دیگری است و تا از این عادت شناختی نجات پیدا نکنیم، نمیتوانیم آن فضاها را ببینیم و راه نمییابیم.
▪️ما در زندگي معتاديم؛ به اخلاق بد، به رفتارهاي ناشايست، به ديدگاههاي غلط، به افكار آلوده... و راه سير و سلوك راه نجات از اعتياد است.
از خلافآمد عادت بطلب كام كه من
كسب جمعيّت از آن زلف پريشان كردم
نجات از همهی عادتها راه رسيدن به مقصد سير و سلوك است.
▪️ماه رمضان به چه زيبايي عادتها را برهم ميزند و اين تمريني است تا الگو بگيريم و از عادتهاي ديگر زندگي نجات پيدا كنيم. انسان نبايد روي عادت كار كند؛ حتّي در كارهاي خوب. نمازمان را هم از روي عادت نخوانيم. نمازي كه از روي عادت خوانده شود عبادت نيست؛ عادت است. معتاد به نماز خواندن شده كه اگر نخواند كلافه و ناراحت است. بگذاريم نمازمان عبادت شود. در هر نماز مانند فردي باشيم كه براي اوّلين بار بررسي و تفكّر كرده و دریافته بايد نماز خواند و خدا را عبادت كرد. هر عبادتي را اينگونه انجام دهيم؛ نه از روي عادت. به لحاظ دیگر هر نمازي كه ميخوانيم فكر كنيم آخرين فرصت نماز خواندن است تا يك نماز تمامعيار بهجا آوريم. هم به عنوان اوّلين نماز عمر كه عادت نباشد و هم به عنوان آخرين فرصت عمر تا حقّ مطلب را به زيباترين صورتی كه میتوانیم ادا كنيم.
▪️در ماه رمضان خود را محك بزنيم و ببينيم روزههايمان به عنوان یک تلاش و فعّاليّت چقدر به مقصود و هدف روزه منجر ميشود؟ ببینیم روزه در نجات از عادت چقدر به ما كمك ميکند. این امر مهم را به آخر ماه واگذار نکنیم؛ از همين آغاز محك بزنيم و از خدا بخواهيم اينگونه شويم.
#استاد_مهدی_طیب
@mohamad_hosein_tabatabaei
🏴 الله و اِله و وَلَه همه محبّت است، محبّت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا و ... علیهم السّلام است. آن کس که والِه میکند، حضرت زهرا علیها السّلام است. دیدید با همسر و فرزندانش و با خودش چه کردند و او با وجود همهی مصائب، یک بار از خدا گله نکرد
▪️عارف باللّه مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
◾️کتاب مصباح الهدی
تألیف استاد مهدی طیّب◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei
▪️پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمود: یا عَلی کُنتَ مَعَ الأنبِیاءِ سِرّاً وَ مَعِیََ سِرّاً وَ جَهراً: ای علی تو با سایر پیامبران در سِر بودی و با من، هم در سِر هستی و هم آشکارا. نوری از امیرالمؤمنین در سرّ همهی دوستان اهل بیت علیهم السّلام هست که با آن نور راه خدا را میروند. همهی انبیا در سرّشان از علی علیه السّلام بهره میبردند و خدا را در سرّشان با علی علیه السّلام میخواندند، ولی آنهایی که پی بردند و او را در سرّ خود شناختند، اولواالعزم شدند. همهی ملائکه از علی علیه السّلام بهره میبردند، ولی آنهایی که به او معرفت پیدا کردند، ملک مقرّب شدند.
▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
◾️کتاب مصباح الهدی
تألیف استاد مهدی طیّب◾️
☑️امروز سالروز ارتحال ملکوتی مرحوم حاج میرزا محمد اسماعیل دولابی است، اعلی الله مقامه الشریف... یاد آن عارف بزرگ توحیدی پر نور و برکت است. با هدیه فاتحه و صلواتی به روح آن ولی الهی، یاد او را گرامی بداریم.
@mohamad_hosein_tabatabaei
▪️روزی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در مسجد خطاب به حاضران فرمودند جلو بیایید. مقداری جلو آمدند. مجدداً فرمودند جلو بیایید. باز هم جمعتر شده و مقداری جلوتر آمدند. برای بار سوم فرمودند جلو بیایید. یکی از حاضران بیادبی کرد و عرض کرد تا آنجا که میشد، همه جلو آمدهاند. پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم به او پاسخ ندادند و بعد از چند لحظه مکث، برای بار چهارم فرمودند جلو بیایید و توی هم بروید (مَلفُوفاً). ممکن است غرض در بار اوّل، دنیا، در بار دوم، برزخ، بار سوم، قیامت و بار چهارم، قرب بوده باشد. یگانگی و محبّت همهجا لازم است.
☑️المُؤمِنُونَ کنَفسٍ واحِدَةٍ: مؤمنان همچون یک شخص واحدند.
▪️مرحوم حاج محمّد اسماعیل دولابی▪️
◾️مصباح الهدی
تألیف استاد مهدی طیّب◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei
▪️از اوّل تا آخر کار هیچگاه رفقای راه را رها مکن که اگر جدا شوی، خطرناک است و همنشین شیطان و خیالات خواهی شد. اگر هم خواستی وارد چاه طبیعت شوی، باز ارتباطت را با رفقا قطع نکن تا در مواقع ضروری کمکت کنند. من خود دیدهام افرادی که از رفقا بریدهاند و تک افتادهاند، چه عاقبت بدی داشتهاند.
▪️هر امر خوبی که از بیرون به ما میرسد، مثل رفیق خوب یا موفقیت به اعمال خوب و، به خاطر رابطهی خوبی است که از درون با خدا داشتهایم. گاهی نتیجهی عمل خالص چندین ساله آن است که حقتعالی یک رفیق الهی نصیب میفرماید که بهترین وسیلهی نجات انسان است.
▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
◾️کتاب مصباح الهدی
تألیف استاد مهدی طیّب◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei
☘أَنَّ اَلنَّبِيَّ صَلَّى اَللهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: إنَّما سُمِّيَ شَعبانُ لأِنَّهُ يَتَشَعَّبُ فيهِ أرزاقُ المُؤمِنينَ.
☘پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله فرمود: ماه شعبان، «شعبان» ناميده شد؛ زيرا روزىهاى مؤمنان در اين ماه قسمت مىشود.
◾️ثواب الأعمال، ص ۶۲◾️
@mohamad_hosein_tabatabaei