☑️نباید کشور را به بازار محصولات غربی تبدیل کنیم
#امام_خمینی (ره):
□○ما نه چاهای نفت را میبندیم و نه درهای مملکت را به روی خود میبندیم و نه کشور را به بازار مصرف هرچه که غرب میسازد و میخواهد به ما تحمیل کند تبدیل میکنیم.
□○ما از نفت استفاده خواهیم کرد ولی دلیلی ندارد که همیشه صادر کننده آن باشیم. ما چیزی را که نداریم و به آن نیاز داریم، از خارج میخریم ولی چرا خود تولیدکننده مایحتاج خود نباشیم،
□○سیاست ما همیشه بر مبنای حفظ آزادی و استقلال و حفظ منافع مردم است که این اصل را هرگز فدای چیزی نمیکنیم.
#امام_خمینی ره
□○صحیفه امام، جلد ۴، صفحه ۳۶۴○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
⭕️دستور قضایی در خصوص مسدودسازی پیام رسان تلگرام صادر شد
⭕️بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران اعلام کرد:
تمامی ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیر ساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلف هستند از تاریخ ۹۷/۰۲/۱۰ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند.
@mohamad_hosein_tabatabaei
🔴یه توضیح کامل بدم درباره #مسدودسازی تلگرام، کہ توسط یکی از دوستان بہ ادمین اطلاع داده شده :
🔴از دیماه وزارت ارتباطات بعد از اینکہ مطلع شد تلگرام درحال ارائہ نسخہ ضدفیلتر هست و ....
اومد یہ نرم افزار با هوش مصنوعی بہ اسم Black change طراحی کرد تا
مقابل blockchain# تلگرام بایستہ
🔴۲۸فروردین تست نهایی این نرم افزار با موفقیت انجام شد.
🔴اما زمزمه هایی بود کہ روسیه در یک بخشی ناموفق بود که متخصصین وزارت ارتباطات در سفر ۳روزه خود بہ روسیه خلل های مربوطہ رو بررسی کردن و متوجہ شدن کہ این خلل ها در نرم افزار طراحی شده ایرانی، برطرف شده و لذا تلگرام بہ طور کامل مسدود خواهد شد و بہ هیچ عنوان قابل دور زدن نیست.
🔴لذا امروز [۹۷/۰۲/۱۳] حسب ارسال گزارش نهایی، دستور نهایی مسدود سازی تلگرام صادر شد.
@mohamad_hosein_tabatabaei
#فضیلت_نماز_شب_بر_مطالعه :(۱)
□○كسی كه گمان میبرد فضيلت مطالعه از نماز شب برتر است، «و اين چيزی جز غرور و فريب نيست» ، «بايد از اين مصيبت عظمی و فضيحت آشكار به خدا پناه برد، كه شيطان پليد اين گونه علما را فريب دهد كه اشتغال به مطالعه اين علوم رسمی كه برای اغلب آن نمیتوان قصد شرعی كه به وجهی از وجوه صحيح باشد يافت، از استغفار در سحرگاهان و خلوت با خداوند عزيز غفار افضل بدانند... .
□○علمی كه انسان را بر تهجد و شبزندهداری برنيانگيزد، علمی است كه نور و بهره و خيری در آن نيست... بايد دانست كه مؤمن در راه تحصيل علم، نماز شب را از مطالعه كارسازتر میبيند».
○حافظا در كنج فقر و خلوت شبهای تار
○تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور
#میرزا_جواد_آقا_ملکی_تبریزی
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●شباهتهای #حضرت_مهدی ارواحنا فداه با برخی #انبيای_الهی - بخش اوّل●■(۱)
#امام_سجّاد_علیه_السّلام_میفرمايند:
■فِی الْقٰائِمِ مِنّٰا سُنَنٌ مِنْ سُنَنِ الْاَنْبِيٰاءِ؛ سُنَّةٌ مِنْ آدَمَ وَ سُنَّة مِنْ نُوحٍ وَ سُنَّةٌ مِنْ اِبْرٰاهِيمَ وَ سُنَّة ٌمِنْ مُوسىٰ وَ سُنَّـﺔٌ مِنْ عِيسىٰ وَ سُنَّة ٌ مِنْ اَيُّوبَ وَ سُنَّة ٌ مِنْ مُحَمَّدٍ. فَاَمّٰا مِنْ آدَمَ وَ مِنْ نُوحٍ فَطُولُ الْعُمُرِ وَ اَمّٰا مِنْ اِبْرٰاهِيمَ فَخَفٰاءُ الْوِلٰادَﺓِ وَ اعْتِزٰالُ النّٰاسِ وَ اَمّٰا مِنْ مُوسىٰ فَالْخَوْفُ وَ الْغَيْبة وَ اَمّٰا مِنْ عِيسىٰ فَاخْتِلٰافُ النّٰاسِ فِيهِ وَ اَمّٰا مِنْ اَيُّوبَ فَالْفَرَجُ بَعْدَ الْبَلْوىٰ وَ اَمّٰا مِنْ مُحَمَّدٍ فَالْخُرُوجُ بِالسَّيْفِ
■در قائم ما اهلبيت (علیهم السّلام) چند سنّت (خصوصیت) از خصایص پيغمبران است؛ يک سنّت از #آدم ابوالبشر علیه السّلام و يک سنّت از #نوح نبی علیه السّلام و يک سنّت از #ابراهيم خليل علیه السّلام و يک سنّت از #موسی كليم علیه السّلام و يك سنّت از #عيسى بن مريم علیهما السّلام و يك سنّت از #ايّوب نبی علیه السّلام و يك سنّت از #محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم؛ امّا شباهت او با آدم و نوح علیهما السّلام در طول عمر است؛
■شباهت او با ابراهيم علیه السّلام در پنهان بودن ولادتش و دورى گزيدن وى از مردم است و شباهت او با موسى علیه السّلام در ترس و غيبت از مردم است و شباهت او با عيسى علیه السّلام در اختلاف نظرى است كه مردم دربارهی او دارند. خصوصيّت مشترک او با ايّوب علیه السّلام فرج بعد از تحمّل شدّت و سختی است و امّا سنّت او از محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم قيام مسلّحانه (عليه ستمگران جهان) است.
#یاعلی
#ادامه_دارد....
#جانِ_جهان
#تألیف_استاد_مهدی_طیّب
@mohamad_hosein_tabatabaei
آیات 242-228 بقره قسمت پنجم
بخش اول
كَذَلِك يُبَينُ اللَّهُ لَكمْ ءَايَتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
● معناى كلمه (عقل ) و بيان كلماتى كه در قرآن كريم درباره انواع ادركات انسانى آمده است ))
كلمه ((عقل )) در لغت به معناى بستن و گره زدن است .
و به همين مناسبت ادراكاتى هم كه انسان دارد و آنها را در دل پذيرفته و پيمان قلبى نسبت به آنها بسته ، عقل ناميده اند، و نيز مدركات آدمى را و آن قوه اى را كه در خود سراغ دارد و به وسيله آن خير و شر و حق و باطل را تشخيص مى دهد، عقل ناميده اند، و در مقابل اين عقل ، جنون و سفاهت و حماقت و جهل قرار دارد كه مجموع آنها كمبود نيروى عقل است ، و این كمبود به اعتبارى جنون ، و به اعتبارى ديگر سفاهت ، و به اعتبار سوم حماقت ، و به اعتبار چهارم جهل ناميده مى شود.
كلماتى كه در قرآن كريم در باره انواع ادراكات انسانى آمده ، بسيار است و چه بسا تا بيست جور لفظ برسد، مانند ((ظن ))، ((حسبان ))، ((شعور))، ((ذكر))، ((عرفان ))،((فهم ))، ((فقه ))، ((درايت ))، ((يقين ))، ((فكر))، ((راى ))، ((زعم ))، ((حفظ))، ((حكمت ))، ((خبرت ))، ((شهادت ))، و ((عقل ))، كه كلماتى نظير ((فتوى )) و ((بصيرت )) نيز ملحق به آنها است و بد نيست در اينجا معناى اين كلمات را بدانيم ، لذا مى گوئيم :
#تفسیر_المیزان
#سوره_بقره
#علامه_طباطبایی_ره
🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸
🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹
🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺
▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
#استاد_علامه_ی_ما
□●مقامات عبودیت سه تا است: #توکّل، سپس #تفویض که ظریفتر است و بعد #تسلیم که از هر دو دقیقتر است.
□● #توکّل یعنی انسان خداوند را در همۀ امور مربوط به خود، وکیل قرار دهد تا هر طور که می خواهد تصرّف کند.
□● #تفویض آنست که همۀ امور را به خداوند واگذار کند وخود را برکنار ببیند طوری که هیچ امری در اختیارش نیست.
□●و #تسلیم یعنی در برابر ارادۀ خدا در امورش کاملاً سرسپرده باشد.
□●«المیزان فی تفسیر القرآن» ج ۱۷ ص ۳۳۴ با اندکی تلخیص●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
■●شباهتهای #حضرت_مهدی ارواحنا فداه با برخی #انبيای_الهی - بخش اوّل●■(۱) #امام_سجّاد_علیه_السّل
■●شباهتهای حضرت مهدی ارواحنا فداه با برخی انبيای الهی - بخش اول●■(۲)
■در حديثی ديگر است که امام صادق علیه السّلام فرمودند:
■اِنَّ فِی صٰاحِبِ هذَا الْاَمْرِ سُنَنٌ [سُنَناً] مِنَ الْاَنْبِيٰاءِ: سُنَّة ًمِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرٰانَ وَ سُنَّة ًمِنْ عِيسىٰ وَ سُنَّة ً مِنْ يُوسُفَ وَ سُنَّة ًمِنْ مُحَمَّدٍ. فَاَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ مُوسَى بْنِ عِمْرٰانَ فَخٰائِفٌ يَتَرَقَّبُ وَ اَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ عِيسىٰ فَيُقٰالُ فِيهِ مٰا قِيلَ فِی عِيسىٰ وَ اَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ يُوسُفَ فَالسِّتْرُ يَجْعَلُ اللّٰهُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْخَلْقِ حِجٰاباً يَرَوْنَهُ وَ لٰا يَعْرِفُونَهُ وَ اَمّٰا سُنَّتُهُ مِنْ مُحَمَّدٍ فَيَهْتَدِی بِهُدٰاهُ وَ يَسِيرُ بِسِيرَتِهِ
■در صاحب اين امر (حضرت مهدی علیه السّلام) خصوصيّاتی (سنّتهایی) از انبياء وجود دارد؛ سنّتى از موسى بن عمران علیهما السّلام و سنّتى از عيسى علیه السّلام و سنّتى از يوسف علیه السّلام و سنّتى از محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم. امّا سنّت او از موسى بن عمران علیهما السّلام آن است كه ترسان و تحت تعقيب است. و سنّت او از عيسی علیه السّلام آن است كه در حقّ او همان میگويند كه دربارهی عيسى علیه السّلام گفتند (كه او مرده است درحالی كه زنده بود)؛ و سنّت او از يوسف علیه السّلام پنهان بودن است. خداوند بين او و خلق حجابى قرار میدهد؛ به گونهای كه مردم او را میبينند؛ امّا نمیشناسند. (برادران یوسف او را دیدند؛ امّا نشناختند) و سنّت او از محمّد صلّی الله علیه و آله و سلّم آن است كه به همان راه و دین پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم مردم را هدایت میکند (دین تازهای نمیآورد) و به سيره و شیوهی او حركت میكند.
#ادامه_دارد....
#جانِ_جهان
#تألیف_استاد_مهدی_طیّب
@mohamad_hosein_tabatabaei
#بی_قراری_عالم_و_آدم(۱)
□خداوند تبارک و تعالی پس از آنکه با قلم اعلای خود عالم را نوشت عالم را بی قرار دید. بی قراری عالم از برای آدم بود
□پس حق متعال به جهت اشتیاق ذات عالم، آدم را آفرید و پس از آفریدن آدم بود که آرامشی مطلق بین آدم و عالم پدید آمد. اگر بین آدم و عالم در تمامی مراتب وجودی عالم تطابق حاصل شود (فَرَوحٌ وَرَیحَانٌ وَجَنَّةُ نَعِیمٍ) خواهد بود.
#شرح_رساله_رابطه_علم_و_دین
#علّامه_حسن_زاده_آملی
□●شارح: استاد صمدی آملی حفظه الله●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#بی_قراری_عالم_و_آدم(۱) □خداوند تبارک و تعالی پس از آنکه با قلم اعلای خود عالم را نوشت عالم را بی ق
#بی_قراری_عالم_و_آدم(۲)
□اما اگر آدم تنزّل کرده و از مراتب وجودی اعلای عالم به مراتب مادون آن پایین بیاید آدم نیز در اضطراب قرار خواهد گرفت. همچنان که عالم نیز تا هنگام حصول تطابق بین عالم و آدم که از جانب آدم امکان پذیر است در ناآرامی و بی قراری خواهد بود.
□چرا که واسطه ی بین حق و خلق، آدم است، چه اینکه واسطه ی بین باغبان و درخت، ثمره و میوه ی درخت است. زیرا تا میوه نباشد هرگز باغبان درخت را نمی کارد و آن را غرس نمی کند.
#شرح_رساله_رابطه_علم_و_دین
#علّامه_حسن_زاده_آملی
□●شارح: استاد صمدی آملی حفظه الله●□
@mohamad_hosein_tabatabaei