eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
■●آیت الله حاج شیخ محمّدحسین مظفّر رضوان الله علیه●■ ■●حضرت امام موسى كاظم عليه السّلام ايَّام امامتش را در ميان دو زندان سپرى نمود: زندان خانه اش كه بعيد از تماس با مردم از خوف بنى عباس بود، و زندان بنى عباس كه شديد الظُّلم و الظُّلمة بوده است. ■●اين محدوديّت و تنگنائى تا به جائى رسيده است كه چون راوى حديث بخواهد روايتى را به او نسبت و استناد دهد با نام صريح او نمى توانسته است إسناد دهد؛ ■●بلكه گاهى به كنيه او مثل ابوابراهيم، و ابوالحسن و گاهى با ألقاب او مثل عَبْدِ صَالِح، و يا عَالِم و أمثالها إسناد مى داده است. و گاهى با اشاره مثل گفتار راوى: عَنِ الرَّجُلِ «از آن مرد» به علّت آنكه چون تقيّه در ايّام حضرت شديد بوده است، نام مبارک حضرت بسيار اندک در حديث به ميان آمده است. ■●«امام شناسی» ج ۱۶-۱۷ ص ۱۹۹ از «تاریخ الشیعة»●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●بعد از نماز مغرب دستها را بالا کن و هفت بار یا قاضِی ‌َالحَاجَاتِ بگو. بعد حاجتت را طلب کن که برآورده میشود. ولی بعد از هفت بار آیا حاجتی میماند؟ چه بگویم که غم از دل برود چون تو بیایی . ■عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی■ ■●کتاب مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□● از حضرت علامه حسن زاده آملی●□ □برادرم، حرف اين و آن را ، دَم فرو بند و تماشا كن. و بگير. به فكر خود باش. □دست توسل به دامن خاتم اوصيا و اولياء حجةبن الحسن العسكری عليهماالسلام دراز كن كه گردنه های سهمگين درپيش داری و آن بزرگوار كاروان است. □از و بپرهيز. اهدناالصراط المستقيم گوی. از بگريز. خدای متعال پيامبر عليه السلام را در قرآن ستوده كه: □" انّه كانَ عبداً شكوراً"□ □امام بحق ناطق جعفربن محمدالصادق عليهماالسلام فرموده: نوح نبی عليه السلام در هر صبح و مساء بار اين دعا را ميخواند از اين رو ناميده شده است: □" اللّهم اِنّي اُشهِدَكَ اَنَّهُ ما اَصبَحَ و اَمسي بي مِن نعمةٍ و عافيةٍ في دينٍ اَو دنياً فَمِنكَ وَحدكَ لاشريك لك، لك الحمدُ و لك الشكرُ بها عليَّ حتّي تَرضي و بَعد الرِّضا "□ □سعی كن كه بگويد و آنگاه . ای من آنكه با يكی است. □●علامه حسن زاده آملی ١٣٤٩/٤/٣٠ هجری شمسی●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□●یکی از وقایعی که در روز بیست و چهارم ماه رجب در سال هفتم پس از هجرت رخ داد، ماجرای و فتح قلعه‌ی خِیبَر به‌دست علیه السلام است که واقعه‌ی بسیار عظیمی است. ظاهر واقعه بسیار درس‌آموز و تأمّل‌ برانگیز است و نقش فوق‌العاده عجیب امیرالمؤمنین علیه السلام را در آن نبرد نشان می‌دهد. □●امیرالمؤمنین علیه السلام با دست یدُاللّهی خودشان درِ قلعه‌ی یهود را که چهل پهلوان، فقط باز و بسته‌اش می‌کردند؛ از‌جا کَندند و در‌حالی‌که در میان خَندَقی که یهودیان دور قلعه حفر کرده بودند، کف پای علیه السلام روی زمین نبود و ایشان بین زمین و آسمان ایستاده بودند؛ آن در را پل قرار دادند و لشکریان اسلام با عبور از روی آن پل، از خندق عبور کردند؛ سپس حضرت آن در را به فرسنگ‌ها دورتر پرتاب کردند.چه نیرویی در علیه السلام ظهور کرد که چنین اتّفاقی به دست حضرت واقع شد؟! . □●در جنبه‌ی باطنی هم درِ قلعه‌ی خِیبَرِ نفس اَمّاره‌ی ما، که سپاه یهود باطنی ماست، جز به یَدِ ولایتیِ علیه السلام قابل کنده‌شدن نیست و قلعه‌ی نفس جز با استمداد از ولایت مولایمان امیرالمؤمنین علیه السلام قابل فتح و گشودن نیست. □●اگر کسی می‌خواهد بر یهود باطنی خود پیروز شود، باید از روح ولایت علوی استمداد جوید و به مدد آن بزرگوار، خصوصاً در این ماه که ماه میلاد علیه السلام است، به این فتح عظیم در باطن، که فَتحُ‌الفُتوح است، نائل شود. □●در محضر استاد مهدی طیب ۹۲/۰۳/۰۹●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
#رُحاق_رضوى □بسمه تعالی شانه□ □اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِمَعَانِي جَمِيعِ مَا يَدْعُوكَ بِهِ
□بسمه تعالی شانه□ □أَشْهَدُ أَنَّكَ جَاهَدْتَ فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ...□ □○امام مجاهد در اسم جامع الله است آنهم به نحوی که حق جهاد در الله را به نحو کامل و اتم ادا فرموده است. حق جهاد در هر اسمی تلبس و تحقق اتم به آن اسم است. جهاد اصغر قتال با دشمنان بیرونی است و جهاد اکبر قتال با دشمن درون! قتل و قمع اهواء نفسانی رفع مانع است تا سالک الی الله به جهاد اسماء الله برسد. تخلیه نفس از رذائل اخلاقی و تجلیه او با اعمال عبادی و معارف حقه الهی سبب می‌شود نفس مستعد دریافت صفات الهی شود و به قدر جهادش تشبه به اله عالم پیدا نماید. این مرتبه تحلیه نفس است به حلیت و زیور اسماء و صفات حسنای الهی. □○سالکان الی الله از انبیاء و مرسلین و اوصیاء ایشان بقدر استعداد و استدعایشان که محصول جهادشان است از این اسماء بهره می‌برند و با آنها قوم خودشان را هدایت می‌کنند و ایشان را به این مرتبه که فوز جهاد فی اسماء الله است دعوت می‌نمایند. سرّ دعوت به جهاد در تمام مشارب همین نکته است تا مجاهد به تحقق آن اسماء و صفات الهی که نبی شان متلبس شده است برسند؛ عیسی علیه السلام در اسم محیی و شافی جهاد کرد و به فوز اعظم تحقق رسید و موسی علیه السلام مجاهد در اسم شریف متکلم و... شد و به قول کن، دریا را شکافت و عصا را اژدها کرد. این جهاد، جهاد اعظم است و هرکس قدم در این وادی بگذارد و به فتح برسد قدرت خدایی پیدا می‌کند. □○اما امام و انسان کامل جامع کسی است که جهادش فی الله باشد یعنی جهد تام کند تا تمام اسماء الله را در خود متحقق سازد آنهم به نحو اتم تا حق جهاد در اسم الله استیفاء شود. فائز در این جهاد صیرورت به اسم الله پیدا می‌کند و خود مظهر الله می‌شود و صاحب فتح مبین و فتح قریب و فتح مطلق می‌گردد و فتح الفتوح می‌کند. حقیقتا جهاد فی الله که جهاد در تمام اسماء بی منتهای الهی است امر عظیم و سنگینی است، صعب مستصعب!! ○رخش باید تا تن رستم کشد ○پر دلی باید که بار غم کشد □○اسماء الله معانی اند و هر موجودی معنایش از اسماء و اعیان او بر او ساری می‌شود. امام جامع معانی است و به هر چیزی معنای آن چیز از امام فائض می‌گردد چون او مجاهد فی الله است. چنین انسانی عامل به کتاب است با تمام مراتبش. این «عَمِلْتَ بِكِتَابِهِ» چه سخن عظیمی است! فهمش از حد عقول ابناء بشر خارج است. کتابِ الله کتاب جامع لاریبی است که در آن همه کمالات بی شمار الهی احصاء شده است. □○حضرت سیده نساء عالمیان فرمود ؛ «الحمد لله الذی لم یجعلنی جاحدة لشئ من کتابه و لا متحیرا فی شئ من امره»، یعنی اینکه حمد خدای را که در هیچ مرتبه از مراتب قرآن متوقف نماندم... بنگر عظمت سخن را که عقلها از آن حیران و فکرها از درک آن پریشان می‌شوند. چنین شخصی امین الله در ارض ممکنات می‌شود یعنی حق تبارک و تعالی همه ممکنات را به او می‌سپارد و او خلیفه خدا در ارض الله می‌شود. ارضِ الله متن قابلی اسم جامع است که فعلیات این قبله اعظم در آن آشکار می‌شود با تمام مراتب. □○پس تو ارض اسم جامع الله را همه موجودات عالم خلق از عقل کل تا هیولای اولیٰ بدان. وقتی امام مجاهد فی الله شد و حق جهاد را بجا آورد امین الله در ارض الله می‌شود. امین کسی است که بدو امانت می‌سپارند و او هرگز خیانت در امانت نمی‌کند. امانتِ الله ظهورات اوست که به امام سپرده شده است و او به وفق اراده الهی همه حقائق مندمج در اسم جامع را تا پایین ترین مراتب که طلوع اتم فجر است به اسم سلام ظهور می‌دهد. «اهْبِطْ بِسَلَامٍ مِّنَّا وَبَرَكَاتٍ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أُمَمٍ مِّمَّن مَّعَكَ» البته او هم امین الله فی ارض الله است و هم امین فی سرّ الله؛ «الْمَأْمُونُونَ عَلَى سِرِّكَ»، پس سرّ و علن وجود بدو سپرده شده است و امانت را او حمل می‌نماید؛ وَحَمَلَهَا الْإِنسَانُ... . □○شهادت زائر به اینکه امام مجاهد فی الله است ارتقاء فکر و روح زائر و توجه دادن او به مقام خلیفة اللهی امام است. و اینکه حقیقت زیارت مجاهده زائر در اسماء اللهی است که مزور جامع آنهاست، نحن والله الاسماء الحسنی... □○البته امام را فوق جهاد فی الله نیز هست که در آن موطن با همه لشکریان اسماء بی حد و حصرش ارباً ارباً می‌شود و رأس مبارکش به بالای نیزه او ادنی می‌رود و به مقام اطلاقی احدیت واصل می‌گردد...
○بعد عباس دگر آب سراب است سراب ○غیر آن اشک که در چشم رباب است رباب @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
■●حضرت علامه طباطبایی●■ ■سالک راه خدا در عین اشتغال به امور طبیعی «تجارت ، زراعت ، نکاح و ..» یک رشته ارتباطات و اتصالی با خدای خود دارد ، دریائی از شوق در دل او موج میزند ، آتشی از عشق و محبت درون او را می سوزاند ، غم و اندوه و هجران دل او را آب می کند؛ از این انقلاب درونی او جز خدا کسی خبر ندارد . ■●رسالۀ نفیس لبّ اللباب ، ص ۹۸●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم، از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم، از ملکات پست خودمان خارج شویم، از اعمال زشت خودمان که مانند تار عنکبوت دور ما تنیده است خارج شویم . □●یادداشت‌های استاد مطهری، ج ۶ ص ۱۳۱●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●عظمت مقام جناب ابوطالب علیه السلام●■ ■●لسان به حق ناطق امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند●■ ■…امیر مومنان علیه السلام , در صحن مسجد نشسته و مردم اطرافشان جمع بودند ؛ مردی بلند شد و پرسید: ای امیرالمومنین ! تو در مقام و مرتبه ای هستی که خداوند تو را در آن جایگاه قرار داده اما پدرت در آتش دوزخ شکنجه میشود!! : ■آرام باش ! خدای دهانت بشکند ! سوگند به آن کسی که محمد (صلی الله علیه و آله) را به حق مبعوث کرد ، اگر پدرم برای تمام گناهان روی زمین شفاعت کند خداوند شفاعت او را می پذیرد ، آیا پدرم در آتش معذب باشد و من که پسرش هستم تقسیم کننده بهشت و دوزخ باشم !؟ ■سوگند به آن کس که محمد(صلی الله علیه و آله) را به حق مبعوث کرد ! روز قیامت نور ابوطالب , نور تمام آفریدگان را تحت الشعاع قرار میدهد مگر نور پنج تن : نور محمد ، نور من ، نور فاطمه ، نور حسن ، نور حسین و نور امامان از فرزندان حسین (علیهم صلوات الله) ، آگاه باش! نور ابوطالب از نور ماست ، که خداوند آن را دو هزار سال پیش از آفرینش حضرت آدم (علیه السلام ) آفرید . ●مائة منقبة ،ص١٧٤ ●كنزالفوائد ، ص٨٠ ●احتجاج ٣٤١/١ ●الغدير ٣٨٧/٧ ●بحار ١١٠،٦٩/٣٥ ●الفضائل (شاذان) ، ص٧٢ ■●۲۶رجب سالروز وفات حضرت ابو طالب پدر علیه السلام وعموی باوفای پیامبر اکرم●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
🏴رحلت شهادت گونه وجانسوز بزرگ موحّد قریش، مدافع بی مثال نبوت مصطفوی، والد ماجد ولایت مرتضوی، حضرت ابوطالب علیه السلام را خدمت بقیة الله الاعظم امام زمان عجل الله فرجه الشریف و عموم شیعیان تسلیت عرض می نماییم. ■حضرت امام علی بن موسی الرضا علیهما السلام می فرماید: بر نگین انگشتری حضرت ابو طالب علیه السلام چنین حک شده بود: «رَضِیتُ بِاللَّهِ رَبّا، وَبِاِبْنِ اَخِی مُحَمَّدٍ نَبِیّا، وَبِابْنِی عَلِیٍّ لَهُ وَصِیّا؛ من خدای را به خداوندی، برادرزاده ام محمد را به پیامبری، و پسرم علی را به جانشینی او پسندیدم.» @mohamad_hosein_tabatabaei  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□شب مبعث از شب‌های متبرّک و بسیار ارزشمند است که اعمال و مراقباتی هم برای آن نقل شده است: □۱- غسل □۲- شیخ طوسی در مصباح المجتهد از امام جواد علیه السّلام روایتی را نقل کرده که آن حضرت فرمودند: □در رجب شبى است که از آنچه که بر آن آفتاب می‌تابد، بهتر است و آن شب بیست و هفتم رجب است که در صبح آن پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلّم به رسالت مبعوث شدند و براى آن شب اعمالی است که اگر شیعه‌ای از ما آن اعمال را در آن شب انجام دهد پاداش عمل شصت سال را می‌برد و فرمودند: □پس از نماز عشاء هر ساعتى از شب را تا پیش از نیمۀ آن بیدار شو و دوازده رکعت نماز (هر دو رکعت به یک سلام) اقامه کن و در هر رکعت بخوان: □سوره حمد □و سوره‌اى از سوره‌هاى کوچک مفصل (از سوره محمّد (ص) است تا آخر قرآن) □پس از آن که فارغ شدی از خواندن نمازها می‌نشینی و می‌خوانی: □سوره «حمد» ۷ مرتبه □سوره «ناس» ۷ مرتبه □سوره «فلق» ۷ مرتبه □سوره «توحید» ۷ مرتبه □سوره «کافرون» ۷ مرتبه □سوره «قدر» ۷ مرتبه □«آیة الکرسى» (تا هوالعلی العظیم) ۷ مرتبه : □الْحَمْدُ لِلهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ وَ لَمْیَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبیراً اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِمَعاقِدِ عِزِّکَ عَلَى اَرْکانِ عَرْشِکَ و َمُنْتَهَى الرَّحْمَةِ مِنْ کِتابِکَ وَ بِاسْمِکَ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ الاْعْظَمِ وَ ذِکْرِکَ الاْعْلىَ الاْعْلىَ الاْعْلى وَ بِکَلِماتِکَ التّامّاتِ اَن تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَنْ تَفْعَلَ بى ما اَنْتَ اَهْلُهُ...□ ستایش خاص خدایى است که فرزندی نگیرد و براى او در فرمانروایى شریکى نیست و نیست برایش یاورى از خوارى، و به بزرگى کامل بزرگش شمار، خدایا از تو خواهم به حقّ چیزهایى که موجبات عزتت بر پایه‌هاى عرشت مى‌باشد و به حقّ سرحد نهایى رحمتت از کتابت و به نام بزرگتر بزرگتر بزرگترت و به حقّ ذکرت که والاتر و برتر و اعلى است و به کلمات تام و تمامت.... □آنگاه هر دعایی که خواستی بخوان و هر حاجتی که داری، از خداوند طلب کن. □۳- زیارت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السّلام که افضل اعمال شب عید مبعث است. □۴- شیخ کفعمى در بلدالامین بیان کرده است که در شب مبعث این دعا را بخوانند: □«اَللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُکَ بِالتَّجَلِىِ الاْعْظَمِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَالْمُرْسَلِ الْمُکَرَّمِ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاَنْ تَغْفِرَ لَنا ما اَنْتَ بِهِ مِنّا اَعْلَمُ یا مَنْ یَعْلَمُ وَلا نَعْلَمُ اَللّهُمَّ بارِکْ لَنا فى لَیْلَتِنا هذِهِ الَّتى بِشَرَفِ الرِّسالَةِ فَضَّلْتَها وَبِکَرامَتِکَ اَجْلَلْتَها وَبِالْمَحَلِّ الشَّریفِ اَحْلَلْتَها ... (برای مطالعه دعای کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) : □«اَلْحَمْدُلِلهِ الَّذى هَدانا لِمَعْرِفَتِهِ وَخَصَّنا بِوِلایَتِهِ وَوَفَّقَنا لِطاعَتِه» □و سپس در همان حالت سجده ۱۰۰ مرتبه بگو: : □«اَللّهُمَّ اِنّى قَصَدْتُکَ بِحاجَتى وَاعْتَمَدْتُ عَلَیْکَ بِمَسْئَلَتى وَتَوَجَّهْتُ اِلَیْکَ بِاَئِمَّتى وَسادَتى اَللّهُمَّ انْفَعْنا بِحُبِّهِمْ وَاَوْرِدْنا مَوْرِدَهُمْ وَارْزُقْنا مُرافَقَتَهُمْ وَاَدْخِلْنَا الْجَنَّةَ فى زُمْرَتِهِمْ بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ».□ □۵- دوازده رکعت نماز که داود بن سرحان از امام صادق عليه السّلام برای شب نیمۀ ماه رجب روايت كرده و در شب بیست و هفتم هم خوانده می‌شود: □دوازده ركعت نماز به جا مى‌آورى هر دو رکعت به یک سلام و در هر ركعت بعد از سورۀ «حمد» يک سوره خوانده و هنگامی كه از نماز فراغت يافتى، می‌خوانی: □سوره «حمد» ۴ مرتبه □سوره «فلق» ۴ مرتبه □سوره «ناس» ۴ مرتبه □سوره «توحید» ۴ مرتبه □«آية الكرسى» ۴ مرتبه : □سبْحَانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا إِلَهَ إِلا اللّهُ وَ اللهُ أَكْبَرُ : □اللّهُ اللّهُ رَبِّي لا أُشْرِکَ بِهِ شَيْئا وَ مَا شَاءَ اللّهُ لا قُوَّةَ إِلا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِيمِ. @mohamad_hosein_tabatabaei
□در روایتى از امام صادق علیه السّلام روز بیست و هفتم رجب که روز مبعث است به عنوان شریف‌ترین اعیاد یاد شده است و از بزرگان براى این روز اعمالى ذکر شده است: □۱- غسل □۲- روزه □این روز در میان روزهاى سال یکى از چهار روزى است که روزه گرفتن آن فضیلت بسیار دارد و پاداش فراوانى براى آن نقل شده است، در روایتى از امام صادق علیه السّلام آمده است: □هر کس در روز بیست و هفتم رجب روزه بگیرد، خداوند براى او پاداش روزه هفتاد سال را مى‌نویسد. □۳- زیاد صلوات فرستادن □روایتى از امام صادق علیه السّلام نقل شده است که در این روز روزه مى‌گیرى و بر محمّد و آلش زیاد صلوات مى‌فرستى □۴- زیارت رسول خدا و امیرالمؤمنین علی علیهما السّلام □۵- دوازده رکعت نماز □از «ریّان بن صلت» نقل شده است که هنگامى که امام محمّد تقى علیه السّلام در بغداد بودند، روز نیمۀ رجب و روز بیست و هفتم رجب را روزه مى‌گرفتند و همۀ ملازمان و یاران آن حضرت نیز روزه می‌گرفتند. آنگاه به ما فرمودند: □دوازده رکعت نماز، هر دو رکعت به یک سلام به جا آوریم که در هر رکعت «حمد» و «سوره» بخوانیم و هنگامى که نمازها به پایان رسید، هر یک از سوره‌هاى: □«حمد» □«توحید» □«معوّذتین» (فلق و ناس) را ۴ مرتبه بخوانیم. ۴_مرتبه_گفته_شود: □«لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ واللهُ اَکْبَرُ، وَسُبْحانَ اللهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِیمِ»□ ۴_مرتبه: □«اَللهُ اَللهُ رَبِّى لا اُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً»□ ۴_مرتبـه: □«لا اُشْرِکُ بِرَبّى اَحَـداً»□ □۶- دوازده رکعت نماز دیگر □شیخ طوسى از «حسین بن روح» روایت کرده است که در این روز ۱۲ رکعت نماز به جا مى‌آورى و در هر رکعت «حمد» و هر سوره‌اى که خواستى مى‌خوانى و پس از هر دو رکعت و سلام نماز، مى‌خوانى: □«اَلْحَمْدُ للهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فى الْمُلْکِ، وَلَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِىٌّ مِنَ الذُّلِّ، وَکَبِّرْهُ تَکْبیراً، یا عُدَّتى فى مُدَّتى یا وَلیّى فى نِعْمَتى، یا غِیاثى فى رَغْبَتى،یا نَجاحى فى حاجَتى یاحافِظى فى غَیْبَتى، یا کافِىَّ (کافِىَ) فى وَحْدَتى، یا اُنْسى فى وَحْشَتى اَنْتَ السّاتِرُ عَوْرَتى فَلَکَ الْحَمْدُ، وَاَنْتَ الْمُقیلُ عَثْرَتى فَلَکَ الْحَمْدُ وَاَنْتَ الْمُنْعِشُ صَرْعَتى فَلَکَ الْحَمْدُ،صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاسْتُرْ عَوْرَتى، وَآمِنْ رَوْعَتى، وَاَقِلْنى عَثْرَتى، وَاصْفَحْ عَنْ جُرْمى، وَتَجاوَزْ عَنْ سَیِّئاتى فى اَصْحابِ الْجَنَّةِ، وَعْدَ الصِّدْقِ الَّذى کانُوا یُوعَدُونَ»□ □وقتى که نماز و دعا پایان یافت، هر یک از سوره‌هاى: □«حمد» □«اخلاص» □«معوّذتین» □«کافرون» □«قدر» □و «آیة الکرسى» را ۷ مرتبه مى‌خوانى. ۷_بار_مى‌گویى: □«لا اِلـهَ اِلاَّ اللهُ واللهُ اَکْبَرُ، وَسُبْحانَ اللهِ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاَّ بِاللهِ»□ ۷_مرتبه_مى‌گویى: □«اَللهُ اَللهُ رَبِّى لا اُشْرِکُ بِهِ شَیْئاً»□ □پس از آن، هرچه از خدا مى‌خواهى طلب کن. □۷- دعای امام موسی بن جعفر علیه السّلام □دعایی که وقتى امام موسى بن جعفر علیه السّلام را در روز ۲۷ رجب سال ۱۷۹ هجرى از مدینه به سوى بغداد حرکت دادند، آن را خواندند: □«یا مَنْ اَمَرَ بِالْعَفْوِ وَالتَّجاوُزِ، وَ ضَمَّنَ نَفْسَهُ الْعَفْوَ وَالتَّجاوُزَ، یا مَنْ عَفى وَتَجاوَزَ، اُعْفُ عَنّى وَتَجاوَزْ یا کَریمُ، اَللّـهُمَّ وَقَدْ اَکْدَى الطَّلَبُ، وَاَعْیَتِ الْحیلَةُ وَالْمَذْهَبُ، وَدَرَسَتِ الاْمالُ، وَانْقَطَعَ الرَّجآءُ اِلاَّ مِنْکَ، وَحْدَکَ لا شَریکَ لَکَ .....» ( برای مطالعه دعای کامل به مفاتیح الجنان مراجعه شود) @mohamad_hosein_tabatabaei
□○عظمت شب و روز مبعث پیامبر بزرگوار اسلام و مراقبات آن○□ □عظمت این شب و روز را فقط خدا آگاه است. □تجلّی اعظم خدا که پیامبر اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم است، در این شب و روز ظاهر شد. □در دعای شب مبعث هم این تعبیر آمده است که : □اللّهُمَّ اِنّى اَسئَلُكَ بِالتَّجَلِىِ الاْعْظَمِ فى هذِهِ اللَّیْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُعَظَّمِ وَالْمُرْسَلِ الْمُكَرَّمِ□ □رسول اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم تجلّیِ اعظم خداست، در این شب جلوۀ تامِّ حضرت حق آشکار و متجلّی شد. شب بسیار عظیمی است. □همۀ انبیاء شعاعی از وجود حضرت رسول خاتم بودند و پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم که تجلّیِ تامِّ حضرت حقّ هستند در چنین شبی به رسالت مبعوث شدند. □بهره‌های فراوان در مسیر قرب الهی می‌توان از این شب گرفت. زیارت حضرت امیر افضل اعمال این شب است. □○استاد مهدی طیّب○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
یادمون باشه برای سلامتی همه و دفع بلا ان شاءالله دعا کنیم حقیر رو هم یاد کنید یاعلی✋
حسین جان جای سبزه بر ضریحت میزنم دل را گره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
□بسمه تعالی شانه□ . □گفت: امروز روز طبیعت است نمیری بیرون؟ □گفتم: طبیعت چیه؟ □گفت: خوب همین باغ و راغ و دشت و دمن. □گفتم: اینها طبیعت هستند یا در طبیعت اند؟ □گفت: در طبیعت اند. □گفتم: طبیعت چیه؟ □گفت: نمیدانم. □گفتم: ما را گفتند به طبیعت بروید اگر می‌توانی برو. □گفت: چگونه برم؟ □گفتم: با عقل. چون طبیعت عقل اول است برخی هم گفتند صادر اول است، منطقیون گفتند، جسم ساری در اجرام سفلی و علوی است، در هر صورت به این طبیعت که همه ی ما در آنیم نمی‌توان رفت مگر با سیر و سیاحت عقلی... □گفت: عقل می‌تواند طبیعت را بفهمد و ببیند و سیاحت کند؟ □گفتم: بقدر سعه ی وجودیش می‌تواند. عقل هر چه فصحت پیدا کند سیاحت و سباحتش نیز بیشتر خواهد شد. □گفت: چطور عقل فصحت و وسعت می‌یابد؟ □گفتم: به سیاحت در کتب و اندیشیدن در اندیشه ها و دوام طهارت و محبت که حقیقتِ طبیعتِ کلیه، مولای موحدان علیه السلام فرمود: «الکُتُبُ بَساتینُ العُلَماءِ»، جاهل در عوارض متوقف است و عارف در جواهر متوغل!! بلکه او طالب مقام فوق مقوله است. □گفت: یعنی عارف با آفاق کار ندارد و به دشت و دمن و باغ و راغ نمی‌رود؟ □گفتم: چرا او نظرش عبرت است؛ «المُؤمِنُ نَظَرُهُ عِبْرَةٌ»، به طبیعت برای خوش گذرانی و... نمی‌رود. ایام را نحس نمی‌داند، به ظهورات طبیعت بی احترامی نمی‌کند و... بلکه از سیر آفاقی به سیر انفسی می‌رسد و همه را در خود می‌یابد، حضرت امام موسی بن جعفر علیهما السلام در جواب هارون الرشید لعنة الله علیه که به امام عرض کرد: «ما را موعظه کن، موعظه‌ای مختصر و کوتاه!» امام علیه السلام در پاسخ در فرمایشی بلند و فوق عرشی فرمودند: «ما مِنْ شَیءٍ تَراهُ عَيْنُکَ اِلاّ وَ فيه مَوعِظَةٌ»: چشمت چیزی را در جهان نمی‌بیند مگر اینکه در آن چیز برای تو موعظه و پند است. □گفت: زدنی بیانا □گفتم: همه موسم تفرج به چمن روند و صحرا تو قدم به چشم من نه بنشین کنار جویی □گفت: بازم بگو □گفتم: در هر چیزی مولا علی علیه السلام را ببین در درخت و جنگل و سبزه و کوه و دریا و.... «ان اسم علی مکتوب علی کل شئ.» «اجسادکم فی الاجساد.» □گفت: دگر □گفتم: هیچ
□مبعث شریف سید لطیف و عنصر عفیف و گزین خلائق و تتمه دوران و رحمت برای عالمیان و آدمیان حضرت خاتم الانبیاء و الرسولان محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله که مبارکترین ایام هستی است، مبارک باد. □افضل اعمال مبعث، خواندن زیارت امیرالمؤمنین علیه السلام است. @mohamad_hosein_tabatabaei