کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□● #پرسش: به نظر جنابعالی در چه شرایطی دعا مستجاب است؟●□
#حضرت_آیتالله_بهجت_قدسسره:
□●شرط استجابت دعا ترک معصیت است؛ [خداوند متعال میفرماید:] «أوفوا بعهدی أُوف بعهدکم؛ وفا کنید به عهد من تا من نیز به عهد با شما وفا کنم»، «فاذکرونی أذکرکم؛ یاد کنید مرا تا یاد کنم شما را» و «أدعونی أستجب لکم؛ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را» گاهی مصلحت در غیر تعجیل است و گاهی مصلحت در تبدیل به احسن(بهتر از حاجت درخواستشده) است؛ [هرچند] داعی(دعاکننده) خیال میکند مستجاب نشده است ولی اهل یقین میفهمند [به اجابت رسیده است].
□●بهسوی محبوب، ص٨٢●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
□آيات ۱ - ۵، سوره فيل□
□أَ لَمْ تَرَ كَيْف فَعَلَ رَبُّك بِأَصحَبِ الْفِيلِ(۱)
□منظور از ((رؤيت )) معناى لغوى آن يعنى ديدن به چشم نيست ، بلكه علمى است كه به مانند احساس با حواس ظاهرى ظاهر و روشن است . و استفهام در آيه انكارى است ، و معنايش اين است كه مگر #علم_يقينى پيدا نكردى كه چگونه پروردگارت با اصحاب فيل رفتار كرد، و اين قصه در سال #ولادت رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله وسلم ) واقع شد.(۱)
□أَ لَمْ يجْعَلْ كَيْدَهُمْ فى تَضلِيل(۲)ٍ
□مراد از #كيد آنان سوء قصدى است كه در باره مكه داشتند و مى خواستند بيت الحرام را #تخريب كنند، و كلمه ((تضليل )) و ((اضلال )) هر دو به يك معنا است ، و كيد آنان را در #تضليل قرار دادن ، به معناى آن است كه نقشه آنان را نقش بر آب ساخته ، زحماتشان را بى نتيجه سازد، آنها راه افتادند تا كعبه را ويران كنند، ولى در نتيجه تضليل الهى ، خودشان هلاك شدند.(۲)
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□آيات ۱ - ۵، سوره فيل□ □أَ لَمْ تَرَ كَيْف فَعَلَ رَبُّك بِأَصحَبِ الْفِيلِ(۱) □منظور از ((
□آيات ۱ - ۵، سوره فيل□
□وَ أَرْسلَ عَلَيهِمْ طيراً أَبَابِيل(۳)َ
□كلمه ((ابابيل ))- به طورى كه گفته اند - به معناى #جماعت هايى متفرق و دسته دسته است ، و معناى آيه اين است كه : خداى تعالى جماعت هاى متفرقى از #مرغان را بر بالاى سر آنان فرستاد. و اين آيه ، و آيه بعديش عطف تفسير است بر آيه ((الم يجعل كيدهم فى تضليل )).
□تَرْمِيهِم بحِجَارَةٍ مِّن سِجِّيلٍ(۴)
□يعنى آن ابابيل مرغان اصحاب فيل را با سنگ هايى #كلوخين هدف گرفتند. و معناى كلمه ((سجيل )) در قصص قوم لوط گذشت.
□فجَعَلَهُمْ كَعَصفٍ مَّأْكول(۵)ِ
□كلمه ((عصف )) به معناى برگ زراعت است ، و عصف ماكول به معناى برگ زراعتى - مثلا گندم - است كه دانه هايش را خورده باشند، و نيز به معناى پوست زراعتى است مانند غلاف نخود و لوبيا، كه دانه اش را خورده باشند، و منظور آيه اين است كه اصحاب فيل بعد از هدف گيرى مرغان ابابيل به صورت #جسدهايى بى روح در آمدند، و يا اين است كه #سنگ_ريزه_ها (به درون دل اصحاب فيل فرو رفته ) اندرونشان را #سوزانيد.
بعضى هم گفته اند: مراد از عصف ماكول ، برگ زراعتى است كه آكال در آن افتاده باشد، يعنى شته و كرم آن را خورده و فاسدش كرده باشد. و آيه شريفه به وجوه ديگرى نيز معنا شده كه مناسب با ادب قرآن نيست.
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●یکی از بیانات نورانی #امام_جواد(سلام الله علیه) این است که «مَنْ أَصْغی إِلی ناطِق فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كانَ النّاطِقُ عَنِ اللّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللّهَ وَ إِنْ كانَ النّاطِقُ ینْطِقُ عَنْ لِسانِ إِبْلیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلیسَ»؛ ؛ این به همه ما میگوید که مواظب این #فضای_مجازی باشید!
■●بارها به عرضتان رسید که این فضا، فضای #حقیقی است و فضای #مجازی نیست، چون سیم حقیقت نیست که بیسیم بشود مجاز، یا چهره تلویزیون و شیشه حقیقت نیست تا بیشیشه بشود مجاز. هر جا اندیشه نقل و انتقال میشود فضا، فضای حقیقی است. این فضا، فضای حقیقی است.
■●فرمود آدم وقتی، یک کتابی را میخواند، صحنهای را میبیند، فیلمی را میبیند، حرف کسی را گوش میدهد، دارد او را عبادت میکند! اگر آن کتاب یا فیلم از خدا و پیغمبر بگوید مخاطب در حقیقت خدا و پیغمبر را عبادت کرده، اگر آن کتاب یا فیلم از هوا، زمین، آسمان و مطالب بیهوده سخن بگوید، مخاطب دارد آنها را عبادت میکند.
■●وجود مبارک حضرت امیر در جریان تبعید اباذر به ربذه فرمود، اباذر ربذه جایی است که نه آب دارد و نه هوای خوبی برای زندگی، ولی بدان! اگر تمام سطح زمین مثل مس بشود که چیزی از روی زمین نروید و قطره بارانی هم از آسمان نبارد، باز هم خدا میتواند بندهاش را اداره کند.
■●این چه توحیدی است؟ با این اعتقاد، انسان راحتِ راحت است. اباذر عرض کرد من میدانم و مطمئن هستم! مشابه این بیان نورانی حضرت امیر را وجود مبارک امام جواد(سلام الله علیه) هم دارد،
■●این توحید آدم را از #اضطراب، #استرس، از خدایی ناکرده #اختلاس، از #نجومی، از زیرمیزی، رومیزی، #رشوه و #ربا، نجات میدهد. فرمود تمام روزیهای حلال را ذات اقدس الهی در اختیار دارد.
■●هر چه ما عالمتر باشیم و خلوص ما بیشتر شود، اثر حرف ما بیشتر میشود و جامعه بیشتر مراعات میکند. جامعه تفاوت احتمالی حرف و عمل ما را میفهمد، هرگز نسبت به دین بدگمان نمیشود، بلکه میگوید اینها بد عمل کردند، این به وسیله شما بزرگان باید حل بشود، شما بزرگواران پیشوایان دین هستید، سعی کنید إنشاءالله مسجدها را همیشه با حرفهای عالمانه از قرآن یا از روایات اداره کنید، آن وقت اثر سخن شما بیشتر است، هم در خود انسان اثرگذار است و هم در جامعه.
#آیت_الله_جوادی_آملی
■●درس اخلاق ۱۳۹۷/۰۵/۱۸●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
□●..نامه ايست كه به دل شكسته اى رحمة الله عليه نوشته ايم:
#باسم_الله_خير_الأسماء
○يار مفروش به دنيا كه بسى سود نكرد
○آنكه يوسف به زر ناسره بفروخته بود
□ندانم خواجه در چه حال و منوال است آيا به همان شيوه پيشين و رسم ديرين خود شاد است و يا از خود سفرى كرد و خبرى يافت. جسارة عرض میشود هنوز ملكزاده است يا عبد الله است؟
□دردمندان بسيار ديدم و از آنان ناله هاى زار زار شنيدم كه آن نيكبختان از روزگار به غفلت گذشته خود میسوختند، و از التهاب جريان میجوشيدند، و از درد هجران میخروشيدند، و از سوز و گداز آه آتشين از كوره دل برمیكشيدند.
□خواجه به انتظار كى نشسته و به اميد چه كسى دل بسته است؟
روزگار كه بگذشت و ايام جوانى و كامرانى و باليدن به زخارف دنيوى و مقامات اعتبارى به سر آمد، و اگر تقسيم هم بشود به آقا و بنده بيش از اين بلكه تا اين اندازه هم نمیرسد.
□آقا بايد آگاه باشد كه اگر آب در يكجا بماند بو میگيرد مگر دريا شود و يا به دريا پيوندد
□و به قول عارف معروف مجدود بن آدم سنائى غزنوى:
○چو ماكيان به در خانه چند بينى جور
○چرا سفر نكنى چون كبوتر طيّار
□خالصانه دست بدعا برآور و با دل شكسته بگو الهى:
○گر من از باغ تو يك ميوه بچينم چه شود؟
○پيش پايى به چراغ تو ببينم چه شود؟
□و دست توسّل به دامن حجت حق ولى عصر امام زمان دراز كن و صميمانه بگو:
○به روى ما زن از ساغر گلابى
○كه خواب آلوده ايم اى بخت بيدار
□●هزار و یک کلمه|جلد دوم_کلمه ی۲۵۷
علامه حسن زاده ی آملی●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●بسم الله الرحمن الرحيم●■
■از حضرت رسالتپناه روايت است كه:
امّت مرا روز قيامت در موقف حساب بدارند و عملهای ايشان را در ترازوی عمل نهند حسنات ايشان بر سيئات بيفزايند امتان پيغمبران گذشته گويند امّت محمد را با وجود كمی عمل چرا كفه حسنات ايشان افزون شد؟
■پيغمبران ايشان گويند به جهت آنكه ابتدای كلام ايشان سه نام بود از نامهای الهی كه اگر همان سه نام در كفه نهند و همه حسنات و سيئات همه فرزندان آدم را در كفه ديگر نهند آن بر همه بچربد [برتری دارد و آن]، «بسم الله الرحمن الرحيم» است.
#یاعلی
■●شرح دفتر دل جلد اول●■
@mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) #صلوات
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
آیات 252-244 بقره قسمت چهارم بخش سوم1⃣ بحث علمى و اجتماعى ● بحث علمى و اجتماعى (بررسى سه اصل تن
آیات 252-244 بقره قسمت چهارم
بخش سوم2⃣
بحث علمى و اجتماعى
● بحث علمى و اجتماعى (بررسى سه اصل تنازع بقا ، انتخاب و تبعیت محیط در طبیعت و اجتماع و نظر اسلام در این مورد)
آرى ، به قول بعضى ها اجتماع هم به نوبه خود از همان ناموس طبيعى تنازع در بقا و انتخاب اشرف حكايت مى كند، زيست شناسان هم از راه شناسائى فسيل ها و آثار باستانى ، به وجود حيواناتى در ما قبل تاريخ پى برده اند كه امروز اثرى از آنها بطور كلى در تمام روى زمين ديده نمى شود، مانند حيوانى كه نامش را ((برونتوساروس )) گذاشته اند، و نيز به حيواناتى از قبيل تمساح و قورباغه برخورد كرده اند كه به جز از نمونه هائى از آن در اين اعصار نمانده ، و دانشمندان مزبور گفته اند براى انقراض آنها هيچ عاملى به جز همان تنازع در بقا و انتخاب اشرف در كار نبوده ،
ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 456
و همچنين انواع حيواناتى كه در اين عصر موجودند، هميشه در تحت عوامل تنازع بقا و انتخاب اشرف در حال تغيير شكل هستند و از ميان آنها، حيوانى قابل بقا و دوام است كه وجودش اشرف و اقوى باشد، چنين موجود ى به حكم وراثت كه آن هم خود عاملى ديگر است ، نسلش باقى مى ماند.
و بر همين قياس ، ساير موجودات تكون يافته است ، به اين معنا كه اصل و منشأ تمامى موجودات طبيعت اجزاى ماده اى بود كه در فضا پراكنده و سرگردان بودند، و در تحت همين دو ناموس طبيعى به هم چسبيده ، نخست كرات آسمانى را تشكيل دادند و سپس ، باز به حكم اين دو اصل ، انواع موجودات در آن پديد آمدند و آنچه صلاحيت بقا را داشت ، باقى ماند، و عامل وراثت ، نسل آن را نيز حفظ كرد و آنچه صلاحيت بقا را نداشت به خاطر ناموس تنازع و به دست موجودات قسم اول فاسد و منقرض شد، اين بود نظريه طبيعى دانان و جامعه شناسان قديم .
#تفسیر_المیزان
#سوره_بقره
#علامه_طباطبایی_ره
🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸
🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹
🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺
▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□○حضرت آیتالله بهجت قدسسره○□
□○... آری، اگر انسان در خانه زیبا و حتی در طبقه هزارم هم باشد، دنیا همانند «لَبَیتُ الْعَنکبُوتِ؛ خانه عنکبوت»(عنکبوت: ۴۱) سست و بیاساس، و سرای غرور و فریب است، و وقتی ویران شد همهاش فرو میریزد، و یا مانند خانهای است که روی پلی ساخته شده باشد و زیربنای آن ثابت و پابرجا نباشد و خراب گردد و فرو ریزد.
□○در محضر بهجت، ج۲، ص۴۱۶○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
□بحث روائى سوره فیل□
□در مجمع البيان مى گويد: تمامى راويان اخبار اتفاق دارند در اينكه پادشاه يمن كه قصد ويران كردن كعبه را داشته شخصى بوده به نام #ابرهه بن صباح اشرم . و بعضى از ايشان گفته اند: كنيه او ابو يكسوم بود. و از واقدى نقل شده كه گفته همين شخص #جد_نجاشى پادشاه يمن در عهد رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله وسلم ) بوده است .
□سپس همچنان داستان #استيلاى ابرهه بر #يمن را نقل مى كند تا آنجا كه مى گويد: او در يمن #كعبه اى بنا كرد، و در آن گنبدهايى از #طلا نهاد، و اهل مملكت خود را فرمان داد تا آن خانه را همچون #مراسم_حج زيارت نموده پيرامون آن طواف كنند، و در اين بين #مردى از بنى كنانه از قبيله خود به يمن آمد، و در آنجا به اين كعبه (قلابى ) بر خورد، پس در همانجا نشست تا #قضاى_حاجت كند، و اتفاقا خود ابرهه از آنجا گذشت ، و آن نجاست را ديد، پرسيد چه كسى به چنين عملى جرات كرده ؟ به نصرانيتم سوگند كه آن خانه را #ويران خواهم كرد تا كسى به حج و زيارت آنجا نرود، آنگاه دستور داد تا فيل بياورند و در بين مردم اعلام كنند كه آماده حركت باشند، مردم و مخصوصا پيروانش از اهل يمن بيرون شدند و اكثر پيروانش از عك و اشعرون و خثعم بودند.(۱)
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بحث روائى سوره فیل□ □در مجمع البيان مى گويد: تمامى راويان اخبار اتفاق دارند در اينكه پادشاه يمن
□بحث روائى سوره فیل□
□مى گويد: سپس كمى راه پيمود و در بين راه مردی را به سوى بنى سليم فرستاد تا مردم را دعوت كند تا بجاى خانه كعبه خانه اى را كه او بنا كرده زيارت كنند، از آن طرف مردى از حمس از بنى كنانه به او برخورد و به #قتلش رسانيد و اين باعث شد كه #كينه ابرهه بيشتر شده ، و سريع تر روانه مكه شود.
□و چون به #طائف رسيد از اهل طائف خواست تا مردى را براى راهنمايى با او روانه سازند، اهل طائف مردى از هذيل به نام نفيل را با وى روانه كردند، نفيل با لشكر ابرهه به راه افتاد و به راهنمايى آنان پرداخت تا به مغمس رسيده ، در آنجا اطراق كردند، و مغمس ، محلى در شش ميلى (سه فرسخى ) مكه است در آنجا مقدمات لشكر (كه آشپزخانه و آذوقه و علوفه و ساير مايحتاج لشكر را حمل مى كند) را به مكه فرستادند، مردم #قريش دسته دسته به بلنديهاى كوه ها بالا آمدند، و چون #لشكر_ابرهه را ديدند، گفتند ما هرگز تاب #مقاومت با اينان را نداريم ، در نتيجه غير از #عبدالمطلب بن هاشم و شيبه بن عثمان بن عبد الدار كسى در مكه باقى نماند،(۲)
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بحث روائى سوره فیل□ □مى گويد: سپس كمى راه پيمود و در بين راه مردی را به سوى بنى سليم فرستاد تا مر
□بحث روائی سوره فیل□
□عبدالمطلب همچنان در كار #سقايت خود پايدارى نمود، و شيبه نيز در كار #پرده_دارى كعبه پايدارى كرد در اين #موقعيت حساس عبدالمطلب دست به دو طرف درب كعبه نهاد، و عرضه داشت :
لا هم ان المرء يمنع رحله فامنع جلالك
لا يغلبوا بصليبهم و محالهم عدوا، محالك
لا يدخلوا البلد الحرام اذا فامر ما بدالك
يعنى : #بارالها هر كسى از آنچه دارد دفاع مى كند، تو نيز از خانه ات كه مظهر #جلال تو است دفاع كن ، و نگذار با #صليبشان و كعبه #قلابيشان بر كعبه تو تجاوز نموده ، حرمت آن را هتك ، كنند، مگذار داخل شهر حرام شوند، اين نظر من است ولى آنچه تو بخواهى همان واقع مى شود. (۳)
@mohamad_hosein_tabatabaei
□○ #شمهای_از_اسرار_حج (قسمت اول)○□
□○روز هشتم ماه ذیالحجّه، روز #ترویه، روز آب برداشتن است. در صدر اسلام به دلیل اینکه امکانات زیستی در سرزمین عرفات، مشعر و منا نبود، حج گزاران یا حاجیان برای انجام این بخش از مناسک حج، ناگزیر بودند با خود آب و غذا بردارند و ببرند؛ لذا روز هشتم را که روز آغاز عزیمت بود، یوم التّرویه، یعنی روز آب برداشتن نام نهادند.
□○در جنبهی باطنی حج هم همین است. یعنی در مسیر لقاء خدا باید ماء #ولایت، عامل حیاتبخش سالک الی الله باشد. تا کسی از سرچشمهی آب ولایت توشهای برنگیرد، نمیتواند راه لقاء خدا را تا پایان، به سلامت طی کند.
□○در یومالتّرویه آب برداشته میشود و حاجی در مسجد الحرام و کنار خانهی خدا یا در هر نقطهی دیگر شهر، برای انجام اعمال حج، مُحرِم میشود. از نظر فقهی هر جای شهر مکّه باشد میتواند به احرام حج محرم شود. مُحرِم شدن به معنای حرمت گزاردن بر خدای متعال است.
□○به یک تعبیر، احرام به رعایت حرمت حضرت حق و مراعات ادب بندگی قائل شدن است و تعبیر دیگر، حرام کردن آنچه بر خود حلال است. قسمت اعظم آنچه در احرام بر مُحرِم حرام میشود، حلالهای الهی است. این نشان میدهد کسی که قصد سلوک الی الله میکند؛ بسیاری از چیزهایی را که بهرهمندی از آنها برای دیگران روا و بلامانع است، بر خود حرام میکند. لذائذ و تنعّمات را بر خود حرام میکند.
○ناز پرورده تنعّم نبرد راه به دوست
○عاشقی شیوهی رندان بلاکش باشد
□○لذا محرم شدن، هم نوعی مراقبهی عبودیّت و بندگی است، هم نوعی ریاضت و تحریم کردنِ آنچه بر دیگران حلال است. چراکه این فرد عازمِ سفرِ #لقاء و دیدار خدای متعال است. کسی که چنین قصد و عزمی میکند، باید باب تنعّم و #دنیادوستی و لذّتجویی را بر خود مسدود کند؛ همینطور باید ادب بندگی را مراعات کند. هم حرمت حقّ متعال را پاس دارد؛ هم خویشتن را از تنعّمات بازدارد.
#ادامه_دارد...
□○در محضر استاد مهدی طیب - ۹۱/۰۸/۰۵
#ماه_ذی_الحجه○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
□●ویژگی های عبودیت
استاد علی صفایی حائری●□
□●اين را بدان كه اگر در صراط بودى و در مقام عبوديّت، تو را به سبيل و به عبادتها آگاه مىكنند: «الَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْديَنَّهُم سُبُلَنا».
□●عبوديّت سه خصوصيت دارد: نيّت، سنّت، اهميّت.
□●و كسى كه اين سه اصل را داشت، بهخاطر خدا و مطابق حدود و سنّت اسلام و با توجه به اهميّتها حركت كرد، او را به سبيلها و راهها هدايت مىكنند.
□●اگر هدايت خدا را به دست آوردى،به خاطر وسوسهها، از آن چشم مپوش و به حرفها گوش مده واز موانع و از فقر و بدبختى و يا تنهايى و غربت نترس؛ كه رنجها در راه خدا، راحت است و راحتىها در راههاى ديگر، رنج؛ كه تو در بهار، رنج زمستان را در دل دارى و غصّهى فردا را مىخورى.
□●نامه های بلوغ، صفحه ۴۱●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
□چنانكه خواب موجب تعطيل حواس آدمى وانصرافش ازاين نشأه ميشود رسوخ در علم و معرفت و دوام درحضور و مراقبت موجب انصراف از ماسوى الله وسبب اقبال كلى بسوى حقيقة الحقائق مى گردد.
□●نصوص الحکم بر فصوص الحکم
علامه حسنزاده●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
■●فوقالعادگیِ زمان در روز عرفه●■
■زمان و مکان میتواند تأثیر تشدید کننده در آثار طاعات و عبادات برای انسان داشته باشد.
■در روایات برای شب و روز جمعه آثار فوقالعادهای قائل هستند. یا در ساعات شبانه روز؛ ثلث آخر شب یا بینالطلوعین یا هنگام اذان، آثار ویژهای دارد، تأکید بر نماز اوّل وقت هم به همین علّت است.
■مکان هم میتواند چنین نقشی داشته باشد، مثل عبادتگاهها و زیارتگاهها. لذا فضیلت نمازی که در مسجد خوانده شود بسیار بیشتر از نمازی است که در منزل خوانده شود.
■طاعات و عبادات در معابد، زیارتگاهها و مرقد اولیای خدا تأثیر فوقالعاده پیدا میکند و آثار و برکات آن تشدید میشود.
■در ادعیه داریم: يَا رَبَّ الشَّهْرِ الْحَرَامِ يَا رَبَّ الْبَلَدِ الْحَرَامِ. هم شهرالحرام یا ماه مورد حرمت الهی که ذیالحجّه است و هم بلدالحرام که شهر مورد حرمت الهی و مکّه است آثار تشدید کننده در طاعات و عبادات دارند.
■چنین زمانها و مکانهایی به دو دسته تقسیم میشوند:
■۱) زمانها و مکانهایی که تکویناً و از آغاز، چنین آثاری داشتهاند، یعنی از ابتدا دارای چنین انرژی و بار معنوی بودهاند، مانند کعبه و یا ماه ذیالحجّه
■۲) زمانها و مکانهایی که به سبب یک حادثه یا پدیدهی خاص از یک زمانی به بعد چنین آثاری پیدا کردهاند. مانند روز مبعث رسول خدا صلّی الله عليه و آله و سلّم که روز فوقالعادهای است و آثار و برکات عجیبی هم دارد، اما این روز از روز بعثت دارای چنین انرژی عظیم معنوی شده است. یا مرقد پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلّم که از روز دفن ایشان دارای چنین انرژیِ فوقالعادهی معنوی شد.
■از برجستهترینِ این زمانها و مکانها روز عرفه و صحرای عرفات است.
☑️عرفه روزی است که در تمام سال برای دعا و مناجات، فوقالعادگی خاصّی دارد.
■کسانی که اهل دیدِ باطنی هستند میبینند که روز عرفه، بخصوص از ظهر به بعد، فضای عالم چگونه است و چه فوقالعادگی خاصّی دارد و چه حیف است که انسان به کاری جز دعا و مناجات مشغول باشد .......
#مراقبات_ماه_ذیالحجه
#استاد_مهدی_طیب
@mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) #صلوات
@mohamad_hosein_tabatabaei