eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
آیات 242-228 بقره قسمت چهارم بخش ششم وَ إِن طلَّقْتُمُوهُنَّ مِن قَبْلِ أَن تَمَسوهُنَّ... ● موردى از طلاق كه مرد بايد نصف مهر زن را به او بدهد يعنى و اگر طلاق را قبل از ادخال به ايشان واقع ساختيد، ولى در آغاز كه عقدشان مى كرديد مهريه اى برايشان معين كرديد، واجب است كه نصف آن مهر معين شده را به ايشان بدهيد، مگر اينكه خود آن زنان طلاقى و يا ولى آنان نصف مهر را ببخشند، كه در اين صورت همه مهر ساقط مى شود، و اگر زن آن را قبلا گرفته بوده ، بايد برگرداند،و يا آنكه شوهر كه تمام مهر را قبلا داده ، نصف مهرى كه از آن زن طلب دارد به وى ببخشد اين مساله را به اين جهت ميگوئيم كه آيه شريفه مى فرمايد: ((او يعفو الذى بيده عقده النكاح )) و در مساله نكاح ، سه نفر عقده را به دست دارند، يكى زن و دوم ولى زن ، و سوم شوهر، و هر يك از اين سه طائفه ميتوانند نصف مهر را ببخشند. و به هر حال آيه شريفه بخشيدن نصف مهر را به تقوا نزديك تر شمرده ، و اين بدان جهت است كه وقتى انسان از چيزى كه حق مشروع و حلال او است صرف نظر كند، يقينا از هر چيزى كه حق او نيست و بر او حرام است بهتر صرف نظر مى كند و بر چشم پوشى از آن قوى تر و قادرتر است . 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□○ ○□ □○طبق تعالیم عالیۀ اسلام، مسألۀ توحید، یگانه اصلى است كه در تمام شؤون جهان هستى حاكم است و به روشنى مشاهده مى گردد كه در اسلام هرقضیه علمى و عملى، در حقیقت همان مسأله «توحید» است كه به اشكال و صورتهاى مختلف در آمده و در لباسِ قضایاى علمى و عملى، جلوه گر شده است و به هنگام تحلیل، هر مسأله اى به توحید برمیگردد. □○«علی علیه السلام و فلسفه الهی» ص ۲۴○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○و{«يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ وَ لا بَنُونَ* إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ» «۶»○□ □در{كافى‌} از امام صادق عليه السلام درمورد آيه‌{«يَوْمَ لا يَنْفَعُ مالٌ ...»} نقل شده است كه: «مراد قلب سليمى است كه خدايش را در حالى ملاقات كند كه هيچ‌كس جز او در آن نيست. □و سپس فرمود: و هر قلبى كه در آن شرك و يا شكى باشد، ساقط و بى‌ثمر است. و مراد آنان (پيغمبران و اولياء) از زهد در دنيا، همانا اين بوده است كه قلب‌هاشان از غير آخرت فارغ شود و تنها بدان توجه داشته باشد». @mohamad_hosein_tabatabaei
□●" امام زمان (عجل الله) پدر رؤف و مهربانِ امت"●□ □●نبايد امام زمان عليه السلام را در ذهن افراد يك انسان خشنی معرفی كرد كه شمشير به دست گرفته و ميخواهد همه را گردن بزند! اين نحوه جلوه دادن مقام امام بسيار خلاف واقع است! □●امام پدر واقعی امت است ، دريای رأفت و رحمت است؛ حضرت مظهر اسم رحمن ورحيم خداست و برای هدايت افراد آمده است نه كشتن آنها! □●البته چون حكومت حضرت مهدی(عجل الله)، حكومت است ، اگر كافر و معاندی مزاحم بسط عدل و رحمت شود ، آن مزاحم را بر ميدارند. ميكروب بايد از بين برود چون برای سلامتی ديگران ضرر دارد. □●بايد مشتاق ظهور حضرت بود و با تهذيب نفس و تقوا و دعا ، خود را برای آن مهيا و آماده كنيم تا باظهور خود عالم را پر از نور و سرور و بركت و رحمت و معارف و توحيد بگرداند. @mohamad_hosein_tabatabaei
□مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله بهجت قدس‌سره در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران □شبستان ، راهرو۱۵، غرفه۱۴□
□●آیت‌الله بهجت قدس‌سره●□ □●اگر ما برای تعجیل فرج دعا نکنیم، یا در دعا کردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضرر دنیای ما هم خواهد بود، چه رسد به آخرت. □●و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است. □●(در محضر بهجت، ج۳، ص۶۰)●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○حاج محمد اسماعيل دولابی○□ □برای امواتتان کنید. شجره ی خود را به یاد بیاورید و برای ایشان طلب مغفرت کنید تا کارتان راه بیفتد. □برای پیامبر و ائمّه و همه ی انبیا و مرسلین علیهم السّلام هم بفرستید تا همه ی آسمان و زمین همراه و کمک کارتان شوند. ص٢٦٨ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●حدیث است؛ انا عند المنکسره قلوبهم. حق تعالی می‌فرماید؛ من در دل شکسته هستم. دل شکسته به معنی غُصه داشتن نیست. ■● یعنی تعلق دل به مفاهیم و صورت‌های ذهنی شکسته شود و غرق صورت‌های خیالی، مفاهیم و علوم نباشد. ■●اگر این‌ها شکسته شد و ریخت، آن جا خداوند ظاهر می‌شود. یعنی در بی‌جایی خداوند ظاهر می‌شود. ■●بی‌جای بی‌جای بی‌جا، جای خداوند است. اگر خواستی خداوند را پیدا کنید، آن جا بروید. آیا خداوند در مکه است!؟ @mohamad_hosein_tabatabaei
: □آدرس انتشارات لیله القدر؛ ناشر آثار استاد علی صفایی حائری در نمایشگاه بین المللی کتاب: شبستان، راهرو۲۳، غرفه ۳□
□○عالمی بزرگوار برایم حکایت کرد که فتح‌علیشاه قاجار با صوفیه بدبین بود. □○در واقعه‌ای مردی را به نام «نورعلی‌شاه» که یکی از آنان بود، احضار کرد و او را امر کرد که خودش را لعن کند. □○«نورعلی‌شاه» در جوابش گفت: «نور» را که نمی‌شود لعن کرد؛ زیرا که «الله نور السماوات و الارض». و چه کسی می‌تواند «علی» را لعن کند؟ □○بر «شاه» لعنت! □○هزار و یک کلمه○□ @mohamad_hosein_tabatabaei