eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
□○حضرت معصومه سلام الله علیها شأن و جلالت فوق‌العاده‌ای دارند و تعظیم زیادی در طول تاریخ از جانب بزرگان شیعه شده است، که این منزلت و جایگاه والای زن مؤمنه و عارفه و صالحه را نشان می‌دهد که چقدر بلند است. □○اگر کسی بخواهد جایگاه زن را در اسلام ببیند، بیاید و نگاه کند که مراجع عظام تقلید با محاسن‌های سفید و عظمتی که دارند، افتخار می‌کنند که خادم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها باشند. □○حضرت آیت‌الله ‌العظمی مرعشی نجفی سِمَت خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه علیها السّلام را داشتند و در تمام عمر هم تا وقتی که در قید حیات بودند و امکان حرکت داشتند، با آن سنّ بالا و کهولت، هر روز سحرها به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها می‌آمدند و نمی‌گذاشتند یک روز هم ترک شود. بزرگانی هم که امروز هستند، مراجع بزرگ، به همین شکل به محضر این بانوی بزرگوار عرض کوچکی و ادب می‌کنند. □○شأن و منزلت زن در جهان اسلام را اینجا می‌توان دید. البتّه منظور از زن، نه زن مطلق؛ بلکه زن پرورش یافته در مکتب قرآن و اهلبیت علیهم السّلام است .... □«استاد مهدی طیّب»□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○حاج محمد اسماعيل دولابی○□ □قم خوب جایی است. من هیچوقت از قم سیر نشدم. همیشه وقتی از #قم خارج میش
□حضرت معصومه علیها السّلام دوستان برادرش حضرت رضا علیه السّلام را گرفت و طلبه و عالم کرد. حتّی از نجف هم طلاّب را به قم جذب کرد. هر وقت به قم میروید، قصدتان را فقط زیارت حضرت معصومه علیها السّلام قرار دهید و ابتدای ورود به قم به حرم مشرّف شوید و مقداری در حرم بنشینید و به حضرت عرض کنید آمدهام شما را ببینم. اگر کار دیگری هم دارید، آن را در حاشیهی زیارتتان قرار دهید و چیزی را بر زیارت مقدّم قرار ندهید. □هر کس فاطمهی معصومه علیها السّلام را زیارت کند، مثل این است که برادرش امام رضا علیه السّلام را زیارت کرده است. □○«مرحوم حاج اسماعیل دولابی» ص ۴۶۷○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
■مگر اين عالم كم بهشت است ؟ تو در اين بهشت چه كار كرده ای ؟ همان خدايی كه آن را بهشت می آفريند، همان خدا، اين عالم را هم آفريده است ، قلم حق ، قلم كجی نيست قلم ، قلم راست است قلم حقيقت است قلم علم است قلم اسماء الله است همان قلمی كه می خواهد بهشت را بنويسد اين بهشت را هم نوشته است با اين بهشت چه كردی ؟ با زمينش آسمانش آفتابش و با موجودات ديگر ، چگونه به سر بردی كه حالا با واسطه قرار دادن اين همه اسماء الله می خواهی بار ديگر از همين نعمتها در نشئه ديگر هم به صورت ديگر استفاده كنی ■حيف است كه خودت را اين قدر پايين بياوری حيف است وقتی خداوند در جا به تو لبيك می گويد، چنين درخواستهايی داشته باشی ؟ حيف است كه نماز را آن طور تنزل بدهی خداوند می فرمايد خودمان و تمام عالم را در خدمت تو قرار می دهيم ودر پايان تو بگويی كه مي خواهم به بهشت بروم و به جهنم نروم ؟ ■جناب امير المؤمنين عليه السلام می فرمود: ■●استاد صمدی آملی●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه 243 ، سوره بقره قسمت چهارم بحث روايتى ● بحث روايتى (درباره شأن نزول آيه شريفه ) در احتجاج از امام صادق (عليه السلام ) روايت كرده كه در ضمن حديثى فرمود: خداى تعالى قومى را كه از ترس طاعون از خانه هاى خود و از وطن مانوس خود بيرون شدند، و فرار كردند همه آنها را كه عددى بى شمار داشتند بميراند، مدتى طولانى از اين ماجرا گذشت ، حتى استخوانشان پوسيد، و بند بند استخوانها از هم جدا شد، و خاك شدند، آنگاه خداى تعالى پيامبرى را به نام حزقيل مبعوث كرد و آن جناب در وقتى كه خدا هم مى خواست خلق خويش را زنده ببيند دعا كرد، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 427 و بدنهاى متلاشى شده آنان جمع شده جانها به بدنها برگشت ، و برخاستند به همان هيأتى كه مرده بودند، يعنی حتی يك نفر از ايشان كم نشده بود، پس از آن مدتى طولانى زندگى كردند. مولف : اين معنا را كلينى و عياشى به نحو گسترده ترى روايت كرده اند و در آخر روايتشان آمده كه درباره همين قوم بود كه آيه شريفه : ((الم تر الى الذين خرجوا من ديارهم ...)) نازل شد. ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 428 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□بحث روایتی سوره نصر□ □حركت اسلام بر سوى و مكه□ □ بن حزام و بن ورقاء نزد رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) آمدند، و را پذيرفته با آن جناب كردند، وقتى بيعت تمام شد، رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) آن را پيشاپيش خود روانه به سوى كرد تا ايشان را به سوى دعوت كنند و بدارند هر كس بر كه مكه است داخل بشود است، و هر كس داخل خانه كه در مكه است بشود او نيز ايمن خواهد بود، و هر كس هم خانه خود را بروى خود و دست به نزند ايمن است.(۱) @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بحث روایتی سوره نصر□ #تفسیرالمیزان □حركت #لشكر اسلام بر سوى #مكه و #فتح مكه□ □ #حكيم بن حزام و #
□بحث روایتی سوره نصر□ □حركت اسلام بر سوى و مكه□ □بعد از آنكه و بن حزام از نزد خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) بيرون آمدند و به طرف روانه شدند، رسول خدا ( صلى الله عليه و آله و سلم) بن عوام را به جمعى از نظام مامور فرمود تا خود را در نقطه كه محلى است به نام نصب كند و فرمود از آنجا نكنيد تا من برسم و وقتى خود آن به مكه رسيد، در همين حجون زد، و بن عباده را به سركردگى در اش، و بن وليد را با از مسلمانان و سليم را داد تا به مكه بروند، و خود را در آنجا به خانه ها نصب كنند.(۲) @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□بحث روایتی سوره نصر□ #تفسیرالمیزان □حركت #لشكر اسلام بر سوى #مكه و #فتح مكه□ □بعد از آنكه #ابوسف
□بحث روایتی سوره نصر□ □حركت اسلام بر سوى و مكه□ □و به ايشان داد كه به كسى نشوند و با كسى ، مگر آنكه ابتدا به كرده باشد، و داد نفر را هر جا ديدند به برسانند: ۱-عبدالله بن سعد بن ابى سرح ۲-حويرث بن نفيل ۳-ابن خطل ۴-مقبس بن ضبابه □و نيز داد كه نفر و خوان را ديدند ، و اينها كسانى بودند كه با خوانيهايشان رسول خدا (صلی الله عبیه وآله) را مى گفتند. و فرمود حتى اگر ديدند به دارند در همان حال به برسانند. اين فرمان (علیه السلام) بن نفيل و يكى از آوازه خوانها را ، و آن ديگرى شد، و نيز بن ضبابه را در به قتل رسانيد، و خطل را در حالى كه به پرده كعبه داشت كردند، و نفر به وى كردند، يكى بن حريث، و ديگرى بن ياسر، از عمار گرفت و او را به رسانيد.(۳) @mohamad_hosein_tabatabaei