eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
 #فضیلت_نماز_شب_بر_مطالعه :(۱) □○كسی كه گمان می‌برد فضيلت مطالعه از نماز شب برتر است، «و اين چيزی ج
  :(۲) □○و نيز می‌نويسد:«مردان متقی برای تصحيح نيت خود در تحصيل عمل به نماز شب پناه می‌بردند و درد خود را با داروی شب زنده‌داری و تضرع در دل شب درمان می‌نمودند، و به جان خودم سوگند كه برای تصحيح نيات واجبه عينيه، اين راه بهترين‌ راه‌هاست و دستگيره محكمی است كه نبايد از آن دست كشيد. □○و نيز گفته‌اند:«شما هيچ عارف و انسان بلند مرتبه‌ای را در اين عالم نميیيابيد كه آنچه به دست آورده از دولت بيداری شب‌ها نبوده باشد، چه پارسايان مسلمان و چه غير مسلمان، شب‌خيزی در همه اديان جزو سنن محبوبه است».   @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
 #فضیلت_نماز_شب_بر_مطالعه :(۲) □○و نيز می‌نويسد:«مردان متقی برای تصحيح نيت خود در تحصيل عمل به نماز
  :(۳) □○«حافظ نيز شاگرد مكتب اسلام و بهره‌مند از معنويت‌ها و صفاهای شبانه بود و پيروزی های خود را مديون شب‌خيزی‌های خود می‌دانست».   □○نقل است كه كسی از شيخ مرتضی انصاری پرسيد: فضيلت نماز شب بيش‌تر است يا مطالعه و تحصيل علم؟ شيخ با پرسشی او را به جواب رساند، از او پرسيد: آيا تو قليان می‌كشی؟ □○گفت: بلی. □○شيخ: به جای دو بار قليان كشيدن، نماز شب بخوان. □○يعنی اگر تو تا اين اندازه نگرانی كه به پاداش بيش‌تر نرسی و فضيلت نماز شب از مطالعه را هم ندانی، چگونه لحظه‌هايی از زندگی‌ات را به كشيدن قليان می‌گذرانی و آن‌گاه به بهانه كمی وقت می‌خواهی يكی از آن‌ها را برگزينی. @mohamad_hosein_tabatabaei
□نشر واحه؛ ناشر اختصاصی آثار شهید سید مرتضی آوینی □محل غرفه: شبستان، راهرو ۳۰ غرفه ۱۷□
□آثار مکتوب علیرضا پناهیان در نمایشگاه کتاب□ □سالن شبستان(ناشران عمومی) راهروی ۱۱/۱ . غرفه ۱۲، دفتر نشر معارف
□● #امام_خمینی؛ برای یک مملکت اسلامی، عار است که دستش را دراز کند طرف امریکا .  □●صحیفه نور ج ۱۰ ص ۶۰●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
□○محسن طاهری می‌گفت:مداح دیگری در آن مجلس مداحی کرده بود. غلام‌علی با اصرار صاحب‌خانه ذکر مصیبتی خواند. خیلی کوتاه، به اندازه‌ی چند بیت. □○بعد از جلسه صاحب‌خانه با دلخوری آمد پیشش، گله کرد که « چرا بیشتر و بهتر از فلانی نخوندی؟» گفت: هیئت جای کشتی گرفتن مداح‌ها نیست‌، این‌جا محلِّ ادبه. □○مجلس تمام شده بود. می‌خواست خودش را برساند به هیئت دیگری. با یک شورلت آمده بودند دنبالش. چیزی را بهانه کرد و نشست پشت موتور گازی یکی از بچه‌های بسیج. □○برای هیئت، سیستم صوتی جدیدی آورده بودند. چیزی شبیه اکوهای امروزی. وقتی برای امتحان کمی پشت آن خواند، از او پرسیدیم «چطوره؟» گفت «خوبه... فقط یکم آدمو قلقلک میده.... □○صبحگاهِ دوکوهه، دعای کمیل، صدای غلامعلی  عجب صفایی داشت. هنوز چند خط نخوانده بود که صادق آهنگران هم رسید و بلافاصله دوربین صدا وسیما. □○قرار شد دوتایی بخوانند. میکروفون را گذاشت جلوی حاج صادق، دو دقیقه نگذشت، غیبش زد. رفت وسط جمعیت و خودش را پنهان کرد، هرچه گشتیم فایده نداشت. □○پیدایش کردم. نشسته بود یک گوشه، رفتم جلو گفتم: چرا رفتی آقا غلام؟ خندید گفت : به دوربین می‌گفتی چرا اومدی! یاجای منه یاجای دوربین! ‌ □○زندگی نامه شهید غلام علی رجبی○□ @mohamad_hosein_tabatabaei
آیات242-228 بقره قسمت پنجم بخش دوم ● معانى كلمات زن ، حسبان ، شعور، ذكر و عرفان و معرفت كلمه ((ظن )) به معناى تصديق بيش از پنجاه درصد و نرسيده به صد در صد است ، زيرا كه اگر به درجه صد در صد برسد جزم و قطع مى شود. كلمه ((حسبان )) هم به معناى ظن است ، با اين تفاوت كه گويا استعمال كلمه حسبان در مورد ظن استعمالى است استعارى ، مانند كلمه عد - شمردن چون همه مى دانيم كه لفظ حساب كردن و لفظ شمردن ، معناى اصلى اش چيست ، ولى ما همين دو كلمه را در مورد احتمال راجح نيز استعمال مى كنيم ، ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 372 و مى گوييم : من فلانى را از شجاعان مى دانستم ، و از دلاوران به حساب مى آوردم ، و منظور اين است كه او را در هنگام شمردن شجاعان ، ملحق به آنان مى دانستم . و اما كلمه ((شعور)) كه به معناى ادراك دقيق است از ماده ((شعر - به فتح شين )) گرفته شده ، كه به معناى مو بوده و ادراك دقيق را از آنجا كه مانند مو باريك است ، شعور خوانده اند و مورد استعمال اين كلمه محسوسات است ، نه معقولات و به همين جهت حواس ظاهرى را مشاعر مى گويند. و كلمه ((ذكر))، به معناى پيش كشيدن صورتهايى است كه در خزينه ذهن انبار شده ، و آن را بعد از آنكه از نظر و فكر غايب بوده ، حاضر سازيم ، و يا اگر حاضر بوده ، نگذاريم غايب شود. و اما كلمه عرفان و معرفت ، به معناى آن است كه انسان صورتى را كه در قوه دراكه اش ترسيم شده ، با آنچه كه در خزينه ذهنش پنهان دارد، تطبيق كند، و تشخيص دهد كه اين همان است يا غير آن ، و بدين جهت است كه گفته اند معرفت عبارت است از ادراك بعد از علم قبلى . 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei
□هر شب جمعه به زیارت اهل قبور می‌رفت و معتقد بود: □«رفتن به قبرستان در سازندگی انسان مؤثر است.» @mohamad_hosein_tabatabaei
■● از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره●■ : آیا حجاب از ضروریات اسلام است، و منکر آن و کسانی که به این دستور الهی، به‌ویژه در جامعه‌ی اسلامی بی‌اعتنایی می‌کنند چه حکمی دارند؟ : اصل حجاب، از ضروریات و نص قرآن است. و کسانی که به این دستور بی‌اعتنایی می‌کنند، کار حرام انجام می‌دهند و باید توبه نمایند. @mohamad_hosein_tabatabaei
: □●بايد وارد مجاهده با قصد خالص شد. البتّه آن وقت نفس اصلاح مى شود. تمام صفات نفسانيّه قابل اصلاح است ، ليكن در اوّلِ امر، كمى زحمت دارد. آن هم بعد از ورود در اصلاح ، سهل و آسان مى شود. عمده به فكر تصفيه و اصلاح افتادن است و از خواب بيدار شدن است. □●منزل اوّل انسانيّت ((يقظه )) است . و آن بيدار شدن از خواب غفلت و هشيار شدن از سكر طبيعت است ، و فهميدن اين كه انسان مسافر است . و هر مسافر، زاد و راحله مى خواهد. زاد و راحله انسان ، خصال خود انسان است. □●مركوب اين سفر پرخوف و خطر، و اين راه تاريك و باريك ، همّت مردانه است . نور اين طريق مُظِلم ، ايمان و خصال حميده است . اگر سستى كند و فتور نمايد، از اين صراط نتواند گذشت ، به رو در آتش افتد و با خاك مذلّت يكسان شده ، به پرتگاه هلاكت افتد. و كسى كه از اين صراط نتواند گذشت ، از صراطِ آخرت نيز نتواند گذشت. □●امام خمینی ره ، چهل حدیث●□ @mohamad_hosein_tabatabaei