عیدتون مبارک دوستان فهیم و سرفراز
به عشق آقا امیرالمومنین
بهترینها نصیب شما در این ایام مبارک
حقیر رو هم یاد کنید در دعاهاتون
#یاعلی✋
■●نظر علامه طباطبایی (ره) درمورد واقعه غدیر خم●■
■علامه طباطبایی (رحمه الله علیه):
پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در غدیر خم با معرفی علی (علیه السلام) به عنوان #متصدی اسلام اندیشه #معاندان را #باطل کرد و فرمود:
ألله أکبر از کامل شدن دین و تمام شدن نعمت و رضایت خدا و ولایت علی (علیه السلام) بعد از من
@mohamad_hosein_tabatabaei
□○پاسخ اشکال در سند حدیث غدیر
ویژه بزرگداشت #عید_غدیر○□
#حضرت_آیتالله_بهجت_قدس_سره:
□○اهل تسنن میگویند: چون حدیث غدیر را بخاری نقل نکرده پس ثابت نیست.
□○پاسخ ما این است که: مُسْلِم در صحیح خود آن را نقل کرده و افراد دیگر از عامه نیز در کتابهای خود آن را نقل نمودهاند.٢ چگونه روایات را میبینیم و نمیبینیم و جمع بین نقیضین میکنیم؟!
□○مگر در عمل به روایت در میان خودتان شرط است که حتماً باید مسلم و بخاری هر دو نقل کنند؟! آیا اگر مسلم بهتنهایی روایتی را نقل کند، کفایت نمیکند؟! انصاف بدهید!
□○چرا برای اثبات حدیث غدیر به نقل مسلم اکتفا نمیکنید، ولی برای رد آن به عدم نقل بخاری تمسک میکنید؟!
□○ما آثار حقکشی را بعد از رحلت رسول الله صلیاللهعلیهوآلهوسلم هر روز میبینیم، وگرنه این همه جنگ و ظلم و تعدی نسبت به پیروان مکتب اهلبیت علیهمالسلام چیست؟ هر روز حسین و یزیدی وجود دارد.
□○در محضر بهجت، ج۲، ص۲۹۱○□
@mohamad_hosein_tabatabaei
#ناموس_آفرینش
□●یکی از مصادیق اصلی ناموس الهی، اسرار و رموز منطوی در موجودات نظام عالم است که بدان طریق هر موجودی به حق خالق خود ارتباط می یابد و آنچه موجودات را در چهارچوب حدود وجودی خود در صراط مستقیم این سیر استکمالیِ از نقص به کمال قرار می دهد حقیقت دین است.
□●این دین است که سیر صعودی موجودات برای رسیدن به مطلوب خودشان را مطابق با سیر نزولی حق به جانب خلق قرار داده و راهی بدون هیچ کجی و انحرافی را در سیر من الخلق الی الحق پیش روی کلمات نظام هستی می گشاید. و آنچه عصمت موجودات را برای فرمانبرداری از مقتضای احکامِ حدود وجودیشان تضمین می کند تعبیه شدن حقیقت دین در متن چینش تکوینی آن هاست و به برکت وجود دین است که تمامی جمادات و نباتات و حیوانات در ایفای وظائف وجودی خود در نظام عالم معصومند و هیچ خطا و اشتباهی نمی کنند و چون چنینند بهشت و جهنم و محاسبه و عذاب و عقاب برای آنها مطرح نمی شود.
□●و بخاطر همین است که در روایت فرمود: هر که #حبّ_علی را در دل داشته باشد در آتش جهنم نمی سوزد و یا فرمود: اگر همه ی مردم حبّ جناب امیر المؤمنین را در دل داشتند ما اصلاً جهنم را خلق نمی کردیم.
□●زیرا حبّ جناب امیرالمؤمنین #ناموس_آفرینش است و بواسطه ی محرمیّت با این ناموس و دست یابی به ملکه ی عصمت، دیگر وجود اتش جهنم و سوخته شدن در آن بی معنی خواهد بود.
□●اما در عین حال باید توجه داشت که جهنم نیز خود ناموس نظام آفرینش است چرا که جهنم نیز مانند بهشت مسیری برای استکمال نفس ناطقه آدمی است و آنچه به عنوان عذاب و عقاب و آتش و درکات آن از ناحیه حق سبحانه و تعالی مجعول است فقط برای پاک کردن و ارتقاء دادن نفس انسان از تعلقات نشئه طبیعت و انس وی با عوالم ملکوتی است که در هنگام تلقین میّت همین حقیقت را در قالب این گفتار به او القاء می نماییم که :
«ان الموت حق و القبر حق و سؤال منکر و نکیر فی القبر حق و البعث حق و النشور حق و الحساب حق و الکتاب حق و المیزان حق و الصراط حق و الجنة حق و النار حق و انّ الوقوف بین یدی الله حق».
□●شرح رساله رابطه علم و دین
استادصمدی آملی حفظه الله●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
#استاد_علی_صفایی_حائری:
□اين مالك است كه ولايت على را به عهده دارد چون.....□
□ولايت يعنى تنها على را حاكم گرفتن و تنها او را دوست داشتن و اين ولايت و سرپرستى است كه معاويه و احمد حنبل و جرج جرداق و و و از آن بهرهاى ندارند، كه حاكم در درون آنها و محرك در وجود آنها امر على و دستور على نيست؛ كه هواها و حرفها و جلوهها در آنها حكومت دارند.
□معاويه گر چه على را دوست دارد، ولى سلطنت را بيشتر از على خواهان است و دوستدار آن است.
و احمد حنبل گر چه براى على شعر مىسرايد اما حكومت ديگرى را به عهده دارد.
و جرج جرداق گر چه از على مىنويسد، اما براى على نمىنويسد؛ كه محركى ديگر دارد و عاطفهاى فقط او را به چرخ انداخته است.
□ #اما_مالك؟
اين مالك است كه #ولايت_على را به عهده دارد و اين بار گران را به آسانى مىكشد.
مالك چند سال براى نابودى معاويه رنج كشيده و كوشش كرده است.
خويش و فاميل و قبيلهاش را به خون كشيده، شبها و روزها را بر روى لبهى تيغ و سرِ نيزهها گذرانده و شمشير زده و شمشير زده تا اين كه لشگر شام را عقب رانده و معاويه را به حركت وادار كرده و در بيرون از خيمه آمادهى فرار نموده، هان چيزى نمانده تا اين بت بزرگ بشكند و اين طاغوت سركش بميرد و يا فرارى شود و مالك به هدف نهايى،به پيروزى محبوب دست بيابد و در ميان قومش و در ميان تمام مردم به بزرگى معرفى شود و بر رقيب خودش، اشعث و بر قبيلهى رقيبش، كِنده، پيروز شود.
□درست در اين هنگام، در اين هنگام، على او را ميخواند، على او را مىطلبد. على مىگويد كه برگرد.
□و اين از مرگ سختتر و اين از مرگ جانكاهتر است. مخالفت يك هوى، مخالفت يك هوس، مخالفت با يك حرف و گذشتن از حرفهاى خلق، مخالفت با يك جلوه از جلوههاى دنيا ما را مىشكند، ما را از پاى در مىآورد. ما از راه حق با يك حرف با يك فحش با يك پشيز باز مىگرديم و اما مالك؟ و اما مالك؟
□او از تمام هواهاى چند ساله و تمام حرفهاى تمام مردها و زنهاى عرب و از زمزمهى خفيف زبانها بر سر راه مردان فاتح و از نگاههاى شيفتهى سرداران پيروز و از تمام جلوههاى دنيا، از اين همه مىگذرد و باز مىگردد و به على اين سرپرست آگاه ملحق مىشود. چرا؟ چون در درون مالك، ديگر هواها و غريزهها حرفها و زمزمههاى زنهاى عرب جلوههاى پررنگ و برق دنيا حاكم نيست، اينها كوچكتر از اين هستند كه در روح بزرگ مالك موجى و حركتى ايجاد كنند.
اين بادهاى بى رمق بيچاره تر از اين است كه در اين درياى بزرگ، طوفانى بپا كند:
☑️مالك از هواها از حرفها از جلوههاى دنيا بزرگتر است و عظمت او اسير اين حقارتها نيست. او در سطح غريزه نيست. او انسانى است كه در حد وظيفه زندگى مىكند و زندگى و مرگ او با اين معيار ميخواند، او كوه است از طوفان نمىلرزد. او كاه نيست تا با نسيمى از دهنى زير و رو شود.
☑️او به ولايت رسيده و از نعمت ولايت برخوردار است.
□●غدیر، صفحه ۱۶●□
@mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
🍀الْحَمْدُللهِ الّذی جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوِلايَةِ اَميرِالمُؤْمِنينَ وَالاَْئِمَّةِ عَلَیهِمُ السَّلام.
🍀نصیبتان از برکات عیدالله الاکبر افزون باد.
#یاعلی
@mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) #صلوات
@mohamad_hosein_tabatabaei