eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
■دوستان عزیز امروز همه چیز ما در معرض خطر است، خطر از جانب دوستان نادان تفرقه افکن و یا با نقشه حساب شده از ناحیه دشمنان توطئه گر. بیدار شوید که حفظ پیروزی و نهضت بسیار مشکل تر از اصل آن است. ■● #امام_خمینی صحیفه نور،ج۸،ص ۹۳●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●استاد علی صفایی حائری●■ ■آداب انتظار، توجه بود و پيمان و انس و ارتباط‌ و توسّل و بهره‌بردارى در جايگاه‌هاى مناسب و اهداف هماهنگ. ■و مرور بر روايات و ادعيه در زمان غيبت، ما را به اين آداب راهنمايى مى‌نمايد و به حقيقت انتظار كه تهيُّأ و آماده‌باش است، مى‌رساند. ■منتظر فرزند محبوب و دلدار عزيز، اقدام مى‌نمايد و در خود و در محيط‌ اطراف، نشان و اثر مى‌گذارد. منتظر مهدى و قائم آل محمد كه براى تمامى آدم‌ها و براى تمامى قدرت‌ها طرح دارد و حرف دارد و برخورد دارد، چگونه مى‌تواند آماده نشود و زمينه‌سازى ننمايد... كه در حديث آمده؛ «يُوَطِّئُونَ‌ للمهدى سلطانَه ». ■و اين آماده‌باش و زمينه‌سازى، در فكر ، در روحيه ، در طرح و عمل اثر مى‌گذارد و در واقع تقدير جديد و برنامه‌ريزى و تدبير جديد و مديريت و تربيت مهره‌هاى كارآمد و جاسازى اين مهره‌ها در جاى مناسب كه با كار كم، بهرۀ زياد بياورند و با قطره‌هاى محدود حركت و شور ايجاد كنند. و از اين‌ها گذشته، جايگزينى نيروها؛ كه اگر يارى افتاد يارى ديگر برخيزد و بار را به دوش بگيرد. اين‌ها همه و همه از مظاهر انتظار و آماده‌باش و زمينه‌سازى سلطان و تسلط‌ مهدى است. ■●تو می آیی (ويرايش جديد)‌، صفحه ۲۶●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
□●عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی●□ □در آیهی اِنَّ اَکرَمَکُم عِندَ اللهِ اَتقیکُم: همانا گرامیترین شما نزد خدا با تقواترین شماست. مقصود از تقوا ولایت امیرالمؤمنین است. □هر کس تقوا داشته باشد، شاگرد مدرسه‌ی امیرالمؤمنین علیه السّلام است. همهی متقّین شاگرد این مدرسهاند، ولی در کلاسهای مختلف؛ بعضی کلاسهای بالا و بعضی کلاسهای پایین. □مثل پیامبرانی که اختلاف ندارند، ولی در طبقات و درجات متفاوتی قرار دارند. مؤمنین هم کوچک و بزرگ دارند. هر یک از شاگردهای این مدرسه باید به شاگردهای بالاتر از خودش که تقوای بیشتری دارد، احترام بگذارد و به شاگردان پایینتر از خودش رسیدگی کند. □ذوالفقار یعنی تیغ دو دَم که امیرالمؤمنین علیه السّلام با یک دَمش عرش را تمیز میکند و با دیگری فرش را؛ با یکی بالا را و با دیگری پایین را. □●مصباح الهدی - تألیف استاد مهدی طیّب●□ @mohamad_hosein_tabatabaei
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
□○می‌خواهید انسان‌های صالحی شوید و صلاحیت پیدا کنید؟ علیه السلام فرمودند:○□ □○«مُجالَسَةُ الصّالِحينَ داعيَةٌ اِلَى الصَّلاح» (۱) □○راهش این است که با انسان‌های صالح و شایسته مُجالس و همنشین باشید، این سبب می‌شود که انسان به سوی صلاح و شایستگی جلب و جذب شود. □○راحت‌ترین راه برای خوب شدن، همنشینی با خوبان است؛ اینکه انسان با نیکان مُجالس شود. «المُجالِسَةُ مُؤَثِّرَةٌ» ولذا برای رسیدن به صلاح با صالحان همنشین شویم. □○صالحان در وهله‌ی اوّل پیامبراکرم، ائمّه‌ی هدی و اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند؛ □○امیدوارم خلوت‌هایی برای نشستن در محضر آنها داشته باشیم یا در زیاراتی که به مرقد مطهّر آنها مشرّف می‌شویم، با آنها هم‌نشینی کنیم و بیشترین بهره را برای نِیل به صلاح به‌دست آوریم □○و در مرتبه‌ی بعد دست‌پروردگان، شاگردان و پرورش‌یافتگان مکتب اهل‌بیت علیهم السلام، انسان‌های وارسته، صالح و شایسته‌ای که از مکتب ائمّه علیهم السلام درس صلاحیت فرا گرفتند. □○اگر با آنها رفیق شویم و با محبّت و صمیمیت با آنها بنشینیم بهترین و سریع‌ترین راه برای نیل به صلاح است. □○در محضر استاد مهدی طیب۸۹/۰۳/۲۷○□ ۱. کلینی، کافی، ج ۱، ص ۴۱ و مجلسی، بحارالانوار، ج۱، ۱۴۱. @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آيات 254 - 253 ، بقره قسمت اول بخش دوم ● دفع اين توهم كه بعد از دعوت انبيا (علیهم السلام ) جنگ چه فايده دارد؟ و اشاره به علل پيدايش جنگ ها در اين آيات و سخن كوتاه آنكه : آيه شريفه ، در مقام رد و دفع توهمى است كه چه بسا به ذهن برسد، و آن توهم اين است كه رسالت ، خصوصا از اين جهت كه همراه با معجزاتى روشن است كه بر حقانيت آن دلالت مى كند، بايد بلاى جنگ هاى خانمان برانداز را از بين ببرد، نه اينكه خود رسالت ، آتش جنگ را برافروزد، حال يا از اين جهت بايد از بين ببرد كه غرض خداى سبحان از ارسال رسولان و دادن معجزات به ايشان ، اين است كه مردم را به سوى سعادت دنيوى و اخرويشان هدايت كند، پس براى بدست آمدن اين غرض ، بايد آنان ر ا از قتال باز داشته ، ديگر اجازه چنين عملى را ندهد، و همه را در راه هدايت جمع و متحد سازد، و حال آنكه مى بينيم بعد از انبيا باز هم جنگ ها و مشاجرات در ميان امت هاى آنان ادامه دارد، و مخصوصا بعد از انتشار دعوت اسلام كه اتحاد و اتفاق از اركان و اصول احكام و قوانين آن است ، چرا بايد هنوز اين درگيرى ها در اين امت پديد آيد؟. و يا از اين جهت بايد از بين ببرد كه مگر غير از اين است كه فرستادن رسولان و آوردن معجزات روشن ، براى دعوت به سوى حق است و براى اين است كه ايمان در دلها پديد آيد؟ ايمان هم از صفات قلب است ، و نمى شود آن را با زور در دلها ايجاد كرد، پس فايده قتال چيست ؟ و بعد از استقرار نبوت و پا گرفتن دعوت دينى ديگر جنگ چه معنا دارد؟ اين اشكال را در آيات قتال آورديم و به آن جواب داديم . ترجمه تفسير الميزان جلد 2 صفحه 470 در آيه مورد بحث ، خداى تعالى چنين پاسخ مى دهد كه ((قتال )) معلول اختلافى است كه امتها خودشان پديد مى آورند، چون اگر اختلافى نباشد كار اجتماعات به جنگ نمى كشد. پس علت به وجود آمدن جنگها در بين مردم ، اختلاف آنان است ، و اگر خدا مى خواست ، يا به كلى نمى گذاشت اختلافى پديد آيد، و در نتيجه ، جنگ هم پديد نمى آمد، و يا بعد از پيدا شدن اين علت آن را خنثى مى كرد، ليكن خداى سبحان آنچه را كه ما مى خواهيم ، انجام نمى دهد چون تابع خواست ما نيست ، او هر چه بخواهد مى كند و يكى از چيزهائى را كه خواسته ، اين است كه جلوى علت ها را نگيرد و امور عالم طبق سنت العلل و الاسباب جريان يابد،اين اجمال و خلاصه پاسخى است كه از آيه مى شود. 🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸🔷🔹🔶🔸 🔹💠کانال کیش,مهر💠🔹 🔺درمحضرعلامه طباطبایی ره🔺 ▶️: https://telegram.me/mohamad_hosein_tabatabaei