eitaa logo
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
1.6هزار دنبال‌کننده
641 عکس
6 ویدیو
0 فایل
بررسی اثار احوال ونظرات مفسرفقیه فیلسوف وعارف کبیر محمدحسین طباطبایی وسایر علما
مشاهده در ایتا
دانلود
■●کسی که موجب نفوذ سیاسی اقتصادی دشمن در مملکت اسلامی شود، خائن است●■ ■●اگر بعضی از رؤسای دول اسلامی یا بعضی از نمایندگان دو مجلس موجب سیاسی یا اقتصادی بیگانگان بر مملکت اسلامی گردند، به طوری که از این نفوذ بر اساس یا بر مملکت ولو در آینده ترس باشد، (این رئیس مملکت یا نماینده) است و فرضاً هم که متصدی شدن آن مقام برایش حقّ باشد از مقامش ـ هر مقامی باشد ـ منعزل می گردد. ■●بر امت اسلامی است که ولو با مقاومت منفی مانند ترک معاشرت و ترک معامله با او و روگردان شدن از او به هر وجهی که ممکن است او را  نمایند و در اخراج او از تمام شؤون سیاسی و محروم نمودن او از حقوق اجتماعی، اهتمام ورزند. ■●تحریرالوسیله امام(ره)، جلد۱، احکام دفاع از اسلام و قلمروی آن، مساله ۹●■ @mohamad_hosein_tabatabaei
■●هفتم ماه صفر به روایتی سالروز شهادت دومین گوهر تابناک آسمان امامت، امام حسن مجتبی علیه السلام است. این امام همام در جمله ی گوهرباری می فرمایند: ■●«المَصائِبُ مَفاتِیحُ الاَجرِ» مصیبت ها، گرفتاری ها و ابتلائات، کلیدهای اجر و پاداش هستند. @mohamad_hosein_tabatabaei
☑️شادی روح علامه طباطبایی(ره) @mohamad_hosein_tabatabaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
■●دلایل صلح امام حسن علیه السلام●■ ■●گمان نکنیم امام مجتبی علیه السلام سلحشور و رزمنده نبودند؛ راهی که امام مجتبی علیه السلام در ده سال امامتشان طی کردند، اباعبدالله علیه السلام هم در ده سال اوّل امامتشان همان راه را ادامه دادند. آنچه امام حسن علیه السلام کردند فرمانی بود که از جانب خدا برای ایشان آمد و حضرت به فرمان الهی صلح را پذیرفتند. همان طور که امام حسین علیه السلام به فرمان الهی به میدان نبرد رفتند و نهضت عاشورا را برپا کردند. ■●"کلّهم نورٌ واحد" روح حاکم بر حرکت اهل بیت علیهم السلام یکی است؛ امّا در هر زمان تاکتیک مناسب را انتخاب می کردند...
کیش مهر (درمحضر علامه طباطبایی)
■●درست سوال پرسیدن یا سوالِ درست پرسیدن؟●■ ■فلسفه بدون پرسش بی معنی و تهی است اما سوال اصلی این اس
■●درست سوال پرسیدن یا سوالِ درست پرسیدن؟●■ ■بدون حیرت، سوال معنی نخواهد داشت کودکان اغلب سؤالات زیادی می پرسند. به خصوص دوست دارند همیشه و درباره ی هر چیزی بپرسند چرا؟ والدین که آمادگی لازم را ندارند، خود را ملزم می دانند جواب هایی بدهند. بچه می پرسد: «چرا پروانه ها بال دارند؟» و مادر با عصبانیت پاسخ می دهد: «برای اینکه پرواز کند.» «چرا آسمان آبی است؟» پدر پاسخ می دهد: «چون رنگ اکسیژن آبی است و جو زمین هم از اکسیژن تشکیل شده است.» و از این طریق به علم خود افتخار می کند. اگر کودک از جواب های ما خوشحال شود، احساس رضایت می کنیم. اما چنانچه سؤالات ادامه پیدا کند «چرا حیوانات باید پرواز کنند؟»، «چرا اکسیژن آبی است؟» و…، برای ساکت کردن آن ها وسوسه می شویم جواب دهیم: «همین است که هست» ■این پاسخ به معنای آن است که دیگر سؤال نکن» دلیل و توضیح خواستن بی فایده است، «همین است که هست.» کودک مات و مبهوت است. او از اینکه یاد بگیرد که پروانه ها فقط پرواز می کنند و آسمان صرفا آبی است، قانع نمی شود. در این صورت آیا او به شیوه ی خودش تا حدی فیلسوف نیست؟ آیا افلاطون نگفته است که رویکرد بنیادین فیلسوف حیرت است؟ در حقیقت، اگر شما هرگز در برابر چیزی دچار حیرت نشده اید، هیچ وقت سؤالی نخواهید پرسید، همه چیز را «عادی» خواهید دید و فقط آنچه را هست ثبت خواهید کرد. قطعا این کار شما را کمتر از تلاش برای فهمیدن آن خسته خواهد کرد. ■اما فرد عاقل و مسئولیت پذیر به صرف حیرت در برابر امور اکتفا نمی کند. احتمالا آسان ترین راه این است که شبیه فردی احمق و ابله باشیم. آیا نباید بیاموزیم که چگونه یک «سؤال مناسب» و یک پرسش بجا و شایسته مطرح کنیم؟ اما پرسش بجا و مناسب چیست؟ چگونه می توان قضاوت کرد؟ و بالاتر از همه اینکه چه تفاوتی میان پرسش‌های معمول و پرسش فلسفی وجود دارد؟(۲)
■برای سفر اربعین چند دینار لازم داریم؟ مهران - کربلا = ۱۴،۰۰۰ دینار مهران - نجف = ۱۷،۰۰۰ دینار نجف - کربلا = ۳،۵۰۰ دینار نجف - کاظمین = ۹،۰۰۰ دینار کربلا - کاظمین = ۷،۰۰۰ دینار ■رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان کرایه حمل و نقل زائران اربعین از مرزهای خوزستان تا عتبات عالیات اعلام کرد ■کرایه شلمچه تا نجف با دستگاه اتوبوس مبلغ ١٢٠ هزارتومان با دستگاه ون مبلغ ١٥٠ هزارتومان با ماشین‌سواری مبلغ ٢٠٠ هزارتومان است. ■مسیر چذابه تا العماره به‌وسیله ماشین‌سواری مبلغ ٧ هزار دینار، از العماره تا نجف مبلغ ٢٠ هزار دینار، با اتوبوس: از العماره تا نجف مبلغ ٨ هزار دینار، با ون از چذابه تا نجف مبلغ ٢٠ هزار دینار، از العماره تا نجف مبلغ ١٥ هزار دینار است. ■این ارقام کرایه مربوط به خودروی بوده و کرایه سواری و اتوبوس متفاوت می‌باشد. ■هزینه‌های مذکور فقط برای یک سر سفر می‌باشد بنابراین در صورت رفت و برگشت رقم ۲ برابر می‌شود. ■هر ۱۰۰۰ دینار عراقی در حال حاضر حدودا معادل ۱۳،۰۰۰ تومان می‌باشد‌.
■●اقبال روزافزون مردم به کربلا●■ ■مشهور است در آخرالزّمان قبله از کعبه به کربلا منتقل می‌شود. مقصود این نیست که مردم رو به کربلا نماز می‌خوانند.. قبله محل اقبال قلب‌هاست. آیا این اتفاق نیفتاده است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا