eitaa logo
محمد عربشاهی
7.9هزار دنبال‌کننده
503 عکس
357 ویدیو
491 فایل
استادسطوح عالی حوزه ودانشگاه،دکتری فقه ومبانی حقوق مقاله نویسی و نگارش پایان نامه #پژوهش جیمیل بنده: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">#mohammadarabshahe@gmail.com 🔻فهرست فیلم،صوت و پی دی اف مقاله و پایان نامه نویسی سنتی و با هوش مصنوعی 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe/2314
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 مرحوم : من سالهای طولانی شب های جمعه (سالهای ۵۱ به بعد) به جهت تبلیغ از قم به تهران می رفتم؛ در مسیری که به طرف مکان بر گزاری جلسه بود، افرادی بسیاری از کسبه بودند، هر هفته به آنان سلام گرمی می کردم. یک روز شخصی به نام آقای پیش من آمد و گفت: “من از جمله کسبه ای بوده ام که هر هفته بر من سلام می کردید، اما من مسلمان نبوده ام بلکه اعتقاد به آیین یهودیت داشته ام اما بواسطه ی این حسن بر خورد شما و هم چنین حقانیت دین اسلام ، می خواهم بدست شما مسلمان شوم. این شخص مسلمان شد و نامش را به محمد علی احمدی تغییر داد و از آن جا که اولاد نداشت تمام اموالش را هم به بنده بخشید. و بعد از یکی دو ماه که مسلمان شد ، از دنیا رفت. من هم منزل این شخص را صندوق قرض_الحسنه وحدت فاطمیه قرار دادم که تاکنون پابرجاست. 💬 حسین سبحانی صدر @jelvenews | جلوه‌نیوز
❇️ مهندسى مسئله فقهی / برتری کتاب حدائق بر جواهر 🔺 نكته ای که به تدريج در بحث هاى فقهى ايجاد شده است بحث تنظيم و مهندسى مسئله است. 🔺 در يك مسئله فقهى جهات مختلف باید از هم جدا شود و در هر جهتى ابحاث مربوط به آن جهت طرح شود و با ابحاث ديگر خلط نشود. 🔺 مثلا تعريف مسئله و شروط مسئله و موانع آن و تشخيص اصول عمليه در هر جهت و بيان ادله لفظى، كه لازم است اين نكات و جهات از يكديگر جدا و تفكيك شوند و اين نكته روش بحث در هر مسئله اى را شفاف تر و علمى تر و دقيق تر مى كند. 🔺 مثلاً وقتى انسان مقايسه مى كند روش بحث و تدوين كتاب جواهر را با روش بحث در كتاب حدائق، ملاحظه مى كند كه در جواهر حالت امتزاج جهات بحث يك مسأله است أما در حدائق، ابتدا جهات هر مسأله اى را تفكيك مى كند و در هر جهت جداگانه به مسئله مى پردازد . 🔺 و اين يكى از ويژگيها و امتيازهاى كتاب حدائق بر كتاب جواهر است كه مورد توجه فقها قرار گرفته است. 🔺 و اين روشى است كه هر چه بيشتر اعمال شود روش استدلال فقهى مستحكم تر و جهات علمى آن بيشتر روشن مى شود كه لازم است روش در استدلال فقهى مورد توجه قرار گيرد. 🔸 درس خارج فقه - 93/02/08
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ هشدار آیت الله سبحانی به طلاب ✍توصیه های آیت الله سبحانی به طلاب در آخرین جلسه سال۱۴۰۰ و به مناسبت ارتحال آیت الله علوی گرگانی: 🔺 بزرگان رفتنی اند و این هشدار است که شما خوب درس بخوانید و جای اینها را پر کنید. 🔺 تن به تنبلی نزنید و مسأله را خیلی کوچک نشمرید. 🔺 مرتب درس بخوانید. 🔺 عصرهای ماه رمضان، شب های ماه رمضان از درس غفلت نکنید.
JRI_Volume 5_Issue 10_Pages 111-138(1).pdf
535.6K
نقدی بر پنداره عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه های حرام نوع مقاله : مقاله علمی پژوهشی (فقهی) محمد عربشاهی . http://taejtehad.mfeb.ir/article_247329.html
تن انسان دغدغه مند می لرزد از خواندن این دو صفحه ! 👌علامه بلاغی برای یادگیریف زبان عبری(یهودی) چه سختی هایی را تحمل کردند تا از اسلام و قرآن در برابر تورات دفاع کنند. با این همه صوت و کلاسهای آنلاین و آفلاین و کتاب و... بهانه یادگیری! آیا ما مثل این علامه بزرگوار سختی کشیدیم برای دفاع از اسلام؟ منبع: کتاب ذوق لطیف ایرانی،ج ۳
‏عکس از منتظر
‏عکس از منتظر
💢نقدی بر پندارۀ عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه‌های حرام ✍️حجت‌الاسلام محمد عربشاهی بحث تغلیظ دیه در قتل خطایی از دیرباز در کتب فقهی مطرح بوده است، ولی در عصر حاضر شبهات و نقد‌های بسیاری در مقالات و نشست‌های علمی –از جمله نشست «فقه پژوهی دیه» که از سوی دفتر آیت‌الله صانعی برگزار گردید – به این دیدگاه وارد شده است. آنان با استناد به ادله‌ای چون: امضایی و موقتی بودن دیات، خدشۀ سندی و دلالی روایات، نبود سنت نبوی و روایات متواتر، مدرکی بودن اجماع، تنقیح مناط و نداشتن قصد هتک، اصل برائت و قاعدۀ درأ، حکم مشهور را به نقد کشیده‌اند. علی‌رغم جدید بودن برخی از این شبهات و مطرح نشدن آن در کتب فقهای پیشین، تاکنون مقاله‌ای در پاسخ به این پژوهشگران نگاشته نشده است. بحث حاضر با روش تحلیلی و با رویکرد انتقادی، در صدد پاسخ به این نقد‌ها و دفاع از مدعای مشهور فقها است. 👈 در «شبکه اجتهاد» بخوانید: https://b2n.ir/a02437 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
27.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢دعوت استاد علیدوست از آقای عابدینی برای طرح نظرات خود در کرسی‌های نظریه‌پردازی حوزه با نوآوری و اظهار نظر منضبط فقهی مخالف نیستم ✔️استاد ابوالقاسم علیدوست در واکنش به سخنان اخیر آقای احمد عابدینی مطرح کرد: ✂️جناب آقای عابدینی! نیک می‌دانید که اینجانب به هیچ وجه با نوآوری و اظهار نظر منضبط فقهی در هر مساله که باشد مخالف نیستم و این حق هر محققی است که با چارچوب‌های قابل قبول و ابزارهای مناسب نظری را نقد و رأیی را جایگزین نماید؛ لکن این که برخلاف واقع – که اتفاقا برای بسیاری از کسانی که اطلاع از واقع ندارند، گمراه کننده است – حکم مخالف، سبک انگاری شود، به هیچ وجه قابل قبول نیست! مخاطبان گرامی نقد ایشان را بر تغلیظ دیه ملاحظه کنند و رد آن را هم در مقاله «نقدی بر پنداره عدم تغلیظ دیه در موارد قتل خطایی در ماه‌‌های حرام» از آقای محمد عربشاهی ملاحظه نمایند تا معلوم شود، جناب آقای عابدینی تا چه پایه پایبند به رعایت هنجارهای علمی در گزارش از اقوال و ادله مساله و رفتار فقیهان در مشی به اندیشه تغلیظ بوده‌اند! ✂️از جناب ایشان باید پرسید: آیا وضعیت حوزه‌های علمیه از جهت نوآوری و تلاش‌‌های علمی، این گونه است که ایشان بیان می‌کند؟! واضح است که نمی‌توان نمره عالی به جریانات حاکم بر فضای علمی حوزه داد لکن آن گونه که در این گزارش و امثال آن منعکس می‌شود، با واقعیت بسیار فاصله دارد. 👈 متن کامل سخنان را در «شبکه اجتهاد» ملاحظه نمایید: http://ijtihadnet.ir/66006-2/ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
15.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جایی پیش اومد که از خدا ناامید بشید؟ از اسباب ناامید شدم اما از خدا نه! 🔹نجف بودیم، وضع اقتصادی چندان خوب نبود. یک روز می‌خواستم نان و ماست بگیرم برای منزل، دیدم پول ندارم؛ گله ای به حضرت امیرالمؤمنین کردم که ما پناهنده شما شدیم آیا سزاوار است که من الان می‌خواهم برم منزل هیچ نداشته باشم؟ همینطور که سرم پایین بود، یکدفعه به ذهنم آمد تو حاضری ده دینار بگیری و عقیده‌ت رو بدی؟ تو ثروتمندی؛ چه گله‌ای داری؟ 🔹خاطره‌ای از آیت الله ناصری که در سال ۱۳۹۱ پخش شد
جلسه آقا با فعالین عرصه حجاب و عفاف.docx
230.2K
♨️گزارش کامل منتشره از جلسه محرمانه آیت الله خامنه‌ای با فعالان حوزه حجاب 👈توسط سایت رسمی رهبر معظم انقلاب 🔻ما از حجاب مطلقاً یک قدم هم عقب‌نشینی نداریم 🔻«اعتقادم این است، مسئله حجاب و عفاف، مسئله بسیار مهمی است» 🔻«ما می‌گوییم فیلم‌هایی که مروج حجاب است را درست کنید در حالی که گزارش جشنواره فجر را برای من آوردند، دیدم فیلم‌هایی مورد تشویق قرار گرفته است که ضد خانواده و ضد عفت است» 🔻«در مساله حجاب عقب‌نشینی نکنید، اگر عقب‌نشینی کنید، حکم الهی نقض می‌شود» 🔻«حجاب و عفاف قهراً شکل برجسته‌ای پیدا می‌کند و به شکل نماد در‌می‌آید و اختیاری هم نیست» 🔻«نمی‌توانیم این مساله را در اعداد مسائل دیگر قرار دهیم. بالاتر از آنهاست. من مساله را این‌طور می‌فهمم» 🔻«من قبول نمی‌کنم بعضی در مورد مساله حجاب دچار تردید شده باشند. جامعه زنان به طور وسیع از حجاب ابا ندارند» 🔻«یک جریان مخالف نظام اسلامی و اسلام برای ایجاد فساد اخلاقی و فساد جنسی کار می کند» 🔻«اگر حجاب به این شکل در کشور ما الزامی و قانونی وجود نداشته باشد، مطمئن باشید وضع حجاب در این کشور از همه کشورهای دیگه من جمله ترکیه بدتر خواهد.» 🔺«ما سر کار آمدیم ببینیم حکم خدا چیست و به آن عمل کنیم. حالا در جامعه جوی ایجاد شده از حکم خدا عقب‌نشینی کنیم؟ ما باید رضای الهی را تعقیب کنیم...اگر امام رضوان الله علیه حجاب را اجباری نمی‌کردند، جوانان ما به جبهه نمی‌رفتند...این همه زن مومنه پشت جبهه نبود. این همه تلاش عظیم سیاسی که زنان ما انجام می‌دهند نبود. اینها از برکات آن دوراندیشی و قاطعیت امام راحل بود» 💠 لینک ♨️ @khabarehowzeh
هدایت شده از مصباح الفقاهه
❇️ التسامح فی ادلّة السنن 🔺 کتابهای ما با این عنوان است امّا اهل سنت اینگونه به این بحث عنوان داده اند: "حجّیّة الخبر الضعیف فی بیان الفضائل" بنابراین یک مسأله است که ما و آنها عنوان کردیم با دو عنوان و یک معنون؛ آنها با همین عنوان برای صحابه فضائل زیادی را نقل می کنند که اکثرا فاقد حجّیت است. 🔺 طرح بحث: آیا از روایات استقاده می شود که خبر صحیحی که متضمن ثواب یک عمل است موجب استحباب آن عمل نیز می شود؛ مثل اینکه می گوید اگر لحیه خود را شانه بزند اینقدر ثواب دارد آیا عمل به این حدیث موجب می شود که فقط ثواب دهند یا اینکه این عمل نیز مستحب می شود؟ یعنی آیا این حدیث مشرِّع می شود یعنی مستحب سازی می کند و لو دروغ باشد یا خیر؟ 🔺 شیخ انصاری(ره) قائل است فقط ثواب می دهد 🔺 آخوند(ره) می فرماید مستحب هم می کند 🔺 ما نظر شیخ(ره) را ترجیح می دهیم و باید روایات وسائل را بررسی کنیم آیا از آنها استحباب استفاده می شود یا صرفا ثواب استفاده می شود. 🔺 ثمره شرعی بر این بحث: مثلا اگر کسی لحیه طویل داشته باشد در روایت ضعیفی آمده که اگر در وضوء بشوید ثواب دارد اگر بگوییم صرفا ثواب دارد از رطوبت آن بگیریم نمی توانیم مسح کنیم و اگر مستحب هم باشد می توان با رطوبت آن مسح نمود و این اثر شرعی مسأله است. 🔸 درس خارج اصول آیت الله سبحانی - 1400/10/27 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @misbahulfiqahe ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
4_962037408327532579.mp3
3.48M
🔹 پیکر شهید کریمیان از شهدای نبرد سوریه، به وطن بازگشت. به همین مناسبت این فایل صوتی جالب رو بشنوید در مورد خوابی که استاد حسینی نسب در مورد این شهید دیدند! برای من خیلی جالب بود... 💠به کشکول یک طلبه بپیوندید🔰🔰🔰 🆔 @KashkooleTalabeh
🔰 خواهر مدافع حرم حجت‌الاسلام کریمیان، توصیه کرد: برای شناخت شخصیت برادرم، وصیت‌نامه‌اش را که دو ساعت قبل شهادت نوشته، بخوانید و عمل کنید. 💠 بیشتر بخوانیم 👇 https://www.hozehkh.com/OneEntry?id=44737 🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال خبرگزاری این حوزه دنبال کنید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
✍️ بیانیه آیت‌الله حائری در کناره‌گیری از مرجعیت ◻️حضرت‌آیت‌الله سیدکاظم حائری در بیانیه خود در کناره‌گیری از مرجعیت تاکید کرد: بر همه مومنان لازم است که از ولی فقیه، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای اطاعت کنند. ترجمه بیانیه آیت الله حائری به این شرح است:👇 https://hawzahnews.com/xbRTq @hawzahnews| حوزه‌نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خاطره‌ای زیبا از آیت‌الله مرعشی نجفی 🔺آیت‌الله سیّد شهاب‌الدّین مرعشی نجفی فقیه و مرجع تقلید شیعه در ۳۱ تیر ۱۲۷۶ در نجف دیده به جهان گشود و در ۷ شهریور ۱۳۶۹ در قم به ملکوت اعلا پیوست. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از سطح 4 حوزه علمیه خراسان
🔹مرحوم آیت الله تبریزی: مرقد کنونی رقيه بنت الحسين عليه السلام در شام، از اول مشهور بوده، گويا حضرت امام حسين عليه السلام نشانى را از خود در شام به يادگارى سپرده است، تا فردا کسانى پيدا نشوند که به انکار اسارت خاندان طهارت عليهم السلام و حوادث آن بپردازند، ايشان گواه بزرگى است بر اينکه در ضمن اسيران حتى دختران خردسال نيز بوده اند، ما ملتزم به اين هستيم که بر دفن حضرت رقيه عليهاالسلام در اين مکان شهرت قائم است، حضرت عليهاالسلام در اين مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زيارتش شتافتيم، و بايد احترام او را پاس داشت. 🔹مرقد اين طفل خردسال (حضرت رقيه عليهاالسلام) در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ايشان دارد، آن ستمى که تمام پيامبران از آدم تا خاتم بر آن گريستند، تا آنجا که خدا عزاى امام حسين عليه السلام را بر آدم خواند، از اين رو احترام اين مکان لازم است، به سخنان فاسد گوش فرا ندهيد، و به سخنان باطلى که مى گويند: رقيه عليهاالسلام طفلى خردسال بيش نبود، گوش فرا ندهيد، مگر على اصغر عليه السلام کودک خردسال نيست که در روز قيامت شاهدى خواهد بود، و موجب آمرزش گنهکاران شيعه خواهد شد ان شاء الله تعالى. 🔹بنابراين بر همه واجب است احترام اين مکان مقدس را داشته باشند،ما با زيارت دختر امام حسين عليه السلام به خداوند متعال تقرب مى جوييم، آن دخترى که خود مظلومه بود، و خاندان وى همه مظلوم بودند. 🕌مدرسه سطح چهار حوزه علمیه خراسان ┏━━━━━━━📚┓ https://b2n.ir/g62934 ┗📚━━━━
mahsaamini.mp3
15.1M
🔻صحبت‌های استاد محسن عباسی ولدی، نویسنده موفق کتب تربیتی، در مورد ماجرای مرحوم مهسا امینی و حواشی آن ➖بالای ۵۲ میلیون نتیجه گوگل برای جستجوی نام مهسا امینی عادی نیست. برای شهید محسن این عدد کمتر از ۷۰۰ هزار و برای سردار شهید ، ۱۴ میلیون می باشد! ➖دشمن هر وقت در حال بوده، سعی کرده سوژه ای برای برگرداندن ورق کند. ➖الان دشمن با ای به بهانه مهسا امینی و دفاع از حقوق زن، نظام را خشن و ظالم نشان می دهد؛ اینجا نباید شبیه آنها حرف بزنیم و داشته باشیم! ➕ هشدارهایی برای فعالان رسانه ای ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش حجت الاسلام عالی به اهانت به قرآن و چادر از سر کشیدن زن مسلمان @BisimchiMedia
24.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مناظره حجت‌الاسلام کهرمی و حسن آقامیری درباره گشت‌ارشاد و مهسا امینی 🔻به نظرتون کسی که حرف حسابی و منطقی بزنه ، لازمه اینقدر فحش بده؟ 🔸 @BasijAsatidKh
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 با حکم رهبر انقلاب اسلامی انجام شد؛ انتصاب اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس را منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با سپری شدن بیش از شش سال از تشکیل شورای عالی مدیریت حوزه علمیه‌ی مشهد مقدس که در شمار برترین مراکز علمی جهان تشیع است، اکنون با تشکر از کلیه‌ی اعضاء محترم که در این مدت خدمات خالصانه‌ئی به آن حوزه‌ی محترم تقدیم کردند، آغاز دوره‌ی جدید را با این خصوصیات ابلاغ می‌نماید: ۱- عضویت حضرات حجج اسلام: آقای حاج شیخ مهدی مروارید، آقای حاج شیخ محمّد مروارید، آقای حاج شیخ محمّد باقر فرزانه، آقای حاج سیّد مصباح عاملی، آقای حاج شیخ محمّد جواد نظافت یزدی، نماینده‌ی اینجانب در استان خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، مدیر حوزه و دبیر شورا در صورت انتخاب از بیرون جمع مذکور. ۲- مدت این مسئولیت پنج سال است. ۳- تعیین دبیر شورای عالی و نیز مدیر حوزه‌ی علمیه بر عهده‌ی جمع محترم مزبور است. از خداوند متعال توفیقات حضرات آقایان را مسألت می‌کنم. سیّد علی خامنه‌ای ۲۴ مهر ۱۴۰۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
💠 بیانیه جمعی از مدرسین حوزه علمیه خراسان بسم الله الرحمن الرحیم 🖋 «حوزه‌ی علمیه‌ی مشهد مقدس یکی از کهن‌ترین و پربارترین مراکز علمی تشیع و مَهد پرورش بزرگان نام‌آور در دانش‌های عقلی و نَقلیِ اسلامی در طول چندین قرن است. مجاورت بارگاه منور رضوی علیه آلاف التحیة مایهٔ جذب علمای برجسته‌ای از دیگر حوزه‌های علمیه نیز به این دیار علم و معنویت شده و در دوره‌های گوناگون به سرمایۀ ارزشمند آن افزوده است. اکنون این حوزه با سوابق علمی و تاریخی و سیاسی کم‌نظیر، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش کمّی و کیفیِ در خور توجّهی یافته و ظرفیت شایانی برای پرورش علما و محققان اسلامی در رشته‌های گوناگون پدید آورده است. شکوفایی این ظرفیت، نیازمند مدیریتی جامع و پویا است.» مقام معظم رهبری مدظله‌العالی 🔸 نظر به انتصاب اعضای محترم شورای عالی حوزه علمیه خراسان توسط رهبر معظم انقلاب مد‌ظله‌العالی و سپردن مسئولیت خطیر تعیین مدیر حوزه به اعضای محترم این شورا، ضمن تشکر از معظم‌له برای این اقدام مبارک و تبریک به اعضای جدید و تقدیر از زحمات اعضای سابق و مدیریت کنونی حوزه، از اعضای محترم شورای عالی درخواست می‌کنیم در تعیین مدیر جدید، به‌دور از تعارفات و توصیه‌ها، از تقلیل جایگاه مدیر حوزه به مدیر صرفا اجرایی یا علمی یا سیاسی بپرهیزند و برای ارتقای حوزه به جایگاه مطلوب آن، شخصی را به عنوان مدیر حوزه تعیین نمایند که افزون بر ویژگی‌های ممتاز شخصی همچون تقوا، تعهد، دلسوزی و روحیه جهادی، جامع ویژگی‌های زیر باشد: 1⃣ باورمند به آرمان‌های مترقی انقلاب اسلامی و منظومه فکری مقام معظم رهبری و دارای عزم راسخ برای تحول و پیشرفت همه ‌جانبۀ حوزه علمیه در راستای دیدگاه‌ها و توصیه‌های معظم‌له؛ 2⃣ دارای مقبولیت علمی و مدیریتی در میان اساتید، نخبگان و مدیران حوزه و توان جذب، به‌کارگیری و بسیج نیروها در راستای رشد و اعتلای حوزه؛ 3⃣ دارای تخصص علمی، سوابق تألیف، تدریس، نقد و نظر در علوم اسلامی و انگیزه‌بخش و امیدآفرین برای حوزویان به‌ویژه طلاب و فضلای جوان؛ 4⃣ دارای ارتباط علمی و تربیتی مستقیم با بدنه طلاب و اساتید حوزه و محبوبیت میان آنان؛ 5⃣ دارای جایگاه و مقبولیت مردمی به‌ویژه در میان نخبگان و اقشار مرجع و توان برنامه‌ریزی جهت ارتقای جایگاه و مرجعیت اجتماعی حوزه و افزایش کارآمدی حوزویان در جامعه؛ 6⃣ دارای توان و سابقه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت کلان و راهبردی برای دستیابی به اهداف کلان حوزه؛ 7⃣ آگاه به مسائل کلان و چالش‌های عام حوزه‌های علمیه و مشکلات اختصاصی حوزه علمیه خراسان؛ 8⃣ دارای شناخت جامع و عمیق از سابقه علمی،‌‌ فرهنگی و اجتماعی حوزه علمیه خراسان و ظرفیت‌های کنونی علما، فضلا، طلاب و نهادهای حوزوی؛ 9⃣ دارای شناخت و قدرت برقراری ارتباط و تعامل حوزه علمیه خراسان با نهادهای بزرگ و معتبر آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کشور و جهان اسلام؛ 🔟 برخوردار از سعه صدر و ارتباط سازنده با همه طبقات، گرایش‌های فکری و سلایق سیاسی سالم حوزوی و استقبال از نقدهای منصفانه و دلسوزانه. 🔻در پایان از اعضای محترم شورای عالی خواستاریم بدون تعجیل در انتخاب مدیر جدید، از گزینه‌های واجد شرایط، برنامه جامع ناظر به تحول در بخش‌های مختلف حوزه را مطالبه نموده و با بررسی سوابق و برنامهٔ آنان مدیر حوزه را تعیین فرمایند. بدیهی است تمامی امضاکنندگان این بیانیه خود را موظف به حمایت و مساعدت مدیر منتخب می‌دانند. توفیقات روز افزون همه خدمتگزاران به حوزه‌های علمیه و اسلام عزیز را از درگاه خداوند متعال خواهانیم.
امضا کنندگان بیانیه: حجج‌اسلام‌والمسلمین ۱. حاج شیخ علی مروارید ۲. حسن اخلاقی امیری ۳. حسین ادبی چَرَمی ۴. حمید اسمعیلی ۵. حسین الهی پارسا ۶. علی الهی خراسانی ۷. محمد الهی خراسانی ۸. محمدرضا امیننیا ۹. حمید ایزدی ۱۰. عباس بابائی ۱۱. محمدجواد پارسا ۱۲. محمد پهلوان ۱۳. عباسعلی تندرو ۱۴. ابراهیم توکلی مقدم ۱۵. رضا جهانگیر فیض آبادی ۱۶. محسن حاجی مرادخانی ۱۷. سید محمدعلی حسنی ۱۸. علی حسینی سی سخت ۱۹. حسن درجی ۲۰. سید اسماعیل دلدار ۲۱. علی ذرئی ۲۲. محمد صادق رجائی ۲۳. مهدی رجایی خراسانی ۲۴. مهدی رضایی ۲۵. سیدحسن رفعتی ۲۶. سید مهدی روحبخش ۲۷. مصطفی رئوف ۲۸. مرتضی زاهد پیشه ۲۹. امیر زاهدی ۳۰. محمد زنده‌دل ۳۱. حسین سابقی ۳۲. روحالله سعیدی فاضل ۳۳. رسول سلیمی ۳۴. بلال شاکری ۳۵. محمد صنایعی ۳۶. محمد عربشاهی ۳۷. محمد مهدی غیور ۳۸. سید عبدالکریم فاطمی ۳۹. ابوالفضل فروتن ۴۰. جعفر فقانی بیدسوخته ۴۱. سیدمحمدباقر‌قدمی ۴۲. حمیدرضا کامل نواب ۴۳. محمد کریمیان ۴۴. مهدی کریمیان ۴۵. احد گوهری ۴۶. احمد محمدزاده ۴۷. ابوالفضل مرادی پور ۴۸. مهدی مرادیان ۴۹. محمد مروارید ۵۰. مرتضی مروی سماورچی ۵۱. محسن ممتازی ۵۲. سیدکمال الدین موسوی ۵۳. سید محمدحسن موسوی مهر ۵۴. سید علیرضا موسوی‌مهر ۵۵. رضا میهن دوست ۵۶. علی نعمتی ۵۷. امیرحسین نواب ۵۸. علیرضا نوروزی ۵۹. عبدالمجید واعظ شهیدی ۶۰. محمدرضا وحیدی صدر ۶۱. علی وظیفه ۶۲. محمد مهدی کمالی ۶۳. جواد احمدیان ۶۴. سید مصطفی سلامت ۶۵‌. محمد هادی کمالی ۶۶. میثم صادقی ۶۷. سید عباس دیانت ۶۸. مهدی بهادری ۶۹. محمد رضا طلوع خراسانیان
ویژه‌نامه فقیه آزاده خراسان؛ آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی ضمیمه امروز روزنامه شهرآرا / پنج‌شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ بخوانید:👇 https://shahraranews.ir/fa/publication/issue/12/18 اخبار علما و اساتید حوزه علمیه خراسان را در کانال میراث فقاهت خراسان دنبال کنید: https://eitaa.com/joinchat/2033975358C93349617f8 @mfkh_ir
📱نسخه جدید نرم‌افزار اندرویدی جامع الاحادیث عرضه شد 👈نمایش اطلاعات بیشتر: www.noorsoft.org/fa/News/View/111262 📲 دریافت رایگان نرم‌افزار موبایلی جامع الأحادیث: www.noorsoft.org/fa/software/View/73958 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔖 فقیه آزادِ نواندیش، آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی ✔️حوزه علمیه مشهد از دیرباز شاهد رشد و نمو اندیشمندان بزرگی بوده است. در دوره معاصر چند شخصیت چون خورشید بر تارک حوزه خراسان می‌درخشیدند. آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی یکی از این عالمان بزرگ این شهر و دیار بوده است. 🔺«فقیه آزادِ نواندیش»، عنوان پرونده‌ای برای این استاد والامقام است که با آثار و گفتارهایی از آیات و اساتید: سید جعفر سیدان، مصطفی اشرفی شاهرودی، رجبعلی رضازاده، سیدمحمد خامنه‌ای، مهدی محقق و محمد واعظ زاده خراسانی، ابوالقاسم خزعلی، محمدرضا حکیمی، حیدر رحیم‌پور ازغدی(رحمهم‌الله‌)، نگاهی به بینش و منش آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی داشته است. 👈 این ناگفته‌ها را برای اولین بار بخوانید: https://b2n.ir/k19105 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
1_11zon.pdf
291.1K
کاوشی در اعتبار سنجی روایت ابی مریم انصاری به عنوان مستند لزوم پرداخت فاضل دیه در موارد قصاص زن به علت قتل مرد نویسندگان نویسنده مسول محمد عربشاهی آیت الله دکتر جواد حبیبی تبار دکتر محمود حق بجانب http://muf.journals.hozehkh.com/article_377.html
لطفا رسانه باشید.
base.apk
8.99M
اپلیکیشن فقه و احکام .... آیت الله امام خامنه ای تمام کتب فقهی آیت الله امام خامنه ای در اینجاست✅✅✅