eitaa logo
محکمات
325 دنبال‌کننده
439 عکس
159 ویدیو
28 فایل
🔺نکات ناب از منظومه معارف اسلامی به انتخاب حجه‌الاسلام حریزاوی 🔺ارتباط با مدیر کانال @ADMIN_Harizavi
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام دوست عزيز با توجه به مشكلات موجود و آسيب‌ديدن قشر ضعيف، بناداريم مثل گذشته بسته‌هاي معيشتي تهيه و در اختيار عزيزان نيازمند قراردهيم. درصورت تمايل مي‌توانيد در اين حركت انسان‌دوستانه شركت كنيد. قیمت هر بسته معیشتی به قیمت عمده‌فروش به شرح زیر: ۱- برنج ۳ کیلو: ۶۶هزارتومان ۲- روغن مایع کوچک ۲ عدد: ۳۰هزارتومان ۳- مرغ منجمد ۲عدد: ۶۴ هزارتومان ۴-ماکارونی ۳عدد: ۳۰هزارتومان ۵- رب‌گوجه ۱قوطی: ۱۰هزارتومان جمعا هربسته ( ۲۰۰هزارتومان) شماره حساب جهت واريز كمك‌ها ٥٨٥٩٨٣١٠٨٣٠٥١٣٦٦ به‌نام حاج نجف صادقي🌷🌹🙏
سلام علیکم ♦️با توجه به شدت گرفتن بیماری گوارشی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جاودان توصیه فرمودند که هر کس هر مقدار می‌تواند قربانی انجام دهد. عزیزانی که تمایل به مشارکت در قربانی جهت توزیع بین فقرا دارند مبالغ خود را به این کارت واریز کنند. اجرکم علی الله 5058011204848946
شهید فخری زاده.mp3
6.15M
حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی/ تبیینیه و توصیه های عملیاتی برای کنشگران فرهنگی در جریان شهادت شهید فخری زاده eitaa.com/r_harizavi
محکمات
سلام علیکم ♦️با توجه به شدت گرفتن بیماری گوارشی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جاودان توصیه فرمو
ضمن تشکر از مشارکت همه عزیزان یک راس گوسفند خریداری و ذبح و در یکی از مناطق آب‌گرفته حاشیه اهواز توزیع شد.
♦️نقره، عطر و صنایع دستی باران مشهدمقدس، طرقبه، بازار بین‌المللی بعثت واحد ۳۳۹ گارکاه تولید نقره‌جات واحد ۳۳۷ تولید عطر و ادلکن و پخش ترمه تلگرام https://t.me/joinchat/BwUqv0rOS4nvbXvdEhdFmA اینستاگرام https://instagram.com/baransilver_azodi?igshid=1abrvk8h9hzor علی فربد 09901700016 05134223691
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است. قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد. یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند. در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد، در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت». «وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ، قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟ أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ، وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند، ولی نمی‌دانند! • چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم) • سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار) • قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند» • نمی دانند (؟!) سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد». نمی دانند، چه ندانستنی !!! دردشان را نمی شناسند. سفاهت چه درمانی دارد؟ هیچ کار دیگری جواب نمی دهد، حتی «با سر به سنگ خوردن». امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
• تحلیل • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 1 ▫️ تنها یک ضرورت جامعۀ حزب اللهی می‌داند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بی‌رحم، بی‌تقوا و بی‌اعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است. اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود. ولی همین مسأله حل نیست. مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از روی‌آوری به جریان انقلابی بازمی‌دارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم. جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساخته‌ایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه می‌دانند؟ خود ما چه می‌دانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟». الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثه‌ای در سطح ملی است. تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است. صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که می‌تواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به هم‌پیوستۀ بین‌المللی است. هزینه‌ای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست. اما در مقابل چه گزینه‌ای هست؟ یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامان‌بخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟ مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را می‌فهمد؟ طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل می‌دهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را می‌توانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟ در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پخته‌ای بریزیم. طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد. این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟ و این سؤال که، آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟ (بحث ادامه دارد ...) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد، و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود» (بیانیۀ گام دوم) ☘️
هدایت شده از علامه طباطبایی ره
✅ صلوات ما برای عرض ادب است آیت‌الله جوادی آملی: مرحوم علامه طباطبایی به فردی که در مورد فایده صلوات از ایشان پرسیده بود پاسخ ‏لطیفی دادند. 🔶فرمودند: صلواتی که ما می‌فرستیم اولاً از خودمان چیزی اهدا نمی‌کنیم ‏بلکه به خدا عرض می‌کنیم و از او می‌خواهیم که بر پیامبر و خاندانش رحمت ویژه ‏بفرستد و ثانیاً گرچه این خاندان نسبت به ما محتاج نیستند ولی به ذات اقدس اله که ‏نیازمندند وباید دائماً فیض الهی بر آنها نازل شود. ما با این صلوات در واقع خود را به این ‏خاندان نزدیک کرده‌ایم. 🌹بعد مثال می‌زدند و می‌فرمودند: اگر باغبانی در باغی که همه‎ ‎گل‌ها و میوه‌هایش مِلک صاحب باغ است کار کند و از صاحب باغ حقوق بگیرد، روز عید، ‏یک دسته گل از باغ تهیه کند و به حضور صاحب باغ ببرد آیا عمل او موجب تقرب به ‏صاحب باغ هست یا نه؟ مسلماً هست. 🙏این عمل نشانه ادب باغبان است. صلوات هم ‏ادب ما را ثابت می‌کند واِلاّ ما که از خودمان چیزی نداریم. بلکه از ذات اقدس اله مسئلت ‏می‌کنیم بر مراتب و درجات این بزرگواران بیفزاید. و همین عرض ادب برای ما تقرّب است.‏ 📚 نسیم اندشه، دفتر اول، ص96 ___________ @allame313 https://eitaa.com/joinchat/3129344017C4a50772e46
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🌀 فقیه هم باید جنگجو باشد و هم فقهش را از دست ندهد/ نگویید درس هیچی! درس همه چیز است/ باید فقیه و انسان مهذب شوید 🌀 🔴 اسلام است. قرآن همه چیز است. قرآن «انسانْ درستْ کن» است، کتاب‏‎ ‎‏انسان سازی است. 💠 قرآن همه چیز دارد: دارد، دارد، دارد، همه چیز‏‎ ‎‏دارد. انسان همه چیز است و باید همۀ احتیاجاتش را تأمین بکند. انسان یک‏‎ ‎‏اعجوبه ای است که است، و قرآن یک اعجوبه ای است که ادارۀ انسان را به همۀ‏‎ ‎‏اقشار می کند. در عین حالی که درست می کند، درست می کند، ‏‎ ‎‏درست می کند، درست می کند، درست می کند. فقیه باید هم‏‎ ‎‏باشد؛ فقیه باید باشد، ولی فقیه هم باشد و را از دست ندهد.‏ ‏‏‏‏ ❌ اینطور نباشد که حالا بگویید که حالا که وقت نهضت است دیگر ! این‏‎ ‎‏غلط است. ؛ علم همۀ جهات است. ⚔ حضرت امیر برای شمشیر‏‎ ‎‏می زد، برای شمشیر می زد، برای شمشیر می زد. ⛔️ خیال نکنید که حالا که ما‏‎ ‎‏وارد شدیم در ، دیگر نباید وارد به بشویم. شما که جوانید‏‎ ‎‏باید ایجاد کنید، فقاهت در خودتان ایجاد کنید؛ باید بشوید، فقیه، از او کار‏‎ ‎‏می آید اما ، ، ، . همه باید اخلاق‏‎ ‎‏خودشان را تهذیب کنند، همه باید جهاد با نفس بکنند لکن شماها هستید. شمایی‏‎ ‎‏که جندالله هستید باید به امر خدا ‏‏[‏‏عمل کنید‏‏]‏‏؛ «جندالله » معنایش این است که به امر خدا‏‎ ‎‏باید عمل بکنند، به فرمان او. همان طور که جندی به فرمان سرلشکرش، به فرمان‏‎ ‎‏سپهبدش عمل می کند، شما جندالله هستید به فرمان او باید عمل کنید. اگر چنانچه از‏‎ ‎‏فرمان او تخطی بکنید، جندالله نیستید؛ هر مقداری که نازل شد: یا جندالله یا جُندِ شیطان.‏‎ ‎‏اگر دنیا مَطمَح نظر‏‎ شماست جندالشیطان، اگر حق تعالی مطمح نظر شماست جندالله. 📖 صحیفه امام/ج۶/ص۲۸۶ 🔴🔴 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔴 رشته توئیت خانم دکتر شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در موضوع واردات واکسن خارجی مشکوک: 1⃣ آوریل ۲۰۲۰ رویدادی توسط مکرون، بیل گیتس و دبیر کل who برای ایجاد شتاب در درمان کووید_19 برگزار شد. 2⃣ نتیجه این رویداد، ایجاد ساز و کار بین‌المللی واکسن به نام زیر نظر who و بنیاد بیل گیتس شد. 3⃣ بیل گیتس: با واکسن می‌خواهم تا ۱۵ درصد جمعیت جهان را کاهش دهم. 4⃣ جهان‌پور سخنگوی سازمان غذا و دارو: ایران به عضویت اتحادیه درآمد.
بسم الله الرحمن الرحیم 🇮🇷 ** 🇮🇷 💠 ما دانشگاهیان و دانشجویان انقلاب اسلامی، در با شهدای علمی و امام خود عهد می‌بندیم که برای ترویج فرهنگ جهاد علمی و مسأله‌شناسی تخصصی، به پاخیزیم. 📲 دانشجویان عزیز لطفا در این مشارکت کنید: 🌐 https://www.farsnews.ir/my/c/46977 : از مسئولان و متولیان أمر (شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و بهداشت، دانشگاه آزاد، نهاد رهبری، گروه معارف و حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان و...) می‌خواهیم تا جهاد علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه، در تمامی سیاست‌ها و برنامه‌های نظام آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، تربیتی و مدیریتی در اولویت قرار گرفته و به جد دنبال شود؛ *به گونه‌ای که الگوی جهاد علمی و تربیت عقلانی و آزاداندیشی در متون درسی از جمله دروس معارف اسلامی (خصوصا درس انقلاب اسلامی و فرهنگ و تمدن اسلامی) تعریف شده و در میدان عمل، نهضت مسأله‌شناسی و حل مسئله توسط دانشجویان با راهبری اساتید دانشگاه محقق شود.*
👈🏻هفت گروه از علمایی که روانه جهنم 🔥می‌شوند : 🪔عن ابی‌عبدالله علیه‌السلام قال : إِنَّ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يُحِبُّ أَنْ يَخْزُنَ عِلْمَهُ وَ لَا يُؤْخَذَ عَنْهُ فَذَلِكَ فِي الدَّرْكِ الْأَوَّلِ مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ إِذَا وُعِظَ أَنِفَ وَ إِذَا وَعَظَ عَنَّفَ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الثَّانِي مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَرَى أَنْ يَضَعَ الْعِلْمَ عِنْدَ ذَوِي الثَّرْوَةِ وَ الشَّرَفِ وَ لَا يَرَى لَهُ فِي الْمَسَاكِينِ وَضْعاً فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الثَّالِثِ مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَذْهَبُ فِي عِلْمِهِ مَذْهَبَ الْجَبَابِرَةِ وَ السَّلَاطِينِ فَإِنْ رُدَّ عَلَيْهِ شَيْ‏ءٌ مِنْ قَوْلِهِ أَوْ قُصِّرَ فِي شَيْ‏ءٍ مِنْ أَمْرِهِ غَضِبَ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الرَّابِعِ مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَطْلُبُ أَحَادِيثَ الْيَهُودِ وَ النَّصَارَى لِيَغْزُرَ بِهِ عِلْمُهُ وَ يَكْثُرَ بِهِ حَدِيثُهُ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ الْخَامِسِ مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَضَعُ نَفْسَهُ 👈🏻لِلْفُتْيَا وَ يَقُولُ سَلُونِي وَ لَعَلَّهُ لَا يُصِيبُ حَرْفاً وَاحِداً وَ اللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُتَكَلِّفِينَ فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ السَّادِسِ مِنَ النَّارِ وَ مِنَ الْعُلَمَاءِ مَنْ يَتَّخِذُ عِلْمَهُ مُرُوءَةً وَ عَقْلًا فَذَاكَ فِي الدَّرْكِ السَّابِعِ مِنَ النَّارِ. 🕯️حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمود: 1️⃣همانا گروهی از علما خواهان اندوختن دانش‏‌اند بدون اينكه به ديگران بياموزند چنين علمایی در طبقه اول آتش جاى دارند. و 2️⃣پاره‏‌اى از علما چون ديگرى پندش دهد نپذيرد و چون خود پند دهد سخت‌گير باشد چنين علمایی جايگاهشان در طبقه دوم آتش است. 3️⃣و گروهی از علما معتقدند كه بايستى دانش را به ثروتمندان و طبقه اشراف آموخت و تهى‌دستان را از دانش محروم ساخت چنين علمایی در طبقه سوم آتش خواهند بود. 4️⃣و پاره ‌اى از علما در بهره‌بردارى از دانش روش زورگويان و پادشاهان را دارند كه اگر به گفتارشان اعتراضى شود و يا از دستورش كوتاهى شود بخشم آيند. اين چنين عالمی در طبقه چهارم از آتش است. 5️⃣ و پاره‏‌اى از علما به دنبال سخنان يهود و نصارى در تكاپويند تا بدين وسيله بر دانش خويش بيفزايند و مطالب بيشترى فراهم آورند، چنين عالمی را در پنجمين طبقه آتش جايگاه است. 6️⃣ و پاره‌اى از علما در مسند فتوا👉 می‏نشيند و به مردم مي‌گويند وظايف خود را از من بپرسيد و چه بسا يك كلمه را درست نفهمند، خداوند افرادى را كه بدون استحقاق به مقامى تكيه مي‌زنند دوست نمي‌دارند، چنين عالمی در طبقه ششم آتش جاى دارد. 7️⃣و پاره‏‌اى از علما دانش خود را عالمانی که علم خود را به عنوان نماد شخصیت و فرهیختگی خویش بروز داده و به فخر فروشى می‏‌پردازند که جایش در هفتمين طبقه دوزخ است. 🌱الخصال ج‏2ص 352 🌱بحار الأنوار (ط - بيروت) ج‏2 ص 108
🔴 رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی در بیان امام خامنه‌ای: ♦️من خاطره‌یی را عرض بکنم: تقریباً دو، سه سال قبل یکی از دوستان خیلی خوب ما که در این شورا هم فعالیتی داشته‌اند، راجع به مسایل فرهنگ عمومی کشور و مسأله‌ی تربیت و ناهنجاریهایی که احیاناً در سطح جامعه به‌تدریج بروز کرده، با من گفتگو می‌کردند و مطالبات و توقعات به‌حقی را درمیان می‌گذاشتند. ♦️ من به آن دوست عزیز گفتم کاری که من در این زمینه می‌توانم بکنم، همین کاری است که تا حالا کرده‌ام؛ یعنی تشکیل این شورا و وارد کردن افرادِ با فکر و با انگیزه برای تصمیم‌گیری درباره فرهنگ کشور؛ و کمک قانونی و حیثیتی و هرچه که لازم است نسبت به این شورا؛ این کاری است که به عهده‌ی من است؛ ♦️اما از این‌جا به بعدش به عهده‌ی شما. من به آن دوست گفتم که بنده با شما پیش خدای متعال احتجاج خواهم کرد و به پروردگار خواهم گفت من بهترین کسانی را که مناسب این کار می‌شناختم، در این شورا جمع کردم؛ شما به خدای متعال باید جواب بدهید؛ هرچه که فکر می‌کنید باید پیش خدای متعال گفت، آن را بیان کنید و به فکرش باشید. ♦️حالا این را می‌خواهم به شما عرض بکنم که مسؤولیت این شورا به خاطر اهمیت و سنگینىِ مسأله‌ی فرهنگ و علم، مسؤولیت سنگینی است؛ منتها ثقل‌اکبر در این‌جا فرهنگ است؛ چون هم خودِ علم و آموزش و هم جهت‌گیری و کیفیت و رویکردهای مختلف آن، تحت‌تأثیر فرهنگ عمومی جامعه است. 🗓بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی 1384/10/13
سلام علیکم لطفا برای پیوستن به کمپین "عهد جمعی برای جهاد علمی" دوستانتان را دعوت کنید. https://www.farsnews.ir/my/c/46977
هدایت شده از افق حوزه
💠مراقبت از دل‌ها 💥حضرت رضا (علیه السلام) ✅إنَّ لِلقُلوبِ إقبالاً و إدبارا، و نَشاطا و فُتورا، فإذا أقبَلَت بَصُرَت و فَهِمَت، و إذا أدبَرَت کَلَّت و مَلَّت، فَخُذُوها عِندَ إقبالِها و نَشاطِها، و اترُکُوها عِندَ إدبارِها و فُتورِها. ❇️همانا دلها را رویکردى است و روى گردى، نشاطى است و ضعفى. پس هر گاه رو کنند، با فهم و بصیرت شوند و هر گاه پشت کنند، خسته و ملول گردند. بنا بر این، به گاه روى آورى و نشاطشان، به آنها چنگ زنید [و در عبادات به کارشان کشید] و به گاه روی گردانى و ضعفشان، آنها را به حال خود رها سازید. 📚منبع: بحار الأنوار : 78/353/9 📡کانال رسمی هفته نامه افق حوزه: 🔰 @ofogh_howzah
💠 ترسیم خطوط نهضت از سوی رهبر معظم انقلاب: ♦️ برای ثبت در تاریخ می‌گویم.. ‼️از مشخصه‌های مهم نهضت اسلامی تعامل دو خط "مقاومت اسلامی" و "روشنگری اسلامی" بود. کسانی درخط مقاومت بودند، ولی از تفکراسلامی برخوردار نبودند و متحجر شدند. کسانی هم خط روشنگری را پیش گرفتند، اما در خط مقاومت حرکت نمی‌کردند. درآغاز نهضت در سال ۴۲ خط مقاومت علیه حکومت برجستگی داشت، پس از آن نهضت به سمت روشنگری اسلامی پیش رفت و متحجران عقب ماندند. سال ۴۵و۴۶ دشوارترین سال نهضت بود، چراکه شاه گروه‌های مقاومت را قلع و قمع کرد، لذا بسیاری به خط روشنگری دینی پرداختند. اینان کسانی بودند که هم در آغاز و هم در پایان در خط اول مقاومت هم بودند، اما در سال ۴۵و۴۶ در خط دوم یعنی روشنگری بودند. از جمله آنان شهیدان بهشتی و مطهری و باهنر بودند. برای ثبت در تاریخ می‌گویم؛ من از اندک افرادی بودم که هردو خط "مقاومت" و "روشنگری" را درآمیختم و درتمام زندگی مبارزاتی هر دو خط را باهم ادامه دادم! خون دلی که لعل شد ص۵۶ @Jahade_tabeini
🌐همیشه انسان باید حالش حال مراقبه باشد/ فَانَّ النّاقِدَ بَصيرٌ بَصير 🔰 شهید مطهری ✅برخي افراد که چند روز قبل از فوت مرحوم آقاي بروجردي (رضوان اللَّه عليه) خدمت ايشان بودند گفتند: خيلي ايشان را ناراحت ديديم و ايشان گفتند که خلاصه عمر ما گذشت و ما رفتيم و نتوانستيم خيري براي خودمان پيش بفرستيم، عملي انجام بدهيم. يکي از کساني که آنجا نشسته بود، گفت: آقا، شما ديگر چرا؟! ما بدبختها بايد اين حرفها را بزنيم، شما الحمدللَّه اين همه آثار خير از خودتان باقي گذاشتيد، اين همه شاگرد تربيت کرديد، اين همه آثار کتبي از خودتان به يادگار گذاشتيد، مسجدِ به اين عظمت ساختيد، مدرسه‌ها ساختيد. وقتي اين را گفت، ايشان يک جمله فرمود که حديث است: خَلِّصِ الْعَمَلَ فَانَّ النّاقِدَ بَصيرٌ بَصيرٌ. چه مي‌گويي؟! عمل را بايد خالص انجام داد. نقّادِ آگاهِ آگاهي آنجا هست. تو خيال کرده‌اي اينها که در منطق مردم به اين شکل هست، حتماً در پيشگاه الهي هم همين جور است؟!.انَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما تَعْمَلونَ. ✅اينجاست که علماي اخلاق اسلامي با الهام از اين آيه مسئله‌اي را مطرح مي‌کنند که مي‌گويند امّ‌المسائل اخلاق است، مادر همه مسائل اخلاقي است و آن « » است. مراقبه يعني با خود معامله يک شريکي را بکن که به او اطمينان نداري و هميشه بايد مواظبش باشي، مثل يک بازرسي که در اداره است؛ يعني خودت را به منزله يک اداره تلقي کن و خودت را به منزله بازرس اين اداره [تلقي نما] که تمام جزئيات را بايد بازرسي و مراقبت کني. مراقبه چيزي است که هميشه بايد همراه انسان باشد، يعني هميشه انسان بايد حالش حال مراقبه باشد. 📚تعلیم و تربیت در اسلام ص۲۴۹
🛑 جدیدترین آمار ثبت ازدواج و طلاق در قم 🔹مدیر کل ثبت احوال استان قم از افزایش ۵ درصدی طلاق و افزایش ۲۰ درصدی ازدواج‌های استان در ایام کرونایی خبر داد. 🔹وی با اشاره به آمار طلاق و ازدواج در قم، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا حال حاضر یعنی حدود ۸ ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۵ هزار و ۱۵۳ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است، همچنین در همین مدت مذکور هزار و ۸۸۵ مورد طلاق ثبت شده است!
♨️از پا فتادنی که به منزل برابر است.. 🔰دیوان صائب تبریزی/ غزل ۱۸۸۸ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🔅دیوانه خموش به عاقل برابرست 🔅دریای آرمیده به ساحل برابرست 🔅گردی که خیزد از قدم رهروان عشق 🔅با سرمه سیاهی منزل برابرست 🔅دارد به چهره گوهر ما در محیط عشق 🔅گرد یتیمیی که به ساحل برابرست 🔅در وصل و هجر، سوختگان گریه می‌کنند 🔅از بهر شمع، خلوت و محفل برابرست 🔅رحم است بر کسی که نرسته است از خودی 🔅این قید با هزار سلاسل برابرست 🔅دلگیر نیستم که دل از دست داده‌ام 🔅دلجویی حبیب به صد دل برابرست 🔅در زیر پای سدره و طوبی است مرقدش 🔅هر کشته را که جلوه قاتل برابرست 🔅می‌رقصی از نشاط می ناب، غافلی 🔅کاین رقص با تپیدن بسمل برابرست 🔅فهم رموز عشق ز ادراک برترست 🔅اینجا شعور عالم و جاهل برابرست 🔅دست از طلب مدار که دارد طریق عشق 🔅از پا فتادنی که به منزل برابرست 🔅آخر به وصل شمع چو پروانه می‌رسد 🔅هر دیده را که روشنی دل برابرست 🔅در کشوری که عشق گرانمایه، گوهری است 🔅دُرّ یتیم و آبله دل برابرست 🔅صائب ز دل به دیده خونبار صلح کن 🔅یک قطره اشک گرم به صد دل برابرست
📌 از وقتی که مصاحبه رو دیدم و اینکه گفت روزی هجده ساعت واسه کانال فعالیت می‌کرده انگار کسی کنج ذهنم نشسته و مدام یه جمله‌هایی رو تکرار می‌کنه... ➖ زمستان شما را به جنگ فرا می‌خوانم می‌گویید هوا سرد است... ➖ تابستان شما را به جنگ فرا می‌خوانم می‌گویید هوا گرم است... ➖ ای مردنمایان نامرد! کودک صفتان بی‌خرد... ➖ چقدر دوست داشتم شما را هرگز نمی‌دیدم و هرگز نمی‌شناختم... 🔹 به خودم فکر می‌کنم و اعتقادات و ادعاهام، به امثال زَم فکر می‌کنم و اعتقادات و ادعاهاشون. البته الان مسئله من قضاوت‌شون نیست؛ که هر آدمی مسئول رفتار و کردار خودشه و برای اونچه که مسئوله باید پاسخگو باشد. چیزی که ذهنم رو درگیر خودش کرده همون هجده ساعته! 💢 باز به خودم فکر می‌کنم و به زَم... نگاهم به زاویه‌ای می‌مونه که از تفکر و اعتقاد من تا تفکر و اعتقاد اون در ذهنم شکل می‌گیره و دوباره صدایی در گوشم نجوا می‌کنه و تمام وجودم رو ویران می‌کنه. ➖ به خدا دوست داشتم معاویه شما را با نفرات خود مانند مبادله درهم و دینار با من معامله می‌کرد. ده نفر از شما می‌گرفت و یک نفر از آنها به من می‌‌داد. 🕗 هر بار که به خودم فکر می‌کنم چیزی در من نهیب می‌زنه که تو برای چیزی که اعتقاد و ایمان و تفکرته چند ساعت از روزت رو وقت میذاری؟ ❓ از این منظر امثال زَم کجای زندگی‌شون ایستادند و تو کجا...؟ ⚠️ نکنه کسی که دم از حُب و عشق و ولایتش می‌زنی آرزو کنه ده نفر مثل تو را با یکی مثل زَم عوض کنه... کجای این معامله ایستادی...؟ و تا کجا پای امام زمانت می‌ایستی...؟ 🔻 منبع: واحد مهدویت موسسه مصاف(مهدیاران) ❗خواهشا مطالب کانال بالینک ارسال شود❗ 🔍 موسسه تخصصی خطابه امیربیان یزد 🔎 https://eitaa.com/amirbayanyazd
هدایت شده از المرسلات
♨️نکاتی برای اصلاح حوزه ها 🔰امام خمینی (ره) ✅آنچه در راس مفاسد است همان است که حوزه از تهدید می‌شود، باید آن علاج شود و علاجی [نیست‌] جز آنکه شخصیتهایی که مورد قبول باشند و از حیث قابل عرضه باشند در حوزه‌ها باشند و آنها را به دست گیرند. ... اشخاصی را پیدا کنید که- و لو به نحو نوبت- تمام ایام، حوزه را اشغال کنند و بتدریج در روحیه موثر شوند. ... تذکر تنها کافی نیست و باید این انحرافات را جلوگیری کرد و آن به همت شخصیتها، که از آن جمله شما [شهید مطهری] هستید، باید انجام گیرد. 📚صحیفه امام، ج۳، ص۳۲۸ @sahifeh_entezar @fater290
📣 ⚠️ -نشست های _سیاسی_بصيرتي 🔰 برگزاری سلسله جلسات بصیرت افزايي ، عمومی حوزه علمیه خراسان با عنوان نفوذ و استحاله 🔸 مدرسه علمیه الزهرا سلام الله گرمه باهمکاری اداره تبلیغات اسلامی در نظر دارد ✅ اولين جلسه از سلسله جلسات مجازي سیاسی بصيرتي ، با حضور ارزشمند حجت الاسلام حريزاوي معاونت محترم سازمان تبلیغات کشور، ويژه مديران،مسئولين و اساتيد و طلاب محترم حوزه هاي علميه خراسان بزرگ برگزار نمايد، مستدعيست جهت استفاده همگاني از این برنامه دستور اطلاع رسانی بفرمائید./باتشکر 🎤باارائه استاد محترم حريزاوي 📆 زمان: دوشنبه 24 آذر ماه ⏰ ساعت: 10 صبح 🖥 مکان: در بستر فضای مجازی از طریق سامانه lms2 به نشانی: 🌐 https://azgarme.lms2.hozehkh.com/ws/a39t4ddbu8j 🌤«اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج»🌤 ✅ کانال رسمی معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان ╭┅┅┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅┅┅╮ https://eitaa.com/joinchat/4092067873Cd2b9de633c ╰┅┅┅┅❀🍃🌼🍃❀┅┅┅┅╯
هدایت شده از این کانال تعطیل می‌شود
📝فراخوان علمی: : 🔺اصالت بخشی به اراده و خواست عمومی مردم 🔺ارائه راهبرد نرمش قهرمانانه 🔺عقلانیت مدارا با جریان غرب گرا 🔺اعتماد به سنت های توحیدی و قرآنی 🔺آینده بینی نسبت به بی نتیجه ماندن توافق با غرب 🔺راهبری رشد ملت ایران بر مدار عبرت و تجربه تاریخی 🔺تبیین منطق روابط بین الملل در مکتب انقلاب اسلامی 🔺ترمیم عزت واقتدار ملی 🔺گشودن افق موازی برای بی اثرنمودن تحریم ها و جهش اقتصادی کشور 🔺عاقبت بینی پیامدهای اعتماد به غرب 🔺 قانون اساسی و سطح ورودهای رهبری در امور کارشناسی و اجرائی توافقات 🔺مقایسه تطبیقی سیره امام خمینی ره با رهبری آیت الله خامنه ای در مسئله برجام ✍️نویسندگان محترم می توانند مقالات، جستارها و یادداشت های فاخر خود را از یکی از طرق ذیل برای دبیرخانه همایش ارسال نمایند: 1️⃣ ، و به آیدی: @hekmaterahbarane 2️⃣ارسال به دفتر پژوهشکده: آدرس دبیرخانه: قم، بلوار نیایش، جنب مصلی قدس، پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم ع تلفن: 02537834306 فاکس: 02537742284 صندوق پستی: 37185-135 📌آخرین مهلت ارسال آثار: تاریخ 1400/01/25 ✅زمان برگزاری همایش: اردیبهشت ماه 1400 🔷پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) @Pajooheir
🔻قرارگاه حضرت نرجس خاتون(س) 👈قصد دارد به مدد الهی جهت سلامتی امام زمان(عج) و دفع بلااز ملت عزیز ایران و بازگشت سلامتی به مردم عزیز وحفظ و سلامتی رهبر عزیزمان 👈 در قدم اول ۱۳۵ قربانی گوسفند انجام دهد و بین مستحقین و نیازمندان تقسیم نماید 🔰برای مشارکت حداکثری مومنین در ضمن اطلاع رسانی به اطرافیان 🔹عزیزان مبالغ واریزی خود را به کارت 6273-8111-4871-5854 🔹حساب انصار قرارگاه نرجس خاتون سلام الله علیها 💌 @jsalamat_ir
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨ ✨ ⃣ 🔰گفتیم همه چیز است و این اسماء از اوست. همچنین اسم در مسمای خود(ذات) فانی است. ما خیال می کنیم که استقلالی داریم اما واقعیت این است که اگر در یک آن، آن شعاع وجودی که سبب ظهور و تجلی موجودات توسط حق تعالی شده، برداشته شود و آن تجلی حضور نداشته باشد، تمام موجودات لاشئ شده و به حالت اولشان برمی گردند. زیرا همه عالم با تجلی حق تعالی وجود پیدا کرده است. و آن تجلی و نور، اصل حقیقت وجود است؛ یعنی است. لذا الله نورالسموات و الارض . خداوند آسمان ها و زمین است. این نور ظهوری دارد. انسان، حیوانات و همه موجودات ظهورات این نور هستند. پس همه موجودات هستند. می گوییم الله نور السموات و الارض زیرا وجود آسمان ها و زمین که نور هستند، از خداست. و این نور آنقدر در ذات الهی فانی است که می گوییم [الله نور السموات و الارض] نه [الله یُنَوِّر السماوات] زیرا در عبارت دوم، یک مفهوم جدایی میان خدا و موجودات نهفته است؛ در حالیکه گفتیم هیچ استقلالی میان موجودات و خداوند وجود ندارد. استقلال یعنی اینکه یک موجود، دیگر ممکن نباشد و واجب شود. در حالیکه تنها وجود واجب، ذات حق تعالی است. بنابراین از این جهت که می فرماید: به اسم الله قل هو الله احد ، معنی اش آن نیست که بگو بسم الله الرحمن الرحیم؛ بلکه بدین معناست که . یعنی گفتنت هم با است. نتیجه آن که چون همه ی امور و همه چیزها از اوست، و هیچ موجودی از خودش چیزی ندارد، پس حمدی که می کنیم و می کنند، به سبب اسم الله است. و از این جهت فرموده: . 🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات 🆔@b_elmedini
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨ ✨ ✨ ⃣ 🔰 جلوه حق تعالی است و و از جلوه های این جلوه است. با رحمت و با رحمانیت، همه موجودات را ایجاد کرده است. این است. اصلا وجود، است. حتی آن وجودی که به موجودات شریر اعطا شده نیز باز رحمت است؛ ای که همه موجودات را تحت پوشش خود دارد. لذا همه موجودات عین رحمت هستند یعنی خودشان رحمتند. و بسم الله، جلوه است به تمام معنا؛ مقامی است که جلوه را به تمام معنا بروز می دهد. البته خود این اسم باز جلوه است؛ زیرا خود ذات حق تعالی اسم ندارد:((لا اسم له و لا رسم)). و به میزان ظهور رحمانیت، اسم الله و اسم رحمان و اسم رحیم، بهره ای از کمال را دارند. و علت آن که و را ذکر نموده از آن جهت است که صفت و بالذات هستند و سایر صفات، تبعی اند. پس از آن اوست، به اسمِ الله و به اسم رحمان و هر حمد و ستایشی که باشد، به او واقع می شود. گاهی انسان می گوید فلان انسان چه فیلسوف خوبی است. یا فلان غذا بسیار لذید بود. انسان خودش نمی داند اما در ضمن این حرکات خدا را حمد می کند. زیرا آن انسان فیلسوف از خودش هیچ ندارد و هر چه هست، جلوه اوست. آنچه هم ادراک کرده با عقلی ادراک کرده که جلوه اوست. خود ادراک جلوه اوست. در حقیقت هیچ حمدی برای غیر خدا واقع نمی شود. 🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات 🆔 @b_elmedini
هدایت شده از بینشکده علم دینی
⃣ 🔰 یعنی جمیع انواع ستایش ها مختص به ذات مقدس الوهیت است. بدان ای عزیز که در تحت این کلمه شریفه، خاص ترین‌ سرّ نهفته است. و با برهان نزد اصحاب حکمت و فلسفه آشکار است که تمام از جانب تمام حمدگویندگان، از آنِ حق تعالی است؛ زیرا با برهان اثبات می شود که تمام عالم تحقق، سایه ی گسترده و فیض بسط یافته ی حضرت حق است؛ و تمام نعمت های ظاهری و باطنی، [از هر ولی نعمتی که مردم در ظاهر می بینند]، باشد، از حق تعالی _جلّ و علا_ است و احدی از موجودات در آن نعمت شرکت ندارند. 🔰پس چون در مقابل نعمت و احسان است و ولی نعمتی جز حضرت حق در عالم تحقق نیست، پس جمیع حمدها از آنِ اوست. همچنین هیچ جمال و زیبایی جز جمال و زیبایی او نیست، پس تمام حمدها و مدح ها به او بازمی گردد. 🔰به بیان دیگر، هر و مدحی از زبان هر حمد و مدح کننده ای، در ازای یک نعمت و کمال است. و از فطرت های الهی، ثنای کامل و شکر و حمد منعم(ولی نعمت) است. و همچنین از فطرت های الهی، تنفر از نقص و ناقص و ناقص کننده‌ی نعمت است. و چون نعمت مطلق و خالص، از هر نقصی مبرّا بوده و هر جمال و کمال تامّ، مختص به حضرت حق است، و دیگر موجودات، نعمت ها را در حد ناقص و محدود دارند، پس فطرت همه مردم، ثناجو و ستایشگوی ذات مقدس او هستند و از دیگر موجودات متنفرند، مگر آن وجودهایی که در مسیر کمال فانی در ذات ذوالجلال گشته اند و و ثنا و عشق به آنها عین عشق به حضرت حق و حمد و ثنای اوست: حبّ خاصّان خدا، حبّ خداست. 🔘 آداب الصلوه 🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات 🆔 @b_elmedini
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨ ✨ ✨ ⃣ 🔰ما عرض کردیم یکی از احتمالات این است که الله ای که در هر سوره هست، متعلق به خود آن سوره است. مانند سوره که می گوییم ، الحمدلله... . یعنی این به اسم خدا واقع می شود. بر این مبنا که الله در سوره حمد متعلق به ((حمد)) است، باید دید حمد برای چه اسمی صورت گرفته است؟ در خصوص معنای دو احتمال وجود دارد: 🔹 احتمال اول آن است که منظور از ((الحمد)) تمام مصادیق حمد باشد؛ یعنی حمد از هر حامدی. هر حامدی که می گوید، به واسطه ی اسم الله، را می گوید. یعنی گوینده، خودش اسم است و همه اعضا و جوارحش هم از اسماء هستند. به بیان دیگر، چون انسان است، حمدی که می کند هم به واسطه ی اسم الله صورت گرفته است‌. از این جهت، در عین حالی که ظهور اسماءالله است، خودش هم از اسماءالله است. بر مبنای توضیحات بالا، گفته می شود که الف و لام در ((الحمد))، الف و لام استغراق است(یعنی الف و لامی که برای نشان دادن فراگیر بودن و شمول یک چیز به کار می رود). به این معنا که هر حمدی از هر حامدی تحقق پیدا می کند، به وسیله ((اسم الله)) تحقق پیدا می کند و اسم الله هم همان شخص حمدکننده است. با فرض معنای فوق، وقتی شما از خط خوب یک شخص یا زیبایی یک گل تعریف می کنید، باز هم در حال خدا هستید. زیرا گفته شد در عالم هیچ جمالی نیست جز جمال او و اگر این جلوه را از موجودات بگیرند چیزی از آنها باقی نمی ماند. 🔹 حتمال دوم آن است که الف و لام، استغراق نباشد که شامل کثیر افراد باشد. در اینجا منظور از ((الحمد)) حمد بی تعیّن و حمد مطلق است. روی این احتمال، حمدهای ما عکس حمد اول می شود و دیگر برای او واقع نمی شود. زیرا او نامحدود است و فقط خودش می تواند خودش را کند و موجودات محدود قادر به او نخواهند بود زیرا حمدشان مقید است در حالیکه وجود حق تعالی مطلق و بدون تعیّن است. طبق این احتمال معنای هم فرق خواهد کرد و دیگر به این معنا نیست که شما اسمید و آن هم اسم است. بلکه آن، اسم الله و ظهور مطلق است و با آن اسم، واقع می شود. 🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات 🆔@b_elmedini
هدایت شده از بینشکده علم دینی
✨✨✨✨✨ ✨ ✨ ⃣1⃣ 🔹وقتی فرمود ، یعنی تمام اقسام حمد و تمام حیثیت و ویژگی از خداست، مال اوست، همین یک کلمه باور اگر آمد، تمام شرک ها از قلب انسان می ریزد. آن که می گوید که من از اول تا آخر عمر هیچ شرک نیاورده ام، برای این است که این را وجدان کرده، واجد این مسئله است، این را به حسب وجدانش آورده است. بافته نیست، یافته است‌. 🔹براهین اینقدر نمی تواند هنر داشته باشد؛ خوب است، نمی گویم برهان خوب نیست، برهان باید باشد؛ اما وسیله است. برهان وسیله ی این است که شما به حسب عقلتان یک مسئله ای را درک کنید و با مجاهده، به آن ایمان بیاورید. 🔹 ، وسیله است، خودش مطلوب نیست. وسیله است برای اینکه شما معارف و مسائل را با برهان به عقلتان برسانید، هنرش همینقدر است. پای استدلالیان چوبین بود ، مقصود همین است که چوب است، پای چوبی است. آنکه انسان را می تواند راه ببرد، انسان حقیقتاً با آن می تواند راه برود، عبارت از آن پایی است که انسان با آن را ببیند، عبارت از آن است که در قلب وارد می شود، و وجدان ذوقی است که انسان می کند و ایمان می آورد. این هم یک مرتبه است و مرتبه بالاتر دارد. 🔹و امیدوارم که ان شاءالله ما فقط قرآن و تفسیر نخوانیم و مسائل باورمان بیاید. قرآن کتابی است که می خواهد آدم درست کند و موجودی را بسازد. یک موجودی را که خودش ایجاد کرده است و با ایجاد کرده، با . می خواهد از این مرتبه ی ناقصی که هست او را برساند به مرتبه ای که لایق اوست؛ و قرآن برای همین آمده است؛ همه ی انبیاء هم برای این آمده اند که دست انسان را بگیرند و از این چاه عمیقی که در آن افتاده است (آن چاهی که از همه عمیق تر است، چاه نفسانیت است) در آورند و جلوه ی حق را به او نشان دهند، تا اینکه همه چیز را نسیان کند؛ و خداوند ان شاءالله نصیب همه ی ما بکند. 🔘 تفسیر سوره حمد 🔻ما را در رسانه ها دنبال کنید: ایتا | بله | تلگرام | اینستاگرام | آپارات 🆔 @b_elmedini
سلام علیکم درخواست (کد 411): جانباز محترم مدافع حرم که از سادات هم می باشند در منزلی استیجاری و در شرائط بسیار نامساعدی زندگی می کنند و منزل ایشان در محلی فاقد امکانات همانند گازکشی است. این بزرگوار که جانباز اعصاب و روان نیز هستند دو فرزند خردسال نیز دارند و در این روزهای سرد و سرمای پیش رو نیاز به مساعدت و حمایت دارند. در نظر داریم با حمایت حامیان محترم و خیرین گرامی، منزلی مناسب تر برای ایشان تهیه نمائیم. حامیان محترم مدافعان حرم مبلغ مورد نظر خود را به شماره حساب زیر واریز و کد مورد (411) را با میزان مبلغ واریز شده به ادمین گروه در ایتا اطلاع دهید. 👇 شماره کارت: 6037 9977 5000 0649 به نام ستاد مردمی تکریم خانواده مدافعان حرم 👇 با کلیک بر روی آدرس زیر وارد صفحه شخصی ادمین گروه می شوید: @Adminsetadtakrim لینک عضویت در گروه ستاد تکریم ◀️ https://eitaa.com/joinchat/2185363467C5f947b769b