eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
2.2هزار ویدیو
3.3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زندگی به سبک اربعین.pdf
749.2K
🔖منبر مکتوب 🔖 👌پنج جلسه منبر مکتوب ویژه اربعین با عنوان «اربعین شروعی برای زندگی تازه» 🔹عناوین پنج جلسه منبر مکتوب اربعین ▫️| جلسه اول | «زیارت اربعین تفریح یا تکلیف؟!» ▫️| جلسه دوم | «هم دلی؛ در زیارت اربعین» ▫️| جلسه سوم |«مهم ترین حرکت به سوی ظهور» ▫️| جلسه چهارم | «تمرین ظهور در زیارت اربعین» ▫️| جلسه پنجم | «چگونه زائران اربعین، یاوران امام‌زمان(عج) می‌شوند؟» ▫️| خشاب اضافه| «چند عبارت کوتاه به همراه ترجمه عربی برای تشکر از مردم عراق» زندگی به سبک اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️ 🏴 ا❁﷽❁ا ✨«وَقَضَيْنَا إِلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا » {ما به بنى‌اسرائيل در كتاب آسمانى اعلام‌ كرديم كه دوبار در زمين فساد خواهيد كرد و برترى‌جويى بزرگى خواهيد نمود} (سوره مبارکه اسراء آيه ۴) ا┅═✧❁🏴❁✧═┅ا 🔳شریفه چهارم سوره مبارکه اسراء که در حقیقت و بطن معنا در خطاب به امت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌باشد «المخاطبة لبني إسرائيل و المعنى لأمة محمد صلی الله علیه و اله» (۱) مطابق فرمایش حضرت مبیّن الوحی امام جعفر صادق (علیه السلام) ، در فراز ابتدایی، به دو مصیبت عظیم اشاره می‌نماید؛ مصائبی که از آنها به «افساد فی الارض» تعبیر شده است: یکی مصیبت شهادت أميرالمؤمنين علی (علیه السلام) و دیگری مصیبت مجروح شدن و نیزه خوردن امام حسن مجتبی (علیه السلام): ▫️ «وَ قَضَیْنا إِلی بَنِی إِسْرائِیلَ فِی الْکِتابِ لَتُفْسِدُنَّ فِی الْأَرْضِ مَرَّتَیْنِ» قَالَ قَتْلُ عَلِیِّ‌بْنِ‌أَبِی‌طَالِبٍ علیه السلام وَ طَعْنُ الْحَسَنِ علیه السلام (۲) ✔️حقیقت افساد فی الارض، عدوات و دشمنی و انکار ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) است که پایه و اساس آن در جریان سقیفه ملعونة گذاشته شد «ظَهَرَ الْفَسادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ ..» (سوره مبارکه روم آيه ۴۱): ذَاکَ وَ اللَّهِ حِینَ قَالَتِ الْأَنْصَارُ مِنَّا أَمِیرٌ وَ مِنْکُمْ أَمِیرٌ (۳) و بعد از آن در دوران حکومت بنی امیه ملعون ادامه یافت: الْمُفْسِدِينَ فِي الْأَرْضِ‏ حبتر و زريق، و أصحابهما (۴). ◀️مکرها و حیله های گوناگون معاویه ملعون که سبب شد مردم با وجود بیعت با امام حسن مجتبی (علیه السلام) در ابتدای دوران امامتشان، در مدت زمان اندکی، با امام (علیه السلام) دشمنی کرده و از بیعت و سپاه حضرت خارج شده و به سپاه معاویه بپیوندند و در نهایت سبط اکبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را مجروح سازند، از مصادیق اعظمِ افساد فی الارض می باشد. ⏪نقل است پس از شهادت مولی الموحدین أميرالمؤمنين علی (علیه السلام)، امام حسن مجتبی (علیه السلام) در صبح بیست و یکم ماه مبارک رمضان، بر منبر مسجد خطبه ای در فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) خواندند که در نتیجه آن، چهل هزار نفر با ایشان بیعت نمودند (۵). هنگامی که این خبر به معاویه ملعون در شام رسید، جاسوسانی را به عراق فرستاد تا کارها را بر امام (علیه السلام) تباه ساخته و در امور فساد نمایند: ليُفْسِدَا عَلَى الْحَسَنِ علیه السلام الْأُمُورَ (۶).امام مجتبی (علیه السلام) نیز پس از خنثی نمودن این حیله، در نامه ای به آن ملعون نوشتند: ➖«همانا تو مردان را پنهانى براى نيرنگ زدن و غافلگير كردن ميفرستی و جاسوسان مي گمارى! گويا خواهان جنگ هستى! بزودى آن را ديدار خواهى كرد! » (۷) ✔️پس از آن نیز امام مجتبی (علیه السلام) ، چندین نامه به وی ارسال نمودند که مضمون همه آنها، شایسته بودن آن حضرت به خلافت و رد لیاقت و شایستگی معاویه ملعون بود. در نهایت آن لعین به جهت غلبه بر امام حسن مجتبی (علیه السلام) لشکری را به سوی عراق فرستاد ؛ امام (علیه السلام) نیز مردم را به جهاد فراخواندند که البته با سستی و اهمال و کندی مردم مواجه شد؛ در میان آنان که دعوت امام را اجابت کردند ، تنها عده قلیلی از شیعیان حقیقی امیرالمومنین علی (علیه السلام) بودند و بقیه در زمره شکاکان و متزلزلان و خوارج و... (۸
🏴❇️🏴❇️🏴 ❇️ 🏴 ☑️امام حسن مجتبی (علیه السلام) در خطبه ای که در مدائن به جهت امتحان و آزمایش لشکریانشان ایراد نمودند، فرمودند: ▫️إِنَّ مَا تَكْرَهُونَ فِي الْجَمَاعَةِ خَيْرٌ لَكُمْ مِمَّا تُحِبُّونَ فِي الْفُرْقَةِ أَلَا وَ إِنِّي نَاظِرٌ لَكُمْ خَيْراً مِنْ نَظَرِكُمْ لِأَنْفُسِكُمْ فَلَا تُخَالِفُوا أَمْرِي وَ لَا تَرُدُّوا عَلَيَّ رَأْيِي‏ (۹) آنچه که شما ناخوش می دارید از گردهم آمدن، برایتان بهتر است از چيزى كه شما را بپراكندگى و جدائى كشاند اگر چه آن را دوست داشته باشيد؛ آگاه باشيد كه آنچه من در باره شما مى‏ انديشم بهتر است از آنچه شما براى خود مى ‏انديشيد، پس از دستور من سرباز نزنيد و رأى مرا مخالفت ننمایید. ✔️عدم ایمان و یقین اکثریت لشکریان، سبب شد که پس از شنیدن این سخنان، به امام (علیه السلام) پشت کرده و به یکدیگر بگویند: بخدا سوگند چنين پنداريم كه ميخواهد با معاويه صلح كند، و كار را به او واگذارد! (۱۰) ✔️تا جایی که گفتند: بخدا اين مرد كافر شد! [نعوذبالله] ✔️و به سرا پرده آن حضرت ريخته هر چه در آن بود را به يغما بردند و حتی جانماز آن حضرت را از زير پايشان كشيده و بردند ! (۱۱) 🏴یکی از منافقان نیز با خشونت پيش آمده و رداى آن حضرت را از دوششان كشيد! (۱۲) 🏴گرچه گروهی از شیعیان نزدیک حضرت آمدند تا از ایشان محافظت نمایند، اما در همین حال ملعونی پيش آمده و گفت: ▪️اللَّهُ أَكْبَرُ، أَشْرَكْتَ يَا حَسَنُ! كَمَا أَشْرَكَ أَبُوكَ مِنْ قَبْلُ! ثُمَّ طَعَنَهُ فِي فَخِذِهِ قيل بحربة مسمومة على فخذه، فَشَقَّهُ حَتَّى بَلَغَ الْعَظْم (۱۳) ➖اللَّه اكبر، اى حسن ! مشرک شدى چنانچه پدرت پيش از اين مشرک شد! [نعوذبالله]، و ناگهان با شمشيری زهر آگین، چنان به ران مبارک آن حضرت زد كه گوشت را شكافته به استخوان رسيد! ⏪پس از تمامی این جسارت ها و آزارها، خبر خیانت گروهی از سران قبائل کوفه نیز به امام (علیه السلام) [هنگامی که در مدائن در حال مداواى زخم خويش بودند] رسید؛ بدین ترتیب که پنهانى به معاويه (لعنة الله علیه) نامه نوشته بودند که سر به فرمان و گوش به دستورش هستند و غافلگیرانه امام را تسلیم او خواهند کرد! (۱۴) 🖋در خلال همین اوضاع و شرایط که مبرهن گشت در میان مردم، جز تعداد قلیلی از شیعیان خالص،‌ کسی ایمان و معرفت و یقین و ثبات قدم لازم به جهت همراهی با امام حسن مجتبی (علیه السلام) را ندارد، معاویه (لعنة الله علیه) نامه ای به آن حضرت نوشته و پیشنهاد صلح داد. نقل است که امام (علیه السلام) در این زمان فرمودند: «به خدا سوگند اگر با معاویه بجنگم، مردم عراق گردن مرا می‌گیرند و مرا تسلیم او می‌کنند! به خدا سوگند اگر در حال عزّت با معاویه صلح کنم، بهتر است که در اسارت به دست او کشته شوم یا بر من منّت گذارد و از کشتنم صرف نظر کند و برای همیشه ننگی بر بنی هاشم باقی بماند! » (۱۵) 🖋لذا آیه شریفه چهارم سوره مبارکه اسراء که از فسادی عظیم در زمین نام می برد، در بطن معنا، به مصائب حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و آنچه که از آزارها و اذیت ها از جانب امّت رسول خدا (صلی الله علیه و اله) بر ایشان وارد آمد که در نهایت به طعن یعنی مجروح و رنجور ساختن ایشان منجر گردید، اشاره می نماید. ا┅═✧❁منابع❁✧═┅ا (۱). تفسير القمي، ج۱ ص۱۶ (۲).البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۳ ؛ ص۵۰۴؛ تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ؛ ج۷ ؛ ص۳۶۱؛ تفسير العياشي ؛ ج۲ ؛ ص۲۸۱؛ تأویل الآیات الظاهرة، ص۲۷۱؛ کامل الزیارات، ص۶۲ (۳)..تفسير القمي ج۱ ص۱۷۱؛ الكافي ج۸ ص۵۸؛ البرهان في تفسير القرآن ج۴ ص ۳۵۱ (۴).تفسير القمي ج۲ ص۲۳۴؛ البرهان في تفسير القرآن ج۴ ص۶۵۲؛ تفسير كنز الدقائق و بحر الغرائب ج۱۱ ص۲۲۹؛ بحار الأنوار ج۳۱ ص۶۰۳ (۵).الارشاد ج۲ صص۷ تا ۹؛ مقاتل الطالبیین ص۶۲؛ الاستیعاب فی معرفة الاصحاب ج۱ ص۳۸۵ (۶).الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج۲ ص۱۰؛ مسند الإمام المجتبى أبي محمد الحسن بن علي (عليه السلام) ج۱ ص۳۰۱ (۷).الإرشاد، ج۲ ص۱۰؛ مسند الإمام المجتبى أبي محمد الحسن بن علي (ع) ج۱ ص۳۰۱ (۸).مسند الإمام المجتبى أبي محمد الحسن بن علي (عليه السلام) ج۱ ص۳۰۱ (۹). كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج۱ ص ۵۳۷ تا ۵۴۲؛ أعيان الشيعة ج۱ ص۵۶۳ (۱۰).الإرشاد ج۲ ص۱۰ تا ۱۲؛ كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج۱ ص ۵۳۷ تا ۵۴۲؛ بحار الانوار ج۴۴ ص۴۵ تا ۴۹ (۱۱).الإرشاد ج۲ ص۱۰ تا ۱۲؛ كشف الغمة في معرفة الأئمة، ج۱ ص ۵۳۷ تا ۵۴۲؛ بحار الانوار ج۴۴ ص۴۵ تا ۴۹ (۱۲). همان (۱۳).تعريب منتهى الآمال في تواريخ النبي و الآل ج۱ ص ۴۳۲؛ سفینة البحار و مدینة الحکم و الآثار ج۲ص۱۸۶ (۱۴).همان (۱۵).الإحتجاج ج۲ ص۲۹۰؛ مسند الإمام المجتبى أبي محمد الحسن بن علي (عليه السلام) ج۱ ص۶۴۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌منم آن ... عاشق عشقتـ❤️ـ ... که جز این ... کار ندارد سلام حضرت عشـ❤️ـق ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌یا رب ... چه شود ... زان گل نرگـ❤️ـس ... خبر آید گل نرگـ❤️ـس سلام ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از اربعین تا ظهور.pdf
788.5K
📕کتابچه | از اربعین تا ظهور 🌷تقدیم به آستان اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به امید گوشه چشمی. ▫️این کتابچه که گفتاری از استاد آیت‌الله یزدان‌پناه و با تدوین‌ حجت‌الاسلام مهدی صداقت است، نگاهی به جایگاه اربعین در تحقق ظهور دارد. ▫️لازم به ذکر است که این کتابچه مهرماه ۱۳۹۸ توسط حضرت استاد ارائه شده و در آستانه اربعین ۱۴۴۱ با نام «اربعین مقدمه پیوسته به ظهور» نشر یافته بود که اینک با ویرایش جدید عرضه می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2852.mp3
2.61M
🔺السَّلاَمُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ‏🔺 🏴 روضه اربعین 🏴 🏴 مرثیه و روضه ♦️ ♦️روضه اربعین حسینی علیه السلام ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
000541.mp3
1.37M
🔺السَّلاَمُ عَلَى أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ وَ قَتِیلِ الْعَبَرَاتِ‏🔺 🏴 روضه اربعین 🏴 🏴 مرثیه و روضه ♦️ ♦️روضه اربعین حسینی علیه السلام ┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌من غایبم ... از محضر نورانی ات ؛ ای یـ❤️ـار غایب ز تـ❤️ـو ... این حاضر غیبت زده ؛ تا چند⁉️ سلام غایبـ❤️ـ همیشه حاضر ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖منبر کوتاه 🔖 📌سخنان پنجاه سال پیش رهبر انقلاب دربارۀ کنگره جهانی اربعین 🔸رهبر اربعینی! نیم قرن پیش؛ یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن (ع) در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبه‌های نهج‌البلاغه اختصاص داشت، به‌مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند. 🔻متن بیانات ایشان به شرح زیر است: 🔹می‌دانید یکی از علائم ایمان زیارت اربعین است؟ بنده نمی‌دانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کرده‌ام، واقعش هم این است که احتمال می‌دهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان می‌شود؛ امّا اگر این احتمال هم که من می‌گویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ «زیارة الاربعین». 🔹شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعه‌ای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمی‌کردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود. 🔹مثل دانه‌های تسبیح یک رشته و یک نخ همه این‌ها را به هم وصل می‌کرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشته‌ها به آنجا متصل می‌شد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان می‌داد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود. 🔹همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر می‌دیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را می‌دیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه (ع). 🔹این کنگره جهانی را معین کردند. وقتش را هم معین کردند. گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند. آن موعد روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است‌، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنباله‌روی عاشورای حسین است. این هم که می‌بینی همه جا این تپش‌هایی که در شیعه مشهود شده‌، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعله‌هایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جان‌ها و روح‌ها رسیده. انسان‌ها را به گلوله‌های داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده. 🔹بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است‌، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بین‌المللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطره‌انگیز است آن سرزمین‌. سرزمین خاطره‌ها است‌، خاطره‌های باشکوه‌، خاطره‌های عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشته‌شدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع‌، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند. 🔹اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنباله‌گیری از راهی است که از ائمه هدی (ع) به ما ارائه دادند. 🚩 سخنرانی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) / مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بِـــه اَشْـــکْ چِــــــلِّه گِــــــرِفْتَمْ کِه مُــــــحتَرَم باشَــــــمْ وَلـــی نَشُــــد کِه شَــــبِ اَربَــــعین حـَـــــــــرَمْ باشــــــمْ... 😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا