eitaa logo
کانال محتوای تبلیغی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام الله علیها
3هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
2.2هزار ویدیو
3.3هزار فایل
*این کانال محتوای تبلیغ عمومی می باشد که توسط اساتید و مبلغان تولید شده و با توجه به مناسبت های تبلیغی بارگذاری می شود.* «کپی مطالب به همراه لینک» @mohtavayetablighJameaAlZahra «.« ارتباط با ادمین».» @admin_mobaleghan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبريك كه عيد و هلهله آمده است! با "انفســنـا" معامـله آمده است فرمود رضا كه برترين فضل عـلى در مصحف حق مبـاهلـه آمده است ۲۴ ذی الحجّه روز مباهله گرامی باد🌹
خانواده برتر از منظر اسلام.pdf
233.2K
خانواده برتر از منظر اسلام خانواده پایدار پیامبر بهترین خانواده ی عالم را برای مباهله انتخاب می کند. خانواده الهی چه ویژگیهای دارند : ✅اصالت خانوادگی ✅ویژگی های نفسانی ✅ویژگی های رفتاری ✅مدیریت ایده آل ✅مناسبات در روابط اسلامی ✅شیوه زندگی ✅تربیت نسل صالح بخوان که فردا دیر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️آیادر زمان حاضر امکان مباهله وجود دارد؟ 🔸نکته اول: مباهله، به معنى نفرين كردن دو نفر یا دو گروه به يكديگر(بعد از اثر نکردن منطق و استدلال) است، بدين ترتيب که افرادى كه باهم گفتگو درباره يك مسئله مهم مذهبى دارند در یکجا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع كنند و از او بخواهند كه دروغ‌گو را رسوا سازد و مجازات كند. 🔸نکته دوم: از رواياتى كه در منابع اسلامى نقل‌شده، استفاده می ‏شود که، مباهله یک حکم عمومی است و منحصر به زمان خاصی نیست. از امام صادق علیه‌السلام، نقل‌شده كه فرمود: «…إذا كان كذلك فادعهم الى المباهلة…»؛ «اگر سخنان حق شمارا مخالفان نپذيرفتند آن‌ها را به مباهله دعوت كنيد».(1) 🔹نتیجه: مباهله یک حکم عمومی هست. 📚  نور الثقلين، جلد ۱، صفحه ۳۵۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره۱۶ ا❁﷽❁ا ┅═۞⚜️ فرازی از خطبه مفاخره ⚜️۞✧═┅ 📜 حضرت مادر، أم الائمة و الأبرار مولاتنا و سیدتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) در فرازی از خطبه مبارکه مفاخره می فرمایند: ▪️ «أَنَا الزَّهْرَاءُ‏» 📓 الفضائل (لإبن شاذان القمي)، ص ۸۱ ┅═۞⚜️ شرح فراز ⚜️۞✧═┅ ✍️ یکی از اسماء مبارک حضرت سیدة نساء العالمین (سلام الله علیها) که از جانب ذات اقدس الهی به این نام تسمیه شده اند، اسم اعظم «زهراء» می باشد. وجه تسمیه حضرتشان به این نام در نصوص چنین آمده است: ▪️ خلقت از نور عظمت الهی امام صادق (علیه السلام) ضمن حدیثی در خصوص خلقت نورانی اهل بیت (علیهم السلام) به وجه تسمیۀ آن حضرت به نام مقدس «زهراء» اشاره کردند: «لِمَ سُمِّيَتْ فَاطِمَةُ اَلزَّهْرَاءُ زَهْرَاءَ؟ فَقَالَ: لِأَنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ خَلَقَهَا مِنْ نُورِ عَظَمَتِهِ، فَلَمَّا أَشْرَقَتْ أَضَاءَتِ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ بِنُورِهَا وَ غَشِيَتْ أَبْصَارَ اَلْمَلاَئِكَةِ وَ خَرَّتِ اَلْمَلاَئِكَةُ لِلَّهِ سَاجِدِينَ وَ قَالُوا: إِلَهَنَا وَ سَيِّدَنَا! مَا هَذَا اَلنُّورُ؟ فَأَوْحَى اَللَّهُ إِلَيْهِمْ: هَذَا نُورٌ مِنْ نُورِي وَ أَسْكَنْتُهُ فِي سَمَائِي خَلَقْتُهُ مِنْ عَظَمَتِي أُخْرِجُهُ مِنْ صُلْبِ نَبِيٍّ مِنْ أَنْبِيَائِي أُفَضِّلُهُ عَلَى جَمِيعِ اَ‌لْأَنْبِيَاءِ وَ أُخْرِجُ مِنْ ذَلِكَ اَلنُّورِ أَئِمَّةً يَقُومُونَ بِأَمْرِي يَهْدُونَ إِلَى حَقِّي وَ أَجْعَلُهُمْ خُلَفَائِي فِي أَرْضِي بَعْدَ اِنْقِضَاءِ وَحْيِي»؛ چرا حضرت فاطمه (عليها السّلام) «زهرا» ناميده شد؟ امام فرمودند: زيرا خداوند متعال او را از نور با عظمت خود آفريد، و هنگامى كه نورش درخشيدن گرفت، آسمانها و زمين به نور او روشن شدند و چشمان ملائكه خيره ماند، پس سجده نموده و از خداى سبحان پرسيدند: خدايا! اين چه نورى است‌؟ خداوند متعال فرمود: اين نور از نور من است كه آن را آفريده‌ام و از صلب يكى از پيامبرانم كه او را بر ساير پيامبران برترى داده‌ام، خارج مى‌نمايم. و از اين نور امامانى خارج می شوند كه پس از انقطاع وحى، مردم را به سوى حق هدايت مى‌ نمايند. 📓 بحار الأنوار، ج۴۳، ص۱۲؛ كشف الغمة، ج۱، ص۴۶۴؛ عوالم العلوم، ج۱۱، ص۷۶ ▪️ نورانیت اهل آسمان به نور زهراء حضرت اصدق الصادقین (سلام الله علیه) در حدیث دیگری علت تسمیۀ حضرت مادر به اسم اعظم «زهراء» را نورانیت اهل آسمان به نور آن حضرت دانستند: «لِأَنَّهَا كَانَتْ إِذَا قَامَتْ فِي مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأَهْلِ اَلسَّمَاءِ كَمَا يَزْهَرُ نُورُ اَلْكَوَاكِبِ لِأَهْلِ اَلْأَرْضِ». 📓 معاني الأخبار، ج۱، ص۶۴. ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهشتـ🌸ـ ... رخ عیان کند ... اگر تـ❤️ـو ... جلوه ای کنی سلام بر مهـ❤️ـدی (عج) ...
🌷حدیث روزانه ☘امام جواد علیه السلام: بدان از دید خداوند پنهان نیستی پس بنگر چگونه ای؟ 📚تحف العقول ص ۴۵۵