eitaa logo
حضرت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه
788 دنبال‌کننده
209 عکس
868 ویدیو
5 فایل
🌼آقا مجتبی تهرانی رحمه‌الله علیه:من هر چه دارم از استادم امام خمینی ره دارم. 🔻مجموعه مباحث آقا مجتبی تهرانی (ره) در اخلاق و معارف اسلامی . 📔 گزیده بیانات 🔹️عکس نوشته کلیپ تصویری 📽 کلیپ صوتی 🔊 🏷 https://mojtabatehrani.com
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 📍 رستگاری ابدی ❗️ 📌 امام علی(ع) نیز در این زمینه می فرمایند: «مَنْ تَأَدَّبَ بِآدَابِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّاهُ إِلَى الْفَلَاحِ الدَّائِمِ»1️⃣؛ هر كس مؤدّب به آداب الهی شود، ادبش او را به رستگاری ابدی می رساند؛ يعنی او در بُعد انسانیِ خود یک انسان و در بُعد الهی و معنوی نیز به یک فرشته تبدیل می شود. 1️⃣ بحارالأنوار، ج 89، ص 214 〰️〰️〰️〰️〰️ 📚 📗 📝 جلسه دوازدهم 🔰🔰🔰 @agamojtabatehrani
♨️استاد و جوانان حاج آقا جلساتشان كه تمام مى شد، مى نشستند پاى منبر و جواب سوالات را مى دادند. گاهى اوقات مى شد كه تا ساعت يك نيمه شب سوالات را جواب مى دادند. جوان ها را رها نمى كردند. نه جوان ها رها مى كردند و نه حاج آقا خسته مى شدند. راوی: آقای محفوظی 💠💠💠 🆔️ @agamojtabatehrani
﷽ 📍 عبور از ظواهر ❗️ 📌 اهل معرفت جملاتی را دارند که بنده عرض می کنم. می گویند: در باب تربیت اگر انسان بخواهد از نظر باطن، حیوان باقی نماند و آنچه را مابه الإمتیازش نسبت به حیوان است، شکوفا کند و در واقع انسان شود، عالم غیب را شهود کند و قلبش نورانیّت پیداکند، یک راه بیشتر ندارد و آن این است که از پرداختن به ظاهر به سراغ باطن برود. اگر می خواهی بذر الهی در بُعد معنوی را شکوفا کنی و در نتیجه قلبت را به نور الهی منوّر کنی، راهش این است که از ظاهر رها شده به سراغ باطن بروی. این کلیّت همان راهی است که انبیا(ع) برای ما آورده اند. 〰️〰️〰️〰️〰️ 📚 📗 📝 جلسه دوازدهم @agamojtabatehrani
📚 #مجموعه_ادب_الهی 📗 #کتاب_تربیت_فرزند 📝 جلسه دوازدهم #پوستر #حاج_آقا_مجتبی_تهرانی @mojtabatehrani.ir
دنبال این نباشیم که در صلوات رقم و عدد بیاوریم حتی من این را می خواستم اشاره کنم که گاهی هم اگر سقفی برای صلوات می گذارند، خیال نکنید که رعایت آن سقف عددی‏اش، ‌مدخلیّت زیادی داشته باشد. نه!‌ این‏گونه نیست. من این را از بزرگان به یادگار دارم که دنبال این نباشیم که در صلوات رقم و عدد بیاوریم. بله رقم‏ها و سقف‏هایی که گذاشته شده سر جای خودش درست است؛ امّا خود این ذکر صلوات فی‏نفسه گره‏گشایی دارد و سوای حسنه بودنش، از آن طرف ذکر صلوات از نظر گره گشایی‏اش در کارهای انسان اثر وضعی دارد. ذکر صلوات یک چنین کاربردی دارد.[2] پی نوشت: [1]. بحارالانوار، جلد 75، صفحه 372 - تحف العقول، صفحه 488 [2]. یکشنبه 22 اسفند 1389 – 8 ربیع الثانی 1432. مسجد جامع بازار تهران
«صلوات» و «استغفار دو ذکر گره گشا «وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ»؛ قرآن هم زیاد تلاوت کنید. قرآن کلام الله است و این کلام الهی اثرش این است که انسان را حفظ می کند. بعد حضرت می فرماید: «وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِیِّ»؛ و زیاد بر پیغمبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) درود بفرستید. زیاد صلوات بفرستید. چرا؟ «فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَات». یعنی به واسطه هر یک صلوات، دَه حسنه برای انسان نگاشته می شود. این برای انسان، یک جنبه ذخیره ای است. آنهایی که دنبال این هستند که حسنات را ذخیره کنند، ‌از بهترین ذکرها برای این کار صلوات است. ما اذکار زیادی داریم؛ ولی در بین اذکار، ذکر صلوات غیر مسأله ذخیره حسنه بودنش – که در این روایت هم اشاره شد – خودش کاربرد دارد و گره‏گشا است. ما در بین اذکار دو ذکر داریم که اینها سرآمد اذکار هستند. و آن دو عبارت از «صلوات» و «استغفار» است. این دو ذکر کاربرد گره‏گشایی دارند.