فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 با توجّه به خِرد جمعی اسلام ربا و مشروب را حرام کرد ❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 سِرّ عدم پذیرش مصوبات عُقلائیه توسط دین❗️
📌امّا سِرّ اینکه شارع بخشی از مصوّبات عقلائیه را نپذیرفته، چیست؟ سِرّش این است که عقلِ مستقلِ منفرد آلودگی ندارد، ولی این بناهای عُقلایی اصلاً مربوط است به بُعد مادّی و زندگی دنیوی انسان ها؛ لذا تمایلات نفسانی در آن دخالت دارد و چون آلوده به تمایلات نفسانی است، خالص نیست و به همین دلیل است که شارع بعضی از این مصوّبات عُقلائیه را که مبتنی بر تمایلات آلوده و نه عقل مستقل است، ردّ کرده است.
یک مثال خیلی ساده می زنم تا فرقِ آنجایی که عقل در احکامش خالص است با جایی که تمایلات نفسانی دخالت می کند روشن شود؛ مثلاً شما دو نفر را می بینید که با هیچ کدام از این ها هیچ رابطه و پیوندی ندارید، نه پیوند رفاقتی و نه خویشاوندی؛ با هیچ کدامشان هیچ آشنایی ندارید. حالا یکی از این ها جلوی روی شما می خواهد دیگری را بکُشد و این را هم می دانید که او هیچ جُرمی هم ندارد و آن شخص از روی گردن کلفتی می خواهد او را بکشد. اینجا عقلت چه حکم می کند؟ بدون تأمّل می گوید این کار ظلم است. عقلی که آلودگی ندارد همین را می گوید، که ما اسمش را می گذاریم عقلِ خالصِ مستقل و شرع هم می گوید من حکم این عقل را قبول دارم. امّا اگر پیوند خویشاوندی، رفاقت، دوستی، شغلی یا یک پیوندی از این پیوندها با یکی از آن دو نفر داشته باشید، اینجا ممکن است تمایلات و غضب ها و امور نفسانی دخالت کند و تأثیرگذار باشد.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 سِرّ عدم پذیرش مصوبات عُقلائیه توسط دین❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 اسلام عقل خالص و خِرد جمعی آن را قبول دارد❗️
📌پس ببینید که چقدر دین ما زیبا است؛ اسلام نگفته که من عقل را قبول ندارم؛ اسلام می گوید من عقل را قبول دارم، امّا خالصش را، چیزی که تو به آن می گویی «خِرَد جمعی»، ناخالص است و رگه هایی از تمایلات نفسانی در آن هست و چون این ناخالصی هست، لذا این شارع است که می تواند جداسازی کند و تشخیص دهد که کدام مصوّبه اش به نفع جامعه است و کدام مصوّبه اش به ضرر جامعه. به علاوه، شارع جامعه را یک بُعدی نمی نگرد، بلکه دو بُعدی می نگرد؛ هم به جسم و هم به روح توجّه می کند؛ لذا زیاده طلبی و بهره کشی اقتضا می کند که ربا محور بسیاری از مبادلات تجاری در بین عُقلا باشد؛ امّا شارع در مقابل تمام عالم می ایستد و می گوید چرا این طوری می کنید؟ این یک نوع بهره کشی است؛ جلویش را هم می گیرد؛ بنابر این مراقب باشید که هیچ وقت از خِرَد جمعی برای کوبیدن دین جمعی جامعه سوءاستفاده نکنند.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 اسلام عقل خالص و خِرد جمعی آن را قبول دارد❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
عَلَیهِ رُوِيَ عَنِ الصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ:
«مَنْ عَمِلَ حَسَنَةً سِرّاً كُتِبَتْ لَهُ سِرّاً فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ جَهْراً فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا ثَانِياً مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ رِئَاءً»
ترجمه: هر کس عمل نیک و حسنه ای را به صورت پنهان و مخفی انجام دهد برای او ثواب و پاداش عمل پنهانی نوشته می شود و آن هنگام که عمل نیک و مخفی را که برای خداوند بوده است آشکار کند و برای دیگری نقل کند ثواب عمل مخفی او از صحیفه عملش محو و نابود می شود و ثواب عمل آشکار برای او نوشته می شود. اگر بار دوّم آن را نقل و آشکار کند، پاداش عمل آشکار هم از صحیفه عمل او محو و پاک می شود و برای او گناه ریا و خودنمایی نوشته می شود.
شرح: من در گذشته یک روایتی خواندم که ضمن اش همین روایت به ذهنم آمد، گفتم: نه قاطی اش نکنم، بگذارم اش کنار؛ آن روایت این بود که: اگر کسی عمل نیکی را پنهان و مخفی انجام بدهد، این برابر هفتاد حسنه محسوب می شود. «تَعْدِلُ سَبْعِينَ »2 من روایتی را که خوانده ام؛ یعنی مقید باشد کار خیری که انجام می دهد حالا هر چیز که باشد، عبادت، غیر عبادت. توجه می کنید چه عرض کردم؟! این، در آن روایت داشت، اگر مقیّد باشد مخفی انجام دهد، خودنمایی نخواهد بکند، چیز نباشد، این هفتاد برابر، آن وقت، آنجا گفتم؛ هفتاد که دارد یعنی اگر علنی انجام داد، البتّه علنی واسه خدا،ها! نه ریا؛ علنی انجام داد واسه او چقدر می نویسند حسنه، مخفی انجام داد هفتاد برابر می نویسند این را. من آن روایت را خواندم بعد این روایت به ذهنم آمد، بعد به من مراجعه هم کردند. گفتم اگر یادم بماند، می گویم. حالا یادم ماند، گفتم امروز این را بخوانم.
این روایت از امام صادق صلوات الله علیه است، دقّت کنید: «منْ عَمِلَ حَسَنَةً سِرّاً»؛ آنجا هم سرّ بود، این هم سرّ است. پنهان عمل نیکی را انجام بدهد. «كُتِبَتْ لَهُ سِرّاً»؛ برای او همین جور عمل مخفی، پس معلوم می شود عمل مخفی با عمل چی؟ خیر آشکار فرق می کند؛ امّا این جا ندارد که سرّ اگر باشد، چه مقدار است ارزشش، توجه می کنید، پاداشش چه مقدار است تویش ندارد، فقط می گوید سرّا در این روایت؛ اما توی آن روایت داشت. که اگر پنهان باشد «تَعدِل»؛ چی؟« سَبعینَ»؛ هفتاد تا. نگاه کنید، روایت را با روایت معنا می کنم، دقّت کنید. «فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا»؛ اگر بیاید نقل بکند. فهمیدی؟ که من این کار را کردم، مثلاً فرض کن حالا هر چه می خواهد باشد. عملی که به اصطلاح ما، حسنه محسوب می شود برای خدا بوده است، بیاید این را بگوید. شد؟! «مُحِيَتْ»؛ یعنی آن سرّ بودن، محو می شود پاک می کنند از صحیفه عملش، «كُتِبَتْ جَهْراً»؛ همین که گفت، شصت و نه تایش رفت. دیگر بهتر از این نمی توانم بگویم. شصت و نه ها با همین که گفت... فهمیدی؟ با یک تیر، شصت و نه تا را زد و رفت. بله، خرابکاری معنایش همین است. شد؟« فَاِذا اَقََرَّبِها مُحِیَت و َکُتِبَت جَهْراً»؛ این، تا این جا. بدترش حالا: «فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا ثَانِياً»؛ یک دفعه گفت؛ بعد یک جا دیگر رفت، باز یک دفعه دیگر گفت. دفعه دوّم گفت. شد؟«مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ رِئَاءً (رِیاءً)»؛ آن یکی را که پاک کرد هیچی، این هم پاک شد. واسه اش ریا نوشته می شود. اِ! ریا یعنی چی؟ هان؟! ریا آن جایی است برایش چیه؟، نه حسنه، سیّئه می شود. این سیّئه است. فهمیدید چه می خواهم بگویم؟ در باب ریا ما داریم دیگر، عمل ریایی، این همه روایات داریم. توجّه کنید! کسی که واسه خدا بخواهد کار کند که تویش خودنمایی ندارد. یا خود یا خدا. دو تا «خ» ما بیشتر نداریم یا خود یا خدا. می فهمی چه می گویم؟ خود و خدا با هم جمع چیه؟ نمی شود.
بحارالأنوار، جلد 69، صفحه 324
وَ عَنِ الصَّادِقِ(ع) قَالَ: مَنْ عَمِلَ حَسَنَةً سِرّاً كُتِبَتْ لَهُ سِرّاً فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ جَهْراً فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا ثَانِياً مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ رِئَاءً.
〰〰〰〰〰
شرح حدیث
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
عَلَیهِ رُوِيَ عَنِ الصَّادِقِ عَلَيْهِ السَّلامُ قَالَ:
«مَنْ عَمِلَ حَسَنَةً سِرّاً كُتِبَتْ لَهُ سِرّاً فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ جَهْراً فَإِذَا أَقَرَّ بِهَا ثَانِياً مُحِيَتْ وَ كُتِبَتْ رِئَاءً»
ترجمه: هر کس عمل نیک و حسنه ای را به صورت پنهان و مخفی انجام دهد برای او ثواب و پاداش عمل پنهانی نوشته می شود و آن هنگام که عمل نیک و مخفی را که برای خداوند بوده است آشکار کند و برای دیگری نقل کند ثواب عمل مخفی او از صحیفه عملش محو و نابود می شود و ثواب عمل آشکار برای او نوشته می شود. اگر بار دوّم آن را نقل و آشکار کند، پاداش عمل آشکار هم از صحیفه عمل او محو و پاک می شود و برای او گناه ریا و خودنمایی نوشته می شود.
〰〰〰〰〰
شرح حدیث
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 فروش کاغذ و هرچیزی برای گمراه کردن مردم حرام است❗️
📌این بحث که انسان نباید اسباب جرم، خلاف، گناه و عمل ناروا را برای دیگران فراهم کند، مصداق و مثال زیاد دارد؛ امّا استاد ما یک مصداق را به خصوص ذکر می کند که من عین عبارت ایشان را از نوشته ای که به قلم خودشان است می خوانم. ایشان می فرماید: «وَ أمَّا بِیْعُ الْقِرْطَاسِ مَعَ الْعِلْمِ بِاتِّخَاذِ كُتُبِ الضَّلَالِ مِنْ بَعْضِهِ»؛ اگر انسان بخواهد کاغذ بفروشد به کسی که می داند كه می خواهد بعضی از این کاغذها،نه همه اش را مصرف کند در اینکه کتابی بنویسد یا منتشر کند که مردم را گمراه می کند. بعد ایشان می فرماید: «إنَّ دَفْعَ إضْلَالِ النَّاسِ مِنَ الْأُمُورِ الَّتِی یَهْتَمُّ بِهِ الشَّارِعُ الْأقْدَسُ»؛ جلوگیری از گمراه کردن مردم از مسیر دین، از آن اموری است که شارع مقدّس اهتمام زیادی به آن دارد؛ «فَكَیْفَ یُمْكِنُ الْقَولُ بِجَوَازِ بِیْعِ الْقِرْطَاسِ مِمَّنْ یُعْلَمُ أنَّهُ یَكْتُبُ فِیهِ ضِدَّ الْإسْلَامِ وَ رَدَّ الْقُرآنِ الْكَرِیمِ وَألْعَیَاذُ بِاللهِ»؛ ایشان می گوید: اصلاً مگر می شود چنین حرفی از دهان کسی بیرون بیاید؟ «فَكَیْفَ یُمْكِنُ الْقَول»1️⃣؛ معنی اش این است که چطور کسی می تواند چنین حرفی بزند و بگوید که مانعی ندارد که کاغذ بفروشیم به کسی که می دانیم می خواهد در این کاغذها بر ضدّ اسلام و در ردّ قرآن و احکام قرآن مطلب بنویسد؟
1️⃣ المکاسب المحرمه، ج 1، ص 201
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 فروش کاغذ و هرچیزی برای گمراه کردن مردم حرام است❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #سلوک_عاشورایی
📕 #تعاون_و_همیاری
📝 جلسه هشتم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
السلام علیک یا ابا عبدالله (ع)
به مناسبت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرتاباعبداللهالحسین (ع) از روز چهارشنبه پانزدهم شهریورماه 15/6/1402 برابر با بیستم صفر به مدت ده شب مراسمی به شرح زیر برقرار میباشد.
شروع نماز جماعت ساعت 18:45
سخنرانی: ساعت 19:45
آدرس: خیابان ایران، کوچه شهید ملکی، مدرسه نور
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت ایت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)
〰️〰️〰️〰️〰️
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 بهترین نمونه از اولیاء خدا که دلها مسخّر او شدند؛ برای اینکه میخواست دلها را مسخّر حقّ کند، حسین علیهالسلام است. این یکی دو روز خیلی به یاد کربلا میافتم. چند سال ایّام اربعین کربلا مشرف بودم، حالا به فکر افتادم که چه نعمت بزرگی را از دست دادم، چه نعمتهایی را انسان از دست میدهد و موقعی که از آنها مُتنعّم است غافل میباشد.
〰️〰️〰️〰️〰️
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
به مناسبت یازدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت ایت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)
〰️〰️〰️〰️〰️
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
〰️〰️〰️〰️〰️
به مناسبت دهمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی(ره)
#اربعین
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 سرآمد تعلقات انسان حب مال و جاه است که مانند دو گرگ می مانند❗️
📌دو قسم وجود دارد که سرآمدِ تعلّقات است و در روایات ما مطرح شده است؛ زیرا این دو قسم جنبۀ همگانی و شُمول دارد، ولی بقیۀ اقسام، این شُمول را ندارند؛ مثلاً حبّ به فرزند و اینکه انسان بچّه اش را دوست دارد، موجب می شود انسان به وادی نافرمانی نسبت به خدا و معصيت كردن کشیده شود. حالا ممکن است یکی بچّه دار نشده باشد و اين، توفيق جبری است كه اين فرد دارد. ولی دو مورد است كه بسترش برای همگان باز است؛ يكی مال و ديگری مقام است. روايتی در اصول كافی است که از کتاب بحار می خوانم. محمّد بن مُسلم از امام باقر(ع) نقل می کند که حضرت فرمود:«مَا ذِئْبَانِ ضَارِيَانِ فِی غَنَمٍ لَيْسَ لَهَا رَاعٍ هَذَا فِی أَوَّلِهَا وَ هَذَا فِی آخِرِهَا بِأَسْرَعَ فِيهَا مِنْ حُبِّ الْمَالِ وَ الشَّرَفِ فِی دِينِ الْمُؤْمِنِ»1️⃣؛ حضرت اوّل در این روایت فرضيه ای را مطرح می كنند و بعد می خواهند آن را تطبيق بدهند. فرضيۀ شان اين است که اگر شما يك گلّه گوسفند را كه بی شَبان باشد فرض كرديد؛ به تعبير ما شَبانش آن ها را رها كرده و رفته است. دو گرگ، يكی از آن سر گلّه و يكی از اين سر گلّه به اين گوسفندها حمله کرده و شروع كنند گوسفندها را به هلاكت برسانند، این دو گرگ نمی توانند گوسفندها را زودتر به هلاكت برسانند در مقایسه با سرعتی که حبّ به مال و حبّ به جاه، دين انسان مؤمن را نابود می کنند.
1️⃣الكافي، ج2، ص315- بحارالأنوار، ج70، ص24
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #تآدیب_شهوت
📕 #حب_مال
📝 جلسه پنجم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 سرآمد تعلقات انسان حب مال و جاه است که مانند دو گرگ می مانند❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #تآدیب_شهوت
📕 #حب_مال
📝 جلسه پنجم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 حبّ مال وجاه اعتقادات درونی انسان را دِرو می کند❗️
📌دين هرکدام از ما از نظر درونی اين گونه است که يك مجموعۀ واحد نيست؛ بلکه مجموعه ای از اعتقادات نسبت به اصول و بعد از آن وابستگی ها و التزامات نسبت به فروع است؛ اصول پنج گانه و پنج اعتقاد مطرح است. و از اين طرف، التزامات نسبت به فروع احكام که زياد هستند و يك، دو، سه، ده و صدتا نيستند؛ واجبات و محرّمات زیاد هستند. اگر حبّ به مال یا حبّ به مقام بيايد، همه را دِرو می كند؛ همان گونه كه گلّۀ گوسفند توسّط گرگ مورد حمله قرار می گیرد -چقدر این تعبير و فرضيه، زيباست. من نديدم كسی اين قدر قشنگ بتواند اين فرضيه را روی دین پياده كند. اين فرضيه را ایجاد كرده و شما بايد آن را تطبيق بدهی- حبّ به مال و حبّ به مقام و جاه وقتی در درون انسان وارد بشود، همه چیز را دِرو می كند. می گویند: وقتی گرگ در گلّه وارد می شود، اين گونه نيست كه يك گوسفند را بخورد، سير شود و دنبال کارَش برود؛ بلکه هر كدام را يك گاز می گيرد، «لت و پار» می كند و روی زمین می اندازد. حبّ به مال هم اين گونه نيست كه به عنوان مثال بيايد به اعتقادات حمله کند؛ فقط نبوّت یا امامت را سست بكند، بلکه به همه اش از مبدأ تا معاد می زند و می رود. حبّ به جاه و مقام وقتی در دل آمد، همه را می زند «لت و پار» می كند.
از اين طرف، التزاماتی را كه انسان به فروع دارد هم سُست می كند؛ از نماز ، روزه و...
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #تآدیب_شهوت
📕 #حب_مال
📝 جلسه پنجم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 حبّ مال وجاه اعتقادات درونی انسان را دِرو می کند❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #تآدیب_شهوت
📕 #حب_مال
📝 جلسه پنجم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
﷽
📍 حبّ به جاه بر حبّ به مال ترجيح دارد و درندگی این گرگ بيشتر از دیگری است. ❗️
📌 امّا بين اين دو گرگ، آن كه در دل زودتر و بهتر جايگزين می شود و بر دیگری ترجيح دارد؛ حبّ به جاه است. دلایل متعدّدی برای آن می گویند که هم زودتر به دست می آيد، هم آفتش كمتر و هم زاينده است حبّ به جاه را از نظر درونیِ انسان، ترجيح می دهند و تعبير می كنند كه «اَلَذّ لذائذ» از نظر درونی است؛ هر شخصی در درونش است و عبارت از لذّت هايی است كه در ارتباط با جهان طبيعت و دنيا می برد. اين لذّت ها، تعلّقات را می سازند و تعلّقات دنياهای ما هستند. التذاذات، تعلّقات را می آفرينند و تعلّقات، دنيای من و تو هستند كه در درون ما است. دنیای هر كدام از ما در دلمان است و دنیای بیرونی مدّنظر نیست. در نتیجه می گويند: حبّ به جاه بر حبّ به مال ترجيح دارد؛ يعنی بُردش بيشتر است، درندگی این گرگ بيشتر از دیگری است.
در مورد تعريف «مال» كه همه به آن آگاهی داریم و ديگر نیاز به بحث ندارد؛ زیرا به قول ما جزء «اعيان خارجيه» است. امّا برای تعریف «جاه»، بحثی را می خواهد. جاه، همان حالتِ «كِيف كردن» از تسخير دل ديگران و به سوی خود كشيدن دل ديگران است. گاهی از آن، تعبیر به «تملّک» می كنيم.
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #تآدیب_شهوت
📕 #حب_مال
📝 جلسه پنجم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
📍 حبّ به جاه بر حبّ به مال ترجيح دارد و درندگی این گرگ بيشتر از دیگری است. ❗️
〰️〰️〰️〰️〰️
📚 #تآدیب_شهوت
📕 #حب_مال
📝 جلسه پنجم
🎞 #كليپ_تصويرى
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
@mojtabatehrani_ir