eitaa logo
"ممهدین"
263 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
82 فایل
🕸باطل همیشه در لباس حق می آید،اما اگر استقامت ببیند باطن اصلی خود را نمایان خواهد کرد،قالوا ربنا الله ثم استقاموا مبارزه با استکبار : تقویت جبهه حق .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸عرفه، پشتوانۀ حرکت عاشورا🔸 هر عاشورایی بر یک عرفه ای تکیه دارد. دعای امام حسین (علیه‌السلام) در روز عرفه، مقدمه‌ای بر عاشوراست. آنکه در عرفه آن‌چنان می‌گرید، می‌تواند در عاشورا جهانی را این چنین بگریاند!
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ⚫️ عالم به فدای آن تبسّم ▪️ وقتی حضرت مسلم بن عقیل سلام الله علیه دیدند از هر طرف محاصره شده اند و آماج باران تیر و سنگ کوفیان هستند تبسم نمودند و فرمودند:: باید جانت را فدا کنی. 📜 1 -مقتل الحسین خوارزمی جلد : 1 صفحه : 300
🔶انتخاب حسین (ع) 🔸آیا دنیا پیش روی حسین(ع) نبود؟! آیا دنیا با همه بهره‌‌‌‌‌‌ها، با همه اغواگری‌‌‌‌‌‌ها، با همه جاه و مقامش و با همه اموالش پیش روی حسین(ع) نبود؟! 🔸هیچ جاه و مال و بهره‌‌‌‌‌‌ای از بهره‌‌‌‌‌‌های این دنیا نبود که در دسترس حسین(ع) نباشد، اما همه این دنیای مهیا، در نگاه حسین(ع) هیچ ارزشی نداشت؛ زیرا این دنیا، دنیای دعوت کننده به دین نبود، بلکه دنیای سست‌‌‌‌‌‌عنصران و لغزشگران بود و حسین(ع) سست عنصر و لغزشگر نبود. 🔸 او دنیا را در یک سو و دین را در سویی دیگر یافت و در کنار دین ایستاد و جنگید تا آن که به شهادت رسید. 📚کتاب بارقه‌ها، صفحه۴۰۵ 🔸آغاز حرکت امام حسین از مکه به کربلا
روز با ارزش عرفه_373.mp3
2.78M
🔷️ روز با ارزش عرفه 🔷️ 🎙 ⏱️ زمان: دو دقیقه و پنجاه و سه ثانیه
بسم الله الرحمن الرحيم «و جاهِدْ فِی اللّه ِ حقَّ جِهادِهِ، وَ لاتأْخُذْكَ فِی اللّه ِ لَوْمَةُ لائِم، وَ خُضِ الْغَمَراتِ لِلْحَقِّ حَيْثُ كانَ، وَ تَفَقَّهْ فِی الدّينِ، وَ عَوِّدْ نَفْسَكَ التَّصَبُّرَ عَلَی الْمَكْرُوهِ، وَ نِعْمَ الْخُلُقُ التَّصَبُّرُ فِی الْحَقِّ» در راه خدای آن سان كه سزاوار اوست جهاد و تلاش كن و از سرزنش مردمان باك مدار و به هيچ حال در راه حق از غرقه شدن در گرداب سختی ها فرار نکن، در فهم دين به خوبی تعمق نما و در ناگواری ها خود را به شكيبايی عادت ده، راستی که بهترین اخلاق، شكيبايی است در راه حق!
🔰دینداری جدّی 🔶در ابتدا تأكيد می كنم كه فراموش نكنيد این توصیه ها از جانب كسی است كه كلّ حيات را می شناسد، كلّ عالَم را می فهمد و جای انسان را در اين عالم می داند و براساس اين بصیرت، زوايای حيات زمينی را برای فرزندش روشن می كند و دستوراتی همه جانبه به او می دهد تا در زمین، زمین نخورد. 🔶توصیه های چنين فردی مطمئناً غير از توصیه های كسی است كه براساس به كاربردن عقلش، اموری را خوب و اموری را بد می يابد و آنها را به بقیه توصیه می نماید. 🔶 اینجا امام معصوم است كه سخن می گويد تا گشایشی قدسی در مقابل ما بگشاید و ما را وارد اخلاقی قدسی نماید و نه اخلاق حسابگرانه ی دنیایی. به همين جهت بايد با زاويه ای خاص به اين توصيه ها نظر كنيم و نسبت به آن ها برخوردی جدّی داشته باشيم. زیرا از هر قسمت از آن كه غافل شويم، به همان اندازه ناقص خواهيم ماند. 🔸حضرت فرمودند: فرزندم! اوّل از همه بايد به فكر اصلاح قيامتت و پایگاه ابدی ات باشی و مبادا كه آخرتت را به دنيا بفروشی. در ادامه فرمودند: از چيزی كه نمی دانی سخن مگو، و در راهی كه برايت روشن نيست قدم مگذار. امر به معروف و نهی از منكر كن، «جاهِدْ فِی اللّه ِ حَقَّ جِهادِهِ». در راه خدا آنچنان که شایسته است تلاش نما. تأکید بر روی این قسمت از آن جهت است که هرچه ضربه خورده ايم از دينداری ضعيف ناشی شده است، نه از بی دينی. بحث بی دينی جداست. آدم بی دين از غيب و قيامت چيزی نمی خواهد كه با كوتاه آمدن در دینداری و سستی كردن در وظیفه، قسمتی از آن را از دست بدهد. 🔸 او يك جا همه چيزش را از دست داده است. اين ديندارها هستند كه در حيات دينی وارد شده اند، و اگر سستی كنند لذت و بركات حقيقی دين را - كه نتيجه ی دينداری است - از دست می دهند. در حالی که با توجه به افقی که دین خدا در منظر انسان می گشاید انسان دچار شگفتی می شود كه چرا يك ديندار، آن طور که شایسته است در مسیر رسیدن به نور خدا تلاش نمی کند. حضرت حق بعد از آن که تورات را بر حضرت موسی(ع) نازل فرمود، دستور داد: «فَخُذْهَا بِقُوَّةٍ وَأْمُرْ قَوْمَكَ يَأْخُذُواْ بِأَحْسَنِهَا»{۱} آن را با تمام قدرت بگیر و به قوم خود نیز دستور بده آن را به بهترین نحو بگیرند تا به حاشیه نرود و چیز دیگری غیر از حکم خداوند در زندگی دینی برای آن ها مهم شود. اگر به تاريخ صدساله ی اخير بنگريد، متوجه می شويد هرجا كه به طور کامل دينداری نكرده ايم از استعمارگران ضربه خورده ايم. 👈در حال حاضر هم اگر كاملاً دينداری نكنيم و زندگی دینی را جدّی نگیریم و هنگامی كه دخترمان مقداری از موهايش را نمی پوشاند اهميتی ندهيم، نتيجه اش يافتن دامادی می شود مانند همان دختر و عملاً نور ایمان از زندگی مان خارج می شود، بدون آن که خودمان متوجه باشیم علت آن چه بوده، از آن طرف فضای خانه را آن دختر و داماد و سایر هم فکرانشان در خانه، به دست می گیرند و شما منزوی می شويد و در آن حال يك ديندار منزوی ابهتی ندارد که حرفش تأثير کند. ملاحظه می فرمائید که بی دين بودن ما به اندازه ی بيرون گذاشتن موهای دخترمان تمام نشد بلكه به غيردينی شدن فضای خانه مان منجر شد به طوری كه دیگر دين و ايمان مان آن طور كه می توانست به كمكمان بيايد به كمكمان نيامد، از این جهت امام می فرمايند «جاهِدْ فِی اللّه ِ حَقَّ جِهادِه» در راه خدا تلاش كن آن گونه كه حق تلاش است، يعنی دین خدا را محكم بگیر و به بهترین نحو آن را عمل کن، آن هم نه فقط در ظاهر بلکه در درون و با قلب. 🔸 زیرا این دینداری های ضعیف انتظارات ما را برآورده نمی کند، ارتباط روح هایی که دینداری را جدّی دنبال می کنند، قله ی بلندی از انسانیت می سازد که هیچ شیطانی نمی تواند بر آن مسلط شود، همچنان که هیچ دشمنی از شراره های آن در امان نیست. پیروزی های شریف و اسرارآمیز همیشه پرتو اراده های انسان هایی است که متوجه بوده اند در راه خداوند باید آن طور که شایسته ی تلاش و مجاهده است، تلاش کنند. این است آنچه حضرت(ع) به فرزندشان توصیه می کنند. 📙فرزندم این چنین باید بود ج ۱ استاد اصغر طاهر زاده
🔶 رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) می ‌فرماید: سحرخیزی مبارك است و همه نعمت ‌ها به ویژه روزی را می ‌افزاید[1]؛ همچنین آن حضرت می‌ فرماید: صبحگاهان در پی نیازمندی‌ هایتان بروید، چرا كه آسان به دست می ‌آیند.[2] [1] . قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم)... الْبُكُورُ مُبَارَكٌ یزِیدُ فِى جَمِیعِ النِّعَمِ، خُصُوصاً فِى الرِّزْقِ... (آداب المتعلمین، ص144؛ بحار الانوار، ج73، ص318). [2] . بَاكِرُوا بِالْحَوَائِجِ، فَإِنَّهَا مُیسَّرَةٌ... (كتاب الخصال، ج2، ص394). 📚 مفاتیح الحیات ص 96 و 97
🔰دینداری سینه چاک 🔶حضرت امیرالمومنین (ع) فرمودند: «وَ خُضِ الغَمَراتِ لِلْحَقِّ حَيْثُ كانَ». برای خدا خود را به گرداب هایی که در این راه پیش می آید بیفکن، بگذار هرچه می خواهد بشود. 🔸حضرت می فرمايند فرزندم! تو به گونه ای عمل كن كه همه بدانند در دينداری، دیندار سينه چاكی هستی و در اين راه از هيچ بلايی که پیش می آید هراسی به خود راه مده، خود را در گرداب دينداری رها كن. 🔸ما در دوران دفاع مقدس این را تجربه کردیم که چگونه شهدای ما با چنين روحيه ای وارد میدان شدند، با این که پدر و مادرشان برای آنها آرزوها داشتند و در فکر آن بودند برای آن ها زندگی تشکیل دهند، امّا همين كه حضرت امام خمينی«رض» فرمان دادند جبهه ها را پر كنيد آن ها خودشان را به گرداب بلای دينداری که پیش آمد افكندند و از دیگر برنامه هایی که برای زندگی خود داشتند گذشتند. آن وقت خداوند در مقابل اين كار به آن ها شراب طهور لقاء خود را چشاند. گفت: هر که از تن بگذرد جانش دهند هر که جان در باخت جانانش دهند هر که نفس بت صفت را بشکند در دل آتش گلستانش دهند هر که از ظلمات تن، خودْ بگذرد خضرآسا آب حیوانش دهند هر که بی سامان شد اندر راه عشق در دیار دوست سامانش دهند استاد اصغر طاهر زاده 📙فرزندم این چنین باید بود ج ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎐 📹 استوری | حاج قاسم سلیمانی: قربانی مهم است، اما مهم‌تر از قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربانی می‌شود. عظمت آن چیزی که برایش قربانی می‌شود مهم‌تر از خود قربانی است. امام حسین عظیم است اما اعظم از امام حسین علیه السلام آن چیزی است که امام حسین برای آن قربانی شد.
4_532579586836339045.mp3
4.17M
🔶پرسش و پاسخ 🔸 در زمینه های علمی و اخلاقی چه کار کنیم جدیت و تلاش جهادی داشته باشیم ؟
Kashani-14000425-NahjolBalaghe-Hkashani_com~1.mp3
17.6M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📋 جلسه پنجم ـ 25 تیرماه 1400 🖊 موضوع: تلقّی مخاطب در مواجه با متن؛ بر محور خطبه 226 نهج البلاغه
🔰بعضی ها قيمت همه چيز را می دانند، مگر قيمت دين خدا را. 🔸وقتشان را صرف هر كاری می كنند، مگر صرف تدبّر و تفقه در فهم دين. كسی كه درباره ی امور دنيايی زياد فكر كند با تحریک قوه ی واهمه دنيا برايش عزيز می شود و از آن طرف ارزش دين را هم كسی می فهمد كه برای فهم دين وقت بگذارد، چون از این طریق عقل او رشد می کند و متوجه ارزش واقعی دین و بی ارزش بودن دنیا می گردد. 🔸 اين ظلم بزرگی به دین است که مؤمنین دين داری می كنند امّا دين فهمی نمی كنند، عمر خود را صرف دانستن خيابان های شهر و اسامی رؤسا می کنند و می دانند چند استاندار عوض شده امّا از كوچه پس كوچه های معانی دين خدا چيزی نمی شناسند. 🔶 رسول خدا(ص) در توصیه به علی(ع) می فرمایند: «يَا عَلِيُّ إِذَا تَقَرَّبَ الْعِبَادُ إِلَی خَالِقِهِمْ بِالْبِرِّ فَتَقَرَّبْ إِلَيْهِ بِالْعَقْلِ تَسْبِقْهُم »(142 ) ای علی! هرگاه بندگان به وسيله ی عمل نيك به پروردگارشان تقرّب می جويند، تو با عقلت به خداوند تقرّب بجوی، تا از آنان پيشی بگيری . 🔶دين داری آن است که انسان ابتدا با درک معارف قرآنی و حکمت های نهج البلاغه و ادعيه، شخصیت خود را طوری بسازد که تا بتواند مطابق آن معارف عمل کند و به اخلاقی دست یابد که همان مکارم اخلاقی است که رسول خدا(ص) برای به کمال رساندن آن مبعوث شدند.  📙فرزندم این چنین باید بود ج ۱ استاد اصغر طاهر زاده
🔰 و عوامل سقوط تمدن ها 🔶بعد از آن که حضرت توصیه به تفقه در دين کردند، فرمودند: «عَوِّدْ نَفْسَكَ التَّصَبُّرَ عَلَی الْمَكْروُهِ» خود را در ناملایمات به صبر و شکیبائی عادت بده، یعنی اگر در مسیر قرب الهی امری بر نفست گران آمد زود کار را رها نکن خود را وادار كن كه محكم بايستی و مگذار نفست به مصيبتِ رفاه گرفتار آيد. 🔸ابن خلدون در مقدمه ی جامعه شناسیِ خود یکی از عوامل سقوط تمدن ها را با وجود شكوفايی ظاهری، آلوده شدن به رفاه می داند. می گويد شكوفايیِ ظاهریِ يك تمدن نشانه ی سلامت آن تمدن نيست، اگر ملاحظه کردید هدفِ يك تمدن تنها برای كسب رفاه است بدون آن که به فضائل انسانی بپردازد، بدانيد كه مرگ چنین تمدنی حتمی است زیرا از علت حیات خود که همان مبارزه و تلاش و تحرك بوده است فاصله گرفته. آبادكردن زمين، كشف طبيعت، مبارزه و دفاع از حقوق جامعه و... از جمله نشانه های حيات يك تمدن است. 🔸 وقتی اين تحرك ها متوقف گردد و تمدن به رفاه، آلوده شود سقوط آن تمدن آغاز شده است و می توان اين سقوط را در اوج شكوفايی آن تمدن هم ديد او در توصیف دوران انحطاط و سقوط می گوید: شاخصه ی اصلی دوران انحطاط، شادکامی است. در آن دوران حاکم و محکوم هر دو راضی و خوشحالند. رفاه و ارضای هوس ها خوی و عادت همه است. در این مرحله دولت به آنچه پیشینیان به دست آورده اند، متکی است و در برابر هر قدرتی که به گسیختنِ رونق آنان بینجامد، ناتوان اند. در این دوران دولت به تدریج رو به فرسودگی و تجزیه می نهد. 🔸 در توصیف دوران سقوط که پس از انحطاط واقع می شود می گوید: اسراف در این دوران فراوان است، دولت به پیری و مرگ تدریجی رسیده. لشکریان مزدور و اداریان، برای به چنگ آوردن قدرتِ حاکم دسیسه سازی می کنند و جز نام و نشان برای حاکم باقی نمی گذارند. سرانجام هجومی از بیرون به حیات دولت خاتمه می بخشد، یا ممکن است دولت آنقدر به انحطاط ادامه دهد که همچون فتیله ی چراغی که نفت آن پایان یافته خاموش شود. 📙فرزندم این چنین باید بود ج ۱ استاد اصغر طاهر زاده
🔸اگر جنازه من دست راست آن روے سینہ بود منظورش این است ڪہ من امام حسین"ع"یا امام زمان"عج" را دیده ام و سلام هم ڪردم ڪہ آرزوی بنده برآورده شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما که می‌گویید امام زمان(عج) باید بیایند، زمینه‌اش را باید شما برای امام زمان(عج) آماده کنید. 🌹«بهترین اعمال در زمان غیبت کبری امام زمان(عج) انتظار فرج است». انتظار فرج یعنی چه؟ "شهیدمصطفی ردانی پور"
4_6048383975150322443.mp3
1.57M
🔰موضوع : 1 ضرورت شناخت شیطان در تزکیه نفس 🔸برای رسیدن به اهداف بلند احتیاج به قوی دارد احتیاج به بالایی دارد احتیاج تیزی دارد محتاج روحیه ودر نهایت ودر اصل به با اینهاست میتوان راه سخت وسنگین وپر پیچ خم به رسیدن اهداف بلند توفیقاتی پیدا کرد .......... 🔸در درگیری این راه به یک دشمن خطرناکی، بی رحمی گرفتار هست ک آنرا قرآن ابلیس وشیطان معرفی میکند .......
🔶رسول اکرم صلی الله علیه و آله: ستكون فتن يصبح الرّجل فيها مؤمنا و يمسي كافرا إلّا من أحياه اللَّه بالعلم‏ 🔸فتنه هایی خواهد بود که در اثنای آن مرد به صبح مومن باشد و به شب کافر شود , مگر آنکه خدایش به علم زنده دارد. 📙نهج الفصاحه ص 522 ، ح 1734
🔰مشکل ما درونی است 🔹ناخشنودی انسان، چیزی مستمر و پایان ناپذیر است، مشکل ما درونی است و آن را با خود به همه جا می بریم. اگر مشکل در خارجِ ما بود با تغییر اوضاع خارجی، حل می شد و ما آرام می گرفتیم. 🔹مشکلِ ما نداشتن فلان چیز و بهمان چیز نیست بلکه این سیری ناپذیری، نوعی گریز از خویشتن و ناتوانی در کنار آمدن با خود است. همه چیز به اصلاحِ درونمان بستگی دارد و در واقع ما با جمع آوری امکانات و اندوختن اموال، در صددیم مشکل اصلی را فراموش کنیم یا آن را به تاخیر و تعویق بیاندازیم. 🔷مادام که از درون گرسنه ایم، هیچ چیز سیرمان نمی کند و هیچ چیز راضیمان نمی نماید. دشمن ما نفسانیت خودخواه و افزون طلبی است که در درونمان نشسته است و فقط با انس با خدا رفع می شود. مولوی در این باب می گوید: لوح را اول بشويد بي وقوف آنگهي بر وِي نويسد او حروف 🔷انسان تا هنگامي كه در مَن مجازي است ، فيض انساني را از خدا نمي گيرد. 📘فرزندم این چنین باید بود ج ۱ استاد اصغر طاهر زاده
🔰آینه های خدانما حضرت باقر (ع) می فرمایند: در كتاب توراتِ اصلي كه تحريف نشده است چنين وارد است: «إنَّ مُوسَي سَأَلَ رَبَّهُ، فَقَالَ: يَا رَبِّ! أَ قَرِيبٌ أَنْتَ مِنِّي فَأُنَاجِيَكَ؟ أَمْ بَعِيدٌ فَأُنَادِيَكَ؟ فَأَوْحَي اللَهُ عَزَّوَجَلَّ إلَيْهِ: يَا مُوسَي أَنَا جَلِيسُ مَنْ ذَكَرَنِي» 🔹 حضرت موسي(ع) از پروردگارش سؤال كرد و گفت: اي پروردگار من ! آيا تو به من نزديك هستي كه با تو به طور نَجوي و آهسته سخن گويم، يا دور هستي كه با تو به طور ندا و فرياد گفتگو كنم؟ خداوند عزّوجلّ به سوي او وحي فرستاد: اي موسي ! من همنشين کسی هستم كه ياد من كند. «فَقَالَ مُوسَي: فَمَنْ فِي سِتْرِكَ يَوْمَ لَا سِتْرَ إلَّا سِتْرُكَ؟ فَقَالَ: الَّذِينَ يَذْكُرُونَنِي فَأَذْكُرُهُمْ، وَ يَتَحَآبُّونَ فِيَّ فَأُحِبُّهُمْ؛ فَأُولَـئِكَ الَّذِينَ إذَا أَرَدْتُ أَنْ أُصِيبَ أَهْلَ الارْضِ بِسُوءٍ، ذَكَرْتُهُمْ؛ فَدَفَعْتُ عَنْهُمْ بِهِمْ» 🔹حضرت موسي عرض كرد: در پناه و امان تو كيست، در آن روزي كه پناه و اماني غير از امان و پناه تو نيست؟ خداوند وحي فرستاد كه: آن كساني كه مرا ياد مي كنند پس من هم آن ها را در آن شرایط ياد مي كنم ؛ و براي ميل و تقرّب به من با يكديگر، اساس دوستي و محبّت برقرار مي نمایند، پس من هم به آن ها محبّت مي ورزم. 🔹 ايشان كساني هستند كه چون من بخواهم مردمِ روی زمين را به جهت كارهاي ناپسندشان عذاب كنم همين كه آن ها را به ياد مي آورم از عذاب مردم صرف نظر مي كنم. راستی چنین مقامی جز در راستای همان توصیه ای است که حضرت فرمودند: «خود را در همه ی امور به خدا بسپار که پناهگاهی مطمئن و نگهبانی شکوهمند است»؟ 📘 اصول كافي، ج 2، ص 496
🔰علامه حسن زاده آملی (حفظه الله ) 🔸ما در این رحم طبیعت داریم ساخته میشویم...........
🔰 از رنج‌ها نترس... 📝 📚 #⃣
💠اعمال و عبادات عید غدیر💠 👈 حتما بخوانید