eitaa logo
منتخب کانالهای مذهبی
299 دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
4.8هزار ویدیو
117 فایل
منتخبی از مطالب شاخص کانالهای مذهبی مختلف که شما را از مراجعه به کانالهای مذهبی متعدد بی نیاز میکند.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عراقی هاتو به بچه هایاد میدن که چطوراز پذیرایی کنند.. یه عده هم هستن که تو مهدکودک هامون به بچه ها رقص و آواز یاد میدن 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
مراجعه به افراد برای کردن و جادو اشکال دارد؟ ✍پاسخ: ✅مقام معظم رهبری: اگر مستلزم کار حرامی نباشد فی نفسه منعی ندارد. [1] آیت الله شبیری زنجانی: اگر مستلزم حرام نباشد اگر چه جایز است ولی این کار توصیه شرع نیست. [2] آیت الله وحید: اعتبار ندارد. [3] آیت الله فاضل: مراجعه کردن برای باطل کردن سحر و جادو نزد کسی که واقعا می تواند باطل کند و واقعا سحری درکار باشد، اشکال ندارد. [4] ---------------- پی نوشت: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: j1pUOK1Kwk. ​​​​​[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 35299. ​​​​​[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502514. ✍پ ن: اگر مرجعِ تقلیدتان درباره ی این مسئله حکم به جواز داده است، توجه کنید به های شیاد مراجعه نکنید❌ و تنها به کسانی مراجعه کنید که عالم هستند؛ اغلب مردم متأسفانه به رمال ها و فالگیرانی مراجعه میکنند که نه تنها مشکلشان رفع نمیشود، بلکه به مشکلاتشان اضافه شده و دچار خرافاتی میشوند که نه در روایات ریشه داره نه مستنده.. 📌نکته ی مهم تر اینکه: بارها در عرض کردیم، بسیاری از مشکلات مردم زاییده ی علل و عوامل دیگری غیر از سحر و جادوست❌؛ اما متأسفانه خیلی ها منشأ مشکلاتشان را در جادو و سحر میبینند که این طور نیست، وقتی مشکلات افراد مختلف بررسی میشه، مشخص میشه مشکلاتشان هر کدام حاصلِ عملکرد اشتباه خودشان یا عوامل بیرونی دیگری بوده، ✅✳️توصیه ی خاصه ما در شبکه ادیان این هست که: به هنگام بروز مشکلات خانوادگی ابتدا با یک مشاور مذهبی و متخصص مشورت کنید.. سحر وجود داره اما درصد بسیار کمی از مشکلات مردم ریشه در سحر داره 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#متروی پاریس #فقر #گدا بفرستید برای آنانکه از غرب بهشت ساخته اند.. #غرب_زدگی_درد_بی_درمان 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
✅مریم دردشتی #دختر #خاخام #یهودی که #مسلمان شد و هر سال مجلس روضه بر پا می کند از راه اندازی #هیئت در محله شان می گوید.. yon.ir/dMVMC #رهیافته 🌐 @rahyafte_com 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
11.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 📽 #تبرک به پشکل شتر عایشه که بوی مشک می داد!😳🐪 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
🚸 ، کمپ‌های 🎓 سالیان سال است، آغاز 🍂🍁 با بازگشایی مدارس گره خورده و هر یک تداعی‌گر دیگری است. به این مناسبت مسئله انجمن‌حجتیه در کشور را در اختصاصی روشنا با که از کودکی در این فضا رشد یافته و هم‌اکنون نیز در مدارسی با حضور مشغول به تدریس است، بررسی می‌کنیم. 🎤 ❓به هر حال این مدارس از نظر علمی در سطح خوبی بوده و شئونات اسلامی هم برایشان مهم است. چرا با وجود اینکه به نوعی مذهبی و اشاعه ‌دهنده نام اهل بیت(ع) هستند، خطرناک محسوب می‌شوند؟ 👤جذب انجمن‌حجتیه، قشنگی است. که برای این مدارس انجام می‌شود هم خوب است. گاه می‌بینیم، بچه‌هایی که پدرانشان اعتقادات قوی دارند، در این مدرسه‌ها درس می‌خوانند. فرزندان افراد که بعضاً تصمیم‌گیرنده و تأثیرگذارند، در این مدارس هستند، اما حتی وقتی متوجه می‌شوند فرزندانشان در چنین محیطی‌اند، ساده می‌گذرند و می‌گویند «دارند درسشان را می‌خوانند و رتبه مهم است». بنابراین، انجمن اثر می‌گذارد و بعدها دیگر نمی‌شود کاری کرد. جدایی اعتقادی پدران از بچه‌ها در سنین بالاتر، کاملاً مشهود است. شما نگاه کن، مرحوم آقای «خزعلی» پسرش چطور شد، افراد دیگری هم هستند. بچه می‌رود درس می‌خواند، والدین هم می‌گویند این مدارس معلمان آن چنانی دارد، بچه‌ام نمره‌های بالا می‌گیرد. حالا مگر انجمن چقدر می‌تواند تأثیر بگذارد؟ اما بعد می‌بینیم اکثر دانش‌آموزان این مدارس نسبت به اگر نباشند، بی‌تفاوتند و به کشورشان می‌شوند. ضمن اینکه این‌ها همدیگر را ساپورت می‌کنند و اگر وارد منصبی شوند با تمام توان هم‌فکرانشان را بالا می‌شکند، این است که بیشترشان خوبی هم دارند. منبع: فرق و ادیان ادامه دارد.. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاقبت خرافات! خرافات كرامات انسانيت را از بين مى برد و انسان را همرديف الاغ قرار مى دهد. #انحراف_عقیدتی #خرافات #اُلاغ #انسان 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای #شیعه شدن آقای پاژ از بودیسم تا #عرفان_سرخپوستی و تا منطق و فلسفه و در آخر #تشیع و داستان ناله های شبانه در کوه شیلی برای پیدا کردن حقیقت @rahyafte_com 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
✡ 1- آیا در تورات از کوروش با عنوان «مسیح خداوند» یاد شده است؟ 1⃣ در ابتدا لازم به توجه است که یک متن یگانه و بلااختلاف نیست، چنان‌که نیز مذهبی یگانه و بدون انشعاب نیست. نسخ متعدد و متعارض تورات که مورد استناد شاخه‌هایی از قرار می‌گیرد (همچون یهودیان صدوقی، فاریمی، مازوتی، اشکنازی، فریسیان و یهودیان ارتدوکس) تا حدودی با یکدیگر متفاوت هستند. بجز این، نسخه اصلی و کهن تورات نیز ساختار و زبان واحدی ندارد و از جمله به زبان‌ و زبان (معروف به «ترجم») و زبان (معروف به «سبعینیه») نوشته شده‌اند. هر یک از این نسخ می‌توانسته به عنوان نسخه‌ی اساس انتخاب شده باشد. 2⃣ نگارنده برای آنکه عبارت را در تورات بیابد، به نسخه‌های گوناگونی به زبان‌های مختلف رجوع کرد و بجز در یک ترجمه فارسی از تورات (کتاب مقدس، چاپ لندن، 1970)، در هیچ‌یک از متون بررسی شده فارسی و غیرفارسی چنین مفهومی را نیافت. 3⃣ نام در مجموع در 19 بند تورات (با کم‌ و زیادهایی در نسخ مختلف) آمده که در هیچ‌کدام آنها (تا جایی که دیده شد) عبارتی معادل «مسیح خداوند» بکار نرفته است. در نسخ مختلف سِفر اشعیاء (باب 45، بند نخست) که گفته می‌شود این عبارت در آنجا آمده، از کوروش با عناوینی همچون «منصوب (appointed) خداوند» و «تعمید شده / روغن‌مالی شده (anointed) خداوند» یاد گردیده است. البته در تورات از کوروش با صفت «عادل» نیز یاد شده است (اشعیاء، باب 1، بند 13). ✡ 2- منظور از «مسیح» چیست؟ 1⃣ در هر حال و با توجه به تفاوت نسخ، شاید بتوان مفهوم «روغن‌مالی شده خداوند» (که نوعی مراسم مذهبی است) را به «مسح کردن» تعمیم داد و «مسیح» را تصریفی لغوی از «مسح شده» گرفت. 2⃣ اما نمی‌توان مفهوم «مسیح» را (چنان‌که برخی بر آن پافشاری می‌کنند تا از کوروش شبه پیامبری ترتیب دهند) به عنوان اسم خاص یا مفهوم خاص (معادل با «عیسی مسیح» یا «نجات‌بخش») از آن بیرون کشید. 3⃣ چرا که در نسخه‌های بررسی شده، واژه‌‌های عبرانی «המשיח»، «ישו»، «ישוע» یا واژه‌های عربی «المسیح»، «یسوع» یا واژه‌های انگلیسی «Messiah»، «Christ»، «Jesus» نیامده و البته که نباید هم آمده باشد. 4⃣ اما در هر صورت و با توجه به شباهت‌های موجود بین نسخ می‌توان بدون تردید پذیرفت که از نظر پادشاهی محبوب و منصوب خداوند بوده که برای انجام وظیفه‌ای بزرگ برگزیده شده است! اندیشکده مطالعات یهود 📚 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هدایت شده از شبکه ادیان
✡ 3- این «مسیح یا منصوب خداوند» مشخصاً قرار است چه اعمالی را انجام بدهد؟ ✍ پرسش مهم‌تر این است که کوروشی که عادل است، منصوب خداوند است، خداوند دست راست او را گرفته (اشعیاء، باب 45، بند 1)، به دست همو تعمید شده و احیاناً مسیح او است (البته از نظر آن قوم)، فارغ از هر اسم و صفتی، چه کاری باید انجام بدهد و مشخصه عادل بودن و مسیح بودن او چیست؟ وظیفه‌ای که به موجب بر دوش نهاده شده و او قرار است آنرا به انجام برساند، عبارت است از:👇 1⃣ «اجرای وعده‌های پیشین خداوند که ارمیای نبی بیان کرده بود» (عزرا، باب 1، بند 1) 2⃣ «مغلوب کردن‌ها ملت‌ها و شکستن درها» (اشعیاء، باب 45، بندهای 1 و 2) 3⃣ «آزاد کردن یهودیان از اسارت» (اشعیاء، باب 45، بند 13؛ عزرا، باب 2، بند 1) 4⃣ «اعطای ظروف قیمتی به رئیس یهودیان» (عزرا، باب 1، بند 8) 5⃣ «ساختن خانه‌ای برای خدا در اورشلیم» (تواریخ ایام، باب 36، بند 22 و 23) 6⃣ «ساختن قربانگاه» (عزرا، باب 6، بند 3) 7⃣ «وا داشتن همسایگان یهودیان به دادن طلا و نقره و اموال به آنها و نیز دادن هدایایی برای خانه خدای آنان» (عزرا، باب 1، بند 4 و 6) 8⃣ «مجازات پادشاه و مردم بابل بخاطر گناهانشان» (ارمیا، باب 25، بند 12) 9⃣ «نابود کردن بابل، ریشه‌کن کردن نسل بابلیان، تبدیل کردن بابل به باتلاق و لانه جغدها، جارو کردن بابل با جاروی هلاکت» (اشعیاء، باب 14، بندهای 22 و 23). ‼️ این‌است اعمال مقرر شده برای مسیح یا منصوب عادل خداوند! ✡ 4- کورش در ازای انجام این اعمال چه چیز دریافت می‌کند؟ 1⃣ «پادشاهی همه کشورهای جهان» (عزرا، باب 1، بند 2) 2⃣ «تصرف گنجینه‌ها و خزائن» (اشعیاء، باب 45، بند 3) 3⃣ «درآمد کشور مصر و حبشه، و مالکیت مردمانی بسته در زنجیر از سبا» (اشعیاء، باب 45، بند 14). ✡ 5- آیا آن اعمال انجام شده است یا نه؟ 1⃣ نص و رویدادنامه‌های بابلی و و متون تاریخی، کم‌وبیش دلالت بر اجرای اوامر خدای (و در واقع خود یهودیان) دارد. 2⃣ شهر و کشور را تصرف می‌کند و به عمر کشور و تمدن بابل برای همیشه پایان می‌دهد. 3⃣ گنجینه‌های بابل را تصرف می‌کند و به دستاوردهای موجود علمی و اجتماعی بابل پایان می‌بخشد. 4⃣ در حالی‌که چیزی از مظاهر تمدن نیز بر جای نمی‌گذارد که یادمان و خاطره‌ای از سلطه او و جانشینانش بر بابل باشد. 5⃣ اما با این حال، را آزاد می‌کند و به «عدالت»! حکم می‌کند که آنان «به خرج همسایگان خود»! به بازگردند و به «خرج همان‌ها» معبدی برای خدای خود بسازند!! ✡ 6- آیا آن اعمال جای افتخار دارد؟ 1⃣ افتخار کردن و بالیدن امری مطلق نیست و بسته به دریافت و چگونگی نگرش و جامعه‌نگری و روحیات انسانی هر شخص و مکتبی با یکدیگر متفاوت است. 2⃣ اما آنچه مسلّم است این است که برای افتخار کردن می‌باید «کل» روایت را در نظر داشت و نه فقط تکه‌ای دل‌خواه از آن را. 3⃣ اگر روایت به تمامی درست و مبتنی بر واقعیت باشد (که بعید است)، به خدمتی بزرگ کرد؛ خدمتی که با ظلم به دیگران توأم بود. 4⃣ او در دستِ دهنده به و دستِ گیرنده از غیریهودیان دارد. 5⃣ اما از سوی دیگر، بابل را به باد فنا داد. 6⃣ حال هر کس می‌تواند به کوروشی که نامش در آمده، ببالد یا بتازد. 7⃣ ولی تاریخ برای بالیدن و تازیدن نیست، برای تجربه آموختن است. ✍ نویسنده: رضا مرادی غیاث‌آبادی اندیشکده مطالعات یهود 📚 🌐 @adyan8
هدایت شده از شبکه ادیان
به سمت کربلا چیست؟ 🔹همواره ها و مختلف با هدف میان پیروان و هویت بخشی به جریان اجتماعی خود، ایامی را در سال مشخص کرده و پیروان خویش را ملزم به شرکت در این اجتماعات می کنند.یکی از پیامدهای اینگونه ، نمود جهانی و به نوعی تبلیغ آن جریان اجتماعی است که معمولأ در جامعه جهانی تاثیر گذار است. به فرموده مقام معظم رهبری خلا وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می کند. کربلا می تواند«نماد» تبلور وحدت وبیعت با امام باشد که «نمود»ی جهانی خواهد داشت. شروع حسینی در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست. 🔹پیاده به زیارت امام حسین(علیه السلام) رفتن موضوعیت دارد. 🔹بنا به فرموده امام (ع)؛ یکی از نشانه های مومن-که در این روایت مقصود شیعه است-زیارت سیدالشهدا در روز اربعین می باشد.[۱]زیارتی که با پای پیاده رفتنِ آن هم «موضوعیت» دارد. چرا که امام صادق(ع) به یکی از دوستان خود می‌فرماید: قبر حسین(ع) را زیارت کن و ترک مکن. پرسیدم: ثواب کسى که آن حضرت را زیارت کند چیست؟ حضرت فرمود: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود خداوند به هر قدمى که برمى دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى فرماید و یک درجه مرتبه اش را بالا مى برد.[۲]ایشان در جای دیگری می فرمایند: کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) از منزلش خارج شود اگر پیاده باشد، خداوند بابت هر قدمی که برای زیارت اباعبدالله بر می‌دارد، یک حسنه می‌نویسد و یک سیئه از او محو می‌کند. وقتی که به حرم می‌رسد، خداوند او را جزء صالحین برگزیده می‌نویسد. وقتی مناسک او تمام شد، خداوند نام او را جزء فائزین می‌نویسد. وقتی می‌خواهد بازگردد یک فرشتۀ الهی در مقابل او قرار می‌گیرد و می‌گوید: رسول خدا(ص) به شما سلام می‌رساند، و پیغام می‌دهد (مژده می‌دهد): عملت را از سر بگیر که تمام گناهان گذشته‌ات بخشیده شده است.[۳] 🔹سابقه ای تاریخی سنت پیاده روی 🔹از جهتی جریان پیاده روی برای زیارت سیدالشهدا در روز سابقه ای تاریخی نیز دارد؛ با پای پیاده در زمان «شیخ انصاری»[۴]رسم بوده است،‌ اما در برهه‌ای از زمان به فراموشی سپرده می‌شود که در نهایت توسط «شیخ میرزا حسین نوری» دوباره احیا می‌شود.ایشان آخرین بار در سال ۱۳۱۹ هجری با پای پیاده به زیارت حرم أباعبدالله حسین(ع) رفت. با اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود زائران، عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند. پی نوشتها: [۱]. بحار الانوار،علامه مجلسی،ج۹۸،ص۳۴۸ [۲]. کامل الزیارات،ابن قولویه،ص۱۳۴ (عَنْ عَلِیِّ بْنِ مَیْمُونٍ الصَّائِغِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: یَا عَلِیُّ زُرِ الْحُسَیْنَ وَ لَا تَدَعْهُ. قَالَ قُلْتُ: مَا لِمَنْ أَتَاهُ مِنَ الثَّوَابِ؟ قَالَ مَنْ أَتَاهُ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَةً وَ رَفَعَ لَهُ دَرَجَةً؛) [۳]. همان ، ص۱۳۲-«مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص، إِنْ کَانَ مَاشِیاً، کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَةً، حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ، حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ، حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص یُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ: اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى» [۴]. (متوفی سال ۱۲۸۱ قمری) 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
هدایت شده از شبکه ادیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مجری_آمریکایی با فرزند خردسالش برنامه هواشناسی را اجرا می‌کند،‌ این در حالیست که عده‌ای خودباخته ی روغن فکرِ روشنفکرنما به بهانه فعالیت اجتماعی زنان! تیشه به ریشه خانواده و فرزندآوری می‌زنند. 🌐 @adyan8