eitaa logo
هیئت محبین الحسین علیه السلام - رزمندگان جوان اسلام
34 دنبال‌کننده
3 عکس
3 ویدیو
1 فایل
هیئت فرهنگی مذهبی محبین الحسین علیه السلام رزمندگان جوان اسلام ارتباط با ادمین: @MrMimBe
مشاهده در ایتا
دانلود
بخش اول - روضه.mp3
16.54M
مراسم عزاداری شب پنجم ماه بخش اول | روضه کربلایی چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
بخش دوم - پیش زمینه (پریشان کربلا).mp3
3.94M
مراسم عزاداری شب پنجم ماه بخش دوم | پیش زمینه کربلایی چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
بخش هفتم - شور (گروه خونم حَسَنه).mp3
2.68M
مراسم عزاداری شب پنجم ماه بخش هفتم | شور کربلایی چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
بخش نهم - توسل پایانی.mp3
2.44M
مراسم عزاداری شب پنجم ماه بخش نهم | توسل پایانی کربلایی چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
هیئت محبین الحسین علیه السلام - رزمندگان جوان اسلام
کتاب لمعات الحسین(علیه‌السلام) حاوي برخي از خطبه‌ها و موعظه‌هاي امام حسين عليه‌السلام است كه با ذكر
🔰 مواعظ حضرت سید الشّهداء در تحریض و تشویق بر كارهاى پسندیده‌  خَطَبَ الْحُسَینُ علیه السلام، فَقَالَ: أَیهَا النَّاسُ! نَافِسُوا فِى الْمَکارِمِ، وَ سَارِعُوا فِى الْمَغَانِمِ، وَ لَا تَحْتَسِبُوا بِمَعْرُوفٍ لَمْ تَعْجَلُوا. وَ اکسِبُوا الْحَمْدَ بِالنُّجْحِ، وَ لَا تَکتَسِبُوا بِالْمَطَلِ ذَمًّا؛ فَمَهْمَا یکنْ لِاحَدٍ عِنْدَ أَحَدٍ صَنِیعَة لَهُ رَأَى أَنَّهُ لَا یقُومُ بِشُکرِهَا فَاللَهُ لَهُ بِمُکافَأَتِهِ؛ فَإنَّهُ أَجْزَلُ عَطَآءً وَ أَعْظَمُ أَجْرًا.  وَ اعْلَمُوا أَنَّ حَوَآئِجَ النَّاسِ إلَیکمْ مِنْ نِعَمِ اللَهِ عَلَیکمْ؛ فَلَا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَحُورَ نِقَمًا.  وَ اعْلَمُوا أَنَّ الْمَعْرُوفَ مُکسِبٌ حَمْدًا، وَ مُعْقِبٌ أَجْرًا. فَلَوْ رَأَیتُمُ الْمَعْرُوفَ رَجُلًا رَأَیتُمُوهُ حَسَنًا جَمِیلًا یسُرُّ النَّاظِرِینَ؛ وَ لَوْ رَأَیتُمُ اللُؤْمَ رَأَیتُمُوهُ سَمِجًا مُشَوَّهًا تَنَفَّرُ مِنْهُ الْقُلُوبُ، وَ تَغُضُّ دُونَهُ‌ الأبْصَارُ  أیهَا النّاسُ! مَنْ جَادَ سَادَ؛ وَ مَنْ بَخِلَ رَذِلَ. وَ إنَّ أَجْوَدَ النَّاسِ مَنْ أَعْطَى مَنْ لَا یرْجُوهُ. وَ إنَّ أَعْفَى النَّاسِ مَنْ عَفَا عَنْ قُدْرَة. وَ إنَّ أَوْصَلَ النَّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ. وَ الاصُولُ عَلَى مَغَارِسِهَا بِفُرُوعِها تَسْمُو؛ فَمَنْ تَعَجَّلَ لِاخِیهِ خَیرًا وَجَدَهُ إذَا قَدِمَ عَلَیهِ غَدًا.  وَ مَنْ أَرَادَ اللَهَ تَبَارَک وَ تَعَالَى بِالصَّنِیعَة إلَى أَخِیهِ کافَأَهُ بِهَا فِى وَقْتِ حَاجَتِهِ، وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلآءِ الدُّنْیا مَا هُوَ أَکثَرُ مِنْهُ. وَ مَنْ نَفَّسَ کرْبَة مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَهُ عَنْهُ کرَبَ الدُّنْیا وَ الآخِرَة. وَ مَنْ أَحْسَنَ أَحْسَنَ اللَهُ إلَیهِ؛ وَ اللَهُ یحِبُّ الْمُحْسِنِینَ.  «حسین علیه السّلام خطبه‌اى انشاء نموده و فرمود: اى مردم! در صفات حمیده بر یكدیگر افتخار كنید! و بر مكارم اخلاق مباهات نمائید! و در فراگیرى از ثمرات با ارزش روحى و معنوى شتاب ورزید! كار نیكى را كه در آن سرعت ندارید، به حساب نیاورید! با ظفر و پیروزى در به پایان رساندن كار، ستایش و تمجید براى خود بیافرینید! و با سستى و كندى كسب سرزنش و مذمّت نكنید! و بدانید كه: در هر شرط و موقعیتى كه كسى به دیگرى احسان نموده و چنین مى‌پندارد كه او به شكرش قیام نكرده و به سپاس برنخاسته است، خداوند خودش براى او جزا و پاداش است؛ چون بخشش خداوند فراوان‌تر و سرشارتر، و مزدش بزرگتر است.  و بدانید كه حوائج مردم به شما از جمله نعمتهاى خداوندى است بر شما؛ پس با این نیازمندیها با ملال و خستگى مواجه نشوید تا آن نعمتها به مكافات و انتقام تبدیل نشود.  و بدانید كه كارهاى خوب و پسندیده، ستایش و آفرین را در بر دارد، و اجر و پاداش نیك را به دنبال مى‌كشد. و اگر شما خوبى و پسندیدگى را به‌ صورتى مجسّم مى‌دیدید، هر آینه آن را به صورت مردى زیبا و نیكو روى و جمیل المنظر مى‌یافتید، كه براى نظاره كنندگان بهجت بخش و مسرّت‌آمیز بود. و اگر شما زشتى و نكوهیدگى را به صورتى مجسّم مى‌دیدید، هر آینه آن را به صورت مردى زشت و كریه المنظر مى‌یافتید كه دل‌ها از او مى‌رمید، و در برابر آن چشم‌ها و نگاه‌ها به زیر مى‌آمد.  اى مردم! كسى كه بخشش كند سرور و بزرگ مى‌شود؛ و كسى كه بخل ورزد به پستى مى‌گراید. و سخى‌ترین مردم آنكس است كه ببخشد به كسى كه در او امید تلافى و پاداش ندارد. و با گذشت‌ترین مردم كسى است كه با وجود قدرت و توانائى عفو پیشه گیرد. و پیوند كننده‌ترین مردم كسى است كه با افرادى كه با او بریده‌اند بپیوندد.  تنه درختان و غیرها با وجود اتّكاى آنها به ریشه‌هاى خود، به واسطه شاخه‌ها بالا مى‌روند و رشد مى‌كنند و بهره مى‌دهند. پس هر كس براى رسانیدن خیرى به برادرش شتاب ورزد؛ شاخه‌اى از درخت معنویت آفریده؛ فردا كه بر آن وارد مى شود آن خیر را خواهد یافت.  و كسى كه در احسانى كه به برادرش كرده است خدا را در نظر داشته و براى رضاى او انجام داده است، خداوند در وقت نیازمندى او، آن خیر را به او مى‌رساند؛ و بیشتر از آن مقدار، از بلاهاى دنیا را از او مى‌گرداند و دور مى‌كند. و كسى كه غم و اندوه مؤمنى را بزداید، خداوند غم و غصّه‌هاى دنیا و آخرت را از او مى‌گرداند. و كسى كه نیكوئى كند، خداوند به او نیكوئى مى‌كند. و البتّه خداوند نیكوكاران را دوست دارد.» ⭕ متن و ترجمه حدیث شماره چهار از کتاب لمعات‌الحسین(علیه‌السلام) 📲 دسترسی به محتوای فرهنگی: 🌐 https://eitaa.com/Montazar_ir 📲 کانال‌های اطلاع رسانی: 🌐 https://eitaa.com/mohebbinolhosein128 🌐 https://t.me/mohebinolhosein128
هیئت محبین الحسین علیه السلام - رزمندگان جوان اسلام
🔰 مواعظ حضرت سید الشّهداء در تحریض و تشویق بر كارهاى پسندیده‌  خَطَبَ الْحُسَینُ علیه السلام، فَق
برداشتی خلاصه از سخنرانی شب‌های عزاداری دهه اول محرم 🔰 موضوع: منتخب روایات سیدالشهدا(علیه‌السلام) بر اساس کتاب «لمعات‌الحسین(علیه‌السلام)» : بررسی حدیث چهارم؛ شب‌های تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حسینی ✅ امیرالمؤنین(علیه‌السلام) میفرمایند: قِيمَةُ كُلِّ امْرِئٍ مَا يُحْسِنُهُ. ارزش هر كس چيزى است كه نيكويش مى داند(یا نیکو انجامش می‌دهد). ✅ تنافس و منافسه به این معناست که انسان برای دستیابی به امور ارزشمند(نفیس)، از دیگران سبقت بگیرد. ✅ خودمان را با ارزش‌های درون‌مان «محاسبه» کنیم. ببینیم روزانه برای چه اموری خودمان را به در و دیوار میزنیم؟ ✅ کریم به دو معناست، بخشنده و بزرگوار ✅ مکارم اخلاق، زیادند اما اصول اخلاقی، کمترند. برخی معتقدند آیه ۱۹۹ سوره اعراف(خُذِ ٱلعَفوَ وَأمُر بِٱلعُرفِ وَأَعرِض عَنِ ٱلجَٰهِلِينَ) به بیان همین اصول می‌پردازد. این اصول عبارتند از: عفو و گذشت پیشه کردن، امر به کارهای پسندیده و دوری از جاهلان ✅ صفات حمیده اخلاقی از خداست و آن‌ها را باید از او طلب کرد. ✅ دو رویکرد برای کسب صفات حمیده وجود دارد: اول: مراجعه به کتب علمی نوشته شده درخصوص اخلاق. که راهی است مشکل و طولانی و البته ممکن است موجب از بین رفتن ریشه‌های صفات رذیله نگردد و فقط علائم را از بین ببرد؛ دوم: از طریق کسب محبت. محبت خدا همچون آتشی است که صفات رذیله را می‌سوزاند. ✅ راه کسب محبت الهی، از مسیر محبت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) می‌گذرد. ✅ عجله‌ی مذموم، تقلای بیش از اندازه برای رسیدن به چیزی است که هنوز وقت آن نرسیده است. اما «مسارعت»(که در خطبه فوق نیز آمده است) سستی نکردن و تلاش برای رسیدن به نیات خیر و اهداف صحیح است. ✅ علل توصیه به مسارعت: ۱- تعلل موجب می‌شود آفات مسیر(مثل وسوسه شیطان)، دامنگیر بنده گردد؛ ۲- فرصت حیات محدود است و تضمینی برای زنده ماندن و عملی کردن نیت خیر وجود ندارد؛ ۳- احتمال از بین رفتن فرصتِ عمل خیر؛ ۴- انسان هرچه در عمل خیر تعلل کند، کار برای او مشکل می‌شود؛ ۵- کار خیری که در آن مسارعت نبوده را نباید به حساب آورد، چرا که آن اثری که باید بر نفس انسان می‌گذاشته، نگذاشته است. ✅ أَلَم يَأنِ لِلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ أَن تَخشَعَ قُلُوبُهُم لِذِكرِ ٱللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ ٱلحَقِّ وَلَا يَكُونُواْ كَٱلَّذِينَ أُوتُواْ ٱلكِتَٰبَ مِن قَبلُ فَطَالَ عَلَيهِمُ ٱلأَمَدُ فَقَسَت قُلُوبُهُم وَكَثِيرٌ مِّنهُم فَٰسِقُونَ. حدید - ‍۱۶ آيا براى كسانى كه ايمان آورده اند، وقت آن نرسيده است كه دل هايشان به ياد خدا و آنچه از حق فرو فرستاده شده است خاشع شود، و مانند كسانى نباشند كه پيش از اين به آنها كتاب آسمانى داده شد و زمانى طولانى بر آنان بگذشت و در نتيجه دل هايشان سخت شد و بسيارى از آنان نافرمان بودند ✅ بر اساس آیه ۱۶ سوره مبارکه حدید، تعلل در انجام عمل خیر، می‌تواند منجر به قساوت قلب شود. قساوت جلوی خشوع، که یکی از مقدمات توبه است را نیز می‌گیرد. ✅ خدا کار خیری را دوست دارد که در آن تعجیل وجود دارد. مثل عجله برای نماز اول وقت! ✅ حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام) می‌فرمایند: تاخیر التوبه اغترار و طول التسویف حیره و الاعتلال علی‌الله هلکهْ و الاصرار علی‌الذنب امن لمکرالله و لایامن مکرالله الا القوم الخاسرون. تاخیر انداختن توبه در واقع نوعی فریب خوردن است، امروز و فردا کردن برای توبه موجب حیرت و سرگردانی است، در برابر خداوند عذرتراشی کردن منجر به هلاکت می‌شود، اصرار بر گناهان نوعی آسوده‌خاطرشدن از مکر خدا تلقی می‌شود و تنها انسان‌های زیانکار از مکر خدا آسوده‌خاطر هستند ✅ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرَوا اللّٰهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللّٰهَ تَوَّاباً رَحِيماً. نساء - ۶۴ «... و اگر به هنگامى كه مرتكب گناهى شدند نزد تو آمده واز خدا آمرزش خواسته بودند و پيامبر برايشان آمرزش خواسته بود خدا را توبه‌پذير و مهربان مى‌يافتند.» یکی از راه‌های توبه و استغفار، این است که از امام(علیه‌السلام) بخواهیم برایمان استغفار کند. ✅ وَ اکسِبُوا الْحَمْدَ بِالنُّجْحِ؛ مؤمن با اینکه در اعمال خود، به دنبال مدح دیگران نیست، اما برای حفظ عزت خود، تلاش می‌کند جایگاه خود را در جامعه حفظ کند. مدح دیگران از یک عمل، می‌تواند نشان‌دهنده پسندیده بودن آن باشد. از این جهت امام(علیه‌السلام) می‌فرمایند «با به سرانجام رساندن کارها، ستایش و تمجید برای خود بیافرینید» ✅ امام صادق عليه السّلام فرمود: مَا كُلُّ مَنْ نَوَى شَيْئا قَدَرَ عَلَيْهِ وَ لاَ كُلُّ مَنْ قَدَرَ عَلَى شَيْءٍ وُفِّقَ لَهُ وَ لاَ كُلُّ مَنْ أَصَابَ لَهُ مَوْضِعا فَإِذَا اِجْتَمَعَتِ اَلنِّيَّةُ وَ اَلْقُدْرَةُ وَ اَلتَّوْفِيقُ وَ اَلْإِصَابَةُ فَهُنَالِكَ تَمَّتِ اَلسَّعَادَةُ. اين طور نيست كه هر چه را انسان نيّت كند بتواند انجام دهد،و هر چه را قدرت بر آن دارد توفيق به دست آوردنش را پيدا كند،و هر چه را توفيق پيدا كرد به محل آن برسد،اما هر گاه نيّت و قدرت و توفيق و ثواب جمع شد،سعادت كامل گردد. امام صادق(علیه‌السلام) در این گفتار، سعادت و موفقیت را در سه مرحله برمی‌شمارند: ۱- نیت؛ ۲- قدرت و توانایی انجام عمل؛ ۳- توفیق. ...وَ أَخْلِصْ فِي الْمَسْأَلَةِ لِرَبِّكَ فَإِنَّ بِيَدِهِ الْعَطَاءَ وَ الْحِرْمَانَ وَ أَكْثِرِ الِاسْتِخَارَةَ... ...در مسألت از خداوند اخلاص پيشه كن، كه بخشيدن و نبخشيدن به دست اوست و از خدايت بسيار طلب خير كن... نهج‌البلاغه امیرالمونین علیه‌السلام – نامه ۳۱ ✅ آنکه از خدا طلب خیر کرد و نیت خیر هم داشت، بدون شک به هدف خود خواهد رسید. ✅ هرچه مطلوب بنده بزرگتر شد، باید طلب خیر او نیز از خدای متعال جدی‌تر باشد. ✅ به تأخیر انداختن کارها موجب مذمت خواهد شد. یکی از علل به تأخیر انداختن کارها، انتظار برای به وجود آمدن فرصت‌هایی بهتر از فرصت کنونی است.(چیزی که امروزه آن را کمال‌گرایی یا کامل‌گرایی می‌گویند) ✅ امام صادق(علیه‌السلام) می‌فرمایند: لَيْسَ مِنْ أَحَدٍ وَ إِنْ سَاعَدَتْهُ اَلْأُمُورُ بِمُسْتَخْلِصٍ غَضَارَةَ عَيْشٍ إِلاَّ مِنْ خِلاَلٍ مَكْرُوهٍ وَ مَنِ اِنْتَظَرَ بِمُعَاجَلَةِ اَلْفُرْصَةِ مُؤَاجَلَةَ اَلاِسْتِقْصَاءِ سَلَبْتُهُ اَلْأَيَّامُ فُرْصَتَهُ لِأَنَّ مِنْ شَأْنِ اَلْأَيَّامِ اَلسَّلْبَ وَ سَبِيلَ اَلزَّمَنِ اَلْفَوْتُ. هيچ كس خوشى زندگى را-هر چند اوضاع بر وفق مرادش باشد- جز از ميان كدورت و مصيبتى بدست نياورد.و هر كس كه فرصت را به اميد فردائى بهتر از دست دهد زمانه فرصت را از او بربايد، چرا كه فرصت ربودن رسم روزگار است، و از دست دادن آن، راه و روش ايّام مى‌باشد. ✅ اینکه حوائج دیگران به ما، نعمت شمرده شده است، لزوماً به معنای نیازی که توسط نیازمند بیان می‌شود، نیست. ✅ برای بنده، سزاوارترین زمان برای خوشحال شدن، زمانی است که به مؤمنی خیری رسانده باشد؛ به شرطی که آن را با منت و اذیت از بین نبرده باشد. 📲 دسترسی به محتوای فرهنگی: 🌐 https://eitaa.com/Montazar_ir 📲 کانال‌های اطلاع رسانی: 🌐 https://eitaa.com/mohebbinolhosein128 🌐 https://t.me/mohebinolhosein128
🔉 مراسم عزاداری دهه اول ماه پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ حــجــت الاسلام کربلایی کربلایی @montazar_ir
بخش اول - سخنرانی.mp3
26.34M
مراسم عزاداری شب ششم ماه بخش اول | سخنرانی حجت‌الاسلام پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
بخش دوم - روضه.mp3
13.7M
مراسم عزاداری شب ششم ماه بخش دوم | روضه کربلایی پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
بخش هشتم - توسل پایانی.mp3
1.89M
مراسم عزاداری شب ششم ماه بخش هشتم | توسل پایانی کربلایی پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
🔉 مراسم عزاداری دهه اول ماه جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ حــجــت الاسلام کربلایی کربلایی @montazar_ir
بخش اول - سخنرانی.mp3
23.12M
مراسم عزاداری شب هفتم ماه بخش اول | سخنرانی حجت‌الاسلام جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir
بخش دوم - روضه.mp3
16.24M
مراسم عزاداری شب هفتم ماه بخش دوم | روضه کربلایی جمعه ۲۲ تیر ۱۴۰۳ @montazar_ir