مناجات+شعبانیه+با+صدای+مهدی+سماواتی.mp3
7.55M
🌹 *صوت و فایل پی دی اف متن و ترجمه مناجات شعبانیه* ⬇️⬇️
اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم واحشرنا معهم والعن اعدائهم اجمعین
💠 حضرت آیتالله بهجت رحمه الله علیه می فرمودند :
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب #جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شدهاید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی میکند».
🔷کتاب جهاد_با_نفس توسط حجة الاسلام مصطفی امینی خواه تدریس میشود.
AUD-20220319-WA0124.mp3
5.28M
🔈 #جهاد_با_نفس
📚 #وسائل_الشیعه
📣 جلسه صد و بیست و چهارم
* سفارش حضرت خضر ع به حضرت موسی ع
* فرمایش امیرالمؤمنین علی ع در مورد نگاه ترحمی
* استهزاء دیگران، استهزاء خودمان است
* با خطای دیگران چه رفتاری داشته باشیم؟
* شعلهور شدن آتش گناه با گناه کوچک
⏰ مدت زمان: ۱۲:۴۷
#عیب_جویی
#خنده
#هدف
#شکر
┄═❁🍃❈🌸❈🍃❁═┄
‼️ استفاده شخصی از اینترنت محل کار
🔷س ۵۸۰۷: آیا استفاده از اینترنت محل کار برای کار شخصی جایز است؟
✅ ج: استفاده شخصی، جایز نیست و موجب ضمان است؛ مگر آن که با اذن مسئولی باشد که شرعا و قانونا چنین حقی دارد.
📕 منبع: khamenei.ir
🆔 @resale_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•﷽•🌴🌺
🎥کلید ظهور دست کیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍃🌸در ساعات باقیمانده سال چه کنیم؟
#آقا#مجتبی تهرانی
📌حاج قاسم، نمونه بارز یک شخص منتظرِ امام زمان(عج)
✍انتظار، جهاد است و عمل. درباره مقوله انتظار با نظری بر روایات و بررسی آنها به دو نکته را دریافت خواهیم کرد؛
1ـ انتظار عمل است
2ـ انتظار جهاد است و برای همین است که درباره پاداش و اجر منتظر ما شاهد آنیم که پاداش منتظران ویژه و بسیار بزرگ و ارزشمند است. حبیبالله شدن، برادری با رسول خدا که یعنی هم کفوی با امیرالمؤمنین، اجر شهدای بدر و حنین و... پاداش شخص منتظر است و این مقام بیشک مستلزم کار و فعالیتی است که نتیجه آن چنین اجری خواهد بود.
در کنار این مسأله باید اشاره به مؤلفهها و ارکان اصلی انتظار داشت که یکی از آنها عبارت است از معرفت؛ یعنی حس حضور امام معصوم در بطن و متن زندگی. گاهی ما امام را به اصطلاح شناسنامهای میشناسیم، در وهله بعدی ما نسبت به امام احساس محبت و اشتیاق داریم و نالان از فراق و غیبت آن هستیم؛ اما صرف شناخت تاریخی امام و علاقهمندی به حضرتش هندسه معرفةالامام را کامل نمیکند. رفتار دینی و تمسک به شریعت و ثبوت در این راه مهمترین مؤلفه معرفت حضرت است و به مثابه یک عهد و پیمان بین شیعه منتظِر و امام منتظَر است. اقدام و عمل دو رکن اساسی معرفت شخص درحال انتظار است و حضرت آقا هم نسبت به این امر تأکید فراوانی دارند. یعنی شخص در پی آن است که آموخته خود را در سطح جامعه بنا به اقتضا و توان نشر و گسترش دهد. در کنار معرفت، مؤلفه دیگری که باید بدان توجه داشت، مسأله یقین قلبی به ظهور حضرت حجت است. این یقین به تبع خود علاقه به ظهور را به همراه دارد که به صورت خودکار توجه به عمل مناسب را در راستای ظهور حضرت به دنباله خود میآورد.
در کنار معرفت و یقین، مؤلفه سوم درباره مسأله انتظار تلاش است. تلاش منتظر باید در راستای همگرایی و وحدت در جامعه باشد. عالیترین سطح این تلاش، تلاش در حد جهانی است. قرآن میگوید: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ.» که مصداق بارز آن در عصر کنونی را میتوان شهید حاج قاسم سلیمانی دانست که با تمام قوا در راستای نهادینه کردن ارزشهای اسلامی که همان ارزشهای مهدوی است، تلاش کرد. با دید جهانی و عدم وابستگی به جناح خاص سیاسی و از همه مهمتر با اطاعت تام از نائب امام، نشان داد تمام هم و غمش امام است. منتظر واقعی به امید معجزه و کار خدایی، منفعل نیست، بلکه کمک الهی را در امتداد تلاش و کار میداند. نکته چهارم در موضوع معرفت، مسأله ایمان به وعده خداوند است. با اعتقاد به مسأله ظهور و این که إِنَّ اللَّهَ لَا یُخْلِفُ الْمِیعَادَ، شخص دست به امیدآفرینی برای خود و جامعهاش میزند و در راستای رفع یأس و ناامیدی در جامعه قدم برمیدارد. چنین شخصی هیچگاه پذیرای ظلم و جور نیست، چرا که اساس حیات معنوی خویش را در ظلمستیزی میبیند و آن را اراده امام زمان میانگارد.
در یک جمعبندی در مورد شاخصههای انتظار باید گفت، انسان موعودخواه باید سه محور را در زندگی خود لحاظ کند؛ دینمحوری، تکلیفمحوری و عزتمحوری. انسانی که مؤلفههای انتظار را در خود جمع کند به تعبیر رهبر انقلاب با مسأله ظهور و با خود حضرت حجت رابطه، سنخیت و تناسب پیدا میکند و خود را در جایگاهی میبیند که شایستگی منتظر بودن را دارد. چنین انسانی تنها در حوزه فردی نباید در راستای انتظار تلاش کند، بلکه باید در یک برنامهریزی صحیح این مقوله را در حد توان در جامعه خود بگنجاند، ظهور مستلزم آگاهی و فهم مردم از نیاز خود به ولیخدا است پس انسان منتظر در گام بعد از تحول فردی به تحول جامعه قدم میگذارد.
انسانها همانطور که در غیبت امام مقصر بودند، باید در ظهور حضرت مؤثر باشند و این مهم جز با توجه به مؤلفاتی که بیان شد، تحقق نخواهد یافت
✍ حجتالاسلام نصوری، استاد مطالعات مهدویت
https://eitaa.com/joinchat/1965162593Cbe8736d84c