باتبریک فرارسیدن ماه ربیع آلاول
⭐
بلا، با صدقه رفع میشود؛
اگرچه محکمِ محکم شده باشد!
صدقه اول ماه فراموش نشه↶
🔻به نیت سلامتی امام زمان "عج"
خیرین منتظران ظهور : گرفتاران را دست گیری کنیم 🙏
تا خداوند دست مارابگیرد🌹
*شماره کارت خیریه مجموعه منتظران ظهور .*
*به جهت شرکت درکار خیر خیرین*
*ودست گیری از فقرا*
6037997474678860
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
✨﷽✨
🔴 درمان با صدقه
✍بیشتر روایاتی که درباره صدقه رسیده، جنبه اخروی و پیشگیری و دفع انواع بلا را مد نظر قرار داده است؛ اما برخی روایات بُعد درمان را در نظر گرفته و بسان دارویی موثر تعریف کرده است.
امیرالمومنین علیه السلام:
الصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِح.
صدقه داروی موفق و موثر است.
📚 تحف العقول، ص ۲۰۲
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم:
دَاوُوا مَرْضَاكُمْ بِالصَّدَقَة.
بیماران خود را با صدقه درمان کنید.
📚 طب الائمه، ص ۱۲۳
شخصی نزد امام کاظم علیه السلام شکایت کرد که من ده نفر عائله دارم و همه آنان بیمارند. حضرت به وی فرمود: آنان را با صدقه درمان کن، زیرا چیزی اجابت کننده تر و سودمندتر برای بیمار از صدقه نیست.
📚 وسائل الشیعه، ج ۲، ص ۴۳۳
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
*دستان گره گشای شما عطر یاسِ انفاق را در همه جا میپراکند.*
*چه سعادتمندیم که خدای متعال به ما اذن داده تا اندکی از اموال خود را در راه احیای امور الهی و بزرگداشت نام اهل بیت علیهم السلام صرف کنیم.*
*به شکرانهی این نعمت خدادادی و دستهای پربرکت و دهندهی شما بزرگواران، پذیرای هدایا و انفاقهای شما هستیم تا در امر عزاداری سالار شهیدان ماهم سهمی داشته باشیم.*
*هرچند کم، هرچند اندک، بسمالله*
💫✨💫✨💫✨💫✨💫✨
✨✨✨✨✨✨
*شماره کارت خیریه مجموعه منتظران ظهور .*
6037997474678860
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
بزرگواران کمک هاتونو باهمین شماره برسونید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀اللهم صل على محمد و آل محمد
🌹پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: 🔻🔻🔻
🍀 هر كس فرزندش را ببوسد، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مىنويسد و هر كسى كه او را شاد كند، خداوند روز قيامت او را شاد خواهد كرد و هر كس قرآن به او بياموزد، پدر و مادرش دعوت مىشوند و دو لباس بر آنان پوشيده مىشود كه از نور آنها، چهرههاى بهشتيان نورانى مىگردد.
📚 كافى(ط-الاسلامیه) ج ۶، ص ۴۹
📜 تلاوت امروز یکشنبه هدیه به محضر *امیرالمومنین، حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها*
💎 قرآن ص ۷۶ آل عمران💎
🌹 منتظران ظهور 🌹
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن 📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن 🌸اللّهُمَّ ار
🌸اللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن
📖 اللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن
🌸اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن
📖اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن
🌹*کانال منتظران ظهور*🌹
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
ماه ربیع الاول، بهار زندگی است
⭕️مقام معظم رهبری: بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیعالاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابیعبداللّه جعفربنمحمدالصّادق ولادت یافتهاند و ولادت پیغمبر سرآغاز همهی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است.
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌شبهات⭕️
🎙📚🖥پاسخ به شبهات دکترسروش علیه مهدویت
👤🎥استادمحترم جناب احسان عبادی
🔹🔷🔶📣قسمت 1⃣
https://eitaa.com/montazeraan_zohorr
📣شیعه» مفهوم و ماهیت خود را وامدار اندیشه امامت و بهویژه مهدویت است. بدون شک آنچه از اصل اعتقاد به این مسئله اهمیت بیشتری دارد، ثبات قدم و استواری در باور به مهدویت در زمان غیبت است. به همین لحاظ، ارائه راهکار برای نگهداری عقیده مهدویت و نگهبانی از آن، ضرورتی انکار ناپذیر است؛ بهویژه این که در مسئله مهدویت، پس از پیدایش انحرافات فکری کیسانیه، واقفه، زیدیه، اسماعیلیه و نشر اسرائیلیات و احادیث مجعول در این حوزه، شرایط پیدایش شبهههای مهدویت فراهم و قرائتی متفاوت از این آموزه پیدا شد که دامنه آثار مخرب آن تا زمان معاصر ملاحظه میشود. در زمان ما نیز به دلیل نفوذ فرهنگ غرب و سرایت آن به لایههای فکری و فرهنگی جامعه، روند افزایشی لغزشهای فکری در مورد مهدویت مشاهده میگردد. این مسئله به این امر منجر میشود که افرادی که بنیههای معرفتی و اعتقادی استواری ندارند، زمینهساز شکلگیری و انتشار شبهههای مهدویت در جامعه شوند و قشرهای مختلف مردم، بهویژه جوانان را تحت تأثیر قرار دهند و باعث ویرانی ساختار فکر دینی و نظام باور اسلامی آنها گردند. وجود عرفانهای کاذب و نوظهور و پیدایش مدعیان دورغین، شاهد این ادعا است.
بدیهی است این مسئله پیامدهایی دارد که به عنوان نمونه میتوان به طرح پرسش در مجامع غیرعلمی با انگیزه «انکار حقیقت» اشاره کرد. پر واضح است چنین رویکردی به مهدویت، از روشها و قالبهای القای شبهه بر این مسئله محسوب میشود و به در هم آمیختن حق و باطل و صحیح و ناصحیح منجر میگردد. برای نمونه میتوان به گونههای مختلف شبهههایی که از ناحیه مستشرقان بر این مقوله وارد شده است، اشاره کرد. تدوین پاسخی درخور، به این شبههها مطالبه دغدغه مندانی است که به موضوع مهدویت باور دارند و به دنبال مدلی جامع برای پاسخگویی به شبهههای مهدویت هستند و این، همان مؤلفهای است که پژوهش حاضر در پی آن است. از آنجا که شبههها یکی از منافذ و روزنههای ورود آسیب به این آموزه به شمار میروند؛ لازم است در این زمینه اقدامی مناسب صورت گیرد. به همین دلیل، شبههپژوهی یکی از راهکارهایی است که به این مقوله میانجامد. بررسی مسئله مهدویت نشان میدهد اهلبیت از همان آغاز که سوگیری فکر و اعتقاد دشمنان مهدویت را به این موضوع مشاهده کردند، به مقابله با شبهههای آنان پرداختند و به صورت قاطع، به شبهههای منکران مهدویت پاسخ دادند و راه را بر دشمنان این آموزه سد کردند و اجازه ندادند مقوله مهدویت در دیدگاه شیعه با چالش اعتقادی و خوانشی متفاوت مواجه باشد. براین اساس، جایگاه شبههپژوهی در موضوع مهدویت از منظر اهلبیت بسیار مهم است.
ازموضوعات مهم قرآنی، روایی، کلامی و سیاسی که ازارکان پویای تاریخ اسلام بوده و هست، مهدویت است. این آرمان بزرگ الهی و بشری در فرهنگ و تمدن اسلامی و بحران فراگیر و مستمر جهاناسلام، جایگاه ویژه ای داشته است. اندیشه مهدویت و موعودگرایی اسلام، نقشی مهم در محیط های گوناگون فرهنگی واعتقادی ایفا کرده و عاملی بنیادی در جنبش های اصلاح طلبانه حوزه های علمی و فلسفی به شمار رفته است. برخی از اشکال این آرمان نیز، پیامبرگونه و انقلابی بوده است.
یکی از موضوعات مطرح درخصوص موعودگرایی اسلام، جریان پیوسته استفاده از مهدویت برای مقاصد گوناگون مذهبی، اجتماعی و سیاسی است. در طول تاریخ اسلام، گروه های زیادی، از جهان تسنن وتشیع، از این ظرفیت برای پیشبرد اهدافشان سود جسته اند.
نگاه جریان شناسانه به این جریان، باعث شناخت انگیزه ها، اهداف و مبانی آن می شود و بدین ترتیب زمینه را برای تثبیت مهدویت واقعی و پاک کردن چهره مقدس این آرمان از آفات و آسیب ها فراهم می سازد تا امت اسلام بتواند به بهترین وجه از این آرمان توحیدی بهره گیرد و با تکیه بر آن –به ویژه در جهان پرآشوب امروز- امید به تمدن بزرگ اسلامی و گسترش حق و حقیقت در سراسر گیتی را از دست ندهد. گذشته، آینه آینده است و آینده نیز همچون گذشته، از رخدادهای مشابه این جریان ها به دور نخواهد بود. در صورتی که ما با تجهیزات کافی با فردای ناشناخته روبه رو نشویم، از فتنه چنین مدعیانی در امن و امان نخواهیم بود و اگر از گذشته عبرت نگیریم، فردا آمادگی لازم جهت برخورد با این جریان ها را نخواهیم داشت.
سابقه ادعای مهدویت
جهان اسلام در طول تاریخ اسلام، آزمایشگاه مهدویت و نمونۀ اعلای تحیر و امید، و گمراهی و انحراف دربارۀ مهدی مدنظر روایات بوده است. از نیمه نخست قرن اول هجری، امواجی از ادعاها در باب مهدویت از مدینه آغاز شد؛ سپس بسیاری از مناطق جهان اسلام را درنوردید. بنا به روایتی مشهور میان شیعه و سنی، مهدی از نسل فاطمه(س) و دارای حیرت و غیبت است؛ قومی با او هدایت، و قومی با او گمراه می شوند. جهان اسلام در قرن سوم هجری، شاهد بیشترین استفاده از ظرفیت های مهدویت بود. جامعه اسلامی در قرن های بعد نیز تحت تأثیر امواج مهدویت قرارداشت. از قرن چهارم هجری تا چند قرن پس از آن، چندین مهدی ظهور کردند. اوج این جریان، مربوط به قرن یازدهم هجری است که آسمان جهان اسلام مهدی باران بود؛ کسانی که خود را فرستاده و پیک نجاتی می پنداشتند که پیامبر(ص) و ائمه معصوم(علیه السلام) به آمدن آنها وعده داده اند.
سابقه اعای مهدویت، به فرقه ای به نام «سبائیه» باز می گردد که امیرمؤمنان(ع) را مهدی خواندند و گمان کردند ایشان کشته نشده و در آخرالزمان ظهور می کنند؛ سپس کیسانیه موضوع مهدویت محمد حنفیه را مطرح کردند و پس از مرگش نیز گفتند او زنده است و در کوه رضوی زندگی می کند و روزی ظهور خواهد کرد. در ادامه، گروهی زید بن علی، پیشوای زیدیه و نیز عبدالله محض را مهدی خواندند. باقریه به مهدی منتظر بودن امام باقر(ع)قائل شدند و گفتند ایشان رحلت نکرده و یا رحلت کرده، ولی بازخواهد گشت. پس از امام باقر(ع)، گروهی به امامت فرزند ایشان، زکریا معتقد شدند و گفتند او در کوه حاصر مخفی است تا هنگامی که اذن خروج یابد. ناووسیه گفتند امام صادق(ع) زنده است و روزی ظهور کرده، جهان را پر از عدل و داد می کند. اسماعیلیه، مهدویت را به اسماعیل، پسر امام صادق(ع) نسبت دادند؛ مبارکیه، محمدبن اسماعیل را مهدی موعود دانستند و واقفیه معتقد شدند امام کاظم(ع) زنده است و او مهدی و قائم است.دراثرمشکلات سیاسی
وسختگیری خلفای اموی.........
📜🗞🖋🔍 ادامه دارد......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥فتنه آخرالزمان ❌پروژه پرتوآبی❌
👽🥷به وجودآوردن دین های جدید
🕷🕸سینمای هالیوود