eitaa logo
منتظران ظهور امام زمان عجل الله 313
2.3هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
7.9هزار ویدیو
276 فایل
﷽ #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ کپی مطالب بدون ذکر لینک جایز است کانال دیگرمون👇 https://eitaa.com/rahhosein403 تبادل👇 @AdminMehdigharib313 پیام ناشناس :انتقادات و پیشنهادات👇 https://gkite.ir/es/10234716
مشاهده در ایتا
دانلود
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 🔸برخورد مسلمانان با هتاکان به قرآن کریم در هلند 🌐https://www.adyannet.com/fa/news/43904 📎 📎 عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 باهم بخوانیم کتاب 📘 را👇🏻 📝 🔶 : بدون ترديد رساندن خيرها و نعمتها به اولاد شخص در حقيقت به خود او برگشته و تفضّلي نسبت به او انجام گرفته ، به جهت كمال مودّت و مهري كه بين انسان و اولادش هست ، چه بسا خير رساندن به اولاد براي انسان - بلكه مطلق حيوانات - لذيذتر است از متنعّم شدن خود شخص ، خواه در زمان حيات و زندگي او باشد يا پس از مردن ، همچنان كه در خبر آمده : 🔹 براي ديدن اولادشان مي‌آيند اگر آنها را در وضع خوب و نيكي ببينند؛ خوشحال مي‌شوند ، ⏪و اگردر فشار و سختي ببينند؛ اندوهگين مي‌گردند ، *⃣و روايات 📑ديگري كه بر موضوع مورد بحث دلالت دارد . ✔️ 🔸ولي عذاب كردن و به مشقّت انداختن اولاد به خاطر كارهايي كه از پدران و مادران سرزده ، نه عقل آن را امضا كرده و نه قرآن 🔹عقل اين را ظلم مي داند ، و ظلم بر خداوند عزوجل قبيح است ، در قرآن مجيد نيز آمده : 📖✨« وَ لا تَزِرُ وازرَهٌ وِزْرَ اُخري(۱)✨ 🍃✨ و بردارنده‌اي بار گناه ديگري را متحمّل نمي‌شود✨🍃 ❇️ : دچار شدن مردم به آفات و بليّات ▪️گاهي و خطاهاي آنان است و ▪️ گاهي براي و مي باشد ، ✔️ ↩️ پس ممكن است خداوند متعال بعضي از بندگانش را به بعضي از مصيبتها و محنتها عذاب نمايد و اين را كفّاره گناهان پدران و مادران قرار دهد ، به خاطر مصيبتهايي كه به فرزندانشان ميرسد متأثر و ناراحت مي‌شوند ، ▶️آنگاه به اين بنده‌اي كه به آن مصيبتها دچار گشته ، چون در دنيا به آن ناراحتيها مبتلا شده است ، و اين مبادله خوب و برنامه نيكي است👌🏻 و هيچ خلاف عدل و احسان هم در آن نيست خود نوعي احسان به انسان مي‌باشد✅ ↩️و بر اين معني دلالت ميكند فرموده امام صادق عليه السلام در جواب مفضّل بن عمر - كه از خواص اصحاب گرامي آن حضرت است - كه پس از بيان خوبيها و منافع حواسّ انسان و زيانهاي فقدان آنها مفضّل عرضه داشت : 👤 : پس چرا بعضي از مردم برخي از اين اعضا را ندارند كه اين زيانهايي كه فرمودي به آنها برسد ؟⁉️ 🌺 امام صادق عليه السلام : ✨براي تأديب و موعظه كسي كه اين وضع برايش پيش مي آيد ، و ، چنان كه زمامداران گاهي افرادي را براي مجازات و عبرت تأديب مي كنند و [عُقلا] بر آنها اشكال نمي‌گيرند ،☝️🏻 رأيشان را تعريف مي‌كنند و تدبيرشان را صحيح مي‌شمارند ، ↩️به علاوه براي كساني كه اين امور برايشان پيش مي‌آيد و ،⏪ پس از مرگشان آنقدر ثوابها هست كه اين ناراحتيها را در مقابل آن همه ثواب كوچك و ناچيز خواهند ديد ، تا جايي كه اگر به آنها اختيار مي‌دادند كه به دنيا بازگردند و در آن بلاها زندگي كنند آن را انتخاب مي نمودند....✨ 📄ص : 429 ---------------------------------------------------------- ۱)سوره انعام، آيه ۱۶۴- سوره فاطر، آيه ۱۸ _ ☀️ 🌤 ⛅️ ☁️_ عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 باهم بخوانیم کتاب 📘 را👇🏻 📝 ⏪ و مي توان جواب داد كه : 🔸خداوند عزوجل به مقتضاي حكمتي تقدير كرده مصائب و بلاهايي برسد ، ☝️🏻ولي دفع و برطرف شدن آن مصائب و بلاها را مشروط و متوقف بر صدور افعال خاصي از پدران و مادران يا خود آنها قرار داده است ، ↩️ و چون آن شرط محقق نشد تقدير الهي جاري ميگردد✔️ ❇️ ابتلاي آنها در حقيقت به عنوان مجازات آنها به سبب كارهاي پدران و مادرانشان نيست✖️ تا اشكالي وارد شود ⬅️ بر مبناي مصالح واقعي است كه در هر امر مقدّري وجود دارد . ✔️ 🔘و اين وجه را از يكي از دوستان خاص خود استفاده نمودم 2⃣ 🔸دومين مطلبي كه از حديث مورد بحث استفاده مي شود : ⬅️ در بعضي از مقدّرات است ، بسياري از روايات📑 نيز بر اين مسأله دلالت دارد☝️🏻 بلكه است كه مخالفين آنها را به اين عنوان ( = اعتقاد به بداء ) مي‌شناسند ، *⃣ البته تشريح و تفصيل اين مطلب از محلّ بحث كتاب خارج است لذا به طور خلاصه اين مطلب را براساس استفاده از اخبار و سخنان علما مي‌آوريم: ♦️ : منظور از بداء آن است كه خداوند عزوجل چيزي را تقدير كند ، ⏪و سپس خلاف آن را مقدّر نمايد . و اين از نظرعقل ممكن و از جهت نقل واقع شده است ، به خاطر عموم و دوام قدرت خداوند ، و به جهت دلالت آيات قرآن و احاديث متواتره بر آن ، 🔶و اينكه مخالفين آن را انكار كرده اند اينكه : به گمانشان اين امرمستلزم آن است كه خداوند عزوجل نسبت به امر دوّم جاهل باشد و از مصلحت آن غافل ، تَعالَي اللَّهُ عَنْ ذَِلكَ عُلوّاً كَبيراً؛ خداوند بسي برتر از اين پندار جاهلانه است ⏪لذا در ردّ اين گمانشان در حديث صحيحي از حضرت ابي َّ عبدالله صادق عليه السلام آمده كه فرمود : 🌺✨ در هيچ چيزي براي خداوند بدا‌ نمي‌شود مگر اينكه پيش از آنكه بدا بشود ، در علم او بوده است ✨ 🔹و به همين معني اخبار متعددي در اصول كافي📔 و توحيد صدوق 📙و بحار📗 و غير اينها📚 آمده است(۱) و تحقيق مطلب به گونه‌اي كه پرده‌هاي پندار را از روي فهم ها بردارد اينكه : به طوري كه در اخبار وارد شده ، امور بر است : 🔻 و 🔻 ، ◾️ تحقق يافتن آن - از لحاظ وجود يا عدم - متوقف و وابسته به چيزي نباشد ، ☝️🏻بلكه خداوند آن را امضا و حتم نموده و به قلم قضا نوشته است ، ◾️و اموري است كه وجود يا عدم آنها در علم الهي مربوط و متوقف بر حصول يا انتفاء چيزي باشد . موقوف نيز بر است :..... 📄ص : 430 ---------------------------------------------------------- ۱)کافی، ۱ ،۱۴۸ - و توحيد صدوق ۳۳۴ _ ☀️ 🌤 ⛅️ ☁️_ عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 🔴 ۲۷ دیماه سالروز شهادت نواب صفوی 🔵 شهید سید مجتبی نواب صفوی: 🟢 ‏آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل بشود و آن زمان بزرگترین افتخارم این است که رفتگر خیابان‌هایش باشم. 🌷 شهادت ۲۷ دیماه ۱۳۳۴ 🌷 تیرباران بدست رژیم پهلوی 🟡 مقام معظم رهبری : سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما. عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 💠 🔸حکمت42 امام علی علیه السلام: بیماری وپاک شدن گناهان... عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 🍃🌺 ۞اَللّهُمَّ۞ ۞کُنْ لِوَلِیِّکَ۞ ۞الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ۞ ۞صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلی آبائِهِ۞ ۞فی هذِهِ السّاعَه وَفی کُلِّ ساعة۞ ۞وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً۞ ۞وَعَیْناً حَتّی تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ۞ ۞طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها۞ ۞طَویلا۞ زمان اَلَّلهُم‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج🌤 👈 عضویّت در منتظران ظهور👉 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 نسل مهدوی💚( فرزند پروری) ✅کمک های بی جا به کودکان ممنوع فرزندان ما باید در سختی ها قرار بگیرند باید در تلاش وتقلا برای انجام کارهایشان قرار بگیرند کمک ها و حمایت های زیادی و بی موقع آن ها رایک عمر از کار می اندازد روزی سوراخ کوچکی در یک پیله ظاهر شد. شخصی نشسته بود و ساعت های تقلای پروانه برای بیرون آمدن از سوراخ کوچک پیله را تماشا می کرد. آن گاه تقلای پروانه متوقف شد و به نظر می_رسید که خسته شده، و دیگر نمی تواند به تلاشش ادامه دهد. آن شخص مصمم شد به پروانه کمک کند و با برش قیچی سوراخ پیله را گشاد کرد. پروانه به راحتی از پیله خارج شد، اما جثه اش ضعیف و بال هایش چروکیده بودند. آن شخص به تماشای پروانه ادامه داد. او انتظار داشت پر پروانه گسترده و محکم شود و از جثه او محافظت کند. اما چنین نشد! در واقع ناچار شد همه عمر را روی زمین بخزد و هرگز نتوانست با بال هایش پرواز کند. آن شخص مهربان نفهمید که محدودیت پیله و تقلا برای خارج شدن از سوراخ ریز آن را، خدا برای پروانه قرار داده بود، تا به آن وسیله مایعی از بدنش ترشح شود و پس از خروج از پیله کمک بیجا به کودکان ممنوع❗️ مهدوی پروری 💕 👈 عضویّت در منتظران ظهور👉 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 راههای عملی کسب عشق و محبت الهی ❤️ ☘خلوت و معاشرت (قسمت دهم ) ادامه... خلوت و اعتکاف در ادامه ی مفاهیم مرتبط با خلوت ، به موضوع  " اعتکاف "  می رسیم ‌. هم چنانکه بارها در مباحث قبل تاکید شد :  باید توجه داشت که اعتکاف ، خلوت و انقطاع از دنیا لازم است، اما نه به قیمت نادیده گرفتن سایر ابعاد حیات انسان. در عرفان شیعی مراقبه و خلوت  و اعتکاف داریم، اما مقطعی و موقت است؛ نه اینکه انسان در همه اوقات منزوی باشد.»«در عرفان اصیل اسلامی عارف نمی تواند و نباید تنها در بند نجات خود باشد، بلکه عارف حقیقی باید خدمت به بندگان خدا را نیز مهم بداند و در این باره دغدغه داشته باشد؛ از این رو وجود سالک باید برای دیگران خیر و نافع باشد.». آنچه در همه عرفان ها مطرح است این است که عارف باید اهل مراقبه و خلوت باشد و تا جایی که می تواند خود را از مسائلی که ذهنش را مشغول می دارد، دور نگاه دارد و متمرکز شود در توجه به خدا. در عرفان شیعی نیز این مسئله مطرح است؛ اما گاهی مردم دچار افراط و تفریط می شوند و به دلیل توجهی که به موضوع خلوت و مراقبه می کنند، در این زمینه گرفتار زیاده روی می شوند، که از آن به عزلت نشینی و انزوا و رهبانیت تعبیر می شود. باید توجه داشت که  خلوت  انقطاع و اعتکاف  از دنیا لازم است، اما نه به قیمت نادیده گرفتن سایر ابعاد حیات انسان. در عرفان شیعی هم مراقبه و خلوت داریم، اما مقطعی و موقت است؛ نه اینکه انسان در همه اوقات منزوی باشد؛ اعتکاف سه روزه فرق دارد با رهبانیتی که انسان کل زندگی اش را در انزوا به سر برد. بنابراین، کناره گیری های مقطعی در زندگی انسان ضرورت دارد. یکی از مصادیق این خلوت، نمازهای پنجگانه است که باید چشم از همه چیز بپوشیم و دل به خدا ببندیم؛ یا عبادات مستحبی همچون نماز شب که کاملا تمرین انزوا و عزلت است، اما موقت و در زمانی محدود است، نه اینکه جای معیشت و کسب و کار را بگیرد. بنابراین، در اعتکاف و حج و برخی عبادات اسلامی بحث خلوت و مراقبه و انقطاع از دنیا مورد توجه است، اما در کنار سایر ابعاد زندگی انسان، از این رو کوتاه و موقتی است. خلوت دائم با خدا در دل است که قابل جمع با هر   نوع اشتغال مفید و سالم است و مزاحم هیچ کار خیر و نافعی نیست. ادامه دارد... عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
8.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 قرار شب های انتظارمان دعای فرج را جهت تعجیل در ظهور مولایمان(عج) باهم زمزمه می کنیم... 🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇🎇 زمان اَلَّلهُم‌عجِّل‌‌لِوَلیِڪَ‌‌الفرَج🌤 👈 عضویّت در منتظران ظهور👉 @montazeranzohour_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️͜͡🕊 🟢 شما خودتان را هدایت کنید نور شما جامعه را هدایت می‌کند! 📽 بصیر سلحشور فرزند مرحوم فرج الله سلحشور عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313
•┈┈••••✾•🌿🌼🌿•✾•••┈┈• ✨﷽✨ ✨♥️‌🕊 🔸 علت مهم آشوب دل‌ها ✍️علامه طباطبایی(ره): گردش زبان، دل را به گردش آورد؛ اگر زبان به ذکر خدا مترنم گردد، دل نیز در حرم خدا حرکت می‌کند و اگر زبان به گناه حرکت کند، دل نیز در این مرتع شیطان جولان می‌کند. یک علت مهم آشوب دل‌ها همانا تکثیر در کلام‌هاست. 🔹به روایت علامه حضرت رسول (صلی‌الله علیه و آله) فرمودند: اگر نبود تشویش و اضطراب در قلوب و زیاده سخن گفتن شما، قطعاً می‌دیدید آنچه را من می‌بینم و می‌شنیدید آنچه را من می‌شنوم. 📚تفسیر المیزان، ج ۵ ✍️ علامه طباطبایی عضویّت در منتظران ظهور👇 @montazeranzohour_313