فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 روضهخوانی شهید مدافع حرم در خط مقدم
👈 رو در روی داعشیها؛ ظهر شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) | سال ۱۳۹۵
🔰 ماجرا چیست؟
شهید «حامد بافنده» از شهدای مدافع حرم و دلداده حضرت زهرا (س) بود که در جمع رزمندگان فاطمیون در جریان عملیات آزادسازی شهر پالمیرا روضه میخواند. او شهید شد ولی به برکت همین روضهها، شهر پالمیرا در استان حمص سوریه آزاد گشت و اهالی آن اعم از آرامیها، عموریان، عربها و اقلیتی از یهودیان نجات یافتند.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
⭕️ یک سند و پاسخ کوبنده به وهابیت
👈 از قرن دوم هجری | عالم اهل سنت میگوید شیعه معتقد به وقوع حمله به خانه حضرت زهرا و شهادت حضرت محسن [علیهما السلام] است.
▪️گزارش سوم: این سند، از قدیمیترین اسنادی است که نشان میدهد، شیعه قائل به شهادت حضرت زهرا (س) و حضرت محسن (ع) بوده و عامل آن را خلفای مخالف امیرالمومنین (ع) میدانسته است.
«ضرار بن عمرو الغطفاني» از متكلمان معتزلي و نامور اهل تسنن در قرن دوم هجری و معاصر با حضرت امام کاظم و امام رضا علیهما السلام است. همو در کتاب «التحریش» در مقام گزارش عقاید شیعیان آن زمان و عیبجویی بر آنان میگوید:
👈 «آنها بر این باورند که ابوبکر و عمر به فاطمـه سلام الله علیها ظلم کردنـد و به نحوی به ایشان آسیب رساندند که بر اثر شدت ضربه، فرزندشان سِقط شد».
📚 منبع: کتاب التحریش، الغطفانی، دارالارشاد - دار ابن حزم، ص ۵۲.
▪️نکته: سند مزبور، خط بطلانی است بر گفتار وهابیونی که مدعیاند مصائب و مقاتل حضرت زهرا (س) از صفویه به بعد مطرح شده است!
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔻 #یک_سوژه_مهم
❌ جنگ روانی امروز
👈 و بهترین شیوه مقابله با آن در سیره حضرت زهرا سلام الله علیها
🌐 راهبرد افشاگرانه حضرت در ستیز با کودتاچیان سقیفه🔻
JWSS_Volume 19_Issue 74_Pages 29-49.pdf
394.9K
⚫️ مقاله پژوهشی / نسخه PDF
📚 شیوههای مقابله با جنگ روانی در سیرهی حضرت زهرا (سلام الله علیها)
✍ به قلم جمعی از پژوهشگران | فصلنامه مطالعات راهبردی زنان
#سير_مطالعاتی
#سیره_معصومین (ع)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 مناظره داغ یک ساواکی با یک شکنجهشده، در BBC
👈 ساواکیها، بر سرم کلاهخود آهنین گذاشته، شوک میدادند؛ همزمان با الکل بدنم را میسوزاندند و شلاق میزدند!
🔰 اما فرد شکنجه شده کیست⁉️
این برنامه پرگار «بیبیسی» است که در آن سعید شاهسوندی (یکی از اعضای مرکزی سازمان مجاهدین خلق)، در حال مناظره با احمد فراستی، (از رهبران ساواک) است. شاهسوندی از اعضای اصلی مجاهدین خلق بود که در عصر پهلوی به حبس ابد محکوم شد و تا سال ۵۷ در زندانهای قصر، اوین و قزل حصار محبوس بود. پس از انقلاب نیز در عملیات مرصاد، در جبهه منافقین بود که شدیداً زخمی و به دست انقلابیون اسیر شد. پاسخ وی به احمد فراستی از رهبران ساواک که مدعی است اصلا شکنجه در کار نبود، را ببینید.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 لشکرکشی سپاه سقیفه در برابر فاطمیه
👈 انکار حق؛ توسط مولوی عبدالحمیدها تا گرگیجها!
👈 پاسخ تاریخ به منکرین مظلومیت حضرت زهرا (سلام الله علیها)
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
http://eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
بیت الاحزان.mp3
6.14M
🏴 #پادکست_فاطمی
🎙وداع با حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
💥 ترکیب روضه:
1⃣ حضرت آیت الله وحید خراسانی
2⃣ استاد #ابوالحسنی_منذر (ره)
▫️با نوحه: حسن خلج
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 نهضت فاطمی (س) در ماجرا
▪️ به مناسبت ایام فاطمیه، برنامه تلویزیونی ماجرا به بررسی «نهضت تاریخی حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)» میپردازد.
▪️ در این برنامه از کارشناسان متفاوتی استفاده شده است. در عین حال، از همه عزیزان دعوت میشود که از مباحث تحلیلی علمای صاحبنظر در این مجموعه استفاده کنند؛ چه آنکه، در کنار تحلیلهای حججاسلام، آقایان طباطبایی و جباری، موشکافیهای آیتالله شیخ حسین غیبغلامی نیز مغتنم است که به صورت میانبرنامه و سلسهوار (در پنج قسمت) پخش خواهد شد.
⏰ زمان پخش: از شنبه ۲۵ آذر لغایت چهارشنبه ۲۹ آذر حوالی ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه ۴ سیما.
🔵 یک مناظره چالشی و کوبنده
👈 اشکال آیت الله لنکرانی به مردوخ کردستانی❗️
👈 به مردوخ گفتم این حدیثِ جعلی، فرزند سقیفه است!
1⃣ شیخ محمد مردوخ کردستانی (۱۳۵۴م)، امام جمعه و مفتی معروف سنّیهای کردستان در ایرانِ عصر قاجار و پهلوی است. وی قریب به شصت اثر را نگاشته و گاه در آنها شدیداً به عقاید شیعیان میتازد. مناظره عقیدتی او با آیت الله شیخ حسین لنکرانی (۱۳۶۸م)، ماجرای جالبی دارد که از زبان مرحوم لنکرانی میخوانید.
2⃣ آیت الله لنکرانی اظهار میدارد: مردوخ کردستانی برای بحث و گفت و گو به منزل من در تهران آمد. در ضمن بحث، مسئله عدالت صحابه را پیش کشید و [برای دفاع از مخالفین اهل بیت (ع) در صدر اسلام] گفت: همه صحابه عادل و قابل پیروی هستند زیرا پیامبر (ص) فرموده: "اصحابی کَالنُّجُومِ بِاَیِّهِمْ اقْتَدَیْتُمْ، اهْتَدَیْتُمْ". (اصحاب من همانند ستارگانند؛ از هر کدام پیروی کنید، هدایت میشوید).
مرحوم لنکرانی میگوید: بیدرنگ به مردوخ گفتم؛ این روایت مجعول است و از بچههای سقیفه میباشد! منتها حامیان سقیفه چیزی ساختند که بعداً در توجیه آن درماندند.
مردوخ پرسید به چه دلیل؟
گفتم به من بگو ببینم آیا راوی این حدیث که آن را به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم)، نسبت میدهد، صحابی است یا نه؟
گفت: بله
گفتم: صحابی کیست؟
گفت: هر مسلمانی که حتی یک بار پیامبر (ص) را دیده و با او سخن گفته از صحابه است. فرض کنید اگر فردی در صدر اسلام، افسار مرکب خود را گم کند و پیامبر (ص) آن را بیابد و به دست او دهد و بگوید این متعلق به شماست؛ همین مقدار ملاقات، برای صحابی بودن او کافی است.
باز پرسیدم: آیا همه راویان [مستقیم و بدون واسطه] از پیامبر صحابیاند؟
گفت:بله
گفتم: این کسی که گفته پیغمبر فرمود: "اصحابی کَالنُّجُومِ بِاَیِّهِمْ اقْتَدَیْتُمْ، اهْتَدَیْتُمْ"، خودش صحابی بوده یا نه؟
گفت: منظورتان چیست؟
3⃣ گفتم اگر این راوی خودش صحابی است، علی القاعده باید پیامبر میفرمودند: "معاشر اصحابی، انتم کالنجوم؛ بایّکم الناس، اقتدوا اهتدوا" (ای پیروان و صحابه من، شما همچون ستارگانید که مردم به هر یک از شما اقتدا کنند، هدایت شوند)؛ نه اینکه به صحابه خود بگوید: به هر کدام از صحابه اقتدا کنی سعادتمند میشوی!
پس یک تناقض اینجاست: آن کسی که روایت را نقل میکند در عداد صحابه شناخته نمیشده است؛ در حالیکه پیامبر (ص) با او سخن میگوید و طبق ادعای شما جزو صحابه است!
مردوخ در پاسخ به این اشکال درماند!
باری، به او گفتم این حدیث جعلی، مولود سقیفه است و خودتان آن را درست کردید. و با امثال همین روایات نادرست است که معاویهها تطهیر میشوند.
4⃣ باز، حدیث لا تجتمع امتی علی الخطا را به میان آورد تا بر این اساس، سقیفه را مشروع نشان دهد؛ گفتم اگر این حدیث هم مثل قبلی ساختگی نباشد، لااقل به معنی خبری نیست؛ بلکه نفی در سیاق نهی است [جمله خبریّه در سیاق انشاء] یعنی منظور پیغمبر اکرم (ص) این است که: امت من نباید بر یک امر خطا اتفاق کند. همچنانکه میگوییم: مسلمان دروغ نمیگوید یعنی نباید دروغ بگوید! و گرنه چه بسا مسلمانانی که متاسفانه لغزیدند و دروغ گفتند. ادعای اجماع بر خلافت شیخین نیز ادعایی خلاف تاریخ است.
[نکته: سوال دیگر از اهل تسنن این است که دستهای از صحابه هستند که نسبت به هم ضارب و مضروب و حتی گاه قاتل و مقتولند؛ آیا هر دو هدایتیافته و بر حقند؟]
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🛑 مفتی مرموز؛ حقوقبگیر ساواک
👈 سند وابستگی مردوخ کردستانی
▪️آیت الله شیخ حسین لنکرانی هماره به شیخ محمد مردوخ کردستانی، مفتی معروف اهل سنت کردستان مشکوک بود. سند تاریخی زیر بر تامُّلات آیت الله لنکرانی مهر تایید میزند که با هم میخوانیم:
▪️اسناد تاریخ از همکاری مردوخ با ساواک سخن میگوید. در یکی از اسناد ساواک عنوان شده است: «آقای شیخ محمد مردوخ یکى از روحانیون سنى مذهب متعصب کردستان است و ماهانه مبلغى مستمرى دریافت میدارد...».
مردوخ پس از فعالیت امام خمینی در سال 1342 به شدت علیه او اقدام به فعالیت و نشر اعلامیه و نوشته نمود؛ در همین سند مورد اشاره مینویسد: «اعلامیهاى تحت عنوان (پاسخ آقاى سید روح اله خمینى) چاپ و منتشر نموده که مفاد آن انتقاد و توهین بآیتاله خمینى و (قاطبه علماء) و تعریف و تمجید از اعلیحضرت همایون شاهنشاه است
▪️نامه شمارهٔ 613/ب2 ساواک کردستان حاکى است که نامبرده قبلاً مینوت این اعلامیه را جهت تسریع در چاپ و انتشار آن به ساواک تقدیم داشته ... و آقاى استاندار عقیده داشتهاند چنانچه این اعلامیه به شرف عرض همایونى برسد از لحاظ روش علماى اهل تسنن مناسب خواهد بود.»
▪️همچنین آقای شیخ محمد مردوخ نسبت به مذهب شیعه افتراها و توهینهایی نموده است که در ادامه سند مذکور درباره آن توضیح داده است:
«آقاى شیخ محمد مردوخ قبلاً نیز جزوهاى درباره شیعه و سنى نوشته و چاپ کرده و در آن به مذهب تشیع توهین و موجبات تشنج و ناراحتى شیعیان را فراهم ساخته بود ...»
🔰 منبع: اینجا و اینجا 🔰
🔺 مفتی متعصبی که شطرنجباز بود❗️
👈 در این عکس، کتاب "شطرنجنامه" اثر شیخ محمد مردوخ کردستانی، مفتی معروف اهل تسنن در کردستان، دیده میشود. او در این کتاب به آموزش و ترویج شطرنجبازی پرداخته و البته در دیگر آثارش نیز از جسارت به مقدسات مذهب حقه تشیع، بازنایستاده است. تصویر فوق آمده نشانگر آن است که در برف ریزِ پیری نیز به عادت شطرنجبازی پایبند بود. پیشتر گفتیم که اسناد تاریخ، حقوق بگیر بودن وی از ساواک را نشان میدهد.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
#پادکست_اختصاصی
👈 به مناسبت فاطمیه
💥پای سخن عالمان اهل ولاء
▪️کلیپ حاوی فرمایشات آیت الله شیخ حسین لنکرانی، در حدود صد سالگی ایشان است🔻
سيد الاوصياء .mp3
6.53M
🏴 پادکست
🎙امیرالمومنین (ع)؛ سید الاوصیاء
💥ترکیبی از بیانات شورانگیز🔻
1⃣ استاد #ابوالحسنی_منذر (ره)
2⃣ آیت الله شیخ #حسین_لنکرانی
3⃣ #محمدصادق_ابوالحسنی
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
💥 اختصاصی
⚫️ گنجینه تبلیغی و پژوهشی فاطمیّه (۱)
📖 بانک کتب و مقالات علمی حضرت #فاطمه (س) + دانلود (بخش اول: شناسایی منابع)
✍️ محور 1️⃣ کتابشناسی موضوعی حضرت زهرا (س)
○ اولین گام برای مبلغین و محققین چیست؟
🔰 پاسخ: نخستین گام برای ورود به عرصۀ مطالعات فاطمی، این است که مبلّغین و پژوهشگران گرامی، به کتابشناسی آثار مربوط به حضرت زهرا (سلام الله علیها) بپردازند.
با این پیش زمینه میتوان جغرافیای معرفتی مباحث حضرت زهرا (س) و گسترۀ قلمروی آنها را نیک دریافت و با یک نقشۀ راه روشن و منسجم به سراغ آثار موجود رفت و زوایای مغفول را شناسایی کرد. حتی اهل منبر و خطابه نیز برای اشراف به سوژههای سخن، بدین مهم نیازمندند. در ادامه یک مجموعه کتابشناسی منسجم را از نظر میگذرانید.
👈 فقط با یک کلیک روی عنوان اثر، کتاب را بیینید.
1. از جمله نویسندگانی که اهتمام شایانی به کتابشناسی و معرفی آثار فاطمی ورزیده، استاد اسماعیل انصاری زنجانی (ره) است که حاصل کار خویش را در دو کتاب به ظهور و بروز رسانید:
الف: «حضرت فاطمه (س) در آیینۀ کتاب» / فهرست 2022 عنوان كتاب چاپى و خطى كه مستقلا درباره حضرت زهرا (س) تأليف شده و متن ورد آن را در کتابخانه دیجیتالی تبیان، از نظر میگذرانید.
ب: جلد 23 از کتاب «الموسوعه الکبری عن فاطمه الزهرا (س)» که به کتابشناسی آثار آن حضرت اختصاص دارد (تا سال ۱۳۸۵).
2. «کتابنامۀ آثار ماندگار تنها یادگار پیامبر (ص)» / اثر استاد حاج شیخ علی اکبر مهدیپور.
3. «کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / آقای احمد اردستانی؛ مجله آینه پژوهش (آثار فارسی، عربی و اردو)
4. «کتاب شناسی حضرت فاطمه (س)» / اثر فاضل معموری؛ (بنا به ادعای سایت زهراشناسی، در این نوشتار پانصد و سی صفحهای، حدود 5000 کتاب معرفی شده است).
5. «بانوی آب و آفتاب: طرحی نو در کتابشناسی حضرت زهرا (س)» / به قلم حسین سروقامت؛ اثر مزبور، از کتابشناسیهای مفید در این عرصه و حاوی مقالات توصیفی و تحلیلی است که برخی دادههای آن، مثل مصاحبه با استاد رحمانی همدانی (ره) از امتیازات آن به شمار میرود.
6. «کتابشناسی سخنان حضرت زهرا (س)» / به قلم استاد ناصرالدین انصاری قمی.
7. «کتاب دیجیتال حضرت زهرا (س)» / کاری از مؤسسۀ فاطمی کوثر.
8. «کتابشناسی ۳۶ سال زهراپژوهی در ایران» / طبق آمار خبرگزاری کتاب ایران (آثار منتشره از سال 1357 تا 1393 به تفکیک سال آن).
9. «فهرست کتابهای مستقل در موضوع حضرت صدیقۀ کبری (س)» / مجله گلستان قرآن؛ مخصوص کتابشناسی آثار سال 79 - 80.
10. مقاله کتابشناسی «دانشنامه فاطمی» / تدوین شده زیر نظر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و استاد علی اکبر رشاد. نوشتاری که اینجا و اینجا ملاحظه میکنید، هم به کتابشناسی اصل دانشنامه پرداخته و هم حاکی از آن است که در جلد دوم این دانشنامه، کتابشناسی آثار حضرت فاطمه زهرا (س) انجام گرفته است.
#سیر_مطالعاتی_زندگی_حضرت_زهرا (ره)
#سیر_مطالعات_تاریخ_اسلام
#سیره_معصومین
#معرفی_کتاب
#سیر_مطالعاتی
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
🌐 eitaa.com/monzer_ir
🔺تاریخنگار فقید استاد علی ابوالحسنی (منذر) و آیت الله رحمانی همدانی (نویسنده کتاب گرانسنگ فاطمه الزهرا؛ بهجه قلب المصطفی سلام الله علیها) | مشهد مقدس بهار ۱۳۸۲
👈 آیت الله رحمانی همدانی، خطیب توانایی نیز بود و هم ایشان بود که در مراسم ترحیم استاد فلسفی بر کرسی سخن قرار گرفت. ایشان روزی به استاد ابوالحسنی فرمودند: زمانی که کتاب افشاگری شما چاپ شد و نقد شما به جریان منورالفکری و دکتر شریعتی انتشار یافت، در نظرم، بسیار ارزشمند آمد. از این روی، طی یک ماه رمضان، آن کتاب را بالای منبر میبردم و مباحث آن را برای مردم مطرح میکردم!
روح این دو عالم فرزانه شاد و با حضرت زهرا علیها سلام محشور باد.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
🔺حدیث یار؛ شعر و دستخط استاد علی ابوالحسنی (منذر)
👈 منظومهای در باب صدیقه شهیده و حجه الله الکبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها | به تاریخ: جمادی الثانیه سال ۱۴۱۶ ق مصادف با فاطمیه ۱۳۷۴ش
1⃣ مرحوم استاد در این نظم شیوا، مومنی از مومنان دردمند و دلسوخته را به تصویر میکشد که از فساد و تباهی روزگار به تنگ آمده است؛ مخصوصاً از اوضاع جهان اسلام - از گرفتارشدن کعبه شریف در چنگال اژدر وهابیت بگیر تا اشغال مسجد الاقصی به دست صهیون - گلایهها دارد. ضمناً راستراهِ نجات را در آخرالزمان گم کرده و پریشان است. ناگاه اهل دلی روشن ضمیر فرا میرسد و بدو میگوید هر دردی چارهای دارد، ولی تنها راه نجات تو و شیعیان، توسل همگانی به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و توجه خاص به امام عصر ارواحنا فداه و قسم دادن ایشان به حق مادرشان صدیقه کبری است. پس چرا از این امر غافلی؟
2⃣ استاد، در خلال این ماجرا به زیبایی به فضائل ام ابیها (س) و فرزندان مکرم و مطهر ایشان میپردازد. بدین گونه خواننده اشعار را با مناقب آن حضرت در آیات و روایات (همانند سوره "هل اتی" و "کوثر"، آیات "نور" و "آت ذیالقربی"، و روایات "بضعه منی"، "فداها ابوها"، "امّ ابیها" و...) آشنا میسازد. ضمناً گریز شعری جالبی به حضرت محسن (ع) و مصائب فاطمی دارد که از بخشهای سوزناک این سوگچامه است.
🔰تذکر: لطفا اشعار را طبق شماره صفحه مندرج زیر هر صفحه مطالعه فرمایید
📚 منبع: متن کامل شعر در فصلنامه کتاب شیعه، سال سوم شماره 1 (پیاپی 5، بهار و تابستان 1391) آمده است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
❌ پادزهر شبهه وهابیون
👈 چه کسی بر پیکر حضرت زهرا (س) نماز خواند؟
1⃣ عناصر وهّابی و شبکههای ماهوارهای دست و پای زیادی میزنند تا ماجرای تشییع مخفیانه و دشمن شکن حضرت زهرا (سلام الله علیها) را تکذیب یا توجیه کنند. به همین جهت شاهد انتشار روایات جعلی مبنی بر خواندن نماز توسط ابوبکر، خلیفه اول بر پیکر مادر سادات هستیم. اما گزارشهای معتبر تاریخی و حدیثی، بر این ادعا خط بطلان میکشد.
2⃣ سند فوق، از صحیح البخاری، مهمترین کتاب روایی اهل تسنن چند مسئله را به اثبات میرساند؛ از جمله اینکه به جهت غضب و وصیت حضرت زهرا (س) در تشییع ایشان، نماز میت توسط حضرت امیر علیهالسلام اقامه گردید: فلما تُوُفِّیَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها اَبَا بَکْرٍ وَصَلَّی علیها...
3⃣ نکته مهمتر اینکه خیلیها نمیدانند که دعوت نشدن و نماز نخواندن ابوبکر در تشییع دخت پیامبر (ص)، چه ضربه سهمگینی بر حیثیت سقیفه و خلفای برآمده از آن زد. راستش را بخواهید، نماز خواندن بر پیکر بزرگان صدر اسلام و یا حداقل نظارت بر این امر، جزو شئونات خلیفه در آن زمان محسوب میشده است و مخالفت با این امر از سوی حضرت زهرا و امیر المومنین علیهماالسلام به معنای عدم مشروعیت شیخین میباشد. متقابلاً نشان میدهد که امام و خلیفه بر حق از نگاه صدیقه کبری (س) کسی جز حضرت امیر (ع) نبوده است.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯