eitaa logo
معصومه مرادی خلاقانه ببینیم خلاقانه بنویسیم رشد و تربیت کودک با ادبیات
101 دنبال‌کننده
795 عکس
69 ویدیو
23 فایل
مکانی برای مطالعه شعرها، نوشته‌ها و نقدهای معصومه مرادی. شاعر و نویسنده کودک و نوجوان #معصومه_مرادی ارتباط با مدیر @masoommoradii
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 پرده‌خوانی عاشورایی از زبان رقیه(س) 💬 بچه‌ها سلام! این روزها هرکدوم از ما دوست داریم یه کاری برای امام حسین(ع) و بچه‌هاش انجام بدیم. شما هم دوست دارید با سعید و زهرا همراه بشید و داستان کربلا رو از روی تصاویر این پرده‌ی عاشور‌ایی تعریف کنید؟ ▫️شما می‌تونید فایل رنگ‌آمیزی این کتیبه‌ی قشنگ رو باکیفیت بالا دریافت کنید و اون رو چاپ کنید و همراه با رنگ‌آمیزی، با صدا یا عکسی از داستانی که برای تصاویر تعریف می‌کنید، برامون در ایتا یا واتساپ بفرستید تا ان‌شاءلله در نشر داستان کربلا با سایر کودکان، شریک باشید. 📆مهلت ارسال آثار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ 🎨دریافت فایل باکیفیت چاپ بالای پرده‌خوانی از زبان رقیه: 🔗 go2l.ir/moharam-file 🖼️ دریافت اپلیکیشن داستان مصور سه زبانه : 🔗 go2l.ir/AikaN 💫دریافت سایر محصولات مناسبتی و قرآنی موکب کودکانه‌ی مهاد: 🔗 go2l.ir/mehadkids1 ➖➖➖ 📌راه‌های ارتباطی با مهاد: 🌐 MehadRasaneh.ir https://eitaa.com/joinchat/3226534077C421f8d1b18
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ نوحه‌خوان می‌گفت: روز عاشورا سرود غربت و تنهایی‌ات این بود: شیعَتی مَهما شَرِبتُم ماءَ عَذب فَذکُرونی من نمی‌فهمم چه‌می‌گوید ولی از کودکی مادر به من گفته است جاری و عطشان تویی آقا قصه‌ی هر رود را پایان تویی آقا مادرم گفته شهید اشک‌هایی آرزوی مشک‌هایی حسرتی بی‌انتهایی‌ آتشی در سینه‌ی ما شیعه‌هایی بغض می‌سوزد تنم را اشک می بارد هوای مشکی پیراهنم را زیر لب با گریه می‌خوانم نوحه‌ی اندوه مادر را که حتی معنی‌اش را هم نمی‌دانم اَو سَمِعتُم بِغَریب اَو شهید فَاندُبونی
هدایت شده از محفل شعر قند پارسی
راه تویی-1.pdf
1.43M
بسیار زیبای نگاهی متفاوت به زندگانی پر برکت اثر؛ پیش‌درآمدی بر سی‌وهشتمین دوره پیشنهاد مطالعه؛ به تمامی واعظان، ذاکران و شاعران. @Poem_ashoora @Farakhanesher
"شعر_عاشورایی/۳" عصر شعرخیز غزنوی، دوره‌ی چندان مناسبی برای رواج شعر عاشورایی فارسی نیست. به‌ویژه در زمان محمود غزنوی ۳۸۷تا۴۲۱، چندان نمودی از ادب عاشورایی در آثار برجای مانده دیده نمی‌شود؛ نکته‌ای که بعید نیست از مذهب غالب در قلمرو غزنویان نشات گرفته باشد. در این دوران، هرچند حکومت شیعی آل‌بویه در ری، حامی شعر منقبتی بوده، میزان اشعار به دست آمده از شاعران نواحی مرکزی و جنوبی ایران زیاد نیست و تنها ابیات شیعی پراکنده را در آثار منسوب به کسانی چون بندار رازی و غضایری می توان سراغ گرفت. افول ادب عاشورایی در قلمرو شعر مدح‌محور غزنوی، به اندازه‌ای مشهود است که در مجموع اشعار شاعرانی چون: فرخی، عنصری، عسجدی و ... تنها یک بیت ثبت شده که در آن به امام حسین علیه‌السلام، اشاره شده است؛ آن هم بیتی است از فرخی که در بخش پایانی مدح مسعود غزنوی، شادمانی محمود از دیدار او را به شادی امام علی(ع) از دیدار حسنین(ع) مانند کرده است: همیشه به دیدار تو شاد سلطان چو حیدر به دیدار شبّیر و شبّر دیوان فرخی در قطعه‌ای که نخست‌بار در مجالس‌المومنین قاضی نورالله شوشتری نقل شده نیز، غضایری رازی به پنج تن و از آن میان، امام حسین(ع) شفاعت جسته است: بهینِ خلق و برادرش و دختر و دو پسر محمد و علی و فاطمه، حسین و حسن البته در هیچ‌یک از این ابیات به حادثه‌ی کربلا اشاره نشده است. در ادب این دوره، تنها منوچهری دامغانی(ف432)، در مسمطی که در وصف بهار سروده، در توصیف عاشورا، به عزاداری شیعیان بر اصحاب کربلا اشاره کرده، مضمونی که موید فراگیری نوحه بر شهدای کربلا در این عصر است: طوطی میان باغ دمان و کشی کنان چنگش چو برگ سوسن و بالش چو برگ نی ...قمری هزار نوحه کند بر سر چنار چون اهل شیعه بر سر اصحاب نینوی دیوان منوچهری البته وضعیت شعر شیعی عربی و متون ادبی، تاریخی و حدیثی، در انعکاس حادثه‌ی کربلا، متفاوت با شعر این دوره است. @mmparvizan
هدایت شده از یارستان کودکستان
🖤 محرم را برای کودکان به‌یادماندنی کنید! 4⃣ قسمت چهارم: مسئولیت دادن به کودک بخش‌های مختلف دومین قسمت را در تصاویر بالا دنبال کنید. @yarestankoodakestan yarestankoodakestan.ir