eitaa logo
مصابره | محمد طهماسبی
313 دنبال‌کننده
311 عکس
109 ویدیو
38 فایل
خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اِصبِروا و صابِروا... صبر فردی است و مصابره جمعی، مصابره یعنی همدیگر را به صبر و استقامت واداشتن در مسیر تحقق آرمان الهی @mtahmasebi
مشاهده در ایتا
دانلود
مصابره | محمد طهماسبی
کسانی که به‌عنوان شناخته می‌شوند، آن طور که بنده شناختم، چندین دسته هستند (البته مسلمانان‌شان) که انگیزه‌های متفاوتی دارند اما معمولاً با هم اشتباه گرفته می‌شوند: ۱. طرفداران ویژه‌ی آقای احمدی نژاد که تا قبل از قضیه‌ی «پشت بلندگو» طرفدار رهبری بودند اما بعد از آن دچار شکست عشقی شدند! و یکدفعه بسیاری از آنها به این نتیجه رسیدند که علت مشکلات رهبری هستند و الان هم به شدت دنبال این هستند که بهانه‌ای پیدا کنند تا کنایه‌ای به رهبر انقلاب بزنند! ۲. کسانی که واقعاً عدالت را می‌خواهند اما احساساتی هستند و توان تحلیلی ضعیفی دارند، این‌ها که معمولاً خودشان در کار کمک به محرومان و خدمت به آن‌ها هستند، با دیدن مشکلات زیاد و بی‌عدالتی‌ها و نتوانستن تحلیل آن‌ها، به‌صورت تک مؤلفه، علت مشکلات را نظام و بالأخص رهبری برداشت می‌کنند. این‌ها احتمالاً اگر زمان اهلبیت هم بودند جزو همان افرادی می‌شدند که امامان را به عدالت دعوت می‌کردند! ۳. کسانی که مسئله شان عدالت نیست بلکه با نظام و ولایت فقیه مشکل دارند و الان عدالت را بهانه‌ای برای برخورد با نظام و ولایت می‌دانند و با رفع بی عدالتی هم بهانه‌ی دیگری خواهند یافت. این‌ها معمولاً دوگانه‌ی موهوم عدالت - ولایت را مطرح می‌کنند و سعی می‌کنند این دو را در مقابل هم نشان دهند. هیچ جایی هم این‌ها را در حال خدمت به محرومان نمی‌توانیم ببینیم مگر برای جوسازی! ۴. کسانی که الان به جایگاهی که دوست داشته‌اند نرسیده‌اند و احساس می‌کنند این‌ها زحمت کشیدند و دیگران بردند و هر کسی پارتی داره کاره‌ای می‌شه! این‌ها که اکثراً سابقه‌ی فعالیت‌هایی در تشکل‌های انقلابی داشته‌اند، معمولاً هدف تخریبشان کسانی هستند که یک مسئولیتی در نظام گرفته‌اند، به‌خصوص اگر از دوستان قدیمی و هم دانشگاهی‌های خودشان باشند! منظور این‌ها از عدالت، کسب جایگاه مطلوب برای خودشان است. حسادت هم اینجا ممکنه باشه. ۵. کسانی که نؤمن ببعض و نکفر ببعض هستند! از تکالیف اسلامی، عدالت را گرفته‌اند و به سایر تکالیف دینی خیلی کاری ندارند و حتی به قیمت تخریب سایر ارکان اسلام هم عدالت طلبند و همه چیز را به پای آن ذبح می‌کنند! حاضرند به راحتی به دیگران تهمت بزنند و عدالت را در قضاوت رعایت نکنند اما عدالت طلب باشند! خیلی از عدالت امیرالمؤمنین خرج می‌کنند اما به هوچی‌گری و تخریب‌گری و تهمت زنی خود واقف نیستند. بی‌عدالت‌ها! ۶. کسانی که به نظرم واقعاً عدالت طلبند، کسانی هستند که عدالت را به‌عنوان یکی از ارکان اصلی اسلام و انقلاب دنبال می‌کنند و همه‌ی اسلام را با هم می‌خواهند و می‌دانند که اسلام همه‌ی اسلام است؛ هم عدالت طلبند، هم ولایت مدار، هم اخلاق مدار و... و در تمامی میدان‌های انقلاب در وسط خدمت رسانی به محرومین و آماده‌ی جان دادن در این راه و در راه آرمان‌های اسلام هستند. این‌ها ان شاء الله پشت سر ولایت، عدالت را برقرار خواهند کرد. پ.ن: پس از انتشار مطالب، برخی دوستان یادآوری کردند که یک دسته جا مانده و آن بخشی از طرفداران آقای احمدی نژادند که هر چند در قضیه‌ی «پشت بلندگو» دلخور شدند، اما همچنان پشت سر رهبری هستند و تقابلی ندارند. eitaa.com/mosabereh
کارگاه عملی شناخت برخی جریانات موسوم به عدالت‌خواهی! آزادی و عدالت دو آرمان بزرگ اسلامی هستند که مظلوم واقع شده‌اند. آزادی را سر دست گرفتند اما به آن ظلم کردند، شعار زنده باد مخالف من را سر دادند اما در عمل کمترین اعتقاد را به آزادی مخالفان داشتند. هر مخالفی را به جرم این‌که مخالف آزادی بیان است خفه کردند. دیکتاتورتر از این‌ها و تابعان این‌ها که هستند سراغ ندارم. عدالت را عده‌ی دیگری با شعار عدالت خواهی به‌دست گرفتند، بسیاری از این‌ها هم کمترین عدالت را در رفتار خودشان نشان دادند، اگر تا چند روز قبل می‌گفتم بی‌عدالت‌تر، هتاک‌تر، فحاش‌تر و بی‌اخلاق‌تر از این‌ها سراغ ندارم، حتماً مورد اعتراض واقع می‌شدم و با کلی تحلیل هم نمی‌توانستم برای برخی ثابت کنم. اما همین دوستان زحمت کشیدند در یک کارگاه عملی همه‌ی این‌ها را برای جویندگان حقیقت روشن کردند! در پستی که در اینستاگرام منتشر کردم، توصیفی بنابر شناخت خودم از این جریان که حاصل سالها دوستی با بسیاری از ایشان است بیان کردم، مثل هر مطلب دیگر، موافقان و مخالفانی داشت که ابتدا در نظرات ذیل آن مشخص بود و محترمانه مطرح می‌شد، تا این‌که صفحات جریان موسوم به عدالت خواهی آن را با الفاظ رکیک و فحاشی استوری کردند، پس از آن صفحه‌ام با هجوم گسترده‌ی این به اصطلاح عدالت خواهان روبرو شد که عدالت را اجرا کردند و رفتند! پیشنهاد می‌کنم بیش از ۲۸۰ کامنت ذیل آن پست را بخوانید تا این جریان را بهتر بشناسید و از تفکیک کنید: کسانی که بدون این‌که بنده را بشناسند، صرفاً به‌خاطر یک مطلب مخالف نظر آن‌ها و حضور در سازمان تبلیغات که در بیوگرافی نوشته بودم، انواع فحش‌ها و تهمت‌ها را نثار کرده بودند و انواع اتهامات مالی و نفسانی را مطرح کرده بودند! اینها این‌گونه دیگران را متهم می‌کنند، بدون هیچ مدرک و یا حتی شناخت، فقط کافی است نسبتی با نظام داشته باشی یا حرفی مخالف آن‌ها زده باشی، آن وقت خونت حلال است! متنی که نوشته بودم را تحریف می‌کردند و یک تعریف دیگری از آن ارائه می‌کردند و آن را مخالف اصل عدالت‌خواهی معرفی می‌کردند. جالب تر این‌که دوگانه‌ی عدالت-ولایت را که سال‌ها بخشی از جریان دانشجویی شریف و امیرکبیر مطرح می‌کرد و با پاسخ برخی طرفداران نظام مواجه شده بود را اطلاع نداشتند و می‌گفتند ساخته‌ی این افراد طرفدار نظام است! و بسیاری مسائل دیگر که با خواندن این کامنت‌های توهین آمیز برای حق طلبان مشخص می‌شود. اولین شرط عدالت خواهی، داشتن عدالت در قضاوت و رفتار است. عدالت خواهان واقعی باید تکلیف خود را با این هتاکان مشخص کنند و با آنها مرزبندی کنند و الا به عاقبت اصلاح طلبان که مرزبندی نکردند مبتلا خواهند شد. البته هیچ آرمانی بدون ولایت محقق نخواهد شد؛ نه آزادی و نه عدالت. لینک پست: https://www.instagram.com/p/CA_J01IgV4d/?igshid=1o7zhld318ruf eitaa.com/mosabereh
در دوره‌ای جا انداختند که چون لباس روحانیت مقدس است، پس تمام روحانیون خوب هستند و باید احترامشان کرد. این حرف ظاهراً در دفاع از روحانیت است اما به نظرم این یک طرح استعماری است! توضیح این‌که وقتی همه‌ی روحانیون را مقدس معرفی کردی، مردم همه را یکجور می‌بینند، اما کم کم برخی روحانیون را می‌بینند که خلاف می‌کنند، آن حکم کلی باعث می‌شود که با چند مثال نقض، به این نتیجه برسند که همه‌ی روحانیون این‌جور هستند. هر چند اکثریت بسیار بالای روحانیون که از نزدیک دیده‌ام انسان‌های متقی و شریفی هستند، اما هستند دو رویانی که در این لباس به دنبال کسب دنیای خودشان و برتری جویی هستند که مردم با دیدن این‌ها از روحانیت و اصل دین زده می‌شوند. باید جا بیندازیم که قشر روحانیت هم شامل انسان‌های مختلفی است که به قول امام خمینی، جوانان باید عمامه از سر برخی از آن‌ها بردارند، اما کسانی هم در این قشر هستند که در کرانه‌های عصمت اند و باید زانوی ادب و شاگردی در مقابل آن‌ها زد. این مثلاً آخوندهایی که در عکس و فیلم بالا دیده می‌شوند، بعد از انقلاب که به دریا ریخته نشدند! هنوز هستند و نسل‌های جدیدشان هم ایجاد شده اند. ما باید درست ببینیم و درست تحلیل و تفکیک کنیم. : «باید جوان‌های ما عمامه‌ی این‌ها را بردارند. عمامه‌ی این آخوندهایی که به نام فقهای اسلام، به اسم علماء اسلام این طور مفسده در جامعه‌ی مسلمین ایجاد می‌کنند باید برداشته شود. من نمی‌دانم جوان‌های ما در ایران مرده‌اند؟ کجا هستند؟ ما که بودیم این طور نبود... لازم نیست آن‌ها را خیلی کتک بزنند! لیکن عمامه‌هایشان‌ را بردارند، نگذارند معمم ظاهر شوند. این لباس، شریف است نباید بر تن هر کسی باشد.» eitaa.com/mosabereh
باید در نامگذاری سازمان تجدید نظر کنیم. آنها که در دشمنی کاملاً عیان هستند و نفاقی ندارند! این نامگذاری باعث میشه وقتی اسم منافقین را در می‌خوانیم، ذهن‌ها به سمت محاربین جهت داده بشه، در حالی‌که قرآن از گروهی صحبت می‌کنه که در بین مسلمین در حال فتنه کردن هستند اما از نظر مردم جزو مؤمنین و خادمین‌اند. با تعریف درست ، انسان‌ها هوشیار می‌شوند و جلوی منافقین گرفته می‌شود. eitaa.com/mosabereh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلومیت و وضعیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و سند مهندسی فرهنگی کشور، در سخنان امروز رئیس در . eitaa.com/mosabereh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید ابومهدی المهندس: آمریکا به دست ترامپ ان شاءالله خراب می‌شه! وعده‌ی خدا تغییر ناپذیره إِنَّ ٱلۡبَـٰطِلَ كَانَ زَهُوقࣰا [سوره إسراء ۸۱] eitaa.com/mosabereh
مصابره | محمد طهماسبی
قرآن تعبیر بسیار هشدار دهنده‌ای دارد که هر مؤمنی را به تأمل وا می‌دارد و نگران می‌کند: . 💠قل هَل نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرينَ أَعْمالاً بگو آیا شما را از مردم از جهت عمل آگاه کنم؟ . 💠الَّذينَ ضَلَّ سَعيُهُ فِي الحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحسَبونَ أَنَّهُمْ يُحسِنُونَ صُنعاً (کهف/۱۰۴) کسانی که تلاش‌هایشان در زندگی دنیا به هدر رفته درحالی‌که خود کار خوب انجام ‌می‌دهند. گاهی ما به‌خاطر شعار خوبی که سر دست گرفته‌ایم گمان می‌کنیم که در طریق هدایت هستیم و در حال انجام کار خیر؛ اما از کجا بدانیم واقعاً درست حرکت می‌کنیم یا مصداقی از این آیه هستیم؟ بر اساس این آیات، احساس خودمان و درستی شعارمان کافی نیست و نیاز به ملاک برای سنجش داریم. امیرالمؤمنین ع در وصیت به امام حسن ع (نامه ۳۱ نهج‌البلاغه) ملاک واضحی را ‌می‌دهند؛ به‌نظرم ضروری است که همه‌ی ما و به‌خصوص دوستانی که با شعار مهم آمده‌اند وسط میدان، سطر به سطر این بیان حضرت را با دقت بخوانیم و خودمان قضاوت کنیم که به چه میزان در طریق عدالت حرکت می‌کنیم: 🔹يا بُنَيَّ اجعَل نَفسَكَ ميزاناً فيما بَينَكَ وَ بَينَ غَيرِكَ پسرم! خود را ميزان بين خود و ديگران قرار بده . 🔹فأَحبِب لِغَيرِكَ ما تُحِبُّ لِنَفسِكَ وَ اكْرَهْ لَهُ ما تَكْرَهُ لَها پس آنچه براى خود دوست دارى براى ديگران هم دوست بدار، و هر چه براى خود براى ديگران هم نپسند . 🔹و لَا تَظلِمْ كَمَا لَا تُحِبُّ أَنْ تُظلَمَ وَ أَحسِنْ كَمَا تُحِبُّ أَنْ يُحسَنَ إِلَيكَ به كسى نكن چنانكه دوست ندارى به تو ظلم شود، و نيكى كن چنانكه دوست دارى به تو نيكى شود . 🔹و استَقبِحْ مِنْ نَفسِكَ مَا تَستَقبِحُهُ مِنْ غَيْرِكَ‏ آنچه را از غير خود می‌دانى برای خود نيز زشت بدان . 🔹... وَ لَا تَقُل ما لَا تَعلَمُ... و چیزی را که نگو . 🔹و لَا تَقُل ما لَا تُحِبُّ أَنْ يُقَالَ لَكَ‏ و آنچه را دوست ندارى به تو ، درباره ديگران نگو . 🔹و اعلَمْ أَنَّ الْإِعْجابَ ضِدُّ الصَّوابِ وَ آفَةُ الْأَلْبَابِ و بدان كه مخالف درستی است و عقل‌ها اگر توهین و تهمت و نسبت دادن حرف ثابت نشده به فرد مورد علاقه‌مان را قبیح می‌دانیم، آیا خودمان هم در مورد طرف مقابل رعایت می‌کنیم یا این‌که فقط کار دیگری را محکوم می‌کنیم و کار خود و دوستانمان را توجیه می‌کنیم؟ عدالت واقعی از عدالت در رفتار و کردار خودمان شروع می‌شود، و اگر این عدالت را تأمین نکنیم، عدالت اجتماعی قطعاً محقق نخواهد شد و شعارش نیز بازیچه‌ خواهد بود. eitaa.com/mosabereh