eitaa logo
مصابره | محمد طهماسبی
313 دنبال‌کننده
315 عکس
109 ویدیو
38 فایل
خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اِصبِروا و صابِروا... صبر فردی است و مصابره جمعی، مصابره یعنی همدیگر را به صبر و استقامت واداشتن در مسیر تحقق آرمان الهی @mtahmasebi
مشاهده در ایتا
دانلود
7.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنی با دوستان مؤمنی که طرفدار احمدی نژاد هستند 👇
سخنی با دوستان مؤمنی که طرفدار احمدی نژاد هستند. آزادی مطلق، ادعای لیبرالیسم است اما اخیراً آقای احمدی‌نژاد با پوشش دینی آن را مطرح کرده‌اند. هر چند آزادی مطلق، در مباحث مختلف پنبه‌اش زده شده و در عمل هم نشان داده امکان تحقّق ندارد و بهانه‌ای برای نوعی از دیکتاتوری می‌شود، اما این‌جا بحثم نقد آزادی مطلق نیست، بلکه خطابم با کسانی است که اسلام را قبول دارند. می‌خواهم با هم ببینیم که این ادعایی خلاف اسلام و تمام ادیان توحیدی است و در واقع نفی دین است. این مسیر همانطور که ابتدا از مراجع عبور کرد با این توجیه که رهبر داریم، بعد از ولی‌فقیه عبور کرد با این توجیه که امام زمان داریم، از ولایت امام زمان و اهلبیت، و ولایت الله هم عبور کرده است یا خواهد کرد؛ انسان گام به گام جلو می‌رود. البته این برای طرفداران ایشان، که بسیاری از آن‌ها هم از قشر متدین هستند، حرف سنگینی است؛ چراکه حرف‌های درست زیادی از ایشان سراغ دارند؛ اما امیرالمؤمنین می‌فرمایند که اگر باطل بدون آمیختگی با حق، خودش را نشان بدهد، کسی دچار باطل نمی‌شود. «فلو انّ الباطل خلص من مزاج الحقّ لم یخف علی المرتادین» برای شناخت اصالت اندیشه، نباید روی حرف‌های درست متوقف ماند، بلکه باید ریشه‌ها را شناخت تا راه درست معلوم شود. اصل حرف احمدی نژاد، عدالت نیست بلکه آزادی مطلق است. حرفی که به هیچ چیزی جز تحلیل ذهنی متکی نیست. دلیلی که برای آزادی مطلق می‌آورد، این است که ذاتی است (یعنی دلیل فطری است نه شرعی). ضمن این‌که اینجور بحث کردن، امکان رد و اثبات را از بین می‌برد، چرا که وقتی بگویید من این دلیل را فطری نمی‌دانم، می‌گوید تو اشتباه می‌کنی. انحراف از اینجا شروع می‌شود. شاهد قرآنی‌ای هم که می‌آورند این است: وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اَلْأَغْلاٰلَ اَلَّتِی کٰانَتْ عَلَیْهِمْ اما این آیه را تحریف معنایی کرده‌اند! اگر تمام آیه را بخوانید، در همین آیه هم تبعیت از رسول (که مخالف آزادی مطلق است) و ایمان به او و نصرت و یاری او را شرط می‌کند. رسول آمده بارها و زنجیرهایی که قبلاً طاغوت‌ها به ناحق بر دوش انسان گذاشته‌اند بردارد نه هر قید و بندی را: اَلَّذِینَ یَتَّبِعُونَ اَلرَّسُولَ اَلنَّبِیَّ اَلْأُمِّیَّ اَلَّذِی... یُحِلُّ لَهُمُ اَلطَّیِّبٰاتِ وَ یُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ اَلْخَبٰائِثَ وَ یَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ اَلْأَغْلاٰلَ اَلَّتِی کٰانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَ عَزَّرُوهُ وَ نَصَرُوهُ وَ اِتَّبَعُوا اَلنُّورَ اَلَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولٰئِکَ هُمُ اَلْمُفْلِحُونَ ﴿اعراف‌، 157﴾ البته خداوند انسان را آزاد آفریده است، اما به او تکلیف کرده است از این آزادی به‌صورت مشروع استفاده کند تا سعادتمند شود. اساساً دین یعنی از بند دیگران آزاد باش اما نسبت به خدا عبد و بنده باش. در حیات فردی، دین اجبار نمی‌شود؛ لاٰ إِكْرٰاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ اَلرُّشْدُ مِنَ اَلْغَيِّ؛ اما ادعای آقای احمدی نژاد این است که در اجتماع هم باید آزادی مطلق برقرار باشد و هر کس مطابق خواست خود عمل کند. البته توجیه می‌کند که اگر آزادی مطلق باشد، جامعه به سمت فساد حرکت نخواهد کرد و برای اثبات ادعای خود می‌گوید چون جوامع گذشته که محدودیت داشته‌اند دچار فساد شده‌اند! یعنی فسادهای دنیا به‌خاطر محدودیت‌هاست؛ فارغ از این‌که این صرفاً ادعایی بدون دلیل و بلکه مخالف عینیت موجود است، در جای جای قرآن می‌بینیم که خداوند محدودیّت‌های زیادی در اجتماع قائل شده است (که برای سعادت جمعی است): اولاً خواست انسان برای آزادی مطلق و انجام هرکاری که دلش می‌خواهد را سرزنش می‌کند: بَلْ یُرِیدُ اَلْإِنْسٰانُ لِیَفْجُرَ أَمٰامَهُ... ﴿قیامت، 5﴾ ثانیاً اختیار انسان را محدود به عدم مخالفت با خواست خدا و رسول می‌کند؛ یعنی اختیار در مقابل خواست خدا و رسولش را به رسمیت نمی‌شناسد: وَ مٰا کٰانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لاٰ مُؤْمِنَةٍ إِذٰا قَضَی اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ یَکُونَ لَهُمُ اَلْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ... ﴿احزاب‌، 36﴾ اَلنَّبِیُّ أَوْلیٰ بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ … ﴿احزاب‌، 6﴾ ...أَطِیعُوا اَللّٰهَ وَ أَطِیعُوا اَلرَّسُولَ وَ أُولِی اَلْأَمْرِ مِنْکُمْ…﴿نساء، 59﴾ و بلکه بالاتر از این‌ها، می‌گوید اگر در دل هم از حکم رسول خدا در اختلافاتتان ناراحت باشی، ایمان نداری: فَلاٰ وَ رَبِّکَ لاٰ یُؤْمِنُونَ حَتّٰی یُحَکِّمُوکَ فِیمٰا شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لاٰ یَجِدُوا فِی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّٰا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلِیماً ﴿نساء، 65﴾
ثالثاً در آیات بسیاری به انحصار قانون گذاری و حاکمیت برای خداوند تأکید کرده است، اما اکثر مردم نمی‌دانند: … إِنِ اَلْحُکْمُ إِلاّٰ لِلّٰهِ أَمَرَ أَلاّٰ تَعْبُدُوا إِلاّٰ إِیّٰاهُ ذٰلِکَ اَلدِّینُ اَلْقَیِّمُ وَ لٰکِنَّ أَکْثَرَ اَلنّٰاسِ لاٰ یَعْلَمُونَ ﴿یوسف‌، 40﴾ رابعاً: امر به جهاد و قتال، دستور به عدم پیوند و دوستی با کفار و... یعنی آزادی مطلق کفار برای انتخاب هر مسیری که می‌خواهند را به رسمیت نشناخته است. گذشته از این‌ها، اساساً با آزادی مطلق، ولایت چه معنایی دارد؟ چرا کسی باید ولایت داشته باشد؟ إِنَّمٰا وَلِیُّکُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِینَ آمَنُوا اَلَّذِینَ یُقِیمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ یُؤْتُونَ اَلزَّکٰاةَ وَ هُمْ رٰاکِعُونَ ﴿مائده، 55﴾ و اگر آزادی اجتماعی مطلق در دین به رسمیّت شناخته شده است، چرا حضرت ابراهیم بت شکنی کرد؟ چرا اگر دو نفر راضی بودند به رابطه جنسی، باید مجازات شوند؟ چرا اگر کسی مشروب خورد یا علنی روزه خواری کرد، اسلام بر او حد جاری می‌کند؟ چرا همجنس بازی ممنوع است؟ و... و در واقع پاسخ این اندیشه به سؤالات بالا این است که نباید این ممنوعیت‌ها را داشت. کاری که لیبرالیسم لائیک نتوانست برای جدا کردن مردم از اسلام و دین بکند، لیبرالیسمِ با پوشش مذهب و شعار امام زمان می‌خواهد انجام بدهد؛ چه بدانند و چه ندانند. پلیدترین روش، پنهان شدن پشت پوسته‌ی دین است. تحلیل بنده نیز این است که از لحاظ سیاسی نیز با اپوزسیون و طیف دگر اندیش اصلاح طلب به وحدت خواهد رسید. علامه طباطبایی (روابط اجتماعی در اسلام، ص: ۱۰۲): چون قوانین تمدن حاضر... نتیجه‌اش این شده است که مردم در معارف اصلی و اساسی دینی آزاد باشند که اگر بخواهند، خود را به آن‌ها ملزم سازند و اگر نخواهند، ملزم نشوند. هم‌چنین در امر اخلاق و هر چه ماورای قانون است و مورد خواست اختیار آدمی قرار گیرد، مردم آزادی و حریت دارند. این، معنای آزادی در تمدن جدید است. اما اسلام از آن‌رو که قانون خود را اولاً بر اساس توحید و در مرتبه بعد، بر پایه اخلاق گذاشته و آن گاه متعرض‌ همه‌ اعمال‌ فردی‌ و اجتماعی‌ اعم از کوچک و بزرگ شده است... و بدین ترتیب حریت به معنای گذشته هیچ‌گونه مجال و مظهری در اسلام ندارد! چرا، آدمی در اسلام از قید بندگی غیرخدا آزاد است. @mosabereh
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیشنهاد می‌کنم یکی از برنامه‌های مصاحبه با ریاست جمهوری را در منزل آن‌ها ترتیب دهد و از زندگی، دارایی و تمام فعالیّت‌های بعد از انقلاب آن‌ها گزارشی ارائه کند. یکی از راه‌ها مهم برای شناخت کاندیداهای ریاست جمهوری، شدن این مسائل است. سبک زندگی انسان، گویای بسیاری از حقایق درون انسان است. امام خمینی ۱۳۶۲/۱/۱: آن روزی که ما توجه به پیدا کرد، آن روز است که باید ما فاتحه دولت و ملّت را بخوانیم. آن روزی که ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ‌نشینی بیرون برود و به کاخ‌نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‌شود. آن روزی که خوی کاخ‌نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ‌نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ما در طول مشروطیت از این کاخ‌نشین‌ها خیلی صدمه خوردیم. @mosabereh
چند روز دیگر مسئله انتخاب رئیس جمهور است... اگر شماها حاضر نشوید و یک رئیس جمهوری مثل سابق برایتان بتراشند و بازی بدهند همه‌مان را، همه‌مان مسئول هستیم. اگر شما از صحنه خارج بشوید و آن‌ها خودشان وارد بشوند و یک وقت یک نفری را رئیس جمهور کنند که تباه کند این کشور را، چنانچه تباه کردند، همه‌مان مسئولیم. امام خمینی ۱۳۶۰/۴/۱۰ @mosabereh
روش درست تبلیغی جریان انقلاب در انتخابات یکی از اشکالات بزرگ ما اینه که اهداف الهی و عالی را انتخاب می‌کنیم، اما وقتی می‌خواهیم به آن‌ها برسیم، از روش و راه اهل دنیا استفاده می‌کنیم. مثلاً در ، وقتی دیدیم کسانی از طریق جنگ روانی، وعده‌های سرخرمن، تهمت و تخریب و برچسب زدن به دیگران، جشن‌های مختلط، فیگورها و کارهای خاص، به میدان آوردن سلبریتی‌های مسئله‌دار و... اکثراً پیروز انتخابات بوده‌اند، گمان می‌کنیم ما هم باید روش‌های آن‌ها را یاد بگیریم تا موفق بشیم. 🔴 اما چرا روش آن‌ها برای جواب نمی‌ده؟ اولاً، فارغ از غیر مشروع بودن خیلی از این کارها، نیروهای انقلابی هرچقدر هم تلاش بکنند، نمی‌توانند به خوبی آن‌ها دروغ بگویند و وعده‌ی غلط بدهند و دیگران را تخریب کنند یا کارهای دیگر آن‌ها را بکنند! چون بالأخره در وجودشان نفس لوامه مانع میشه و از طرفی مردم هم احساس نفاق می‌کنند. ضمن این‌که اکثر طرفداران جبهه‌ی انقلاب به‌خاطر مسائل شرعی با این روش همراه نمی‌شوند و لذا جریان اجتماعی و رسانه‌ای نمی‌سازه. اما خیلی از طرفداران جبهه‌ی مخالف انقلاب، به راحتی دروغ‌ها را بازنشر می‌کنند و جریان می‌سازند. ثانیاً، سنت خدا در برخود با مؤمن و غیر مؤمن یکی نیست؛ اگر مؤمن بخواهد از راه غیر مشروع به هدف برسد، خدا به او چوب میزنه و برای ادب شدنش معمولاً اجازه نمیده موفق بشه؛ مگه این‌که بشه مثل آن‌ها و از ایمان خارج بشه، که سالبه به انتفاع موضوع میشه. 🔵 راه درست چیه؟ اولاً مؤمن باید به خدا معامله کنه و برای خدا کار کنه، ثانیاً حداکثر تلاشش را بکنه که فضا را برای مردم روشن و تبیین کنه؛ صادقانه، صریح و شجاعانه و به دور از روش‌های غیر الهی. قلوب مردم در اختیار خداست؛ اگر درست عمل کنیم خدا قلب‌ها را متوجه می‌کنه. سردار دلها، حجت خدا بر ماست که چطور یک نفر که هیچ تلاشی برای محبوبیت نکرد، اینهمه محبوب شد. همانطور که به برکت مجاهدت رزمندگان، را آزاد کرد، اگر درست عمل کنیم را هم خدا با سرافرازی و پیروزی تمام می‌کنه. ان شاء الله @mosabereh
پیشنهاد می‌کنم حتما این مستند مهم را ببینید. ریشه مشکلات اقتصادی و تورم چیست؟ مستند «آدرس غلط» برای فهم درست اقتصاد، پول و بانک ضروری است: https://www.telewebion.com/episode/2578325 @mosabereh
خیلی‌‌ها به این فیلم که سایت جماران منتشر کرد استناد می‌کنند؛ اما این فیلم تقطیع و تحریف شده، یک جمله قبلش دارد و آن جمله این است: «اگر می‌خواهید مطابق با میل خودتان دموکراسی عمل بکنید، دموکراسی این است که...». یعنی امام دارند می‌گویند ادعای دموکراسی این است (نه اسلام) و شما مخالف ادعای خود عمل نکنید. این جملات امام در مقام جدل با کسانی است که ادعای دموکراسی دارند اما می‌خواهند بعد از رفراندوم فشار بیاورند در قانون اساسی، بحث اسلامی نباشد. امام در این دیدار که با نمایندگان مجلس خبرگان قانون اساسی در ۲۷ مرداد ۱۳۵۸ است، سخنان بسیار تندی دارند که مخالف برداشت اولیه از این فیلم است و این بی‌اخلاقی است که اینجور برش خورده است. گوشه‌هایی از این سخنرانی را بخوانیم: اسلام اجازه نمی‌دهد که ما آزاد بگذاریم که هر کس هر غلطی بخواهد بکند... به همه، پوشیده نیست که این ملّت آنی که می‌خواهد، جمهوری اسلامی می‌خواهد، اسلام را می‌خواهد این ملت. چند نفر آدم فاسد بیایند بگویند که نخیر، اسلام نه!... ما باید جلوی مفاسد را بگیریم، ما موظفیم از طرف اسلام که مصالح مسلمین را حفظ کنیم. همه موظفیم؛ همه ما موظفیم که مصالح اسلام را حفظ کنیم و این طوایف دارند مصالح اسلام را از بین می‌برند... بنابراین، در کمال تأسف ما دیگر نمی‌توانیم آن آزادی که قبلاً دادیم بدهیم... باید این قانون اساسی ما مطابق با شرع، در چهارچوب شرع. اگر یکی یکی از وکلا یا همه وکلا بخواهند از این چهارچوب خارج بشود، اصلًا وکیل نیستند برای او... از باب این‌که شما وکیلید برای رسیدگی به قانون جمهوری اسلامی... طرح مسئله غیر اسلامی بر خلاف وکالت شماست... می‌خواهید مطابق با عمل بکنید، دموکراسی این است که آراء اکثریت، و آن هم اینطور اکثریت، معتبر است؛ اکثریت هر چه گفتند آرای ایشان معتبر است و لو به خلاف، به ضرر خودشان باشد. شما ولی آن‌ها نیستید که بگویید که این به ضرر شماست ما نمی‌خواهیم بکنیم. شما وکیل آن‌ها هستید... آقایان ان شاءالله با سلامت و موفقیت این راه را طی بکنند و یک قانونی که مطابق با اسلام و ترقی و همه چیزش تمام باشد، و ما اسلام را مترقی‌ترین مکتب‌ها می‌دانیم. (صحیفه امام، ج۹، ص ۳۰۶) ضمن این‌که در جاهای مختلف از جمله در کتاب ولایت فقیه هم امام گفته‌اند: «حکومت اسلامی نه استبدادی و نه مطلقه، بلکه مشروطه است، البته نه مشروطه بمعنای متعارف فعلی آن که تصویب قانون تابع آراء اشخاص اکثریت باشد، مشروطه از این جهت که حکومت کنندگان در اجرا و اداره مقید به یک مجموعه شرط هستند که در قرآن کریم و سنت رسول اکرم معین گشته است.» @mosabereh