فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢همایش دانشجویی با محوریت ازدواج موقت و با حضور دانشجویان دختر
#لزوم_فرهنگسازی
@moteha 🌹
🌺🍃🌺🍃🌺
#ازدواج_موقت
✍ رویکردهایی که علیه قانون مُتعه و ازدواج موقت در ذهن های افراد و جامعه ما وجود دارد ،متاسفانه با دیدگاههای غلط و ناروا و با دید سطحی نگری سنجیدند...
✍ زشتی و قباحت فاحشگی در غیر منضبط بودن روابط و عدم مسئولیت پذیری طرفین است. و با فهمیدن این معیار میتوان فرق ازدواج موقت را با فاحشگی دریافت که ازدواج موقت با احکام و ضوابط روشن و از پیش تعیین شده این بی انضباطی را از بین برده و طرفین با خواندن خطبه عقدموقت، خود را ملتزم به رعایت تعهدات اخلاقی و شرعی میکنند.
✍ نکته ای که باید بدان توجه جدی کرد؛ این است که هجمه ها علیه ازدواج موقت، بدون درک حقایق جامعه و در نظر گرفتن واقعیت هاست. از همین رو، میبینیم که با زشت نامیدن اموری نظیر ازدواج موقت، دوستی های نامشروع و روابط زشت درجامعه فراگیر میشود. کسانی که به ازدواج موقت حمله میکنند، غالبا از درک این واقعیت عاجز هستند که نیروی شهوانی انسان، نیرویی قوی است و اگر در بستر مناسب خود قرار نگیرد، مانند سیلی ویرانگر خواهد شد. و بهترین کار برای جلوگیری از زیان های این سیل، بسترسازی برای رویه ای منطقی و معقول است. نمیتوان همگان را مجبور به ریاضت کرد و در جامعه ای که سن ازدواج به دهه سوم زندگی میرسد، افراد را تا آن سن وادار به سرکوب غریزه کرد. همچنان که نمیتوان کمونیسم جنسی را پذیرفت و اجازه داد روابط کثیف و خیانت بار در جامعه رایج شود.
💠 پس بیاییم دست به دست هم واقعیت ازدواج موقت را به همه بشناسانیم و برای ترویج حلال خدا تلاش کنیم.
@moteha 🌹
جانا بیا بهار کن این فصل سرد را...
السلام علیک یا اباصالحالمهدی 💚✋🏻
#امام_زمان #صلوات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شفاعت می کند
پیش از علی
#ام_البنین
ما را
◼️ رحلت جانسوز مادر سقای آب و ادب و علمدار دشت کربلا، شاه بانوی بنی هاشم، حضرت امّ البنین(علیها السلام) بر تمامی شیعیان و محبّان تسلیت باد
#ام_العباس
@moteha 🥀
🔷اگر حلال خدا را حلال نشماریم
و نگرش مون رو بر شرع تطبیق ندیم و فقط خیالات و منافع و عواطف خودمون رو لحاظ کنیم کم کم از اهل بیت ع و افکار شون فاصله می گیریم.
-اتمام حجت امام باقر ع با عبدالله بن معمر لیثی در حلیت #متعه [ازدواج موقت]
البحار ج 46ص356
💠عبدالله بن معمر لیثی به امام باقر ع گفت: شنیده ام متعه را جایز می دانی امام فرمود: بلی! خداوند آنرا جایز شمرده و سنت رسول خدا ص هم بر آن بوده و اصحاب هم عمل میکردند. عبدالله: ولی عمر بن خطاب آن را ممنوع کرد. حضرت فرمود: بنابراین تو بر سخن رفیقت باش، من هم بر سخن رسول خدا ص هستم..
💠عبدالله گفت: آیا شما راضی میشوی وقتی شخصی با زنی از بستگان و خانواده شما چنین عملی را انجام دهد؟ امام باقر ع فرمود: ای بی خرد! چرا سخن از زنان به میان می آوری؟ آن خدایی که ازدواج موقت را حلال کرد، از تو و ما و همه کسانی که به تکلف و اجبار متعه را حرام شمرده اند، غیرتمندتر است..
💠امام فرمود بلکه تو خوشحال می شوی که یکی از محارم تو در عقد نکاح [دائم] مردمانی بیکاره و نادان از اهالی مدینه در آیند؟ [چون بالاخره افراد نیازمند ازدواج اند] گفت: خیر. فرمود: پس چرا حلال خدا را را حرام می شمری؟ عبد الله گفت: حرام نمی شمرم، اما چنین کاری در خور و در شان ما نیست..
💠امام باقر فرمود: خداوند کردار او را [بطور کلی و نیز در عمل متعه] پسندیده می داند و به او تمایل می کند و حوری را [در بهشت در پاداش او] به همسری او در می آورد آیا تو از کسی که خداوند به او رغبت دارد تنفر داری و از روی تکبر از کسی که همتا و هم شان حور بهشتی است استنکاف می ورزی؟..
💠عبدالله [در برابر احتجاج عقلی و شرعی پاسخی نداشت، بناچار] خندید و گفت: گمان نمیکنم سینه های شما جز ریشه ها و اساس درختان #علم جایگاه دیگری باشد. میوه های این درختان از آن شما و برگهای آنها [که ارزش کمتری دارد] از آن دیگر مردمان است.
کشف الغمه، ج 2 ص 362
بحارالانوار، ج 46 ص 356
https://www.farsnews.ir/amp/13910302000941
@moteha 🌹
در برگه های دفتر دل ثبت میکنم
دلتنگ برف مشهد و "باران کربلا"
#شب_زیارتی_ارباب ❤️
@moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نـــــور دیــــــده ،
خــوش آمـدی🌸🤍
#میلاد_حضرت_زهرا سلاماللهعلیها بر شما مبارک.
#صلوات 🌿
#احکام_شرعی
1. در ازدواج موقت، رضایت طرفین و خواندن صیغه کافی است و نوشتن و شاهد گرفتن لازم نیست.
2. خود زن و مرد میتوانند صیغه عقد را بخوانند. ابتدا مدت عقد (از مدت زمان لازم برای یک رابطه تا چند سال) و میزان مهر (مثلاً از هزار تومان تا ...) را معین کنند و بعد صیغه عقد را بخوانند. مهریه حتما باید جنبه ی مالی داشته باشد.
3. عقد موقت طلاق ندارد بلکه جدا شدن زن و مرد بواسطه تمام شدن مدت عقد و یا بخشیدن مدت (مرد باقیمانده زمان عقد را به زن میبخشد) میباشد.
4. اگر کسی زنی را به عقد خود درآورد، اگر چه نزدیکی نکرده باشد مادر آن زن به آن مرد محرم میشود و اگر نزدیکی کرده باشد، اگر آن زن از مرد دیگری دختر داشته باشد دختر آن زن نیز به آن مرد محرم میشود و مرد هرگز نمیتواند با آن دختر ازدواج کند.
5. تعریف عدّه: مدت زمانی را که زن نمیتواند با مرد دیگری ازدواج کند عدَه میگویند. این مدت پس از اتمام مدت زمان (در عقد موقت) و یا فوت شوهر شروع میشود.
6. عدَه عقد موقت دیدن دوبار عادت ماهیانه زنان است. عدّه وفات شوهر، چهارماه و ده روز است اگر چه زن یائسه یا متعه باشد.
7. زن یائسه (زن غیرسیدی است که سنش بالاتر از پنجاه سال یا سیدهای که سنش بالاتر از شصت سال باشد) عدّه طلاق و عدّه اتمام عقد موقت ندارد.
8.اگر مردی زنی را که در عدّه دیگری است برای خود عقد کند آن زن بر او حرام میشود.
📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
@moteha 🌹
#روایت
💠 مرحوم شيخ طبرسى از علماء بسيار بزرگ شيعه، در كتاب احتجاج روايت كرده است از محمدبن عبدالله حميرى(از علماء بزرگ شيعه در عصر غيبت صغرى) كه او نامه اى نوشت به محضر مبارك صاحب الزمان ارواحنافداه و سؤال كرد درباره مردى از شيعيان كه اعتقاد به حلال بودن متعه(ازدواج موقت) دارد و به رجعت اهل بيت(عليهم السلام)[كه از ضروريات عقايد شيعه است] معتقد است.
اما همسرى دارد كه در همه امور، با او موافق و همراه است و اين مرد، با آن زن عهد كرده است كه بر سر او ازدواج مجدد نكند و ازدواج موقت هم نكند و كنيز هم نگيرد و اين عهد و پيمان را ١٩ سال است كه بسته است و به گفته ى خويش وفادار بوده است.
و اى بسا كه چندين ماه از همسر و منزلش دور شده و مسافرت ميرود اما ازدواج موقت نميكند و نفسش نيز تحرك و ميل و رغبتى به اينكار ندارد.
چرا كه گمان ميكند باخبر شدن كسانى كه همراهش هستند مثل برادر و فرزند و غلام و وكيل و اطرافيان، موجب كوچك شدنش در چشم آنها ميشود
و لذا دوست دارد بر عهد و پيمانش باقى بماند بخاطر محبت و علاقه به همسرش و براى محافظت و مراقبت از او و از خودش؛ نه به خاطر اينكه متعه را حرام بداند بلكه متعه را جزء دين خدا مى داند؛
🔹حال آيا بخاطر اينكار(عهد و قسم بر ترك ازدواج موقت)، گناهكار است يا خير؟
💠از طرف حضرت جواب رسید: براى او مستحب است (نه این ڪه لازم باشد) ڪه خداوند را با انجام متعه اطاعت نماید و برای زایل شدن قسمی ڪه خورده و آن قسم معصیت بوده، یڪ بار هم ڪه شده متعه نماید.
📚 عاملی، شیخ حر، وسائل الشیعه، ج 21، ص 17(باب استحباب متعه اگر چه عهد یا نذری بر ترڪ آن ڪرده باشد) مؤسسه آل البیت (علیه السلام )، 1409، هـ ق.".... یستحب له أن یطیع الله تعالى بالمتعة لیزول عنه الحلف فی المعصیة و لو مرة واحدة."
#امام_زمان #صلوات
@moteha 🌹
❤️ امام باقر عليه السلام:
چون فرصت دست دهد به سوى هدف خود بشتاب، و هيچ فرصتى مانند روزهاى فراغتِ همراه با تندرستى نيست
ميزان الحكمه جلد9 صفحه 95
فرارسیدن #ماه_رجب (ماه امیر عاشقان)
و ولادت با سعادت امام محمد باقر علیه السلام بر همه دوستداران حضرتش
بخصوص شما همراهان محترم شیدایی مبارک باد 🌸🌸🌸
#این_الرجبیون
@moteha 🌹
💠مواردی که در مورد آمیزش جنسی مستحب است :
1_ کوتاه کردن موهای زائد بدن قبل از آمیزش ( زیر بغل ، بالای عورت ، شکم و زیر گردن )
3_ وضو گرفتن قبل از آمیزش
4_ استفاده از عطر توسط مرد و زن قبل از آمیزش
3_ گفتن بسم الله الرحمن الرحیم و اعوذ بالله من الشیطان الرجیم قبل از آمیزش
4_ شوخی کردن مرد با زن قبل از آمیزش
5_ بوسیدن زن
6_ مالش، لیسیدن پستان در ابتدای آمیزش
7_ بازی مرد با آلت زن در حین آمیزش
9_ ادرار کردن بعد از آمیزش
10_ خوردن عسل بعد از آمیزش
و...
@moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوا دݪپذیࢪ شد ...😍
#دهه_فجر
#ایران_قوی
۲۲ بهمن 🇮🇷 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد. 🌸
@moteha 🌹
#احکام_شرعی
سوال
🔰 من با دختری عقد کردم؛ به دلیل عدم تفاهم فکری، ازدواج ما به هم خورد و هیچ رابطه جنسی هم صورت نگرفت و دختر باکره ماند. مادر زن من در آن زمان زن بیوه ای بود. آیا می توانم او را صیغه کنم؟
جواب:
🔆 باسمه جلت اسمائه؛ او را نمی توانید صیغه نمایید
با همان ازدواج دختر، مادر او محرم ابدی می شود.
📚 تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
@moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی امام من است
و منم غلام علی...✨💛
#میلاد_امام_علی علیه السلام بر شما مبارک 🌼🌸
@moteha 🌹
💠 حجت الاسلام دکتر رفیعی در برنامه ی سمت خدا:
🔹 سوال: جوانی که از هفده سالگی احتیاج به غرایز جنسی دارد و تا بیست و هفت سالگی هم نمی تواند ازدواج کند، معلوم است که به گناه می افتد. از نظراسلام چه راه حلی جز ازدواج وجود دارد ؟
🔆 پاسخ – اسلام دین کاملی است و همه ی جوانب را دیده است.
در اینجا راه کاری وجود دارد. بحث ازدواج موقت مطرح است ولی این انگیزه ای برای همسردارهای ما شده است.
نمی خواهم بگویم که این کار اشکالی دارد ولی اسلام این بحث را برای مجردها در نظر گرفته است.
در این بحث برای پسر اشکالی وجود ندارد ولی بعضی مراجع برای دختر اذن پدر را لازم می دانند.
عقل حکم می کند که دختر بگوید که این باید شرایط ازدواج ما بشود و با خانواده ها صحبت کنند.
این بیشتر برای افرادی است که زمینه ی ازدواج را ندارند یا وقت ازدواج آنها گذشته است.
ما خانم های جوانی داریم که یا طلاق گرفته اند یا شوهر از دست داده اند و پنج درصد آنها زمینه ی ازدواج دائم را دارند. این خانم می تواند با یک دانشجو با همه ی ضوابط و با اطلاع خانواده اش، چند سال ازدواج موقت داشته باشد. ما شرع را فدای عرف می کنیم.
چرا ما چیزی را که شرع مجاز دانسته، عرفا آنرا حرام بکنیم؟ بعضی از خانم ها حاضرند که بدون صیغه با مردی ارتباط داشته باشند در حالیکه این گناه است.
در واقع ما ترویج ربا را می کنیم برای اینکه یک بیع شرعی انجام نشود. پس اسلام بن بست ندارد و راه کار اسلام در این موارد ازدواج موقت است.
این راه کار برای بولهوسی مردان نیست و باری پاسخ دادن به نیاز این افراد است. بعضی ها می گویند که اگر پدرم بفهمد ناراحت می شود پس این کار خلاف است.
شما که با این پسر پارک می روی، به منزلش می روی و همه نوع ارتباطی داری آیا این حرام نیست؟ شهید مطهری نظرش این بود که این باید نهادینه بشود تا جوانان در هنگام تحصیل دچار این آسیب ها نشوند. آقایی به من می گفت که ما در غرب مشکل غرایز جنسی را حل کرده ایم و ازدواج نداریم مگر در وقتی که سن ما بالا برود. در اسلام شما راه را بسته اید. آیا واقعا غرب با این راه حل به نتیجه رسیده است؟ آیا مراکز فساد، فرزندهای حرام، قتل و غارت کم شده است؟ اسلام می فرماید که جوان ازدواج کند و الا عفت بورزد و خودش را کنترل کند.
اگر به کسی فشار می آید، اسلام راه کار ازدواج موقت را در نظر گرفته است. باید کارشناسان به این بحث در صدا و سیما بپردازند و از آن نترسند. آنرا مطرح و نهادینه کنند.
زنی پیش پیامبر آمد و گفت که یا رسول الله من همسر می خواهم. حضرت فرمود: چه کسی حاضر است که با او ازداوج کند؟ فردی گفت من و مهریه ای هم برای او در نظر گرفت.
ما کار را سخت کرده ایم. ما از حلال الهی دوری کرده ایم و به حرام الهی پرداخته ایم. اگر بچه ی ما دوست دختر داشته باشد هیچ اشکالی ندارد ولی اگر با فردی دو سال ازواج موقت داشته باشد که یا مقدمه ی ازدواج دائم بشود یا نشود و گناه نکند، به این کار زشت می گوییم. حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه می فرماید: زمانی می رسد که مردم بیع را گناه و ربا را خوب می شمارند. با شبهات به گناه رنگ و لعاب می دهند. الان در مراکز غربی به اینکار عنوان هم خانه یا شریک خانه داده اند.
📚منبع:
http://samtekhoda.tv3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=558:21390&catid=45:drrafei&Itemid=300
@moteha 🌹
شیدایی Golssorkh .mp3
2.49M
⏳⌛️⏳⌛
🔹 اثبات و بررسی ازدواج موقت از منابع و کتاب های مرجع اهل سنت
@moteha 🌹
شیدایی
سکانسی از #فیلم سینمایی در مدت معلوم @moteha 🌹
#پاسخ_کوتاه
🔹 سوال : به دور از هر گونه بی احترامی سوال می پرسم: اگر از بستگان، خانمی این حرف رو قبول داشته یا این کار رو انجام بده چه واکنشی نشون میدین؟
🔆 پاسخ: دوست گرامی وقتی موضوعی جهت درمان تجویز شود، بصورت عمومی و همه گیر هنجار میشود.
پس با احترام سوال شما همانند آن است که بپرسید که آیا کسی حاضر است بدون نیاز و ضرورت برای بستگان خودش شیاف تجویز کند!!!(در مثال مناقشه نیست)
@moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در بند بود و عالمی در بند اویند
سادات جمله نوری از پیوند اویند
▪️اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا مُوسَى بْنَ جَعْفَر▪️
🔹استاد فاطمي نیا
اینکه به امام کاظم (علیهالسلام) باب الحوائج گفته ميشود ، فقط مختص ما شيعيان نیست ، بلکه قدمای اهل تسنن هم به این مطلب قائل هستند.
در جلد اول تاریخ بغداد از قول يكي از بزرگان حنبلي می نویسد :" هرگز نشد مشكلي برايم پيش آيد و در کنار قبر موسی بن جعفر حاضر شوم و این مشکل برایم حل نشود."
@moteha
💖💖💖💖💖
#حدیث_ازدواج_موقت
#توصیه_به_مردان_متاهل
🔹 و عن سهل بن زیاد، عن محمد بن الحسن بن شمون قال: کتب أبو الحسن علیه السلام إلی بعض موالیه: لا تلحوا فی المتعة إنما علیکم إقامة السنة ولا تشتغلوا بها عن فرشکم وحلائلکم فیکفرن ویدعین علی الامرین لکم بذلک ویلعنونا.
🔹محمد بن شمعون گفت: امام کاظم علیه السلام به بعضی از یارانش نوشتند: زیاده روی در متعه نکنید و برای برپایی سنت پیامبر صلی الله علیه و آله عمل کنید و آن کار شما را از همسران خود باز ندارد که باعث عصبانی شدن آن ها گردد و آنها در اثر عصبانیت حق را انکار کنند و بر ما که شما را بر آن کار داشته ایم نفرین کرده و لعنت بفرستند.
✍️توضیح: این حدیث به جهت توصیه به مردان متاهل که همسر دائم دارند گفته شده است و سفارش می کند مردان متاهل در صیغه گرفتن و رابطه ی جنسی با صیغه ی خود زیاده روی نکنند تا از میزان و توانایی پاسخگویی به نیاز جنسی همسر دائم آن ها کاسته نشود.
📚 منبع: رساله ی متعه ی شیخ مفید (رحمه الله)
@moteha 🌹