#طب
✅ راه هايي براي تقويت #نعوظ
- مسواك بزنيد: آنچه در دهان شما اتفاق می افتد می تواند زیر کمر شما را تحت تاثیر قرار دهد. مردانی که به بیماری های پیرادندانی یا بیماری های لثه که باعث ایجاد پلاک می شود، مبتلا هستند نسبت به مردانی که لثه های سالم تری دارند حدود دو برابر بیشتر دچار اختلال نعوظ می شوند.
- بهداشت ضعیف دهان و دندان با افزایش التهاب در بدن و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. به این دلیل که التهاب مزمن می تواند به سلول های ظریف داخل رگ های خونی شما آسیب برساند که سلامت شان برای عملکرد مناسب نعوظ حیاتی است.
❓نعوظ یعنی سفت شدن و بزرگ شدن آ ل ت تناسلی
🚫 نعوظ وقتی روی میدهد که آ ل ت تناسلی از #خون پر میشود.
@moteha 🌹
گرچه دوریم به یاد تو سخن میگوییم
بعد منزل چه بلایا به سر ما آورد...
#شب_زیارتی_ارباب
#حاج_قاسم
@moteha 🌹
#پرسش_و_پاسخ
فلسفه وجودی متعه چیست؟
🔹پیرامون ازدواج موقت بررسی های بسیاری انجام شده و نظرات گوناگونی مطرح شده است، در این میان به نظر می رسد آن چه بیشتر در ازدواج دائم مورد نظر اسلام می باشد #تشکیل_خانواده و ایجاد نسل و تربیت فرزندان برومند و صالح می باشد و اما آنچه از مجموع اخبار اسلامی راجع به ازدواج موقت استفاده می شود این است که بیشتر منظور از این نوع ازدواج #ارضای_صحیح_غریزۀ_جنسی است و تولید نسل هدف اصلی آن نیست؛ و لذا این نوع زناشویی را به نام متعه خوانده اند.
در قرآن مجید نیز از این نوع ازدواج به عنوان استمتاع نام برده شده است.[1]
🔹 حال سؤال این است که چه لزومی داشت که اسلام برای ارضای غریزۀ جنسی ، چنین قانونی را وضع کند مگر قانون ازدواج دائم که اساس تشکیل خانواده ها به شمار می رود، برای تأمین این منظور کافی نبود؟
🔸غریزۀ جنسی مثل سایر استعدادها و احساس ها و روحیات در افراد، مختلف است.
در بعضی افراد این غریزه به حد اعتدال وجود دارد که تنها با تشکیل خانواده و تمکین زن در برابر مرد برطرف می شود.
اما در برخی از افراد یا غریزۀ جنسی در حال #طغیان است به طوری که با انتخاب همسر دائم و تمکین او اشباع نمی شود و یا این که در اثر اختلافات و عدم هماهنگی اخلاقی و روحی و غیر آن، زن از مرد تمکین نمی کند و در نتیجه نیروی جنسی که لازم است در موقع خود به نحو صحیح اشباع گردد، ارضا نمی شود؛ خصوصا در صورتی که عوامل مهیج شهوت در اجتماع، بعضی افراد را به کارهایی وامیدارد که قلم از ذکر آن شرم دارد؛ ضرورت متعه بیشتر خواهد بود.
🔸اسلام با تشریع قانون ازدواج موقت، در #موارد_ضروری و لازم که قانونی بس سهل و دارای مسئولیت های کم می باشد مشکل جوانان را حلّ کرده است و آنها را از گرایش به سوی فحشاء و زنا و خیانت و بی بند و باری باز داشته است و لذا روایات معتبری از پیشوایان مذهبی اسلام وارد است که ثابت می کند که ازدواج موقت بیشتر برای ارضای غریزۀ جنسی در موارد لازم تشریع گردیده است.
🔹از جمله از امام موسی بن جعفر علیه السلام راجع به متعه سؤال کردند حضرت فرمود: «متعه برای کسی که ازدواج نکرده، حلال است؛ تا بدین وسیله از طغیان غریزه جنسی جلوگیری کند و یا ازدواج کرده اما با وجود این، غریزه جنسی، او را تحت فشار قرار داده است. برای چنین افرادی جایز است ازدواج متعه را انتخاب کنند».[2]
🔹 ازدواج موقت در اسلام نه تنها کوچک ترین ربطی با فحشاء ندارد؛ بلکه فقط برای جلوگیری از فحشاء و #بی_بندوباری_جنسی و قانون شکنی و تعدّی به ناموس عمومی تشریع شده است.
لذا در روایات معتبر می خوانیم که اگر مرد مسلمانی در میان ملت های غیرمسلمان واقع شده و غریزه جنسی او را تحت فشار قرار داده است؛ مطابق قوانین اسلامی می تواند با غیر مسلمان(اهل کتاب آسمانی) ازدواج موقت بکند تا بدینوسیله از مفاسد و سایر انحرافات جنسی دور باشد.
📚 پی نوشت ها:
[1] نساء، 28.
[2] وسائل الشیعة، باب کراهة المتعة مع الغنی عنها.
http://bit.ly/3pfPcxu
@moteha 🌹
#احکام_شرعی
🔰 #سوال آیا زن می تواند پیش از خواندن عقد موقّت، مهریه خویش را ببخشد و خطبه عقد را بدون ذکر مهریه بخوانند؟
🔆 #پاسخ: خیر، عقد موقّت بدون ذکر مهر باطل است؛ ولی می تواند بعد از عقد آن را ببخشد
تذڪر : دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
@moteha 🌹
#طب
❤️ امام كاظم عليه السلام:
شَعْرُ اَلْجَسَدِ إِذَا طَالَ قَطَعَ مَاءَ اَلصُّلْبِ وَ أَرْخَى اَلْمَفَاصِلَ وَ أَوْرَثَ اَلضَّعْفَ وَ اَلْكَسَلَ وَ إِنَّ اَلنُّورَةَ تَزِيدُ مَاءَ اَلصُّلْبِ وَ تُقَوِّي اَلْبَدَنَ وَ تَزِيدُ فِي شَحْمِ اَلْكُلْيَتَيْنِ وَ سَمْنِ اَلْبَدَنِ .
چون موى تن بلند بماند، منى(آب شهوت) را ببرد و مفاصل را سست كند و ناتوانى و تنبلى آورد؛
و نوره منى را افزایش دهد و تن را نيرو دهد و پيه کلیه ها را افزون كند و تن را فربه سازد.
بحارالأنوار (جلد 73) / ترجمه کمره ای ؛ ج 1 , ص 60
@moteha 🌹
#پرسش_و_پاسخ
🔆 آيا با ازدواج موقّت، حق همسر دائمي تضييع نمي شود؟
🔹مرداني هستند كه از اين قانون اسلامي سوء استفاده كرده و حق همسر دائمي را رعايت نمي كنند.
هرچند روشن است كه تضييع حقوق همسر اول، به جهتِ نفس اين نكاح منقطع نيست، بلكه عملكرد منفيِ مرد باعثِ نارضايتي همسر اول مي شود. مگر همة كساني كه ازدواج دائمي كرده اند و ازدواج مجدّدي نداشته اند، حقوق همسران خود را به طور كامل رعايت مي كنند؟
🔹اگر اين حكم اسلامي (متعه) با شرايط خاص خود، به طور صحيح انجام بگيرد، و مرد متعهد و مسئوليت شناس باشد، حقوق همسر دائمي تضييع نخواهد شد. مقايسه كنيد بين كساني كه با عدم توانايي ازدواج دائم به آثار شومِ بي بند و باري گرفتار مي شوند و بين كساني كه با ازدواج موقّت، نياز جنسي خود را به طور مشروع برطرف مي كنند. با اين مقايسه به ارزش و عظمت اين قانون مقدس پی خواهيد برد.
📚 طاهري، حبيب الله، سيري در مسائل خانواده، نشر بين الملل، انتشارات امير كبير، ص 187.
#ليله_الرغائب #ماه_رجب
@moteha 🌹
#اغتنام_فرصتها
❤️امام علی علیه السلام می فرماید:
🔹 قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ .
💠ترس با نااميدى، و شرم با محروميّت همراه است، و فرصت ها چون ابرها مى گذرند، پس فرصت هاى نيک را غنيمت شماريد.
📚 نهج البلاغه، حکمت ۲۱
#ماه_رجب
@moteha 🌹
501722077.mp3
10.46M
🔹توضیحاتِ خوبِ آیةالله رضا استادی دربارۀ آیۀ «لا تقدموا بین یدی الله و رسوله» (از خدا و رسول پیشی نگیرید) در لایو محاسن.
🔹در این بُرش از صحبتهایشان، به مخالفت با پیامبر (از جمله در موضوع «متعه») نقل شده است.
@moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ باب المراد آمده
🌸بر شادے پیغمبر و زهرا صلواٺ
✨بر آینہی علے اعلے صلواٺ
🌸هممولد اصغر اسٺ و همروز جواد
✨بر ڪربوبلا وطوس یڪجاصلواٺ
🌸 #میلاد_امام_جواد علیه السلام بر شما مبارک.
@moteha 🌹
#احکام_شرعی
🔰 #سوال
در باب ازدواج موقت باید به فتوای مرجع دختر توجه کرد یا مرجع پسر؟
🔆 #جواب:
باسمه جلت اسمائه؛ هر کدام باید به فتوای مرجع خود توجه کنند مگر آنکه یکی فتوی بدهد و دیگری احتیاط لزومی بنماید که مقلد دومی می تواند به مرجع اولی که فتوی داده است مراجعه نماید.
📚 تذکر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
@moteha 🌹
#پرسش_و_پاسخ
🔆 آیا اجازه پدر برای ازدواج ( دایم یا موقت ) دختر باکره لازم است ؟
🔹به طور کلی در این که در ازدواج (دائم یا موقت) دختر باکره ای که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اذن پدر شرط است یا نه، چند نظر هست:
الف: اذن پدر لازم است. (آیات عظام: امام خمینی، مکارم شیرازی، سیستانی، شبیری زنجانی، تبریزی، نوری همدانی).
[البته آیت الله سیستانی در دختری که متصدی امور زندگی خویش باشد اذن پدر را بنا بر احتیاط واجب لازم میداند نه به فتوا]
ب: بنا براحتیاط واجب اذن پدر لازم است(آیات عظام: خامنه ای، اراکی، خوئی، گلپایگانی، فاضل لنکرانی، صافی، وحید خراسانی)[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶]
#نکته: طبق استفتایی که از دفتر آیت الله وحید خراسانی شده است زنی که یک بار ازدواج کند وبر اثر ازدواج و یا از طریق گناه (زنا و وطی به شبهه) بکارتش از بین برود، برای ازدواج بعدی نیاز به اجازه پدر نداردولی اگر ازاله بکارت بخاطر پریدن ویا حادثه ای و یا ازطریق خودارضایی باشد، باید برای ازدواج(دائم یا موقت) اجازه ی پدر گرفته شود. [منهاج الصالحین، ج۳، کتاب النکاح-اولیاء عقد النکاح، م:۱۲۳۷]
#نکته: در احتیاط واجب مقلد میتوان به مرجع تقلید دیگر رجوع نمود.
ج : تکلیفاً لازم است، یعنی اگر بدون اذن پدر عقد خوانده شود عقد صحیح است، ولی فردی که باید اجازه میگرفت و نگرفته، معصیت کار است(آیت الله بهجت).[توضیح المسائل مراجع، ج۲، مسئله۲۳۷۶؛ و رساله آیت الله وحید، مسئله ۲۴۴۰؛ و سوال تلفنی از دفتر آیت الله خامنه ای در قم و دفتر آیت الله نوری]
د: اذن پدر لازم نیست ولی خوب است رعایت شود.[آیت الله سید صادق روحانی، سوال حضوری از محضر ایشان، و آیت الله گرامی، توضیح المسائل، مسئله۲۶۰۳]
ه: به نظر آیت الله اردبیلی، اگر دختر باكره اى كه به حدّ بلوغ رسيده و رشيده است ـ يعنى مصلحت خود را تشخيص مى دهد ـ بتواند زندگانى خود را به نحو مستقل اداره كند و قدرت تصميم گيرى صحيح در امور زندگى خود را داشته باشد و بيم آن كه فريب بخورد در ميان نباشد، چنانچه بخواهد ازدواج كند، احتياجى به اجازه پدر يا جدّ پدرى خود ندارد و در غير اين صورت، بنابر احتياط واجب بايد از پدر يا جدّ پدرى خود اجازه بگيرد و اجازه مادر و يا برادر لازم نيست. همچنين بنابر احتياط واجب دخترى كه باكره نيست نيز همين حكم را دارد.[آیت الله اردبیلی توضیح المسائل مسأله ۲۸۳۰]
@moteha 🌹
دلم شده غرق سرور و شعف
ڪعبه شده بهر علی یڪ صدف
مرغ دلم رها شده به سوی
ایوان باصفای شاه نجف ❤️
با سلام و ارادت خدمت همه همراهان محترم🌹
Hamid Alimi - To Ey Eshgho Ey Tamame Vojodam 128 (MusicTarin).mp3
9.06M
تو ای عِشق و ای تمام وجودَم
تو بود و نبودَم ، فدای رُخ تو همه عالم
بیا بِنگر بر دل غمدیده ، که لیلی نَدیده!
ز غَم چه کشیده ، به این عالَم
#ماه_رجب #یااباصالح #پدر
@moteha 🌹
امشب به سبک کرب و بلا گریه می کنیم
همراه سیِّد الشُّهداء گریه می کنیم
صاحب زمان گرفته عزا گریه می کنیم
از داغ روح صبر و وفا گریه می کنیم
#آجرک_الله_یا_بقیة_الله🥀
#وفات_حضرت_زینب(س)🏴
#تسلیت_باد🥀
@moteha
#پرسش_و_پاسخ
🔹 چرا در روايات دوگونه با ازدواج موقت برخورد شده است؟
🔅در مورد ازدواج موقت، از اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ دو گونه روايات رسيده است؛ در برخي از آنها، تشويق به اين امر شده است؛ در برخي ديگر از آن مذمت شده است.
🔅در جايي كه اين ازدواج براي هوسراني باشد، منع شده است و اگر عوارض منفي اجتماعي و فردي داشته باشد، مورد نهي قرار گرفته است.
براي كسي كه همسر دائمي دارد و مي تواند با او نيازهاي ضروري جنسي خود را بر طرف سازد نيازي به اين متعه نمي باشد.
امام كاظم ـ عليه السّلام ـ فرمود: «تو را با متعه چه كار و حال آنكه خداوند تو را از آن بي نياز كرده است.»
🔅از طرف ديگر، در برخي روايات ديگر، اين عمل مورد تشويق قرار گرفته است؛ اين براي تأمين اهداف خاصي بوده است.
اولاً براي جلوگيري از انحرافات جنسي و اخلاقي در جامعه، ازدواج موقت ضروري است.
امام صادق ـ عليه السّلام ـ : «هركس به اين سنّت الهي عمل كند و آن گاه غسل نمايد، خداوند از هر قطرة آب غسلش، 70 ملك مي آفريند تا براي او تا روز قيامت استغفار كنند.».[1]
🔅ثانياً چون خليفة دوم، اين سنّت اسلامي را ممنوع كرد، كه البته اين نهي خليفه يك نهي سليقه اي بود نه نهي شرعي و قانوني، ائمة اطهار ـ عليهم السّلام ـ كه حافظان دين اسلام هستند، براي حفظ اين سنّت اسلامي و فراموش نشدن آن، ديگران را تشويق به آن مي كردند.
اينجا بود كه يك مصلحت و حكمت ثانوي با حكمت اولي، نكاح منقطع توأم شد.
🔅لذا جايي كه اهل بيت مردان متأهل را از اين كار منع مي كردند به جهت حكمت اولي (جلوگيري از انحرافات جنسي) بود. و جايي كه افرادي را ترغيب مي كردند به اعتبار حكمت ثانويِ آن بود.[2]
📚 پي نوشت ها:
[1] . بابازاده، علي اكبر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، بدر، چاپ چهارم، 1378، ص 170.
[2] . مطهري، مرتضي، نظام حقوقي زن در اسلام، ص 82.
@moteha 🌹