eitaa logo
شیدایی
979 دنبال‌کننده
218 عکس
90 ویدیو
11 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ازدواج موقت با فرد 🔹 پرسش : ازدواج موقت با فرد دو جنسه در صورتی که هم آلت زن و هم آلت مرد را داشته باشد چه حکمی دارد؟ 🔆 پاسخ : در صورتیکه جنس اصلی آنها مشخص باشد و جنس دوم زائد محسوب شود، ازدواج جنس مخالف با او اشکالی ندارد والّا ازدواج با او جایز نیست. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند. @moteha 🌹
❤️ امام کاظم علیه السلام: مَن تَغَیَّرَ عَلَیهِ ماءُ ظَهرِهِ ، یَنفَعُ لَهُ اللَّبَنُ الحَلیبُ بِالعَسَلِ . 💠 هر کس آبِ کمرش ضعیف باشد، با برایش سودمند است. 📚 المحاسن ، جلد ۲ ، صفحه ۳۴۵ ، حدیث ۲۱۸۹ @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 شهيد دكترمحمد بهشتي( رحمه الله ): 💠 هدف ازدواج موقت داشتن است. در حقوق اسلامي يك نوع و غيردائمي پيشنهاد شده است ، در اين نوع ازدواج هدف ، تشكيل خانواده نيست ، بلكه داشتن روابط جنسي قانوني در حدي است كه تعيين مي كنند ، به همين جهت بايد براي اين منظور قراري روشن ميان خود داشته باشند و قراردادي شخصي ميان آنها بسته مي شود. قراردادي كه در آن همه ي جهات مشخص شده باشد. 📚 كتاب شناخت اسلام ص 329
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
خواب و رؤیای هر شبم باشد زائرِ سامرای عسکری ام پسر فاطمه است این آقا شکرلِله گدای عسکری ام (ع)✨ ✨🌺 @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ امام صادق(علیه السلام) درباره این ماده غذایی می‌فرماید: زردک (جزر) ، مایۀ ایمنى از قولنج است. خوردن زردک، کلیه‌ها را گرم مى‌کند و آلت را برمى‌خیزاند (نعوذ آور) و به جماع، کمک مى‌کند. 📚 کافی، ج6، ص372، ح 1و2 @moteha 🌹
ما گدایان قم و شهر خراسان هستیم ... عاشق و دربه در و بی سر و سامان هستیم وفات حضرت معصومه سلام الله علیها بر شما تسلیت باد 🖤
مداحی آنلاین - هر زمان دلتنگ زهرا میشوم قم میروم - نریمانی.mp3
6.57M
🔳 (س) 🌴هر زمان دلتنگ زهرا میشوم قم میروم 🌴میل مشهد میکنم پا میشوم قم میروم 🎤 بسیار دلنشین @moteha
🔰 بگوبخند با نامحرم به امیدِ متعه‌شدن و بهرمندی از ثواب بعد از آن! کتاب جامع‌الشتات میرزای قمی، یک حاوی پرسش‌پاسخ‌های مردم از ایشان است که اکثرا دینی و بعضا حتی غیر دینی است یک پرسش‌پاسخِ جالب که مبتلی به از آقایانِ مؤمن نیز هست، این است که برخی اوقات، خانمی که می‌خواهند به او پیشنهاد ازدواج‌موقت بدهند، جز با خوش‌وبش، شوخی، مشاعره یا چشمک و اشاره‌ای نمی‌توانند حرف‌شان را مطرح کنند. و سوالی که هست این است که آیا این امر حرام را انجام دهند به امید ثوابی که (در صورت موافقت و انجام متعه) بعدش می‌برند؟ 🔹 سوال۳۰۲: بعضی از زنان هستند که متعه کردن ایشان با واسطه ممکن نمی‌شود بلکه موقوف است به مراوده، از قبیل نگاه کردن به غمزه و اشاره و حرف زدن و شعر خواندن. آیا کسی این امور را تقدیم رساند تا به آن ثواب برسد یا آن ثواب به این گناه نمی‌رسد. 🔆جواب: مرتکب معصیت‌شدن به امید این که به ثوابی برسد از تسویلات شیطان و مخالفت خداوند دیّان است. 📚 جامع‌الشتات میرزای قمی/ صفحه‌ی ۴۸۵ جلد چهارم @moteha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☕️ 💠 مصلحتى قابل فهم 🔹گذشته از مسئله تعبّد که هر مؤمن باید به احکام الهى از جمله مشروعیت ازدواج موقت معتقد باشد، ازدواج موقت و حلیّت آن، از مسائل تعبدى صرف نیست که انسان به کمک اندیشه و تجربه و بررسى وضع اجتماعى، نتواند به آثار مثبت و ارزش هاى والاى آن پى برد و صرفا از روى ایمان به احکام الهى و حکمتى که در آنها نهفته است، آن را بپذیرد. 🔹البته روحیه تعبّد بسیار ارزشمند و از پشتوانه عقلانى برخوردار است، ولى با این وجود، مشروعیت ازدواج موقت و پذیرش مصلحت نهفته در آن، امرى نیست که چندان پوشیده باشد و نتوان حدس زد اگر به عنوان یک فرهنگ رایج، جزء روش هاى ازدواج قرار گیرد، چه آثار مفیدى براى افراد و اجتماع به ارمغان مى آورد. 🔹البته این مطلب در فرضى است که قبح و زشتى اجتماعى آن زدوده شود، ولى در جامعه اى که فحشا و گناه و روابط نامشروع دختر و پسر و دوستى هاى حرام براى بسیارى از افراد، از ازدواج موقت، پذیرفته تر است، نمى توان شیرینى این حکم الهى را چشید و شاهد ثمرات آن بود. 🔹البته براى دفع غریزه گرسنگى، اولویت اوّل، رفتن به منزل و استفاده از غذاى مطبوع آنجا است. همچنان که رفع نیاز به مسکن، در اولویت اوّل با تهیه منزل شخصى انجام مى شود، ولى نمى توان ضرورت منازل استیجارى را منکر بود. 🔹همین طور در مورد عقد ازدواج اگر به صورت دایمى انجام پذیرد، بهترین شکل و شیوه اى است که اسلام به آن توصیه مى کند اما هر کسى واقعیت هاى اجتماعى را درک کند، مى داند ازدواج دایم، براى همگان، در همه وضع، فراهم نیست. این مشکل در عصر جدید و رشد فناورى، دوچندان گردیده است. 🔹روح حاکم بر شریعت اسلامى آن است که همواره راه تقوا در برابر انسان گشوده باشد. آنگاه اگر کسى بر اثر سوء اختیار با وجود باز بودن راه صلاح و پارسایى، راه مقابل را برگزید، در برابر او باید به اقدام و رویارویى دست زد. 🔹دیگر نیازها و تأمین غرایز، راههاى مشروع متعددى باید وجود داشته باشد تا با توجه به اوضاع مختلف و ویژگى هاى اقشار گوناگون، کسى در بلاتکلیفى و سرگردانى براى تأمین نیازهاى اولیه خود نماند. 🔹ازدواج و تأمین نیاز جنسى توسط مردم، اعم از زن و مرد، دختر و پسر، در اولویت اوّل با ازدواج دایم است اما در پاره اى موارد، به متعه اشاره شده است، مثلاً در زمان جنگ و دور بودن سربازان از وطن، یا براى کسى که همسر دایم ندارد اما نه براى آنکه همسر دارد؛ على بن یقطین که داراى همسر بود از امام هفتم در باره متعه مى پرسد، حضرت مى فرماید: «ما أنت و ذاک قد اغناک اللّه عنها؛ تو را چه و این کار! خداوند تو را از آن بى نیاز کرده است.» اما در موارد دیگر باید ازدواج موقت به عنوان یک راه مشروع و مورد توجه شارع، رسمیت یابد و بدین وسیله انسان از ارتکاب گناه مصونیت پیدا کند. ♨️ادامه دارد... @moteha 🌹
◾️بسم رب الشهدا و الصدیقین 🔹 ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری زاده، از دانشمندان برجسته کشورمان توسط عوامل رژیم بدنام و جعلی صهیونیستی را خدمت همه شیدایی ها تسلیت و تبریک عرض می کنیم و از خداوند متعال برای این شهید عزیز علو درجات را خواستاریم.
شیدایی
#یک_فنجان_تفکر ☕️ 💠 مصلحتى قابل فهم #بخش_اول 🔹گذشته از مسئله تعبّد که هر مؤمن باید به احکام الهى
☕️ 💠 مصلحتى قابل فهم 🔹وقتى مجموع مقررات شرعى بررسى شود، آشکار مى گردد شارع احکام را به شکل هاى مختلف و به صورت رتبه بندى مانند تنظیم احکام اولیه و ثانویه، طرح موضوعاتى چون ضرر، عسر، حرج، مشقّت، اکراه، اجبار و تکلیف تنظیم مى کند که افراد بتوانند به راحتى فرمان الهى را اطاعت کنند. 🔹در کنار وضو، تیمم وضع شده، در کنار وجوب قیام در نماز، نشستن براى ناتوان تشریع گردیده است. حال اگر جامعه بخواهد روى رستگارى و سعادت را ببیند، باید به مجموعه احکام الهى به صورت یکپارچه ایمان آورد. یک بام و دو هوا و تجزیه در احکام و به قول قرآن «نؤمن ببعض و تکفر ببعض» به از دست رفتن تمامى مصالح و حکمت هایى که در وضع احکام نهفته است مى فرجامد. 🔹طبق این قاعده که یک اصل عمومى و کلى است، در امر ازدواج نیز، شارع آن را به دو شیوه دایم و موقت تنظیم کرده، استفاده از سایر روش هاى دفع غریزه جنسى را حرام کرده است. 🔹نمى توان به بخشى از این مقررات (ازدواج موقت) پشت کرد و در عین حال انتظار داشت مسائل جنسى در مسیرى صحیح هدایت گردد. 🔹هر گاه به تمامیت شریعت، بدون به کارگیرى سلیقه و نظر شخصى، جامعه ایمان آوَرَد و به همه احکام آن عمل کند، ثمرات ارزشمند احکام به بار مى نشیند و جامعه از برکات آن بهره مند خواهد شد. 🔹 آنگاه که ازدواج دایم به عنوان اصل اوّلى براى تأمین نیاز جنسى و ازدواج موقت براى موارد خاص تشریع و مورد عمل واقع شد، مى توان انتظار داشت بى بند و بارى جنسى و انواع معاصى مرتبط با جنسیت، کاهش یابد و علاوه بر پایین آمدن درصد فحشا و همجنس بازى و خودارضایى، انواع مفاسد دیگر کاهش یابد. 🔹دریچه ورود شیطان به جامعه غریزه جنسى است، از راههایى چون: چشم چرانى، روابط ناسالم دختر و پسر، دسترسى به فیلم و سى دى و موسیقى هاى مستهجن، استفاده از شبکه هاى ماهواره اى و اینترنتى فاسد، رقص، بى حجابى، استفاده از پوشش نادرست، آرایش ها و خودآرایى هاى مهیّج، مدپرستى، مصرف گرایى، بى هویتى، ناامنى و ... با روال طبیعى رفع نیاز جنسى، جامعه از جهت آرامش روانى و امنیت و پایین آمدن فشارها به حالت تعادل مى رسد؛ از جهت مادى مسیر پیشرفت و توسعه و رشد علمى و استقلال را مى پیماید؛ از جهت معنوى نیز زمینه لازم براى گسترش پارسایى و اخلاق نیکو و صفات پسندیده فراهم مى آید، بدین وسیله، آدمى سعادت دنیا و آخرت را در آغوش مى گیرد. 🔹در مسیر صحیح و متعادل قرار گرفتن تأمین نیاز جنسى، آنقدر مهم است که مى توان اذعان کرد بسیارى از ناهنجارى هاى اقتصادى، فرهنگى، بحران هاى اجتماعى، کشمکش هاى سیاسى، تهاجم فرهنگى و فتنه گرى دشمنان، در پرتو ازدواج کاهش مى یابد و قابل مهار شدن است. @moteha 🌹
❤️ توصیه های طب سنتی برای بعد از برقراری رابطه جنسی 🔹 ادرار کردن و تخلیۀ مثانه 🔹 شستن محل 🔹 ننوشیدن آب سرد و شربت سرد 🔹 غسل نکردن با آب سرد 🔹 پرهیز از هوای سرد 🔹 مصرف عسل
🔆 مومن در سه چيز است ❤️ امام باقر (علیه السلام) لَهْوُ اَلْمُؤْمِنِ فِي ثَلاَثَةِ أَشْيَاءَ اَلتَّمَتُّعِ بِالنِّسَاءِ وَ مُفَاكَهَةِ اَلْإِخْوَانِ وَ اَلصَّلاَةِ بِاللَّيْلِ. 💠لذت بردن از همسر، گفت و شنود شیرین با برادران و نماز شب «یعنی علاوه بر تشویق به این امور، مؤمن باید چنان با خدا انس بگیرد که از نماز شب و مناجات با خدا نیز لذّت برد». 📚 منبع : الخصال، ج 2، ص 161 @moteha 🌹
💠 معارفه آقا و بانو جهت ✅ بر اساس قوانین اسلام و به استناد اصل 12 و 28 قانون اساسی جمهوری اسلامی و مواد 1034، ‌‏1071 و 1075 قانون مدنی و ماده‌ی 21 قانون حمایت خانواده مصوب 1391، موضوع وڪالت نڪاح منقطع است. و طبق مصوبه شورای نگهبان، مجازات متعاقدین و عاقد در ازدواج غیر رسمی و مڪرر، غیر قانونی است (شماره 1488 مورخه 63/5/9). @moteha 🌹
هر شب جمعه که دلتنگ حریمت می شوم از سر شب تا سحر هر لحظه می خوانم ... ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود🔸 🌷 ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم. بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است. اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله. بعد آیا ما می توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟ آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟ اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد. 🌷 شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی کند! خداوند به آدم و حوا (علیهما السلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آنها فرمود: «یا آدَمُ اسکُن اَنتَ و زَوجُکَ الجَنَه ... » این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید. 🌷 پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است. اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. 🌷 اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می افتد! فرض کنید شما دریچه ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یکدفعه آن چیز منفجر شود. شما می گویید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالیکه این را تو بستی! اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این ها کشته شوند، شما قاتل همه آنها هستید. شما می گویید من با این چوب کبریت نمی توانم کسی را بکشم؛ ولی من می گویم: بله می توانید. 🌷 شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود. هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است. haerishirazi @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 متن+صوت 45 جلسه درس خارج فقه مقارن (با نگاه به منابع اهل‌تسنن) درباره متعه / آیةالله قزوینی http://bit.ly/36RuVbt
📌 عطر میتواند باعث تقویت میل جنسی زن و مرد شود . 👈 اگر میخواهید پیش قدم شوید در مجامعت حتما قبلش از عطراستفاده کنید. ❤پيامبر خدا (صلی الله علیه و آله): إنَّ الرّیحَ الطَّیِّبَةَ تَشُدُّ القَلبَ ، وتَزیدُ فِی الجِماع بوی خوش ، قلب را استواری می‌بخشد و بر توان همبستری می‌افزاید الکافی جلد6 ص510 ح3 @moteha 🌹
🔰 اگر زنى مردى را کند كه او را [مثلاً] دو روزه عقد کند و مرد کرده و او را سه روزه عقد کند ولى زن رضايت ندهد آيا عقد باطل است يا فقط مدت اضافى آن محكوم به بطلان است؟ 🔆 عقد مزبور كه برخلاف وكالت انجام گرفته و زن آن را نكرده است، باطل است. 📚 تذڪر :دوستان گرامی برای اطلاع از جزئیات احڪام و تفاوت فتاوا لازم است به رساله عملیه مرجع شرعی خویش مراجعه نمایند.
نظر (رحمه الله) در مورد متعه: براي جوانان راه معقول و علمي است. ازدواج غيردائمي از نظر قانوني و عرف ، راهي معقول ، علمي و شناخته شده است كه هم مي توان به وسيله ي آن از فشار غرايز در جهت خطرناك و درهم ريختگي و آشفتگي كاست و آن را در طريق صحيح به كار انداخت و هم به آساني خود را از تحمل يك نوع رنج روحي و احساس گناه ، عصيان و تخلف از اصول و مقررات اخلاقي و قانوني رها ساخت. ازدواج موقت ، نظر عده اي از متفكران غربي را نيز به خود جلب كرده است. 📚 كتاب ازدواج موقت مديريت شهوت/ص 30 @moteha 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب میفرمایند: حل مشکل جنسی جوانها به نفع دنیا و آخرت كشور است. @moteha 🌹
🔹باید فرهنگ سازی کرد برخی می گویند «ازدواج موقت» سبب مى ‏شود بعضى از افراد هوسباز از اين قانون سوء استفاده كرده و هر نوع فحشاء را در پشت اين پرده انجام دهند، تا آنجا كه افراد محترم، هرگز تن به ازدواج موقت نمى‏دهند، و زنان با شخصيت از آن ابا دارند. 🔸پاسخ: باید دقت کرد که سوء استفاده هر قانون خوب در دنيا ممکن است صورت گیرد. آيا بايد جلوی يك قانون فطرى و ضرورت اجتماعى را به خاطر سوء استفاده گرفت؟ يا جلوی سوء استفاده كنندگان را باید گرفت؟! اگر فرضاً عده‏ اى از زيارت خانه خدا، سوء استفاده كردند و در اين سفر اقدام به فروش مواد مخدر كردند، آيا بايد جلو مردم را از شركت در اين كنگره عظيم اسلامى بگيريم؟ يا جلو سوء استفاده كنندگان را؟! اگر کسی در نماز جماعت، به قصد دزدی حاضر شود آیا باید نماز جماعت را تعطیل کرد یا باید آن سوء استفاده گر را تنبیه کرد؟ و اگر ملاحظه مى‏ كنيم: امروز افراد محترم استفاده از اين قانون اسلامى را كراهت دارند، عيب قانون نيست، عيب عمل كنندگان به قانون، و يا صحيح ‏تر، سوء استفاده كنندگان از آن است. اگر در جامعه امروز، هم ازدواج موقت به صورت سالم در آيد و حكومت اسلامى تحت ضوابط و مقررات خاص، اين موضوع را به طور صحيح پياده كند، هم جلو سوء استفاده‏ ها گرفته خواهد شد و هم افراد محترم (به هنگام ضرورت‏هاى اجتماعى) از آن كراهت نخواهند داشت. @moteha 🌹