🔘 یاد مرگ
💧فقیه اعظم، شهید اوّل (ره) گفته است:
[انسان باید] یاد مرگ را نصب العین خویش كند و برای رسیدن آن زمان، در همه حال آماده باشد. برای اینكه یاد مرگ فرا دید او گردد، روزی بیست مرتبه یاد مرگ كند. با قلب و زبان، دائم در استغفار بوده، طلب بخشش كند. كیفیّت آن استغفار چنین است:
«اَللَّهُمَّ اغفِرلی، فَانّی اَستَغِفرُكَ و اَتُوب.»
برادران دینی را یار و كمك باشد و با نهایت افتادگی، نیاز آنان و حاجتشان را برآورد و اولاد فاطمه (س) را خدمت كند و برای تعجیل فرج امام زمان (عج) دائم دعا كند؛ زیرا این عمل در شریعت اسلام از اهمّیت والایی برخوردار است.
📚 #مجموعه_کشکول
📗 #کلام_حکیمانه
📬خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/546054
#اخلاق_اسلامی
@mouood_org
🔸 محمود محمود در کتاب «تاریخ روابط سیاسی ایران و انگلیس در قرن 19م.»، درباره تأثیرپذیری و انقیاد رجال سیاستمدار برگزیده مینویسد:
🔸 از اوایل قرن نوزدهم میلادی، پای هر ایرانی متشخّص که به اروپا رسید، مخصوصاً به «لندن»، او را به این محفل سرّی (محفل فراماسونری) دعوت کردند و امضا گرفتند و او را برادر و برابر خواندند و مُهر کردند و دهانش دوختند. این آدم دیگر دلباخته آزادگان می شد و خود را مطیع و پیرو دستورات آنها می دانست... نمایندگان دولت انگلیس که در ایران مأموریت پیدا میکردند، در همه جا از این برادران داشتند و سراغ هم میرفتند و یکدیگر را پیدا میکردند و با آنها سر و سرّ داشتند و با هم رایگان [ندار] بودند...
🔸 میرزا ابوالحسن خان شیرازی، اوّلین سفیر سده نوزدهم «ایران» در «انگلستان» بود...
🔸 او چونان عسکر خان افشار در لژ ماسونی، به درجه استادی رسید و به سمت ریاست فراماسونری ایران تعیین شد. او با امضای قرارداد مفصّلی با انگلیس، ایران را به طور غیر مستقیم مستعمره آن کشور کرد و نیز با همکاری اوزلی که واسطه ایران و «روسیه» شده بود، با امضای قرارداد انگلستان، هفده شهر «قفقاز» را از ایران جدا کرد...
📚 مقاله «ایرانیان و فراماسونری هندوستان»، #ماهنامه_موعود، شماره 227-228.
#اشاره
@mouood_org
May 11
🔘زمان حکومت
❓ #حكومت_امام_زمان(ع) یا به طور كلّی حكومتی كه پس از #ظهور مستقر میشود، چند سال به طول میانجامد؟
🔅 در روایتهای شیعه و سنّی، مدّت زمانهای متفاوتی برای حكومت عدل مهدوی ذكر شده كه كمترین آنها هفت سال و بیشترین آنها 309 سال (به مقدار توقّف #اصحاب_كهف در غار) است.
🔅 در بسیاری از روایاتی كه از طریق اهل سنّت از #پیامبر اعظم(ص) نقل شده، مدّت زمان حكومت #امام_مهدی(ع)، هفت یا نُه سال ذكر شده است. در یكی از این روایات چنین میخوانیم:
«زمین از #ظلم و جور پر میشود؛ آنگاه مردی از خاندان من قیام میكند. او هفت یا نُه [سال] حكومت میكند و زمین را از عدل و داد آكنده میسازد.»1
🔅 از امام محمّد باقر(ع) نقل شده، چنین آمده است:
«قائم(ع) مدّت 309 سال حكومت میكند؛ به تعداد سالهایی كه اصحاب كهف در غار خود درنگ كردند. او زمین را از عدل و داد پر میكند، همچنان كه از ستم و بیداد پر شده بود.»2
🔅 آیتالله مكارم شیرازی نیز در این باره مینویسد:
گرچه درباره مدّت حكومت او احادیث مختلفی در منابع اسلامی دیده میشود كه از پنج یا هفت سال تا 309 سال ذكر شده است كه در واقع ممكن است، اشاره به مراحل و دورانهای آن حكومت باشد (آغاز شكل گرفتن و پیاده شدنش پنج یا هفت سال و دوران تكاملش چهل سال و دوران نهاییاش بیش از سیصد سال! دقّت كنید)، ولی قطع نظر از روایات اسلامی، مسلّم است كه این آوازهها و مقدّمات، برای یك دوران كوتاه مدّت نیست، بلكه قطعاً برای مدّتی است طولانی كه ارزش این همه تحمّل زحمت و تلاش و كوشش را داشته باشد.3
🔅 ابن حجر عسقلانی، از علمای #اهل_سنت، درباره جمع روایات مدّت حكومت مهدی موعود(ع)، چنین مینویسد:
در #نشانههای مهدی منتظر، روایتهای هفت سال، بیشتر و مشهورتر هستند. بر فرض درستی همه روایتهای [وارد شده در این موضوع]، میتوان آنها را اینگونه جمع كرد: حكومت او از نظر ظهور و قدرت متفاوت است. پس چهل سال ـ به عنوان مثال ـ به اعتبار همه مدّت حكومت اوست. هفت سال و مانند آن، به اعتبار نهایت ظهور و قدرت حكومت او و بیست سال و مانند آن نیز به اعتبار حدّ میانه [ظهور و قدرت حكومت او] است.4
1. المسند (ابن حنبل)، ج 3، ص 28.
2. بحارالأنوار، ج 52، ص 291، ح 34.
3. ناصر مكارم شیرازی، «حكومت جهانی موعود(ع)، چاپ سوم: قم، نسل جوان، 1384، ص 281.
4. به نقل از: المهدی، ص 242.
📚 #پرسش_از_موعود
📫 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/PAM
#پرسش_و_پاسخ
@mouood_org
🔘 مرگ های بیوتروریستی در آخرالزمان
♦️ روایات آخرالزمانی توصیف کنندۀ مشکلات و ابتلائات عمومی از اتفاقاتی خبر می دهند که بی شباهت به بیوتروریسم نیست. حجم اثرگذاری این اپیدمی ها چنان گسترده است که در برخی روایات گفته شده تا یک سوم ساکنان زمین را نابود می کند.
♦️ برای نمونه، امام علی (ع) فرمودند: «پیشاپیش آمدن قائم، مرگ سرخ و سفید و هجوم ملخ ها، وقت و بی وقت، به رنگ خون رخ خواهند داد. مرگ قرمز با شمشیر (وجنگ) به وجود می آید و مرگ سفید طاعون است.» در برخی نسخه ها آمده است که پنج هفتم (و در برخی روایات دیگر) دو سوم مردم به این سبب از بین خواهند رفت!
♦️ مشابه این روایت از امام صادق (ع) را در منابع معتبر و مهم مهدویت می توان دید که میزان تلفات صرفاً جنگ ها و طاعون آخرالزمان را پنج هفتم ذکر کرده اند. این روایت مورد توجه منابع متعددی قرار گرفته است؛ به نحوی که نمی توان از آن غفلت کرد و باید این تهدید را جدی گرفت.
♦️ به تعبیر دیگر، هر چند این رخداد در میان نشانه های حتمی ظهور بیان نشده است، اما با توجه به نحوۀ پرداختن منابع مهم و معتبر مهدویت به این موضوع، باید برای کاهش آسیب های ناشی از آن، به طور جدی برنامه ریزی کرد.
♦️ در کنار این روایات، باید دو دستۀ دیگر از روایات را نیز مدنظر داشت که در مطلب بعدی به آنها خواهیم پرداخت.
📚 مجموعه مقالات #بیوتروریسم، انتشارات هلال
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/101450
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔘 برعهده نداشتن #بيعت ظالمان
🔸 در برخی روايات آمده است که حضرت مهدی(عج) به اين دليل در #غيبت به سر میبرد که میخواهد هنگام ظهور، برخلاف اجداد خويش، بيعت حاکمان جور را بر گردن نداشته باشد.
🔸 در روايتی که #شيخ_صدوق در کتاب #کمال_الدين از امام رضا(ع) نقل میکند، آن حضرت در پاسخ اين پرسش که چرا امام مهدی(عج) از ديده شيعيانش پنهان میشود؟ میفرمايد:
🔸 «برای اينکه در هنگام #ظهور و قيام به #شمشير، بيعت و #عهد و پيمان کسی را بر گردن خويش نداشته باشد».
🔸 در توقيعی نيز که از #ناحيه_مقدسه صادر شده، به اين موضوع اشاره شده است و حضرت میفرمايد:
«هرکدام از اجداد من بيعت يکی از سرکشان عصر را بر گردن داشتند، ولی من در زمانی که قيام خويش را آغاز میکنم، بيعت هيچ کدام از حاکمان سرکش را بر عهده ندارم.»
📚 برگرفته از کتاب #درسنامه_فرهنگ_مهدویت_و_انتظار, ج 1: #منم_مهدی_ع»؛ اثر #ابراهیم_شفیعی_سروستانی
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh
#امام_زمان_شناسی
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 انطباق روحیه ایرانیان با اسلام
#کلیپ
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#سلسله_نشستهای_ماهانه_فرهنگ_مهدوی شماره 39 | #قوم_نشان_شده
@mouood_org
@mouood_multimedia