eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
3️⃣3️⃣ 🔘 منشأ پاسخ به پرسش ها _5: 💠 چهارمین و آخرین منبع دریافت کلی انسان از هستی، دریافتی است که از طریق حاصل آمده است. 💠 اکتشافات قرن 16 میلادی و تسخیر تاریخی ، انسان را با پدیده ای به نام علم مواجه جدید کرد. پدیده ای که نه تنها امکان تسلط انسان بر کره خاک را فراهم می کرد، بلکه به عنوان حریفی در مقابل فسلفه قدیم با اتکاء به دریافت های صرف تجربی، مدعی عرضه نوع جدید شناسایی از هستی بود. 💠 علم امکان کشف بسیاری از قانونمندی های کمی حاکم بر پدیده های مادی را فراهم می آورد و همین کشفیات انسان را در استفاده از این قانونمندی ها یاری می دهد. اما بسط این امر موجب شده است تا برخی چنین بپندارند که علم قادر به شناسایی همه امور هستی است و می تواند در کنار فلسفه و دین تمام هستی را تبیین نماید. 💠 باید گفت علم تنها از پدیده های مادی و پیوند اجزاء آن و نحوه بروز نیروهای بالقوه و نهفته میان پدیده ها سخن می گوید و به عبارت دیگر به سؤالات انسان درباره چگونگی پدیده های مادی پاسخ می دهد؛ و هیچ پاسخ روشنی برای چراهای انسان ندارد. 💠 به عبارت دیگر دستاوردهای علوم تجربی، پرده از نحوه بروز فعل و انفعالات جوی، ایجاد باران، سیل و طوفان بر می دارند اما در برابر سؤالی که می خواهد به این جریانات بپردازد و این تحولات را بفهمد، سکوت می کند. چراها در نهایت به پرسشی درباره عالم وجود و وجود آفریدگاری هوشمند با حکمتی مدبرانه در پس تمامی حوادث و پدیدارها بر می گردد. 💠 علم و فلسفه با اتکاء به ابزارهای انسانی (تعقل و حواس) اقدام به شناسایی و عرضه تعاریفی درباره عالم و آدم می کنند. اگرچه شناخت فلسفی کلی و در مقابل شناخت علمی محدود و جزئی است و جهانی که علم به شناسایی آن می پردازد، آفریده ای است خارج از دایره علم و عالم تنها به مدد تجربه، حواس و قدرت درک خود، وجوهی از کمیات آن را شناسایی کرده و معرفی می کند. از این رو شناختی که علم درباره و عرضه می کند، شناختی است نسبی که در برابر امور غیر مادی ( ) سکوت می کند. 📚 « » اثر استاد اسماعیل_شفیعی_سروستانی 📬 خرید از فروشگاه موعود: 🌐 shop.mouood.com/tafakor_farhang @mouood_org
🔹 خدايا! هرگاه مرا در نظر مردم به درجتى فرا مى‏برى، به همان قدر در نفس خود خوارم گردان و هر گاه مرا به عزّتى آشكار مى‏نوازى، به همان قدر در نفس خود ذليل گردان. 📚 «صحیفه سجّادیه»، ترجمه آيتى، ص 128، مناجات بیستم @mouood_org
🔘 اختلاف در شام 🔹 حضرت علی(ع) فرمودند: 🔹 درگیری دو سپاه در یکی از آیات الهی است... سپس لرزشی شدید در شام به وجود می‌یاد که ضمن آن صدهزار نفر، کشته می‌شوند. خداوند آن را مایه رحمت مؤمنان و عذاب کافران قرار می‌دهد. 🔹 وقتی چنین شد به سوارانی بنگرید که بر مرکب‌ها (بابوها)ی سیاه و سفید، سوار و پرچم زرد دارند؛ از مغرب آمده‌اند تا اینکه به شام وارد شوند. در این زمان منتظر فرو رفتن یکی از روستاهای شام به نام حرستا باشید و پس از آن منتظر نواده جگرخوار از (دره خشک و بی‌آب و علف) تا اینکه بر منبر قرار گیرد (حاکم شام گردد) و به دنبال از آن هم منتظر قیام حضرت مهدی(ع) باشید.» 📚 برگرفته از کتاب برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از الغیبه شیخ طوسی، ص277. 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/emam_ali_emam_mahdi فراکتاب: https://b2n.ir/j92654 کتابراه: https://b2n.ir/j37096 طاقچه: https://b2n.ir/x18346 @mouood_org
🔘 صلوات خاصه امام باقر(ع) 🕯 اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیّ بَاقِرِ الْعِلْمِ 🕯 وَ إِمَامِ الْهُدَى وَ قَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى 🕯 وَ الْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِکَ 🕯 اللهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ عَلَما لِعِبَادِکَ وَ مَنَارا لِبِلادِکَ 🕯 وَ مُسْتَوْدَعا لِحِکْمَتِکَ وَ مُتَرْجِما لِوَحْیِکَ 🕯 وَ أَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَ حَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِیَتِهِ 🕯 فَصَلِّ عَلَیْهِ یَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّةِ أَنْبِیَائِکَ وَ أَصْفِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ وَ أُمَنَائِکَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ ▪️ شهادت شکافنده‌ی علم نبوی و مظهر حلم علوی، امام محمّد باقر(ع) بر رهروان راه آن حضرت تسلیت باد. @mouood_org
📚سیر زمان تا صاحب الزمان(عج) 📚«سیر زمان تا صاحب الزمان علیه‌السلام» کتابی است منطقی که با استفاده از استدلال‌ های عقلی، روال طبیعی جهان و سنت‌ های حاکم خداوند بر جریان هستی به یک نتیجه‌ گیری مهم دست می‌ یابد. 🔹محقق و نویسنده‌ این کتاب، «بلال نعیم»، از آغاز زندگی آدمیان در زمین شروع به بررسی نحوه‌ رفتار و عملکرد انسان ها کرده است و نقطه‌ آغاز شر را قتل هابیل به دست قابیل می‌ داند. پس از آن، به بررسی منازعات واقع شده در جهان تا عصر حاضر می‌ پردازد. 🔹در فصل بعدی، نویسنده به سنت‌ های خداوند درباره‌ انسان‌ ها و اقوام می‌ پردازد و در نهایت به این نتیجه می‌ رسد که ظهور حضرت مهدی (عج)، نه تنها یک نیاز بشری است بلکه وسیله ای برای اجرای سنت های خداوند بر روی زمین است. در بخش پایانی این کتاب نیز، با برنامه‌ های حضرت مهدی (عج)، در دوران حکومت آشنا می‌ شویم. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/seire_zaman/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 | 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
3⃣7️⃣ 🔘 مقام تصرف 🔹 علامه ، ولایت را بر دو قسم: 1. و 2. تقسیم می نماید و می نویسد: 🔹 ولایت جزئیه نیز بر دو قسم است: و . تحصیلی عبارت است از ولایت اولیا و غیرتحصیلی عبارت است از ولایت انبیا. 🔹 جناب علامه میرجهانی در توضیح دو مرتبه «ولایت کلیه» و «ولایت جزئیه» می نویسد: ولایت تحصیلی برای غیرانبیا است كه به وسیله ریاضات نفسانی، تقوا و مجاهدت حاصل می شود؛ اما ولایت غیرتحصیلی، مخصوص انبیا است كه به واسطه افاضات الهی و لیاقت ذاتی اعطا شده است. 🔹 ، فیض ویژه خداوند است كه كسب آن نیازمند طی مراتب و مقدمات نبوده است؛ بلكه از گهواره تا گور، آنان دارای ملكه و و ذاتی اند. اگرچه این استعداد و قابلیت در آنها، ذاتاً مختلف و هریك از ایشان به حسب قابلیت ذاتی ای كه دارند و به قدر علم لدنی كه به آنها افاضه شده، مصون از خطا و لغزش می باشند ... 🔹 مأموریت هر پیغمبری نسبت به هر خانواده یا قبیله یا دهكده یا شهر یا مملكتی یا تمام روی زمین، مانند سلاطین روی زمین و قلمرو آنهاست و هر پیغمبری مبعوث است بر محل و قلمرو خود كه به عنوان ولایت و سمت اولوالامری، قادر و توانا به هرگونه تصرفات در آن می باشد و بر وفق آنچه كه خدا او را مأمور كرده است، چنانچه شاید و باید، به تمام معنا، مصالح و مفاسد كلیه امور دنیوی و اخرویه همه آنها را عهده دار خواهد بود؛ خواه اطاعت او را كنند یا معصیت او را نمایند و ولی غیر نبی را قلمرو و متصرفاتی نیست و اگر تصرفی كند، تصرف او بر وفق درخواست از خدا انجام می گیرد و تصرفات او رسمیت ندارد. 🔹 و اما ولایت كلیه؛ مخصوص مخلوقی است كه از حیث صفات كمالی، دارای عالی ترین مرتبه و مقدم بر كلیه خلایق و آفریده ها باشد؛ یعنی كسی باشد در میان خلق كه از حیث مظهر بودن برای صفات كمالی خداوند، از همه مخلوق مرتبه او اعلی و اَرْفع باشد؛ زیرا كه اگر در میان خلق، كسی از او بالاتر باشد در مظهریت، او نخواهد بود؛ زیرا كه مستلزم آن است كه مفضول بر فاضلی مقدم باشد؛ یعنی آنكه مرتبه او که پست تر است، مقدم باشد بر كسی كه مرتبه او بالاتر است و آن قبیح است.» 📚 کتاب « » اثر از مجموعه 📬 خرید از فروشگاه موعود shop.mouood.com/velayat_vali طاقچه: https://b2n.ir/k79931 کتابراه: https://b2n.ir/n39413 پاتوق کتاب فردا: https://b2n.ir/j48730 فراکتاب: https://b2n.ir/b10942 @mouood_org
هدایت شده از موعود
202030_1951834298.mpga
3.38M
هدایت شده از موعود
1_92905014.pdf
686.4K