eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘بیوتروریسم تعاریف سنتی را پشت سر گذاشته است ♦️به طور کلی آنچه که از رسانه‌های بین المللی در مورد بیوتروریسم تبلیغ می‌شود این است که بیوتروریسم عملی مجرمانه است که در آن، از تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی علیه شهروندان و غیر نظامیان استفاده می‌شود و عاملان این جرائم بیولوژیکی، عمدتاً از میکرو ارگانیسم‌هایی، همچون باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها یا از سموم ناشی از این میکروارگانیسم‌ها در تسلیحات، بمب یا ابزار دیگر بهره می‌برند. ♦️اما با روشن شدن ابعاد جدید بیوتروریسم، این پدیده، اخیراً در سطح وسیعی در محافل پزشکی، بهداشتی، سیاستگذاری‌های بلندمدّت دفاعی، کشاورزی و سطوح امنیت ملی کشورها مطرح گردیده است. ♦️نگاه جدید به پدیده ی بیوتروریسم، از محدوده‌ی عملیات‌های تروریستی و نظامی خارج شده و هرگونه عمل برنامه ریزی شده‌ای را که به طور مستقیم یا غیرمستقیم سلامتی فردی و بهداشت عمومی شهروندان یک جامعه را در درازمدت یا کوتاه مدت، از طریق تهدید امنیت جسمی، غذایی و زیست محیطی آن جامعه به خطر بیندازد، نوعی بیوتروریسم می‌داند. ♦️با این نگاه، شهروندان کشورهای در حال توسعه همیشه در خطر اعمال بیوتروریستی کشورهای صنعتی و قدرت‌های نظامی بزرگ می‌باشند که گاهی در نتیجه‌ی عدم آگاهی شهروندان و برنامه ریزان یا ضعف قوانین این کشورها روی می‌دهد. 📚 مجموعه مقالات #بیوتروریسم، انتشارات هلال 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/101450 #مطالعات_فرهنگی @mouood_org
🔘 تبعیدی حبس انتظارت شده‌ایم ای مژده‌ی آزادی زندان! برگرد ✍️ محمدحسن بیات لو #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org
🔘 گروه‌های مختلف (عج) 🔸 از روایات و سخنان اهل بیت(ع) می توان دریافت که یاران امام مهدی(عج) در دوران غیبت، همه در یک سطح نیستند و به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌‌شوند. در اینجا به اجمال هر یک از این گروه‌ها را بررسی می‌‌کنیم: 🔸 اول ـ اوتاد در لغت به معنی ست. در روایات صوفیه اهل سنت اوتاد گروهی از اولیا شمرده شده‌اند که شمار آنها چهار یا هفت و یا چهل تن هستند که بر خُلق (ع) یا بر قلب خلق شده‌اند یا دارای یقینی همچون (ع) هستند که به برکت ایشان باران می‌‌بارد و بلا از زمین دور می‌‌شود و مردم به واسطه ایشان روزی می‌‌یابند ... . 🔸 دوم ـ ابدال گروهی از هستند که هرگز جهان از وجود آنها خالی نمی‌ماند. در یکی از این روایات، از پیامبر گرامی اسلام(ص) چنین نقل می‌‌کند: پیوسته نفر از امت من هستند که قلبهایشان همانند قلب حضرت ابراهیم(ع) است. خداوند به وسیله آنها بلاها را از اهل زمین دور می‌‌گرداند که به آنان ابدال گفته می‌‌شود. سپس رسول خدا فرمود: بدانید که اینان هرگز این مقام را از خواندن نماز و گرفتن روزه و پرداخت صدقه به دست نیاوردند. عرض کردند: ای رسول خدا! پس به چه چیز به این مقام رسیدند؟ پیامبر فرمود: به وسیله و و برای مسلمانان. 🔸 ج ـ «نجبا» جمع «نجیب» و در لغت به معنای مردمان نجیب و اصیل و بزرگزاده و گرامی گوهر است و در اصطلاح صوفیه بر چهل مرد که مأمور اصلاح احوال مردم و حمل اثقال آنها و متصرف در حقوق خلق هستند، اطلاق می‌‌شود. در فرهنگ معارف اسلامی و دایرة المعارف معارف و معاریف نیز بر همین معنا تأکید شده است. نجبا از نظر جایگاه و مرتبه معنوی در درجه‌ای پایین‌تر از ابدال قرار دارند. 🔸 د ـ (صالحان) «صلحا»، جمع «صلیح»، به معنای صالح است. این واژه در بر گیرنده عموم انسان‌های شایسته‌ای است که به وظایف و خود عمل و از گناهان پرهیز می‌‌کنند. 🔸 ه‍‍ ـ (نقیبان) «نقبا»، از نظر لغوی، جمع « » به معنای سالار، پیشوا، رئیس، سرپرست گروه، سردسته، بزرگ‌تر و کسی است که معرفت به احوال مردم داشته باشد. 🔸 و ـ برخی علمای لغت، «رجال الغیب» را این گونه معنا کرد‌ه‌اند: «گروهی از مردان خدا که از نظر مردم دنیا پوشیده‌اند و جهان به وجود ایشان قوام دارد». نویسنده کتاب معارف و معاریف نیز در تعریف این واژه می‌‌نویسد: «رجال الغیب یا نجبا تن‌اند که در عالم پراکنده و از دید همگان پنهان‌اند». با توجه به مطالب یاد شده شاید بتوان گفت که رجال الغیب همان ابدال یا نجبا هستند. 📚 برگرفته از کتاب , ج 1: »؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ این روزها برخی شیعیان عراقی، مجالس ذکر مصیبت و توسل و دعا در کوچه‌ها و فضای باز برگزار می‌کنند. این «روضه‌های کوچه‌ای» به ساده‌ترین شکل و با چند نفر برگزار می‌شوند. ▫️ این مدل روضه‌، سابقه تاریخی دارد و در گذشته در زمان شیوع بیماری‌ وبا در نجف توسط علما برپا می‌شد. 📚 لینک اصلی مطلب: https://twitter.com/mohsenHmazaheri/status/1236926516644196352?s=19 @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 سالروز وفات حضرت زینب کبری(س)، دخت علی مرتضی، پیام‌آور کربلا و الگوی شکیبایی و تقوا را به تمام پویندگان راه ولایت و عاشقان خط سرخ شهادت تسلیت عرض می‌نماییم. #مناسبتی @mouood_org
🔘حوادث ماه ⏳2. صیحه آسمانی پس از و در ، این سومین نشانه حتمی ظهور است؛ ندايي است كه شب بيست و سوم ماه رمضان كه همان شب قدر است از آسمان شنيده می‏شود. دليل برخاستن اين از اين قرار است: الف) توجّه دادن مردم به نزديكی ؛ ب) به وجود آوردن آمادگی درونی در ميان مؤمنان مخلص. ⏳امام باقر(ع) فرمودند: « منادی از آسمان به نام قائم(ع) ندا سر می‌‏دهد و از مشرق تا مغرب صدايش را می‏شنوند. از ترس آن صدا، هيچ خوابيده‏ای نمی‌ماند؛ مگر اين كه بيدار می‏شود و ايستادگان همگی می‏نشينند و نشستگان هم بر دو پای خويش برمی‏خيزند. صدا، صدای روح‏الامين است و صدا در شب جمعه بيست و سوم ماه رمضان خواهد بود. درباره آن شك نكنيد و گوش فرا دهيد و اطاعت كنيد. در انتهای روز صدای ملعون [شنيده می‏شود] كه ندا می‏دهد آگاه باشيد كه فلانی مظلومانه كشته شد تا مردم را به شك بيندازد و آنها را مبتلا به كند. چقدر شك‏كنندگان متحير، در آن روز زيادند كه در آتش افكنده شده‏اند. ...نشانه آن اين است كه به نام قائم و پدرش(ع)ندا می‏دهد. به طوری كه حتّي دوشيزگان در خلوتگاه‏هايشان در خانه آن را می‏شنوند و پدر و برادر خويش را براي خروج [و قيام] تشويق می‏كنند.»1 ⏳امام صادق(ع) در جواب عده‌ای که صیحه آسمانی را انکار می‌کردند، فرمودند: «آن را از من روايت نكنيد و از پدرم روايت كنيد كه ديگر هيچ بر شما خرده نگيرند. شهادت می‏دهم كه از پدرم شنيدم كه می‏فرمودند: والله! اين مطلب در به وضوح بيان شده است آنجا كه می‏گويد: «اگر بخواهيم از آسمان ‏ای بر ايشان می‏فرستيم كه گردن‏هايشان را برای هميشه به زير افكنند».2 آن روز در زمين احدی باقی نمی‏ماند كه به عنوان خضوع گردنش را كج نكرده باشد. اهل زمين ايمان می‏آورند، آن زمان كه اين صدا را از آسمان بشنوند كه: «آگاه باشيد در ميان ‏طالب(ع) و اوست».3 1. الغيبه نعمانی، ص 170. 2. سوره شعرا، آیه 4. 3. الغيبه نعمانی، ص 173 📚 📫 خرید از یاران شاپ:https://b2n.ir/405191 @mouood_org
🔘 ایده‌آلیسم جدید 💠 قبل از پرداختن به ایده آلیسم جدید لازم است مفهوم آن را در گذشته بدانیم. 💠 پدر ایده آلیسم را افلاطون می دانند. او برای درک مفهوم ایده آلیسم از مثالی استفاده می کند که به تمثیل غار افلاطونی معروف است. 💠 او می گوید غار تاریکی را در نظر بگیرید که انسان هایی پشت به در غار و رو به دیوار زنجیر شده اند. چیزی که آنها از دنیا درک می کنند تنها سایه حیوانات و اجسامی است که بر اثر نور بیرون بر دیوارهای غار نقش می بندد. در حالی که اگر یکی از اینها زنجیر را بگشاید و از غار بیرون رود، ابتدا در برخورد با نور خورشید، به دلیل عادت چشم به تاریکی، چنان کور می شود که نمی تواند ببیند. اما اگر مدتی صبر کند، چشمش به نور عادت می کند و موجودات حقیقی را می بیند که منشأ آن سایه های غار بودند. حال اگر او به غار برگردد و برای سایرین ماوقع را توضیح دهد هم زنجیرهایش فکر می کنند او دیوانه است! چرا که برای اهالی غار جز سایه ها چیز دیگری «اصالت» ندارد. 💠 افلاطون معتقد بود که واقعیت جهان و عالمی که ما حس می کنیم اصالت و حقیقت ندارد، بلکه اصالت را برای عالمی حقیقی به نام ایده ها یا «مُثُل» قائل بود، که جهان خارج را پرتویی از وجود آن می دانست. به اعتقاد افلاطون عدم اصالت جهان مادی، انکار ان نیست بلکه اصل ندانستن آن است. اصل، جهان مجرد معنوی ایده هاست. «ایده» انسان یا درخت، مادی نیست، بلکه معنوی است و همچون مفهوم کلی انسان و یا درخت است که در ذهن ماست، منتهی در عالم ثابتی وجود دارد. 💠 افلاطون می گفت: انسان باید ورزش عقلیش قوی باشد و اهل شور و شوق و تزکیه هم باشد تا بتواند به درک عالم مثل برسد. 🔵 ایده‌آلیسم جدید 💠 ایده آلیسم جدید بر مدار اصالت انسان است و «ذهن» انسان را مبنا و حقیقت وجود می داند. ایده آلیست های جدید معتفدند که «مُثُل» و ایده های افلاطونی نه در جهانی مجرد، بلکه در ذهن ما وجود دارد و بدین ترتیب، این ذهن و تصورات ذهنی ماست که به موجودات صورت بخشیده است. 💠 پس اصل، انسان است و ذهن و صورتهای ذهنی او. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/74172 @mouood_org
🔘 همواره در برابر لیلی، جنون کم است شیرین اگر تویی، به خدا بیستون کم است کاری کن ای عزیز! زلیخا شود دلم یوسف اگر تویی، جگر غرق خون کم است ✍️ سیدحمیدرضا برقعی @mouood_org
🔘 فرصت را دریاب! 🔹 بعضی از فرصت‌های انسان، همانند یک که از پنجره‌ ای باز به درون اتاقی می وزد، زودگذر امّا با برکت هستند. 🔹 همه نعمت‌ها چنین هستند و یاران امام زمان(عج) کسانی هستند که به هنگام دریافتن یک ، آن را سخت در برمی‌گیرند. چه بسا فرصت دوباره ای میسر نشود... 🔹 نعمت ، از نعمت‌هایی است که خداوند به هر کسی نمی‌بخشد. بنابراین یاران و شیعیان حقیقی می‌کوشند تا با فرمانبری از امام، حقّ این نعمت را تا آنجا که در توان دارند به جا بیاورند. 🔹 امیرمؤمنان(ع) فرمودند: «از او تخلف نکن، اگر او را کنی و از او مگذر اگر به سوی او هدایت شدی.» 📚 برگرفته از کتاب « »؛ به نقل از بشارة الاسلام، ص 54. 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/yari @mouood_org