eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 تقصیر تو چیست، اینکه شب ظلمانیست؟ سیمای خجستة سحر پیدا نیست؟ تو آمده‌ای و صحنه خالی از ماست تو حاضری و غیبت ما طولانیست! ✍️ رضا اسماعیلی #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org
🔘 یاد مرگ 💧فقیه اعظم، شهید اوّل (ره) گفته است: [انسان باید] یاد مرگ را نصب العین خویش كند و برای رسیدن آن زمان، در همه حال آماده باشد. برای اینكه یاد مرگ فرا دید او گردد، روزی بیست مرتبه یاد مرگ كند. با قلب و زبان، دائم در استغفار بوده، طلب بخشش كند. كیفیّت آن استغفار چنین است: «اَللَّهُمَّ اغفِرلی، فَانّی اَستَغِفرُكَ و اَتُوب.» برادران دینی را یار و كمك باشد و با نهایت افتادگی، نیاز آنان و حاجتشان را برآورد و اولاد فاطمه (س) را خدمت كند و برای تعجیل فرج امام زمان (عج) دائم دعا كند؛ زیرا این عمل در شریعت اسلام از اهمّیت والایی برخوردار است. 📚 📗 📬خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/546054 @mouood_org
🔸 محمود محمود در کتاب «تاریخ روابط سیاسی ایران و انگلیس در قرن 19م.»، درباره تأثیرپذیری و انقیاد رجال سیاستمدار برگزیده می‌نویسد: 🔸 از اوایل قرن نوزدهم میلادی، پای هر ایرانی متشخّص که به اروپا رسید، مخصوصاً به «لندن»، او را به این محفل سرّی (محفل فراماسونری) دعوت کردند و امضا گرفتند و او را برادر و برابر خواندند و مُهر کردند و دهانش دوختند. این آدم دیگر دلباخته آزادگان می شد و خود را مطیع و پیرو دستورات آنها می دانست... نمایندگان دولت انگلیس که در ایران مأموریت پیدا می‌کردند، در همه جا از این برادران داشتند و سراغ هم می‌رفتند و یکدیگر را پیدا می‌کردند و با آنها سر و سرّ داشتند و با هم رایگان [ندار] بودند... 🔸 میرزا ابوالحسن خان شیرازی، اوّلین سفیر سده نوزدهم «ایران» در «انگلستان» بود... 🔸 او چونان عسکر خان افشار در لژ ماسونی، به درجه استادی رسید و به سمت ریاست فراماسونری ایران تعیین شد. او با امضای قرارداد مفصّلی با انگلیس، ایران را به طور غیر مستقیم مستعمره آن کشور کرد و نیز با همکاری اوزلی که واسطه ایران و «روسیه» شده بود، با امضای قرارداد انگلستان، هفده شهر «قفقاز» را از ایران جدا کرد... 📚 مقاله «ایرانیان و فراماسونری هندوستان»، #ماهنامه_موعود، شماره 227-228. #اشاره @mouood_org
🔘 مولای سلام و خنده و شادی اوست در شام جهان، سپیده را، هادی اوست می‌آید و واژه قفس می‌میرد گوینده «زنده‌باد آزادی» اوست ✍️ رضا اسماعیلی #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org
🔘زمان حکومت ❓ (ع) یا به طور كلّی حكومتی كه پس از مستقر می‌‏شود، چند سال به طول می‌‏انجامد؟ 🔅 در روایت‌‏های شیعه و سنّی، مدّت زمان‏‌های متفاوتی برای حكومت عدل مهدوی ذكر شده كه كمترین آنها هفت سال و بیشترین آنها 309 سال (به مقدار توقّف در غار) است. 🔅 در بسیاری از روایاتی كه از طریق اهل سنّت از اعظم(ص) نقل شده، مدّت زمان حكومت (ع)، هفت یا نُه سال ذكر شده است. در یكی از این ‏روایات چنین می‌‏خوانیم: «زمین از و جور پر می‌‏شود؛ آن‏گاه مردی از خاندان من قیام می‌‏كند. او هفت یا نُه [سال] حكومت می‏‌كند و زمین را از عدل و داد آكنده می‌‏سازد.»1 🔅 از امام محمّد باقر(ع) نقل شده، چنین آمده است: «قائم(ع) مدّت 309 سال حكومت می‌‏كند؛ به تعداد سال‏‌هایی كه اصحاب كهف در غار خود درنگ كردند. او زمین را از عدل و داد پر می‌‏كند، همچنان كه از ستم و بی‏داد پر شده بود.»2 🔅 آیت‌الله مكارم شیرازی نیز در این باره می‌‏نویسد: گرچه درباره مدّت حكومت او احادیث مختلفی در منابع اسلامی دیده می‌‏شود كه از پنج یا هفت سال تا 309 سال ذكر شده است كه در واقع ممكن است، اشاره به مراحل و دوران‌‏های آن حكومت باشد (آغاز شكل گرفتن و پیاده شدنش پنج یا هفت سال و دوران تكاملش چهل سال و دوران نهایی‏‌اش بیش از سیصد سال! دقّت كنید)، ولی قطع نظر از روایات اسلامی، مسلّم است كه این آوازه‌‏ها و مقدّمات، برای یك دوران كوتاه مدّت نیست، بلكه قطعاً برای مدّتی است طولانی كه ارزش این همه تحمّل زحمت و تلاش و كوشش را داشته باشد.3 🔅 ابن حجر عسقلانی، از علمای ، درباره جمع روایات مدّت حكومت مهدی موعود(ع)، چنین می‌‏نویسد: در ‏های مهدی منتظر، روایت‌‏های هفت سال، بیشتر و مشهورتر هستند. بر فرض درستی همه روایت‌‏های [وارد شده در این موضوع]، می‏‌توان آنها را این‏گونه جمع كرد: حكومت او از نظر ظهور و قدرت متفاوت است. پس چهل سال ـ به عنوان مثال ـ به اعتبار همه مدّت حكومت اوست. هفت سال و مانند آن، به اعتبار نهایت ظهور و قدرت حكومت او و بیست سال و مانند آن نیز به اعتبار حدّ میانه [ظهور و قدرت حكومت او] است.4 1. المسند (ابن حنبل)، ج 3، ص 28. 2. بحارالأنوار، ج 52، ص 291، ح 34. 3. ناصر مكارم شیرازی، «حكومت جهانی موعود(ع)، چاپ سوم: قم، نسل جوان، 1384، ص 281. 4. به نقل از: المهدی، ص 242. 📚 📫 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/PAM @mouood_org
🔘 مرگ های بیوتروریستی در آخرالزمان ♦️ روایات آخرالزمانی توصیف کنندۀ مشکلات و ابتلائات عمومی از اتفاقاتی خبر می دهند که بی شباهت به بیوتروریسم نیست. حجم اثرگذاری این اپیدمی ها چنان گسترده است که در برخی روایات گفته شده تا یک سوم ساکنان زمین را نابود می کند. ♦️ برای نمونه، امام علی (ع) فرمودند: «پیشاپیش آمدن قائم، مرگ سرخ و سفید و هجوم ملخ ها، وقت و بی وقت، به رنگ خون رخ خواهند داد. مرگ قرمز با شمشیر (وجنگ) به وجود می آید و مرگ سفید طاعون است.» در برخی نسخه ها آمده است که پنج هفتم (و در برخی روایات دیگر) دو سوم مردم به این سبب از بین خواهند رفت! ♦️ مشابه این روایت از امام صادق (ع) را در منابع معتبر و مهم مهدویت می توان دید که میزان تلفات صرفاً جنگ ها و طاعون آخرالزمان را پنج هفتم ذکر کرده اند. این روایت مورد توجه منابع متعددی قرار گرفته است؛ به نحوی که نمی توان از آن غفلت کرد و باید این تهدید را جدی گرفت. ♦️ به تعبیر دیگر، هر چند این رخداد در میان نشانه های حتمی ظهور بیان نشده است، اما با توجه به نحوۀ پرداختن منابع مهم و معتبر مهدویت به این موضوع، باید برای کاهش آسیب های ناشی از آن، به طور جدی برنامه ریزی کرد. ♦️ در کنار این روایات، باید دو دستۀ دیگر از روایات را نیز مدنظر داشت که در مطلب بعدی به آنها خواهیم پرداخت. 📚 مجموعه مقالات #بیوتروریسم، انتشارات هلال 📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/101450 #مطالعات_فرهنگی @mouood_org
🔘 آنكه به بوى تو زنده است از كوى تو محروم؟! نه نخواهد شد ✍️ محمّد حکّاک #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org
🔘 برعهده نداشتن ظالمان 🔸 در برخی روايات آمده است که حضرت مهدی(عج) به اين دليل در به سر می‌برد که می‌خواهد هنگام ظهور، برخلاف اجداد خويش، بيعت حاکمان جور را بر گردن نداشته باشد. 🔸 در روايتی که در کتاب از امام رضا(ع) نقل می‌کند، آن حضرت در پاسخ اين پرسش که چرا امام مهدی(عج) از ديده شيعيانش پنهان می‌شود؟ می‌فرمايد: 🔸 «برای اينکه در هنگام و قيام به ، بيعت و و پيمان کسی را بر گردن خويش نداشته باشد». 🔸 در توقيعی نيز که از صادر شده، به اين موضوع اشاره شده است و حضرت می‌فرمايد: «هرکدام از اجداد من بيعت يکی از سرکشان عصر را بر گردن داشتند، ولی من در زمانی که قيام خويش را آغاز می‌کنم، بيعت هيچ کدام از حاکمان سرکش را بر عهده ندارم.» 📚 برگرفته از کتاب , ج 1: »؛ اثر 📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh @mouood_org
5.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 انطباق روحیه ایرانیان با اسلام #کلیپ #اسماعیل_شفیعی_سروستانی #سلسله_نشستهای_ماهانه_فرهنگ_مهدوی شماره 39 | #قوم_نشان_شده @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 نترس! می‌رسد آخر؛ به دست، سبز نگاری! ✍️ آسیه رحمانی #اول_تو_به_یاد_آیی @mouood_org