💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #کلام_خدا......
✨اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم✨
« وَ مَنْ لَمْ يَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ يَنْکِحَ
الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِناتِ فَمِنْ ما مَلَکَتْ
أَيْمانُکُمْ مِنْ فَتَياتِکُمُ الْمُؤْمِناتِ وَ اللَّهُ
أَعْلَمُ بِإيمانِکُمْ بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْضٍ
فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَ آتُوهُنَّ
أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَناتٍ غَيْرَ
مُسافِحاتٍ وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدانٍ فَإِذا
أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ
نِصْفُ ما عَلَي الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ
ذلِکَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ وَ أَنْ
تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَکُمْ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ»
و آن کس از شما که توان مالی ندارد تا با زن های آزاد مؤمن ازدواج نماید پس ، از بردگان ملکی از دختران جوان با ایمانتان به زنی بگیرد. و خداوند به ایمان شما داناتر است ، همه از یکدیگرید ( همه به وسیله پیوند ایمانی اعضاء یک پیکرید ) پس با آنها به اذن صاحبانشان ازدواج نمایید ، و مهرهایشان را به طور پسندیده به آنان بپردازید ، در حالی که آنان پاکدامن باشند نه اهل زنا و نه دوست گیران پنهانی. پس هر گاه این زنان ( کنیزان ) ازدواج نمودند ، اگر کار زشت ( زنا ) انجام دادند بر آنها نصف آن کیفری است که بر زنان آزاد است. این ( تجویز ازدواج با برده ) برای کسی از شما است که از مشقت ( عزوبت ) و ضرر ( زنا ) بترسد ، و صبر کردن برای شما بهتر است ، و خداوند بسیار آمرزنده و مهربان است.
(نساء/25)
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
در تعقیب بحث هاى مربوط به ازدواج، آیه مورد بحث، شرائط ازدواج با کنیزان را بیان مى کند، نخست مى فرماید: کسانى از شما که قدرت ندارند با زنان آزاد با ایمان ازدواج کنند، مى توانند با کنیزانى با ایمان ازدواج نمایند (وَ مَنْ لَمْ یَسْتَطِعْ مِنْکُمْ طَوْلاً أَنْ یَنْکِحَ الْمُحْصَناتِ الْمُؤْمِناتِ فَمِنْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ مِنْ فَتَیاتِکُمُ الْمُؤْمِناتِ) که مهر و سایر مخارج آنها معمولاً سبک تر و سهل تر است.
البته منظور از ازدواج با کنیزان این نیست که صاحب کنیز با کنیز ازدواج کند، بلکه مالک با شرائط خاصى که در کتب فقهى ذکر شده، مى تواند همانند همسر با او رفتار نماید، بنابراین منظور، ازدواج افراد غیر مالک با کنیز است.
ضمناً از تعبیر به مؤمنات استفاده مى شود: باید حتماً کنیز، مسلمان باشد تا بتوان با او ازدواج کرد و بنابراین ازدواج با کنیزان اهل کتاب صحیح نیست.
جالب توجه این که: قرآن در این آیه از کنیزان تعبیر به «فَتَیات» کرده است که جمع فتات، مى باشد و معمولاً این تعبیر آمیخته با احترام خاصى در مورد زنان است و غالباً در مورد دختران جوان به کار مى رود.
در جمله بعد مى گوید: شما براى تشخیص ایمان آنها، مأمور به ظاهر اظهارات آنان هستید، و اما درباره باطن و اسرار درونى آنان خداوند به ایمان و عقیده شما آگاه تر است (وَ اللّهُ أَعْلَمُ بِإیمانِکُمْ)
از آنجا که بعضى در مورد ازدواج با کنیزان کراهت داشتند، قرآن مى فرماید: شما همه از یک پدر و مادر به وجود آمده اید و بعضى از بعض دیگرید (بَعْضُکُمْ مِنْ بَعْض).
بنابراین، نباید از ازدواج با کنیزان، که از نظر انسانى با شما هیچگونه تفاوتى ندارند کراهت داشته باشید; زیرا از نظر ارزش معنوى، ارزش آنها مانند دیگران بسته به تقوا و پرهیزگارى است; چرا که همه اعضاء یک پیکر محسوب مى شوید.
پس از آن، به یکى از شرایط این ازدواج اشاره کرده، مى فرماید: این ازدواج باید به اجازه مالک، صورت گیرد و بدون اجازه او باطل است (فَانْکِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ).
از تعبیر از مالِک به کلمه اهل معلوم مى شود: نباید آنها با کنیزان خود همچون یک متاع رفتار کنند، بلکه باید همچون سرپرست یک خانواده نسبت به فرزندان و اهل خود، رفتارى کاملاً انسانى داشته باشند.
در جمله بعد، مى فرماید: مهر آنان را طبق متعارف به خودشان بدهید (وَ آتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ).
از جمله فوق استفاده مى شود: باید مهرِ متناسب و شایسته اى براى آنها قرار داد، و آن را به خود آنان داد، یعنى مالک مهر، خود کنیزان خواهند بود، اگر چه جمعى از مفسران معتقدند: آیه محذوفى دارد و در اصل، آتُوا مالِکَهُنَّ أُجُورَهُنَّ: مهر آنها را به مالکان آنها بپردازید بوده است.
ولى این تفسیر، با ظاهر آیه موافق نیست، اگر چه بعضى از روایات آن را تأیید مى کند.
ضمناً، از ظاهر آیه استفاده مى شود: بردگان نیز مى توانند مالک اموالى گردند که از طرق مشروع به آن دست یافته اند.
و از تعبیر بِالْمَعْرُوفِ: به طور شایسته بر مى آید که نباید در تعیین مهر آنها، ظلم و ستمى بر آنان شود، بلکه حق واقعى آنها طبق معمول باید ادا گردد.
یکى دیگر از شرائط این ازدواج آن است: کنیزانى انتخاب شوند که مرتکب عمل منافى عفت، نگردند (مُحْصَنات).
نه این که به صورت آشکار مرتکب زنا شوند (غَیْرَ مُسافِحات).
و یا به صورت انتخاب دوست پنهانى (وَ لا مُتَّخِذاتِ أَخْدان).
در اینجا ممکن است این سؤال پیش آید که با نهى از زنا با تعبیر غَیْرَ مُسافِحات نیازى به نهى از گرفتن دوست پنهانى (أَخْدان) نبوده است.
ولى با توجه به این که جمعى در جاهلیت عقیده داشتند که تنها زناى آشکار ناپسند است اما انتخاب دوست پنهانى مانعى ندارد! روشن مى شود: چرا قرآن مجید به هر دو قسمت تصریح کرده است.
در جمله بعد، به تناسب احکامى که درباره ازدواج با کنیزان و حمایت از حقوق آنها گفته شد، بحثى درباره مجازات آنها به هنگام انحراف از جاده عفت بدین گونه به میان آمده: و در صورتى که محصنه باشند و مرتکب عمل منافى عفت شوند، نصف مجازات زنان آزاد را خواهند داشت (فَإِذا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَیْنَ بِفاحِشَة فَعَلَیْهِنَّ نِصْفُ ما عَلَى الْمُحْصَناتِ مِنَ الْعَذابِ)
نکته دیگرى که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که قرآن مى گوید: اِذا أُحْصِنَّ یعنى اگر آنها محصنه بودند، مجازاتى نصف مجازات زنان آزاد درباره آنها جارى مى گردد .
در این که منظور از محصنه بودن در اینجا چیست؟ مفسران احتمالاتى داده اند:
بعضى آن را به معنى شوهردار، طبق اصطلاح معروف فقهى و طبق آیه سابق.
و بعضى به معنى مسلمان بودن گرفته اند.
ولى با توجه به این که واژه احصان در این جمله دو بار ذکر شده و باید هر دو به یک معنى
باشد، و از طرفى👇
زنان آزاد شوهردار مجازاتشان سنگسار کردن است، نه تازیانه، روشن مى شود: تفسیر اول یعنى محصنه، به معنى شوهردار بودن، قابل قبول نیست، همان طور که تفسیر دوم یعنى مسلمان بودن نیز شاهدى ندارد.
حق این است، با توجه به این که کلمه محصنات در قرآن مجید، غالباً به معنى زنان عفیف و پاکدامن آمده است، چنین به نظر مى رسد که آیه فوق نیز اشاره به همین معنى است، یعنى کنیزانى که بر اثر فشار صاحبان خود تن به خود فروشى مى دادند، از مجازات معاف هستند، اما کنیزانى که تحت چنین فشارى نیستند و مى توانند پاکدامن زندگى کنند، اگر مرتکب عمل منافى عفت شدند، همانند زنان آزاد مجازات مى شوند، اما مجازات آنها نصف مجازات زنان آزاد است.
سپس مى فرماید: این ازدواج با کنیزان براى کسانى است که از نظر غریزه جنسى شدیداً در فشار قرار گرفته اند، و قادر به ازدواج با زنان آزاد نیستند (ذلِکَ لِمَنْ خَشِیَ الْعَنَتَ مِنْکُمْ)، بنابراین، براى غیر آنها مجاز نیست.
عَنَت (بر وزن سند) در اصل، به معنى شکستن استخوانى است، که قبلاً شکسته شده، یعنى پس از بهبودى و التیام، مجدداً بر اثر حادثه اى بشکند، بدیهى است این نوع شکستگى بسیار دردناک و رنج آور است، و به همین دلیل عنت در مشکلات طاقت فرسا و کارهاى رنج آور استعمال شده است.
فلسفه این حکم، ممکن است این باشد، که کنیزان مخصوصاً در آن زمان در شرائط تربیتى نامطلوبى به بار مى آمدند و طبعاً داراى کمبودهائى از نظر اخلاقى ، روانى و عاطفى بوده اند، و مسلماً فرزندانى که ثمره ازدواج با آنها بود، رنگ اخلاقى مادر را کم و بیش داشت، و به همین جهت، اسلام طرح دقیقى براى آزادى تدریجى بردگان تنظیم کرده است، تا به این سرنوشت گرفتار نشوند، و ضمناً به خود بردگان امکان داده شود، تا با یکدیگر ازدواج کنند.
البته، این موضوع منافات با آن ندارد که بعضى از کنیزان وضع استثنائى خاصى از نظر اخلاقى و تربیتى داشته باشند; زیرا آنچه در بالا اشاره شد مربوط به وضع اکثریت آنها بوده است و اگر مى بینیم مادر بعضى از بزرگان اسلام کنیز بوده اند از همین نظر است.
ولى باید توجه داشت آنچه در مورد کنیزان در غیر مورد ضرورت ممنوع است، ازدواج با آنهاست، نه آمیزش جنسى از راه مالکیت.
بعد از آن مى افزاید: خوددارى کردن از ازدواج با کنیزان تا آنجا که توانائى داشته باشید و دامان شما آلوده گناه نگردد، به سود شما است (وَ أَنْ تَصْبِرُوا خَیْرٌ لَکُمْ).
و در پایان آیه مى فرماید: و خداوند نسبت به آنچه در گذشته بر اثر بى خبرى انجام داده اید، آمرزنده و مهربان است (وَ اللّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ).
«تفسیر نمونه/ذیل آیه 25 سوره نساء»
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ معمای قرآنی:
#معمای_قرآنی
🤔کدام آیه قرآن کریم، به« آیه اولی الامر » معروف است؟
ان شاءالله، پاسخ معما، شب هنگام در کانال، ارسال می شود.
👉 @mtnsr2
⭕️خدایا خواستم بابت هر گناهی که کرده ام شمعی روشن کنم…
🔥سوختنش را ببینم و جهنم را یادآور شوم… اما گناهانم آنقدر زیاد ترسیدم دنیا را به آتش بکشم!😔
👉 @mtnsr2
⭕️عفو و بخشش
وقتی هدهد🐧 نزد سلیمان آمد، سلیمان گفت: کجا بودی؟
😨هر آینه تو را عذاب و شکنجه ای شدید می کنم!
🐧هدهد گفت: ای پیامبر خدا! به یاد آور ایستادن خود را در پیشگاه خداوند در عرصات قیامت که از تو سوال می کنند. آن سخن بر سلیمان تاثیر کرد و سخن به لطف گردانید و گفت: چه گویی که پر و بالت بکنَم و تو را به آفتاب گرم افکنم؟😨
🐧هدهد گفت: می دانم که چنین نکنی که این کار قصابان است و نه پیغمبران. گفت: تو را با ناجنس (غیر پرنده) در قفس کنم! گفت: می دانم که این هم نکنی که این کار ناجوانمردان است و پیغامبران ناجوانمرد نباشند.
سلیمان گفت: اکنون تو بگوی که با تو چه کنم؟ گفت: #عفو کن و درگذر که عفو کار پیغامبران و کریمان است.
👈در خبر است که فردای قیامت، رب العزّه به قومی از عاصیان موحد یا گناهکاران خداپرست گوید: چه عذاب کنم شما را به آن جفاها و معصیت ها که کردید در دنیا؟ ایشان گویند: بار خدایا! عفو کن و درگذر که کَرَم تو سزای آن است
👉 @mtnsr2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️خداوند متعال با رحمت خود عالم را آفرید
🌴استاد عالی
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
⭕️ #حدیث_مهدوی
🌴امام مهدى عجل الله تعالی فرجه الشریف :
٠
🌴إجعَلوا قَصدَكُم إلَينا بِالمَوَدَّةِ عَلَى السُّنَّةِ الواضِحَةِ
🌴گرايش خود را به ما ، با دوست داشتن سنّت واضح ما( عمل به دستورات ما ) همراه كنيد.
📚بحارالانوار، ج ۵۳ ، ص ۱۷۹
🌟امام زمان( عج ) می فرمایند نشانه عشق به اهل بیت علیهم السلام عمل به دستورات آنان است وگرنه جز ادعا چیزی نیست
👉 @mtnsr2
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
🌴دین، تنها بر #زبان_مردم جاری است
✅امام حسین(ع) در مسیر کوفه، به "فرزدق" ، شاعر معروف آن روز برخوردند.
امام حسین از فرزدق، درباره وضعیت کوفه پرسیدند.
فرزدق پاسخ داد:
«قلوبهم معک و سیوفهم علیک!»
قلب هایشان با تو ، و #شمشیرهایشان علیه توست!
☑️امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند:
مردم، بنده ی دنیا هستند و دین، تنها بر #زبانشان جاری است.
از دین سخن می گویند ؛ تا وقتی که #معیشت آنها بگذرد. اما در وقت سختی، دیندار واقعی، اندک است.
📚اخبار الطوال ، صفحه ۲۴۵
👉 @mtnsr2
🌸ساعات عمر من همگی غرق غم گذشت
🌸دست مرا بگیر که آب از سرم گذشت
🌸 تا کی غروب جمعه ببینم که مادرم
🌸یک گوشه بغض کرده که این جمعه هم گذشت
👉 @mtnsr2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴غروب جمعه و بغض منو و چشمی که در راهه
👉 @mtnsr2
⭕️ #شهدا_و_مهدویت
🌴شهید اکبر یوسفیان
مادر و پدر عزیزم! از شما سپاسگزاری می کنم که توانستید فرزندی در دامن خود پرورش دهید که بتواند مدت کوتاهی سرباز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد و توانست در رکاب آن امام به جنگ با کفار و ستمگران زمان بپردازد .
مرا ببخشید که نتوانستم جبران زحماتی را که برای من کشیده اید کنم... برای فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنیم و از خدا بخواهیم که فرج ایشان را نزدیک بفرماید. از خدا بخواهیم رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، خمینی، روح خدا را تا انقلاب مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نگه دارد. از خدای خود بخواهیم که هر چه زودتر این جنگ را به نفع اسلام و مسلمین پیروز بگرداند و طبق وعده ای که داده است، مستضعفین را وارث زمین کند
👉 @mtnsr2
🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾
⭕️ #سید_مجتبی_علمدار
🔶قسمت پنجاه وپنجم
🔶 #نماز_شب
سید را از زمانی که در بسیج بودیم ميشناختم. در جبهه هم درکنار او بودم.
در ظاهر من فرمانده او بودم، اما در حقیقت او فرمانده و معلم اخلاق من و امثال من بود.
هر وقت او را صدا ميزدیم، جواب می شنیدیم: جانم.آنقدر با محبت و با صفا بود که اطرافیان خیلی زود جذب او ميشدند. همیشه و هر جا ميدیدم که در تاریکی شب و دور از چشمان دیگران سجاده عشق را پهن ميکرد. بر خاک ميافتاد و با خالق خود خلوت ميکرد. سید هرچه داشت از بیداری شب و نماز شب بود. پس از جنگ بعضی از دوستان از حال و هوای آن دوران فاصله گرفتند.
موضوع صحبتهایشان بیشتر در خصوص مسایل روزمره زندگی شده بود. گاهی برخی از دوستان سخنانی را بیان ميکردند که باعث ناراحتی او ميشد.
سید ميگفت: اگر این دوستان نماز شب بخوانند، اصلًا این حرفها را بیان نميکنند. نماز شب باعث ميشود قدر و منزلت خودشان را بهتر متوجه شوند.
شب عاشورا بود. از مراسم که برگشتیم به سید گفتم با رفقا امشب به منزل ما بیایند.آن شب کسی منزل ما نبود. خیلی خسته شده بودیم. به محض آنکه به خانه رسیدیم، خیلی سریع خوابمان برد.ساعت سه یا چهار صبح احساس کردم صدایی از راهرو ميآید. ترسیدم.
آرام رفتم تا ببینم صدای چیست؟ با تعجب دیدم سید مشغول خواندن نماز شب است. به حال او خیلی غبطه خوردم. او آن روز از همه ما خسته تر بود. کار و مداحی در چند هیئت و ... رمق برایش باقی نگذاشته بود اما ...
خلوت با خدا صفایی داشت که حاضر نبود به این راحتی ها آن را از دست دهد؛ آن هم در شب عاشورا.
👉 @mtnsr2
🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴🌾
M-alamdar-khoda.mp3
1.05M
⭕️مناجات با خدا......
🌴سید مجتبی علمدار
👉 @mtnsr2
Moghadam-ShahadatHazratMoslem1390[04].mp3
7.8M
⭕️ #نوای_شهدا
🌸كوفه نیا كه مردمش وفا ندارن
🌸نامرد و بی مُروتن حیا ندارن
🌸خدا می دونه كه دروغه وعده هاشون
🌸گلاتو له میكنن اینجا زیر پاشون
🌸از پشت سر خنجر كشیدن پیشه شونه
👉 @mtnsr2
🌸كوفه نیا كه مردمش وفا ندارن
🌸نامرد و بی مُروتن حیا ندارن
🌸خدا می دونه كه دروغه وعده هاشون
🌸گلاتو له میكنن اینجا زیر پاشون
🌸از پشت سر خنجر كشیدن پیشه شونه
🌼نامردی كردن عادت همیشه شونه
🌼از برق سیم و زر و سكه همه كورند
🌼مردم شهر كوفه از خدا بدورند
🌸مسلمت اینجا شده آوراه ی كوچه
🌸حسین من رقیه رو نیاری كوفه
🌸اگه با دخترت به سوی این دیاری
🌸یادت باشه گوشواره هاشو در بیاری
🌸غریب كشی تو شهرشون سابقه داره
🌸خیلی برات حرف دارم از دارالاماره
🌸اینجا با سر بریدن از تن خو گرفتن
🌸با خون ریخته ناب حق وضو گرفتن
🌸ممنونم از خدا نذاشت كه نا امیدشم
🌸آرزوم بود كه واسه حسین شهید شم
🌸حس میكنم تو كوفه كربلارو آقا
🌸درد و غم و مصیبت و بلا رو آقا
🌸نقشه كشیدن اینها واسه اصغر تو
🌼براش بمیرم ارباً اربا اكبر تو
🌼شمر روی سینه ات آقاجون تو میكشی آه
🌼زینب اگه دق نكنه خوبه به والله
🌼رقیه رو می برن اینها به اسارت
🌼زینب میبینه به سرت میشه جسارت
👉 @mtnsr2
🙏دعـــا را دست کم نگیــریم
محـرم وقت عطایاست . امام حسین شهید شد تا دستگیـــر ما باشــد
🌴نا امید نباش
🍁برای دنیایت بخواه همه خوشبختی ها را صلاح باشد عطا خواهند کرد
🍁 برای آخرت شهادت طلب کن خدا را چه دیدی
🍃خواستنش هم شاید مارادر قیامت ما بین شهدا محشور کند 🍂
👌نسبت به خدا خوشبین و خوشگمان باش
👉 @mtnsr2
⭕️قحطی بزرگ ایران
🌾روایتی از نقطه کور تاریخ ایران
(1298 ـ 1296ش/ 1919 ـ 1917م)
🌴ترجمه: محمد كريمی
🌴هلوکاست ایرانی واقعه ای که از تاریخ ایران محو شده
👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
🌾قحطی بزرگ 7⃣1⃣قسمت هفدهم اين روزنامه از ديگر مناطق چنين گزارش می كنـد : 💠گزارشی از تبريـز نشان م
🌾قحطی بزرگ
7⃣1⃣قسمت هفدهم
در كرمانشاه ، نانواها خاك سفيد را با آرد مخلوط می كننـد . نامـه ای از ، يكی از كاركنان بيمارستان آمريكايی تهران ، خطاب به ئي. اي. داگلاس كالدول به تاريخ 15 ژانويه 1918 ،حاكی است : چند هفته پيش نامه ای از
" خانم اف. ام. استد" در كرمانشاه دريافت كردم كه ميگفت، كمبود غله بـه حدی است كه نانوايي های عمومی خاك سفيد را با آرد مخلوط ميكنند تا حجم آن بيشتر شود.
🌾گرسنگي فراگير ..
از ژانويه 1918 ،كارد به استخوان رسيد . در رعد يازدهم ژانويه 1918چنين آمده است : به گزارش نظميه، هفته گذشته 51 نفر در اثر گرسنگی و سرما در خيابانهای تهران جان باختـه انـد. در همـين مقالـه بـه اقـدامات امدادی انجام گرفته برای مقابله با قحطی در تهران اشاره شده است : تـا پايان دسامبر، كميته مركزی صدقات كه اعضای آن همگی ايرانی هـستند اقدامات زير را برای فقرای شهر به انجام رسـانده اسـت: اختـصاص بـاغ اعتماد حضور با اتاقهای زياد و با اسباب و اثاثيه مـورد نيـاز و گرمـايش برای اقامت مستمندان؛ اختصاص باغ مجزايی برای زنان مستمند و كودكان؛ پناه دادن به هزار نفر؛ ايجاد يك حمام برای آنها؛ تأمين البـسه مـورد نيـاز؛ تأمين جيره روزانه برای چای، آش و برنج؛ معالجـه بيمـاران؛ نگهـداری از زنان بـاردار و تـأمين شـير نـوزادان يتـيم؛ تأسـيس يـك مريـضخانه 30 تختخوابی؛ ايجاد كارخانه ای براي قاليبافی زنان و كودكان كـه تـاكنون
هشت دستگاه دار قاليبافی در حال كار در آن مستقر شده است؛ و تعيين معلمی برای تعليم علوم دينی به كودكان. بر اساس نوشـته هـای روزنامـه رعد در 16 ژانويه، اوضاع در اصفهان چندان بد نبوده اسـت .از قـراری كه حاكم اصفهان تلگراف كرده است، بر اثر بارندگي های فراوان اخير، گنـدم در بازار به وفور يافت ميشود و اعتقاد بر اين است كه گنـدم موجـود تـا فصل خرمن آينده كفايت ميكند. نان كافی بـرای همـه وجـود دارد و در بيشتر روزها مقداری هم تا آخر شب باقی ميماند. گندمی كه هر خروار آن 150 تومان به فروش ميرفت، اكنون خرواری 65 تومان شده اسـت. رعـد در بيستم ژانويه دربـاره بيمـاری و گرسـنگی مـی نويـسد : در چنـد روز گذشته تعدادی در اثر وبا در بارفروش و ديگر نقاط نزديـك دريـای خـزر درگذشته اند. رعد در 28 ژانويه درباره اوضاع قم می نويسد: اوضاع شهر قم از نظر مواد غذايی اسفبار است. طی هفته گذشته، بيش از 50 نفـر در اثر گرسنگی و سرما جان باخته اند، و تعدادی از آنها هنوز دفن نـشده انـد.
👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
🌐پروتكل هاي رهبران يهود برای تسخير جهان 💠اريستوكراسى از حمايت قانون برخوردار بود و از كار و دسترنج
🌐پروتكل های رهبران يهود برای تسخير جهان
♻️يهوديان سالم خواهند ماند
💠وجود بحران اقتصادى نفرت غيريهوديان را افزايش مى دهد و صنعت را دچار ركود مى سازد. در اين هنگام ما مى توانيم به مدد عمليات مخفيانه و نيز بيارى طلا كه قبلاً آنرا بـه دسـت آورده ايـم، آتـش بحـران اقتصادى را شعله ورتـر سـازيم و كـارگران را در سراسـر اروپـا بـه خيابانهـا بريـزيم. تـوده مـردم بـه سـبب
ناآگاهى هايشان و نيز به سبب وجود بذر حسدى كه ما در همان آغاز كودكى در ذهنشان كاشته ايـم، آمـاده مى گردند كه خود كارفرمايان را بريزند و اموال آنها را به غارت ببرند. مـا در ايـن ميـان سـالم خـواهيم مانـد و اموالمان به يغما نخواهد رفت زيرا از زمان شروع حادثه بخوبى آگاهيم و مى توانيم به موقع براى حفظ خويش
تدابيرى بينديشيم.
💠 نشان داديم كه چگونه باگذشت زمان، غيريهوديان تسليم حكومـت مـا خواهنـد شـد زيـرا بخـوبى مى دانيم كه چه موقع بايد آزادى و آزادى خواهى را از تمام مؤسسات ريشه كن سازيم.
💠هنگامى كه توده هاى مردم مى بينند كه تمام امتيازها زير عنوان آزادى به آنها اعطاء مى شود، تصور مى كنند كه مى توانند رهبرى جهان را به دست گيرند. ولى به زودى خود را به راهنمائى ما نيازمند مى بيننـد و دو دستى قدرت را در اختيار ما مى گذارند و رهبرى تام الاختيار امور را به دست ما مى سپارند. اگر انقـلاب فرانسه را به ياد آوريم، در مى يابيم كه عنوان و لقب كبير را ما به آن داديم، مقدمات آنرا ما فـراهم كـرديم و خلاصه آنكه طراحى آنرا ما به عهده گرفتيم.
💠 از ديرباز تاكنون ما بشر را از قيدو بندهاى فراوانى رهائى بخشيده ايم و در آينـده نيـز او را راهنمـا خواهيم شد تا سرانجام در برابر پادشاهى كه خون قوم بنى اسرائيل در رگهايش جريان دارد، سـرتعظيم فـرود آورده و به حكومتى كه ما براى جهان تدارك مى بينيم، تسليم شود.
💠 در حال حاضر ما يك نيروى بين المللـى شكسـت ناپـذيريم كـه از يـك طـرف مـورد حملـه قـرار مى گيريم و از طرف ديگر حمايت مى شويم. از ويژگيها و رذالت هاى مردم غيريهود، آنست كه از زورگو اطاعـت مى كنند و نسبت به مردم ضعيف فوق العاده بدون ترحم هستند. از سوئى تحمل تضادها و برخـورد عقايـد را
ندارند و از سوى ديگر، حاضر مى شوند كه زير فشار و خشونت رژيمهاى مستبد جان بدهنـد ولـب بـه شـكوه نگشايند. وجود چنين خصلت هائى در مردم غيريهودى، مستقل بودنمان را مشخص مى كند. مـردم غيريهـودى از همه ديكتاتورهاى زمانه ستم فراوان كشيده اند ولى در عوض فقط بيست تن از اين ديكتاتورها را سربريده اند.
👉 @mtnsr2
⭕️إِنَّ هؤُلاءِ مُتَبَّرٌ ما هُمْ فيهِ وَ باطِلٌ ما کانُوا يَعْمَلُونَ
🌴اینها سر انجام کارشان نابودی است وآنچه انجام میدهند باطل و بیهوده است.
✨اعراف آیه۱۳۹
💫ان وعد الله حق
👉 @mtnsr2
Shahram Nazeri - Iran Burger.mp3
10.44M
⭕️ایران برگر...
🌴باصدای شهرام ناظری
👉 @mtnsr2
🌸دانه های باران به شیشهها ترانه دارد
🌸دانه های باران به شیشهها ترانه دارد
🌸در اجاق من آتشی به چشمان من زبانه دارد
🌸دانه های باران به شیشهها ترانه دارد
🌸بسته هر دری خفته هر که خانه دارد
🌸بسته هر دری خفته هر که خانه دارد
🌸مرغ هوا هم آشیانه دارد
🌸دانه های باران به شیشهها ترانه دارد
🌸دل هوای او دل هوای می
🌸دل هوای بانگ عاشقانه دارد
🌸دل هوای او دل هوای می
🌸دل هوای بانگ عاشقانه دارد
🌸آن پرستو کز دیار ما بارغم به دل
🌸رفت و کس ندانم کزو نشانه دارد
🌸 دانه های باران به شیشهها ترانه دارد
🌸 غم گرفته باغ جان من
🌸بنگر ای بهار دیررس شاخه ها جوانه دارد
🌸آتش است و شعله ها و دود
🌸طرح او سپرده در نظر
🌸با خیال او نگاه من خلوتی شبانه دارد
🌸شب عبوس می نماید و دل بهانه دارد
🌸پشت شیشه ها باد رهگذر ترانه دارد
🌸دانه های باران به شیشهها ترانه دارد
👉 @mtnsr2
مهدویت تا نابودی اسرائیل
⭕️ معمای قرآنی: #معمای_قرآنی 🤔کدام آیه قرآن کریم، به« آیه اولی الامر » معروف است؟ ان شاءالله، پا
⭕️ پاسخ: 👇👇👇
#معمای_قرآنی
🔷 آیه اولی الامر یا آیه اطاعت :
آیه ۵۹ سوره نساء است که مؤمنان را به اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) و اولو الامردستور میدهد. این آیه از دلایل قرآنی شیعیان در اثبات عصمت و امامت امام علی(ع) و ائمه معصوم(ع) است.
🔸یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله واطیعوا الرسول واولی الامر منکم فان تنازعتم فی شیء فردوه الی الله والرسول ان کنتم تومنون بالله والیوم الآخر ذلک خیر واحسن تاویلا
ای کسانی که ایمان آوردهاید! اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولو الأمر [= اوصیای پیامبر] را! و هرگاه در چیزی نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید (و از آنها داوری بطلبید) اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید! این (کار) برای شما بهتر، و عاقبت و پایانش نیکوتر است.
👉 @mtnsr2