فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 حرفهایی در نجوم دارم که جامعه تحمل شنیدنش را ندارد!
💡وقتی هشدار می دهیم و تکرار میکنیم که رائفی پور یک جریانی است که پتانسیل انحراف و ظرفیت بسیار زیادی در اضلال خلق الله دارد برای همین افاضاتی است که نمونه اش را مشاهده میکنید. یعنی منجمان بزرگ تاریخ از ابن هیثم و عمرخیام و ابوریحان بیرونی و خواجه نصیر و غیاث الدین جمشید کاشانی بگیر تا کپرنیک و کپلر و گالیله همچین ادعایی نکردند که جناب رائفی پور فرمودند. «توهم علامگی» دردی است که جناب رائفی پور به آن مبتلاست و متاسفانه خودش هم از این درد اصلاً آگاه نیست و این مطلب، دردی مضاعف است. این است که شهید مطهری میگفت خطر نیمچه عالم ها از جاهل ها بیشتر است.
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اینطوری که این جوان سخن میگوید و قسم جلاله هم چاشنی حرفش کرده مخاطب بیچاره تصور میکند لابد ائمه، با مردم شوخیهای زیرشکمی رکیک میکردند که هر کس در اطراف آنها بوده با شنیدن شوخی اهلبیت از خجالت تا بناگوش سرخ میشده!
آقای رائفیپور چرا دست از سر دین و ایمان مردم برنمیداری؟ چرا تصور میکنی مرجع تقلید مردم هستی؟ چرا با اینگونه سخن گفتنت، هم خودت را بیشتر بیاعتبارتر میکنی هم ذهنیت دیگران را نسبت به امامان، دچار شبهه میکنی؟
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
📌 در پی انتشار کلیپی از آقای رائفیپور درباره شوخیهای اهلبیت و واکنشهایی که به دنبال داشت موسسه مصاف توضیحاتی ارائه داد. البته توقع داریم و داشتیم که خود گوینده این سخن از خودش دفاع کند نه اینکه شاگردان و مریدان خود را جلو بفرستد. درباره این بیانیه چند نکته را عرض میکنم:
۱. نوشتند : اگرچه سخن لغو، بیهوده، دروغ و گناهآلودی هرگز از زبان مبارک اهلبیت خارج نمیشده، ولی این بهمعنای آن نیست که از تفکه و شوخی و سایر آرایههای کلامی که باعث تلطیف فضای مکالمه میشود، استفاده نفرمایند.
[ مگر منتقدان رائفیپور گفتند اهلبیت شوخی نمیکردند یا از آرایههای کلامی استفاده نمیکردند؟! پس این پاسخ هیچ ارتباطی نه به رائفیپور دارد نه به منتقدانش]
۲. نوشتند: اشاره استاد در سخنرانی به کتاب جالب، پندآموز و البته فکاهی «زهرالربیع» اثر علامه «سید نعمتالله جزایری»، از فقهای بزرگ عصر صفویست که شوخیهایی که حول محور پیشوایان شیعه و...، در گوشه و کنار تاریخ روایت شده، جمعآوری کردهاند. با وجود اینکه ایشان از علما و فقهای اخباری و باریکبین هستند، طرح مطالب این کتاب را با توجه به اینکه مصدر صدور فتاوای فقهی نخواهند بود، بلااشکال دانستهاند.
[رائفیپور ابتدا گفت شوخیهای اهلبیت یک کتاب شده است. در حالیکه موضوع کتاب زهرالربیع شوخیهای اهلبیت یا به تعبیر حضرات توجیهگر «حول محور پیشوایان شیعه» نیست بلکه کتاب کشکولی است که حاوی نکات تاریخی و فقهی و ادبی و... میباشد و تنها یک فصل آن مربوط به شوخی و مطایبه است که هیچ اختصاصی به اهلبیت هم ندارد و از قضا تعداد شوخیهای اهلبیت بسیار کم است. لذا این پاسخ بهر حال به سود رائفیپور نیست. چون اگر مصدر سخنش این کتاب است روشن است اصلاً آنرا نخوانده که آنرا اشتباه معرفی کرده است و این نشان از قلّت دانش او و اطلاع ناقصش درباره این کتاب دارد]
۳. نوشتند: ظاهراً آنچه باعث بروز چنین سوءتفاهمی شده این است که استاد رائفیپور میگویند موضوع موردبحث امکان مطرحشدن در فضای عمومی را ندارد. و چنین برداشت شده که گویی سخن امیرالمومنین علیهالسلام، پناه بر خدا بهقدری رکیک بوده که امکان طرح آن نیست. در صورتی که آنچه باعث شده این حکایت و بسیاری از حکایات دیگر این کتاب و از جمله بسیاری از موضوعات فقهی در فضای عمومی قابل طرح نباشد، موضوع مورد سؤال و جواب است که در فضای عمومی تابو است، نه پاسخی که امام به آن میدهند. هرچند بدیهی است طرح این مسائل در مقام استفتا هیچ اشکالی ندارد.
[این توجیه هم مردود است زیرا رائفیپور بیان این شوخیها را حتی در حضور افراد نود ساله قابل طرح نمیداند. روشن است نحوه بیان این آقا چنین چیزی را به ذهن شنونده متبادر کرده است و موسسه مصاف نمیتواند آنرا انکار کند]
۴. نوشتند: ای کاش بزرگواران ادامه سخنان استاد رائفیپور را که دقیقا همین مسئله را برای مخاطبان توضیح میدهند، نیز میشنیدند و به کلیپی تقطیعشده اکتفا و استناد نمیکردند. برادران عزیز آخرتی در پیش است!
[اگر آخرتی در پیش است فقط برای منتقدان نیست بلکه کسانی که سالهاست بدون تخصص لازم و دانش کافی و صلاحیت علمی هزاران سخنرانی کردند و در همه موضوعات ورود کرده و اظهار رای نمودند و خَلقی را به دنبال خود کشاندند اولی به تذکر به آخرت و حساب و کتاب اخروی است]
۵. نوشتند: توجه به شوخی و مطایبه و فکاهیات در مکان و زمان خودش و بهقدری که به افراط و تفریط کشیده نشود(رعایت عقل و شرع) همواره موضوعیت دارد. از آن گذشته لازم است تصویری از اهلبیت برای جوانان خصوصا در عصر حاضر ارائه دهیم که در عین واقعیت، ملموس باشد. متأسفانه همچنان در میان متدینین هستند کسانی که چنان تصویر عبوس و خشک و دستنیافتنی به مردم ارائه میدهند که خود باعث دورشدن مردم از ساحت اهلبیت میشود.
[ این پاسخ هم هیچ ربطی به رائفیپور و منتقدانش ندارد. نه کسی منکر شوخی است نه مخالف فکاهی و طنز. تصویر واقعی ارائه دادن درست است ولی سخن و نحوه بیان رائفیپور دقیقا تصویری خلاف ارائه کرد. رائفیپور میتوانست خیلی عادی و بدون قسم جلاله و بدون تاکیدات مکرر بگوید برخی شوخیهای اهلبیت را نمیشود هرجایی گفت چون در فرهنگ ما بیان مسائل جنسی علنی رایج نیست ولی کاری کرد که گفتار اهلبیت خیلی رکیک و مثبت هجده تصور شود. اینها نشان از آنست که رائفیپور علیرغم ادعای موسسه، با سواد رسانه و فن تبلیغ درست و دقیق آشنا نیست]
۶. نوشتند: شاهد ما بر این مدعا بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دفاع از شخصیت علامه جزایری، خصوصا کتاب مورد اشاره استاد رائفیپور است.
[بحث نه درباره شخصیت مولف زهرالربیع است نه منتقدان، کاری به مولف کتاب دارند. اینها حاشیه است برای دفاع از یک اشتباه رائفیپور و متاسفانه دأب همیشگی مصاف همین است که هیچگاه بیانیههایش حاوی اقرار به اشتباه رئیس موسسه نیست]
@naghd_raefi
۷. نوشتند: این نخستین بار نیست که از سخنان تقطیعشده استاد رائفیپور سوءاستفاده میشود، لذا خواهشمند است اگر از مهارت سواد رسانهای برخوردار نیستید، پیش از قضاوت حتما از مؤسسه مصاف استعلام فرمایید و صد البته از خود بپرسید که چرا فیالمثل در موضوع اخیر شخص معلومالحالی همچون «اکبر گنجی» که منکر وجود امام زمان عجلالله فرجه است، مدافع سخنان شما شده!
[ بله البته همیشه کلیپهایی که دست منتقدان رائفی پور میرسد تقطیع شده است و تا بوده همین بوده! گویا رئیس موسسه مصاف به شاگردان و کارکنان مصاف گفته هر نقدی به من دیدید فقط بگویید کلیپ تقطیع شده است. مضافا مگر موسسه مصاف اصلاً به نقدها وقعی هم نهاده که حالا بابت استعلام نکردن گله میکند؟ چهارتا دختر در بخش روابط عمومی گذاشتید تا پس از بیان نقدهایتان فقط بگویند منتقل میکنیم ولی یادشان نیست اگر قرار است جواب بدهند باید شماره تلفن منتقد را هم بگیرند! چرا؟ چون بنا بر پاسخگویی نیست و صرفا دلخوشی برای مصاف است که بگویند نقدها را میشنویم. بله میشنوید ولی نقد، پاسخ لازم دارد. اگر نمیپذیرید که پاسخ بدهید اگر میپذیرید عذرخواهی و اقرار به اشتباه کنید. در این سالها کدامش را انجام دادید؟]
💡خاتمه:
ما بارها و بارها با موسسه مصاف ارتباط گرفتیم. مکرر ایمیل دادیم و پرسشهایمان را مطرح کردیم. نقدها را گفتیم. اشکالات حرفهای رائفیپور را بیان کردیم. نادرستگوییهایش را مستند بیان کردیم. برای ادعاهایش مطالبه دلیل و سند کردیم. دریغ از یک پاسخ و دریغ از یک جواب به پرسشها و مطالبههای ما. خیرخواهانه گفتیم رائفیپور در هر چه صلاحیت داشته باشد در مسائل دینی مطلقاً صلاحیت ندارد و شرعاً و اخلاقاً حق ندارد مبلغ دین باشد چون نه تحصیلات روشمند دارد نه حتی از منابع معتبر و دست اول، معارف دین را میخواند و نه حتی روش درستی در تحلیل و تبیین معارف دین دارد. لذا اگر آسیب و ضرر چنین سخنرانیهایی اگر بیشتر از منافعش نباشد کمتر نیست.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 برخی روز عاشورا با «قیچی» آمده بودند!
🖌دانش تاریخی جناب رائفی پور برای ما جای بحث ندارد و آزمونش را پس داده است! اگر کسی از دوستداران و مرتبطین با موسسه مصاف توانست مستند این ادعای رائفی پور درباره روز عاشورا را بیابد حتما برای ما ارسال نماید.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌رائفی پور مدعی است روایاتی داریم که در آخرالزمان «صهیونیستها» پشت درختها و سنگها قایم می شوند و ایرانیان با شعار«بکش بکش» به سراغ آنها می آیند.
🖌تنها چیزی که یافت شد نقلی است در کتاب الفتن نعیم بن حماد(الفتن: ص ۱۱۸) که به شرح زیر است:
حدثنا ابن أبي هريرة عن أبيه عن علي بن أبي طلحة قال يدخلون دمشق برايات سود عظام فيقتلون فيها مقتلة عظيمة شعارهم بكش بكش
💡بررسی:
اولاً این نقل، اصلاً از معصوم نیست.
ثانیاً اصلاً درباره صهیونیستها نیست.
ثالثاً اصلاً درباره ایرانی ها نیست.
رابعاً اصلا حرفی از قایم شدن صهیونیستها نیست.
خامساً راوی آن هم ابوهریره است که مشهور به جعل حدیث است.
📍ای کاش جناب رائفی پور مطالعات اسلامی خود را بجای گستردگی، عمیقتر میکرد تا مطالبی این چنین سست و بی پایه و اساس را بعنوان تحلیل تاریخی و صهیونیسم شناسی و حدیث شناسی به مخاطب عرضه نکند.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
📌الحق که اینگونه است. یک مونولوگ که فقط محتاج چندصد عدد گوش است...
برای مناظره هیچگاه اعلام آمادگی نکرد و بهانه هایی چون «استاد فرصت ندارند» و... به ما تحویل دادند.
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 شمر فقیه بود؟ دوازده بار پیاده رفته بود حج؟ در مکه درباره خون پشه از او سوال میکردند؟
💡جناب رائفی پور یا تیم پژوهشی و علمی موسسه مصاف! این گزارشات را از کجا صید کردند؟ این داستانها در کدام کتاب تاریخی آمده است؟ چرا وقتی تحقیق نکردید و داستانها و قصه های سایتها را میخوانید آنها را با چنین اطمینانی [با تکه کلامِ میدونید که...] برای مخاطب بازگو میکنید که گویی در منابع دست اول تاریخی چنین وقایعی نقل شده است؟ آیا در قبال حقایق، مسئول نیستید؟ آیا شما تعهد دارید راه قصه گویان صدر اسلام را ادامه بدهید؟ متاسفانه یکی از آفات رائفی پور و مصافیان همین است که هر چه می شنوند و میخوانند را حقیقت می پندارند و در سخنرانی هایشان بعنوان «تحقیقات» منتشر میکنند. این مسیر، نتیجه ای جز گسترش نادانی و تعمیق ساده لوحی نخواهد داشت.
#اخبار_کذب
#جعلیات
@naghd_raefi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 فوتبال و اسرار و حکمتهای آن از زبان استاد رائفی پور!
💡فوتبال طرفدار دارد چون «فطری» است!
عملکرد مغز کسی اگر با شنیدن این جمله، مختل نشود باید خدا را شاکر باشد.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
نقد علی اکبر رائفی پور
📌رائفی پور در این کلیپ چند مطلب می گوید:
1- سنگسار خاص اسلام نیست و در بقیه ادیان هم هست.
2- سنگسار برای زن شوهرداری است که زنا کرده و چهارنفر هم آنرا دیده اند
3- تنها دادگاهی که شاهدانش شلاق میخورند دادگاه زناست
4- کسی پیش پیامبر آمد و گفت زنا کردم و حضرت گفت برو چهارتا شاهد بیاور
5- اصلاً قرار نیست این حکم اثبات شود.
🖍شوربختانه چهار مطلب فوق خلاف واقع و کذب است و معلول بی اطلاعی رائفی پور و مطالعات بسیار سطحی و ناآگاهی او از فقه اسلامی است و رائفی پور در مطلب اول هم دچار تناقض گویی شده است. حقیقتاً در عجبم که وقتی کسی حتی با الفبای فقه هم آشنایی ندارد چه اصراری دارد وارد مباحث تخصصی شود و به اسم دین و اسلام شناسی، مطالب غلط منتشر کند و فاجعه معرفتی بوجود بیاورد؟ حالا اگر قصد دیده شدن دارید لااقل مطالبتان را با اهل فن چک کنید تا اطلاعات دینی مخاطبتان را اینطوری ویران نکنید و پایه و شالوده دانش دینی مستمعین خود را خراب پایه گذاری نکنید که اصلاح آن اگر محال نباشد بسیار سخت و دشوار است و روز قیامت، پای شما و موسسه تان گیر است.
اولاً ) سنگسار فقط برای زن شوهردار نیست بلکه مرد محصن(زن دار) هم در صورت زنا و اثبات آن، رجم می شود.
ثانیاً ) این حکم برای زنای محصنه است نه زنای محصنه ای که چهارنفر آنرا دیده اند. یکی از راه های اثبات زنا، چهاربار اقرار است.(تازه اگر طبق فتوای برخی فقها، علم قاضی را هم راه سوم اثبات زنا بدانیم می شود سه راه برای اثبات زنا و لواط)
ثالثاً ) حد قذف هم فقط برای دادگاه زنا نیست و در تهمت لواط هم حد قذف ثابت است
رابعاً ) داستانی که از پیامبر نقل کرده هم خلاف واقع است و پیامبر هیچگاه شاهد طلب نکرده زیرا اثبات زنا و لواط با چهاربار اقرار هم ثابت می شود.
خامساً ) اگر قرار نیست این حکم اثبات شود پس اصلاً چرا تشریع شده است؟ اثبات حکم شاید دشوار باشد ولی اینکه غرض شارع عدم اثباتش باشد خلاف و کذب محض است.
سادساً ) رائفی پور در اینجا می گوید سنگسار خاص اسلام نیست. یعنی سنگسار حکمی اسلامی است ولی در جای دیگری در اظهرنظری کاملاً متناقض می گوید سنگسار از اسلام نیست و مخصوص اهل کتاب است! [کلیپ در ادامه خواهد آمد]
🔰این حجم از اشتباهات فاحش و اغلاط بزرگ تنها از کسانی بر می آید که در مباحث دینی و اسلامی، مطالعات سطحی دارند و تخصص لازم برای سخن گفتن را ندارند ولی از بخت بد بیش از هر عالم و محقق و دانشمند و پژوهشگری میکروفون به دست هستند و درباره هر موجود زنده و هر علم و دانشی اظهارنظر میکنند.
🖌 الحق و الانصاف، چنین افرادی چه خدمتی به جامعه میکنند جز ترویج سطحی نگری و ساده اندیشی و بیسوادی و تزریق داستانهای خلاف واقع و مطالب نادرست - به اسم دین- به مغز مخاطب؟ تحریف دین که فقط جعل حدیث و تفسیر به رای قرآن و حدیث نیست. اگر بدون تخصص و اطلاع کافی از منابع دینی و بدون آشنایی با اصول اسلام شناسی و صرفاً با جستجو در سایتها و کانالهای فضای مجازی، مطالبی را جمع کرده و در سخنرانی ارائه بدهیم اگر بدتر از تحریف گران صدر اسلام نباشیم کمتر هم نیستیم و نزد خدا و اهلبیت، قطعاً مسئول خواهیم بود.
#آفت_بیسوادی
@naghd_raefi
نقد علی اکبر رائفی پور
📌رائفی پور در این کلیپ چند مطلب می گوید: 1- سنگسار خاص اسلام نیست و در بقیه ادیان هم هست. 2- سنگسار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 رائفی پور:
اگرم سنگساری در اسلام بوده برای اهل کتاب بوده است!