eitaa logo
کانال نقد الحاد
347 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
978 ویدیو
553 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5971819826547525214.pdf
1.74M
- حدیث غدیر و شبهات پیرامون آن قسمت یازدهم ☑️ @naghdeelhad
بسم الله الرحمن الرحیم قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین 📝📝 سلسله پست های پاسخ به شبهات اسلام ستیزان، پیرامون تشنگی امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان https://bit.ly/2WpI8m2 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ : برخی از دشمنان کوته فکرِ اسلام و تشیع، در یکی دیگر از عوام فریبی ها و سواستفاده های خود از ناآگاهی بسیاری از افراد جامعه، دست به حماسه سازی و تحریف تاریخ زده اند. آنها با گستاخی تمام، عنوان مقاله ی انتقادی خودشان را " افسانه تشنگی حسین بن علی و یارانش" قرار داده اند ! و ماجرای تشنگی را دروغی از جانب روحانیت عزتمند تشیع نسبت داده اند‌ ! (العیاذ بالله)... سخن در باب گزافه گویی و مهملات آنها بسیار است، لکن به همین مقدار بسنده و با قلم بران و تحلیل زیبای تاریخی، پاسخ و دندان شکنی به آنها خواهیم داد، ان شاءالله تعالی ... 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✍ خلاصه ی مدعای اسلام ستیزان: ابتدا روایاتی که برای شبهه ساختگی خودشان دستاویز قرار داده اند به صورت عنوان میکنیم و سپس به نقد و اسقاط تک تک آنها میپردازیم: ۱. روایت اول: نوره کشیدن (ماده نظافتی) امام حسین (ع) در کربلا ۲. روایت دوم: ریختن آب به صورت حضرت زینب (س) در شب عاشورا ۳. روایت سوم: آب رسانی حضرت عباس (ع) ۴. روایت چهارم: آب رسانی حضرت علی اکبر (ع) ۵. روایت پنجم: کندن چاه توسط امام حسین (ع) و رسیدن به آب 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⚡️⚡️این شبهه عوام فریبانه هم برای همیشه به زباله دان تاریخ ارسال خواهد شد. با ‌ما همراه باشید...⚡️⚡️ ☑️ @naghdeelhad
فتوای_امام_خمینی_درباره_کامگیری1.mp3
2.93M
🔈 پاسخ صوتی به شبهه آیا امام خمینی براستی کامگیری جنسی از دختربچه و نوزاد شیرخواره را جایز دانسته بود یا این یک تهمت است؟👆 تفخیذ رضیعه در تحریر الوسیله - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
👌پاسخ وهابی در مورد طواف کردن به دور قبور ائمه علیهم السلام را که وهابیت آن را شرک می داند ، در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3250
👌پاسخ معاند در مورد آیه ای که خبر از بودن عرش خداوند بر روی آب می دهد را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2449
🌸به مناسبت فرا رسیدن سالروز عید مباهله کانال پرسمان اعتقادی تقدیم می کند ؛ 👌پرسش و پاسخ ها در مورد مباهله ؛ 1⃣نزول آیه مباهله در شان اهل بیت چگونه دلالت بر عظمت و مقام آن بزرگواران دارد ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1319 2⃣اهل سنت می گویند منظور از انفسنا در آیه مباهله علی نیست بلکه خود پیامبر است یعنی پیامبر گفته است ما خودمان را برای مباهله میخ‌وانیم شما هم خودتان را برای مباهله بخوانید ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3251 3⃣آیا راست است که در اسلام حکمی به نام مباهله و نفرین کردن دشمنان دینی داریم ❗️کانال های ضد دین می گویند اسلام به جای آنکه مخالفان خودش را با عقل و منطق مجاب کند آنان را دعوت به نفرین و مباهله می کنند آیا این عقلانیست ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1321 5⃣یکی سنی اشکال کرد که چگونه آیه مباهله شامل اهل بیت می شود در حالی که تعابیر « ابناءنا» _ نساء نا _ انفسنا در آیه مباهله است چگونه شامل حسنین یاحضرت زهرا یا امام علی می شود ❗️❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1320 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
چرا می‌گوییم ارزش علی (ع) از همه دنیا بیشتر است؟ چون خود را به "تمام" دنیا نفروخت! - ای موذن نام مولا را بِبَر هر پنج وقت، شهر بی عشق علی ویرانه باشد بهتر است... ☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به شبهه چرا با اینکه کلمه مولا چندین معنا دارد شیعیان معنای ولایت آن را مد نظر دارند؟ قسمت دوم ☑️ @naghdeelhad
📗 پروفسور ادوارد گرانویل براون خاورشناس و ایران ‌شناس پرآوازه بریتانیایی درباره قرآن و اوستا پس از مطالعه میگوید: ✍ این نکته را میتوانم از طرف خودم بگویم که هرچه بیشتر به مطالعه قرآن میپردازم و هرچه بیشتر برای درک روح قرآن کوشش میکنم...👆 💬 نظر پروفسور عباس امانت از دانشگاه ییل آمریکا راجع به ادوارد براون https://bit.ly/2J0Wz92 💬 نظر دکتر صادق صبا از دانشگاه لندن راجع به ادوارد براون https://bit.ly/2QtyjAC ☑️ @naghdeelhad
فیسبوک پست‌هایی که اشاره کنند "دنیا را یهودیان اداره می‌کنند" حذف می‌کند. 🌐 p.dw.com/p/3gpk6 حساب کاربری "دیودونه اِمبالا اِمبالا" کمدین فرانسوی در فیس‌بوک به دلیل انتشار مطالب تمسخرآمیز در مورد قربانیان هولوکاست مسدود شد. فیس‌بوک (و اینستاگرام) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در راستای سیاست‌های خود برای مقابله با فعالیت افراد و سازمان‌های خطرناک در شبکه‌های اجتماعی ارائه خدمات به دیودونه در فیس‌بوک و اینستاگرام را برای همیشه متوقف کرده است. اتحادیه بین‌المللی مبارزه با نژادپرستی و یهودی ستیزی از تصمیم فیس‌بوک استقبال کرد و یادآور شد که مطالب منتشر شده توسط این کمدین در شبکه‌های اجتماعی "آسیب‌های جبران ناپذیری به روحیه تعامل اجتماعی و باورهای انسانی جوانان" وارد کرده است. 🌐 p.dw.com/p/3gLqo ✅توهین به شعایر اسلام و قرآن و پیامبر = آزادی بیان ✅فحش و توهین و تمسخر خدا و پیامبر و مقدسات مسلمانان = آزادی بیان ❌انتقاد از هولوکاست یهودیان = یهودی‌ستیزی، ایجاد کینه در جامعه! منظورشان از آزادی بیان، آزادی بیان و سخنِ آنهاست نه آزادی بیان همه... ☑️ @naghdeelhad
4_5800828468300088585.mp3
8.06M
🔈 پاسخ صوتی به شبهه وقتی سیدالشهدا (ع) به بهشت رفته پس چرا در عاشورا جشن نگیریم و عزاداری کنیم؟ همچنین پاسخ به شبهه مضحک نسبت خویشاوندی امام حسین (ع) و یزید! چرا ایرانی ها برای امام حسین (ع) که عرب است گریه می کنند؟ - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
باز هم کانال نقدی بر اسلام و باز هم رسوایی دیگر 🛑❌ کلیپی‌ قدیمی در فضای مجازی توسط مخالفین و دشمنان نظام دست به دست میشود که سخنرانی هست مربوط به مقام معظم رهبری در جمع مداحان در روز ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها که در این سخنرانی توصیه های مهم و راهگشایی به مداحان شده است؛ این سخنرانی در کنار سخنرانی دیگری از آیت الله وحید خراسانی که در آن بر توصیه امام صادق به عزاداری با صدای بلند تاکید شده است قرار داده اند؛ مغرضین در این‌کلیپ تلاش نموده اند تا مخاطب سخنان آیت الله وحید خراسانی را مقام معظم رهبری عنوان نمایند که وانمود بکنند که آیت الله وحید در مقام پاسخگویی به رهبری است!!! اما قضیه چیست ؟! پاسخ در پست بعد👇👇👇 ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
باز هم کانال نقدی بر اسلام و باز هم رسوایی دیگر 🛑❌ کلیپی‌ قدیمی در فضای مجازی توسط مخالفین و دشمنان
1⃣ اولا برخلاف القائی که این کلیپ در صدد آن است آیت الله وحید خراسانی در مقام پاسخگویی به مقام معظم رهبری نمی باشد شاهد ادعای ما اینست که تاریخ سخنرانی آیت الله وحید مربوط به تاریخ ۴ اسفند ۱۳۸۶ میباشد اما تاریخ سخنرانی رهبر معظم مربوط به ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ هست؛ یعنی سخنرانی آیت الله وحید سه سال پیش از سخنان مقام معظم رهبری بیان شده است و قطعا مخاطب آیت الله وحید خراسانی هر کسی بوده شخص مقام معظم رهبری نبوده است مگر اینکه کسی بگوید ایشان می دانستند که مقام معظم رهبری در آینده قرار است چنین سخنانی را مطرح کنند و به همین دلیل پیشاپیش از سه سال قبل، به آن پاسخ داده اند که ناگفته بطلان چنین فرضی مشخص است. تصویر تاریخ سخنرانی از سایت رهبری👈 🌐 https://bit.ly/3kKi4wG لینک‌مستقیم👈 🌐 https://bit.ly/2PWrzdW تصویر تاریخ سخنرانی از سایت آیت الله وحید خراسانی👈 🌐 https://bit.ly/31StbuZ لینک مستقیم👈 🌐 https://bit.ly/2DMih1V 2⃣ ثانیا حتی ( فرض بر این میگیریم ) اگر مقام معظم رهبری دیدگاهی در مورد عزاداری آرام و یا بلند داشتند که با دیدگاه آیت الله وحید خراسانی یکسان نبود ایرادی نداشت چرا که در آن صورت نهایت این بود که اختلافی علمی و فقهی میان این دو فقیه به وجود آمده است و مقام معظم رهبری از مجموع ادله فقهی، نتیجه ای گرفته اند که آیت الله وحید خراسانی به آن دست نیافته اند و همین طور بالعکس و این امر رویه ای است که در تمامی نظرات و اقوال فقهی رایج بوده و راز تمامی اختلاف نظرهای میان مراجع هم همین می باشد که هر کدام از مجموعه ادله به نتیجه ای می رسند که دیگری به آن نمی رسد و یا به نتیجه دیگری می رسد. اصل این که دو فقیه با در کنار هم قرار دادن منابع استدلالی، به دو نتیجه جدا برسند که البته نه تنها امری مذموم نیست بلکه راز پیشرفت فقه اجتهادی شیعه است. لذا حتی اگر دو مرجع دو نظر جداگانه در این زمینه داشته باشند ایرادی ندارد و یک امر طبیعی باید تلقی می شد و بارها اتفاق افتاده است که مرجعی دیدگاهی را ارائه کرده است که مرجعی دیگر آن را نپسندیده و در بحث خود وقتی به آن رسیده محترمانه به آن پرداخته است 3⃣ ثالثا: اصلا مقام معظم رهبری در اینجا فتوا صادر نکرده اند و حکم شرعی اصلا نداده اند بلکه فرموده اند بر کسی اصرار نورزید زیرا هدف اعتلای اهل بیت است و نه اشک بدون معرفت و دقیقا همین مسئله در خود حدیث هم هست و ما تحدی می کنیم از خود حدیث برایمان ثابت کنند که در کجا امام صادق (ع) فرموده است باید مردم را زور کنید که حتما بلند گریه کنید؟ تا نتیجه بگیریم امام خامنه ای خلاف فتوای امام صادق (ع) حکم نموده اند 4⃣ رابعا فارغ از اینکه صدور دو قول از دو مرجع گرانقدر از نظر زمانی با هم در اختلاف است می گوییم بین دو کلام مقام معظم رهبری و آیت الله وحید تقارنی وجود ندارد چون رهبری فرمودن اصرار نکنید که مردم بلند گریه کنید، آیت الله وحید فرمودن کسایی که می گویند آرام گریه کنید بی سواد هستند، خوب باید از این آتئیست های نادان سوال کرد اینکه کسی را زور نکنیم بلند گریه کنه با اینکه کسی بگوید آرام گریه کن واقعا یکی هست؟ یک فتوا مبتنی بر این است که بر کسی اجبار عمل نکنید که بلند گریه کنه فتوای دیگر این است کسی که مردم را بگوید آهسته گریه کن بی سواد هستند ❓❗️براستی این دو کلام در قاموس عقلی این جماعت بی عقل یکی هست؟ ⚠️ رهبر در اینجا نفرموده که شما باید آرام گریه کنید تا مشمول کلام آقای وحید شود بلکه ایشان فرمودن مداحان نباید به کسی زور کنن که چطوری گریه کنن و بلند گریه کنند و آقای وحید هم فرموده اگر کسی بگوید آرام گریه کنید بی سواد هست 👍 حالا تحدی دوم را می کنیم، مقام معظم رهبری دام ظلله در کجا فرمودند به مردم زور کنید آهسته گریه کنند؟ و یا اینکه در کجا فرمودند که آهسته گریه کنید؟ ✔️اضافه اینکه عرض شد کلام رهبری در طول سخن امام صادق (ع) است و امام صادق هم نفرموده کسی را برای عزاداری زور کنید بلکه فرمودن آن کسانی که بلند برای ما گریه می کنن مشمول رحمت هستن، یعنی عملی که به اختیار یک شخص در عزاداری هست مشمول رحمت است و نه اینکه خود امام هم به کسی اصرار ورزد بلند گریه کن وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْأَعْیُنَ الَّتِی جَرَتْ دُمُوعُهَا رَحْمَةً لَنَا وَ ارْحَمْ تِلْکَ الْقُلُوبَ الَّتِی جَزِعَتْ وَ احْتَرَقَتْ لَنَا وَ ارْحَمْ تِلْکَ الصَّرْخَةَ و همچنین به چشم ‏هائى که از باب ترحم بر ما اشک ریخته ‏اند نظر عنایت فرما و دل‏هائى که‏ براى ما به جزع آمده و به خاطر ما سوخته ‏اند ترحم فرما بار خدایا به فریادهائى که به خاطر ما بلند شده رحمتت را نازل فرما الکافی، ج۴، ص۵۸۲، ح۱ ✅👍پس سخن رهبری اولا نه مخالف امام صادق (ع) است و نه ارتباطی با کلام آیت الله وحید دارد بلکه هر کدام یک سخن جدا از هم بیان و ایراد نموده اند ☑️ @naghdeelhad
❕یکی از معاندین که از جیره خواران آمریکا می باشد شماره تلفن ما را پیدا کرده و با پیامک ما را تهدید کرده است ، خط مذکور از ایالت فلوریدا آمریکا بوده و ثابت کننده ادعای ما است که اینان از جیره خواران سرویس های جاسوسی آمریکایی اند که صبح تا شب مشغول شبهه افکنی هستند که با روشنگری های ما رسوا شده و به تهدید و ارعاب روی آورده اند .
👌پاسخ وهابی را که مدعی است چون شیعه معتقد است بر امامان وحی می شود و امامان علم غیب دارند ، لذا از دایره اسلام خارج اند را در ذیل بخوانید که ثابت کرده ایم وحی به آن معنایی که بر پیامبر می شود بر امام نمی شود و علم غیب امامان هم از قرآن ثابت میشود و اعتقاد به آن موجب شرک نیست ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3252 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3253
👌پاسخ وهابی را که مدعی است پیامبر گرامی دوازده امام را به مردم معرفی نکرده است را در ذیل بخوانید که روایات امامت دوازده امام علیهم السلام متواتر است و پیامبر بارها به آن تصریح کرده و شواهد آن در کتب اهل سنت هم موجود است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3255 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1961
👌پس از آنکه ما هجده دلیل از کتب اهل سنت اقامه کردیم که مقصود از « مولی » در حدیث غدیر دوستی نیست بلکه سرپرستی است ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2555 ❕و ثابت کردیم که واقعه غدیر ارتباطی با جریان جیش یمن ندارد ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3104 👌مولوی عبدالحمید امام جمعه مفت خور مسجد مکی اهلسنت زاهدان که در ذیل مفت خوری و بیسوادی اش را ثابت کرده ایم ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2020 ❕چشم خود را به روی تمام حقائق بسته و در خطبه های امروز نماز جمعه ، می گوید مقصود از مولی ، بیان دوستی علی علیه السلام است آن هم بخاطر شکایت سپاهیان یمن . 👌آرى آن كس كه خواب است را مى توان بيدار كرد اما آن كه خود را به خواب زده است هرگز نمى توان بيدار كرد چنان که قرآن می گوید ؛ « آن را از روى ظلم و سركشى انكار كردند در حالى كه در دل به آن يقين داشتند.» ( نمل 14)
👌پاسخی به معاند که پیرامون یکی از پاسخهای ما اشکالاتی مطرح کرده است 👇
🤔 ❔ذات آخوند مملو از دروغ و شيادى است. در تصوير بالا آخوند دروغگوى رسواشده آيه ٣٠ سوره انبياء را براى رفع و رجوع خطاى الله اينطور كرده است(طبق معمول متن عربى را ننوشته براى تحريف راحتتر): آيا آنها كه خدا را انكار ميكنند با چشم عقل و دانش اين حقيقت را نديدندكه آسمانها و زمين در آغاز به هم پيوسته بود... ▪️حال ترجمه حقيقى اين آيه: أَوَلَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ كَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ أَفَلَا يُؤْمِنُونَ ﴿۳۰﴾ آيا كسانى كه كفر ورزيدند نديدند كه آسمانها و زمين هر دو به هم پيوسته بودند و ما آن دو را از هم جدا ساختيم و هر چيز زنده‏ اى را از آب پديد آورديم آيا [باز هم] ايمان نمى ‏آورند (۳۰) الله ميگويند مگر كافران نديدند كه زمين و آسمان به هم پيوسته بود😳 يعنى كافران وجود داشتند و بايد ميديدند كه زمين و آسمان به هم پيوسته بوده!؟ عجب الله باهوشى اصولا مگر آسمان شىء است كه به زمين چسبيده باشد؟ آيات قرآن همينقدر مضحك و كودكانه هستند كه ميخوانيد، بعد يه عده اينها را معجزه خطاب ميكنند ❗️❗️ 💠💠 👌اشکال معاند به این آیه شریفه است که می فرماید ؛ « أَ وَ لَمْ يَرَ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ كانَتا رَتْقاً فَفَتَقْناهُما وَ جَعَلْنا مِنَ الْماءِ كُلَّ شَيْ‏ءٍ حَيٍّ أَ فَلا يُؤْمِنُون‏ » « آيا كافران نديدند ( و ادراک نکردند )كه آسمانها و زمين به هم پيوسته بودند و ما آنها را از يكديگر باز كرديم؟، و هر چيز زنده‏ اى را از آب قرار داديم، آيا ايمان نمى‏ آورند » ( انبیاء 30 ) ❕می گوید کافران در هنگام خلقت آسمانها و زمین نبوده اند ، حال چگونه باید می دیدند که آسمان و زمین چگونه به وجود آمده اند ❗️ 👌معاند بی سواد این قدر نمی داند که تعبیر « الم یر ، الم تر » که در قرآن استعمال شده شده است اگرچه در اصل به معنى مشاهده كردن حسى است، ولى در بسيارى از موارد طبق تصریح لغت شناسان ، این ماده به معنای شهود قلبى و علم و آگاهى به کار می رود و معنای « الم تعلم » می دهد ؛ « رَأَى إذا عدّي إلى مفعولين اقتضى معنى العلم‏ » 📚مفردات الفاظ القرآن ج 1 ص 374 _ الصحاح ج 6 ص 2347 👌بنابراین معنای آیه مذکور این است که آیا کافران درباره خلقت آسمان و زمین علم و دانش و درک پیدا نکردند تا با اطلاع از خلقت دقیق آنها متوجه خداوندی شوند که خالق آنها است❕ ❕در ادامه می گوید مگر آسمان شیئ است که به زمین چسبیده باشد ، در حالی که توجه ندارد که به مجوعه ستارگان و کواکب عالم بالا اعم از ستارگان ثوابت و سیارات و کهکشان ها وشهاب سنگ ها و ... آسمان گفته می شود و لغت شناسان واژه « سماء» را به مجوعه ای از کواکب و سیارات آسمانی و ... معنا کرده اند. ❕جوهری لغت شناس معروف می نویسد ؛ « آسمان به هر آن چیزی اطلاق می شود که بالای سر انسان است ( اعم از کواکب و ستارگان و سیارات و کهکشانها و شهاب سنگ ها و ...)» 📚الصحاح ج 6 ص 238 ❗️ابن منظور نیز می نویسد ؛ « آسمان به چیزی هایی گفته می شود که در بالا قرار دارند ( کواکب، سیارات ، شهاب سنگ ها و ...)» 📚لسان العرب ج 14 ص 398 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕قرآن مجيد درباره پيدايش جهان، تعبيرات گوناگونى دارد ؛ 👌در يك جا مى‏ فرمايد ؛ «سپس به آفرينش آسمان پرداخت، در حالى كه بصورت دود بود؛ به آن و به زمين دستور داد به وجود آييد، (و شكل گيريد) خواه از روى اطاعت و خواه اكراه! آنها گفتند: ما از روى طاعت آمديم » ( فصلت 11) ❕در جاى ديگر مى‏ فرمايد ؛ «آيا كافران نديدند ( و علم و دانش کسب نکردند ) كه آسمان‏ها و زمين به هم پيوسته بودند، و ما آنها را از يكديگر جدا ساختيم؛ و هر چيز زنده اى را از آب آفريديم؟! آيا ايمان نمى آورند؟!». ( انبیاء 30 ) 👌در اين دو آيه به سه نكته مهم درباره آفرينش جهان و موجودات زنده اشاره شده است ؛ 1. جهان در آغاز به صورت گاز و دود بوده است. 2. جهان در آغاز به هم پيوسته بوده، سپس كرات آسمانى از هم جدا شدند. 3. آغاز آفرينش موجودات زنده از آب بوده است. ❕و اينها همان چيزهايى است كه امروزه به عنوان نظريات مسلم علمى شناخته‏ مى ‏شود. 👌توضيح اين‏كه اگرچه درباره كيفيت پيدايش جهان و نحوه آن فرضيات مختلفى وجود دارد كه از حدود فرضيه تجاوز نمى ‏كند؛ ولى با توجّه به مطالعاتى كه روى كهكشان‏ها و منظومه هايى كه در حال پيدايش و شكل ‏گيرى هستند به عمل آمده، مسلم است كه جهان در آغاز به صورت توده گازى ابر مانند فشرده‏اى بوده كه بر اثر گردش به دور خود، قطعاتى از آن جدا شده و به اطراف پراكنده گشته است؛ و اين قطعات تدريجاً سرد شده و به صورت مايع و در موارد زيادى به صورت جامد در آمده، و كرات مسكونى و غير مسكونى را شكل داده است. ❕به عبارت ديگر مشاهدات دانشمندان فلكى در مورد سحابى ‏ها و جهان ‏هاى دور دست كه در حال تكميل است، اين مسأله را كه دنيا در آغاز به صورت توده گاز دود مانندى بوده از صورت يك فرضيه خارج ساخته و به عنوان يك نظريه قطعى معرفى مى‏ كند؛ اين چيزى است كه محافل علمى جهان آن را پذيرفته ‏اند. 👌در نخستين آيه فوق نيز صريحاً مى ‏خوانيم كه آسمان‏ها در آغاز به صورت دود بودند. هماهنگى اين آيه با اكتشافات دانشمندان كه چندان از عمر آنها نمى‏ گذرد نشانه‏اى از اعجاز علمى قرآن است كه پرده از روى مطلبى كه در عصر نزول قرآن كاملًا ناشناخته بوده بر مى‏ دارد. ❕دومين آيه نيز از به هم پيوستگى جهان و سیارات در آغاز امر و سپس جدا شدن اجزاى آن از يكديگر سخن مى ‏گويد، كه اين مطلب هم امروز به عنون يك اصل، مورد قبول محافل علمى است. 👌پيدايش موجودات زنده (اعم از گياهى و حيوانى) در نخستين بار از آب‏ درياها نيز امروز يك نظريه معروف علمى است؛ هر چند در چگونگى تحول و تطور و پيدايش انواع مختلف گياهان و جانداران در ميان دانشمندان گفتگو است. قرآن نيز در دومين آيه فوق، پيدايش همه موجودات زنده را از آب تعريف مى ‏كند. حتى آياتى كه آفرينش انسان را به خاك نسبت مى‏ دهد، تصريح دارد كه اين خاك با آب آميخته بود و به صورت طين (گل) بود. در آيه 45 سوره نور نيز مى ‏خوانيم: وَاللَّهُ خَلَقَ كُلَّ دَابَّةٍ مِنْ مَاءٍ: «و خداوند هر جنبنده اى را از آبى آفريد». 📚پیام قرآن ج 8 ص 157 ❕توضیحات بیشتر در مورد خلقت موجودات زنده از آب را در ذیل بخوانید ؛ https://t.me/Rahnamye_Behesht/6782 ❕بنابراین به هم پيوستگى آسمان و زمين اشاره به آغاز خلقت است كه طبق نظرات دانشمندان، مجموعه اين جهان به صورت توده واحد عظيمى از بخار سوزان بود كه بر اثر انفجارات درونى و حركت، تدريجا تجزيه شد و كواكب و ستاره ‏ها از جمله منظومه شمسى و كره زمين به وجود آمد و باز هم جهان در حال گسترش است ، چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ « به آسمانها در حالى كه به صورت دود بودند، فرمان داد (فرمانى تكوينى براى پيمودن مراحل خلقت و تكامل). در اين هنگام، ميان بخش‏هاى مختلف آن ارتباط برقرار گشت (و به صورت توده عظيمى در آمدند). سپس آسمانها را از هم جدا ساخت و درهاى بسته آنها را باز گشود » 📚نهج البلاغه خطبه 91 @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
❕ما گفتیم که از آیات قرآن به دست می آید مجموعه اين جهان به صورت توده واحد عظيمى از بخار سوزان بود كه بر اثر انفجارات درونى و حركت، تدريجا تجزيه شد و كواكب و ستاره ‏ها از جمله منظومه شمسى و كره زمين به وجود آمد ، این سخن مطابق با کشفیات دانشمندان امروزی است ، معاند اشکال کرده است که قرآن خبر از خلقت آسمان و زمین در شش روز داده است و این با خلقت جهان بر اساس انفجار درونی هماهنگ نیست ، در حالی که توجه ندارد که مطلبق با کشفیات کنونی ، پس از انفجار درونی نخستین ، میلیادرها سال بر جهان گذشته است تا به شکل کنونی در آمده است ، این میلیادرها سال همان است که قرآن از آن تعبیر به شش روز و دوره می کند ( « سته ایام » ) که در طول این دوره ها ، آسمان و زمین به شکل کنونی در آمده است ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3257
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌پاسخی به یک روحانی که سخنانش مورد تمسک معاندان قرار گرفته و مدعی است که حکومت علی علیه السلام پر از اختلاس خواص بوده است و یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس خواص است 👇
🤔 ❔اين آخوند تمامى ادعاهاى ما در مورد حكومت على را تاييد ميكند و ميگويد: پر اختلاس ترين حكومت تاريخ، حكومت على بوده است. در واقع حكومتى كه پر از فساد و اختلاس باشد يعنى اينكه كسى كه در راس حكومت است يا خودش فاسد است و يا اينكه عرضه مديريت مجموعه زير دستش را ندارد. اينكه تمامى خواص در زمان على فاسد بوده اند دليلش بى عرضگى على و عدم كنترل او بر حكومتش بوده است. پس ادعاى علم غيب على و يا حكومت عدل على همه دروغ و داستان سازى است. اين اعتراف خود آخوندهاست براى توجيه فساد در حكومت آخوندهاى شيعه 💠💠 👌علی علیه السلام عادل ترین فرد امت طبق تصریح همگان بوده است و این مطلب چیزی نیست که تنها مورد تاکید شیعه باشد ، بلکه اهل سنت هم در نصوص متعددی ، علی علیه السلام را به این ویژگی ستوده اند . ❕ابونعیم در حلیه الاولیاء نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به علی علیه السلام می فرمود ؛ « تو از همه بهتر عدالت را میان مردم رعایت می کنی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 65 _ الریاض النضره ج 2 ص 198 ❕در نقل دیگر فرمود ؛ « تو ازهمه بهتر به رعیت مهربان هستی » 📚حلیه الاولیاء ج 1 ص 66 ❕هیثمی نقل می کند که پیامبر گرامی خطاب به فاطمه زهرا سلام الله علیهما می فرمود ؛ « تو را به همسری مردی در آوردم که مهربانیش به مردم از همه زیادتر است و در میان همه آنها عدالت را به بهترین وجه اجرا می کند و داوری او از همه بهتر است » 📚مجمع الزوائد ج 9 ص 165 ❕علی علیه السلام وقتی حکومت را به دست گرفت ، در اولین اقدام ، خیانتهایی که در دوران عثمان به بیت المال شده بود را اصلاح کرد و درباره بازگرداندن زمين‏هايى كه عثمان به تيول بنى اميه درآورده بود می فرمود ؛ « به خداوند سوگند، اگر هر تيولى را بيابم كه با آن، زنان به تزويج درآمده و كنيزكان خريدارى شده باشند، آن را بازخواهم گرداند. به درستى كه در عدالت، گشايش است و آن كه عدالت بر او تنگ باشد، ستم بر او تنگ‏ تر خواهد بود. » 📚نهج البلاغه خطبه 15 _ مناقب ابن شهر آشوب ج 2 ص 110 ❕علی علیه السلام از به کارگیری کارگزاران فاسد امتناع کرده و فرمود ؛ « مغيرة بن شعبه، به من پيشنهاد كرد معاويه را بر شام بگمارم و خود در مدينه باشم؛ ولى از آن، سر باز زدم، و هرگز خداوند نبيند كه گمراهان را به يارى گرفته ‏ام‏ » 📚تاریخ دمشق ج 59 ص 131 ❕در هنگام انتخاب کارگزاران هم به آنان گوشز می کرد که در صورت خیانت ، شدیدترین مجازات در انتظار آنان است چنان که به اشعث بن قيس فرمود ؛ «آنچه بر عهده توست، ادا نما؛ و گرنه تو را با شمشير خواهم زد». 📚نثر الدر ج 1 ص 292 ❕علی علیه السلام در نامه ‏اش به زياد بن ابيه نوشت ؛ « به خدا سوگند ياد مى‏ كنم، سوگندى راستين، كه اگر به من خبر رسد كه در ثروت مسلمانان خيانت كرده ‏اى، كم يا زياد، چنان بر تو سخت بگيرم كه تو را اندك ْ‏مال كند، و بارِ هزينه عيال بر دوشت سنگينى كند و خوار و پريشان ْ‏حال شوى. والسلام » 📚نهج البلاغة نامه 20 _ بحار الأنوار: ج 33 ص 489 ❕ابن عبد البر عالم مشهور اهل سنت می نویسد ؛ « على عليه السلام بر شهرها، دينداران و امانت ‏پيشگان را مى‏ گماشت و اگر خيانتى از يكى از آنان به وى مى ‏رسيد، برايش مى‏ نوشت: «در حقيقت، شما را از جانب پروردگارتان پند و اندرزى آمده است. پس پيمانه و ترازو را دادگرانه تمام نَهيد، و اموال مردم را كم مدهيد و در زمين، به فساد سر برمداريد. اگر مؤمن باشيد، باقى ‏مانده [حلالِ‏] خداوند براى شما بهتر است » هنگامى كه نامه ‏ام به تو رسيد، وظايفى كه بر عهده ‏ات بود، سامان ده تا شخصى را روانه كنيم و از تو تحويل بگيرد». آن‏گاه رويش را به ‏سوى آسمان مى‏ كرد و مى‏ گفت: «بار خدايا! تو مى ‏دانى كه من نه آنان را به ستم كردن بر بندگانت فرمان دادم و نه به كنار گذاردن حقوق تو». سخنرانى‏ ها، موعظه‏ ها و سفارش‏هاى او به كارگزارانش هنگامى كه آنان را به سوى كارها روانه مى‏ كرد، بسيار است و از بازگو كردنش صرف ‏نظر كردم تا كتابم طولانى نشود؛ گرچه تمامى آنها زيباست » 📚الاستیعاب ج 3 ص 210 🔸ادامه 👇
🔸ادامه 👇 ❕على عليه السلام هنگامى كه خيانت ابن هَرمَه، مأمور بازار اهواز را دريافت، به رفاعه چنين نوشت ؛ « هنگامى كه نامه ‏ام را خواندى، ابن هرمه را از بازار، بركنار كن و او را به خاطر [حقوق‏] مردم از كار، باز دار و سپس زندانى نما و خبر آن را اعلان عمومى كن و به كارگزارانت بنويس و نظرم را به آنان ابلاغ نما. درباره ابن هرمه، غفلت يا كوتاهى نكنى كه نزد خداوند، هلاك شوى و من هم به بدترين شيوه بركنارت خواهم كرد كه از اين كار، تو را به خدا پناه مى‏دهم. هنگامى كه جمعه شد، او را از زندان بيرون آر و 35 تازيانه بر او بزن و در بازارها بچرخان. اگر كسى از او شكايت كرد و شاهد آورد، او را به همراه شاهدش سوگند ده و از درآمد ابن هرمه، طلبى را كه شاهد آورده، به او بپرداز. فرمان ده تا او را با خوارى و زشتى و فرياد كشيدن بر سرش، به زندان ببرند، با طنابى پاهايش را ببند » 📚دعائم الإسلام ج 2 ص 532 ❕و در سفارشی به مالك اشتر در مراقبت از كارگزاران نوشت ؛ « اگر يكى از آنان دست به خيانتى زد و گزارش بازرسان تو بر آن خيانت، هم‏داستان بود، بدين گواه بسنده كن و كيفر او را با تنبيه بدنى بدو برسان و از كارى كه كرده است، بازخواست كن. سپس او را خوار بدار و خيانتكار شمار و طوق بدنامى را بر گردنش بياويز » 📚نهج البلاغة نامه 53 _ تحف العقول ، ص 137 👌بنابراین ؛ 1⃣علی علیه السلام اسوه عدالت و تقوا است ، ایشان در انتخاب کارگزاران تمام دقت را می نمودند تا افراد کاردار را به مناصب بگمارند . 2⃣ایشان کارگزاران را به رعایت عدالت مامور کرده و در صورت تخطی آنان شدیدترین عقوبت ها را برایشان اعمال می کردند . 3⃣این که روحانی مزبور در کلیپ منتشر شده می گوید یک سوم نهج البلاغه پیرامون اختلاس اطرافیان و خواص علی علیه السلام است ، کذب محض است و تنها افراد محدود و انگشت شماری بوده اند که خیانت مالی کرده و علی علیه السلام هم با آنان شدیدترین برخوردها را داشته است ، کسانی چون زیاد بن ابیه ، نعمان بن عجلان ، یزید بن حجیه ، مصلقه بن هبیره و قعقاع بن شور که از خواص هم محسوب نمی شدند . 📚دانش نامه امیر المومنین ج 13 ص 10 ❕مثلا علی علیه السلام پس از اطلاع از خیانت منذر برای او نوشت ؛ «به من خبر رسيده كه فراوان، كارت را رها مى‏ كنى و تخت حكومت را به بازيچه وا مى‏ نهى و دنبال شكار و سگبازى مى‏ روى. سوگند مى‏ خورم كه اگر اين خبرْ حقيقت داشته باشد، سزاى كارت را بدهم و نادانِ خاندانت، از تو بهتر خواهد بود. پس چون نامه ‏ام را ديدى، نزد من بيا. والسلام!».منذِر آمد و على عليه السلام هم او را بر كنار كرد و سى هزار درهم [بدهى ‏اش‏] را طلب كرد » 📚تاريخ يعقوبي ج 2 ص 203 ❕یا در نقل دیگر آمده است على عليه السلام يزيد بن حجيّه را به حكومت رى گماشت. از خراج كم آمد و او بيت المال را براى خود برداشت. على عليه السلام او را زندانى كرد و غلام خود، سعد را [براى نگهبانى‏] همراه او قرار داد. در حالى كه سعد خواب بود، يزيد اسب خود را نزديك آورد و سوار شد و به معاويه پيوست. شعرى هم در نكوهش على عليه السلام گفت و دشمنى خود با امام عليه السلام را به وى خبر داد. لعنت خدا بر او باد! اين خبر كه به على عليه السلام رسيد، نفرينش كرد و به ياران خود فرمود: «شما هم دست برآوريد و نفرينش كنيد». على عليه السلام نفرين كرد و يارانش آمين گفتند. ابوصلت تيمى گفته است كه على عليه السلام گفت: «بار خدايا! يزيد بن حجيّه مال مسلمانان را برداشته و گريخته و به فاسقان پيوسته است. ما را از مكر و نيرنگ او كفايت كن و او را به كيفر ستمگران برسان». 📚الغارات ج 2 ص 525 4⃣در گذشته توضیح دادیم که علی علیه السلام مامور به استفاده از علم غیب در انتخاب کارگزاران نبوده است و مطابق علم ظاهری ، افراد دارای صلاحیت را به مناصب می گماشت ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/463 ❕اگر چه عده محدودی از کارگزاران به اعتماد امام علیه السلام خیانت می کردند و گرفتار مفاسد مالی می شدند ، امام علیه السلام هم بدون هیچ گونه مجالی آنان را برکنار و تنبیه کرده و اموال بیت المال را از آنان بازستانی می کرد که این برخورد ، بارزترین نشانه عدالت علی علیه السلام و حکومت ایشان بوده که بر محور حق و عدالت دور میزده است . @Rahnamye_Behesht ipasookh.ir
👌پاسخ این شبهه پراکنی معاند در مورد « حلال کردن فرج کنیز توسط مالک برای دیگران » را در ذیل بخوانید ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2021